{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad er en ....
  • #1   5. mar 2007 det er en hund der er avlet med formålet at blive brugt til kamp.. efter min mening er det kun en kamp hund hvis den stadig bliver aktivt avlet til ren hunde kamp... så når folk spørg om det er en kamp hund jeg har siger jeg, det bliver de kaldt fordi de engang blev avleet til kamp men nej min hund er ikk en kamphund.
    mvh louise


  • #2   5. mar 2007 Okay, Det har jeg også hørt før. Eller at det er en kamphund når den har været i en pitt.

  • #3   5. mar 2007 fler steder i asien bliver der brug racer der aldrig har set skyggen af pitt. kan ikk huske hva racer det er

  • #4   5. mar 2007
    ¤ En Staff er for livet --- ikke for sjov ¤: ha ha ha ha


  • #5   5. mar 2007 Der er jo så mange hunde der har været brugt til hunde kampe lige fra pitts til labrador og schæffere men som mikkel&louise J så rigtigt siger så er det kun når hunden også bliver avlet direkte til hunde kamp men det er der jo næsten ingen der gør af de seriøse avlere!

  • #6   5. mar 2007 Det var der nogle der budre skrive til medierne. For jeg er da træt af at min hund bliver kaldt for kamphund, når han i virkeligehden er en familie hund.
    men det viser jo også bare hvor lidt folk ved om hvad en kampåhund egentlig er.........


  • #7   5. mar 2007 Jeg har skrevet 3 breve til jounalister men man får sku aldrig svar tilbage for det er jo aviser de skal sæklge og kamphund eller dræberhund lyder bedre end amstaff eller schæffer

  • #8   5. mar 2007 det kan godt være at folk mener at min hund er en kamphund. men django tror selv at han er en lille pudel hund som godt kan sidde på skødet. så i mine øjne er en hund hvad du selv gør den til. og det kan skam være vilken som helst race.

    syntes lige at i skulle læse dette digt som jeg fandt forleden og jeg syntes den passer godt til min mening.

    Kamphunden´s bøn til mennesket.:

    Du har skabt hvad jeg er i dag,
    Modig, som det bedste du ville mig,
    Og lært mig at jeg ikke skulle kende til frygt,
    en egenskab af mange du lærte mig,
    Jeg er blevet trænet i loyalitet og godmodighed.
    Se dybt i mine øje, ind i min sjæl, og du ved jeg vil dø for dig.
    Jeg beskytter dine børn, jeg beskytter dit hjem,
    Jeg vil gøre mit bedste for dig, om jeg så skal ligne en klovn.

    MEN

    Nogen af jer mennesker kan ikke lide mig.
    Jeg ved ikke hvorfor.
    Den eneste ting jeg bære skylden af, er modighed, kærlighed, og prøvelser.
    Men stadig vil de se mig dø.
    De vil se mit liv ende.
    Vil DU, min kære ejer, sidde ved min side?
    Vil du passe på mig, dig som jeg kalder min ven?
    Du har skabt hvad jeg er i dag.
    Du har aldrig set mig tøve.
    Jeg har gjort mit bedste for at holde dig i sikkerhed.
    Vil Du gøre mig den tjeneste,
    at passe på mig?
    Nu hvor alle disse mennesker ikke vil have jeg skal leve mere?


  • #9   5. mar 2007 Det er bare så sødt, og alligevel så rigtigt.

  • #10   5. mar 2007 jeg tror ikke på at du avler frem til en kamphund...
    men du kan træne den til kamp.... de der gør det behandler hunden som en ting, de fodrer den ikke hvis ikke den gør det den skal, den får aldrig et sødt ord eller kærlighed, den får bank... de bruger andre hunde der bliver tapet omkring munden som bidebold for at skabe selvtillid hos hunden ( altså den der skal lære at bide) ... de fortalte på animal planet at uanset hvordan hunden var skadet i en kamp, gik den aldrig på mennesker....de lærer den at hundeblod er det bedste... :o( ... de hunde der bliver kamphunde har det ikke godt og taber de, bliver de smidt ud til højre.....
    Det er derfor at jeg synes det er forkert at forbyde hunderacer... de skulle da hellere give nogle flere penge og prestige til politiet hvis de nakker dem der har med hundekampe at gøre.....


  • #11   5. mar 2007 ville mene at hunde som bliver brugt til kamp selvfølgelig er kamphunde..

    uanset race..

    men den med en pitt er svær, for en pitt er jo kun avlet til kamp, og intet andet.. den har aldrig haft et andet formål, så måske man kan kalde dem kamphunde? selv om jeg da tror på de kan blive søde og kærlige hunde.. men dem som engang avlede dem ville nok kalde dem kamphunde, snakker år tilbage ikke i dag..

    racer som min egen (AB) har jo haft en formål som brugshund så vidt jeg ved har amstaff og mange af de andre racer også været brugshunde.. at de måske også er blevet brugt som kamphunde af nogle mennesker, er jo ærgeligt, men synjes stadig ikke man kan kalde hele racen for en kamphund.. de enkelte som er blevet brugt til det er jo nok..

    som at jage vildsvin , tyre osv. holde på byttet til jægeren kommer.. var vist de flestes formål..


  • #12   5. mar 2007 Vi mener her hjemme, at uanset race, er det noget man avler eller træner til.. Har selv en amstaff og ja de er blevet brugt som brugshunde, før i tiden.. Men pitt'en blev ikke kun brugt til kampe, den bruges stadigvæk i USA til rednings arb., så derfor er jeg ikke helt enig i, når der bliver sagt, at de kun bliver brugt til kampe..
    Igen er det også ejeren af hunden, som gør hund til den er og ikke omvendt..
    Syntes virkelig om det digt.. kunne ikke være mer' sandt.. smiley


  • #13   5. mar 2007 malene.. skrev de kun var avlet til kamp.. dem som avlede dem har kun haft hunde kampe i hoved.. ved godt den blev og bliver brugt til andet i dag.. men det ændre ikke på hvorfor den blev fremavlet.

    ja ved godt de bruges i usa til noget andet, det er dels fordi hunde kampe er ulovlige, derfor bliver de heller ikke avlet mere kun med det formål. men dengang man lavede racen gjorde man det for at få den ultimative kamphund, som både var lille og hurtig, men stærk, med en stærk psyke også..

    men der er stor forskel på hvad den er avlet til og hvad den bliver brugt til..

    men ja en hund er hvad du træner den til.. men lige en pitt er avlet med det formål.. som er meget forkert, men desværre rigtigt, heldigt det ikke er sådan længere, selv om hunde kampe stadig finder sted, (måske ikke lige i danmark , men usa) det ses ofte fra animal planet,. og tror stadig en pitt er den hund man foretrækker,,


  • #14   5. mar 2007 Mener så ikke at det kun er pitt'en, der foretrækkes.. men alle muskelhunde, som har et psykisk, fysisk stærk temperement... og jo det foregår også i Dk, som alle andre lande.. smiley Desværre..

  • #15   5. mar 2007 malene- nej man bruger sikkert mange andre,, men en pitt skulle bare være at foretrække... desværre.. og ja der er sikkert nogle spader i dk som også stadig gør det.

    folk der kan finde på sådan noget er også syge i hoved... bliver sgu så trist hver gang jeg ser animal planet med alle de døde eller hvaldøde hunde, som bare bliver efterladt fordi de tabte, og så kan de ikke bruges til noget.. snøft snøft..


  • #16   5. mar 2007 Ja det er hårdt at se på alle de udsendelser.. men er desværre sandheden.. Derfor mener jeg også efterhånden, at det ikke er racerne der skal forbydes, men at man burde have et "kørekort" til hunde.. uanset race.. det er for nemt at anskaffe sig hunde nu til dags..

  • #17   5. mar 2007 hvis man går igennem de amerikanske sider om pitten, startede den som tyrehund... altså satte tyre på plads hvor mennesker ikke kunne.... vi taler om meget gamle dage... pitten var / er en vedholdende hund og havde det farlige arbejde med tyre der ikke var helt søde...

  • #18   5. mar 2007 så jo den blev avlet til at kunne modstå tyre, den blev avlet fordi den er fantatisk til rednings/ opsøgningsarb.... den blev avlet fordi den er fantastisk som familiehund...

  • #19   5. mar 2007 Kimie

    Er enig.. men alle hunde er og kan blive familie-hunde.. si'r det igen.. det er ejeren af hunden, som udvikler den til det, den er.. smiley


  • #20   5. mar 2007 Malene M >> gir dig helt ret... ;o)

    det var bare et svar til karina s og familie... undskyld jeg ikke skrev navnet før da jeg skrev indlægget...


  • #21   5. mar 2007 tjek denne side ud.... god læsning
    (link fjernet)


  • #22   5. mar 2007 Kimie..
    Tog det hellere ikke personligt.. Kom bare med en kommentar.. smiley Bli'r bare lidt disperat/ivrig engang imellem..


  • #23   5. mar 2007 Although the precise origin of the APBT is not known, we can reliably trace its roots back at least one hundred and fifty years or so [1] to England. During the late 18th and early 19th centuries the sport of bull-baiting was very much alive and dogs were bred to excel in this endeavor

    When bull-baiting was outlawed in England in 1835 the sport of matching two dogs against one another in combat rose in popularity to fill the void. One point of contention about the history of the APBT is whether these pit fighting dogs were essentially a new breed of dog specially created for this popular pastime.

    Ja har læst noget lignende på mange sider..

    der står godt nok også at man ike helt præcist kan sige hvornår og hvordan , men at det var helt sikkert at dengang var hundekamp in, og hunde blev avlet til det formål også.

    da hundekmape så blev ulovlige i 1835 begyndte man jo nok at bruge dem til andre formål også.. ex tyre, vildsvin osv..

    tror bestemt ikke de er avlet som familie hunde eller redningshunde, for det tror jeg ikke man tænkte på i 1800 hundrede tallet.. da de jo ikke behandlede hunde som vi gør i dag..

    men jo i dag gør de jo, da man har fundet ud af de kan bruges til meget andet.. og ja familie hunde også. men det ændre ikke på at de ikke er avlet til at være vores søde familiehunde, det tror jeg bestemt ikke ret mange racer er..

    men ja ligegyldigt hvad de er avlet til kan de stadig være søde familie hunde.. som alle andre racer..


  • #24   5. mar 2007 Nu når der har været så meget snak herinde om at pitten og amstaffén er den samme:
    Hvad siger i til det.
    For de er jeg ikke enig. De er i slægtskab med hinanden.
    jeg har læst mig til at de har avlet staffen igennem bull terrien og staffordshire bullterrien.


  • #25   5. mar 2007 janni- synes ikke det er den samme.. men kan godt forstå nogle mennesker tror det, eller er forvirret over det. også fordi mange ejer pitt i dk og så kalder dem for amstaff..

    men de minder da om hinanden.. den orginale pitt var bare ikke så stor som en amstaff er, så vidt jeg har lade mig læse til . og har set billeder..

    men kan ikke forstå folk ex vælger at købe en ulovlig pitt når man kan få en amstaff som minder meget om den..





  • #26   5. mar 2007 Jeg ved ik helt hvor du vil hen med dette.. Men det du fremføre er tilbage for et par hundrede år siden.. og ja det tager tid, at ændre hundenes adfærd via avl.. men det mener jeg så også, at de er blevet.. og igen.. dem der avler racerne til et forkert formål, opnår også det de vil med hundene, som foredommerne er idag.. Meget trist for os andre, som sagtens kan finde ud af det..

  • #27   5. mar 2007 Nej det er også svært at finde ud af hvor jeg vil hen med dette.
    Men der var en gang en tråd med at pittén og amstaffén havde samme DNA og det var = en og samme hund.
    Men oplysningen var fundet udfra en internet side, der vidst ikke var helt seriøs.

    Jeg har netop lagt en racebeskrivelse ind i min profil af min hund netop for at folk kan læse hvor raven egentlig stammer fra.


  • #28   5. mar 2007 malene- jeg vil ikke så langt med det..

    janni spurgte om hvad vi ville kalde en kamphund og jeg svarer, og giver grunde for hvorfor jeg synes man kan kalde dem det.. og hvorfor ikke..

    og har ikke sagt jeg ikke tror dens adfærd er ændret.. tror jeg da bestemt..

    ville bare stadig mene en pitt er blevet avlet til kamp, om dens adfærd er ændret eller ej, er jo egentlig også ligegyldigt da den er ulovlig i dk..

    snakker du amstaff osv, jo så er de bestemt gode familie hunde som mine egne AB´er men derfor ændre det ike på de ikke er avlet til at være familiehunde.. smiler





  • #29   5. mar 2007 i usa kan du registrere en amstaff om til en pitt, men ikke omvendt...
    såå jeg tror ikke at der er bull terrier i den, men hvem ved hvad der er puttet i de forskellige hunderacer der findes, for at forfine dem og gøre dem større/mindre, hold da op det er jo et helt forsker team der skal i gang så :o)))


  • #30   5. mar 2007 denne side er også ok... der er ihvertfald meget at læse... smiler (link fjernet)

  • #31   5. mar 2007 janni- tror hun snakker til mig. smiler...

    men kan godt huske det du snakker om janni, med dna


  • #32   5. mar 2007 Jannie..
    Indlægget var til Kimie.. da jeg ikke helt forstod hende..

    Jeg mener ikke at der er så meget forskel mellem pitt'en og amstaff.. andet end gen'erne..


  • #33   5. mar 2007 undskyld alle... griner... jeg er ikke skide god til at huske at skrive navne foran, det hænder dog det sker... men debatten er spændende og det går hurtigt nogengange... smiler... håber i bærer over med mig...

  • #34   5. mar 2007 kimie- det går nok hihi...

    kender det godt...

    vil snart tage min nye farlige kamphund på 8 uger og gå ned og træne lidt kamp med hende griner.. eller måske vi bare tisser og går op igen. hun gider kun hurtigt ned så nægter hun at gå længere..


  • #35   5. mar 2007 Janni >> var lige inde og kigge... det er godt skrevet... ;o)

  • #36   5. mar 2007 Undskylder..
    indlægget var til karina og ikke kimie.. smiley


  • #37   5. mar 2007 karina>> griner... ja det kender jeg godt..... nu er de blevet større og vil meget gerne med, dog er chrissie ikke helt tilfreds når det regner.... smiler

  • #38   5. mar 2007 malene. i er vist lige forvirret begge to hihi, var da også sikker på det var til mig. griner..

    derfor jeg svarede..


  • #39   5. mar 2007 Jamen bare i selv kan finde ud hvem i skriver til :o)

    jeg skal nok læse mig igennem det alligevel, men men det er da lidt forvirret ikke at vide hvem der bliver skrevet til :o) *GG


  • #40   5. mar 2007 GGGGG


  • #41   5. mar 2007 skal nok tage mig sammen og skrive svar med navn på... ;o)

  • #42   5. mar 2007 Ja det går lidt hurtigt engang imellem, når man bli'r ivrig.. men det erellers en fed diskussion, vi har.. smiley

  • #43   5. mar 2007 skal vi ikke sige vi prøver at huske det til en anden gang griner.. i en anden god debat

    som sagt skal ned med min farlige hund som ikke er til at få liv i. og skal op kl 6 i morgen tidlig. så må hellere smutte i seng. plus jenna vækker mig sikkert igen i nat. hihi lille baby..


  • #44   5. mar 2007 Jamen Godnat Karina.....

    jeg kender godt der der med at man bliver revet med i en debat.

    Men jeg svare så bare også må i så bare svar igen om det var til den ene eller den anden. *GGGG


  • #45   5. mar 2007 Ska prøve herfra.. smiley og godnat til jer..

  • #46   5. mar 2007 Janni >> jeg var lige inde og lede efter noget materiale og faldt over dette...
    http://www.workingpitbull.com/amstaffpit.htm


  • #47   5. mar 2007 godnat til jer alle.... takker for en god debat... :o))

  • #48   5. mar 2007 Kimie: årh det er på engelsk så tager det mig 100 år at læse igennem.

  • #49   5. mar 2007 Janni...>> hvis jeg falder over noget dansk eller kan få det oversat skal jeg nok lægge det ind... smiler.

  • #50   5. mar 2007 igen.. vi alle har jo hver vores mening og det er den ret vi har.. men tror bare ikke at pitt'en eller amstaff bliver avlet til kamp idag.. (selvfølgelig er der nogen brodende kar imellem og det vil der altid være..desværre) kan godt være at den blev for et par hundrede år tilbage.. men idag er størstedelen til brugs..

  • #51   5. mar 2007 Mange tak, er nemlig ike så god til det der med sprog, kan godt tale og forstå det, men det tager mig bare lang tid at læse.

  • #52   5. mar 2007 M T: Ej, hvor jeg bare "elsker2 dig. Du er der altid med de svar jeg leder efter. Takker.......

  • #53   5. mar 2007 Kimie..
    det link du henviser til... bekræfter jo bare alt det nogen af os beskriver.. syndt at karina er gået i seng.. for det er lige læsestof til hende.. smiley


  • #54   5. mar 2007 M T
    Hørt.. hørt.. ku ik blive sagt bedre.. smiley


  • #55   5. mar 2007 Du ska ik blive flov.. det er bare rart når vi er flere om samme mening.. så føler man også, man ikke er helt forkert på den.. selvom jeg selv har læst en del om det.. smiley

  • #56   5. mar 2007 m T: Årh hold da op, det er da bare godt at vi er feler der dele samme mening

  • #57   5. mar 2007 Nå men så er vi alle enig.. smiley debatten er udebateret, da vedkommende som var uenig er gået i seng.. ss*

  • #58   7. mar 2007 Tror alle der har en såkaldt muskelhund, er enig om hvad der gør en hund til en kamphund og det er nødvendigvis ikke kun vores hunde, der kan blive det, men alle racer..
    Malik.. kunne ikke være mere enig i din sidste sætning..


Kommentér på:
Hvad er en ....

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce