{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  julegaver
  • #1   17. nov 2008 Jeg er blevet nødt til at skippe julegaverne i år. Er fuldstændig bankerot pt. :o(

• #2   17. nov 2008 Jeg bruger ca 200 kr på hver person.. og jeg har 6 personer, jeg skal give gave..

• #3   17. nov 2008 Freddie; det var satme mange penge,, jeg har aldrig givet gaver for mere en 2ooo

• #4   17. nov 2008 Jeg er ludfattig, og de 200 kr er hvad jeg har råd til.. og sådan har det været i mange år nu

• #5   17. nov 2008 Syntes der er mange isenkræmmere der har vilde tilbud pt. Jeg skulle købe raflegaver til 50 kr. til en julefrokost, og der var rigtig mange ting der var sat ned fra op til 350,- til 50-60 kr. Typisk af mærket Zone. Ved ikke om det er ved at udgå måske..

• #6   17. nov 2008 Det var i øvrigt i City 2, hvis du ikke har for langt dertil.

• #7   17. nov 2008 Man kan i denne uge få en masse perleting og sager.. Det kan man jo lave noget af.. Hvis de har kat eller hund, et fint pyntehalsbånd til dyret *ss*

• #8   17. nov 2008 Hov - i denne uge i Fakta tror jeg vist det var.

• #9   17. nov 2008 Ja.. Syntes noget hjemmelavet er vildt fedt at få. Og meget mere personligt.

• #10   17. nov 2008 Mie: jeg er skam kreativ maler osv.. men det er kun min egen familie der sætter pris på den slags.. mandens familie er MEGET materiel såh det er ønskesedlen man skal gå efter...

• #11   17. nov 2008 men har idag siddet med tilbudsaviser og internet... hader bare at købe julegaver.. især fordi jeg ikk selv egentlig ønsker mig noget, vil bare selv ha en god juleaften, gaverne lever jeg gerne foruden

• #12   17. nov 2008 plejer at bruge 2000-3000 kr, men har oss en gigantisk familie...

I år bliver det nok mer, min mor skal ha potrætfotografi af mig og min lillebror - og DET bliver dyrt!

• #13   17. nov 2008 camilla: ja det er dyrt.. det tog min bror og jeg til hele familien for et par år siden

• #14   17. nov 2008 Syntes man ska gi det man har råd til, og hvis de ik ka acceptere det er de smålige. De er lidt materielle i min mands familie, men min mand og jeg er blevet enig om 250-300 til hver. Så lidt mere til hver vores forældre, da de tit hjælper os.

• #15   17. nov 2008 Det kommer ikke over ialt 1000 kr. her, for det er mit budget .
    De voksne får nu også kun symbolske gaver, så er der lidt mer til børnene ;O)

• #16   17. nov 2008 okay:D

• #17   17. nov 2008 Gæt hvem
    Største problem lige nu, er dog at få fat på en fotograf...

Hvad ga i ca dengang?

• #18   17. nov 2008 Jeg har været kreativ:-))

http://www.hundegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=32705

Det er nogle prøver jeg har lavet. SUPER nemme at sy:-))

• #19   17. nov 2008 jeg syntes bestemt at 200 kr til en julegave er ganske fint, og personligt så har min kæreste og jeg ikke givet julegaver til andre en hans mor i de sidste 5 år. Vi har ikke haft råd til gaver. I år har nogen fundet på den "geniale" idé at rejse til norge og holde jul, det er sådan at vi næsten skal låne penge for at komme med. Så der for vores datter og de andre 4 børn der er med gaver, og ja ellers er der kæmpe minus på kontoen igen igen. Hvor jeg dog meget lidt kan lide julen

• #20   17. nov 2008 forældre får for 200kr søskende 150kr børn 100 kr bare ikke lige vores egne det er mig der har sat strengt på det før gav vi for 500kr til hver men efter vi har købt hus er det stoppet..

men synes da man kan få mange flotte ting i søsterne grene eller tiger til billlige penge det jo ikke størrelsen eller beløbet der tæller men tanken..

• #21   17. nov 2008 Jeg glæder mig til at slippe for gaveræset og til ikke at have mere end alm. minus på kontoen. Synes at det er træls at skulle sætte mig i yderligere gæld for at holde jul ...

Måske ser det bedre ud næste år ... I år er alle mine søskende ramt økonomisk så vi er enige om at skippe gaverne :o)

• #22   17. nov 2008 Sanne M.: det lyder da fornuftigt, ville da også gerne være fri for gaver her. Men til børne i familien vil jeg gern købe lidt.

• #23   17. nov 2008 Jeg ville også gerne købe gaver til min nærmeste familie og venner men der står stort minus over 25.000 i minus på min konto og 13.000 kr. venter på at blive betalt til den 1. :o(

Glæden ved at give og modtage gaver er ligesom væk da det eneste jeg kan tænke på er om jeg mon kan få det byttet så jeg kan få nogle penge ind igen :o(

Hader at være flad ... Øv.

• #24   17. nov 2008 Nøøøj hvor er de fine Mette - sikke kreativ du er ! =o)

Hva putter du mon i ? smiley

• #25   17. nov 2008 jeg ELSKER julen og jeg ELSKER endnu mere at give gaver, så jeg kan ganske enkelt ikke lade være.. jeg giver aldrig for et bestemt beløb... ville f.eks gerne give min lillesøster en ipod i julegave, men er bare fattig fordi jeg lige er sluttet på skolen så går uden penge.. (så den får hun til hendes konfirmation) men jeg skipper ikke gaverne.. jeg er ligeglad med hvor meget jeg selv får for og om jeg får noget, men elsker at give gaver tror jeg kommer af med knap 2000-2500 kr i gaver i år : D

• #26   17. nov 2008 Sus:

Man kan putte alt muligt i..........Slik, pebenødder, hjemmelavede brændte mandler, brød, chips:-)))

• #27   17. nov 2008 Jeg giver 3 gaver af 500 kr stykket men det er også til mine små søster.... det er nok lidt den dårlige samvitighed over jeg ikke ser dem så tit der gør de får for 500 kr vær..

• #28   17. nov 2008 Mette...det er jo ren julehygge, når den er bedst - sådan ska det være smiley

Jeg glæder mig på forhånd til nogle dekorerede flasker med hj.lavet hyldebærsaft, som jeg plejer at få af et familiemedlem....det smager jo himmelsk og ve ham, hvis jeg ikke får det i år - man er jo ikke sikker før på dagen *G*

• #30   17. nov 2008 hmm...sidste år gav jeg kæresten for ca 3000 i julegave..det gør jeg ikke i år for har ikke lige råd.. han får billeder af mig med mave på i stedet og det glæder han sig meget til (ja, jeg KAN ikke holde min kæft..........)...
    ellers er det 100 - 250 kr pr person alt afhængigt af hvem det er...

• #32   17. nov 2008 har heldigvis en veninde der gerne vil tage det for mig (eller dem, han får nok en mappe med flere) - så skal jeg bare betale en togbillet til fredericia og hjem igen samt hvad det koster at få dem fremkaldt og sat i en mappe smiley

• #34   17. nov 2008 hehehe, jeg kan da snakke med hende om hun evt gider tage nogle af dig også smiley det er da et forsøg værd og du har da ikke så langt til fredericia. hvis jeg skulle i et prof fotostudie ville jeg nok også tænke ekstra over det for det koster godt nok...

• #36   17. nov 2008 haha, fedt at hun ikke skulle gi noget - det ka man da altid bruge..men om det var sødt eller skummelt ved jeg heller ikke lige.. håber på det første! smiley

• #38   18. nov 2008 Jeg har et maks. på 300 kr. pr. næse til gaver - og jeg sparer op i årets løb for at kunne betale alle julegaverne - er førtidspensionist, så det går ikke at skulle finde pengene i december LooL - men jeg bliver nok nødt til at skære ned i år. Synes at det har været temmelig dyrt at handle dagligvarer etc. i laaaaaang tid efterhånden og det har tæret på reserverne. Så det bliver nok lidt mindre i år.

• #39   18. nov 2008 Ved ikke hvor meget jeg bruger på gaver, men bor i Vietnam lidt endnu og her er tingene billige, det koster faktisk mest at få dem sendt hjem hehe. Men skal hjem til DK i Januar, så vi har besluttet os for at holde julefest når jeg kommer hjem, så i år kommer gaverne med hjem i min kuffert. Har en 5-6 stykker der skal have gave.
    Har ikke noget budget for det, men går i gang i god tid med at købe gaver. Hvis jeg lige falder over et eller andet, så uuh, det kunne være en god julegave og det bliver det så, også selvom den er købt i juli smiley

• #40   18. nov 2008 Nårh ja, hunden og min søsters marsvin får også julegaver ;). Marsvinene i hvert fald når jeg er i DK.

• #41   18. nov 2008 Den eneste vi giver julegave til er vores skønne hund Kiki *S*

• #42   18. nov 2008 Jeg har en kæmpe familie, vi bliver 18 juleaften, og så er der lige kærestens familie.
    Mine søskende får fællesgaver med deres kærester/ægtefæller, så jeg skal købe ca 20 gaver af 150-200 kr pr gave......

• #43   18. nov 2008 Hej alle sammen...

Vi er derhjemme (ved mor) en flok på 4 søskende, en stedfar, mor, pap-farmor og pap-farbror.. Også skal men også lige have veninderne med... +bedsteforældre de har været så gode ved en alle årerne også kærestens familie og selvfølgelig min kæreste... smiley

Men jeg er så så heldig i år (går til banko) =) hehe nåh men jeg har været afsted i denne måned 3 gange.. og har til sammen kommet hjem med 3500 og har brugt måske 600 på at spille smiley hehe.. så jeg har lidt ekstra til gaver i år smiley smiler

-Men et råd til folk på su eller en person som ikke har for mange penge.. Begyndt at køb jeres gaver i god tid... Jeg begyndt her for lidt over en måned siden.. Og mangler kun halvdelen nu... smiley

-En anden god ting er at min mindste lillebror (12) KUN ønsker sig penge, bærbar, bærbar, bærbar.. han er jo lige i den alder smiley hehe... jeg har så fået ordnet min gamle bærbar, som virker helt fint... der er heldigvis ingenting.. så den får han, også kunne han jo også lige få et par underbukser smiley smiler.. Det er ihvertfald en stor hjælp både for min mor og resten af familien at jeg lige har min gamle til at stå smiley smiler..

-Mine små søskende, laver altid deres gaver til mig smiley og JEG ELSKER DEM !!! Så har man minder fra dem.. (bor ikke hjemme mere, har jeg ikke gjort i 6 år nu)

HUSK ALTID: Det er TANKEN der TÆLLER, ikke PENGEPUNGEN smiley smiler

-Billige hjemmesider...
    Jamen prøv at søg rundt på de forskellige sider... Fx. min lillesøster (10) ønsker sig KUN papfars pige, Dielsel, D&G ja alle de der dyre mærker... Der er tilbud (ihverfald sidste gang jeg kiggede) på netop disse ting på www.smartgirl.dk

Håber i kan bruge det her til noget.. smiley

• #44   18. nov 2008 jeg er også en person, som eeeelsker at give gaver til folk.

som hovedregel får hver (11 pers.) for 200 kr og kæresten for 500. så i alt 2700

meeen hvis folk nu ønsker sig noget, som koster lidt mere, så køber jeg det, så budgettet holder sgu aldrig...

meeen i år bliver det sgu nødt til at holde, hvis ikk vi skal leve af havregrød hele december.

• #46   18. nov 2008 Sofie:

Jeg er muligvis interesseret i et af de armbånd. Må jeg lige vende tilbage til dig?? :-))

• #48   18. nov 2008 Jeg synes ikke at det er "plat" at sige at man ikke har råd til at give gaver. Kan også bedre lide at give end at modtage. Men jeg kan forstille mig, at man har en snært af 'dårlig samvittighed' eller i den duer, hvis man selv har køb bloklys og selv får en gave for 300kr. Så vil jeg hellere fortrække IKKE at give og IKKE at modtage.... Men det er nok bare mig...

Har læst en bog "Lær at sige nej", hvori der er et kapitel om, juleræset og køb af gaver, for penge man ikke har.

Der var nogle gode forslag synes jeg:

- Juleaften ligger alle et fast beløb i en æske, som man så kan bruge på en fælles oplevelse senere hen.

- Man kan ligge alle navne på folk i selskabet juleaften i en pose, derefter trækker man et navn fra posen, og den giver man gave til, alle giver for samme beløb.

- Man kan give eks. 200kr. hver og donere til velgørenhed alle går ind for.

- Nøjes med en rafleleg juleaften, så har man da fået noget den aften...

Står selv i samme dilemma, ville hellere undvære at give i år, pengene er knap.

Kæresten og jeg giver ikke hinanden julegaver, synes det er en smule overflødigt, istedet for at købe en ny bluse når man rent faktisk har brug for den....

Bare nogle overvejelser....

• #49   18. nov 2008 MIN familie har besluttet sig for den med at trække navn og give gave.
    Det synes jeg er helt vildt surt - og glæden går altså lidt af det!
    Jeg ELSKER at juleshoppe - giver ca 100 pr mand, lidt mer hvis jeg finder det helt rigtige som er lidt dyrere smiley

At vi laver det her trick sparer mig for 200 kr - det synes jeg er fuldstændig ligemeget!

Heldigvis har jeg en bonusfamilie som ikke er hoppet med på den her dumme ide - så nogen julegaver får jeg da lov at købe smiley

• #50   18. nov 2008 Camilla A: Jeg kan godt se at det er lidt fjollet, hvis du ikke sparer mere. Men vi gir 400 pr. pers, så synes jeg godt det kan betale sig....

• #52   18. nov 2008 Så ser vi bare forskelligt på det.. Personligt ville jeg ikke give for 50kr. pr. pers, så hellere lade være. Men stadig have en dejlig aften! Men det er jo også fint at have forskellige holdninger smiley

• #54   18. nov 2008 Min mand og jeg giver ikke hinanden gaver. Han har lige købt et par nye fælge til bilen til 8000,- (!!!!!!) og jeg vil så gerne have et digitalt spejlreflekskamera, så det finder jeg nok på januarudsalg. Så er der mine forældre og "ungerne" i familien. "Ungerne" er 15,18 og 21 + en kæreste. Så her skal findes gaver. Mine søskende og svigerinder og vi giver ikke gaver, selvom vi holder jul sammen.
    Mine kreative evner bliver brugt på de stofposer, jeg linker til længere oppe og de er til min mands familie på Bornholm. Vi flyver til Bornholm lige inden jul på weekend, så jeg synes at jeg er nødt til at have gaver med, men har ikke lyst til at bruge en formue på det. Normalt er vi ikke på gaver:-)

Kommentér på:
julegaver

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce