{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.376 visninger | Oprettet:

Min hund små tisser {{forumTopicSubject}}

Min hund på ca 10 år er begyndt at små tisse her på det seneste. Mit problem er bare at jeg ikke ved hvad det er, og min far vil ikke betale for dyrlæge. Han siger det er dumt at bruge penge på det, hvis hun alligevel kun lever et år endnu, så han vil hellere bare have hende aflivet.
Jeg synes derimod ikke bare vi skal aflive, når vi jo ikke ved hvad hun fejler, men jeg har ikke selv råd til dyrlægeregninger.
Hvad tror i det kan være? Og har i nogle gode råd til hvad jeg kan gøre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hund små tisser
  • #1   1. mar 2016 Hvis det er Mille på din profil det drejer sig om, så tænker jeg enten blærebetændelde eller mivmoderbetændelse, det kan nemt behandles hvis det tages i opløbet - men kan udvikle sig rigtigt grimt hvis det ikke gør..
    Din far er nød til at få hende undersøgt hurtigst muligt.

    En cairn kan blive betydelig ældre end 10 og er hun ellers frisk og frejdig, så er der flere gode år i hende.
    (hvis det er hende det drejer sig om) jeg har selv en på 14 smiley


  • #2   1. mar 2016 Blærebetændelse Så hun skal til dr,læge Det er meget smertefuld Så det skal hun altså


  • #4   1. mar 2016 få taget en urin prøve og få en dyrlæge til at teste den for blærebetændelse ... det koster ikke alverden. de fleste dyrlæger vil dog helst se hunden, men hvis du ikke har råd til det, så sig det som det er, og få dem til at nøjes med testen uden konsultation ... så må du tage det derfra.... er det bare en blærebetændelse så er medicinen altså ikke så dyr.....

    desuden står der dette i dyreværnsloven :
    § 1. Dyr skal behandles forsvarligt og beskyttes bedst muligt mod smerte, lidelse, angst, varigt men og væsentlig ulempe.

    § 2. Enhver, der holder dyr, skal sørge for, at de behandles omsorgsfuldt, herunder at de huses, fodres, vandes og passes under hensyntagen til deres fysiologiske, adfærdsmæssige og sundhedsmæssige behov i overensstemmelse med anerkendte praktiske og videnskabelige erfaringer.


  • #5   1. mar 2016 Det kan enten være underlivsbetændelse, blærebetændelse eller ganske Alminde inkontinens.. Især hvis det er i forbindelse med at hun sover at hun tisser eller bliver glad... Det kan man få medicin for.. og hvis han ikke vil betale for dyrlæge kan man evt bare aflevere en urinprøve så man ikke skal betale for konsultationen men kun selve urinprøven for at se om det er blærebetændelse.. Dog hvis det er blærebetændelse så vil urinen lugte meget kraftigt og ulækkert - prøv at lugt til urinen med nogle dages mellemrum og lugt om det lugter normalt ligesom dit eget... underlivsbetændelse så vil din hund blive meget dårlig lige pludselig.. Og hvis det er inkontinens så kan man få noget medicin der stopper det rigtigt effektivt smiley Det er min 9årige hund selv på fordi hun tisser nogle gange når hun sover.. Det stopper det smiley Men vi fik først udelukket blærebetændelse og underlivsbetændelse (med en blodprøve for der kan man se om hunden har en infektion). Så det behøver ikke være dyrt for din far at tjekke om det er inkontinens.. fordi er det det, så kan hunden sagtens leve mange år endnu! Især hvis din hund er steriliseret så kan det meget nemt være inkontinens (De bliver ofte inkontinente pga alder/og eller pga mangel på hormon der gør de kan holde på urinen) og jo så ikke være underlivsbetændelse af gode grunde smiley Så det er nogle gode råd til dig! smiley Håber du kan bruge det til noget... men bliver din hund pludselig sådan meget stille, går væk fra jer, vil ikke spise osv så skal den til dyrlæge da det kan tyde på underlivsbetændelse... Skal lige siges at ikke al blærebetændelse kan lugtes på urinen men alligevel kan det være en indikator.. især hvis hunden samtidig begynder at små tisse når i er ude mange flere gange end den plejer...

  • #6   1. mar 2016 Iøvirgt så bliver hunde ofte inkontinente når de er over 7år smiley Men med alderen siger risikoen også for underlivsbetændelse og blærebetændelse...

  • #7   1. mar 2016 Ps når jeg skriver små tisser når i er ude så mener jeg at hun tisser små portioner af flere omgange end hun plejer

  • #8   2. mar 2016 Altså din far er da en klaphat smiley Hvad er det dog for en undskyldning at man ikke vil tage hunden til dyrlægen fordi den er gammel og alligevel snart skal aflives. Jeg er ked af at sige det her, men kan du ikke skaffe pengene så synes jeg at i enten skal vælge at aflive hunden nu (en død hund føler ikke noget ubehag) eller finde et nyt hjem til den. Man skal ikke have hund hvis ikke man har tænkt sig at passe den ordentligt. Herunder tage den til dyrlæge når det virker somom der er noget galt med den. Det er sådan set en overtrædelse af dyreværnsloven.....
    Sjattisseri kan have mange årsager og kun dyrlægen kan fortælle hvilken der er den rigtige hos jeres hund. Samt fortælle jer hvad der kan gøres ved det.


  • #9   2. mar 2016 det kan faktisk også være Cushings Syndrom, eller blærekræft .... min forrige hun begyndte også at små tisse ... efter lang udredning viste det sig et være kræft

  • #10   2. mar 2016 jo men man bør nok starte med at udelukke de mest gængse ting smiley for selvfølgelig kan det være mange ting...

Kommentér på:
Min hund små tisser

Annonce