{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.723 visninger | Oprettet:

Engelsk bulldog og råt {{forumTopicSubject}}

Jeg har en engelsk bulldog på nu 6 måneder, hun vejer 16 kilo, men er gået i stå.

hun for omkring 400 gram kød om dagen og ca 200 gram grøntsager, hvor der er flere forskellige blandede og lavede til mos..

hun tager ikke på.
og jeg tænker om hun ikke for nok, måske det ene eller andet..

hun for, ca en gang om ugen ko mave.
2 gange om ugen kylling (enten hals hjerte elle hakkede).
og resten af tiden ko, enten i store kød stykker, eller med brusk og knovler,' sådan forskelligt fra dag til dag..

og der er jo ikke meget fedt i noget af det??

jeg har givet hende lidt fedt ved siden af samt olie og kokos olie begyndte vi på igår..

Jeg vil rigtig gerne bede om råd til gode mad planer, så hun kan tage lidt på, og måske om hun skal have vitaminer??

eller bare andre gode råd.

det skal lige siges energi har hun rigeligt af:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Engelsk bulldog og råt
  • #2   4. jan 2013 men ham hvor vi køber kød siger hun skal have så meget??


  • #3   4. jan 2013 tja kan jeg, altså det stikker ikke sådan ud, men ribben kan jeg mærke..

    det første lange stykke tid tog hun et kilo på om ugen,, men længe har det gået meget langsomt frem..


  • #4   4. jan 2013 Du skal nok ha lidt mere kød i den hund, min tæve på 7 måneder og 18 kg, får minimum 500 gram pr dag, nogle dage lidt mere...
    Den voksne får samme mængde...

    Da min var under ½ år fik hun 800-1000 gram pr dag..


  • #8   4. jan 2013 **Alfisten Natasja* *
    så kan jeg ikke mærke ribben:)

    hun fik desværre osse royal kanin i starten:(





  • #9   4. jan 2013 Estroy Bulldogs.

    hun er meget sporty, er hendes mor også.
    vi går lange ture, så hun er i god form.
    jeg bryder mig ikke om de meget tykke engelske bulldog.
    hun har lige fået aftensmad, det var 400 gram yver og ca 200 gram mos, og lidt fedt..

    og nu mærker jeg ordenlig efter og syns ikke jeg kan sådan mærke ribben, en bekendt har en dalmatiner, der stikker de jo nærmest ud..

    hun har haft skærm på i 3 uger ( efter en op) den har vi lige taget ud, kan se hun er blevet noget breder, og hendes kæber også.


  • #10   4. jan 2013 men hvordan ben..
    hun for tit et ben hun ligger og bider i..

    og i hendes köd 2 gange om ugen er med ben og brusk


  • #11   4. jan 2013 men jeg ville osse blive rigtig glad, hvis nogen har en god fodringsplan:)





  • #12   4. jan 2013 jeg tænker også at det ikke er nok kød smiley
    jeg har en Fransk buller 13 -14 kg, der spiser 400 gram om dagen + vitaminer og olie.
    hun er også en meget aktiv hund, og er pæn i figuren, men for at holde hende på de 13/14 kg, får hun lammefedt i maden også smiley


  • #13   4. jan 2013 hvorfor giver du hende fedt ??

  • #14   4. jan 2013 Jeg vil også tilslutte mig at hun får for lidt mad. Jeg har godt nok franske men har pt to på 6 måneder og de får 450 og 500 gram om dagen og vejer 10-11 kg.

  • #15   4. jan 2013 savner A: hvis det var til mig, så som jeg skrev for at holde hendes vægt, da hun er så aktiv som hun er, for at hun ikke taber sig.

  • #16   5. jan 2013 Anita: vores er også meget aktive men får bare mere kød/ben. Bruger kun fedt hvis de virkelig skal "fedes" op. Men det er ikke noget vi bruger jævnligt. Så hellere bruge de fede kødtyper.

  • #17   5. jan 2013 Fedt skal absolut,i formen rent fedt,gives med forsigtighed,da det kan medføre ødelæggelser i bugspytkirtlen,det er ikke alle hunde,der får ødelæggelser,men man ved jo aldrig om ens egen hund hører til dem,der får ødelagt bugspytkirtlen.Man kan i stedet vælge at fodre med mere fedtholdigt kød,f.x kæbekød.
    Pt har jeg selv en cavalier king charles unghund på 13.5 måned,som bruger meget mere energi end han indtager,men hans godbidder er tørfoder :Natures Best hvalpefoder og han får rigtig mange godbidder hver dag,da vi klikkertræner hver dag,han bliver ikke fed af det,men han holder i det mindste sin vægt,hellere have en hund,der er lidt mere til den slanke side end en hund,der har fået smadret bugspytkirtlen,som den unghundeejer,jeg hørte om der råfodrede sin hund med bacon,så han hurtigere fik noget fylde og det gik meget galt.


  • #20   6. jan 2013 Tina Ø: Jeg foder kun med det MAX 3 gange i ugen. og det er sjældent vi kommet op på de 3 gange.

    Savner A: jeg foder med lammefedt, da svinefedt er noget af det værste at give sin hund.
    Men okay havde aldrig hørt at det kan ødelægge noget.


  • #21   7. jan 2013 Hej Mette... en hvalp på 6 mdr. og til 1 år skal have ca 5 % af sin krops vægt , så jeg vil sige han få alt for lidt mad. grønsager feder ingen stedet i mætter lidt men giver ikke sul på kroppen, den skal have ca 800 g kød om dagen, eller lidt mindre og så kan du supler med noget energi fedt, sørger for at det du fodre med er variet, og masse af brusk når den ikke er ældre til knoglerne... men fyld du bare noget mere mad på ham, så skal han nok tage på :0)

  • #22   7. jan 2013 Hmmm.. Det der skriger mig i øjnene er at hun får så lidt RMB som hun gør. Mine hunde under 6 mdr får 70% af deres føde som RMB. Fra 6-12 mdr 50% af føden som RMB. Skær ned på det grønsagsmos. Det er noget der bare giver mæthedsfornemmelse.

  • #23   8. jan 2013 til katrine. du har fuldstændig ret de kan bestemt ikke få for meget RMB når de er hvalpe , og grønsager fylder bare men gør ikke ret meget andet... det er så forsvindel idt de optager af de grønsager man selv tilbereder...masser af benprodukter når de er små , så knogler har noget at suge til sig :0)

  • #25   8. jan 2013 mange tak for alle de skönne svar...

    et spörgsmäl hvad er RMB??

    bare lige for at skrive hvad hun har fäet de sidste dage

    faktisk bare ko. lördag var det ko, ko med masser brusk og knovler. söndag komave, (fär hun en 3-4 gange om mäneden)..
    mandag noget gulas mix stär der, store kod stykker med fedt, og idag kyllinge halse..

    og köbte i lördags et ben det var i fryseren med masser af köd og fedt, det knasker i hun..

    men jeg söger ogsä en madplan hvis nogen har overkskud..
    i skriver at det ikke er varieret nok, men hun for noget forskelligt hver dag??

    og Estroy Bulldogs tak for specialt gode svar:)


Kommentér på:
Engelsk bulldog og råt

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce