{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
609 visninger | Oprettet:

Stress ved dyrlægen.. {{forumTopicSubject}}

Hejsa...

Når vi er ved dyrlægen stresser Bella helt vildt. Det starter allerede i venteværelset. Jeg har det fint med at komme der, så det er ikke mig der har "smittet"..

Hun har ikke så mange gode oplevelser derfra, hun er steriliseret, fået brændt en klo, sundhedstjek osv. Vores dyrlæge er drøndygtig og forsøger virkelig at fedte sig ind ved Bella med godbidder og diverse, men hun ser bare dybt fornærmet på ham...

Nogen der kender det? Evt. har et godt råd?

Jeg ynker hende ikke, jeg sidder bare roligt med hende.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stress ved dyrlægen..
  • #1   9. maj 2007 Kan ikke hjælpe dig, mine hunde elsker at komme hos vores dyrlæge. De trækker helt vildt hen imod døren og kan ikke komme hurtigt nok ind til ham. Heldigvis ;o)

  • #2   9. maj 2007 Det gjorde Bella også i starten..

  • #3   9. maj 2007 Det startede efter hun var blevet stereliseret, da hun skulle have fjernet sting. Som om hun kunne huske noget grimt.. Hmm...

  • #4   9. maj 2007 Joy er ikke stresset, bare utryg.. hun har kun fået vacciantion og chip hos dyrlægen, men dyrlægen har været flink med godbider, så hun bliver mer eog mere tryg ved dyrlægen..

    Giver jeres dyrlæge også ros og godbider, go giver sig tid til at snakke med hunden?


  • #5   9. maj 2007 Jeg er også ked af, at jeg ikke kan hjælpe dig. Min gamle hund Taiga, var også bange for dyrlægen, vi opgav at vaccinere ham og hvis han skulle noget derinde, var vi nødt til at bedøve ham. Med min nye hund Zarina har jeg været meget opmærksom på problemet og vi har mange gange taget en tur til dyrlægklinikke kun for at blive vejet og snakke med klinikdamen og få nogle godbidder uden at hun skulle noget, for at hun skulle forbinde det med noget positivt at komme i dyrlægeklinikken. Det går rigtig god og hun er glad for at komme der, men jeg tror ikke at Zarina er så sart som vores gamle hund. Når problemet med angst for dyrlægener opstået, tror jeg det er meget svært at "omprogrammere" den læring ens hund har fået, at "hos dyrlægen gør det ondt". Det ser ud til du gør det helt rigtige ved at holde dig rolig, men det kan sikkert også være svært, når man ved, at ens hund lider lidt ved situationen.

  • #6   9. maj 2007 Jeg gjorde det at jeg aftalte med dyrlægen at jeg kunne komme forbi lige så tit jeg ville og så kunne hunden komme ind og få et klap og en godbid, og så gik vi bare igen....

    Det er jo bestemt også i dyrlægens interesse at hunden er til at arbejde med


  • #7   9. maj 2007 Fønix elseker at komme til dyrelæge selv om de har været rigtig onde ved ham...

    Men det var har gjort er at inden han skulle til noget var vi der ude bare lige for at veje han og så han kunne se det der ude...

    Og nu har han fået lavet nogle ting man vi tager stadig det ud bare for at kigge og få nogle godbider!

    Han ELSKER det! Selv om han har gips på nu og han vedde skal pille ved det kan han ikke komme hurtigt nok ud af bilen og der ind...

    Men jeg kan kun anbefale at tage det ud hvor hun ikke skal noget så hun ikke kun set det som et ondt sted...


  • #8   9. maj 2007 Dyrlægen gør rigtig meget ud af det, men det har ikke været et problem før hun blev stereliseret...

    Jeg vil da lige tage derind nogle gange og købe hundekikser..

    Tak for rådene, jeg håber det kan hjælpe på hende..


  • #9   9. maj 2007 Vi har det samme problem med vores - men hun lugter altså lunten mange meter før vi når hen til klinikken, og går helt i panik og trækker for at komme væk, og hun er ikke til at hugge eller stikke i... VI fik også at vide at vi bare skulle komme forbi og få godbidder og sådan deroppe, men det er sgu lidt svært når hun NÆGTER at komme med ind (har præsteret at sidde ude foran dyrlægen i over en halv time, og hver gang jeg gjorde forsøg på at rejse mig op, gik hun i panik igen)....

    -Så jeg kender det... og aner ikke heller ikke hvad jeg skal gøre...


  • #10   9. maj 2007 Det er nok fordi, at de sidste par gange hun har været der, der har der været smerte indblandet... Nu her på tirsdag er det kun sundhedstjek og vaccinationer, det er hun ikke bange for..

    Sidste gang var det en flækket klo, det symtes hun absolut ikke var morsomt.. Den skulle klippes og bagefter brændes.. Av av.. Jeg fik æren af at holde hendes hoved..


  • #11   9. maj 2007 Sugar -
    Det giver jo så mening at jeres opfører sig sådan:-) - Trøffel har ikke oplevet andet ved dyrlægen end at blive chippet, vaccineret og få checket øjnene for øjenbetændelse - intet af det burde gøre afsindigt ondt...

    Hun HADER bare alt ved at være deroppe - og det er også det eneste sted jeg har oplevet at hun ikke vil tage imod godbidder!!!


  • #12   9. maj 2007 Bella vender hovedet ligegyldigt hvad de tilbyder hende.. :0) Står bare og stirrer på døren..

  • #13   9. maj 2007 Babett bliver i binen indtil vi bliver kaldt ind. så undgår man en stresse hund - og så er der ro i venteværelse - der er jo nok flere der kommer og venetr på at komme ind.

  • #14   9. maj 2007 Jeg går forbi dyrlægen en 3-4 gange om måneden for at vej Fie, det har taget en del af hendes urtyghed ved venteværelset.

  • #15   9. maj 2007 vores 2 sidste hvalpe har været til hvalpeaftener hos dyrelægen hvor det har været fis og ballade og de har drønet rundt og hygget med andre hvalpe og leget, fået godbidder osv, DE elsker at komme til dyrelægen. er bare lidt skuffede over at der ikke er npgle at lege med, men der er godbidder he he. Ugly min elskede Ugly (som døde i Januar) hadede dyrelæger, han gjorde dem ik noget, men han rystede og stressede, men det eneste jeg kunne gøre var at opmuntre ham med lys stemme og glade øjne og mund, dyrelægerne prøvede at gøre det samme., og han faldt nogle gange ned .

  • #16   9. maj 2007 Mig og min dyrlæge er blevet enige om at jeg skal komme ned og sætte ham på vægten en gang om måneden, og han er altid så sød til at stille sig på den og så kommer de forskellige dyrlæger og roser ham. det har hjulpet en del på det....

  • #17   6. sep 2007 Nynne stresser ogs fuldstændig! Det er kun lige og lige jeg kan få hende ind til dyrelægen og op på bordet.. Hun er helt vild, hun kommer kun lige ud af bilen, så vil hun ii hvert fald ind igen! ): Desværre. Hun har kun fået vaccinationer & chip, men alligevel, det har vel været nok.
    Skal til en anden dyrelæge med hende ii morgen, så det skal vel nok gå nogenlunde. Han skal bare lige tjekke hende og se om det er øjenbetændelse hun har. Håber det går godt.


Kommentér på:
Stress ved dyrlægen..

Annonce