{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.215 visninger | Oprettet:

min hund tisser indenfor hjælp {{forumTopicSubject}}

vi har en gravhund på 1 år. Hun er blevet undersøgt af dyrlægen, og han kan ikke finde nogen sygdomme.

Hun tisser på gulvet i vores køkken, og hun ved godt at det ikke er i orden, for hun får en godbid hver gang hun ikke har tisset når vi kommer hjem, eller om morgenen når vi står op, og den står hun selv og venter på. Men når hun har tisset på gulvet, så står hun ikke og venter, så ligner hun en der godt ved at hun har gjort noget forkert. Hun har fået ormekur så det kan ikke være sådan noget der skulle gøre det. Nogen gange er det også afføring der ligger på gulvet. Hun kan komme lige ude fra og gå indenfor at sætte sig. Hun er en meget stædig hund, hun kan rigtig mange ting, men kun når man har en godbid i hånden. Vi søger efter hånden desperat hjælp da det går os meget på at vi næsten hver morgen kan starte med at vaske gulv, og det samme når vi kommer hjem. Når hun er ude vil hun kun være ude nogen minutter så vil hun ind igen, og 10 min senere vil hun ud igen, og andre dage gider hun ikke rigtigt ud, men er stadig renlig. Hun laver ikke altid noget når hun er ude, nogen gange virker det som om at det bare er en t test fra hende side, fordi hun vil se om vi nu også lukker hende ud. Hvis vi ligger aviser på gulvet for stille at lære hende at gå ud og besøge, så tisser hun nogen gange på avisen, men kan også godt finde på at sove på avisen bagefter.
Hun er tit i bad da hun har tis i pelsen, hun elsker at være i bad, og virker til at hun nyder at være ren. Men der går nogen gange kun nogen minutter så lygter hun igen, men uden at have tisset nogen steder, tror hun måske tisser nogen dråber, så bliver siddende i pelsen. Hun glæde tisser også meget.

Hun tisser generelt kontant, og hun er undersøgt for blærebetændelse og inkontinent, hun har været på speciel foder, og har prøvet med nogen specielle piller ffra dyrelægen, men intet af det har virket.

Hun har haft det alt det tid vi kan huske og vi købte hende da hun var 8 uger, så HJÆLP.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  min hund tisser indenfor hjælp
  • #1   17. feb 2012 Hej Tina.
    Ork ja. det er en typisk Gravhund, der vil bestemme selv. Har selv haft en "selvstændig" gravhund, der blev 9 år.
    Tror nok at de generelt kan være lidt længe om at få renliggjort. Lige som mange andre mindre hunderacer.
    Men men men. det første jeg bemærker, når jeg læser dit indlæg er, at hun kun er ude i kort tid og så "VIL" ind igen. Det jeg læser, er at hun måske ikke får sine længere daglige gåture. Dette er min helt absolutte kæphest, når jeg hører om hundeejere der har problemer med at få deres hunde ind i en helt normal "besørgelses-gænge". For uanset om man har en Schæfer, Puddel. eller en Gravhund. Så må og SKAL de ud og luftes i snor flere gange dagligt. Når man har en normal hverdag, med arbejde. så er det jo helt naturligt at gå en morgetissetur på mindst 10-15 min. For den skal jo højst sasynligt være alene hjemme i mange timer, før den får chancen igen. Når man så kommer hjem fra arbejde, bør det første man gør, være at gå en tur med den igen. Og efter flere timer inde, kan den garanteret "kvittere" både det ene og det andet. Den der med at gi' hende en godbid, hvis hun ikke har gjort på gulvet, kan du glemme. For din lille glade vaps sætter på ingen måde godbidden i forbindelse med din hensigt med belønningen. Hun husker det simpelt hen ikke. Hun ta'r bare glad imod godbidden.
    En Gravhund på 1 år, vil jo have stor glæde og udbytte af en længere tur hver dag, på 45-60min. Det er jo en jagthund (rævehund), der skal ha' lov til at snuse og løbe rundt og få masser af motion til sin lille vævre krop. En god aftentur. lige inden sengetid, på et kvarterstid, må også være et must. For der har aftenfodringen måske "sat sig" og så har hun muligheden for at få lavet "bummelum", inden sengetid. Så skal du med garanti ikke op til "kager" på gulvet om morgenen.
    Den der med bare at lukke den ud i en have, for selv at "lufte sig", er bestemt ikke god nok. Det bør være i nødstilfælde og bare for at løbe lidt rundt og snuse. det må aldrig erstatte de regelmæssige 4-6 daglige lufteture.
    Når vi først har anskaffet os vores skønne kæledyr, må vi nødvendigvis også tage de nogle gange, kedelige morgen - og aftenture med, hvis vi vil have en glad hund der får gjort det den skal, ude hvor sådan noget hører hjemme.
    Håber du kan bruge mine egne erfaringer til noget. Mine egne små Chihuahuaer kommer også ud på lufteture ca. 5 gange om dagen. Og Eftermiddagsturen er på 3-4km. (40-45min). Og vi har ALDRIG "uheld". Men de var også begge lidt længe om at blive renlige, som mange småhunde er. Held og lykke med det.


  • #2   24. feb 2012 hej Tina hehe sjovt vi heddet det samme. Tak for din besked, hun kommer også ud og gå, men måske ikke nok, såvil prøve og se om det kan hjælpe på det. Tror desværre også vi gør en anden stor fejl, hun har adgang til mad og vand døgnet rundt, og maden skal hun nok kun have adgang til en gang dagligt. Når hun er udenfor alene, er det kun på lukket område, for stædig er hun jo så vi kan ikke kalde hende til os når der sker noget spændende. kunne en cykeltur ikke være en god ide, så kommer hun jo rigtigt til at bruge noget energi?
    Men ved godt at gravhunde er stædige, men jeg er meget mere til en gravhund end til labrador selv om de siger de er så nemme, så har jeg kun oplevet modsat når det kommer til triks.

    Men mange tak for din besked ihvertfald, jeg prøver at følge dine råd og så må vi se om det hjælper.


  • #3   24. feb 2012 Ja det er meget pudsigt at vi lige står med samme navnetræk.
    Men uhhh Tina. Du må for guds skyld ALDRIG tage vandet fra hverken dyr, eller mennesker. Ingen dyrlæge ved sine fulde fem, ville bifalde sådan en ide. Det er så vigtig en del at dyrs og menneskers behov, at kunne drikke vand, når man føler tørst. Tror heller ikke du ville opnå andet en at det blev nogle Værre "tørre kugler" hun kom af med. Simpelt hen hård mave. Med måltider ved jeg der er mange hunde der kun får foder en gang i døgnet. Vi har haft Schæfere i 25 år. Og de fik lidt om morgenen. Og så hovedmåltidet kl. 18.
    Nu har vi jo så to små Chihuahuaer. Og deres "omsætning" er noget kvik og de kan godt gå "sukkerkolde". Så de får tre små måltider om dagen. men det kan også kun lade sig gøre, da jeg er hjemme det meste af dagen.
    At cykle med en Gravhund er jo nok et ret så sjældent syn. De har jo kun de små korte ben og den lange skrøbelige ryg. Så skule man da cykle så uendeligt langsomt at der var fare for at vælte he he. Nu er hun vist kun et år ikke? Og da de belaster muskler og knogler meget ved at løbe ved siden af en cykel, vil det ikke være tilrådeligt at cykle med hende før hun er mindst 1½ år-2 år gammel. Så er knoglerne helt færdigudviklet. Det samme gælder sådan set for alle hunde der bli'r cykeltrænet.
    Vores Chier kommer dæleme heller ikke altid når vi kalder. Og da den ene udviser ret så meget frygt/aggression overfor fremmede hunde, kunne den nemt ende som en "godbid" i munden på en større hund, hvis jeg ikke havde dem begge i 5-meters flexliner på ALLE ture. På den måde har de en god frihed og kan snuse og gå lidt hid og did, når der er muligheder og natur til det.
    Men helt sikkert er det, at det vil hjælpe på hendes "unoder" om natten og om morgenen, hvis hun kommer ud på en rigtigt nattissetur.
    Men ork, Jeg synes da heller ikke altid at det er lige morsomt, at skulle ud kl. 23.30...i regnvejr, for at lufte af. Men det er altså god latin og det bedste for både hunden og dig :o)


Kommentér på:
min hund tisser indenfor hjælp

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce