{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
559 visninger | Oprettet:

Hunde og stivelse {{forumTopicSubject}}

Den er godt nok nogle måneder gammel, men faldt over den i går.

En artikel om hunde og deres evne til at bruge stivelse. Og så lidt snak om hundens udvikling gennem domesticeringen og om hundes eget valg af fødens sammensætning.

https://thesciencedog-com.cdn.ampproject.org/c/s/thesciencedog.com/2018/08/25/dogs-and-carbs-its-complicated/amp/

Giver det jer anledning til at tænke mere over foder og sammensætning?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hunde og stivelse
  • #1   17. apr 2019 Egentligt ikke. Jeg foretrækker at mine hunde får en kost med lavt kulhydratindhold, og har fodret kornfrit i en del år efterhånden.
    Jeg fodrer dog meget varieret, og er ikke fanatisk, så der ryger af og til foder/godbider/madrester ned til hundene, med højt kulhydratindhold, uden at jeg mister søvn af den grund.
    Jeg tror at fanatisme er største problem, også når vi taler foder.


  • #2   17. apr 2019 Jeg fodrer også den ene med kornfrit, uden at være fanatisk. Hun er så fin, har masser af energi og er lækker at se på. Får hun korn eller majs hver dag, bliver hun fedtet og kedelig i pelsen. Den anden fyldes helt op med kulhydrat, og når jeg forsøger at skrue ned for det, og op for kød, bliver hun fed og sulten smiley

    Men jeg synes nu stadig at det er interessant at de KAN omsætte kulhydrat, men hvis de selv må vælge, vælger de det fra. Og argumentet med at “ulve spiser grønt fra deres byttes maver”, fader jo lidt ud, hvis artiklen beskriver virkeligheden.



  • #3   17. apr 2019 Jeg må indrømme, at jeg har fået “respekt” for kulhydrat, og hvad det gør ved kroppen, efter jeg selv har fået diabetes 2.
    Så selvom hunde kan omsætte forarbejdet kulhydrat (hvilket er logisk i min verden, eftersom rigtigt meget foder har et højt kornindhold), så forsøger jeg på, at begrænse både hundenes og mit indtag af kulhydrat.
    Men igen, jeg er absolut ikke fanatisk, så får jeg tilbudt en pose billigt hundefoder, med højt kornindhold, så siger jeg da ja tak, af og til smiley


  • #4   18. apr 2019 nej vi er glade for råt og vil ikke ændre noget der virker

Kommentér på:
Hunde og stivelse

Annonce