250 visninger
|
Oprettet:
Hund nummer 2! {{forumTopicSubject}}
Hejsa!! Nu har vi lige fået at vide at Sofus skal være storebror... hans lillebror kan vi afhente d. 4 august også melder dig sig jo rigtig mange ? oppe i mit hovedet... Så Derfor til jer der har mere end 1 hund.. lad mig høre jeres erfaringer med nummer 2 3 eller 4 hunds ankomst?! Hvordan gjorde i? Hvad skal man gøre når de skal mødes første gang, og holde øje med og s videre osv.. kort sagt hvordan forholder jeg mig bedst så de bliver galde for hinanden... Både hvad jeg SKAL gøre og hvad jeg BØR gøre og hvad jeg ABSOLUT IKKE skal gøre...
Rita (og Sofus)
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.377
Sørg for at den gamle hund får lige så meget opmærksomhed og træning som den gjorde før
okt 2006
Følger: 50 Følgere: 47 Hunde: 6 Emner: 125 Svar: 4.332
vi tog dem direkte med hjem og presenterede dem for den store "lederen" så det er den der viser den nyankommende rundt c",)
Hold ikke hånden over den lille på noget tidspunkt og for alt i verden tag den ikke op forand lederen...
det er gået som smurt hos os c",)
maj 2005
Følger: 35 Følgere: 36 Hunde: 2 Emner: 235 Svar: 2.566
Det med at tage hvalpen op foran jeres nuværende hund er, som chatrine skriver, ikke en god idé da hvalpen kommer højere op end hunden og derfor virker mere interresant ( sjældent på en posetiv måde) samt kommer tættere på jer. - min egen går helt agurk hvis jeg gør dette med en fremmede hund.
Desuden ville en god ide være at lade den nuværende hund spise først, gå først ind og ud af dørene osv. så i er med til at bekræfte overfor hunden at han/hun stadig er nr. 1 af de firbenede i rangordenen.
okt 2005
Følger: 31 Følgere: 30 Hunde: 2 Emner: 427 Svar: 3.669
Kom endelig med flere kommentarer!!
Hund nummer 2!