{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.231 visninger | Oprettet:

Hunde og bryllup {{forumTopicSubject}}

Jeg er for nyligt blevet forlovet (wuhuu), og vi planlægger bryllup i forår/sommer 2020.

En tanke jeg har er: Hvad har I gjort med hundene? Jeg tænker ikke pension er en god idé, Nicki vil sidde og gø og gø og gø, så snart hun bliver efterladt (Easy er nok lidt ligeglad, så længe han har været ude og gå smiley ), men al familie og venner, som hundene er trygge ved, skal jo med til brylluppet...

Derudover vil jeg RIGTIG gerne have et bryllupsbillede med hundene, og det kræver jo lidt, at de er på vores fotolokation smiley

Hvis teltet kan være i haven, holder vi festen hjemme, og så kunne de jo i princippet være alene formiddag og eftermiddag, indtil gæsterne kommer til middag om aftenen. Men jeg er lidt bange for at jeg vil bruge meget energi på at kontrollere, hvad folk gør med dem, giver dem, om de husker at lukke lågen osv..

Og er festen ikke hjemme, synes jeg det er lidt mærkeligt at tage dem med.. Men de kan jo heller ikke være alene fra f.eks.11-02, det dur ikke smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hunde og bryllup
  • #1   11. aug 2019 Mine venner havde deres hund i pension, og til billeder var en anden ven så flink og hente hunden og fragte den tilbage igen. (der blev taget billeder et sted med kun brudepar, derpå videre til hvor der skulle spises og festes, og her blev billederne med hund så taget)
    Pensionen var selvfølgelig besøgt og afprøvet inden brylluppet for at se om det gik, netop så brudeparret bare kunne slappe af og nyde dagen.



  • #4   11. aug 2019 Skal festen holdes i haven … så hold hundene inde i et værelse hvor gæsterne ikke kommer og kan give dem lagkage og lukke dem ud af lågen. … så kan de komme med på billederne.

    Skal festen IKKE holdes hjemme … har du så ikke nogen søde naboer , der vil passe dem , mens du er væk …. eller bare gå ind og fodre dem og lufte dem ? ….
    Tillykke i øvrigt . … smiley

    PS: …. Ellers kan man med noget fix - fax indsætte hundene på bryllupsbillerne senere … Ha ha


  • #5   11. aug 2019 Det med at de er lukket væk, dur ikke - Nicki bliver ked af det. Enten er hun alene hjemme, ellers er hun ikke. Hun kan godt være kortvarigt lukket væk, men ikke mange timer smiley Også derfor jeg ikke tror hun vil trives i en pension smiley

    Isabelle der er jo reception efter vielsen, og den er umiddelbart et andet sted end festen, da det nok ikke er alle, som skal med til middag om aftenen (vi er ikke dead set på at det er sådan det foregår, hvis alle der er med til vielsen, også skal spise med, kan det godt være reception og middag er samme sted) smiley


  • #7   11. aug 2019 Måske kunne man få en til at give hundene en lufter, eller bruge lidt tid med dem, så de ikke er såå længe alene. Men jeg synes stadig det er længe, hvis ikke festen er hjemme og de er "med".

    De er jo ikke ret meget alene normalt - måske 10 timer på en uge, fordelt på 2-5 dage smiley


  • #8   11. aug 2019 #6 Mad er dyyyyrt! smiley :D

  • #9   11. aug 2019 #8 Så må det blive et sammenskudsgilde ….. Alle vil med … ha ha ha smiley

  • #10   11. aug 2019 Helt ærligt, der er ikke ret mange hunde som ikke kan være på en lille pension;) der er mange som ikke kan på store stressede steder, men finder du en lille hyggelig pension så prøv da, det er da den bedste løsning hvis du skal kunne slappe af og nyde dagen smiley

  • #11   11. aug 2019 Jeg har faktisk ret god kontakt med min bedste venindes mor, det kunne godt være hun ville passe hundene!

    Hundene har nemlig været hjemme hos hende (med mig) et par gange, så de kender trods alt stedet.

    Så er det dog stadig billederne der er udfordringen (hun bor 45min væk fra fotolokationen) , hmm..


  • #12   11. aug 2019 #10 Jeg må ærligt indrømme, at jeg ikke ved meget om en pension, men de fleste steder er hundene vel i en form for stor indendørs indhegning (en hundeboks / kæmpe bur), ikke?

  • #14   11. aug 2019 Her skal holdes stor fest i kolonihaven næste weekend, her er løsningen blevet at jeg lukker et stykke af haven af (ca 60kvm)så hunden kan være der.
    Det er så trænet de sidste 4 mdr og hun slapper bare af deromme uanset hvor hvormange vi er i haven og hvor højt vi spiller.
    Det er næst bedste løsning da jeg eller havde fundet pasning til den gamle hund men hun ikke tør binde an med den her kugleskøre teenager.

    Havde jeg vidst det i bedre tid at hun ville springe fra ville jeg have lånt en af venindernes hundepasser, så ville der have været tid til at dem og hunden kunne nå at lære hinanden af kende


  • #15   11. aug 2019 En hundepension er mange ting, hos os er der fx en lænestol i værelser smiley tæpper, dyner m.m samt afskærmet til nabo og ud mod gangen, men jeg ved ikke hvor du bor, omkring Århus er der fx en pension med stole i boksene og kun 4 bokse smiley

  • #16   11. aug 2019 Bor i Nordsjælland smiley

  • #17   11. aug 2019 Vores var på hundehotel da vi blev gift smiley det er et værelse inde i huset med egen sofa, tæpper mm. Og have de kunne lege i. Det erførsye gang de har prøvet det, men de nød det så meget at de dårligt havde tid til at tage med hjem igen smiley

  • #18   11. aug 2019 Hov kan se den ene hund er fra Nette, vil hun ikke passe dem begge?

  • #19   11. aug 2019 #18 Jeg er 99% sikker på hun ikke vil passe schæferen desværre smiley

    En af hendes hunde er ikke så glad for schæfere - og jeg ved Nicki vil skulle bruge en del tid på at blive ok med et hus med SÅ mange fremmede hunde (selvom de nok bare vil ignorere hende, og det gør det nemmere for hende).

    Ellers er Nette virkelig det optimale sted at få passet dem, jeg er SÅ tryg ved mine hunde hos hende! Hun har også passet Easy ifm. nytår og han nyyyder det smiley


  • #20   11. aug 2019 Nicki har desværre også lavet udfald mod Nettes yngste en enkelt gang, da Nicki var syg med lungeorm (jeg vidste ikke hun var syg på daværende tidspunkt og hun har før hilst på Prima uden problemer).

    De er dog ok nu, Nicki hilste pænt på hende uden rejste børster eller noget sidst vi var til prøve, så situationen er heldigvis ok igen smiley

    Og der skete heller ikke noget med søde Prima, hun blev nok forskrækket (det blev jeg også!), men så vidt jeg ved har hun heller ingen psykiske mén.


  • #21   11. aug 2019 Min moster havde nogen der ikke skulle med til bryllup til at passe hundene da hun blev gift i maj måned.

    altså de var slet ikke med smiley


  • #22   11. aug 2019 Jeg ville da bare finde en hundesitter, som kan være hjemme ved hundene mens I bliver viet og holder fest. Det vil give hundene uro, samt fjerne totalt fokus for jer, at have hundene med.

  • #23   11. aug 2019 Vi holdt vores fest i selskabslokalet hvor vi boede, så hundene var bare derhjemme. Så gik min mand over og gik tur med dem et par gange. Den ene dag var vi enige om at de altså godt kunne overleve at være alene hjemme mere end 8 timer, når de netop kom ud og gå tur, fik frisk mad/vand og lidt leg/nusning.

    Vi holdt ikke reception, vi havde bare en samlet fest. Vi valgte så bare ikke at invitere alt og alle, men rent faktisk kun invitere dem som vi ønskede at dele dagen med, ingen pligt invitationer, ingen gamle venner/naboer mm til forældre osv. Kun nærmeste familie og de aller tætteste venner var inviteret.
    Vores bryllup var ikke særlig dyrt ( sammenlignet med hvad de fleste bruger), for det var ikke vigtigt for os med en kæmpe fest, prinsessedrømme osv. Jeg lavede selv forreten, min svigermor lavede desserten og kagen, så vi bestilte kun hovedretten (buffet) udefra, og så havde vi en af mine veninder og hendes mand til at stå i køkkenet og anrette, varme, servere, vaske op osv smiley


  • #24   11. aug 2019 Rikke, må jeg skrive en pb til dig ang. økonomien bag bryllup? Vi er i høj grad også interesseret i at gøre det så billigt som muligt! smiley

    Jeg har to fra min folkeskole jeg også stadig snakker med (fælles interesse i heste), måske kunne en af dem overtales til at house sitte med hunde, hvis vi ikke holder festen hjemme smiley


  • #25   11. aug 2019 Ja da smiley

  • #26   11. aug 2019 Jeg havde Jessie med til vielsen og fællesbillede. 2 søde venner af min mor og jeg passede på Jessie og var med til “globryllup” og de tog så Jessie med hjem til dem bagefter smiley

    Jessie stresser bare hurtigt i menneskemængder, så hun var umulig at få til at sidde pænt til foto smiley


  • #27   11. aug 2019 Jeg regner med at hundene skal med ud på foto i Hillerød Slotspark, der er gæsterne ikke med. Vi får taget billeder med familie i/ved kirken og så par fotos i Hillerød slotspark smiley

    Men ja - Easy ville bare tro, at vi havde lavet en hel fest KUN for ham smiley :D


  • #28   11. aug 2019 Hvad med en god venindes mor, eller hør dit netværk (som skal med til bryllupet) hvem DE får til at se efter deres hund, når de skal noget. Det er jo så nogle de er trygge ved smiley

    Da min udstationeringshunds forældre blev gift boede hun her en halv uge smiley smiley


  • #29   11. aug 2019 En skam det er langt væk. ellers nu jeg da sagtens have begge her en dag og bringe dem til foto osv og retur. det er to af vores yndlingsracer og vi ville elske en dag med dem smiley vi bor landet med lukket have og stor skov men vi kan jo ikke køre med dem for det er ved Viborg

    måske der er en herinde som er hundeløs som jeg pt der kunne tage dem? De virker jo søde og nemme


  • #31   11. aug 2019 og rotterne få arrangeret lidt i tiden efter også. man kan risikere at skulle blive længere tid også end 2 dage. gulsot fx er normalt og så beholder de en. vi var der en hel uge pga det. aslan var hos en nabo og Imran var hjemme hverdag ved kattene

  • #32   11. aug 2019 Jeg var indlagt 5 dage inkl fødsel pga akut kejsersnit.

    var hjemme i 1 overnatning og så på sygehus igen, da jeg fik høj feber.

    1 overnatning mere og så måtte jeg tage hjem..

    Vi havde katte dengang, dem passede svigerfar.


  • #33   11. aug 2019 Ja man kan ikke planlægge det... men det løser sig og 9 ud af 10 fødsler går som smurt smiley

  • #34   11. aug 2019 De er også nemme! Ligger i skrivende stund på hver sin side af mig og sover smiley

    Det var ellers et sødt tilbud HL, men ja, der er desværre lidt langt! smiley


  • #35   11. aug 2019 Da jeg blev gift med min exmand, var hundene derhjemme, og naboen luftede dem et par gange i løbet af dagen

  • #38   12. aug 2019 Nicki kan godt med fremmede hunde, det kræver bare noget introduktion - f.eks. at gå en tur sammen.

    Og så kræver det at den anden hund ikke er på hende konstant, det gider hun ikke (min bedste venindes hund bliver jeg f.eks. nødt til fysisk at lukke væk ved hjælp af hegn, fordi han lader hende ikke få ro, og det er synd!).

    Hun er bare ikke sådan en "jeg elsker alt" hund, som en hvis anden i husstanden smiley Men jeg har endnu ikke oplevet, at hun ikke har kunne lide en anden hund, hvor vi har taget os tid til at lade dem mødes ordentligt. smiley


  • #39   12. aug 2019 Hvor er det ærgerligt at Sam ikke kan med andre hanhunde, så kunne jeg da godt have passet hunde smiley

Kommentér på:
Hunde og bryllup

Annonce