{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.001 visninger | Oprettet:

kommende første gangs hunde ejer {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle sammen
jeg håber i har lyst til at hjælpe lidt :O)
jeg har sinden jeg var helt lille haft en brandene ønske om at blive hunde ejer en skønne dag
jeg har aldrig haft hund er opvokset med katte
så jeg søger en masse viden om hvad det vil sige at være hunde ejer og hvad det indebære
feks.hvordan gør man en hvalp renlig og hvordan lære man en hund at være alene hjemme
og så vider
så jeg håber at i har nogen gode link eller tidler på nogen børg der villle være gode at læse som første gangs hunde ejer jeg vil gerne vide så meget som muligt føør jeg for hund
jeg har været lidt i gang med at kigge lidt på de forskellige hunde racer.
min plan og tanke er at det skal være en lille hund
håber i vil hjælpe
venlige hislen Michelle
Ps. håber at i kan læse hvad jeg skriver er en smule ordblind


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kommende første gangs hunde ejer
  • #1   2. dec 2009 Jeg tror at hvis jeg aldrig havde haft hund før ville jeg deltage i dette kursus (har ikke slev været på det men tror det er rigtig godt!)

    http://www.dansk-kennel-klub.dk/1000


  • #2   2. dec 2009 Synes forresten det er skønt du sætter dig ind i det at have hund før du køber en :o) Thumbs up :o)

  • #3   2. dec 2009 Du kan altid finde rigtige gode bøger på biblioteket omkring hundeopdragelse. Men nu er det jo sådan at hunde er meget forskellige, både omkring race og personlighed. Og der er helt klart hunde der er roligere end andre. Så jeg synes måske du skal starte med at finde ud af hvilke racer der tiltrækker dig og din personlighed, og så undersøge hvad den race kræver. Men ellers som Helle skriver synes jeg det er en rigtig god ide med kursus, du kan også se DKK's DVD: "Skal du have hund?" som også hjælper med at forstå hvad det indebærer at få en hvalp smiley

    Puha det var langt, håber du kan bruge noget af det :o)


  • #4   2. dec 2009 hejsa tak for svarene
    jeg har skrevet lidt sammen med en hundeanvisningskonsulent
    og hun har forslået de her racer
    Tibetansk spaniel
    cavalier king charles spaniel
    bichon frise
    havanaise
    coton de tulear
    læwchen
    pomeranier
    toy puddel
    chihuahua
    papillon
    volpino
    har tænkt på at gå på bibloteket en af dagene så tænkte at det ville være rart med nogen titler på nogen børg der ville være gode at læse :o)


  • #5   2. dec 2009 forresten helle
    jeg har faktis været inde ok kigge lidt på det :o)
    og tak for det
    jeg syndtes når det gælder levende dyr så skal man vide hvad man laver alt andet er synd for dyret
    jeg ville personlig få det meget skidt med mig selv hvis jeg bare sprang ud i det og så fik lavet en hund med en masse poblemer bare fordi jeg ikke har styr på tingene og ikke aner hvad jeg gør


  • #6   2. dec 2009 Go idé at læse en masse. Det har mange tænkt sig at gøre, men nogen får det aldrig gjort. Synes desuden det er fornuftige racer hun har foreslået :o)

    Jeg har denne på listen over bøger jeg skal have læst om hunde:

    http://www.trenddog.dk/shop/bog-hunden-i-3660p.html


  • #7   2. dec 2009 Michelle S
    Rigtig fine små racer allesammen, jeg tror hvis du spørg en bibliotekar vil hun med glæde finde nogle gode bøger frem. Der er jo næsten lavet en bog om hver race smiley


  • #9   2. dec 2009 Syens kurset er en god og billig måde at sætte sig ind i det at have hund + at man har mulighed for at stille spørgsmål - en af de ting en bog ikke kan :o)

  • #10   2. dec 2009 hvis du køber hund ve en kennel vil de fleste også hjælpe dig hele vejen med gode råd osv og forberede dig til din kommende hvalp uanset race .også når hunden er kommet hjem og der opstår noget vil det være muligt at ringe for råd og vejledning :)) held og lykke med søgningen

  • #11   2. dec 2009 Helle tak for de to forslag de er skrevet ned så jeg huske at kigge efter dem :o)
    Maria det er da også rigtïg kan da bare spøger en bibliotekar hihi godmorgen til mig hihi mit hovede er hvis ikke rigtig kommet i omdreninger i nu hihi


  • #12   2. dec 2009 Luise det lyder godt havede også håbed lidt på det men som sagt så hender jeg ikke rigtig hunde verden
    kun katte verden og der kan man til en vær tid få gode råd og opbakning ved en opdratter :o)
    og takker


  • #13   2. dec 2009 *og der kan man til en vær tid få gode råd og opbakning ved en opdratter *

    Det kan man også hos enhver seriøs hundeopdrætter:-)


  • #14   2. dec 2009 Det er også altid en god ide at tage på udstillinger og snakke med folk der lever og ånder for racen.
    Vi var selv på flere udstillinger, da valget stod mellem to racer. De fleste udstillere vil også gerne snakke om hvad der er "bagsiden af medaljen" er ved netop deres race og ikke kun fremhæve alt det gode.

    Besøg også gerne mange forskellige opdrættere - også selvom de ikke har hvalpe lige nu - måske høre om hvornår de skal have igen. Hvis kemien mellem dig og opdrætter er god, og det ellers er en seriøs opdrætter, så vil du kunne trække enormt meget på dem/den.
    Var selv ude at besøge flere opdrættere og kunne tydeligt mærke da vi "ramte" den rigtige :o) Jeg ved jeg til enhver tid kan ringe til hende - dag eller nat.

    Selvfølgelig kan vi læse hvad du skriver :o) Det er squ da skide godt gået hvis du er ordblind :o)

    En sidste ting ;o) Det er SUPER dejligt, at du spørg og sætter dig grundig ind i det at få hvalp og ikke bare køber den første og bedste hvalp der ser nuttet ud, men bruger tid på at overvejde racen og konsekvenserne. Mange vil kunne lære noget af dig.

    Held og lykke med projektet :o)


  • #15   2. dec 2009 Af bøger kan jeg varmt anbefale: Hvalpen af Lone Greva eller fra hvalp til hund af Irene Jarnved

  • #16   2. dec 2009 Kan helt og holdent tilslutte mig de bøger *Camilla og bettefisen* anbefaler. Kunne bare ikke lige huske hvad de hed, da jeg er på arbejde :o)

  • #17   2. dec 2009 jeg takker for de gode råd
    og ja jeg ville ønske at alle ville sætte sig ind i det dyr de nu går og drømmer om for så ville der ikke være så mange hunde katte og andre dyr der hver dag bliver kasseret som brugt legetøj
    jeg syndtes det er rigtig sørveligt med alle de dyr der bliver omplaseret eller aflivet fordi at køberen ikke hviste havd de gik end til
    der med ikke sagt at og godt kan forstå at man nogen gange vælger at omplasere et dyr men der skal bare væren en ordenlig grund og ikke eller anden dum undskyldning.
    Man skal jo starte et sted om det nøtter ikke noget at vi alle sammen tænker at når andre kan så kan jeg også
    men skal istedet for tænke at man kan være et enkel lys i mørket og for håbenlig bliver mørket lidt lyser ved at sprede budskabet ;o)


Kommentér på:
kommende første gangs hunde ejer

Annonce