han trækker :/ han trækker :/
Jeg har en amstaff. Han vejer 31 kg.
Jeg er 158.. Han går kun pænt når vi har den der anti træk om snuden. Men nu når han har mundkurv på, så har jeg ik sådan en på. Han trækker utrolig meget med halsbånd, og ligeså meget med sele.
Hans muskler er helt spændte til tider når vi går, helst vil han "kravle"
Jeg bliver så sur, fordi han har ik altid gjort det. og han er 2 år.. Han trak ikke før han blev 1½, og nu skal han af med den vane. men jeg ved ik hvordan.
min stedfar bruge den med at stoppe op, indtil snoren løsner sig. Men Commando bliver bare stående i samme stilling. med musklerne spændt..
Ifølge to venner jeg har. Så går han rigtig flot med dem.
Men med mig, og min kæreste, og min mor. Så trækker han helt vildt.
Hvad kan jeg gøre? Han er ellers en lydig hund.
feb 2008
Følger: 25 Følgere: 24 Hunde: 2 Emner: 60 Svar: 419
Han vil bare gerne se hvor alt sker. Han er utrolig fyldt af energi når vi er ude..
Han kan ikke rigtig finde ro i sig selv. Han er meget hvalpet
maj 2008
Følger: 3 Følgere: 1 Hunde: 4 Emner: 14 Svar: 53
Jeg vil meget gerne tilbyde dig en time i lineføring, så hunden lærer at den nok skal komme til at gå hele turen bare uden at trække.
feb 2008
Maria.. Hundespil, det tror jeg helt ærligt ikke at han kan finde ud af. . Men noget siger inden i mig, at han er svær at lære sådanne ting. Vores venners formel 1 labrador, kan puslespil og hele molivitten! Jeg tror ikke at Commando kan!
Han kan sagtens få godbidder igennem kurven
maj 2008
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.128
feb 2008
maj 2008
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 72 Hunde: 3 Emner: 356 Svar: 4.429
Så hver gang han trækker, så går han bare til siden... Så det med hende der Victoria i "det er mig eller hunden" - så det finder den hurtig ud af, at den kommer altså ikke hurtigere frem af at trække... den går bare til siden i stedet.
mar 2008
Følger: 40 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 144 Svar: 784
Hun stoppede ikke op og undersøgte ting, hun trak bare og trak og trak! Så hun nærmest lå helt ned. Men hun var heller ikke vant til, at gå tur.
Nu går hun helt fint, og er opmærksom på, om snoren bliver spændt..
I starten prøvede jeg den der med Bella, at man stopper og venter på, at hun kommer tilbage, men ej! Den gik overhoved ikke, og jeg fyldte ellers migselv med tålmodighed! Men hun kunne sagtens stå stille og kigge på alt muligt spændende og efter 4 dage synes jeg ikke jeg fik meget ud af det. Hun kom hurtigere tilbage, men trak med det samme igen.
Jeg begyndte istedet, at trække hende tilbage ligeså snart hun trak, jeg sagde ikke noget, jeg belønnede ikke, jeg trak ikke til, altså sådan hårdt, jeg hev hende bare tilbage og så bakkede jeg selv samtidig, indtil hun var helt op på siden af mig(lige gyldig hvilken vej hunkigger) og efterhånden vendte hun selv om med det samme hun mærkede snoren var stram. Og jeg bakkede stadig samtidig. Og nu gør vi det engang imellem, hvis hun glemmer hun har snor på og ser en kat hun prøver, at løbe efter, så bakker jeg igen og hun kommer tilbage med det samme. Også for at holde det ved lige.
Her er et par videoer:
http://www.youtube.com/user/kikopup#p/c/F09632A4A4BD3DDC/14/ueE1S1k74Ao
http://www.youtube.com/user/kikopup#p/c/F09632A4A4BD3DDC/55/xHwu0T7PoSw
http://www.youtube.com/user/kikopup#p/c/F09632A4A4BD3DDC/42/J2l8Qv1htUY
http://www.youtube.com/user/kikopup#p/c/F09632A4A4BD3DDC/33/5Kt_pi1z1sA
mar 2008
Det er vist kun for dovne hundeejere!
feb 2008
mar 2008
Lyder godt! Vil du ikke opdatere? Du kan bare opdatere i den her tråd, selvom der går et par uger..:-)
Bare husk, at du skal gøre det HVER gang fra første tur du prøver det. Ellers finder han hurtigt ud af, at det ikke er hver gang, og så prøver han måske flere gange, at trække, fordi du jo ikke altid mener det.
Så er du forberedt, for det var en fejl jeg gjorde, når jeg lige skulle skynde mig eller andet.
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 32 Hunde: 4 Annoncer: 5 Emner: 73 Svar: 4.139
Det med tanke spil til hunden, kan den også sagtens den skal bare lære at tænke selv, hvilket er rigtig sundt for hunden.
feb 2008
Det skal jeg nok Michelle
feb 2008
Han trækker og trækker, ligemeget hvor ondt det gør. Nogen gange så kaste rhan op, fordi han trækker så meget
han trækker :/
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside