{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
800 visninger | Oprettet:

Gode ture ved Århus {{forumTopicSubject}}

Jeg er ved at blive fuldkommen skør af ikke at kunne gå i fred med min lille pasnings-hund.

Jeg har måtte droppe at gå på stranden (ren hundeskov) og hver gang jeg går langs markerne får jeg konsekvent 2-3-4 hunde i hovedet. Det betyder også at jeg undgår min ellers faste 7 km rute, fordi en klub af jagthundeejere konstant har indtaget området og nægter at kalde hundene til sig eller stoppe dem i at være en pestilens over for hunden og jeg.

Jeg søger desperat efter områder i/ved Århus (nord), hvor man kan gå nogenlunde i fred!

Andre hunde/mennesker/MTB'ere/løbere er egentlig helt okay, jeg søger bare områder, hvor der måske er lidt mindre risiko for at blive tromlet konstant. Eller skal man meget langt væk fra byen?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gode ture ved Århus
  • #2   14. jan 2019 Linda
    Hvor er det sted ved Odder ? smiley smiley
    Jeg sladre ikke ....


  • #3   14. jan 2019 Jeg synes faktisk, at det er blevet bedre i Mollerup (udenfor indhegningen selvfølgelig) - især hvis man går på andre tidspunkter end kl.16.
    Ellers går jeg gerne rundt om Egå Engsø. Der har jeg aldrig oplevet ballade.


  • #4   14. jan 2019 Åh, det lyder fantastisk, Linda. Hvis jeg kommer til Odder så husker jeg dig smiley

    Og ved Egå Engsø har jeg faktisk heller ikke oplevet noget træls - den er bare jævnt kedelig at gå rundt om smiley Balladen kommer først på den anden side af engsøen, mod Egå, hvilket desværre er lige der jeg plejer at gå mine ture.


  • #6   14. jan 2019 hvad med nede ved Egå Marina langs stranden ?

    Ellers er der området der hedder Mollerup Skov, det er inde ved Ikea ...



  • #7   14. jan 2019 Jeg har faktisk flere gange gået langs stranden fra Risskov op til Egå Marina, indtil jeg droppede første del af stranden. Men jo længere man kommer op (og hvis man som mig var der forleden kl 8 i halvmørke) jo mere "ro" bliver der, synes jeg. Men jeg har overvejet om jeg skulle gå endnu længere op mod Skæring? Jeg kender ikke helt til området deroppe.

    Mollerup har jeg aldrig prøvet med hund, men det skal da prøves hvis jeg kan få slæbt hende med i en bus smiley


  • #8   15. jan 2019 Den rute bag Rudehøj kender jeg ikke, kan man parkere ved Rudehøj og så bare gå langs åen?

    Mollerup skov er blevet bedre efter at en del er indhegnet til hundeskov, men man kan godt stadig møde løse hunde, det er alle dem der tror due har styr på hunden, lige indtil de ikke har.

    Ude ved Egå Marina synes jeg også man møder løse hunde, og det gør man i særdeleshed også ved Risskov strand.

    Det er en mangelvare at finde steder, hvor der ikke myldrer med mennesker!


  • #10   15. jan 2019 Ok Linda, hvem spørger man om lov til det?

  • #12   15. jan 2019 OK, mange tak smiley

  • #14   16. jan 2019 Lisbjerg skov brugte jeg meget da jeg boede i Århus N. Der møder man ikke mange og jeg har aldrig oplevet problemer med andre hunde der

Kommentér på:
Gode ture ved Århus

Annonce