4.039 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Beagle? Familiehund? Beagle? Familiehund?

Hej alle.

Min mor sagde at nu når jeg alligevel var inde på "den der hundeside" som hun kalder den, om jeg ikke kunne finde nogle oplysninger og racen Beagle, og det sagde jeg at jeg sikekrt godt kunne.. Så nu spørger jeg jer: Nogle der har nogle oplysninger og racen Beagle og kan sådan en hund fungere som familie hund for en familie på 5, 2 voksne og 1 barn på 10, et på 8 og et på 6?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Justering af TV der er hængt op for lavt 400 kr.
  • Hovede Rengørring og folde tøj 350 kr.
  • Utæt wc x 2 1.400 kr.
  • Ophængning af gardiner og persienner 1.800 kr.
  • Elektriker 400 kr.
  • Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Beagle? Familiehund?
  • #1   5. maj 2007 Hvilke oplysninger søger du? Jeg kan jo fortælle magt og meget om Sofus.. og også lidt generalt om beaglen....

Og ja familie hund til 5 personer.. Det vil den bestemt egne sig til.. Dog vil jeg indskyde at beagle jo er meget "egen", så den skal fra start have af vide at far og mor er øverst også børnene og til sidst den. Altså den er nederst i familiehirakiet.. OG det kan sagtens lade sig gøre, men man skal være bevidst om det, ellers vil den forsøge at møve sig ind, ja helst øverst i hirakiet, og hvis ikke den kan det, så ihvertfald efter de voksne og inden børnene.... Men den er altså i familiehund mange steder, hvor det går fint... men man skal være klar over den er meget egen, så den skal have en opdragelse derefter..

• #2   5. maj 2007 Og vil Sofus MEGET gerne lege med børn.. han ved udemærker godt at børn gider kaste pind eller spille fodbold eller lign. meget længere end voksne... og der er jo ikke noget så skønt som at lege, så har vi børnefamilier på besøg er det klart børnene han henvender sig til..Og på en eller anden måde VED han det er børn, for han er ikke voldsom som han kan være når det er han far han leget vildt med.. så er han slet ikke hvis det er børn..!

• #3   5. maj 2007 Jeg vil gerne have oget atvide som:

Er den egnet familiehund?
    Hvor aggresiv er den?
    Hvor meget motiom kræver den?
    Er den meget aktiv?
    Hvor længe kan den være aflene hjemme afgangen?
    Hvor store kan de blive?

• #4   5. maj 2007 Og jeg ved ikke om det på nogen måde er dokumenteret, men Sofus og et par andre beagler vi kender er meget.. sådan "pernitten med sig selv", hvis man kan sige det sådan.. Sofus blev MEGET hurtig renlig.. og han tisser i haven, men laver stort set aldrig stort i hans egen have, han venter til gå-turen hvor han bakker laangt ind i en hæk inden han sætter sig... Han er virklig renlig med sig selv, og vi kender andre beagler der har det på samme måde!

• #5   5. maj 2007 Det er en knald god familiehund.
    Den er ikke aggresiv.
    Den kræver motion i den gode ende
    Den er meget aktiv - I skal ikke regne med den kan gå uden snor, for når den finder et spor, følger den den.
    Det er forskelligt, vores har ingen problemer
    Leika er en af de små, hun vejer 11 kg og er ca 35 cm høj, de kan blive større - gennemsnit er nok 14-15 kg og 40 cm.

• #6   5. maj 2007 Ved du mere om Beagler?? Altså også sådan "almen viden" sådan noget med oprindelsesland osv. osv.

• #7   5. maj 2007 Den kommer fra England, er en temmelig gammel race, der blev brugt til rævejagt.

• #8   5. maj 2007 (link fjernet)

Her kan du finde oplysninger og kenneler.

• #9   5. maj 2007 Familie egnet.. JA MEGET BESTEMT... næsten jo flere jo bedre.. De er jo flokdyr, og det er da rarest når hele familien er der.. men nogle af dem er bestemt bedre end ingen..og jeg er sikker på beaglen syntes det er rart med en stor familie..
    Aggresiv??! Ja det er nok noget af det der ligger mest fjernt på beaglen generalt.. et "vov" når der kommer nogen ind på dens grund er jo kun naturligt, men som vagthund vil jeg aldrig anbefale en beagle.. faktisk nærmere det modsatte..
    Motion: Ja den er svær, for den er nu engang en støver.. og det bør den bestemt have lov at bruge.. jeg kan jo sagtens nævne sweizz træninger osv osv. for det vil den selvfølgelig gerne, men mener bestemt ikke det er et krav for at anskaffe sig en (vi går ikke til den slags), med 3 børn i huset som alle er med på at få en, jamen så mener jeg da nok man kan "forlange" at de går med ham indimellem.. og de fleste steder ligger der jo "hundeskove" og den slags.. for en tissetur på græsset er ikke nok.. men det er det jo ikke for nogen hunde, selvom nogle hundeejere tror det..
    Aktivitet: beaglen er generalt altid med hvor der sker noget.. altså ligger en og sover mens en anden ordner ukrudt i haven så sætter jeg 100 kr på den er med i haven, men den kan bestemt også godt lide bare at hygge nygge i sofaen med familien, og ikke mindste når dem bliver lidt ældre, ligesom med de fleste andre hunde..
    Alene hjemme spørgsmålet, tror jeg mere er noget med hvad man vender den til end hvad race det er.. Sofus er alene opmod 10 timer 4 dage om ugen, og det syntes han bestemt ikke om, men vi skal nu engang på arbejde, og bare man sørger for at aktivere ham lidt mens man er hjemme.. jamen så sover han når han er alene...
    Størrelse... det må jeg indrømme jeg ikke ved hvis du tænker på hvilke mål den skal holde sig indenfor ved DKK?!

• #10   5. maj 2007 Rettelse: Den er blevet brugt til kanin jagt...
    Det var "foxhound" der blev brugt til rævejagt, den minder MEGET om beaglen, men har længre ben!

• #11   5. maj 2007 Og så vil jeg da lige så et slag for en bog:
    Bogen er udgivet i 1999 af Dansk Kennel Klub i serien "Racehunde i Danmark" og hedder slet og ret "Beagle" (Forlag: Atelier). Den fortæller en del om beaglen generalt!

• #12   5. maj 2007 Og den kan selvfølgelig lånes på de fleste biblioteker!

• #13   5. maj 2007 Tak, nu har jweg vist rigeligt.. 4 sider..

• #14   5. maj 2007 Og med træning kan de lære at gå uden snor.. men hvis i forberedes jer på den skal være i snor, går i ikke helt galt i byen, meen flere af dem går forholdsvis pænt uden snor, men det kræver selvfølgelig at dens "ejer" er stærkere end den duft der trækker den anden vej.. Et god sted at starte er klar med godbidder fra første dag i får ham, så snart han kommer hen til jer når i kalder.. både inde og i haven.. også stille og roligt udvide det... lad være at starte i skoven, hvor der er mange dufte... For så har i INGEN beagle mere.. ikke fordi han ikke vil lystre men fordi der simpelthen er så mange dufte der trækker i ham/hende!

• #15   5. maj 2007 har du nogensinde læst nuser? (tegneserien) han er jo en beagle.. og jeg kan faktisk drage en del pareller mellem Sofus og nuser... !

• #16   5. maj 2007 og i bør låne/købe den beagle bor, for den kan fortælle jer meget på forholdsvis kort tid, med hensyn til om jeres familie passer med en beagle.. I ved jo hvordan I er som familie, og "beagle-bogen" fortæller meget konkret og nøgtern om hvordan beaglen er, så den i første omgang.. og dernæst nok en seriøs opdrætter.. Kan f.eks. anbefale "ulradi", men ved ikke hvor i bor!

• #17   5. maj 2007 Rita D

I DKK hvor jeg går med Leika og Luna, er der en beagle - Baily - der har vundet alt der kan vindes inden for Swiss og lydighed, men hun kan ikke gå uden snor.

Jeg kan med Leika, men min mand kan IKKE.

• #18   5. maj 2007 Heidi>> og hvor vil du hen med det?!

Sofus kan bestemt heller ikke gå uden snor, men der er altså mange herinde der kan.. Ved at bla Herkules er trænet i det.. Jeg vil da ikke sige at ALLE beagle kan lære at gå uden snor, men jeg mener bestemt de fleste kan lære det, hvis man træner fra hvalp.. Og dem der bliver brugt til jagt hunde..De har jo da ihvertfald lært det alle sammen..

Grunden til at du kan og din mand ikke kan, må jo være at Leika sætter dig højere end din madn i hirakiet!

• #19   5. maj 2007 Og nogle steder foregår sweiss træning UDEN snor som en af betingelserne... Så det kan altså læres, hvis man ønsker det...

• #20   5. maj 2007 Rita, det kan det da, men beaglen er bare ikke den hund der er nemmest i den forbindelse, kan vi ikke blive eninge om det.

Jeg vil ikke bytte min beagle for noget, hun er jordens dejligset hund, og de beagler jeg kender er også nogle af de dejligste, men er bare den skønneste hehe.

• #21   5. maj 2007 Heidi>> kan vi hurtigt blive enige om.. Det mener jeg bestemt også er det jeg skriver i mit indlæg..
    Citat:Og med træning kan de lære at gå uden snor.. men hvis i forberedes jer på den skal være i snor, går i ikke helt galt i byen..

Jeg vil dog ikke tage modet tiltalt fra dem, for det kan lade sig gøre. Hvis det er noget der virkelig betyder meget for familien, jamen så KAN det lade sig gøre

Kommentér på:
Beagle? Familiehund?

Annonce