{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.138 visninger | Oprettet:

Opdragelse af hvalp {{forumTopicSubject}}

Hejsa,
Min kæreste og jeg har netop fået vores første Cairn Terrier hvalp - Nova.
I den forbindelse ville jeg lige høre om der er noget som har nogle gode råd mht opdragelse?
Hun forstår godt hvad vi mener når vi siger nej (i hvert fald efter et par gange), men hvis vi fortæller hende at hun ikke må bide i fx vasketøjskurven begynder hun at knurre og nogle gange gø. Er der nogle som har oplevet det samme?
Jeg synes faktisk at hun "snakker" ret meget..

Vi starter til hvalpetræning med hende til august og vi glæder os rigtigt meget!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opdragelse af hvalp
  • #1   24. jul 2011 Tror faktisk ikke der er så meget andet end at blive ved med Nej, så må hun vel forstå det på et tidspunkt smiley

    Min cairn har egentlig været nem at opdrage, men tror det har været pga. vores den store har "hjulpet" til med det på en eller anden måde.

    Min siger stort set aldrig en lyd , og slet ikke gøer smiley

    Men tillykke med den lille , det en fantastisk hund smiley


  • #2   24. jul 2011 Okay, tak for svar smiley
    Hun er heller ikke mere end 10 uger endnu så må bare "holde ud"..


  • #3   24. jul 2011 Min er lige ramt ind i de trælse 2 år , så du har noget at se frem til smiley
    Man kan stå og kigge på ham , mens man giver en kommando , hvilket bare resultere i at han kigger tilbage som om han tænker "Tror du selv?" smiley


  • #4   24. jul 2011 haha. Det gør Nova altså også. Man kan Sige Nej når hun bider i noget hun ikke må, så kigger hun op på mig og, imens hun stadig kigger mig i øjnene, bider hun igen..

    Et eller andet sted er det jo dejligt med sådan en stor personlighed, men det er godt nok også en prøvelse smiley


  • #5   24. jul 2011 Der er godt nok mange folk her inde der siger hunde ikke kan være provokerende , men vil mene at en cairn terrier kan smiley

  • #6   24. jul 2011 Tillykke med den. Fantastisk hund og sikke da et lækkert navn *g*

    Vores cairn knurrer generelt meget. Når hun bliver frustreret, når hun bliver utålmodig, når hun leger, når hun er ivrig efter at snakke med andre hunde osv.
    Der er intet ondt i hende overhovedet! Det er simpelthen bare fordi hun snakker. Efterhånden som hun er blevet større har hendes knur i nogle situationer udviklet sig til et "Grrrrauuuu" så det nærmest slutter af med et lille ulvehyl *g*

    Så længe hun stadig gør hvad vi beder hende om har vi ikke haft noget imod hendes snakken. Når hun har bidt i noget og vi har sagt nej har hun godt kunnet knurre og fjerne sig, så snart hun har fjernet sig har vi kastet andet legetøj til hende hun måtte lege med.
    Når vi skulle have Nova til at falde til ro om aftenen holdte vi som regel en tyggepind imens hun tyggede, når den var færdig kunne hun sove.
    Til gengæld gøer hun også utrolig meget i dag (1½år gammel).

    Jeg elsker cairn personligheden. Den der med lige at prøve igen. Jeg har oplevet det en del i træningen med vores. Jeg klikkertræner (DcH lydigheds programmet) og det er super sjovt at se hvor intelligente og lynhurtige de er til at lære. Samtidig prøver de en del flere smutveje af end mange andre racer *g* men når først de har lært at det ikke fungerer så er det også nærmest glemt for altid.


  • #7   24. jul 2011 Tillykke med den lille ;o)

    Ikke 2 Cairn er enes.....Ofte bliver der sagt at Cairn terrieren er en stædig lille rad, der er umulig at træne, det er en misforståelse samtidig med, at der dog er lidt om snakken. Det er klart en kæmpe misforståelse, at Cairn terrieren er umulig at lære noget. Den er elsker at lære og har en lynhurtig opfattelsesevne. Den er super lækker at arbejde sammen med, hvis det, du tilbyder den, pirrer dens nysgerrighed, hvis den synes det er sjovt, eller hvis den får noget lækkert af dig ;o)

    Min ene Cairn kan vil lokke til alt med godbidder, hvor vi med den anden skal bruge pivedyr. Giv den lille noget hun kan bide i, noget der er mere sjot en vasketøjskurven. Husk de små tænder klør;o)



  • #8   25. jul 2011 Okay. Jeg har også bestilt bogen Cairnbogen og håber at kunne få lidt gode råd der i.

    Mange tak for svar smiley


Kommentér på:
Opdragelse af hvalp

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce