{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
758 visninger | Oprettet:

Hjælp! Hund og baby {{forumTopicSubject}}

Vi har en dreng på knapt 1 år og Primo (vores hund, 3 år) er begyndt at blive nervøs når William kommer kravlende imod ham. Primo har altid været meget følsom overfor sine poter og det startede med at han fik et chock og hoppede op, hvis han lå og hvilede sig og william pludselig rørte ved hans pote. Det har nu udviklet sig til alle steder på kroppen. Han kan også reagere selvom han har set w komme.
Jeg kan jo ikke fortælle en baby at han ikke må røre ved hundens poter m.m. To gange har primo gøet og to gange har han knurret når w nærmede sig. Selvfølgelig fordi han har fundet ud af, at hver gang den lille fis kommer, så rør han ved hans poter. Primo skal helt sikkert også have en friplads i huset, så hver gang han ligger i sin kurv holder jeg øje med at w ikke kravler derover og i så fald flytter jeg ham, for jeg kan jo ikke forklare ham det endnu.
Jeg har prøvet at bruge klikkeren og klikke hver gang, i første omgang, jeg røret hurtigt ved hans pote og senre lod jeg w gøre det. I træningsituationen er han fuldstændig kold/ligeglad og kun fokuseret på godbidderne. Tror i bare jeg skal gøre det rigitg mange gange så han tilsidst associere det med, at blive rørt på poten med godbid?
Jeg er lidt i vildrede for jeg kan se problemet bliver værre og det er vildt synd for primo at han får sådan et chock hver gang og jeg er selvfølgelig også bange for han kunne finde på at snappe efter w...
Gode råd modtages med kys-hånd... og tak fordi i læste med så langt smiley
Mvh. Louise


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp! Hund og baby
  • #1   9. sep 2008 Ja, helt sikkert. Primo kan også blive nervøs hvis en voksen rører ham usikkert/med hurtige bevægelser i stedet for at "tage ordenligt fat" smiley og små børn har jo netop hurtige bevægelser og han bliver simpelthen forskrækket. Jeg er bare bange for hvis han kunne finde på at vende sig om og snappe. Men jeg må bare holde rigitg godt øje med dem!
    Synes jo bare ikke at primo skal blive nervøs, bare w nærmer sig, men det er jo forståeligt nok. Det kunne også være super hvis w kunne have en godbid med hver gang så primo fandt ud af at w kom med mad i stedet for at være irriterende og pille ved hans fødder, men igen han er kun knap 1 år smiley


  • #2   10. sep 2008 Jeg har gjort det at jeg satte et børnegitter op, så hunden havde gang og køkken og baby kunne være i resten af huset. På den måde havde de hver deres fri rum. Når baby var lagt i seng om aftenen kunne hunden komme i resten af huset også. Det er måske ikke den bedste ide at prøve at træne din hund til tolerance, da jeg synes at hunden grænser skal respekteres. Selvfølgelig skal hund og baby også lære at fungere sammen, men det er bare umuligt at være 100% opmærksom på hvad der sker alle steder på en gang i huset. Så luk dem kun sammen når du ved du kan være i samme rum. Og igen det er jo kun en midlertidig løsning, for når baby blir ældre blir forståelsen for håndtering af dyr også større :o)

    Håber du finder en fornuftig løsning på problemet :o)


  • #3   10. sep 2008 hmm ja, jeg har også beslutte mig for et børnegitter, men det skulle jo helst ikke være sådan at primo forbinder William med noget dårligt.

Kommentér på:
Hjælp! Hund og baby

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce