{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.260 visninger | Oprettet:

en rigtig øv dag {{forumTopicSubject}}

hej alle...

jeg vil bare lige fortælle om min dag i går...:-(

Min unghund Jasko haltede efter træning på sit venstre bagben den ene dag.. jag gav han lidt ro for at se om det bare kunne være en forstrækning eller overbelastning af et led.. men han var stadig halt efter en uge så jeg ringer til dyrlægen i faxe for at bestille en tid så han kan blive kigget på..

jeg køre så til dyrlæge med ham i går lidt over to, dyrlægen undersøger ham og siger at han gerne vil tage et billede af hans hofter for han er bange for at det er der han har ondt..

billederne bliver tagen og det ser ikke godt ud, dyrlægen siger at han kan se på billederne at jasko har en c-d hofte på venstre hofte.... øv øv øv..

så væltede hele min verden lige jeg har bare den mest lækre unghund som bare gør alt hvad man ber ham om på træningspladsen og så har han hoftedysplasi, det er sku da uretfærdigt...

jeg står så med en på 14mdr som jeg måske skal hen og aflive pga han får aldrig et ordenligt liv med de hofter..

jag har så snakket med kennelen hvor han kommer fra og jeg kan så godt få mine penge tilbage hvis jeg afliver ham jeg kan også få en ny hvalp..

så jeg står over en meget svær beslutning skal jeg lade ham leve på smertstillende resten af hans liv som hygge hund eller skal jeg lade ham få fred...:-(

mvh heidi


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  en rigtig øv dag
  • #1   20. apr 2010 Det er en frygtelig ting at få at vide.
    Men hvis jeg var dig ville jeg få taget rigtige billeder og få dem bedømt af DKK.
    En C hofte er ikke nødvendigvis en frygtelig ting, med fornuftig motion og kost kan hunden have mange gode år i sig endnu, også på træningsbanen.
    Held og lykke med vaps.


  • #3   21. apr 2010 Hvem af dyrlægerne i Faxe kiggede på ham?

    Nu er der jo lige på det dyrehospital en af landets dygtigste ortopædkirurger, så jeg tvivler på, at diagnosen kan stilles bedre, desværre. Men en second opinion er altid rar at have om ikke andet så for sjælefreden.

    Men - Hvis du nu drosler ned, træner spor og lydighed uden at lave det helt store vilde, laver træning i waterwalker så han bliver rigtig bygget op muskulært, giver ham nogle gode kosttilskud - så KAN det være, at han faktisk kan leve godt selvom han har HD.


  • #4   21. apr 2010 Ja en c hofte det ønsker man sig jo ikke. Og alligevel er har på Sjælland en kendt opdrætter som har c hofter på flere af sine avlstæver. Det kan man jo så mene hvad man vil om. Men jeg fravælger ham altid på forhånd.
    Men din hund kan jo sagtens få et godt og langt liv alligevel.
    Men en meget svær beslutning at skulle tage.


  • #5   21. apr 2010 jeg vil først prøve at høre en anden dyrlæges mening vudering
    også vil jeg overveje om en ny hund om den skal købes ved en kennel
    eller hos en privat de+t -e
    r ikke første gang jeg høre at der er nogen der har købt en s chæfer hund so har dårlige hofter fra en kennel


  • #6   21. apr 2010 jeg valgte at køre til Faxe med min hund fordi de er de abselut bedste på området.. der er Lars Juul Christoffersen som har undersøgt min hund og stoler 100% på hans dianose.. billederne bliver sendt til DKK her i løbet af ugen for at få dem vuderet der inde og når jeg så får endelig svar fra dem tager jeg stilling til hvad jeg gør med min hund..

    men der er en super svær beslutning..

    dyrlægen sagde at selvom jeg trænede ham efter alle hensyn til hans hofter så ville han ikke kunne holde til træning på pladsen da det ikke så godt ud på billederne pluds at han var inde på at Jasko også havde knogleskørhed pga streger i hans knogler...:-(
    så som hygge hund på smertestillende ville han nok godt kunne klare den et par år og det er da ikke et liv for en så livlig hund som bare gerne vil lege og lave noget...


  • #7   22. apr 2010 Det lyder da trist, men normalt plejer en C hofte ikke nødvendigvis være det store problem, vi ser jo hunde med D hofter stille til DM og ville da helle ikke tage for helt gode vare før der ligger en bedømmelse fra DKK.
    Han kan jo også ha lavet en lille skade under træning og det kan tage tid(erfaring 5-8 uger)
    Håber på det bedste for jer


Kommentér på:
en rigtig øv dag

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce