{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
887 visninger | Oprettet:

her en teori om Amstaff {{forumTopicSubject}}

ja.... jeg ved det godt, der snakkes tit herinde om muskelhunde.... og her er lidt mere...

jeg har selv en skøn Amstaff, som er min første muskelhund, nyt, er altid en udfordring, og hun har såmænd ikke snydt mig i den sammenhæng, men med tiden har jeg ved at studere hende fundet ud af nogle ting om hende og denne race.....
jeg ser tit at folk med netop denne race har alene hjemme problemer, hvor hunden smadrer hjemmet, hyler osv.... i det hele taget kræver udfordringer og motion i større grad end andre racer.... det jeg så har lagt mærke til ved min, er at hvis hun ikke mindst hver anden dag kommer ud på en stor grøn mark og får løbet IGENNEM, så bliver hun rastløs, hyber og viser tydeligt at hun er ved at eksplodere af indestængt energi både mentalt og fysisk,.... nu kommer jeg så til at tænke på at MANGE har disse hunde som byhunde, uden samme muligheder for udfoldelse, hundene kommer måske mest ud på "rundt om blokken" tur, og er altid i snor.....
måske dette ikke er en åbenbaring for jer, men jeg er næsten 100% overbevist om at hvis de Amstaff ejere, gav deres hund mulighed for at ( i bund ) at gi den gas hver eller hver anden dag, på et stort grønt område ( i min. en time) så ville deres og hundens problemer forsvinde eller minskes betydeligt..... ved godt at alle hunde helst skal have den type motion, men jeg tror bare at Amstaffen i højere grad har brug for det, for at trives optimalt....

hva tror i ??

Lykke


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  her en teori om Amstaff
  • #1   8. apr 2007 Jeg synes faktisk det er lidt trist at det skulle være nødvendigt at skrive det.

    Det burde vel være almen viden for enhver hundeejer, at en hund har behov for at blive brugt....eller bruge sig selv.


  • #2   8. apr 2007 Self har mange hunde den samme trang til at bruge krudt..

    Men jo tror også det vil være en løsning eller hvad man skal sige..

    Men alligvel er der mange der bor i byen og de hunde kan godt bruge deres krudt alligevel..

    Men tror også der er en del der ikke har muligheden..


  • #3   8. apr 2007 Jeg tror du har fuldstændig ret...

  • #4   8. apr 2007 Kender ikkeracen tæt - lyder rigtigt..;o)

  • #5   8. apr 2007 hej har selv en amstaff.Og jo må give dig helt ret i det du skriver.
    Men udover det så skulle alle hunde, uanset race have sådan en tur noget ofte


  • #6   8. apr 2007 Lykke: Der er jeg enig. Min har får også de lange ture ihvertfald hver anden dag. Han ødelægger ikke hjemmet mere og har faktisk ikke gjort det siden jeg flyttede fra min gamle lejlighed.

    Men mener dog at man burde vide det inden man anskaffer sig racen.


  • #7   8. apr 2007 Jeg ser ikke noget nyt i det du skriver..

    En amstaff er en terrier, og en terrier skal have udfordringer og motion for at trives =)

    En amstaff kræver dog ikke mere motion og aftivering end mange andre hunde - schæfer, border collie, boxer og labradorer er bare et udpluk af de racer der kræver omtanke, motion og stimulering - ligesom terrierne =)


  • #8   8. apr 2007 Bonzo er på samme måde, hvis jeg snylter ham en dag, kan jeg mærke det på ham dagen efter at nu sker der ske noget. Nu bor jeg så heldigvis op af store grønne områder og tæt på en stor skov og så har jeg hest, så når jeg skal på tur er med ham. Så Bonzo får "krudtet" af hver dag...

  • #9   8. apr 2007 Hej Lykke

    jeg tror du har ret til dels, har selv to amstaff tæver og de kunne om nogen splitte ting ad da de var lidt yngre, og det var bestemt ikke fordi vi var for lidt ude med dem, men nok mere fordi vi var for meget ude med dem..
    og vi ikke fik brugt deres hjerne nok..

    jeg tror man både skal gøre dem trætte med lange ture men så santen også gøre dem trætte i hoved.

    kan du forstå hvad jeg mener?


  • #10   8. apr 2007 teori nr. 2... :

    Amstaff`s er en oralfikseret race, med behov for at bruge tænder og kæber, når de leger bruger de tit i højere grad mund og tænder end andre hunde.... ufedt for alle (undtagen Amstaffen).... jeg har, efter min i leg forårsagede at hul i min Grand Danois, givet hende "sut".... iform af et stykke legetøj hun kan have i munden når vi er ude at lege (men kun når vi er ude).... det virker fanttastisk, hun er helt med i legen, hopper op og løber med de store...men nu uden at bide i dem.... og sutten er for hende blevet en uunduværlig del at en luftetur...( hun bliver ligefrem stresset hvis hun ikke har den)...

    Lykke


  • #11   8. apr 2007 Selv min basse som ikke er en amstaff men en bla mellem Presa og eng bulldog bliver os raskløs og laver ballade vis ikke vi er i skoven eller de får lov at lege her nede foran i laaaang tid..

    Og så har jeg min hyrdehunds bla som bare tonsede derud a da vi havede Pache og på den uge ku jeg også fornemme på Pache at der er sku gang i de amstaff's
    De delte det der mellem hinanden eller hvad man ska sige de trængte til samme slags motion

    Men troede faktisk ikke det var så galt med amstaff'en men det fabdt jeg da ud a smiley
    Og det åbnede mig bare endnu mere for racen smiley


  • #12   8. apr 2007 Der er efterhånden kommet hundeskove i de fleste byer, så der er efterhånden min. 1 sted man kan slippe sin hund løs

  • #13   8. apr 2007 Weee....ja det kan synes sørgeligt at man skal skrive om det... men som du sikkert ved har forskellige racer meget forskellige behov..... Mastif, og andre tunge racer har ikke så stort motions behov.... hvorimod Spidshunde, Beagler og jagthunderacer har et stort behov.... tror desværre at mange hundekøbere ikke tænker over disse forskellige behov...og derfor "kommer til" at købe forkert.....

    vidste måske heller ikke at Amstaffens behov for fysisk udfoldelse var SÅ stort....men det har jeg lært, og lever nu efter det....

    Lykke


  • #14   8. apr 2007 synes det gælder for de fleste hunde, det som du har skrevet

  • #15   8. apr 2007 jeg har faktisk efterlyst en "hundeluftesteder" kolonne herinde.... en kolonne hvor man kan skrive om steder man kan bruge.... med info om størrelse, brug osv.
    men en kolonne der stod her fast....

    Lykke


  • #16   8. apr 2007 Vi bruger godt nok ikke rigtig de lukkede men vi er super glad for vi bor op a en skov da jeg selv har to der trænger til meget motion og så ersuper dejligt der er en stor græsplæne med div str a hop (som iagility) så får de båede brugt hovedet og krudt
    Og jeg gik derned hverdag da Pache var her
    Og de er jo døde når de så kommer hjem..

    Men jah alle har en mulighed for at ku bruge sin hunds krudt efter alle de lukkede hundeskove er der ..
    Så vis de ikke kan gp fri så har man igen undskyld da der jo netop er de lukkede skove jo


  • #17   8. apr 2007 Se, nu bliver jeg jo lidt provokeret af at der bliver skrevet at i og med at der erlukkede hundeskove s´å kan man slippe sin hund løs og lade den få sit motionsbehov dækket på den konto.
    Jeg synes dog at det bør understreges kraftigt at hvis man har en hund der ikke kan med andre hunde (hvad der jo er en del amstaffs der ikke kan) at så slipper man den ikke uanset hvor lukket den hundeskov man befinder sig i er!
    - Men det var vel implicit i jeres udsagn, formoder jeg...


  • #18   8. apr 2007 http://www.hundeleksikon.dk/
    I følge hundeleksikon er der fire områder, hvor der kræves max >
    - Motion / aktiverig
    - Ejers erfaring
    - Kontakt med smådyr
    - Dominans fremmede hunde
    Ved ikke om det ka bruges til en dyt *S*


  • #19   8. apr 2007 lang historie.... men det var min kæreste der købte hende mens vi havde en "pause"...så jeg har ligsom fået hende ind ad bagdøren...

    Lykke


  • #20   8. apr 2007 Nu ved jeg ikke om katte går under smådyr, men Joy får altså ikke lov til at lege med mine rotter :s Så har jeg nemlig ikek fæere rotter til bage..

  • #21   8. apr 2007 Man kan jo tjekke om der er andre det er jo ikke altid at der er andre i den hundskov man er kommet til.. så tror ikke det bliover et problem vis man ved at sin hund ikke kan med andre så lader man da vær med at gå der ind og vis der ikke er andre så kan man da godt gå der ind

  • #22   8. apr 2007 Mie...det forstår jeg godt du provokeres af...min kan ikke med fremmede hunde.... så jeg lufter på vestvolden, på nogle fodboldbaner hvor jeg har langt udsyn.... hun slippes kun hvis der ikke er andre hunde i nærheden (tager ingen chancer)..... her gasser hun så godt af....
    burde andre også gøre....altså kun lufte frit, hvor der er godt udsyn....

    Lykke


  • #23   8. apr 2007 nemli Sina N.... ingen undskyldninger for at lufte sin hund ordentligt her i landet....

    Lykke


  • #24   8. apr 2007 Steffen, nu var det ikke møntet på alle med amstaffs, det jeg skrev,m men blot en note om at hvis man har en hund (uanset om det er en amstaff eller ej) at så har man et hensyn at tage overfor andre hunde (og -ejere) og slipper ikke sin hund løs et populært sted som en hundeskov.

  • #25   8. apr 2007 for IKKE at lufte ...sku der stå...

    Lykke


  • #26   8. apr 2007 Sludder det jeg skrev.

    Altså hvis man har en hund der ikke kaqn med andre, at så....



  • #27   8. apr 2007 Og så er jeg desuden generelt enig med Weee, at det egentlig er sørgeligt at det er nødvendigt at blive skrevet..

  • #28   8. apr 2007 Selv har jeg ik en amstaff men en blanding af Rottweiler/Leonberger, og jeg kan tydeligt mærke på Maximus hvis han ik har fået brændt sit krudt ordentligt af en dag. Så er han totalt rastløs og går og piber hele dagen.
    Og 1 time eller 2 hvor han bare fræser rundt er IK nok til at han bliver træt.
    Der er dømt total DAMP. smiley


  • #29   8. apr 2007 Tim, ja selvfølgelig er det ok at det bliver skrevet, der hvor jeg forbløffes er hvis dette skulle få et lys til at gå op for nogle hvorfor deres hund splittede tingene ad, idet at jeg ville formode at man måske havde tænkt tanken selv....

  • #30   8. apr 2007 Joy kan gost finde på at splitte ting ad, og hun kommer ud og får rørt sig hver dag.. Men hun er (efter jeg har trænnet med hende)blevet bedere til at være alene hjemme..

  • #31   8. apr 2007 vil I høre en "sjov" dugfrisk historie fra hundeskoven ??

  • #32   8. apr 2007 Nu er jeg så en af dem der egentlig IKKE mener at amstaffen kræver mere end de fleste andre hunderacer..... Selvfølgelig kræver de motion, men ikke mere end enhver lab-sjæfer-rottweiler, o.s.v.
    Jeg synes heller ikke den er mere besværlig at opdrage end alle andre hunderacer.... Det kan godt irritere mig lidt når jeg hører diverse amstaff ejere omtale amstaffen som en særlig besværlig og krævende hund.

    For dem der har amstaffen som deres første hund, kan det godt være at det kommer som et chok at man ikke kan have en brugshund som sofa hund uden det vildt store arbejde.

    Jeg har solgt en cattledog hvalp til et rigtig sødt og fornuftigt par der havde 2 amstaffer i forvejen, de mente at deres ene amstaff nærmest havde damp- men de har vist skiftet mening efter de fik Malik ind i familien....Og der skal måske siges i forbifarten at de er erfarne hundemennesker....

    Min amstaff har i hele sit liv kun delvist ødelagt min brændekurv + at sådan noget som bolde holder ca ½ sekund.....Men sådan har alle mine hunde haft det....


  • #33   8. apr 2007 det lyder faktisk helt korrekt i mine øre, vores gamle amstaff dreng skulle bare krudtes af hver dag, ellers ødelagde han alle bamser han kunne komme i nærheden af(har aldrig taget andet)

    men kan så sige at Aya er ikke spor anderledes, hun skal også bruges for at undgå alene hjemme problemer og det er også HVER DAG, vi er dog så heldige at være omgivet af grønne områder og steder hvor der kommer en masse hunde og leger, men hun får så kun 15-20 min leg hver dag og 30 min gåtur af gangen(hun er jo stadig hvalp)


  • #34   8. apr 2007 Mies pointe er vigtig >
    Vi havde to dårlige oplevelser i vores lille skov i går aftes > reaktion fra de implicerede ejere, hvis hanhunde dels knurrede op i fjæset dels pinkede ham, var at jeg jo bare ku slippe ham løs...NEJ ikke med så mange ukendte hunde i den hundetrafikerede skov !


  • #35   8. apr 2007 men omvendt har mange hunde det også med at blive mere beskyttende når de er i snor end når de er ude og lege..

  • #36   8. apr 2007 Ratster > min hund er en hund, der IKKE ka tåle flere alvorlige nederlag og ens egen er den vigtigste - ka ikke se, hvorfor han ska udsættes for de hunde, som ejerne ikke har styr på..

  • #37   8. apr 2007 Ratster, det kan vel ikke være nogles problem andre end ejer og hund.

    Altså, det er mit ansvar at min hund ikke stormer hen i hovedet på en hund i snor. Og det er så også mit ansvar at min hund bliver bidt hvis den stormer hen i hovedet på den forkerte hund i snor..


  • #38   8. apr 2007 Jeg mener nu ikke det er et nederlag at lære at omgåes andre hunde uden at skulle stå og beskytte mor/far

    Joy bliver da også tumlet om kuld når hun er i hundeskoven især af boerbohlen, men det stopper hende ikke i at lege med de andre hunde og vælte dem også..


    Hvordan skal man kunne trænne sin hund til at lystre mens andre også er i nærheden hvis den ikke må være sammen emd andre hunde?


  • #39   8. apr 2007 Folk skal sgu kunne gå i fred med deres hunde i snor uden at blive generet på den konto af folk der tror at samtlige problemer forsvinder som dug for solen og alt er fjong hvis blot hundene slippes løs og ordner paragrafferne indbyrdes..

  • #40   8. apr 2007 Mie- jeg tror da også på at problemerne løses af dem selv hvis de får lov til at løbe løse sammen.....NOT så til den anden side...hvis nu man slipper 2 tæver løse der ikke kan tåle synet af hinanden, er lige gamle men den ene lille og den anden stor....Tja det varer sikkert ikke mange sekunder før der kun er 1 levende tilbage.....så er DE da ikke sure på hinanden mere....

    (joke) hvis det nu er nogen der tror på at jeg mener det alvorligt....


  • #41   8. apr 2007 De to overfald jeg vil mene har berørt min hund mest, har han været løs...Med snor eller flex kan han ikke blive jagtet på den måde han har oplevet..

Kommentér på:
her en teori om Amstaff

Annonce