{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.165 visninger | Oprettet:

Kastration eller ej *copy/paste* {{forumTopicSubject}}

Har lige copy/pastet mit indlæg på andet forum.

Jeg har siden vi besluttede at få en hanhund uden tavle sagt at han skulle kastreres. Dels for at undgå ups-kuld men også for at undgå at han stak af. Da han så første gang oplevede en tæve i området var i løb, var han helt kulleret og skummede om munden når vi gik tur. Anden gang løb hun rundt om benene på ham (vi var ude og gå tur og kom forbi hendes hjem) og hun gjorde sig bestemt til, men jeg kunne aflede ham forholdsvis nemt.
Han har været stukket af to gange og forsvundet. Sikkert på tøsejagt.
Men nu er jeg alligevel kommet i tvivl om han skal kastreres. Han er en meget meget rolig hund og det at han kan afledes fra en tæve i løb er jo fantastisk. Det med at han stikker af har jeg tænkt på om måske kan skyldes at vi ikke har trænet have-grænser med ham. Da vi fik ham holdt han sig automatisk inde i haven, men nu er han jo en stor dreng så måske vi kan forhindre springture i fremtiden ved at træne at 'her går grænsen'.
Jeg syntes næsten det er synd at kastrere ham når der reelt ikke er de store problemer.....

Hvad siger I? Kan man træne det med havegrænser med en så stor hund og er det nemt? Han har jo sine egne meninger med det meste, men er hurtigt til at lære og vil meget gerne lære nyt.
Er det for stort et sats at lade være med at kastrere ham? Har tid til i morgen hos dyrlægen...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kastration eller ej *copy/paste*
  • #1   17. jul 2008 Det er IKKE synd at kastrere en hund.
    Han ved jo ikke hvad han går glip af!!!

    Det er mere synd at ha en hund, der stikker af (risiko for at blive kørt over, komme op og toppes med andre hunde, blive upopulær i nabolaget osv). Jeg ville blive stiktosset, hvis Oscat stak af så meget som ÈN gang, og derfor har vi hegnet heeele haven ind.
    Samtidig ville jeg gå fuldstændig amok, hvis VI pludselig havde en fremmed hund (stor eller lille er underordnet) rendende på besøg i tide og utide!!!!!!!

    Du skriver selv at der ikke er de store problemer generelt, men det syns jeg der er, hvis han stikker af.
    Tænk den skade han ku gøre på en lille tæve, hvis han hoppede på hende (hun ville lade ham gøre det, hvis han finder hende den rigtige dag!! Tro mig!!)
    Og folk blir i det hele taget MEGET bange for en stor hund på springtur.

    Du skriver at i vil "træne havegrænser"??? Har i ikke hegnet haven ind???? For ellers ku det da være første skridt på vejen. Få sat noget hegn op og se. Begynder han at springe over det af dame-iver, så ville jeg kastrere uden nogen tvivl!!
    I kan jo evt kastrere ham kemisk som en begyndelse og se om det har nogen effekt.......


  • #2   17. jul 2008 Vi har haven hegnet ind, men han har sprunget over hegnet.... Og vi kan desværre ikke sætte et kæmpe hegn op da vores nabo har indgang gennem en del af vores have også.

    Men kan se at vi bare beholder tiden og får ham til dr. dyr i morgen. Kan godt se at det er bedst bare for en sikkerheds skyld. Var jo også den oprindelige tanke, fik bare lige pludselig så ondt af min lille vose skal under kniven.


  • #3   17. jul 2008 Han får lidt "tømmermænd" osv, men hunde har ikke ondt af sig selv, som mennesker, og i det lange løb er jeg sikker på at det vil gavne jer alle!!! ;o)

  • #5   18. jul 2008 Vi drager rask afsted med bussen her til morgen. Og jeg tror jeg sørger for et lift hjem med bil, til patienten så han ikke skal rasle rundt i en bus og have det skidt.
    Tak for rådet med ikke at fodre efter. Det havde jeg slet ikke tænkt på!


  • #6   21. jul 2008 Vil da lige skrive at mors lille pus BLEV kastreret og han har det fint. Ingen problemer overhovedet. Han har endda fået lov at få sin kæmpe skærm af, da han slet ikke slikker sig i såret. Han har været lidt mere træt de sidste par dage, men det kan også skyldes sommerferie med tre børn i 2 uger. smiley
    Er glad for vi fik det gjort også selvom det jo er mit lille pus....


  • #7   23. jul 2008 Jeg er ikke tilhænger af åbne haver, da jeg ikke mener at man kan stole 100% på nogen hund.
    Vores naboer har to meget velopdragne hunde, men et par gange om året smutter de alligevel ud, til fare for billister, hundene selv, andre hunde mm.
    Så jeg er tilhænger af høje hegn.
    Vores er blevet kaldt rockerborgen, men bare hundene ikke løber ud, det er det vigtigste. (o:


Kommentér på:
Kastration eller ej *copy/paste*

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce