{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.673 visninger | Oprettet:

Min hund har bidt!! hjælp {{forumTopicSubject}}

Hej, min familie og mig er de lykkelige ejer af en gravhund og en blanding af en grand danois og noget staffordshire terrier (ved det ikk præcis men noget ligne). min har nogle ældre børn og en på 6 og 8. ingen af hundene har været aggrasive overfor dem nogen sinde og de har begge været rigtig onde overfor dem en gang imellem, hvor at den yngste engang fik blandingen piv. de får selv følgelig skæld ud for det.
den store hund kunne aldrig finde på at gøre noget (eller det troede vi). men gravhunden er meget speciel, det er sådan at enten kan den lide dig eller også skal du bare holde dig væk for ellers bider den.
her idag havde vi besøg af en dreng som min lille bror, på 6 år, går i klasse med. gravhunden knurre af ham og vi har sagt at når de er i nærheden af dem bagge skal de være rolige og at han selt ikke skal nærme sig gravhunden. men, men, men de bryd den ene regl ved at han løb efter min lille bror. de var ikke i nærheden af hundene. men gravhunden gøede af ham da de kom løbene, også bryd helvede løs i vores blandingen som han ellers plejer at kæle når han er her. den sprang lige i hovede på ham, væltede ham om kuld (den er en stor og kraftig hund jo), og bed løs på ham. hun fik kun fat en gang sådan ordenligt, men hele hans ansigt var i gabet på den. han fik et mærke lige under hagen og ved øjenbrynet ( i samme bid, hvis i forstår). han blødte lidt fra det sår under hagen. det mærkelige af det hele var at gravhunden ikke fik fat i ham men den bed ud efter ham.
de er bagge hun hunde.

ville i aflive dem begge, kun den og hvis det hvilken en af dem, eller ingen af dem? eller måske omplacere dem hos nogen der ikke har børn.

min mor og min mors mand synes at den skal aflives, men jeg er bare rimerlig sikker på at gravhunden udløste det og det kun er den der burde aflives også beholde den store eller give den væk. men hvad synes i?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hund har bidt!! hjælp
  • #1   13. nov 2011 Jeg vil mene at gravhunden skulle omplaceres til et ældre par evt.
    det gjorde min kusine med hendes gravhund / papillion blanding. og den har det are 100 gnge bedre, og er totalt forkælet!

    Så jeg syntes i skulle prøve det før aflivning!


  • #2   13. nov 2011 alså lige nu hedder det at begge vil blive aflivet, men ville også mene at de enten begge skulle omplaceres.

  • #3   13. nov 2011 Som jeg forstår det, så var det ikke gravhunden der bed .. Men den store hund ?

  • #4   13. nov 2011 nej, det var den store hund der bed og fik fat, men gravhunden bed ud efter ham men fik ikke fat. vi var også rigtig hurligt til at få sparket (sorry, men det er en stor hund og en lille dreng) dem begge væk fra ham. men mærkelige den store har bare aldrig var sur men faktisk glad for ham, det er kun kun gravhunden der har knurret.

  • #6   13. nov 2011 Intet at undskylde for ... smiley Har selv prøvet, at det godt nok var min hund der blev bidt af en meget større ... Der var sku ikke tid til at tage "hensyn" ... De skulle bare fra hinanden ... smiley

    Tror den store har opfanget at den bette gravhund ikke har brudt sig om situationen og bare forsøgt at beskytte den måske ... smiley

    Så ville da mene en omplacering for gravhunden ville være godt .. Ingen aflivninger .. smiley


  • #7   13. nov 2011 den store har aldrig gjort noget før, og de før selv følgelig skæld ud hver gang de driller hundene, men de gør det jo ikke for at være onde imod men de kan bare godt finde på at være lidt for voldsomme overfor hend den store, da de tro at hun kan holde til det. men hun bliver faktisk ret hurtigt bange og "ked af det" hun kan foreksempel ikke lide at lege voldsomt.
    og det har jo været der for at vi har haft hende, da hun er så sød mod børn.


  • #8   13. nov 2011 alså kort sagt:
    gravhund løb efter dreng der løb efter min lille bror, også sprang den store hund på ham. tænker at gravhunden nok bare var sur på ham (det plejer hun nemlig at være) men at det store nok har ville beskytte min lille bror. de skreg jo begge meget og var voldsomme.


  • #9   13. nov 2011 Jeg tænker nu mere, at den store hund har villet beskytte gravhunden ... smiley

  • #10   13. nov 2011 Samme tanke!

    Prøv at få gravhunden passet en gang imens drengen er hos jer.. lad drengene lege og hold godt øje med den store.

    Hvis den er rolig og ligelad burde du omplacere gravhunden

    Springer den på ham burde du afvlive den store smiley

    sådan ser jeg på det smiley


  • #11   13. nov 2011 alså, hun er jo også meget glad for os og min lille bror. så det kunne jo også være at hun beskyttede ham fra ham den lille dreng. men tro også at hun har tænkt det i bedste menning.
    men hun var bare svær at få væk fra ham, det var ligesom om hun lukkede helt af og bare var helt fokuseret på kun at bide ham. det var bare meget skrammende.


  • #12   13. nov 2011 Det samme jeg oplevede med den hund som bed Max ... Normalt den skønneste hund .. Men da den fik tænderne i ham ku man slet ikke kende den ... Det skal så lige siges, at tre voksne mennesker ikke kunne få den store hund til at slippe ... Vi er fuldstændig overbeviste om, at det var instinkt der gjorde han blev ved ...

  • #13   13. nov 2011 Jeg forstår slet ikke at man i første omgang ikke vælger at lukke gravhunden fra når der er fremmede børn.. hunden bryder sig tydeligvis ikke om det.
    Men somm sagen er har den store nok ville forsvarer sin ejer(kendte barn) eller den lille hund, men uanset så det altså ikke tiladt og bide. Uanset grund, sorry
    Så her ville jeg have bakset hunden ind i bilen og kørt afsted med den og fået den aflivet. Den lille ville jeg se om jeg kunne omplacere til ældre menneske med ro i hverdagen og eller gå sammen vej med den


  • #15   13. nov 2011 Sandsynligheden for hunden bider igen er større end for, at den ikke gør smiley

  • #17   13. nov 2011 Vil også sige hvorfor man ik lukkede gravhunden væk, mens der var besøg.
    Ved ik om jeg turde ha sådan en hund som gravhunden, og især ik med børn. Men er den tjekket om den har ondt, eller har den altid været sådan.?


  • #21   14. nov 2011 Jeg havde ikke været i tvivl mht. den store... Den var kørt til aflivning med det samme.
    Det skal en hund bare ikke!!!


  • #22   15. nov 2011 Til trådstarter - hvad er jeres beslutning blevet ?

  • #23   16. nov 2011 da, hun kun var en hvalp har vi givet hende til en singel mand vi kender og de har det bare super godt sammen, her den ene dag sov hun i hans seng mens han sov på sofa'en og hun har også været med på arbejde. igår tude vi så meget atvi ringede igen og spurte om vi måtte få hende tilbage, men han brød næsten sammen over at han skulle af med hende. lykkelig slutning.
    gravhunden beholder vi da den er for gamel til at vi synes den skal skifte hjem, men vi skal ikke have nogen nu hund indtil hun er væk. vi har samtig også besluttet at hvis hun en dag er aggressiv overfor nogen igen eller ligne at så bliver hun aflivet.

    ham der fik hende fik hende samme dag som det var sket så han ved godt hvad der er sket, så nu får de et lykkeligt liv sammen. vi håber/ tro på at i et nyt miljø, uden gravhunden og desværre uden os at hun bliver en super godt hund igen. ved godt at chancen for at hun bider igen er stor men i et andet miljø er chancen meget mindre for at hun bider igen.

    håber det var et godt valg vi har taget. smiley


  • #24   17. nov 2011 Du skriver hun er bla. af staffordshire terrier - så er I vel klar over at I ved at omplacere hende , helt klart bryder den gældene lov ?

  • #26   17. nov 2011 den er kun den amerikanske der er udlovlig, ellers så havde hun også været ulovlig for os at købe. det er den engelske, staffordshire bull terrier eller hvad det nu hedder?

  • #28   17. nov 2011 når de står på den liste er det så enlig ikk noget med at længden på snoren er bestem og den skal have mundkurv på i offentligheden?

  • #30   17. nov 2011 også dem på obs listen? og hvor kan man se denne obsliste har fundet den med de 13 ulovlige racer men har ikk kunne finde den der obs liste.

  • #32   17. nov 2011 okay, kun dem der er ulovlige. tak smiley

  • #33   19. nov 2011 sorry, men dit indlæg kunne misforstået. Du skrev selv hunden var: citat noget staffordshire terrier - det er i mine og andres øjne det samme som en amstaff. Mens den anden race som du måske mener er staffordshire bullterrie ?

  • #34   2. aug 2012 Det kan godt være, at fordi drengen har løbet rundt og skreget også at gravhunden har bidt ud efter ham, har det sat den store igang - for at fortælle drengen at han skulle opføre sig ordentligt. I det de sætter ustabile "hunde" på plads ved at fortælle dem det promte.

Kommentér på:
Min hund har bidt!! hjælp

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce