{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.699 visninger | Oprettet:

Søger han til parring.. {{forumTopicSubject}}

Mig og min familie søger en han dalmatiner til parring af vores hun, som er i løbetid lige nu. så hvis der er nogen der har en eller kender en som gerne vil, så må i meget gerne sige til.. Vi bor på sydfyn på faaborg, men skriv endelig hvis det er nogen på fyn området =)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Søger han til parring..
  • #1   27. feb 2009 Dalmatiner racen er plaget af flere forskellige sygdomme - od disse ting bør være undersøgt grundigt før man parrer - derud over er det som andre skriver, din tæve er for gammel hvis det er første gang, så dette kan koste dyrt for både jer og særligt for hende

• #2   27. feb 2009 Husk lige at dalmatinere ikke lige er noget man bare parrer.... der er faktisk ret mange skavanker i racen efter der blev drevet rovdrift på den på et tidspunkt... bl. a. er har en stor del af hundene gen for døvhed, så man skal vide hvad man gør.... for ingen er vel interesseret i at sætte små hvalpe i verden, der er syge eller døve...

• #3   27. feb 2009 Suk

• #4   27. feb 2009 Vi ved godt at det er ret sent og dette her bliver også sidste gang vi prøver fordi hun er ved at være gammel.. Vi har prøvet før med andre hanhunde og det har mislykkedes hver gang, så derfor søger jeg en nu, vil meget gerne prøve at have hvalpe og mine forældre vil også gerne have hvalpe på hende men gør intet for at finde en han, så nu prøver jeg, da dette er sidste forsøg.. havde bare håbet at der var nogle der vill foreslå en hanhund og så kunne vi snakke med ejeren og se på det... jeg ville heller ikke parre min hund med en anden hund som ikke er sund og rask da vores er ganske sund og rask.. jeg prøvede at søge hjælp og ikke dum kritik.

• #5   27. feb 2009 Hmmm... jeg syns egentlig ikke mit svar var dum kritik... det var bare en oplysning om racen og dens skavanker. Men selvfølgelig ikke det du vil høre....
    Og husk, enhver ejer siger deres hund er sund og rask men så længe den ikke er gennemundersøgt, kan den jo sagtens være bærer af diverse skavanker...

• #6   27. feb 2009 Med alt mulig respekt, så lad være for hundens skyld. Hun er alt for gammel og i kan risikere at hun dør, har i lyst til at tage den chance?
    Desuden er der det med de avelige sygdomme, er hun tjekket for HD osv?

• #7   27. feb 2009 Dette er bestemt ikke dumt kritik.. Det er skam rigtig hvad folk skriver til dig! HUN ER FOR GAMMEL.. Hvorfor risiker hendes liv ?

• #8   27. feb 2009 man skal også gå ind og læse om hvordna en parring skal foregå, han hunden skal helst komme hjem til hun hunden, og man må ikke være i samme rum som dem når de skal parre, og man skal rykke dem fra hinanden hvert kvarter for ellers virker hans sæd ikke.. det er bare nogen af de væsentlige ting.

• #9   27. feb 2009 en hun hund må ikke få hvalpe efter hun er rundet de 6 år..
    det kan være hun ikke er i stand til at føde selv osv. og det ville være synd. dødfødte unger og i værste tilfælde også moren, og hvis i er hjemme når hun begynder og føde og hun ikke selv kan så skal de trækkes ud det er mega synd smiley

• #10   27. feb 2009 man skal huske på der er en grund til du skal have stamtavle på hunden, jeg mener nemlig ik en handhund kan blive avlsgodkend uden tavlen, og hvis moren og faren ikke har fået en anden plads på en udstilling kan de ikke give en tavle videre til ungerne.

• #11   27. feb 2009 Maria Louise: har du selv avlet? siden du ved det-

• #12   27. feb 2009 eddie og jackie - nej jeg har ikke selv avlet, men jeg er hundefrisør så man høre jo en del om de forskellige sygdomme og om undstillinger, stamtavler, rejse pas, parringer osv.

• #13   27. feb 2009 Maria Louise:

Fortæller du at man skal trække en tæve og en hanhund fra hinanden midt i en parring ??.

• #14   27. feb 2009 jeg er ikke vanvittig men hvis han hunden ikke er kommet på hun hunden inden et kvarter skal de tages fra hinanden for ellers bliver han hunden for opstemt og så virker hans sæd ikke

• #15   27. feb 2009 Hej Maja..
    Jeg ved intet om parringer eller om dalmatinere.. Ville bare lige sende dig en god tanke midt i alt kritikken du ikek bad om !!..
    (desværre tit man får det modsatte af det man beder om herinde.. smiley )

Forsat god dag allesammen smiley smiley

Smil og vær glad smiley

• #16   27. feb 2009 freja b - der er ingen kritik her inde, kun de gode råd som folk fra alle sider af danmark har erfaret eller har hørt.. det prøver man så at give videre her, men det ønsker hun ikke at høre hun vil bare have en han hun hvis en af os har en dalmatiner.

• #17   27. feb 2009 den "historie" har jeg hørt fra opdrættere som kom i salonen da jeg stod i lære, og dem som havde købt en hund fra opdrættere har også fået det at vide der fra.

• #18   27. feb 2009 kunen man jo give hvis hun spurgte " Hej, jeg ville gerne parre min dalmatiner, nogle gode råd omkring det" - så vidt jeg kan se står der intet om det i starten ??

• #19   27. feb 2009 Tina smiley nice one !

• #20   27. feb 2009 Har ikke nogen råd da parring ikke lige er indenfor min vidensramme, men Maja, bare tænk på at det er dig der tager beslutningerne på din hunds vejne, så tag de rigtige smiley

• #21   27. feb 2009 charlotte : Elsker humor og sarkasme smiley tak for at bryde alvoren !

• #22   27. feb 2009 hehe.. det er ikke så godt at give råd om noget man ikke har forstand på.

• #23   27. feb 2009 Det er da sejt (...hmm) .. så bliver jeg fotograf- jeg har en mobil med kamera smiley
    Ej.. spøg til side, håber bare at trådstarter finder en han til sin tæve hvis det er det hun vil, og at alt så går godt - jeg ved intet om det ! smiley

• #24   27. feb 2009 smiley Hahaha Iben R - den var nice !!!
    Så fik jeg lige smilet frem her !!

• #25   27. feb 2009 Stakkels tæve...........

Ja ja, bare træk dem fra hinanden. Så er I sq da sikre på at hverken hannen eller tæven nogen sinde kan parre(s) mere!!!!

• #26   27. feb 2009 Maria Louise H
    Hvad med at udtale dig om noget du ved noget om - om hundefrisør ting og så lad dem som ved noget om avl, parringer og fødsel give deres kvalificeret råd.

At udtale sig om noget man ikke aner noget om i virkeligheden, er sg for åndsvagt.

• #27   27. feb 2009 Til trådstarter
    Hvis I har prøvet nogle gange tidligere at få parret Jeres tæve uden held, så er det nok bare naturens måde at fortælle Jer, at den bare ikke skal have hvalpe.

Og hvis dine forældre alligevel ikke rigtig gider kigge sig omkring efter en egnet hanhund, så er det nok fordi de ikke rigtig er interesseret i alt det arbejde der er med hvalpe og måske er klar over den risiko der ligger i projektet.

Og så burde du som datter i huset, lade dine forældre tage den slags beslutninger og ikke plage livet af dem mht. at få hvalpe på jeres hund.
    Den er alt for gammel.

Lyt til de råd der bliver givet, i stedet for at blive teenager-fornærmet.

• #28   27. feb 2009 Maria Louise H: Selvom man høre en masse er det ik ens betydende med det er sandt eller passer, og er det man ska gøre.

• #29   27. feb 2009 Hvert kvarter er nok lige tit nok så når de jo knap nok at se hinanden an?? Jeg mener at man (uden erfaringer selv) skal lade en parring foregå uden for meget indblandning fra os mennesker(dog skal de ikke æde hinanden eller noget)

5 år, mener jeg nok er lige sent nok til en første gangs mor, det vil svare til en mor på 35-40 år i menneske år... men da videnskaben er mere begrænset inden for hunde er risikoen altså også størrer for både tæve og hvalpe... Det er også svære for hende at blive drægtig end for en som er ung eller som har prøvet det før...

Jeg kan godt læse at det ikke er gode råd du søger men jeg er sikker på at de fleste skriver af bedste menning?

• #30   28. feb 2009 SE HER !! Jeg har os en tæve der skal parres, nogle hanhunde som er friske? Ligemeget hvem I er, så kom hid, hun er i løbetid nuuu ....
    Jeg elsker ironi smiley

Til Trådstarter : Lad vær med at avle på din hund.
    Hun er for gammel, og hun kan riskiere at dø under det hele,,,
    Men hvis du vil tage chancen og miste hende, så go for it ....
    Stakkels gamle hund ...

• #31   28. feb 2009 En gang muskelhund

Anton VIIIIIIL såååå gerne være far - Brug ham brug ham PLEASE

• #32   28. feb 2009 Åhh gud altså.. smiley

• #33   28. feb 2009 Tak for opbakningen Freja..
    jeg er ked af at folk behandle mig sådan når jeg prøver noget seriøst.. jeg troede at dette ville være en god side at finde en han.. dette er min første debat og er ny herinde og må sige at jeg har fået et dårligt indtryk af de fleste folk herinde.. hvis dyrlægen bedømmer min hund rask, så går jeg ud fra at hun er rask, nødmindre det er Jens Breth Hansen der tjekker hende men det er det ikke! Jeg går til dyrlægen og spørger om havd de synes angående hendes alder og jeg vil ikke parre min hund med en han som ikke er rask..

det er rigtigt at jeg bad om hjælp til at finde en han og ikke om råd! jeg ved udemærket nok om min hund og dens race..

Hvis der er andre der har flere indlæg vil jeg gerne have seriøse svar og svar på det jeg bad om.. og som en lille reminder så bad jeg om hjælp til at finde en han dalmatiner til parring - om du har en eller kender en som jeg kunne lave en aftale med!

• #34   28. feb 2009 Det kan godt være at i synes hun er gammel fordi i hører hendes alder.. men personlighedsmæssigt er hun meget ung og vi har ikkr følt at hun har været voksen nok til at kunne passe unger.. men vi spørger dyrlægen om hvad han synes så i skal ikke køre mere i at hun er for gammel.. jeg har forstået at mange af jer synes at hun er for gammel men det er da synd for hende hvis hun ikke når at få hvalpe da jeg har hørt andre dalmatinere der er blevet skøre af det.. og inden i siger at vi kunne have gjort det før, så har vi prøvet at parre hende et par gange før og som sagt sp mislykkedes de gange...

• #35   28. feb 2009 jeg forstår godt at i prøver at hjælpe men jeg føler mig angrebet af ord og syne sat i skulle prøve at skrive lidt mere sødt eller bare lad være med at skrive..

• #36   28. feb 2009 og når jeg mener at jeg ikke har haft held så er det simplet at hannerne ikke har kunne finde ud af det - åltså stod i den forkerte ende og sådan!

• #37   28. feb 2009 Jeg siger tak for alle de høflige svar som Tina og Freja.. og jer andre, vil i ikke godt lade være med at skrive hvis i ikke kan være høflige, vi er alle mennesker og jeg behøver ikke have hårde kontante ord for at forstå hvor i vil hen.. i ødelægger andres humør så lad venligst være med at skrive hvis i er så sure og ikke kan snakke pænt og stille og roligt!

***Fra nu af kun svar hvis du kan hjælpe mig med at finde en han***

• #38   28. feb 2009 freja - jeg forstår godt at i vil mig det bedste og jeg går også til dyrlægen og hører hvad han mener, for vil da ikke løbe en risiko.

det med at de bliver skøre er ikke en skrøne hos alle da jeg kender en som ikke havde det godt med ikke at have fået hvalpe..

Jeg ved godt at hendes knogler kan være skrøbelig i den alder og det får jeg en bedømmelse af dyrlægen af. men selv synes jeg ikke at hun virker gammel overhovedet.. jeg synes at hun stadig virker meget som en hvalp. Men jeg ve godt at det kan være en risiko og hvis dyrlægen synes at vi skal lade være med at få hvalp på hende så gør vi det..

• #39   28. feb 2009 hunden er IKKE for gammel.... hun er i hendes bedste alder....
    alle hunderacer har skavanker, og de fleste hunde racer er ramt af HD bare for at tage et eksempel...
    man kan aldrig være sikker på at en hvalp ikke bliver født med HD. mangler en tå eller er døv/blind.
    det er et sats man tager selvom man vælger en perfekt hund at parre hende med....

• #40   28. feb 2009 Uanset for frisk din hund er så er hendes bækken fx. alt for stift til at hvalpe ville kunne pasere.
    Det er rigtig hårdt for en hund at være drægtig og føde hvalpene og jo ældre den er jo hårdere bliver det for den.
    Hvis min dyrlæge ikke kunne se noget galt i at lade en 5-6 år gammel tæve få hvalpe for første gange, ja så ville jeg skifte dyrlæge pronto!

Og nej, tæver bliver ikke skøre af ikke at få hvalpe!

Mht. tonen herinde, så synes jeg også at de fleste har brugt et pænt sprog og vi skirver ikke som vi gør for at genere dig, men fordi det virkelig ville være synd at få hvalpe på din hund!

• #41   28. feb 2009 Alle hunde kan blive født med diverse skavanker, men gør man sit forarbejde ordenligt minimere man ricikoen.

• #42   28. feb 2009 nu er alle hunde altså forskellige det kan da godt være at min hunds knogler osv. godt kan holde til det! jeg vil ikke lade jer bedømme om min hund skal have hvalpe eller ej.. hvis jeg var 45 og ikke havde fået et barn men fik en mand som jeg kunne fåe t med, så havde jeg taget chancen hvis risikoen ikke er der.. så hvis min hund er sund og rask i knoglerne og alt andet så ser jeg ikke noget problem i at forhindre hende i at blive mor

• #43   28. feb 2009 det kian godt være at du synes at tonen har været pæn, det er måske fordi du har samme tone.. men jeg bryder mig ikke om den når jeg kommer med en venlig søgen.. føler mig angrebet af ord!

• #44   28. feb 2009 Nu er hunde og mennesker ikke det samme! Hunde har ikke brug for at blive forældre, så det kan slet ikke sammelignes. Hvordan ved du din hund kan tåle fødsel? Er du virkelig villig til at sætte din hunds liv på spil?

Du har skrevet i et DEBAT-forum og vil du ikke debatere, så lad da være med at skrive her. Men jo, jeg kan da godt forstå du føler dig angrebet, men der er rigtig god grund til at vi skriver som vi gør. Der er faktisk folk som har skrevet i denne tråd der ved hvad de taler om.

• #45   28. feb 2009 The One And Only - Så kom forbi nuuuu !! Hun er helt vild klar ;b

• #46   28. feb 2009 Hvem er klar?

• #47   28. feb 2009 Anne Julie F - Læs længere oppe ...

• #48   28. feb 2009 Hehe, ja ok!! *g*

• #49   28. feb 2009 Anna Julie.. du behøver virkelig ikke gentage de andre.. har fattet det!!! og har jo sagt at jeg går til dyrlægen med hende og spørger.. jeg vil gerne have debat om hvor jeg kan finde en han og ikke om alt det andet..... hvis du ikke er blevet klar over det endnu så ved jeg godt alt det i siger...

• #50   28. feb 2009 Det virkede ærlig talt ikke sådan.

• #51   1. mar 2009 En Gang Muskelhund

Du kommer bare med hende Gg han er dog lidt træt, med alle de parringer han har Gg

• #52   1. mar 2009 tak charlotte.. det der en en fin tone og så har jeg det nemmere med at lade være med at parre hende fordi jeg forstår det meget bedre istedet for at jeg bliver sur over jeres indlæg og så ikke gider hører på det man skriver... men skal nok lade være med at parre hende hvis der er at hendes hvalpe kan få skavanker og diverse ting eller hvis min hund kan få skader af det... men jeg håber at næste gang der er en der spørger om noget at i så heller ikke vil overfalde den person, for det er ikke særlig rart for en ny oprettede bruger og det giver altså også denne her side et dårligt ry!

• #53   1. mar 2009 Hej Maja, Jeg ved ikke om den med dårligt tone også var til mig for så er jeg ked af det, det var bestemt ikke sådan det lød inde i mit hoved... Nu ved jeg self. ikke hva det vil sige at være hund, men jeg er selv lige blevet mor for 1. gang og gud hvor er det hårdt og jeg er meget glad for at jeg kun er 25år og kun har fået 1. barn....

Jeg tror at grunden til at folk reagere som de gør er at der er så mange som er lige glade med hvalpene og ligeglade med tæven, og det er skide synd, at der lige pt er så mange hvalpe de i verden som ikke kan få et hjem, rigtigt mange får hvalpe som de er nød til at få aflivet dade ikke kan komme af med dem... Og så er der mange tæver som lider under at man ikke tager det seriøst at de er for gamle...

• #54   1. mar 2009 eddie og jackie

Maria Louise H: Selvom man høre en masse er det ik ens betydende med det er sandt eller passer, og er det man ska gøre.

- det er også det jeg mener vi har alle sammen forskellige meninger om denne tråd osv, og det er jo derfor den er her, hun behøver ikke høre på nogen af os overhovedet det bedømmer hun jo selv hva hun tror på.

• #55   1. mar 2009 The One And Only - Lyder godt, det er ligemeget med at få ham tjekket, for min hund ser ud til at være rask nok til at lave hvalpe .. smiley

• #56   1. mar 2009 Maria Louise: hvordan ka du så give råd om noget du kun har hørt, og du egentlig ik selv har prøvet???

• #57   1. mar 2009 Iben - jeg havde ikke skrevet "dum kritik" hvis jeg havde følt at der ikke var en dårlig tone..

Kenneth - ja det er rigtigt, er jeg også klar over =)

• #58   2. mar 2009 Til Maria Louise H: At man arbejder på en frisørsalon og hører historier fra alle kunderne er ikke ens betydende med man bør give gode råd videre. Jeg er på et sygehus hvor lægerne hver dag kommer og dikterer deres operationer, men vil det så sige jeg også kan operere nu

dettte kan slet ikke sammenlignes, jeg går ikke ind og laver et indgreb, prøv at agumenter for noget der kan passe til dette emne.
    - en dyrelæge får ikke alt sin viden fra uddannelse osv. han lære gennem de råd og kritikker han får for dem som kommer i klinikken også, det er noget af samme stil vi gør, man kan vælge at tro på hva de andre eller jeg siger eller helt lade være med at lytte til nogen.

• #59   2. mar 2009 Husk når man giver råd/debatterer i denne gruppe:

<b>Det vil være at foretrække når man debatterer at der er belæg for hvad man siger når man giver gode råd, informerer, advarer etc. hinanden i gruppen …

Dvs. ens meninger eller oplevelser skal man kunne tage ansvar for</b>

Så længe Maria Louise sørger for at gøre opmærksom på at hendes erhvervede viden om dette emne er udokumenteret, da det er noget hun har hørt på sit arbejde, så trådopretter har en mulighed for at være kildekritisk og tage de givne råd for hvad de er, så er også Maria Louises meninger velkomne i denne debat ...

MvH: Sanne M - ADMIN af denne gruppe :o)

• #60   2. mar 2009 Min personlige holdning til det emne denne tråd endte med at diskutere:

Personligt så vil en dyrlæge vel ikke praktisere ud fra noget han har hørt et par tale om da han gik til hundeudstilling med sin hund?.
    Han skal da VIDE hvad han laver og hans viden skal være veldokumenteret.

Hvor ville vi ellers være henne hvis dyrlægerne praktiserede efter hvad de overhører og ikke hvad de ved? ...

Jeg må heller ikke som sygeplejerske begynde at rådgive patienterne om det sidste nye helsemedicin eller den sidste nye alternative behandl. jeg har hørt om da jeg stod og ventede på toget. Min rådgivning skal være evidensbaseret (forskningsbaseret viden) ...

Hvis jeg gør dette kan jeg bringe en patients førlighed eller liv i fare pga. at jeg reelt ikke ved hvad jeg taler om ...

• #61   2. mar 2009 - du kan ikke sammenligne medicin med gode råd fra en dyrelæge, selvf. må han jo heller ikk uddele medicin han ikk kender til, men han høre da fra kunderne hva de gør i forskellige sitiorationer, og lære af det..

• #62   2. mar 2009 hundefrisør er en uddannelse smiley

• #63   2. mar 2009 19 år og uddannet hundefrisør.....?? Floooooot.....

• #64   2. mar 2009 den attitude har jeg som heller ikke på smiley
    - du ved tydeligvis ikk hva man går igennem som hundefrisør.. det er ikke bar at ku klippe en hund..

• #65   2. mar 2009 Er enig med Kenneth ..

• #66   2. mar 2009 Jeg har 2 veninder, som er uddannet hundefrisører......... Så JEG ved godt hvad man går igennem, men disse to ville ALDRIG komme med råd som dem du kommer med.

• #67   2. mar 2009 Ååh, forresten.......... Vi har da en uddannet hundefrisør på HG....... Måske vi skal spørge hnende om hun ville rådgive på den måde med den uddannelse, hun har??

• #68   2. mar 2009 ikke alle hundefrisøre er gode nok til at give råd ud til andre, de vil heller brænde inde med deres erfaring, men jeg har snakket med hende som er her inde, og hun anbefalte da mig at bruge kridt f.eks.
    - og jeg kender da også nogen stykker af hunde frisøre. og de rådgiver på den bedste måde de har lært og hørt om..
    - som hundefrisør lærte jeg f.eks at mærke når der var forstukket ledbånd, forhudsbetændelse, øre vanskeligheder osv. ved ikke hva de har lært dem du kender.

• #69   2. mar 2009 Maria Louise:

Er du uddannet?? Hvem er det, du har talt med herinde? Som er hundefrisør?

JEG er langt fra hundefrisør, men JEG kunne også have fortalt dig om at bruge kridt.....

Iøvrigt har begge mine veninder haft egen salon i mange år.......

• #70   2. mar 2009 Kan i da blive ved med at koge suppe på denne tråd ?

Hvordan undgår man at få besked når der kommer nye indlæg, har prøvet at flytte flue benet, men det hjælper ikke ?

• #71   2. mar 2009 - jamen jeg er da udlært..
    kan ikke huske hva hun hed her inde, men hun var god til westy'er
    desuden er kridt ikke lovligt til en udstilling så vidt jeg har fået at vide..

• #72   2. mar 2009 Nååå, du tænker på Gitte??

• #73   2. mar 2009 Men udlært som 19 årig?? Har du så egen salon eller?

• #74   2. mar 2009 kan som sagt ikke huske hva hun hed men hun er udannet ved KW

• #75   2. mar 2009 Jamen, jeg prøver da at få Camilla herind, som er uddannet hundefrisør...... Måske Gitte også?

• #76   2. mar 2009 Maria: Du går ind i fanen Abonner og sletter dit abonnetment på tråden :o)

• #77   2. mar 2009 tror ikke du kan finde to hundefrisøre i danmark der er enige med hinanden i faget, med mindre de er udannet samme sted eller de er veninder eller lignende der vil altid være minimum et punkt hvor de er uenige..

• #78   2. mar 2009 Maria Louise:

Nej, men det DU rådgiver om her, har jo INTET med faget at gøre? Hvis det havde noget med faget hundefrisør at gøre, var det en helt anden snak. Men det HAR det jo ikke!!

• #79   2. mar 2009 - faget er meget bredt og hvis en kunde kommer og siger til mig at hun har erfaret sådan og sådan og jeg høre det flere gange så synes jeg da det er okay at rådgive videre om det, det eneste jeg har formodet folk er sure over er at jeg skrev man skal rive dem fra hinanden hvert kvarter hvis ikke parringen har fundet sted, fordi ellers virker hans sæd ikke da han bliver for opstemt det kan på ingen måder skade en hund om man tager dem fra hinanden oftere end normalt..

• #80   2. mar 2009 Jeg ved at faget er meget bredt........ MEN så bør du skrive at du har HØRT at man skal tage dem fra hinanden hvert kvarter. Som du skriver det, lyder det som om det er noget du VED og når man kigger på reaktionerne, så er det næppe velset?? Men ellers får vi da Gitte herinde. Hun er både hundefrisør OG opdrætter så hun må vel vide det? Og vide om det er noget, man lærer når man er i lære som hundefrisør....
    Hvor længe har du været uddannet og hvor har du salon?

• #81   2. mar 2009 Jeg har SELV trimmet mine goldens i mange år, så jeg ved da LIDT om trimning........ Men langt fra nok til at kunne rådgive om det. DET lader jeg de professionelle om.

• #82   2. mar 2009 . Hanhunde kunne aldrig lide andre hanhunde!
    - mine 3 hanhunde går fint i samme hjem? + de går sammen med to andre han hunde også

- man kan sige til kunden hvis man kan mærke der er noget som er løst i benene, man skal kunne mærke når man tager fat i hunden om der er noget galt for ikke at skade den.

• #83   2. mar 2009 *man kan sige til kunden hvis man kan mærke der er noget som er løst i benene, man skal kunne mærke når man tager fat i hunden om der er noget galt for ikke at skade den.*

Det er almindelig fysiologi....... Det behøver man ikke være hundefrisør for at kunne noget om..... Og iøvrigt vil en hund ofte halte, hvis den har forstrakt et ledbånd og ejerne burde derfor køre til dyrlæge istedet for på en hundesalon.

Men hvor ligger din salon henne?

• #84   2. mar 2009 - ikke altid de gør det, min hund havde da et brækket knæ i næsten to uger inden han begyndte at halte..

jeg køre ud til folk

• #85   2. mar 2009 Jamen hvordan kan din hund have et brækket ben så længe uden at du opdagede det, når du har lært så meget om fysiologi....... Jeg NÆGTER at tro på at en hund ikke så meget som trækker på benet eller halter, hvis det er brækket!

• #86   2. mar 2009 - det må du jo så nægte at tro på er ik mit problem, og det var inden jeg kom i lære..

• #87   2. mar 2009 det ved jeg ikke, det var dyrelægen der kunne smutte knæskalen til den forkerte side.. sådan noget gør jeg ikke på hunde..

• #88   2. mar 2009 - kenneth er du dyrelæge for ellers synes jeg ikdu skal rådgive om hvorvidt det var brækket eller ej smiley

• #89   2. mar 2009 nej det er nemlig ikke sådan det er og det kan du ik udtale dig om før du havde holdt ved det ben..
    - hans knæskal smuttede fra at sidde på plads og til at trille ud igen fordi han faldte og slog en masse koldbøtter i fuld fart, derfor opdagede vi ike noget før 2 uger efter.. men min dyrelæge har ikke sagt noget om at han har nogen "led sygedomme" som jeg formøder er det du mener..

• #90   2. mar 2009 Jamen en knæskal der smutter ud har da ikke noget med et brækket ben at gøre?? Jeg har selv prøvet begge dele og tro mig. Man går IKKE rundt med et brækket ben uden at halte!

• #91   2. mar 2009 han er blevet opereret to gange første gang for at sætte skruger i for at holde det på plads og anden gang for at pille dem ud, men bare fordi man falder og slår benet så hårdt at det ryger af led behøver man altså ikke have en sygedom..

• #92   2. mar 2009 charlotte - jeg ville også holde min mund hvis jeg var dig for det er sku ham der har misforstået noget, men det må i om jeg havde en spicalist til at lave benet og han havd nok nævnt dettte hvis det var tilfældet

• #93   2. mar 2009 kenneth - tror sku du skal tage de der 23 år om igen.. smiley

• #94   2. mar 2009 - hva roder jeg rundt i? jeg ved hva der blev sagt om min hund's brækkede ben, så det du snakker om er helt hen i vejeret.

• #95   2. mar 2009 Enig med Belinda :o)

• #96   2. mar 2009 Denne tråd lukkes her !! Alle indslag herefter vil blive slettet. Tråden er gået OT på en måde som intet har at gøre i denne gruppe ...

MvH. Sanne M - ADMIN i HyggeKrogen ...

Kommentér på:
Søger han til parring..

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce