{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.257 visninger | Oprettet:

ændring af adfærd {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg har et lille problem som jeg gerne vil have lidt hjælp til,
Jeg har jo Balou som er en 4 år gammel rottweiler. Han er kastreret og har egentlig altid være rimelig social og kan begå sig fint i forhold til andre hunde.
MEN... nu synes jeg det er ved at ændre sig lidt - øv !!
Han har en hund (sort han lab) som han ikke bryder sig meget om - og jeg er bange for at det nok er min skyld at han ikke kan det. Den er ca. 2 år yngre end ham og da det er en af mine træningskammerrater's hund - så har jeg ikke ville have at han skulle være for hård ved den da den var lille - altså lege lidt for voldsom med den - så jeg har hevet ham væk hver gang og det har nok været min fejl - for hver gang han ser den nu - så stivner ham og hidser sig helt vild op - viser tænder og knurrer.
Det har dog altid kun været lige når hun er kommet på træningsbanen for efter 5 min og vi arbejde - så ænser han den sådan set ikke og vi kan gå forbi hinanden unde problemer.
Men nu synes jeg det er blevet værre - det er faktisk sådan at hver gang han ser en sort lab (og dem er jo mange af :-)) så tror han det er den og begynder at hidse sig op og jeg er egentlig bange for at det begynder at blive værre - så jeg vil godt begynde at lave nogen øvelser med ham for at forebygge det og her er det så i kommer ind i billedet :-))

Har I nogen ideer til træning med dette problem ???

Jeg prøver jo så vidt muligt at aflede hans opmærksomhed fra hunden hver gang og lege med bold / dummy og jo det virker også en gang i mellem men desværre ikke hver gang.
Jeg prøver så vidt muligt at lade være med at hive i snoren - da jeg ved at han så "puster" sig op.
jeg tror gerne min træningskammerat vil hjælpe med noget træning - men vil det bare gøre det værre - når det nu er den hund han ikke kan lide ?
Det skal lige siges at han aldrig har haft nogen dårlige oplevelser med Sorte lab's og hendes hund har altid smidt sig ned når Balou kommer

Uha - det blev en lang smørre - håber i har tid og lyst til at komme med nogen gode forslag :

Karin


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ændring af adfærd
  • #1   23. feb 2009 Jeg har selv arbejdet med en hund som generelt var meget usikkerhed. Så hver gang vi mødte andre hunde som han fik øjenkontakt med sprang han frem og gøede. Med rejste børster og alt hvad der hører til.
    Jeg gik til Lillen og hun hjalp os med at få fjernet det ihvertfald overfor vores egen hund.

    Vi gjorde det simpelthen på den måde at hver gang han viste tegn på noget så vendte vi om med ham. Det tog egentlig ikke så mange timer.

    Men jeg vil anbefale dig at snakke med Lillen.


  • #3   23. feb 2009 hej Helle

    Ja jeg har tænkt på Lillien og håbede at måske ville give et lille besyv med her i tråden :-))
    Men hun bor lidt langt væk
    Jeg ved egentlig ikke helt om Balou er usikker - og jo så måske kunne det godt være det - problemet er at jeg jo ikke altid kan vende om og gå den anden vej - specielt ikke da jeg bruger ham en del til konkurrencer smiley


  • #5   23. feb 2009 hejsa - så kom hun alligevel på banen - tak for det smiley

    Nej jeg har ikke brugt klikker men jeg har da en og kunne da godt prøve lidt med den smiley

    nej du har ret - egentlig har det altid været de hunde som smider sig - han har været lidt "hård" overfor - dem som bliver stående og bare er lidt nysgerrige - gør han ingenting ved - dog måske kan han finde på at brumme lidt men ikke noget aggresivt


  • #6   23. feb 2009 jo men det er fan... svært at gå når der står 50 kg i den anden ende og vil den anden vej :-))

  • #7   23. feb 2009 men det egentlig også det jeg prøve på - jeg har også brugt den med at stille mig ind foran ham og så finde nogle pølser /dummy / bold ect frem - og det virker nogen gange.
    Ar kæmpe med ham - vil jeg egentlig helst undgå - det har heller ikke den ønskede virkning - jeg har prøvet at hive ham op og se ham dybt i øjenene men her virker det ikke smiley

    jeg er lige nødt til at går til et møde - vender tilbage om en halv time


  • #9   23. feb 2009 tak Lillien - jeg vil prøve at arbejde lidt med klikkeren og sammen med Jette (hende som har hunden)
    Jeg vil prøve bare at vende mig om at gå den anden vej på banen hvis han begynder at "hidse" sig op. Jeg skal vel egentlig ikke sige noget i den situation før han reagere og begynder at gå med mig og så rose/klikke ham - er det ikke rigtig forstået. ??
    Egentlig er lab begyndt at ignorere Balou - altså faktisk overse ham. Den kommer aldrig så tæt på mere (jeg holder jo afstand) at den begynder at smide sig ned.
    Den viser heller ikke tegn på aggresivitet overfor Balou - og som jeg skrev så overser den ham fuldstæning smiley


  • #11   23. feb 2009 tak for de gode råd :-))

    jeg vil prøve at hold min stemme i samme leje som når jeg kalder på ham alm. - evt kunne jeg måske bruge fløjten - så vil den jo være den samme og han er rigtig god til at komme når jeg fløjter smiley


Kommentér på:
ændring af adfærd

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce