syg hund på skånekost - kræsen {{forumTopicSubject}}
åh nej.. min chihuahua har haft MEGET blod i afføringen -mange gange. dyrlægen siger så den skal have skånekost altid. -men for det første kan jeg altså ikke forstå hvordan den skal leve af det/holde sig sund, og for det andet burde den da undersøges nærmere når hun har fået piller for det for 2-3 uger siden, og været på skåne kost, men det alligevel kommer igen? af og til står den og ser helt skæv ud i hovedet og siger en "æselagtig" lyd som om den ikke kan få luft, og den grynter konstant.. er det normalt? :s
den nægter også tit at spise da den er MEGET kræsen, den vil faktisk hellere sulte end at spise noget "kedligt", så hvis nogen kan komme på et alternativ til ris, fisk, kylling og pasta ville det hjælpe meget.
er der evt. nogen der kender en god og billig (er næsten blevet ruineret) dyrlæge i nærheden af esbjerg/bramming (6700) med forstand på hunde?
- er virkelig bekymret, så på forhånd tak for svar!
mar 2007
Følger: 69 Følgere: 288 Hunde: 5 Emner: 135 Svar: 4.299
feb 2008
Følger: 14 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 563 Svar: 3.189
Det andet med "æsellyden" kunne være reverse sneezing eller trachea colapse, men det kan dyrlægen tjekke om hunden har anlæg for.. Det er begge sygdomme der tit ses hos mindre hunde.. hvis hunden får et anfald, så prøv at åbne munden og sætte en finger på tungen så du tvinger hunden til at synke, så forsvinder anfaldet... Det er fordi hundens bløde gane er for lang og falder ned over luftrøret så hunden ikke kan få luft - hvis det altså er reverse sneezing.. prøv evt at søge det på youtube, der er film med anfald, så kan du se om det lyder som din hund
sep 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 5 Svar: 11
sep 2008
jul 2006
Følger: 30 Følgere: 28 Hunde: 4 Emner: 18 Svar: 3.042
aug 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 841
Hun er ikke så bange mere og det er helt sikkert det der gør at det virker hurtigt.
Ang. dyrlæge så kan jeg også kun anbefale Jens han er kanon og har selv en hund som har sneezing den løfter han op som en baby under forbenene og ryster den let og så er det væk, jeg har hørt mange foreslag til hvad folk gør jeg tror bare man skal finde sin og hunden ejen løsning ;O) Har du overvejet at forsøge at barfe rigtig mange hunde har glæde af det :O) Held og lykke med det hele.
aug 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 4 Emner: 13 Svar: 130
RC har noget godt foder til sarte maver på små hunde så vidt jeg lige husker.
aug 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 841
sep 2008
Følger: 34 Følgere: 33 Hunde: 4 Emner: 9 Svar: 203
sep 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 3 Svar: 21
Ved ikke om det hjælper, men min hanhund er også kræsen når det gælder tørfoder, så jeg kommer lidt A38 i. Hvis din hund stadig ikke vil have det kan du jo prøve med at putte lidt ris i ?
sep 2008
sep 2008
Følger: 34 Følgere: 33 Hunde: 4 Emner: 9 Svar: 203
syg hund på skånekost - kræsen
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside