{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvalp 9 uger og lopper
  • #1   4. jun 2012 Jeg vil anbefale dig at spørge dyrlægen, så I ikke giver noget forkert. Held og lykke med det smiley

  • #2   4. jun 2012 Man plejer at bade hvalpe med loppe, netop fordi de er for små til at gå med gift i pelsen som de jo gør med et halsbånd eller fra en pipette og det er fordi hvalpene slikker sig selv og hinanden og dermed får giften "indenbords"..
    Shampoo`en dræber lopperne og deres æg med det samme "så vidt jeg husker".

    I hvertfald er det et bad der skal til. :-))


  • #3   4. jun 2012 Jeg har lige snakket med dyrlægen som siger han gerne må få sådan en hvalpe pipet fra 0 - 4 kg selvom han kun er 9 uger.

  • #4   4. jun 2012 Super smiley

  • #5   4. jun 2012 Håber det hjælper sad flere gange i går og ville fange de, og lige inden man får sat neglen i så vrider den lille sig.. ihhhh

  • #6   4. jun 2012 Husk at de må først få pipetter når de vejer over 1½kg så det vil jeg da håbe at hvalpen gør.
    Det står forøvreigt også på pakken med pipetterene at de mindst skal være 7uger og mindst veje 1,5kg.

    Jeg kan huske at jeg måtte vente i et par mdr.før min Chi måtte få Bayvantic fordi hun vejede under 1,5kg, men fordi hun altid lå på de store så tror jeg at hun blev beskyttet af deres "dryp" ;-))


  • #7   4. jun 2012 dyrlægen sagde hvalpe skal have dem fra 0 - 4 kg, og fortalte hvor gammel han er, så går ud fra de forhåbelig ved hvad de snakker om smiley ER så synd for dem når de får lopper smiley

  • #8   4. jun 2012 Dyrlægene ved desv.ikke alt, de er kun mennesker, men det undre mig at din dyrlæge ikke ved at hvalpen skal veje 1½kg før den må blive dryppet i nakken, det vidste selv min dylle som ellers ikke ved så meget omkring de små racer.

    Men du læser vel brugs vejledningen eller bagsiden på pakken for der står det, jeg har lige tjekket for at være sikker på at jeg ikke sad og bildte dig noget ind smiley

    Jeg syntes du skal købe noget loppeshampoo også vaske den godt og grundigt, for det ER nemlig synd at de skal tappes for blod af alle de ækle kryb.


  • #9   4. jun 2012 Nu er det ikke alle dyrlæger, der er helt dumme heller smiley

    Advantage og Stronghold må f.eks. gerne bruges til ovenstående hvalp.


  • #10   4. jun 2012 Bare rolig ville aldrig skade min guldklump smiley Så selvfølgelig vil jeg læse om det, er også derfor jeg spørger til råds herinde hvad de forskellige mener og har erfaringer med... Og tager skam alle råd til mig som jeg kan bruge smiley Men kan lige skrive igen når jeg har pakken efter arbejde smiley Ved bare de er effektive, men kunne godt forestille mig de kunne være knap så sunde for hvalpe

  • #11   4. jun 2012 Sorry dr.Maj Britt ;-)) Som du nok læste skrev jeg også at dyrlæger også er mennesker *Ggg* men ikke alle er gode til de helt små racer, jeg har da mødt et par stykker som ikke anede at hvalpene kunne gå sukkerkolde indefor meget kort tid, jeg har endda mistet en Chi jeg lige havde hentet pga. dyrlæge lod den gå sukkerkold, jeg kunne bare ikke selv gi den drop som havde reddet den.

    Sorry for at jeg "røg" OT.. smiley
    Nå, men bortset fra det så tænkte jeg ikke på de mærker da jeg selv har brugt Bayvantic i årevis efterhånden.

    Jeg er ked af hvis jeg har forvirret mere end godt var, jeg ville bare hjælpe, men ved godt at jeg ikke er den bedste til at forklare det jeg vil sige mere..
    jeg glemmer desv. konstant at mine 2 slagtilfælde har gjort min hukommelse og viden mere el.mindre ubrugelig i mange tilfælde, men tro mig jeg mener det virkeligt kun godt når jeg reagere i en tråd som denne.


  • #12   4. jun 2012 Anita er slet ikke i tvivl om du mener det bedste, og selvfølgelig giver man sine egne erfaringer.... Hunde er jo også forskellige som vi mennekser, nogle kan tåle medicin mens andre skal have det på den anden måde. Og Heldigvis er min glad for vand, han kommer ud i badet hvis jeg lader døren stå, så tror ikke det bliver et provlem at vaske ham. Er bare det at skulle børste ham efter der uroligere mig for det gider han godt nok ikke smiley han bliver en lille djævel og bider hvis det ikke lige passer ham..


  • #13   4. jun 2012 Tak Dunja. Har selv en lille pige der ikke er helt vild med børsten, men hun har heldigvis ikke så meget pels som din.
    Men prøv evt.at holde ham i håndklædet så han ikke kan kæmpe så meget med benene også børst små frie stede til at starte med, så er de "pletter" da ordnet. smiley
    Men inden du ordner ham så forestil dig at det hele vil gå som en drøm uden problemer af nogen slags, det smitter af på hunden så den kan mærke at du er rolig, stabil og tillidsvækkende. smiley

    PS. Når du bader så vær forberedt på at lopperne alle søger op mod hovedet hvor der er mest "tørt" det kan virke ret ulækkert når de samles deroppe især hvis der er rigtigt mange, men "bare" skub dem ned i vandet så de drukner.


  • #14   4. jun 2012 Jeg mener bestemt, at have lært (hos dyrlægen), at man hos så små hunde og katte (killinger), gerne må benytte den der spray fra Frontline. Den der med sådan en "trompet" på toppen.
    Man ifører sig med et par engangshandsker (gummihandsker). Sprøjter sig selv i hænderne med nogle tryk på flasken. Dette fordeler man på håndfladerne og kan derefter fordele det i let mængde på dyrets krop. Endelig ikke i øjnene. Har selv været nødt til at bruge det på to 12-ugers killinger. Det fungerede fortrinligt. Og ingen blev syge, eller fik det dårligt. Lopperne forsvandt heldigvis også. Hvilket jo var formålet. Men dengang fik vi at vide, at denne spray, var eneste uskadelige mulighed for at loppebehandle på så små dyr.


  • #15   6. jun 2012 Jeg fik en pipette ved dyrlægen, nu ligger den selvfølgelig hjemme så kan ikke huske navnet, men der står diende hvalpe under 8 uger må ikke have det..

    Ja Anita jeg ved godt mit sind smitter af, men er godt nok svært. Jeg ser så meget dogwhisperer og er så facineret af den rolige mand.. så noget med børstning her i weekenden såd et skal prøves. Men ærger mig lidt der ikke er et afsnit om små hvalpe.


Kommentér på:
hvalp 9 uger og lopper

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce