981 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

hudsygdom ved hund (fistelkanaler). hudsygdom ved hund (fistelkanaler).

Hej allesammen.

Jeg har lige snakket med min søs, og de har en Amerikansk Bulldog, 'bullerbassen' fik her i August månede revet korsbåndet over og dette blev den operet for. Ligesiden da har de bøvlet med noget, en hudsygdom kaldet fistelkanaler, jeg ved ikke hvordan det staves, men har ledt på netdyredoktor.dk og dyrelægevagten.dk efter denne sygdom...under F. Umiddelbart ser det meget generelt ud...

Det skulle efter sigende være sådan nogle kanaler der ligger sig i det mellemste hudlag og disse går der betændelse i, når der går hul på dem, begynder de at væske. Hunden skal så opereres og derefter efterfølgende behandles ved dyrelægen.

Hunden er også i skarp behandling ved dyrelægen, men uden nogen større succes...den har været igennem operation, men det har bare ikke lykkedes...og den er stadig i behandling. På ca. 3 dage fra dyrelægen sagde at det så pæn ud og i begyndende bedring (dette kunne søs også se), blussede det op på fuldskrue igen...

Så nu skal de med den til dyrelæge igen her på Mandag, for at se ad om den skal igennem endnu en operation.

Jeg kan godt mærke at min søs er ret bekymret på hundens vejne, og selvom hun ikke sagde det direkte, lød hun meget opgiven overfor denne sygdom.

Jeg har personligt aldrig hørt om denne sygdom før, men min søster sagde at den også kunne ramme mennesker...

Jeg håbede I måske kendte til denne sygdom, og måske selv har haft erfaring med den, og evt. bekæmpet den? eller kender nogle der har? Måske kender I navnet på en HP, der beskriver sygdommen eller kender nogle der har lagt deres 'bøvl' og erfaring med denne sygdom, online?

På forhånd tak smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Møbelsamling 1.000 kr.
  • Spartlet en ny åbning i væg 1.500 kr.
  • Elektriker 1.620 kr.
  • Stubfræsning 2.500 kr.
  • Havearbejde 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hudsygdom ved hund (fistelkanaler).
  • #1   15. apr 2007 jeg har forsøgt at google, men kom kun frem til en sonde man kunne bruge til at fjerne fistelkanaler (hvis man vel og mærker er dyrelæge), fandt tilgengæld lige ud ad...

at sygdommen hedder fistelkanaler og det derfor er stavet korrekt.

• #2   15. apr 2007 Det stod vist lidt om det på netdyredoktor. Men det var vist mere om schæfere. En bestemt schæfer-sygdom.

• #3   15. apr 2007 jeg har nogle venner som har enn shæfer som døjer med det. De har en dyrlæge i birkerød som behandler det for dem. Det er vist ikke alle dyrlæger der ved så meget om det. Men kan ikke huske hva dyrlægen hedder, men skal nok skive lige så snart jeg for fat på dem. Men kan ikke love dig hvor hurtigt jeg kan få fat på dem.

• #4   15. apr 2007 Kan det være furunkulose ?

• #5   15. apr 2007 Jeg har selv haft bøvl med fistelkanaler for over 20 år siden, men det hjælper jo hverken dig eller hunden...
    Håber, den snart er frisk igen *S*

Kommentér på:
hudsygdom ved hund (fistelkanaler).

Annonce