{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.608 visninger | Oprettet:

Skriv til Brian Mikkelsen på {{forumTopicSubject}}

(link fjernet)

I forbindelse med et eventuelt forbud imod kamphunde racer, er der nogle yderst vigtige ting der skal tages med i overvejerlserne, inden et forbud træder i kræft.

Dansk kennelklub har benyttet den opkogte stemning i befolkningen, til at lave deres helt egen kamphundeliste, og har kaldt den for "muskelhunde". Der er på denne liste hunderacer, der aldrig har angrebet mennesker eller dyr/hunde i DK, alligevel står de til at blive forbudt. Dkks bevæggrunde for samme er uforståelig idet de anerkender de pågældende racer og godkender opdræt af samme. Medmindre DKK er reduceret til at omfatte nuttede små langhårede racer.

Der er rent faktisk en gruppe hunde, der officielt er kamphunde, og de skal forbydes. jo hurtigere jo bedre, for de er ikke bare til gene for andre mennesker og små hunde, men også for os andre, med de store muskelhunde racer.
Kig i bogen "fightingdog breeds" skrevet af Dr. Dieter Fleig. Der har i listen over hvilke hunde der tilhører kamphunde gruppen. Men bemærk at flere af de gamle kamphunde racer, idag er avlet ned i størrelse og tilhører gruppen af små selskabshunde (fransk bulldog og boston terrier)

Forbyd de typer kamphunde der har forvoldt skade i Danmark, ikke de racer der aldrig har været problemer med.

Listen over de store racer der har angrebet mennesker og andre hunde i Dk er som følge. Jeg har sat dem numerisk, efter hvilke racer, der tegner sig for flest angreb i Danmark igennem de sidste 10 år:

1. Rottweileren står for dobbelt så mange angreb på mennesker, som nogen anden race
2. Amerikansk staffordshire terrier også kaldet amstaff
3. Amerikansk bulldog kaldes også for ambull
4. Staffordshire bull terrier, nogen kalder den for engelsk staffordshire terrier.
5 blandinger af disse racer.
6. Napolitansk mastiff, også kaldet for neomastiff

Der skal være meget strammere regler for hvem der må eje en muskelhund, opdrætte dem og hvor man må bo.
Her er en liste med krav, der vil sætte alle hundeproblemerne ned med mindst 90%

1. ingen under 25 år må eje en muskelhund, der skal fremvises ren straffeattest ved køb af en GRP. 2 hund.

2. det skal være forbudt at bo i lejlighed med dem

3. de skal forbydes bopæl i byzone og sociale boliger.

4. der skal være tvungen træning i en brugshunde klub med afsluttende eksamen, hvor man kan dumpe.

5. Personer der er dømt for hundekamp eller hundemishandling skal miste retten til at eje en hund livstidigt, hvilket jeg mener er rimeligt grundet handlingens totale umenneskelighed.

6. det skal ikke være dansk kennelklub der godkender hvem der kan blive opdrættere. Det skal politiet og et kyndigt hundeudvalg(ikke de såkaldte hunde psykologer/hunde eksperter, for de ved for lidt om muskelhunde typerne).
Man skal være fyldt 30 -35 år for at kunne ansøge om at blive opdrætter. Der skal være streng kontrol med hvem hvalpene sælges til. Første gang et af punkterne 1 til 4 overtrædes af opdrætteren, når denne sælger hvalpe, skal autoitationen til at være opdrætter inddrages i 5 år, og ingen andre personer på samme adresse, må være opdrættere i samme periode. der skal ikke gives en eneste chance, hvis de træder ved siden af. Det koster penge ja, men det bliver billigere end de penge hundene koster samfundet nu, i form af skadestue besøg, politianmeldelser osv. Og dansk kennelklub kan passende bidrage økonomisk, idet vi medlemmer betaler en formue for at være i kennelklubben, udstille, stambogsføre vores hvalpe osv.

6. forbyd alt avl uden stamtavle. samtlige muskelhunde ejere skal have en kopi af stamtavlen på sig altid, på lige fod med sygesikringsbevis og kørekort. Afliv alle hunde der bliver lavet uden stamtavle

7. lav nogle flere hundestrande, hvor man kan have sin hund løs hele året. Som det er nu tvinges hunde ejerne til at overtræde loven om hunde i snor, fordi der ikke er strand nok, hvor man kan gå løs med sine hunde. sæt skilte op, så folk der er bange for hunde, holder sig væk fra de områder. For det er ikke kun befolkningen der skal tages hensyn til. det er også os hunde ejere, vi betaler skat på lige fod med alle andre.



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skriv til Brian Mikkelsen på
  • #1   17. jul 2009 Jeg har et skriftligt referat fra en boligforening, hvor ejerskabet bliver placeret hos DKK. Ja og så har jeg flere tilbagemeldinger (mdtl.) fra møder i boligforeninger hvor ejerskabet ligeledes fastslåes.

    Mit ærinde er ikke at vurdere/dømme andre mennesker. Men hvis der skal strammes af hensyn til min race er jeg villig til at skærpe på alle risikoområder, hvilket jeg ser som: Opdrætternes baggrund, købernes baggrund og special klubbens retsstilling i forhold til samme. Naturligvis under forudsætning af at sagsbehandlingen er underkastet de samme regler som andre beslutningsdygtige instanser.

    I øjeblikket er adgangen til kennelmærke en administrativ afgørelse, der foregår ingen vurdering, så alle (også mennesker der er straffet for dyremishandling) kan få kennelmærke.


  • #2   17. jul 2009 Kunne da godt tænke mig at vide, hvor du har den liste fra?

    Tror iøvrigt man kunne komme mange bid episoder til livs, ved et forbud mod tavleløs avl.



  • #3   17. jul 2009 det vil jeg i den grad også gerne

  • #4   17. jul 2009 Det er bare den første, jeg har set, hvor "min" race har den tvivlsomme ære at være på en førsteplads :o(

  • #5   17. jul 2009 jeg har ligesom Nete og hørt og set at den liste som boligforeningerne bruger kommer fra DKK, de er ikke ærlige når de siger de ikke har lavet nogen liste.
    Syntes de forslag Nete kommer med er gode det ville hjælpe os alle.


  • #6   17. jul 2009 Jeg tvivler på at der forelægger et dokument fra DKK, som jeg skrev er det et referat og jeg skal finde det imorgen og lægge det på debatten.

  • #7   17. jul 2009 Smydi:
    Jeg har aldrig set en liste fra DKK. Hvis det altså var mig du spurgte?

    Men der har da engang været en artikel i Hunden, hvor der blev skrevet om de forskellige racers helbreds og temperamentfejl. Og mener at kunne huske, at det var blandingerne, der tegnede sig for flest bid episoder...


  • #8   17. jul 2009 DKK er jo ikke så dumme så de sætter deres logo på men boligforeningerne siger den er fra DKK men de lister er ikke så nemme at få fat i jeg har prøvet, også fra en beboer der er medlem i boligforening men har ikke fået den, hvergang jeg hør om den liste fra folk beder jeg dem om at sende den til mig men det har ikke lykkes mig endnu at få en liste.

  • #9   19. jul 2009 Beklager jeg ikke fik lagt referatet igår. Her startede "Listen" måske der er en aktiv kvinde/mand der har lyst til at kontakte Lundegården og få den oprindelige liste tilsendt???

    "Det blev vedtaget, at "Farlige hunde herunder kamphunde/muskelhunde ikke må holdes i Lundegården". Afdelings-bestyrelsen skal rette henvendelse til Dansk Kennelklub for at den kan være behjælpelig med at udpege de racer og blandingsracer, som hører til denne kategori. I ordensreglerne vil racerne ikke fremgå, men en liste - som løbende ajourføres - vil være at finde på ejen-domskontoret, hjemmesiden mm.Hunde, som man har tilladelse til, må naturligvis blive boende resten af deresliv".


  • #10   19. jul 2009 P.S: Jeg mener der er en divergens mellem DKKs udtalelser og handlinger, Vibeke ? var igen i medierne med et krav om forbud mod muskelhunde/kamphunde i forbindelse med at en bullmastiff dræbte en gravhund. Jeg antager at hun udtaler sig på vegne af DKK, hvis DKK ønsker at dæmme op for et forbud mod bla bullmastiffen er hun enten uduelig til sit job eller også giver hun udtryk for DKKs holdning????????? Hvad mener du?

Kommentér på:
Skriv til Brian Mikkelsen på

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce