{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.318 visninger | Oprettet:

Hund nr 2, tæve eller hanhund.....? {{forumTopicSubject}}

Hej DSG-folk!

Håbede på at nogen herinde kunne dele deres erfaringer med mig! smiley
Vi skal have nr. 2 hund (en større og anden race), og har pt. en DSG'er, ikke kastreret.

Vi vil meget gerne have en hund mere, og vi er faktisk lidt i tvivl om, hvilket køn vi skal vælge.

Anton er en sød hund, og han er ikke specielt dominerende overfor andre hunde.

Først var vi helt sikre på at vi skulle have en tæve, men nu er vi kommet lidt i tvivl. Men kan det lade sig gøre at to ikke kastrerede hanner, kan enes?
Det lyder måske dumt, men jeg lidt i tvivl, og ku' godt bruge et råd. Jeg har altid kun haft enten 2 tæver, eller 2 kastrerede hanhunde sammen.

Jeg er godt klar over, at uanset hvad, skal vi nok finde ud af det, og det kan jo være at hundenes temperamenter, kommer til at kræve en kastration uanset hvad...

På forhånd tak!!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fejlkoder på opvaskemaskine Bosch Serie 8 1.000 kr.
  • Radiator termostat sidder løst 500 kr.
  • Opvaskemaskine installation og reparation af vand rør 1.950 kr.
  • Udskiftet vandhane til opvaskemaskine 1.100 kr.
  • Montere en 15 m lang lyskæde i 10m højt valnøddetræ lyskæde og plastcstrips haves 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund nr 2, tæve eller hanhund.....?
  • #1   7. aug 2010 Hvorfor ik en dsg igen...? Syntes tit samme race passer bedst sammen, men det kan da være jeg tager fejl...

• #2   7. aug 2010 Der er 4 år imellem jeres DSG'er og en ny, så det bør ikke være noget problem.

Men jeg ville nu også vælge en DSG'er igen. De taler trods alt samme "sprog". Alternativt skal I finde en race der passer til DSG'en rent mentalt.

• #3   7. aug 2010 Gitte; nemlig.

• #5   8. aug 2010 Jeg har 2 D/Ser tæver sammen og der har aldrig været problemer,
    der er 3 1/2 års forskeld imellem dem.

• #6   8. aug 2010 Det at hundene taler samme "sprog" betyder meget. Jeg begik mit livs største dumhed da vi for over 7 år siden købte Baloo og Belvedere. Samme alder, født samme sted. Det gik godt indtil de blev kønsmodne, så kunne Baloo ikke klare det mere, og blev meget frustreret over Belvedere også måtte være her. De havde deres konflikter, nok fordi Belvedere, labben, hvilede meget i sig selv, og det gjorde Baloo ikke. Han er noget anderledes af sind, end andre DSG'ere, uden at være "dum".

Det bedste jeg gjorde for dem begge to, var at give Belvedere et nyt hjem her i vinter, hvor han kan være fri for sin lille plageånd. Baloo er blevet en helt anden hund nu, så derfor var det en gave til dem begge to. Selvfølgelig savner vi Belvedere, men han fortjente bedre, og han har det så godt i dag, at jeg glæder mig over det.

• #7   8. aug 2010 Mange tusind tak for jeres svar. Det er en kæmpe hjælp, og der er meget vi kan bruge - og snakke videre om.

Jeg ved meget kan ske når man får en ny hund, og nogle gange kan man være uheldig, at deres 'personlighed' bare ikke passer sammen, men for det meste får hundene jo utrolig megen glæde af hinanden

Dsg'en er bestemt ikke udelukket, og jeg har selv set og ved at de kan gå rigtig godt i spænd sammen. Men jeg har også set dsg'ere og større hunde være et rigtig godt makkerpar.
    Anton skulle nødigt føle at der kom en kæmpe hund og jordede ham. Mange racer har været på tale. Vi er dog enige om at den nye ikke skal være større end lab. størrelse, og mindre kan også sagtens 'gøre det'.

Men endnu en gang tak! smiley God søndag!

• #8   20. aug 2010 jeg har lige hentet vores hund nr to og han er dsg og vi har i forvejen bamse som er en to år golden retriver og det går rigtig godt med dem og de leger sover sammen men spiser ikke af samme skål da de får forskellig mad men ellers er det nok det beste vi har gjort

Kommentér på:
Hund nr 2, tæve eller hanhund.....?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce