{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.239 visninger | Oprettet:

første gangs hunde ejer endnu et spørg {{forumTopicSubject}}

Hejsa så skriver jeg igen
jeg lå i går og tænkte lidt kunne ikke rigtig sove
nå men lå og tænkte lidt at når jeg en gang kommer så langt at jeg føler at jeg har så godt som muligt styr på hvad det kræver at have hund og vilken slags hund det skal være.
kunne det så ikke måske være en god ide at låne en hund for et se og mærker efter at det er det her man vil 100% resten af den kommende hunds leve tid

ville det være for forvirene for låne hunde at den kommer på ferie eller hvad man nu skal kalde det en uge til 14 dage eller der omkring

er det en totalt dum ide eller måske en god ide
jeg tænker bare at for mig vil det give en skags tryg hed at jeg har prøvet at have hund og hvad det indebøre
for jo man kan de læse sig til meget men afaringer i virkeligheder giver en anden for for tryg hed
men ja være sød at komme med jeres mening :o)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  første gangs hunde ejer endnu et spørg
  • #1   26. jan 2010 Prøv da, men der er stor forskel på at passe en hund, og eje og elske sin egen hund smiley

  • #2   26. jan 2010 ja det er så rigtig nok
    jeg er en person som er meget meget forsiktig og er alt tid bange for at gøre noget forker
    og det var her jeg tænkte at det måske kunne give mig en følelese af at jeg sagtens ville kunne finde ud af at have hund hvad det kræver og hvad det indebære,
    jeg har virkelig siden jeg var barn haft et stort ønske om at få hund en dag men jeg kan godt være bange for at jeg aldrig for de fordi jeg nedt om er så nervøs for at gøre noget forkere,
    så tror virkelig at det vil kunne give mig noget selvtelid at prøve det af og se hvordan det går og forhåbenlig finde ud af at det kan jeg sagtens
    og elles finde ud af at det kan jeg ikke og så skåner jeg jo også den kommende hund for at få et nyt hjem og så skulle et anden sted hen efter et stykke tid,
    håber at alt det er giver mening


  • #3   26. jan 2010 Altså det svære ved at have hund er opdragelsen. Hvis du tjekker forum, så er langt størstedelen af tråde om alene hjemme træning, renlighedstræning, gå pænt, indkald etc. Hvis du bare har en nogenlunde fornemmelse af, hvordan det skal gøres, så er du godt på vej smiley

    Hvis du er forberedt på, at du altid skal have pasning, hvis du skal overnatte et sted eller tit må takke nej til ting pga. hunden og hvis du er forberedt på at skulle ud min. 3 gange om dagen i regn, frost, hede og blæst. Og generelt bare tænke på, tale om og være sammen med hunden altid, så er du klar smiley

    Det jeg mener med, at det ikke er det samme passe en hund og have sin egen, er at du mangler kærligheden til hunden, og det er det som gør det hele værd smiley

    Men helt klart prøv det smiley Det kan ihvertfald ikke skade noget smiley Og der er sikkert nogen, som gerne vil have passet deres hund i en uges tid smiley


  • #4   26. jan 2010 tak for dit svar
    jeg har tænkt på at få en ung hund/ældre hund, netop fordi jeg ikker er 100% sikker på at jeg magter kan finde ud af at få gjordt en hvalp renlig og det men alene hjemme træning, men tænker at jeg ikke kan slippe helt for det med alene hjemme træning få den hunde skal vel lære at være alene hjemme i det nye hjem.
    det med at gå tur i alt slags væjr ja det er selvfølgelig træls at gå ude når det er vildt koldt eller regner det er også lidt der for at jeg tænker at den kommende hund skal være af en race der krever det mindste af det mindste motion som over hovede muligt hihi
    og andgående pasning har jeg familie og venne der helt sikker vil elske at passe en hund,
    plus jeg regner med at den kommene hund skal være lille så jeg kan tage den med mig de fleste steder.
    jeg er stort set alt tid hjemme og de få gange jeg ikke er tænker jeg at hunde skal med :o)
    jeg er ikke tyben der render i byen eller render ud af døren hele tiden
    jeg er mere den der elsker at være hjemme og hygge.

    det er rigtig nok at jeg nok ikke vil have kærlighed til den hund jeg passer men tror og håber på at den vil kunne give mig det sidste skub til at jeg føler at det med at have hund det kan jeg sagtens :o)

    men ja jeg tror da at jeg vil lede efter en hund jeg kunne passe en lille ugens tid måske mere, når jeg en gang er flyttet, jeg må nemlig desvære ikke have hund her hvor jeg bor nu men er fuld i gang med at søge lejlighed et sted jeg alt tid har sagt at jeg gerne vil bo der må man heldigvis gerne have hund og hvis jeg er rigtig heldig få jeg tilbudt en lejlighed med en lille have til og eller vil det blive på førstesal, jeg har fået at vider at der kan være op til et halv års vente tid har været aktiv søgende i 3 månmder nu så håber at der snart sker noget :o)


  • #5   26. jan 2010 Michelle: det er altså ikke så svært med det hele. Tålmodighed er så'n set det eneste der kræves smiley

    Men jeg synes det er ganske fornuftigt at du gør dig alle disse overvejelser. Dog bekymrer det mig lidt, at du ønsker min. med motion. Selv de mindste hunde kræver mere end 10 min tur om dagen. Men jeg kan fortælle, at før jeg fik Louie, gad jeg ikke gå. Jeg nægtede pure. Hvis jeg skulle nogen steder, så cyklede jeg eller tog bussen. Nu elsker jeg at gå, og jeg har i de 3,5 år jeg har haft hund ikke syntes det var træls at skulle ud en eneste gang.


  • #6   26. jan 2010 okey
    jeg skulle måske uddybe det lidt beder med det jeg mener med min. med motionen
    det jeg mener er at jeg kan forstille mig at det ville være rigtig træls at have en hund der kræver en halv time til en time eller mere motion vær gang den skal du at gå få det kunne jeg seriøst forstille mig ville være vidt hammerrende træls når det er rigtig dårlig vejr
    ved ikke om der findes en rece der ikke kræver mere ind en halv times tid de tre eller fire gange den skal ud men hvis der gør er det noget i den stil jeg tænker og ellers må man jo bare bide i det sure æble og gå det det kræver, ved at jeg er meget meget pligt opfyldene måske for meget så hunden vil komme ud at gå det den har brug for lige meget hvad vejr det er


  • #7   26. jan 2010 Michelle: en halv time tre gange om dagen er mere end rigeligt for de fleste racer. Louie får 10min-et kvarter morgen og aften og ca 45 min om eftermiddagen. Nogen gange mere, nogen gange mindre.

  • #8   26. jan 2010 okey jamen så er der jo ingen poblemer hihi
    jeg var lidt nervøs få at det var det mindste man kunne komme ned på men lyder da godt at det ikke er sådan


  • #9   26. jan 2010 må jeg spøger om du har nogen ider til en hunde race eller flere
    som ville være godt som første gangs hunde ejer som søger en syfa hygge selvskabs hund og den skal helst være lille
    så jeg kan have den med mig i en bus
    da jeg ikke har bil.
    pelsplage har jeg ikke rigtig nogen ide om da jeg aldrig har prøvet det


  • #10   26. jan 2010 Jamen altså, alle de små racer. smiley Men jeg tror måske en fransk eller en mops ville passe til dig, ud fra hvad jeg så'n kender til dem. Ikke alt for aktive, lettere dovne/sofahunde (korthårede, så de vil nok også gerne suge varmen fra din krop i sengen/sofaen), minimal pelspleje og glade hunde.

    Jeg elsker jo pomeranian og det var min første hund (har heller aldrig haft hund hjemme) og det synes jeg er gået nogenlunde smertefrit. Ved dog ikke om det er sofahyggehund, da de jo er ret pelsrige og nemt får det for varmt. Men han kommet tit op og bliver nusset og går så igen, når det bliver for varmt.


  • #11   26. jan 2010 okey jeg kan faktis godt lide fransk bulldig og mops men syndtes at de fleste mops har et lidt for fladt ansigt syndtes det ser lidt farlig ud og så har jeg fået end eller anden ide om at jeg skal være nervøs for at øjne på en mops kan risikere at potte ud, syndtes de har meget udstående øjne og den fansk som jeg rigtig godt kan lide er jeg lidt nervøs for om bliver forstå
    jeg har selv ting lidt på en chi ville bare ønske at den ikke var så skide populær så der ikke var alt den fuske avl eller hvad man nu kan kalde det
    jeg kender en som har en rigtig sød og hygge hund og den er en blaning af en mops og en cavelie
    jeg har også tænkt på om det skulle være en lille internat hund fra dyrnes beskydelse
    pomeranian har jeg fået af vide ikke vil være så god som første gang hund og slet ikke når man er lidt som mig
    håber du forstår hvad jeg mener
    ellers har jeg kigge lidt på papillon men den skulle hvis heller ikke være så god som første gang hund og kræver hvis en del motion
    ellers har jeg også tænkt lidt på en malteser og læwchen men der er jo en del pelsplage så det ved jeg ikke
    tror måske at jeg er mest til endten en chi eller en fransk bulldog hvis den ikke bliver for stor og tung eller en mops hvis den ikke har et alt for fladt ansigt og udstående øjne
    hov forresten en tibetansk spaniel vil heller ikke være helt dårlig tror jeg ;o)


  • #12   26. jan 2010 Hvad bliver den franske for stor til?

  • #13   26. jan 2010 til at jeg kan slæbe den med i en bus hvis jeg skal have den med mig
    kan ikke lige huske hvor mange kg den kan komme til at veje men tænkte at det var noget af en klump jeg skulle slæbe ind i en bus i en taske som den skal være i for at man må have en hund med


  • #14   26. jan 2010 Jeg her set flere franske i tasker. Når jeg slæber Louie med i busser eller tog (på små 5 kg og 30 cm høj og ca samme længde+ pels) så foregår det sådan, at han først kommer i tasken når vi kommer ind i bussen/toget og så sidder han der bare.

  • #15   26. jan 2010 okey ja det var også noget i den stil jeg tænkte at det skulle forgå men tænkte bare at det kunne være lidt svært hvis hunde vejet rigtig meget
    som skrevet før kan jeg ikke lige huske hvad standarten få racen skulle være men kunne forstille mig at det ville være meget tungt at skulle slæbe en taske med en ti kg hund eller der om kring
    men ja det kan da sagtens være at det slet ikke er så slemt som jeg forstiller mig det hihi


Kommentér på:
første gangs hunde ejer endnu et spørg

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce