2.280 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 45 Svar

Ny hvalp, hvad skal vi have styr på? Ny hvalp, hvad skal vi have styr på?

Min kæreste og jeg er skrevet op til en golden retriever hvalp.
Vi glæder os utroligt meget. Her slut juni får vi hvalpen hjem smiley

Af opdrætter får vi 12kg mad, med til den første tid.
Derudover har vi været ude og købe tæpper, legetøj, en stor lækker kurv.

Planen er at vi sover på gulvet i stuen den første uge, med hvalpens kurv, så den lærer at kurven er hendes og lækker at være i. Samt føler sig mere tryk.
Vi er hjemme hele sommeren til at træne alene hjemme træning. Min kæreste tager 3 ugers ferie, jeg skal først møde i skole igen til start september. Vi vil træne alene hjemme træning efter at hvalpen er faldet til. Men begynder allerede på kontakt og renlighedtræning fra dag 1. (Måske kontaktøvelser på dag 2.)

Derud over er vi lidt i tvivl om hvornår man kan begynde at tage hvalpen med rundt. Vi vil gerne have den med til forskellige ting, vandet, skoven, byture osv.

Til August begynder vi til hvalpetræning. Derudover tegner vi en hundesygeforsikring med det samme smiley hvem skal vi vælge?

Er der andet vi evt. mangler for at give hvalpen den bedste start hjemme?

mvh

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny hvalp, hvad skal vi have styr på?
  • #1   15. maj 2019 Jeg har trænet “nej” med mine hvalpe fra dag 2 (dag 1 er brugt til at komme ind i hjemmet). At hunden kender et nej, er for mig noget af det aller vigtigste, og et velindlært nej, som er indlært positivt, er guld værd!

Hvalpen kan komme med rundt alle steder fra dag 2. Sørg for at tage tingene i hvalpens tempo - bliver den overvældet, trykket, hyperaktiv eller på anden måde viser at den ikke kan kapere det, så gå et skridt tilbage.

Jeg har Agria sygeforsikring, og er meget tilfreds med dem! Der er tilfredse og utilfredse kunder i alle selskaber. Skulle jeg vælge et andet selskab, blev det Dyrekassen. Men læs deres betingelser, særligt for genoptræning, medicin, arvelige sygdomme og om de dækker når hunden er blevet gammel. Agria er de eneste der dækker behandling af arvelige sygdomme, forudsat at hvalpen har DKK tavle og har været dækket fra senest 4 måneders alderen.

• #2   15. maj 2019 Tak. Jeg er næsten 100 på at de får dkk stamtavle.
    Grunden til at jeg er i tvivl er fordi de også er medlem i en jagt foreningen. Men begge forældre har dkk stamtavle.
    Vi sørger dog for at vores hvalp er dækket fra vi får den hjem.
    Det har været meget vigtigt for os at forældrene er undersøgt. Derfor vi også har valgt stamtavleløse hunde fra.

Vi glæder os virkelig meget. Også selv om at det bliver hårdt.
    Det kan være vi vil starte med nej og kontakt træning til at starte med smiley

• #3   15. maj 2019 Hvordan kan man have købt en hund, og ikke være sikker på om den har stamtavle? smiley

At forældrene har stamtavle, betyder jo ikke nødvendigvis at DE er undersøgt for noget som helst, forud for avl.

• #5   15. maj 2019 A - som jeg læser det er der ikke usikkerhed om hvorvidt hvalpen har tavle, men om hvilken tavle (DKK eller måske DJR).
    Men uanset er tavlen jo ikke meget bevendt, når man ikke har undersøgt, hvad der står i den.

Nå, men jeg ville gemme den store, lækre kurv væk en tid og finde noget billigt, som jeg ikke var alt for ked af blev ødelagt. En del hvalpe tygger i tingene og kurven er ikke nødvendigvis en undtagelse smiley

Sten har været med omkring dagen efter jeg hentede ham. I begynder bare småting som en tur ud til hestene, over til den lokale pølsevogn (som er på en større parkeringsplads) og den slags. Efter en håndfuld dage har han også været med i toget, på gågaden at få en is og bare sidde og kigge osv.
    Kig på hvalpen, hvis den virker overvældet/usikker, så skru lidt ned for oplevelserne, evt bare ved at øge afstanden eller ved lignende oplevelse i lidt mindre skala.

Og hold dig fra hundeskove o.l. "mange fremmede hunde i vild leg" - find nogen gode og fornuftige hundevenner i stedet, så vovse lærer at det er rart og hyggeligt at mødes med andre smiley

Og tillykke med vapsen forresten

• #6   15. maj 2019 Jeg ved at de får stamtavle, men husker at der en jagt klub også, og blev i tvivl om hvilken en af klubberne de får stamtavle i.
    Moderen har hd a status og ad 0
    Faderen har hf b og ad 0 og er ichthyosis fri. Moderen er nok bærer. Moderens navn er kiebitzs queen moneys ally smiley
    Som sagt er jeg 100på at de får stamtavle, og er undersøgt.

• #7   15. maj 2019 Hov og husk at hvalpen også skal lære, at den ikke altid skal være på... at sidde afslappet og kigge på forbipasserende er MINDST lige så vigtigt som at gå op og ned af strøget og hilse på folk og fæ e.l.

• #8   15. maj 2019 Vores plan var at gå en tur finde en cafe og sætte os og slappe af smiley hvis hvalpen kan overskue dette. Ellers tager vi hjem.

• #13   15. maj 2019 Der er ihvertfald et kuld smiley
    Vi var ude og besøge dem forleden. 10 stks.
    Vi skal have en tæve, men opdrætter hjælper med vælge hvilken hvalp vi får, så det passer bedst muligt med vores ønsker.
    Der er 3 piger i kuldet.

profilbillede
  • #14   15. maj 2019 Vi håber dog på rød/hvid pige, selvom de stadig er små.

profilbillede
  • #16   15. maj 2019 Tak.
    Glæden er stadig stor, vi kan næsten ikke vente til slut juni smiley
    Vi har forresten en plastik kurv, ville i bruge den til at starte med i stedet?
    Og hvordan med tygge ting, er rå ben no go når hun er lille, hvad med tørrede hud ben eller hvordan med tygge ting og aportlegetøj. Vi vil jo gerne lære hende at det er sjovt at apportere.

• #17   15. maj 2019 Rå ben er ikke no-go til hvalpe, men start med de mindre af slagsen, fx lammeribben, kyllingsvinger osv.

Skaf nogle dummyer, og start lige så stille med at gøre hvalpen interesseret i dem. At apportere skal I nok få lært, hvis det er retrievertræning du har tilmeldt jer.

• #18   15. maj 2019 Det er et dch kursus vi har tilmeldt os. Det var det, eller tilmelding til kreds 28 (mener jeg kan også være det hed noget andet ) som er en schæfer klub, men som træner alle racer til hvalpetræning og lydighed.

Tak for svar smiley
    Men tænker vi også selv kan træne noget apport. Det er jo en retriever smiley

• #19   15. maj 2019 Jeg ville hoppe ind i nogle retrievergrupper og spørge ind til deres apporteringstræning. Hvis altså det er noget du vil arbejde med senere.

• #21   15. maj 2019 Hun kommer til at hedde Ellie smiley
    Det eneste navn vi kunne blive enige om. Min kæreste ville have hun skulle hedde Hønse smiley

• #24   15. maj 2019 Vi har talt om at købe et børne gitter og dele op ved gangen og stuen. Så hvalpen kan lærer stille og roligt at det er ok at vi går i køkkenet uden at hvalp er med og langsomt venne hvalpen til også at kunne være i gangen selv om vi er i stuen. Ikke sådan at den er lukket væk i langtid. Derudover vil vi læse op på alenehjemme træning og se videoer på YouTube

• #25   15. maj 2019 Jeg er vældig glad for mit børnegitter - men det er nu mest til når hvalp er overtræt og nægter at sove/slappe af og i stedet stiller sig og gør, knurrer og insisterer på leg. Så ryger han bag gitter 5-10 minutter og så er han i reglen gået ud som et lys smiley

Til alene hjemme tænker jeg, man også kan gå FOR langsomt frem. Der skal trods alt lidt lukket dør til, før den er rigtigt alene. Jeg trænede det ikke som i "nu skal vi træne alene hjemme" men lukkede bare døren når jeg gik på toilet, i bad o.l. og så efter et par dage skulle postkasse skraldespand osv tømmes (uden hund). Altså gjorde bare helt almindelige ting, som han så bare ikke altid var med til.

• #26   15. maj 2019 Altid godbid for at aflevere, og husk at give hvalpen det tilbage ret ofte. Så er det sjovere at aflevere.
    Dummyer er et træningsredskab, og ikke legetøj. Det er noget helt særligt, noget helt fantastisk, som hvalpen ikke kan lege med alene.
    Køb dummyer i forskellige vægtklasser, der passer til hvalpen. Hvis de er for tunge for hurtigt, vil hvalpen ikke bære den.
    Husk at hvalpe, der er i gang med tandskifte, kan finde det ubehageligt at apportere - hold pause fra apportering og træn alt muligt andet.

Det er sådan de bedste basic regler smiley Resten kommer nemt og naturligt for hvalpen, det skal i nok nemt få styr på.

Tillykke

Ziva fik kødben, tørrede ting mm fra da hun ikke var ret gammel. 10 uger tror jeg.

Nu skriver du bare "mad" men husk at opdrætters valg af mad, er ikke nødvendigvis det bedste for din hvalp. Deres maver er forskellige, og du skal ikke være nervøs for at skifte.

Jeg stemmer hårdt i med at undgå hundeskovene med en lille hvalp. Dog brugte jeg dem tidligt om morgenen til at træne indkald med, indtil jeg var sikker på om Ziva var indkaldssikker og jeg havde skarpe øre på hvor begge låger var, så jeg kunne forsvinde hvis der kom nogle.
    Husk at ejere der råber "den gør ikke noget" - at det passer ikke. Der sker ikke deres noget, men hvalpen kan godt blive nervøs og føle sig overfaldet.

• #27   15. maj 2019 Tak for jeres svar smiley vi har jo også Nolle, som jo godt kan være alene hjemme.
    Tror i det vil være et problem at de er adskilt når de er alene hjemme? Tænker bare på min overbos hund hvor man kunne høre hvalpen stå og gø af den stakkels lille chihuahua i flere timer smiley det var så forfærdeligt, og kunne lige forestille mig en golden hvalp stå og kede sig og være lukket sammen med Nolle.

Vi ville udelukkende bruge dummies til træning. Hvor træktorve og bamser vil være til leg smiley
    Derudover vil vi anskaffe os en klikker, og forsøge at træne med sådan en.

Sidst jeg havde en hvalp er over 13 år siden. Puha det bliver en omvæltning smiley
    Trille var 4 da jeg overtog hende, det samme var Nolle.

Michelle kan din hvalp være alene hjemme i mange timer nu eller? Jeg regner med at hvalpen skal kunne være alene hjemme til september i ca 3-4 timer. Dog hvis hun ikke kan det, så har jeg en backup løsning hos mine forældre smiley de fleste af mine undervisningsdage er ofte korte.

• #28   15. maj 2019 B-B - jeg havde 1,5 uges ferie efter jeg fik ham, den første uge herefter var jeg kun 4 timer på arbejde hver dag og herefter helt som normalt 8 timer væk om dagen. Min søde nabo kommer så mellem 12-13 og lufter og hygger 0,5-1 time langt de fleste dage, men når hun ikke har mulighed for det er han alene i 8 timer og klarer det til UG og har ingen uheld heller.
    Jeg står så også røvtideligt op og går morgentur + træner eller lægger et lille spor, så gør jeg mig færdig mens han spiser og så leger vi lidt før jeg går. Så han har et par timer om morgenen til at gå fra total klar efter en god nats søvn til igen at være træt og tilpas og klar til at sove lidt. Jeg er mega B-menneske, så vil sige, at det hårdeste ved at få hvalp er ikke renlighed og hvalpetænder men derimod at vækkeuret ringer kl 4.30 - det er jo midt om natten smiley

ELSKER mine aftenvagter efter jeg har fået Sten, så kan vi sove længe og gå og hygge om formiddagen smiley

• #30   15. maj 2019 Isabelle - opstarts alene hjemme er jo blot: jeg går lige herind i rummet ved siden af og henter noget og det når hvalpen er afslappet og tilpas. Det kan jeg ikke se, hvorfor man ikke kan på dag to.

• #32   15. maj 2019 Isabelle - og det gør den jo (Hos mig i hvert fald) i de ca 5 sekunder det tager...

• #34   16. maj 2019 Jeg er enig med Isabelle, ikke starte for tidligt med alene hjemme træningen. Jo mere tryg hvalpen er i hjemmet, når man starter, jo nemmere og hurtigere går det.

Og jeg tænker ikke lige på at gå på toilettet eller ind i rummet ved siden af, men at forlade hvalpen alene i huset.

Det allervigtigste er at se på netop ens egen hvalp, for nogle hvalpe klarer det meget nemmere og hurtigere end andre. Hvis tiden er til det, og det lyder det til, så hold øje med hvornår hvalpen selv begynder at søge lidt væk, måske lægge et andet sted i rummet eller i et andet rum, end hvor man selv sidder. Måske ikke tøffer lige i hælene på en hele tiden.

At skynde sig for meget kan give nogen problemer, der tager meget længere tid at komme ud af, end at bruge lidt mere tid i begyndelsen.

• #35   16. maj 2019 Vi tager det stille og roligt smiley
    Jeg har heldigvis okay med tid hjemme til at hvalp kan falde på plads og stadig nå at træne smiley

• #36   16. maj 2019 Stort tillykke med den kommende hvalp! Du må endelig spamme med billeder, når I får hende hjem. Jeg er så skruk, at jeg må leve lidt på andres golden hvalpe smiley

I forhold til alene hjemme træning, så ville jeg tage det stille og roligt, men heller ikke for langsomt. Da vi fik Atlas, havde vi også begge tre måneders sommerferie, så vi kom ikke i gang med den "rigtige" alene hjemmetræning (altså hvor vi faktisk forlod hjemmet), før alt for sent, så vi endte med at have helt stress over, om han ville kunne være alene, inden studiestart.

Jeg har forsikring i Dyrekassen, og det er jeg glad for. Det fungerer, og der bliver ikke stillet spørgsmål, når der skal udbetales penge. Jeg tror, at vi valgte dem over Agria, fordi vi kunne få det lidt billigere ved Dyrekassen, men jeg kan faktisk ikke helt huske det.

Der er mange måder at starte apporttræning op på. Jeg kommer til at starte den næste med baglænskædning. Det har virket rigtig godt på Atlas.
    Jeg ved, at flere starter hvalpe op med bamser eller lignende, så hunden lærer at bringe alt hvad man beder den om, og først senere begynder at bruge dummy. Det er ikke en metode, som jeg selv har afprøvet, men den kan helt sikkert også findes på nettet.
    Vi havde også fin succes med et pilleglas med skruelåg, hvor jeg puttede godbidder i. Ville Atlas have godbidden, så måtte han komme og aflevere til mig. Du kan også få dummy'er, som har samme funktion.
    Når I begynder at få lidt afstand på apporten, så kan det være en god ide at starte det op i en gang eller lignende, så hunden aldrig får succes med at løbe forbi jer, men lige ud og lige hjem bliver gjort ret tydeligt for den. Har man sørget for at træne grunddelene nok med at holde fast og aflevere til hånd, så burde det dog ikke blive et stort problem smiley .

• #37   18. maj 2019 Jeg lover at holde jer opdateret med en masse billeder smiley
    Her i slutningen af maj, skal vi over og besøge dem igen. Sidste gang inden vi får vores hvalp hjem.
    Jeg tænker lidt i aktiviteter jeg kan give hvalpen når hun skal være alene. Dvs. Ikke i starten, men løbende.
    Har tænkt i snusemåtte, så nogle bruge et hviskestykke med godbider bundet ind i, lækre ben, en papkasse med toiletruller i, en kong godbidsbold, og alm foderbolde.
    Vores hvalp vil få 2 måltider om dagen. Den første tid. Det ene måltid vil hun få om morgenen i skål og senere på dagen i legetøj. Vi har købt sådan en skål med Når vi træner alenehjemme træning, eller hun skal være alene får hun sin mad på en græsplæne efter en god gåtur. Det er planen ihvertfald.
    En masse gode forslag til hjerne aktivering vil vi sætte pris på smiley
    Vi øver os lidt mef spor allerede nu. Men det er svært at lave et godt spor. Vi håber sy træningen hos dch kan give os nogle guides. Måske der er nogle på youtube? =)

Nu venter vi bare spændt på at vores snusemåtte kommer hjem.

• #38   18. maj 2019 Nu spørger du ikke om det, så hvis du synes, jeg blander mig i noget, der ikke er til debat, så er det ikke for at genere, men jeg synes godt nok 2 måltider om dagen er for lidt til en så lille hvalp. En hvalp bør ikke spise få store måltider, men bør have det delt ud på flere måltider.

Jeg fodrer selv 4 gange om dagen indtil 3 mdr., 3 x om dagen indtil 6 mdr. og derefter 2 gange om dagen resten af hundens liv. Jeg har indtryk af, at jeg er på linje med rigtig mange opdrættere og hundefolk i det hele taget på det punkt.

• #39   18. maj 2019 Hej Lene. Det gør intet.
    Jeg må indrømme at, vi nok ikke har vidst at de skal spise så ofte smiley
    I så fald, vil hun få nogle flere måltider i løbet af dagen. Selv foder jeg mine hunde 1 gang i løbet af dagen, men så er skålen også fyldt og de kan selv tage, det ved jeg godt at en hvalp ikke kan så tænkte bare logisk at hun skulle have mad lidt oftere.
    Tak smiley
    Igen det er 13 år siden jeg sidst har haft en havlp. Nolle og trille var begge 4 år da jeg overtog dem. Og bamse var 8 uger men det er jo meget længe siden.

• #40   18. maj 2019 Hvorfor er det svært at lægge et godt spor? Det er bare at gå tå til hæl (i 2 spor, men bare super korte skridt), og så lægge en godbid i hvert fodaftryk. Ikke mellem fødderne, men i hæl eller tå.

• #41   18. maj 2019 Vi prøvede med noget laksepate, det fungerede ihvertfald ikke smiley
    Prøvede at følge en guide, hvor man skulle gå i mod vinden, man skulle trampe græsset ned, og sørge for at ligge et spor, hvor man trak kødet igennem. Vi har prøvet flere omgange med Nolle og trille og paté måske vi skal prøve med godbider i stedet smiley

• #42   18. maj 2019 Nej nej, ALTID i medvind i starten. Pate? Trække kød? Trampe græsset ned? Jeg tror du har læst noget om ..... noget der ikke er DcH-spor. I DcH går man på kildefært og ID-fært, så gå, måske stamp et hul med hælen hvor der ligger én godbid, læg en lille bunke hvor sporet slutter, hop væk med store skridt, vent 35-45 minutter og gå sporet.

• #44   19. maj 2019 Har lige tjekket hvad vi har fået købt hjem.
    Vi er vidst igang med at ruinere os selv haha.
    Stor hundekurv. Fik den dog til halvpris smiley
    Så har vi købt en vetbet, som vi vil lade hvalpen sove på i starten samt en masse tæpper smiley vi har også en plastikkurv, som hun kan sove i. En klikker er købt, en Snusemåtte. Mangler en ny neglesaks i stor str. Da den er lidt sløv den jeg har. Dog tror jeg sagtens at vi kan bruge den lille i starten smiley så har vi en helvedes masse forskellige stykker legetøj, bolde, bamser, reb. Jeg vil gerne have nogle flere kong hvor man kan have godbider inde i. Og en dummy man kan have godbider i.
    Vi kan virkelig næsten ikke vente længere smiley
    Vi håber på at få lov til at se hende her d. 2 igen. (og håber vi kan få lov til at sige hvem der er vores :))

profilbillede
  • #45   20. maj 2019 Virkelig undlad at indlære negleklip med en sløv saks. Det kan du komme inderligt til at fortryde de næste 14 år. Der er virkelig stor forskel på hvor succesfuldt det er at klippe neglene om den er skarp eller sløv

• #46   20. maj 2019 Præcis derfor jeg køber en ny smiley
    Den lille er heldigvis ikke sløv og burde kunne klippe hvalpe negle i starten smiley

• Kaufmann
    Kaufmann Tilmeldt:
    maj 2019

Følger: 1 Svar: 4
    #48   20. maj 2019 Tillykke med den nye hvalp! smiley

I virker til at være godt forberedt og I har også fået købt godt ind smiley Der er allerede givet mange råd og jeg vil bare stemme i med at opfordre til at vente med at tage jeres lille ny ud af huset til hun er faldet godt til hjemme og føler sig helt tryg, at starte med meget rolige og lidt befærdede steder, når I så går ud samt at undlade viskestykke-tricket til når hun er alene hjemme. For ca 14 dage hørte jeg om en ung hund, der lå død da ejeren kom hjem. Den var kvalt i et viskestykke. Jeg kender ikke de nærmere omstændigheder, og tragiske uheld sker - men jeg ville som sagt undlade viskestykke legen.

Noget af det første jeg træner med mine hvalpe er opmærksomhed. For mange giver det måske sig selv, men min opfattelse er, at det ofte overses i decideret træning. Jeg har skrevet et blog indlæg om det på www.kaufmannspuppytraining.com, hvis du ønsker at læse mere.

Held og lykke med hvalpen!

• #49   2. jun 2019 16 dage tilbage.
    Tiden går hurtigt.

profilbillede
  • #50   2. jun 2019 De tre tæver er meget forskellige. (min opfattelse fra dagens besøg)

Den røde er fremme i skoene og stikker gerne af og lokker brun tæve ud på ukendt territorium. Hun giver gode møssere, men har dårligt tid. smiley

Brun følger gerne med de andrr, men er så blid. Hun giver gode møssere og kan slappe lidt bedre af end hendes søster. Sad gerne og modtog kæl, dog hvis hun møssede så gjorde hun det skiftevis mellem at æde mit hår og møsse.

Gul er lidt mere tilbageholdende. Deres ejer bankede nogle pæle i. Rød løb bare rundt og legede, brun sad lidt mere og observerede og gul blev ret bange og løb bag os og gemte sig, indtil hun blev distreheret af sine søskende.

Ud fra hvad jeg har set, tror jeg at brun vil passe os bedst. En god mellemting. Gul var hende min kæreste var vild med i starten, rødhvid tæve. Hun har dog også et andet lille problem, som 2 dyrlægere har set på og siger ikke er et problem, et lille prolaps ved endetarmen.
    Brun er rødgrøn, som jeg var vildeste med sidst vi besøgte. Rød var selv den gang mere på end hendes søskende, tog gerne en brydetur. Jeg mener hun er førstefødte smiley hende er jeg også vild med, men er bange for at hun bliver for overvældende for Nolle måske.
    Men hold nu kaje de er alle søde og nogle bøller.
    Og jeg er sikker på at opdrætter vælgerden bedste hvalp til os, ud fra detvi vil bruge hende til.

Nå ja, vi er også blevet godkendt på dch hvalpe hold. Vi glæder os til d. 18

• #51   17. jun 2019 Så er det i morgen vi skal hente vores nye hvalp smiley

I dag kan kun gå for langsom.
    Alt er pakket og klart smiley

• #52   17. jun 2019 I dag fik vi beskeden vi længe har ventet på.
    Hvilken hvalp vi skulle have. Vi har fået midter hvalpen brun pige smiley og vi er lykkelige, lige præcis hende vi håber på smiley

• #53   17. jun 2019 Og ingen billeder? smiley

• #54   17. jun 2019 Jeg har ikke et nyt billede og vil ikke låne opdrætter billeder uden at have fået lov smiley
    Jeg lover tilgengæld at imorgen efter 16 kommer der nogle nye billeder smiley

• #55   17. jun 2019 Så må hg jo lide indtil da smiley

• #56   18. jun 2019 Sneakpeak
    Kæft vi elsker hende allerede

profilbillede
  • #57   21. jun 2019 Ellie har her til morgen fået styr på maven, zoolac en hjalp virkelig godt.
    I alt har hun haft 4 uheld indenfor. Det er ikke så galt. Hun er tilgengæld besat af vores klipklappere og kommer glædeligt ind og smasker en sko op i hovedet på en om natten. Så står hun bare og lorgre helt vildt smiley
    Hun har simpelthen så meget krudt i måsen

profilbillede
  • Christina W
    Christina W Tilmeldt:
    sep 2019

Følger: 1 Svar: 1
    #58   13. sep 2019 Hyggeligt med billeder af hvalpene fra Skærbæk. Jeg faldt tilfældigt over din post herinde.
    Orange (Deka) er flyttet hjem til os og stortrives smiley Må jeg stjæle dine billeder fra hvalpene var små?
    Håber, jeres hvalp også trives.
    Mvh. Christina

• #59   14. sep 2019 Hej, det skal du være velkommen til smiley
    Ellie stortrives. Hun er lige som hun skal være smiley

Kommentér på:
Ny hvalp, hvad skal vi have styr på?

Annonce