{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.084 visninger | Oprettet:

Nanna B
Nanna B
Tilmeldt:
17. aug 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Første gangs hunde ejer. {{forumTopicSubject}}

Hej!

Det er sådan, at min forlovede og jeg snakker om, at anskaffe os en hund. Min forlovede, vil rigtig gerne have en schæfer hund, mens jeg måske synes det bør være en mindre hund.

Som første gangs hunde ejer, der bord i en lejlighed og har to katte, hvilken slags hund er så mest fordelagtig for os?

Vi elsker vores katte, men man kan ikke rigtig gå tur med dem smiley

Mvh Nanna.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Første gangs hunde ejer.
  • #1   18. aug 2015 Hmmm altså hvilken hund der er fordelagtig for jer kommer an på flere forskellige ting.
    - kan i lide pleasende eller selvstændige racer?
    - hvor meget tid vil i bruge på gåtur?
    - hvor meget tid vil i bruge på mental aktivering?
    - hvad med pelspleje?
    - omtrent størrelse?
    - har i nogle bestemte interesser (agility, lydighed, jagt)

    Osv osv smiley


  • #2   18. aug 2015 Whippets er fx. kendt for at have et katteagtigt sind, men det er lidt omsonst at skulle liste nogen racer op når man ikke ved mere om jer og jeres dagligdag og ønsker smiley

  • #3   18. aug 2015 Jeg tænker det samme som Fünke. Det vil være nemmere at råde, hvis vi får lidt mere info. smiley

  • #4   18. aug 2015 Jeg mener ikke at det er optimalt at købe Schæferhund som førstegangs hundeejer.

    Hvis i gør, så bør i i hvert fald have tæt kontakt til nogle personer med kendskab til racen både før og efter i køber hunden.

    En schæferhund der ikke stimuleres og aktiveres korrekt vil med stor sandsynlighed give jer massive problemer

    En schæferhund der stimuleres og aktiveres dagligt med udgangspunkt i racens behov vil efter al sandsynlighed trives også i en lejlighed sammen med to katte smiley


  • #5   18. aug 2015 Hvorfor købe en anden race hvis det er en schæferhund man gerne vil have?



  • #6   18. aug 2015 Jeg tror ikke TS er helt vild med at få en schæfer. Og det er da også virkelig noget der skal gennemtænkes. Af samme årsager som Pia H nævner.

    Og så synes jeg ofte jeg oplever (især) mænd uden den store hundeerfaring, der vil have en Schæfer uden egentlig at vide ret meget om racen. Ud over at det er dem politiet bruger.


  • Nanna B
    Nanna B Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #7   18. aug 2015 Tak for alle de gode svar smiley

    Jeg har heller ikke noget imod schæfer, og i starten var jeg også med, på at det var sådan en det skulle være, men så læste jeg på hvad racen kræver.
    Jeg har derimod forelsket mig i en Dansk/Svensk gårdhund, men en veninde frarådet mig, at anskaffe sådan en, da de åbenbart er meget krævende.

    Jeg og min kæreste, har altid gerne villet have hund, og vi elsker generelt dyr, jeg vil bare gerne være sikker på, at vi anskaffer den rigtige hund til os hvilket er derfor jeg spørger herinde.

    "Krav" til hunden:
    Ikke for langhåret.
    Ikke aggressiv mod fremmede eller andre dyr
    Nem eller moderat nem at opdrage

    mvh Nanna


  • #8   18. aug 2015 Super med lidt information, tænker at det måske bliver lettere hvis du beskriver, hvor meget i vil aktivere den - i form af gåture, mental aktivering osv smiley

    For man kan jo med lethed finde mange racer, der ikke er alt for langhårede, ikke er aggressive mod fremmede eller dyr (det tror jeg ikke nogen hunde er fra starten - men bestemte racer er mere vogtende over for fremmede), og er rimelig nemme at opdrage; men de har så meget forskellige behov.

    Så - hvor meget tid og energi har i tænkt jer at bruge på gåture og anden aktivering, og vil i gå til træning som fx. agility, lydighed eller andet? Så er det lettere at spore sig ind på en race smiley


  • #9   18. aug 2015 # 1 Det er nogle gode spørgsmål Fünke stiller.
    Hvad kan I tilbyde hunden?


  • Nanna B
    Nanna B Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #10   18. aug 2015 Aktivering er et svært spørgsmål. Jeg forstiller mig, at gåture i forskellige længder, er en selvfølge. Vi er natur mennesker, så der vil hvert fald være en gang om måneden, hvor hunden ville skulle med ud i en skov og være i en hel del timer.

    Min kærester vil helt sikkert lave lydigheds træning med hunden, og der kan måske være snak om agility.

    Vi passede en hund for nogle uger siden, hvor vi gjorte vores for, at stimulere ham, så meget som muligt, mest igennem leg og lydigheds træning smiley

    Håber det var nok smiley

    mvh Nanna


  • #11   18. aug 2015 Altså du kan jo fx. beskrive hvordan en gennemsnitlig hverdag vil se ud med hunden? Gåture i forskellige længder er jo et vidt begreb, hehe smiley

  • #12   18. aug 2015 En pudel lever op til alle jeres krav,stort set. smiley Men jeg vil næste vædde en kasse cola på at mindst en af jer " I hvert fald ikke skal have en pudel".

Kommentér på:
Første gangs hunde ejer.

Annonce