{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.162 visninger | Oprettet:

Nicoline I
Nicoline I
Tilmeldt:
20. aug 2017
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 5

Allergi, baby og hunde i huset. GODE RÅD {{forumTopicSubject}}

Sagen er den at hele min svigerfamilie har allergi, min mand var det som lille men er vokset fra de fleste ting. Han kan tåle vores to hunde men mange andres hunde samt katte reagere han på. I min familie har vi heldigvis ingen allergi overhovedet.

Vi har to hunde i en lille lejlighed og står og skal være forældre så kan godt bekymre mig lidt omkring udvikling af allergi med hensyn til den nyfødte.. det værste ville være at skulle skille os af med vores hunde

Er der nogen som har gode råd eller selv har stået i lignede situation? Eller ved noget om allergi og arv.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Allergi, baby og hunde i huset. GODE RÅD
  • #1   9. feb 2019 umiddelbart vil jeg ikke give børn medicin for ting de kan undgå i miljøet herunder dyr. Jeg ville få knust mit hjerte men komme til at gå af med hundene var baby allergisk. prioriteringer ændres når der kommer et barn. Jeg havde samme følelse før jeg blev mor. I dag ville jeg vælge mit barn over alt andet

    men hvorfor tror du barnet er det? vent og se. Det er jo halvt dine gener og måske er du urolig uden grund


  • #2   9. feb 2019 Mine tre ældste børns far har alle mulige allergier. Vi var hos en børnelæge med speciale i allergi (i anden sammenhæng) med den ene af vores børn på et tidspunkt. Hun sagde at der var mindre risiko for allergi overfor hunde/katte hos børn der voksede op med dem.
    Om det er korrekt ved jeg ikke, men ingen af mine børn er allergiske overfor noget


  • #3   9. feb 2019 Amning kan være med til at forebygge allergi.

  • Nicoline I
    Nicoline I Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 5
    #4   9. feb 2019 Jeg ville aldrig give mit barn medicin for at kunne holde ud at være hjemme, barnet ville selvfølgelig komme før selvom det ville være hårdt. Jeg tror heller ikke barnet er det men jeg frygter det med alt den allergi i familien og kender ikke så meget til det.

    Ditte har du gjort noget for at forebygge det, siden ingen af børnene har udviklet det selvom deres far har allergi?


  • #5   9. feb 2019 Amning er supervigtig i forebyggelsen af allergi.
    Immunisering er nok det, der har størst indflydelse på, om der udvikles allergi.

    At blive udsat for hund som lille øger ikke risikoen, tværtimod.


  • #6   9. feb 2019 især råmælk er vigtig for de små poder generelt

  • #7   9. feb 2019 Nicoline
    Jeg gik faktisk meget op i det med amningen
    De er alle blevet fuldammet i 6 mdr, og efterfølgende ammet længe efter det.
    Holdt dem fra komælk, min det første år (ved ikke hvor meget der er om det, men det var en af de ting der blev lagt vægt på da jeg fik den første)
    Og så er jeg generalt påpasselig med kemikalieri dagligdagen
    Spiser øko, bruger ikke perfume, bruger et minimum af sæber og cremer


  • #8   9. feb 2019 Hvis der er allergi bliver den værre af at blive udsat for det, man reagerer på, hvis ikke der er allergi, vil der ingen reaktion komme, uanset hvor meget man udsættes for den potentielle kilde til allergi.

    Forebyggelse for udvikling af allergi kan kun være at undgå, hvad man formoder, der kan udvikles allergi for. Er der først allergi kan undgå kilden og håbe overfølsomheden bliver mindre af, at allergien ikke konstant igangsættes. (Det der hedder "at vokse fra det".)

    Udsætter man allergikeren igen og igen for det, vedkommende ikke tåler, bliver allergien selvsagt værre.

    Får I barn, der ikke tåler hund, kan I måske få hund igen, når barnet er ældre, men det vil være en bjørnetjeneste for barnet at forsøge sig og ende med at barnet udvikler voldsom allergi.


  • #9   9. feb 2019 I den periode, hvor tarmsystemet er umodent - de første 6 måneder ca, skal man overveje hvad man givet barnet.
    Her kan man grundlægge intolerance.


  • #10   9. feb 2019 Intolerance og allergi er ikke det samme......

  • #11   10. feb 2019 Det har jeg bestemt heller ikke påstået at det er, A-S.
    Intolerance er ofte en forløber eller endog grundlaget for udvikling af allergi.





  • #12   10. feb 2019 Ok, jeg bliver bare forvirret fordi dit første indlæg lyder som om du mener at man kan undgå allergi ved at amme, og ved at blive udsat for fx hund som lille.
    Men faktum er jo, at hvis du har anlæg for at kunne udvikle allergi fx for hund, så vil du helt sikkert gøre det, hvis du bliver udsat for hund. Så jo, at blive udsat for hund som lille, hvis man har anlæg for at udvikle allergi, øger bestemt risikoen for at udvikle allergi.
    Hvis man istedet undgår kilden til allergi kan man forhåbentlig blive mindre følsom for den og dermed tåle den i mindre grad på sigt.
    Anlæg for allergi er det, der har størst indflydelse på om man udvikler det eller ej. Har man anlæg for det, er det miljøet, der har størst indflydelse. Undgå kilden, så allergien irriteres så lidt som muligt, nu mere den irriteres nu mere reagerer den.

    Dit næste indlæg om intolerance og tarmsystem formodede jeg lagde sig op ad dit forrige ang amning?
    Men du skriver bare ikke om intolerance og amning i dit første indlæg, derfor jeg påpegede jeg bare at det ikke var det samme. Og er der ikke uanset hvad rimelig usikkerhed omkring om amning kan gøre noget for intolerance anyway?


  • #13   10. feb 2019 A-S
    Det kan jo umuligt passe at hvis man har anlæg for at udvikle allergi, vil man helt sikkert gøre det, hvis man bliver udsat for hund, så ville mine børn vel være allergiske?

    Der er flere undersøgelser der peger på at det at vokse op med hund mindsker risikoen
    Det var som sagt også af en børnelæge med speciale i allergi at vi fik den besked


  • #14   10. feb 2019 Dine børn har vel ikke arvet anlægget, siden de ikke har udviklet allergi?

    Ift det andet du skriver, vil jeg super gerne læse om det, kan du evt finde titler for de studier?
    Jeg er selv ud af en familie af allergikere på den ene side, min bror er multiallergiker, ligesom min mor, jeg ligner mere min far på flere punkter, og har heller ikke det store allergi-mæssigt, men jeg kan mærke, efterhånden som jeg bliver ældre, at der er flere ting, jeg reagerer på (hvilket heller ikke er unormalt, idet man jo i løbet af et liv bliver udsat for potentielle allergikilder oftere og oftere).
    Men af den grund har jeg præcis de samme tanker, som TS ang familieforøgelse i fremtiden, så hvis forskning er begyndt at vise andet vil det da være fedt. Det er bare ikke det, jeg har lært gennem et liv med allergikere og dertilhørende læger smiley


  • #15   10. feb 2019 Men ville det ikke være ret utroligt at ud af 3 børn har ikke en arvet det?

    Nej jeg kan desværre ikke finde titler på studier, det er flere år siden, jeg har koncentreret mig om det, så det er ikke noget jeg har i frisk erindring
    Men lægen hedder Birgitte Frederiksen Videbæk, hvis du skulle få lyst til at kontakte hende smiley


  • #16   10. feb 2019 Kig på astma-allergi forbundets hjemmeside. De skriver at man ikke kan bevise at børn udvikler allergi af at vokse op med dyr, men man kan heller ikke påvise at de ikke udvikler allergi.

    profilbillede
  • #17   10. feb 2019 Benjamin Rud:
    Aha, kan læse mig til at min viden ikke er blevet for gammel, så vil jeg ikke bruge mere krudt på det..:-D


    Ditte: Nej, det synes jeg da ikke er utroligt, jeg vil hellere sige heldigt:) Men hvis din mand havde så lidt anlæg at han kunne vokse fra det, har det jo heller aldrig været særlig meget hos ham. Dejligt for jer:)


  • #18   10. feb 2019 Ja korrekt Benjamin, så man ændrer nok anbefalinger om at undgå peæsdyr det første leveår

    A-S
    Hvordan tolker du ud af det jeg har skrevet at min ex-mand er vokset fra det?


  • #19   10. feb 2019 A-S, jeg ved ikke hvad jeg skal svare dig...

  • #20   10. feb 2019 CH: Ok? Du må da selv om, om du vil svare og hvad.

    Ditte: so sorry! Jeg byttede om på dig og en anden der skriver i tråden - det er nok hvad der kommer ud af at deltage i en tråd fra mobil, imens man egentlig har travlt med andet irl.. igen, sorry:)


  • #21   11. feb 2019 vi stod og står i samme dilemma nu. jeg har en søn på 2 år og venter en mere til juni og fra jeg kom til verden til jeg blev 5 år kunne jeg ikke tåle noget med pels. mine forældre kom af med deres kat og jeg voksede fra det. og her hjemme er vi enig om er det hunde starter vi med regler om de ikke må være hvor vi sover og noget af babys ting, ellers må de væk.

    skal sige begge mine søstre kan i stor og lille grad ikke tåle dyr og deres børn det samme, min storebror havde meget svær atsma som barn, men ikke noget overfor dyr.
    Så alm man kan gøre er at håbe på de ikke får det.
    dog kan min nevø tåle mine hunde men ikke andre (om det har noget at gøre med mine oftes er i bad og går til svømning ved jeg ikke, men han reagere ikke på dem, og de har selv prøve at have hund, hvor slog ud)


Kommentér på:
Allergi, baby og hunde i huset. GODE RÅD

Annonce