{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
718 visninger | Oprettet:

Løs klo {{forumTopicSubject}}

Hej,

Var til dyrlæge med min hund, som havde en løs klo.
Dyrlægen holdt hunden fast, og rev kloen af, og hunden skreg som en i pokker. Det skal siges det var uden nogen form for bedøvelse/smertestillende..

Min spørgsmål er så til jer, om det er den måde man gør det på?
Jeg synes det var en smule barsk.

Tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løs klo
  • #1   6. jan 2019 What? Nej smiley smiley

    Det lyder som en MEGET kritisabel dyrlægepraksis, hvis vedkommende fjerner en klo på hunden uden nogen former for bedøvelse/beroligende etc.
    Hvad blev der efterfølgende gjort, og du har vel fået smertestillende med hjem??


  • #3   6. jan 2019 Det er ved at være en måned siden det skete, så alt er ok igen. Men blev bare ved med at tænke på det, da jeg ikke synes det kan være rigtigt..

    Det komiske som ikke engang er komisk alligevel er, at min hund BAGEFTER fik smertestillende til at tage eventuelle smerter.. Forstod slet ikke hvorfor han ikke lige så godt kunne få det til at starte med smiley


  • #4   6. jan 2019 #2
    Det kan du have ret i. Der er vel også en lille fare, ved at ligge en hund i bedøvelse..
    Men alle andre jeg har læst om har nemlig været bedøvet, og så undre det mig stadig hvorfor han først får smertestillende bagefter smiley


  • #6   6. jan 2019 Mia - arh, at lægge en hund i fuld narkose (hvis det er det, du hentyder til) skal der mere til.

    Men hvis hunden efterfølgende har fået smertestillende så kan det meget let være sådan, som Trine beskriver.


  • #7   6. jan 2019 Jeg har en gang oplevet det med min hund men neglen sad kun fast i en lille bitte hudlap og dyrlægen spurgte mig først. Det var dog ikke videre dramatisk.

    Vi gjorde for at undgå en hel narkose for en Bette hudlap.

    min hund gav et lille hop og så stod han og spiste en masse godbidder. Han var upåvirket bagefter og det var klart det rette valg.


  • #8   6. jan 2019 Hvis neglen sad og dinglede i en lillebitte hudlap så tror jeg TS havde nævnt det - men muligvis har jeg antaget for meget ud fra teksten smiley

  • #9   6. jan 2019 De gange Aslan har revet en vildt klø af har han været i narkose osv men det var også en decideret flækket negl og den anden gang en tå... I de tilfælde mener jeg ikke man skal gøre det naturligvis

  • #10   6. jan 2019 Er hunden normalt pivet?

    Nogle hunde hyler jo op bare når de får en torn i poten, somom de er blevet skudt.


  • #11   6. jan 2019 Min hund blev ikke lagt i narkose, men blev let sederet, og så blev der lagt en lokalbedøvelse ved neglen. Aldrig om jeg ville lade nogen påføre min hund smerte af den kaliber. Jeg ville nu heller ikke få lagt min hund i narkose for sådan et indgreb, men lidt at sove på og en lokalbedøvelse fungerer altså helt fint.

    Bare til jer der snakker om risikoen ved narkose - jeg tror ikke det er noget dyrlæger bruger for så lidt.


  • #13   6. jan 2019 En af mine hvalpekøbere var udsat for noget lignende, dyrlægen overskrevs på hunden for at holde den fast og så et godt ryk. Neglen kom af, ja, men de kæmpede en fortvivlet kamp resten af hans liv med at klippe negle.

    Men selvfølgelig er der forskel på hvor fast resten af neglen sidder og også hvor pivet hunden er, men en dyrlæge bør vel være i stand til at vurdere, hvor ondt det vil gøre. Med tanke på, at de fleste af os vel forsøger at lære vores hunde, at dyrlægen er en flink person, som det er hyggeligt at besøge, så er det da ærgerligt at få lavet sådan et unødvendigt nummer.


  • #14   6. jan 2019 Nej hunden er ikke pivet, absolut ikke..
    Selvfølgelig tænker jeg ikke fuld narkose, men lokal bedøvelse, eller bare en og anden form for smertestillende.

    Vi kunne ikke se den sad løs, bare at den var skæv.
    Men sket er sket, og en anden gang må man vel bare sige fra, hvis man ikke synes det er okay. Men tak for jeres meninger smiley



  • #15   6. jan 2019 Jeg ville klart gøre det igen hvis den sad som den gang. Det var hunden helt ligeglad med.

  • #17   6. jan 2019 nej nej

    dumme dyrlæge,der er vel for pokker noget der hedder lokal bedøvelse.

    håber ikke det vil præge din hund for fremtidige dyrlæge besøg.


  • #18   7. jan 2019 Vi har flere gange ugentligt hunde på klinikken med flækkede negle, og de bliver altså sederet, for det gør MEGA ondt på dem, og et skud smertestillende inden man fjerner negl, renser og brænder kan altså ikke gøre det.

    Det er sjældent, at de kommer i fuld narkose - det afhænger af, hvor slemt hunden tager det. Men der er enkle hunde, som har så ondt, at en sedation ikke er nok.


  • #20   7. jan 2019 Jeg har samme oplevelse som dig canmax. har kun oplevet det den ene gang også

  • #21   7. jan 2019 Fifi har to gange fået hevet en ulveklo af uden bedøvelse.
    Begge gange afledte dyrlægen hendes opmærksomhed og hev.
    Glad var hun bestemt ikke, men hun overlevede.
    Faktisk betalte jeg også "kun" for en gang negleklip smiley
    Hvorimod Freja var i fuld bedøvelse, da hun flækkede en negl.
    Det viste sig så, at det yderste led på tåen også var flækket og blev fjernet.


  • #22   7. jan 2019 Negle, der hænger så løst, at de kan tages af, uden at det gør særlig ondt, dem trækker jeg altså selv af, det behøves jeg ikke gå til dyrlægen for.

    Mit indlæg drejede sig om negle, der sad så tilpas fast, at der gjorde ondt at fjerne dem. Og i den situation vil jeg hellere ofre, hvad der nu skal til af smertestillende eller bedøvelse, i stedet for at hunden får en rigtig dårlig oplevelse.


Kommentér på:
Løs klo

Annonce