{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
830 visninger | Oprettet:

Hvor hurtigt kan glæden stoppe?! {{forumTopicSubject}}

Ret hurtigt. Da jeg sad ved min nye computer, så jeg min mor snakke med en klassekamerats mor. Han har for nylig fået en lille hvalp (shetland sheepdog). Jeg skyndte mig at slukke computeren og styrte ned for at få sko på. For jeg skulle selvfølgelig ud og hilse på hvalpen. Da jeg kommer ned opdager jeg et pænt stort sår på hvalpens forben. Der går ikke lang tid før jeg finder ud af hvad de snakker om. Hvalpen er blevet bidt af den rottweilerblanding der to gange er sprunget på Mille! Ikke nok med det, for ikke ret lang tid siden sprang den også på en anden hund.

For at sige det rent ud, så er den skør den hund! Den springer på børn og hunde hvis den kan komme til det, og haven er ikke indhegnet. Siden den sprang på Mille er vi gået den vej! Den oplevelse vil vi ikke have igen. Ejerne til hvalpen ender nok med at politianmelde ejerne af rottweilerblandingen, så den måske kan blive aflivet. Det kan jo ikke være rigtigt at sådan en hund springer på hunde, der ikke er indenfor dens grund! Godt nok betaler dens ejere da dyrlægeregninger, men det er da ikke nok! Det ødelægger jo i de fleste tilfælde også noget mentalt hos de hunde der bliver angribet af den.

Hvad mener I? Bør sådan en hund ikke aflives?

Mange hilsner fra Rikke -der er lidt ophidset nu


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor hurtigt kan glæden stoppe?!
  • #1   22. apr 2005 Den bør da under alle omstændigheder ikke være løs så den kan komme i nærheden af andre hunde.....

  • #2   22. apr 2005 Jeg holder med Belinda her, det kommer an på så meget mener jeg..

  • #3   22. apr 2005 Enig med Belinda og Rie...

  • #4   22. apr 2005 Besse det er nemlig rigtig selvfølgelig skal det meldes men man bør se nærmmere på sagen inden man giver hunden sprøjten

  • #5   22. apr 2005 ja, helt klart...
    det er for farligt med en hund der bidder...
    ellers sku ejeren ha mere styr på den


  • #6   22. apr 2005 jo det burde den vel selvom jeg ikke kan holde ud at tænke på aflivning...

  • #7   22. apr 2005 vi hadde en liten episode på skolen i efteråret..en som har sin schæfer bonde hos seg på skolen..min veninde hadde sluppet sin hest på ridebanen da hunden plutselig kom løpene mot hest som lå og rullede seg..den kom ikke opp..hunden blev fanget inn men det blev masse styr om at hunden ikke burde være der og sånne ting..så skolen ringte en hundemann som kom og så på hunden og testet den og sånn og hunden fikk leve..det varikke første gang hunden løp på dyr,folk og sånn..men den fikk hvertfall leve så lenge den ikke nermer seg hestene:)

  • #8   22. apr 2005 besse din idé er nok bedre

    hehe!


  • #9   22. apr 2005 Jeg tror aflivning er eneste udvej. Det ældre ægtepar der ejer den er normale, dog snakker man ikke så tit med dem. Vi har gennem nogle venner fra hundeklubben til dem fået at vide at før den kom til dem havde den været 5 andre steder hvor den var blevet mishandlet! Sådan en hund er næsten ikke til rette op på igen.

    Vi fortryder at vi ikke politianmeldte da den sprang på Mille. Den er direkte farlig, især når ejerne ikke vil indhegne haven!

    På nogle punkter synes jeg den skal aflives på andre ikke. Hvis den inden for kort tid angriber 2 hunde pludseligt, og endda en hvalp. Man siger jo at voksne hunde der er normale ikke angriber hvalpe.

    Tak for svarene. De ender nok med at blive politianmeldt, selvom det er op til ejerne af hvalpen.


  • Helle (
    Helle ( Tilmeldt:
    maj 2004

    Følger: 1 Emner: 29 Svar: 77
    #10   22. apr 2005 min mor har også prøvet at ovettage sådan en hund, men det var en dværgpincher med rådne tænder (pga forkert ernæring), hunden var lettere sindsforviret og tålte ikke at man løb eller gik hurtigt, men der er sgu også forskel på et Rottweilerbid og et fra en dværgpincher uden tænder.

  • #11   22. apr 2005 Rigtig Helle. Der er bare det at når hunden er blevet mishandlet i 5 forskellige hjem før den kom til dem, så tvivler jeg på om det nytter at den kommer til et andet hjem. Når den ligefrem springer over hækken og flyver i flæsket af andre hunde.

    Det er jo også vigtigt at tænke på at den ikke kun gør det ved hunde. Ejeren til hvalpen er blevet væltet af sin cykel p.g.a den!


  • #12   22. apr 2005 Jeg tænker på det lille pus, hvalpen. Den har da fået et chok for livet. Det er jo i hvalpe årene, at de bliver præget så meget, at det er det de ser tilbage på, når de bliver udsat for nye situationer.

    Nu vil den nok være bange for store hunde, eller hunde af den race, eller endnu værre alle hunde.

    Håber at det bæst får sprøjten!


  • #13   22. apr 2005 Det er også det jeg synes der er slemt. Penge gør jo ikke alt. Det sætter et spor i hunden. Uanset om det er en hvalp eller voksen. I lang tid efter at den havde bidt Mille, tændte hun af hver gang hun så en rottweiler.

    Mille var med da vi snakkede med ejeren til hvalpen. Hvalpen var heldigvis ikke bange for Mille og ville gerne snakke med hende *S*


  • #14   22. apr 2005 Det her skriver jeg ikke for at blive uvenner eller støde nogen. Det er bare min mening.Og jeg siger ikke at den skal heve lov til at løbe fri for det skal den ikke.

    Det kan godt ske at det bare er mig men jeg får en dårlig smag i munden når jeg læser at i bare vil have den aflivet, for dælen da hvor ville jeg være skyld i mange aflivninger hvis, hvis alle hunde der "angreb" andre skulle have sprøjten.
    Der kan være en million ting i vejen med hunden, og den skal da både undersøges for smerter og for "psykiske" smerter, før en aflivning. Og ejeren skal da oxo have en snak med politiet om de, for det er ulovligt at lade en hund løbe løs uden opsyn (og kontrol).Og ja det kan godt ske at den lille shelti bliver bange for andre hunde, men det er der råd for, socialicering med det samme på store hunde.
    Så bodil (besse) jeg holder med dig.



  • #15   22. apr 2005 Jannie: Jeg synes du har ret. Selvfølgelig vil jeg heller ikke have at alle hunde bare skal aflives! Det værste jeg ved er når det ender sådan, men hvis du mødte hunden i virkeligheden og hørte hvad den har gået igennem, så vil du nok begynde at forstå.

    Da Mille blev angrebet snakkede vi en del om det ude i klubben. Der blev snakket om at den burde mentaltestes osv. Der er jo bare ikke nemt at rette op på sådan en hund. Det må du indrømme. Jeg kan også sige at dem der ejer hunden nu, ikke er skyld i at den er blevet sådan, det er p.g.a dens fortid. Jeg mener bare at så længe hunden hverken er flink overfor andre hunde eller mennesker burde der gribes ind, højst sandsynlig med aflivning. Ellers burde ejerne da tage sig sammen og få indhegnet haven, så man kan gå forbi uden at frygte ens hund bliver angrebet. Det er da ikke nok bare at betale dyrlægeregningen!!!

    Mille er også løbet ud af vores dør ved et uheld og sprunget på en anden hund jeg træner sammen med. vi skyndte os straks at snakke med ejerne, og eftersom der ikke skete hunden noget, gik det i sig selv med betalt dyrlægeregning og en æske chokolade som undskyldning.


  • #16   22. apr 2005 Selvfølgelig skal der gribes ind, og nej det vil ikke blive let at rette op på sådan en hund, og jeg siger heller ikke at det ikke ender med en aflivning (men giv den en chance med nogen der har forstand på den slags problemer :0)), og giv ejeren et gok oven i nøden og sig at de må lære at tage ansvar.


  • #17   22. apr 2005 Vi begynder at være enige Jannie *S*

    Jeg vil da også synes den skal leve, hvis de sørgede for at tage ansvar. Bare de hegnede haven ind, sådan at folk kan gå forbi uden at deres hunde eller dem selv bliver ædt. Lige nu er det bare sådan at den kan gå ud af haven og hapse enhver der kommer forbi, og det er jo ikke smart...


  • #18   22. apr 2005 Rigtigt Kisser, jeg ved bare ikke hvem der tør mentalteste den *G* Nej vi skal være seriøse, den er bare farlig...

  • #19   22. apr 2005 Det er godt *G*

    Du får bare ikke lov at låne Mille til det! *LOL*


  • #20   22. apr 2005 Det er godt :o)

Kommentér på:
Hvor hurtigt kan glæden stoppe?!

Annonce