{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.336 visninger | Oprettet:

Tage på med barf. {{forumTopicSubject}}

Jeg har en bette amb, som jeg gerne vil ha til at tage lidt mere på!
Pt får hun 750g kød og der udover grønt! men syns ikke rigtig der sker noget! Hun vejer ca 20kg og er bette af sin race!!
er der nogen som har et godt råd til hva jeg kan give hende for lige at få de sidste par kg på, så man ikke kan ane hendes ribben?
Hov der skal lige siges hun er en utrolig aktiv hund og at jeg er pænt ny i barf fodring ( har brugt det i ca 1mdr. ) Men at vores GD trives bedre end nogen sinde før efter vi er skiftet til Barf.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tage på med barf.
  • #1   23. jul 2010 giv hende svine fedt

  • #2   23. jul 2010 Kan de godt tåle det i deres maver?

  • #3   23. jul 2010 gi hende mere mad.

  • #5   23. jul 2010 mine hvalpe der vejer det samme som din de får ca 1kg og så skal det være godt fedt holdigt

  • #6   23. jul 2010 Giv hende alt det mad hun kan spise, så skal du nok få vægt på hende.
    Og så hold dig til de federe kødtyper, ikke så meget magert kød.

    Du kan også udelade det grønne i en periode, så hun får en større mængde af sin mad fra kødet.


  • #7   23. jul 2010 Kan jeg godt bruge fed svinekød til at blande i hendes andet kød? Jeg har nemlig et par kg flæsk fra da vi fik en gris i fryseren til os selv?

  • #8   23. jul 2010 Hun bliver fodret som en voksen, ikke som en hvalp mere, det var forhandleren der sagde det:-)

  • #10   23. jul 2010 Det vil vi prøve med så:-) Tusind tak for hjælpen!

  • #11   24. jul 2010 ja kan de godt vi bruger det altid hvis vi har en hund der mangler lidt på sidebene så som hvis du har en hund der er meget aktiv og bruger mere enagi en den optager samt det er haller ikke godt bare og give alt for meget exkstra mad da en overfyldt mave IKKE er godt slet ikke for en aktiv hund det ikke sundt og udvige mavesækken for meget samt hvad så mår hunde er oppe i vægt og hunden´s mave er blevet van til stor mængte mad så sætter du den ned igen nu er mavesækken stor og hunden vil da være sulten begynde og stræsse over at være sulten og bingo den taber sig hurtig igen og så har du bare en jo-jo hund i stedfor

    sanne
    ps det er et gammel råd fra en dyrlæge


  • #12   24. jul 2010 Diana - Nej til mundkurv - Ja til ansvar!
    Jeg har prøvet fra idag af at give hende flæsketern, (nogle fede nogle af slagsen) blandet mellem hendes andet mad!
    Kom så også til at tænke på om tun med olie blandet i fodret måske også kan hjælpe på det? eller er det ikke fed nok, bare så hun ikke hver eneste dag skal ha flæsk i sit foder, for det må hun da blive træt af på et tidspunkt!
    jeg vil så også gerne vide hvor tit i giver indmad? og om hjerter og lever er nok? eller om de også skal ha nyrer udover de engang om ugen får kallun?


  • #13   25. jul 2010 Ja de skal have nyre og lever for at få fedtsyre, kobber, zink. kalium, mangan, selen, A og E vitamin ca. 4 lever og 1 nyre, håber du ved hvor meget lever din skal have :o) Den med jo jo efekten på en hund, tror jeg ikke rigtig på, deres maver ligner jo ikke vores, de har rovdyr maver der er lavet til at indtager enorme mængder mad, den ene dag (hvor jagten er god) og ingen ting den næste (hvis de ikke fanger noget)
    Inden vi fik nr. 2 hund (9md. og skulle fodres tit) fik Nikky kun mad ca. 3-4 gange om ugen, alt hvad hun kunne spise, ikke på faste tider, men vidt forskelligt, så hendes mave ikke vidste hvornår hun skulle spise og derfor ikke begyndte at producere mavecyre, i utide. Det trives hun faktisk meget bedre på det end nu, hvor hun får mad hver dag, næsten hun har 1 enkelt faste dag, om ugen. Nu spiser hun ca. 250g. dagligt og før kunne hun godt spise op til 1,2 kg. kød og ben, men så fik hun måske heller ikke mad 60 timer efter. Nu skal jeg passe på hun ikke bliver for tyk eller tynd, dengang var hun bare fin. Og ja, fedt i hundemad er energikilden, lige modsat os hvor det sætter sig på siderne :o))


  • #14   25. jul 2010 Ups. jeg giver dem indmad, 1 gang om ugen, så kan jeg huske det smiley og hjerte er faktisk bare en muskel og er ikke indmad men, kød.

  • #16   25. jul 2010 jeg gør så det at jeg køber svine hud(flæske svær) det skære jeg i tærn og så bruger vi det som guf når vi træner eller bare hygger med nogle trik på den måde kan du give fedt ude om hundes mad og så fodre du bare ellers som du plejer
    vores hunde elsker og få det som guf og du kan få meget sjov med det også prøv og lave nogle lange strimler og så skal hunden trække det ud af fingerne på dig eller også skal den bide det over styk fot styk



  • #18   25. jul 2010 det skal lige som være RÅT
    skrev i parentes flæskesvær så folk viste hvad jeg talte om af HUD


  • #19   25. jul 2010 hejsa
    min amstaff / ambull havde også svært ved at tage på i starten.
    jeg begyndte at give ham mere mad, hvilket hjalp, men efter at han blev 1 år skulle jeg til at passe på. han begyndte at blive tyk smiley
    han vejer 32 kg og få 500g om dagen + 3/4 tørkost ( de der målebægere fra royal canin) acana. det trives han fint på og holder vægten fint smiley

    så fyld noget mad på hende og noget fedt smiley hun skal nok komme sig og derefter kan i jo nedregulerer hendes mad så det passer med at hun holder vægten smiley


  • #21   25. jul 2010 Min flæsk er ikke stegt, men råt, det bare blevet lagt i fryseren, i tilfælde af at vi måske ville ha det, men det ikke rigtig blevet spist så derfor kunne hunden jo måske æde det for det godt nok noget fed noget!

  • #22   25. jul 2010 Lige præcis det man bruger til at lave flæskesvær med, bare råt endnu!

  • #23   25. jul 2010 jeg har sat hende op i foder gjorde jeg allerede efter en uge da hun begyndte at tabe sig, nu holder hun vægten og jeg har sat hende yderlige op, og GD ned for hold da op han bliver godt nok tyk af at spise 1 kg kød om dagen, han er nede på 750 det sammen som den bette får!, syns bare det virker voldsomt at hun skal ha et kg dagligt men jeg prøver at sætte hende op til det også får hun fedt ved i det! Mon så ikke damen nok skal tage på:-)

Kommentér på:
Tage på med barf.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce