{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.189 visninger | Oprettet:

Allergi fodder - hvilket er bedst? {{forumTopicSubject}}

Jeg sidder her og prøver at tage stilling til, hvilket af de forskl. allergi foddertyper der vil være bedst for Misja fremover.

Jeg har ikke mulighed for at råfoddre hende og jeg ved heller ikke hvilke typer fødeemner hun ikke kan tåle, jeg ved hun lider af indhallations allergier og at den ekspert der har undersøgt hendes blodprøve også sagde at hun, pga den type allergi de fandt, har fodder indtolerance og skal på et allergi fodder.

Jeg vil ikke bruge Eukanubas produkter og kan så kun finde Hill's og Specific's produkter, af disse to lyder SPECIFIC™ Skin & Joint Support som det bedste bud

(link fjernet)

Mit spørgsmål er så, om der er nogen af jer der kender til dette produkt og til Specific's politik omkring levende dyreforsøg osv ?

Jeg vil jo gerne give hende det bedst fodder for at hun får så godt et liv som muligt, men jeg vil også gerne forsøge at undgå at støtte fx levende dyreforsøg hvis jeg kan.

Venlig hilsen,
Karina.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Allergi fodder - hvilket er bedst?
  • #1   10. apr 2007 Nelly fungerede godt på Hills Z/D Ultra

    hvorfor kan du ikke barfe hende?


  • #2   10. apr 2007 jeg har brugt dyrlægens allergi foder ( hypo allergenic) men nu har jeg købt pro nature allergi foder som jeg vil prøve og se om mine hunde kan tåle dette prodikt

  • #3   10. apr 2007 Nicola - dels har jeg et alvorligt plads problem i forhold til opbevaring og dels tør jeg ikke rigtigt (er måske lidt en kylling her), når jeg ikke nærmere ved hvad hun evt. ville kunne tåle eller ikke tåle smiley

    Hill's Z/D Ultra må jeg læse noget mere om, for hun skal have et der støtter pelsen da den er hårdt medtaget efterhånden.


  • #4   10. apr 2007 christina N - takker for dit svar *S*
    Mine dyrelæger køre både med Hills, Specific og Eukanuba, så der skal vælges smiley


  • #5   10. apr 2007 Flemming Kristensen anbefaler altid Hills - det er den eneste der er helt fri for lagermider...

  • #6   10. apr 2007 Har du egenltig læst Eukanuba's forsøgspolitik (som er offenlig tilgængelig, bl.a. på deres hjemmeside), eller baserer du din modvilje på PETA's forældede og misinformerende kampagne?

    Jeg kunne ikke finde Specific's etiske retningslinier på deres hjemmeside. desværre. Men jeg ved at Hill's har deres liggende på deres hjemmeside.
    http://www.hillspet.com/zSkin_2/company_info/company_info_general.jsp?FOLDER%3C%3Efolder_id=2534374302024123&bmUID=1176201238195&bmLocale=da


  • #7   10. apr 2007 Til pelsen bruger man viacutan - det er olie til allergihunde - fungerer ligesom fiskeolie men uden at der er noget de kan reagerer på, hvis nu de ik tåler fisk fx...

  • #8   10. apr 2007 Nicola - Okay, det var en rigtig god information at få, tusind tak for den :-))

    Jeg iler ind på Hill's side og læser noget mere smiley


  • #10   10. apr 2007 Hvis hun har foder allergi kan du jo lave en udelukkelseskur - det er lidt svært men det kan virke...

    ellers er der jo en mindre anerkendt test - mener Reese fik den lavet på Saga og den viste at han ikke kunne tåle fjerkræ - så springer du en lang og besværlig proces over : )


  • #11   10. apr 2007 Synes faktisk også det Acana der ser interessant ud - men igen hvis man ikke ved hvilke protein kilder hun ikke kan tåle, er det nok ret risikabelt....

  • #12   10. apr 2007 Nicola - jeg kan godt huske der var noget om den test, kunne være jeg skulle høre mere om den fra reese for jeg har kun fået beskeden multiallergiker inc. fodderallergi :-S

    Søster Særling ¤ Kbh K ¤ - må med skam sige at det nok er det sidste, jeg vil læse deres egen side igennem så smiley

    Sofie L - mange tak for inket, jeg går ind og læser det igennem og ser om det er noget jeg kan bruge, selvom specialdyrelægen pegede på de specialprodukter fra de 3 før nævnte producenter. Men det behøver jo ikke betyde at de er det eneste der dur smiley



  • #13   10. apr 2007 Nicola - nej og det er protien indtolerance jeg frygter mest, for hun er jo stor-spiser af mus og mosegrisse og jeg aner ikke om det har en negativ indflydelse eller ej og ved heller ikke hvor søren jeg skulle få hjælp til de oplysninger.

  • #14   10. apr 2007 Men den test Reese fik lavet kendte de ikke noget til hverken i Jersie eller på Karlslunde dyreklinik. For jeg ville have haft den foretaget på Luna..

  • #15   10. apr 2007 Jeanette - kan du huske hvad den hed og hvor hun fik den taget ?

    Så kan jeg jo spørge min egen dyrelæge, når jeg alligevel skal tale med hende imorgen.


  • #16   10. apr 2007 Hvis du ikke kan forhindrer hende i at spise dem - så kan du i hvert fald ikke lave en foder test på den gammeldags måde - med udelukkelsesmetoden...

    bare de spiser en lille bitte ting er det ødelagt...

    Fik du ikke papiret med de forskellige ting hun ikke kan tåle?



  • #17   10. apr 2007 Nicola - ååh på den måde, nej det kan jeg godt se bliver svært så smiley

    - Og nej jeg har endnu ikke set papiret fra blodprøven kun fået besked over telefonen og at de er igang med at få lavet en vaccine til hende. Men det er 2Xgræspollen og 1Xstøvmide hun skal vaccineres med.


  • #18   10. apr 2007 ikke lagermider???
    den plejer altid at være med når de slår ud på husstøv...


  • #19   10. apr 2007 Nej - kun disse 3 viste sig via blodprøven, hvilket også gør at dyrelægerne er rimeligt optemistiske på hendes vejne. Jo færre ting, jo bedre chancer for healing.



  • #20   10. apr 2007 Nej Karina det kan jeg ikke huske, desværre.. Men du kan da sende Reese en pm eller nowet..

  • #21   10. apr 2007 Jeanette - ja, det må jeg huske at gøre.

  • #22   10. apr 2007 Kan anbefale Kingsmoor og det er DANSK

    Min hun fik det specielt pga. sin allergi og der er et link på forsiden til dem og på deres side kan du læse meget om det.
    Har ikke fortrudt et sekundt da min fik det og min lille vapz får det nu da han er hvalp
    Synes det er værd at besøge deres hjemmeside eller ringe til dem

    Janne


  • #23   10. apr 2007 Janne F - okay smiley

    Jeg har efterhånden hørt mange rose produktet, så det skal helt sikkert undersøges.

    Det er bare pokkers svært at tage stiling synes jeg, når jeg ikke ved hvad for noget mad hun kan tåle og hvad hun ikke kan tåle :-S

    Hvad søren gør andre dog, med den besked om deres hund !?


  • #24   10. apr 2007 BARF : )

  • #25   10. apr 2007 Proplan Laks og ris - det er super godt til allergi hunde, kende en del forskællige racer der har aft gode resutater med det, og så er det til at betale :o)

  • #26   10. apr 2007 karina.. Den fra specific,må være den der før hed eiocosa ( Staves) Royal canin har lavet en tilsvarende,der dog ikke koster 748 for 10 kg,men lidt over 400.. Den hedder skin support ss23..

    Den er super god og med en hund som din er det fedtsyrerne dyrlægerne kigger på i fodret,pga hendes pels kunnne jeg forstille mig..
    Dette inderholder den fra specific mest af, derefter kommer den fra Royal.. fik min dyrlæge til at undersøge det hos producenterne..

    Altså de fede omega 3 fedtsyrer


  • #27   10. apr 2007 Nicola - *SS*

    Christina - takker for info :-))

    Stine - det var også hvad jeg selv tænkte da jeg læste Specific's produkt fyldt med gode fedtsyre smiley

    Jeg var ikke klar over at Royal var kommet med et, det kan da købes hos dyrehandlen, kan det ikke?


  • #28   10. apr 2007 Hills prescription diet d/d har virket perfekt for Gilbert..

    Ingen symptomer på kløe så længe han får det.


  • #29   10. apr 2007 Karina.. jo det skal købes hos dyrlægen og kan kun købes der smiley

    Det der er ved disse 2 er forholdet imellem omega 3 og omega 6.. da man er inde på at for meget omega 6,nedsætter virkingen af omega 3..

    Det er en længe afhandling smiley


  • #30   10. apr 2007 Belinda - det er noteret til samtalen med dr. dyr i mogene smiley

    Stine M - Okay, mine forhandler så bare ikke Royal smiley

    Jeg sad lige og læste en smule om det med fedsyrene, har jeg forstået det ret, er for meget omega 3 alene heller ikke af det gode så! ?

    Jeg giver hende jo pt mange tørfisk om dagen, for at støtte hendes pels, men det er måske slet ikke så godt alligevel ?

    Puuh hvor er det hele lsvært at hitte ud af :-))


  • #31   10. apr 2007 karina..
    det er en jungel,at hitte rede rundt i smiley

    Jeg ville fjerne de fisk ,for aner ikke hvad fedtsyrer de fisk indeholder og hvor meget ? ved allergi hunde er det PHA og DHA,man kigger på. mener de hedder sådan..

    De 2 er faktisk osse meget gavnlige ved slidgigt,blot lidt info smiley

    sådan så der i en periode er nøje styr på,hvad hun får når hun startet op på foder og vacc , så skulle hun gerne blive bedre smiley krydser lige alt.. ss

    derefter kan man begynde gi lidt ting ved siden af,men hele tiden så man rede på hvad hun får,hvis hun skulle slå ud..

    så kan emnet blive fjernet med det samme..

    lav en lille slags dagbog,med om der er kløe,hvad hun har været i kontakt med osv...

    Det er lidt meget at skulle holde styr på i starten,men det kan lade sig gøre..


  • #32   10. apr 2007 Stine - det lyder som en god plan og det er ikke noget problem for mig at tage fiskene væk - så må hun sulte - lige nu er hun på prednisolon for at holde kløen nede så, hun er konstant sulten.

    Mit eneste lille problem med at holde kontrol med hvad hun spiser er, at hun spiser rødder, bark, græs og mus/mosegrise når hun er løs (hver dag).

    Jeg synes det lyder meget hårdt hvis hun aldrig skulle kunne være løs mere, men jeg vil tænke dybere over det - også i så fald hvad livskvalitet er. I hendes liv er friheden og jagten nemlig det primære, så jeg synes den er svær at tage bort fra hende resten af hendes liv smiley


  • #33   10. apr 2007 ....men var det kun for en periode det skulle tages fra hende, er det bestemt til at leve med, bare for at kunne finde ud af hvad hun kan tåle og ikke tåle smiley



  • #34   10. apr 2007 ....og jeg kan også godt se det smarte i, at hun er så "udrenset" som muligt, når vi starter op på allergifodderet og vaccinerne smiley

  • #35   10. apr 2007 Karina.. selvfølgelig skal hun ha sit hundeliv.. men at begrænse det i en lille periode,kan hun nok overleve smiley

    Hunden skal kunne fungere i det daglige,ellers er det ikke værdigt og så er der for mig kun en vej tilbage..

    Ønsker jer alt held og lykke.. håber at i må få samme resultat,som jeg fik smiley

    Følger jer selvfølgelig herinde og på det man ikke må nævne.. ggg


  • #36   10. apr 2007 Pitti Boris er 100 % vegetabilsk, så hvis det er proteinallergi er den jo oplagt.
    Foderet er testet på arbejdende schæferhunde, og de fungerer super godt på det foder...

    Her står ikke så meget, men det er det jeg lige kan finde...

    (link fjernet)


  • #37   10. apr 2007 Stin - LOL jepper, er med på det man ikk må nævne smiley

    - og jeg tænker i samme baner som dig, livskvaliteten for min hund er og bliver min første prioitet uanset hvor hådt det måtte blive - så kommer mine behov for hende bagefter smiley

    Jeg håber også det går os lige så godt som det er gået jer og mange tak for dine - og for alle i andres hjælpe og svar - nu kalder lufteturen og det gode vejr derude :-))

    Hav en god dag til alle, jeg har fået en masse med mig jeg skal undersøge og tænke over *S*

    //Karina.


  • #38   10. apr 2007 Alex - den var helt ny for mig, jeg siger tak for linket og gemmer det til senere - det er vildt dejligt at have så mange døre åbne som muligt smiley

  • #39   10. apr 2007 Alex - øv, jeg kan ikke få linket til at virke smiley

  • #40   10. apr 2007 Okay.. Prøv det her .
    Så skal du bare vælge emnet HUND for oven
    www.natural-brande.dk

    Eller denne her
    Så skal du vælge emnet HUNDEFODER, og så næst nederst Allergi foder
    www.hunde-huset.dk



    Forhandlere af Arion foder kan også bestille Pitti Boris hjem.... Det er fra samme engros lager


  • #41   10. apr 2007 Nu ved jeg ikke hvor i landet du bor, men jeg har en mere udførlig bruchure liggende hjemme... jeg er på arbejde nu

  • #42   10. apr 2007 Alex - Jeg bor lidt ude for København *S*

    Jeg ser linkene igennem når jeg kommer hjem, tøsen står og tripper nu smiley


  • #43   10. apr 2007 Karina: Hvis du er interesseret i en snak eller noget omkring allergi er du meget velkommen til at skrive

  • #44   10. apr 2007 Natascha Reimann J - Mange tak for dit tilbud, det kan sagtens være at jeg tager tilbuddet op når jeg kommer længere ind i forløbet med hunden :-))




Kommentér på:
Allergi fodder - hvilket er bedst?

Annonce