{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.138 visninger | Oprettet:

En rigtig ØV dag {{forumTopicSubject}}

Ja det kan man vidst godt sige at jeg har haft!!

Jeg startede med at sove for længe, men kom dog afsted på kursus til tiden. Jeg er arbejdsløs og er derofor på et regnskabskursus. Men senere på dagen ringer de så fra min a-kasse og siger at da jeg jo har en uddannelse så har jeg ikke ret til at gå på det kursus, og vil derfor ikke få udbetalt mine dagpenge for de to uger jeg har været der. For mig på dimitendsats vil det altså betyde ca 6000 kr.

Jeg er totalt uforstående overfor hvordan det kan lade sig gøre. Når jeg blev oplyst at jeg havde ret til det hvis ikke jeg havde en mellemlang eller en lang uddannelse. Og da min er KVU på 2år er det en kortere videregående uddannelse. Jeg var derudover der inde til en individuel samtale, hvor jeg medbragte tilmeldingsblanket til kurset, og de skrev under, hvorefter jeg startede.
Hun hævdede så at jeg på den seddel havde sat kryds at jeg ikke havde en længerevarende, eller videregående uddannelse, så måske har jeg af alle de papirer forstået et enkelt spørgsmål , eller sat et kryds forkert. Men hvordan kan de overhovedet være i tvivl når jeg sidder til samtalen og snakker med vejlederen omkring min jobsøgning ud fra min uddannelse, og ovenikøbet er på dimmitendsats, dvs. optaget i a-kassen på baggrund af at jeg var under uddannelse.
Hun begyndte så at forklare noget med hvad de opfattede som længere uddannelser og hvad der ikke var osv. men hvordan i alverden skal jeg kunne vide at min ikke opfattes som en kort når det er en KVU uddannelse, og på to år, og det er det der kendetegner de korte. plus at INGEN fortæller mig noget om at for mig gælder noget andet?
Jeg er simpelthen målløs over at de først kan give mig lov til at tage på kursus efter nogle regler de selv har fortalt mig om, og så bagefter fortryde, og ikke bare tage mig af kurset men også nægte mig dagpenge i den periode jeg har gået der. Så DERES fejl kommer til at koste mig så dyrt. smiley Jeg er chokeret over at de kan sidde og lege sagsbehandlere og så lave sådan noget.. Jeg synes simpelthen ikke det kan være rimeligt og har tænkt mig at klage over det!!!

Og som om det ikke er nok kommer jeg hjem til ombygning af grøfter. Og for enden af vejen har de opsat et midlertidigt bump for at beskytte en vendledning. Men det er så på størrelse med dem de har på McD og vores bil, der ellers kun er standard sænket skraber voldsomt på, og ødelægger lidt af skørtesættet.

Så da jeg går en tur med hundene for at få gasset lidt af, vælger naboens datter at følge efter på trods af at jeg fortæller hende jeg IKKE gidder idag. Da det er blevet halvmørkt og vi er lige ved at være hjemme når jeg så lige ud af øjenkrogen at spotte min frygt her ude. En kangal der kommer fræsende med 120 i timen. Jeg når lige at få den ene hund mellem benene, og snerrer vildt af den at den skal gå væk. Min tæve der har HD er skrækslagen for den og dens voldsomhed, og hun skriger op og skælder den ud. Jeg får halet hende til mig også og står med begge hunde mellem benene, bøjet over dem, og får fortalt ejeren der nu er kommet at min IKKE vil lege og er skide bange for den, og at jeg er træt af de ikke kan holde den, og at det ikke er særligt smart hvor der kommer andre. Måske på en mindre pæn måde smiley Men to mennesker får de så slæbt den afsted. Og jeg overvejer nu seriøs at gå over og banke på og give dem en halti i hånden. for jeg er MØG træt af deres ustyrlige kræ smiley

Så jeg var næsten sikker på at få en P-bøde da jeg skulle op og hente manden. det var da det sidste der manglede. Så uheldig var jeg dog ikke smiley

Men hvordan har jeres dag været? en del bedre håber jeg!! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En rigtig ØV dag
  • #1   19. nov 2009 Øv, øv, øv!!
    Sikke dog en utrolig dårlig dag for dig.... JEG ville bestemt også klage hvis jefg var dig!!
    Du fortjener en dejlig, hyggelig aften og det håber jeg virkelig at du får ((o:

    Min dag har været ok og efter at have læst om din, har jeg bestemt ikke noget at klage over.


  • #2   19. nov 2009 Det kan du også bande på at jeg gør smiley Efter lige at have tænkt det igennem ringer jeg til dem imorgen og vil gerne have en forklaring!!

    Årh ja, vi har bestemt at den står på pizza, happiness og hygge smiley Men dejligt at din dag har været bedre!! hehe der skal vidst heller ikke meget til..

    Luckys mor : Årh det er ellers fristende!! Prøver lige at se hvilken dag jeg kan lokke manden.. men hvis de holder fast i den afgørelse er det lige før jeg ikke engang har råd til benzinen frem og tilbage smiley


  • #3   19. nov 2009 Kan du så ikke bare stoppe på kurset, så du kan få dine penge. Derefter bede dem om at udrede om du kan få kurset eller ej, og hvis du kan begynde på et nyt. Det ville jeg gøre, til endnu mere besvær for dem og til hjælp for at du får dine 6000 til dig.

  • #4   19. nov 2009 Jah ej mon ikke vi finder dem. Regner stærkt med at få dagpenge retten for de dage tilbage. For de har siddet ansigt til ansigt med mig og underskrevet tilmeldelsespapirerne og sendt mig hjem med dem? Såå kommer vi nok på gå tur smiley - det er bare lige hvornår jeg kan lokke manden. for vil helst ikke alene med begge hunde.

    Gitte: jo jeg stopper lige med det samme. Men det ændrer stadig ikke på at jeg mister for de to uger jeg har gået der. I hvert fald indtil jeg har klaget.!! Men de siger at jeg ikke kan få kurset fordi jeg er for højt uddannet.


  • #5   19. nov 2009 Har så kun en kommentar, nej 2 "Klovner" og fedt at du i det mindste er overkvalificeret.

  • #6   19. nov 2009 det lyder som min dag!
    startede med at finde ud af at folk ikk kunne se en kommentar på facebook som en joke og blev faktisk svinet ret goft derinde.. så afsted og tage borger op i praktik, hvor jeg havde en ansat med på kig, som tror hun ved det hele og er så god og skal lærer mig sååå meget, men hun glemmer bare lige at tale pænt, eftersom jeg er 3 år ældre end hende og IKKE er dum! sånedladende har jeg sjældent hørt nogle snakke.

    afsted til undervisning og det var egentlig ok=)
    efter arbejde nr 2, var jeg ude med ami og vupti sad jeg der på røven på den våde græsplæne=(
    og så er der selvfølgelig alle de andre bekymringer, som økonomi osv ved siden af....

    Men håber din aften er gået bedre end dagen!


Kommentér på:
En rigtig ØV dag

Annonce