{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.143 visninger | Oprettet:

Når motion gør ondt - hvad så? {{forumTopicSubject}}

Ja som en del af mit forsøg på at leve mere sundt har jeg kvittet sodavand så vidt jeg kan komme udenom og har skåret meget ned på de søde sager og prøver at spise mere grønt og frugt.

Endnu et trin jeg gerne vil have fuldført er at komme i gang med at gå noget mere, evt. løbe når jeg kommer i lidt bedre form, for mangler en eller anden sport som jeg kan gå op i pt. Har ikke tid til hest da jeg er i gang med uddannelse (også derfor Joyce er udstationeret i tyskland) og kan godt lide at gå, så tænkte det var noget.

Men men men... jeg får ondt af at gå. Både i fødderne og knæerne og nogle gange også i hofterne, som er lidt slidte efter arbejde i landbruget. Og det er ikke sådan "træt"-ondt, men nærmere "der-er-noget-i-vejen"-ondt. Har tænkt på, om det er fordi jeg vejer for meget at mine fødder og hofter nu bliver så belastet af min vægt at jeg egentlig ikke kan holde til motion?! Nogle gange kan jeg blive så træt i benene, især musklen og senerne i underbenet at det nærmest bliver helt lamt og smerter meget og så kan jeg ikke gå rigtigt på det, men slæber det lidt, fordi jeg ikke kan få musklerne til at makke ret og løfte foden ordentligt op når jeg tager et skridt.

Har overvejet at snakke med lægen om, på en eller anden måde at få smidt nogle kilo på en "kunstig" måde så jeg kan komme i gang med motionen, men ved det ikke helt. Vil gerne have gang i en sundere livsstil som jeg bliver glad for, så jeg kan tabe min overvægt og blive nede.

Nogen der har erfaringer eller gode råd som kunne være aktuelle?

Bør lige nævnes at jeg er 163 cm høj og vejer (desværre) pt 98 kg.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når motion gør ondt - hvad så?
  • #1   10. apr 2009 Jeg ville snakke med lægen.. Kosten i sig selv ville også kunne give et vægttab.. Jeg var på vægtkonsulenterne (den hvor de vejer maden af) i en måned og tabte 3½ kg.. uden at bevæge mig alverden.

    Men jeg ville lige blive tjekket af lægen først


  • #2   10. apr 2009 Få dig nogle gode sko, det er højst sandsyndligt der problemet ligger - de koster, men det er det værd. smiley
    Det er nok også det lægen vil henvise til - jeg har selv været der smiley

    Du kan sagtens tabe dig uden motion, du skal bare passe på at maven osv ikke kommer til at hænge i stedet for smiley


  • #3   10. apr 2009 Phoebe >>
    Jeg er skam begyndt at spise sundere men der sker ikke noget ved det. Har gjort det nu i snart 4 mdr.

    Gravspasserne >>
    Ja jeg er ikke begyndt at græde endnu, men har skam haft lyst!
    Jeg tror også bare jeg skal i gang, men når det gør ondt på den måde og ikke på en måde, som bare indikerer at mine muskler endelig bliver brugt - omend for meget ifølge min krop - så bliver jeg da lidt bange for, om det nogensinde skal lykkes...


  • #4   10. apr 2009 SKO!

    Jeg vil helt klart anbefale at tage ind til en løbebutikk, fx. Løberen eller Kaiser Sport, hvor der er uddannet personale, der hjælper dig med at finde de rette sko med den rigtige støtte... Ikke SportsMaster eller andre butikker, der ikke ved noget om det...
    Det er rigtig vigtigt, ikke kun ved løb, men også ved lange ture med de rette sko. Især hvis man i forvejen er lidt skæv, slidt osv.

    Tager du fiskepiller? De skulle jo være gode til led- og muskelsmerter.....


  • #5   11. apr 2009 <b>Gravspasserne</b>
    Jeg køber udelukkende bh'er i specialbutikker da jeg bruger så store størrelser at jeg ikke kan købe dem discount i Kvickly fx. ;o) Og ja det var en utrolig forskel da jeg første gang fik en bh der rigtig passede!

    Jeg vil tage dit råd og begynde at gå flere, kortere ture og bygge op derfra og så samtidig lave nogle maveøvelser for at få maveskindet med når det - forhåbentligvis - begynder at gå den rigtige vej med min vægt!

    <b>Karina H</b>
    Jeg skal til lægen alligevel så jeg vil klart snakke med ham/hende om det, blive undersøgt og evt. få nogle gode råd og måske lidt vejledning. Ved min kusine havde stor succes med at gå til kontrolvejning hos lægen fordi hun så passede lidt mere på. Det er jo en anden sag, når der er en "prof" der følger med i hvad vægten står på ;o)


  • #6   13. apr 2009 Jeg skal nok holde jer opdateret :o)
    Og mange tak for hjælpen!


Kommentér på:
Når motion gør ondt - hvad så?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce