{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.113 visninger | Oprettet:

Sammenføring af katte og ny hvalp {{forumTopicSubject}}

Jeg får en lab. retriever hvalp hjem d. 21. maj efter mange og nøje overvejelser.
Jeg er blevet enig med mig selv, at mine 2 katte kan vænne sig til hende og acceptere hende. Hun er 8 uger, når jeg henter hende.
Mine katte er vant til en lab. retriever, som min genbo har og vi har ofte besøg (flere gange om ugen til tider. De er ikke bange for hende og hun er nu ved at være 1 år.

Skal jeg være opmærksom på noget bestemt, tage specielt hensyn til misserne, som er inde-/udekatte.
Tænker jeg måske er nødt til at holde dem inde nogle dag, selvom det bliver svært, for de er meget ude...?

Mine misser som er 2 hankastrater på 6 mdr. og 20 mdr. har boet her siden februar/januar...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sammenføring af katte og ny hvalp
  • #1   3. maj 2010 Jeg synes du skal lade kattene gøre som de er vant til og selvfølgelig sørge for at de får opmærksomhed, når de er inde og gerne med lidt ekstra guf.
    I de første døgn, vil jeg nok holde hunden væk fra kattene, når de er alene og om nattenl. F.eks. tage hvalpen med i soveværelset og luykke døren.

    Jeg har selv haft katte, da jeg fik hund. De var ikke specielt vant til hunde, men den ene overtog næsten hundehvalpen (Keesha) som var det hendes egen killing - og bragte mus hjem til hende. Havde det været en voksen hund, tror jeg situationen havde været noget anderledes.


  • #2   4. maj 2010 Jeg har både fået en voksen og en hvalp ind til mine katte.
    Da jeg fik den voksne på 5 år ind, satte vi hende midt på gulvet - dengang havde jeg vist nok omkring 10 katte. Hun var en rolig hund, gik rundt og snusede, fik et par på snuden af nogle af kattene, men det forløb fredeligt. Inden længe delte de kurv.
    Da jeg fik Luka som 8 ugers hvalp gjorde jeg det samme... han var en lille prut på kun 2 kg. så kattene var større end ham... han var en lille vildbasse, så han fik hurtigt lært, at man ikke skulle spille alt for smart...
    Jeg ville lade kattene have et sted, hvor hunden ikke kan komme og så ellers lade dem klare det selv.


  • #3   4. maj 2010 Tak for jeres svar:)

    Skal jeg holde kattene inde nogle dage, selvom det bliver svært? Nogen har før sagt, der er risiko for, ligesom når man får ny kat, at de "gamle" forsvinder, hvis de får lov at komme ud...



  • #4   4. maj 2010 Jeg tror bestemt ikke du behøver holde kattene inde, hvis de er vant til at komme ind og få mad og drikke, når de har lyst og ellers hygge sig inde i hjemmet. Jeg lod mine katte rende ud som de plejede og kom som nævnt kom den ene troligt med en mus til den nyankomne (hvalp). Og kattene har selvfølgelig brug for at kunne være et sted uden den lille ny, som måske kan være lidt irriterrende. Det skal nok gå smiley

  • #5   4. maj 2010 Tak, Miemiv:)
    Ja, de ville nok også blive godt trætte af at skulle være inde og det ville jeg så blive irriteret over...
    Så mangler jeg bare at få storemis til at stoppe med at nyse, det har han gjort 2-3 dage nu. Hvis han er ved at blive syg, bliver jeg så ked af at belaste ham med hvalp i huset...håber han snart stopper.
    Han har det fint, render ude og inde, spiser som han skal...


  • #8   4. maj 2010 Det lyder godt, Pernille:)

Kommentér på:
Sammenføring af katte og ny hvalp

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce