{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.948 visninger | Oprettet:

*Bumle*
*Bumle*
Online Tilmeldt:
12. apr 2008
Følger: 82 Følgere: 70 Emner: 86 Svar: 3.156

Corona 4 {{forumTopicSubject}}

Efter ønske.. smiley
Jeg synes det er lidt skræmmende at bo i den del af dk med flest(kendt) smittede(hovedstaden), men der er heller ikke så meget at gøre ved det.
Har I hvert fald ikke tænkt mig at flytte..

Puha, jeg håber sgu at det ikke varer alt for meget længere.. Selvom jeg godt ved at det nok ikke er realistisk.

Kommentarer på:  Corona 4
  • #1   21. mar sætter lige det sidste billede ind

profilbillede
  • #2   21. mar Ja man bor lidt tæt på Frederiksberg.

• *Bumle*
    *Bumle* Online Tilmeldt:
    apr 2008

#3   21. mar Også i Valby..
    Savner at kunne se marker og vand, og ikke bo i små rektangler haha
    Det bliver bare ekstra tydeligt for mig at jeg ikke er byboer med hele det her halløj.

• Jinx
    Jinx Tilmeldt:
    feb 2020

Svar: 26
    #4   21. mar Åhh jeg savner at bo i Valby, bare ikke lige for tiden, der er jeg nu glad for øde marker og ingenting i jydeland smiley

• #5   21. mar Vi har ramte her på Langeland, mindst en er på intensiv.
    Men uanset farver på kortet, så er der jo nok smiittede overalt..

• #6   21. mar langeland er heller ikke mørkegrå smiley

• #7   21. mar Det er Over hele landet i dag. Kortet giver falsk tryghed ude på landet. Men det er selvsagt klart at det går hurtigere inde i storbyerne.

Hvorfor filan Middelfartkommune bonner ud.. der kører jeg på arbejde til. Men “jeg er altså ikke syg” “tror du det er nået helt her ud på landet” og “ er i nu ikke lidt hysteriske” efter vi har sat begrænsninger på antal kunder i butikken.

• #8   21. mar batdog

de ridser reglerne op i e boks

• #9   21. mar Jeg savner indimellem at bo i byen, men pt er jeg meget glad for at bo lidt længere ude i hus med egen have, og hvor man på gåture nemt kan undgå andre

• #10   21. mar Hvad bruger i andre tiden på?

Min hverdag ligner heldigvis sig selv (bortset fra der ikke er go morgen Danmark)

Og jeg er igang med et større perleprojekt smiley

profilbillede
  • #11   21. mar Det bliver da spændende hvis de mener, det varer ved i flere måneder og topper d. 22. april... jeg skal i praktik om en måned (ergoterapeut) fx på sygehuse med tæt fysisk kontakt (håndterapi osv)

Så alt efter, hvor mange funktioner man stadig lukker ned for, så er jeg da lidt bekymret for hvordan den praktik udmønter sig..?

• #12   21. mar Det firma, jeg arbejder for fyrede forleden 125 medarbejdere, og i går sendte de alle hjem, med 20% nedgang i løn - på frivillig basis. Langt de fleste har taget imod dette tiltag, for at virksomheden kan komme bedst muligt igennem denne krise.

Der er stadig få medarbejdere på arbejde, de fleste hjemmefra, jeg arbejder fx på lageret og er hjemsendt, mens min mand er IT chef, og arbejder i det såkaldte nødberedskab, så han skal arbejde, primært hjemmefra. Dog får de medarbejdere, der stadig arbejder, én ugentlig fridag, hvor firmaet lukker helt ned, som en slags kompensation og for lige at få pusten igen.

• #13   21. mar Min venindes kæreste er ligesom alle hans kollegaer blevet fyret, han kørte for et lille transport-firma

• #14   21. mar fredag kom jeg jo hjem og arbejde pga symptomerne men samme dag blev to sendt hjem. De er ikke fyret. men vi er kun 3 nu. det handler også om sikkerhed. så vi ikke smitter hinanden

i forvejen var vi isoleret fra hinanden

Vi har sporet smittekæden tror vi. vores to venner var i Kbh og kom her og spiste før reglerne og de var syge dagen efter. herefter gik der ca 5 dage så var vi syge

det er rart for vi har virkelig fulgt alle reglerne. så det nytter tænker jeg. vi skulle ikke have spist sammen den dag. af skade bliver man klog

jeg har det iøvrigt bedre. meget bedre

• #16   21. mar Vores familie på Ærø er i selvvalgt karantæne, selvom de ikke har nogen registret smittede. Hun har dog også haft både brystkræft og kort efter leukæmi.

• #17   21. mar I Halsnæs har vi ingen indlagte, eller kritisk syge, fik vi at vide igår..

På hillerød er der 40 indlagte, 1 i respirator. Gårsdagens tal.

• Ida og Figo
    Ida og Figo Tilmeldt:
    mar 2017

Følgere: 12 Emner: 52 Svar: 4.318
    #18   21. mar Nu skal man også huske at der bor jo væsentligt flere mennesker i Kbh, så selvfølgelig har den by også en stor del af de smittede.

Jeg nyder stadig at bo i Valby, jeg lufter Figo på ydertidspunkter og har ingen problemer med at holde 2 meters afstand smiley

• #19   21. mar Pyh, 13 døde, over 200 indlagte.

• #20   21. mar What det gik stærkt!

• *Bumle*
    *Bumle* Online Tilmeldt:
    apr 2008

#21   21. mar Så for dælen!
    Var vi ikke på 9 døde og 37 indlagt i går?

• #22   21. mar Tak, HL!

Christ, det går hurtigt! Vores delstat er også pludseligt gået fra at have 396 smittede i tirsdags til lidt over 1000 igår aftes

• #23   21. mar Wow... Tester i stadig?

• #24   21. mar Kun folk der indlægges eller som bliver henvist fra lægen. Så lidt mere end hvad DK gør, men ikke ligefrem sydkoreanske tilstande.

Til gengæld har vi nu på andendagen en beredskabsbil fra brandvæsenet kørende i ring i kvarteret hvorfra der via megafon informeres om at man ikke må mødes mere end 5 personer på offentlige steder og at man skal tage situationen alvorligt.

Og jeg siger jer!!! Det der med at have en bil kørende med blå blink og tysksprogede påbud føles RÆDDI alvorligt!! Og det er bødeniveauet for overtrædelser af påbuddet også. Op til 50.000 EUR risikerer man at skulle af med, hvis man er trodsig...

• #25   21. mar Jeg blev sendt hjem fra arbejde i onsdags efter hovedpine, on/off feber og kriller i halsen over flere dage.
    Jeg arbejder på et stort plejecenter og af hensyn til beboere og kolleger, blev jeg sendt hjem.
    Vi var i går aftes 17 hjemsendte/sygemeldte personaler.

• #26   21. mar Bulme: - Mener nu der var 186 indlagte igår.

• Radar
    Radar Tilmeldt:
    aug 2010

Følgere: 10 Emner: 27 Svar: 2.689
    #27   21. mar " Og det er bødeniveauet for overtrædelser af påbuddet også. Op til 50.000 EUR risikerer man at skulle af med, hvis man er trodsig..."

Wow, det er sandelig noget andet end vores snolle 1500 kroners bøder i dk.

• Rikke aka rapanden
    Rikke aka rapanden Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    aug 2013

Følger: 12 Følgere: 33 Hunde: 2 Emner: 197 Svar: 8.821
    #28   21. mar Der var 187 indlagte igår, det 37 var på intensiv smiley

• #29   21. mar Ja og de siger at de advarer først. Jeg frygter hvor mange der er samlet på Amager Strandpark i dag. Jeg er så glad for at bo så langt ude, at jeg møder få mennesker i skoven og når jeg gør, træder vi bare til hver vores side og kan godt passere med to meter i mellem.

Jeg tror på Danmark kommer godt igennem. Vi er heldige at have haft Mette ved roret.

Jeg kan godt se den rædselsvækkende følelse i en bil der kører rundt med advarsel - men Danmarks 10 største byer kunne godt bruge det

• #30   21. mar I Spanien kører de også rundt i biler med megafon og fortæller, folk skal blive inde.

• Rikke aka rapanden
    Online Tilmeldt:
    aug 2013

#31   21. mar Jeg har ondt i maven på min svigerfamilies vegne, altså dem på Lanzarote. De lever stort set alle af turister, enten ved at sælge deres håndværk på markeder eller ved at spille musik på f.eks restauranter, og der kommer næppe nogen hjælpepakke dernede som giver dem nogen af de penge de mister smiley

• #32   21. mar Er det ikke imod menneskerettighederne at forbyde udendørs ophold?

I øvrigt, maskeringsforbudet. Er det en legitim undskyldning at være iført burka offentlig, fordi man vil undgå coronasmitte?

• #33   21. mar Jeg kender nogen, som er på "ferie" i Spanien. De må ikke forlade hotelværelset smiley forestil jer, at være spærret inde på et hotelværelse med hele familien smiley

• Radar
    Radar Tilmeldt:
    aug 2010

• Rikke aka rapanden
    Online Tilmeldt:
    aug 2013

#35   21. mar Sofia : Der er også folk fanget på krydstogtskibe, hvor de skal blive i deres lille kahyt, så er der trods alt mere plads på et hotelværelse i de fleste tilfælde, men jeg ville få kuk af begge dele smiley

• #36   21. mar Også mig, haha. Jeg ville låse mig inde på toilettet, til vi kunne komme hjem smiley

• #37   21. mar "Jeg kender nogen, som er på "ferie" i Spanien."

Hvorfor faen er de ikke taget hjem? Alternativt: Hvorfor er de taget afsted overhovedet?

• #38   21. mar Uh jeg bliver så vred..
    Det afspejler virkelig en holdning af at os pædagoger bare passer børn!

Bliver ekstra vred fordi jeg har brugt formiddagen på 5 timers arbejde. Det ville have taget 3 uger hvis jeg skulle gøre det hist og pist når det passer ind i dagene. Hvilket det jo aldrig gør, for kerneopgaven er jo at være tilstede for børnene!

https://nyheder.tv2.dk/samfund/2020-03-20-partier-vil-have-hjemsendte-i-det-offentlige-til-at-afspadsere-eller-tage-ferie

• #39   21. mar Isabelle, de tog afsted før Mette F opfordrede alle til at blive hjemme. De er ikke hjemme endnu fordi, de ikke kan komme hjem. Det er trods alt sjovere at sidde og kukkelure i sit eget hjem under karantæne, fremfor at være stuvet sammen på et hotelværelse.

• #40   21. mar Altså jeg bliver sådan lidt hmmm over folk alligevel er taget på ferie, da alle med lidt sund fornuft kunne se hvilken vej det gik med den virus smiley Nu er det 3 uger siden vi aflyste vores tur til Rom her den 28. marts, fordi det var tydeligt allerede der, at det var tåbeligt at tage afsted.....
    Myndighederne har i lang tid frarådet alle rejser eller at man i hvert fald skulle tænke sig rigtigt godt om.

• #41   21. mar Der car to familier, der sad fast i Filipinerne med børn und alles.
    De var rejst d. 11. Marts og syntes det var fint, for der var ikke meget smitte. Så skide være med hvad de selv slæber med..

• #42   21. mar @RIP.
    Ingen vidste for 3 uger siden, at vi ville ende hvor vi er nu, så havde regeringen lukket landet ned der.

Da jeg rejste, var der ingen store advarsler for pågældende land (mest om terror i visse områder). Bare at man skulle være opmærksom. Det sjove er så, at jeg har det langt federe her, end jeg vil få når jeg rejser hjem i morgen (hvis ikke flyet bliver aflyst igen).

Jeg bliver sjovt nok i øjeblikket forsøgt overtalt til at blive i Thailand, da Danmark vurderes alt for farligt at rejse til.

Mine thai venner fatter simpelthen ikke at jeg tør. I deres øjne har Europa jo slet ikke haft styr på noget som helst.

Jeg har endda fået stillet en lejlighed til rådighed i ubegrænset tid, bare jeg vil blive her.

Jeg har måtte forklare dem, at Danmark faktisk har styr på tingene (sådan da), vi er bare ikke lige så erfarne med virusbekæmpelse.

Jeg har så heller ikke taget debatten om Thailands mørketal er højere i praksis. Der er militær folk i min omgangskreds, og visse ting lader man derfor ligge.

Jeg må dog sige, at kontrol af temperatur, er enorm hernede. På de sidste 14 dage er de gået fra 3 gange om dagen på hotellerne, til at alle steder man spiser får man også taget temperatur på vej ind.

Jeg gad godt vide hvad der i praksis sker med en hvis "maskinen" lyser rødt? smiley

• #43   21. mar Det kan du have ret i, Martin. Men ved at kigge på hvordan det gik i Kina OG at virussen var nået til Europa og var voldsom i både Italien og Østrig kunne man jo egentlig bare ligge to og to sammen....
    God rejse hjem, hvis du kommer med et fly smiley

• #44   21. mar For 3 uger siden var de taget afsted. De rejste den første uge i marts til Spanien. Ikke Italien i næste uge.
    De snakkede med selskabet for at sikre sig, Corona ikke ville skabe problemer.

• #45   21. mar Vores virologer er da yderst erfarne Martin

jeg forstår ikke dit behov for at tale Thailand sådan op imens du taler DK ned.

Du rejste trods advarslerne for du deltog herinde før afgang men der havde du samme indstilling, som jeg ikke forstår, og kort efter din ankomst var rejser dertil forbudt og det startede der

de oplysninger du får fra militæret ville jeg nok tage ned et gran salt. jeg hører ikke de lyserøde beretninger som du er ambassadør for fra dem jeg kender i landet. men jeg har efterhånden konkluderet at det er din måde at komme igennem oplevelsen med skindet på næsen og jeg håber du passer på dig selv

var jeg dig ville jeg skynde mig hjem, hvis du stadig kan nå det for de lukker jo snart alt blev det sagt for nyligt, men jeg er ikke dig. jeg var bare rigtig syg i sidste uge, og dertil ville jeg nødig have lagt varmt klima... så pas nu på dig selv...

Thailand er et dejligt land men det er også skrøbeligt i sin infrastruktur og bryder krisen ud står den enkelte borger ikke så stærkt som vi er vant til. de har dygtige virologer men også en elite der vil have førsteret til behandling. det har jeg fra venner der bor der og som taler rent ud af posen om landet på godt og ondt

intet land er kun godt og det er ikke en konkurrence vi står i men en global krise

• #46   21. mar @HL.
    Fakta er da, at vi ikke har haft styr på tingene i samme grad som Asian.

Prøv at læs lidt om Sydkorea. Vildt hvordan de fik stoppet udviklingen efter at have tabt kontrollen fuldstændig. I øvrigt også årsagen til at jeg rejser hjem i morgen.

For hvis/når Thailand mister kontrollen, så gør de det samme, og så tror jeg ikke at her er sjovt at være.

Danmark kan gøre det samme, men det vil kræve midlertidig ophævelse af grundloven. Hvilket jeg da også tror er det næste der sker, hvis ikke de nuværende tiltag virker.

Jeg taler i øvrigt ikke noget ned (det er din fordomsprægede opfattelse om min person, så du så fornemt sidder og analyserer på), jeg taler om erfaring i praksis.

Jeg tror lige du skal læse hvad jeg skrev om militærfolk en gang til. Bare lidt langsommere...

Tro mig, at næste gang der opstår et udbrud (bare om et år), så vil Europa være dem der hurtigst og med mindst mulige gener for samfundet får styr på tingene.

Vi er for pokker E.U. smiley

• #47   21. mar Jeg har besluttet at dette var sidste gang jeg gad svare dig Martin for du svarer altid folk herinde på en meget arrogant og nedtalende måde, og så når de skriver pænt til dig og med omsorg.

da tråden var min blev du tidligt bedt om at holde en god tone af mig som trådstarter. den mulighed har jeg ikke nu men jeg tror det er tydeligt for alle hvordan du debattere. og jeg er ikke den eneste der er træt af det.

derfor kan du fremover anse dig selv for usynlig herfra for jeg hverken gider eller har brug for den tone i en debat og få slet ikke på min første dag symptom fri og med en enorm glæde over både at min mor er i bedring og at jeg selv er ude på den anden side, endda med en lille 3 årig der havde samme tur men nu til aften viser samme positive fremgang

så gør hvad du vil. og tro hvad du vil. jeg er virkelig ligeglad

senere vil jeg gå ind og debattere Thailand med de andre som har lyst til det. der er masseraf viden om hvad der foregår og det er ikke en vej vi skal i DK.

jeg håber også at ts vil være opmærksom på tonen så en bruger ikke ødelægger en ellers sober og god debat som vi alle har brug for og hjælper, nu på tråd 4.

• #48   21. mar @HL.
    Ok, det har jeg altid sagt. Gider man ikke folk så er det da bare at ignorere dem.

Jeg forstår ikke lige din (jeg er trådt over tæerne) attitude, da jeg egentligt har forholdt mig til det skriver, uden at være personlig.

Jeg føler jo, at du lægger en masse følelser i det jeg skriver, hvilket er mindst lige så irreterende for mig, for jeg skal forholde til underlige ting, jeg ikke forstår hat af at du tolker. smiley

• Ida og Figo
    Ida og Figo Tilmeldt:
    mar 2017

Følgere: 12 Emner: 52 Svar: 4.318
    #49   21. mar Kina stoppede spredning ved at svejse opgange med smittede til og Sydkorea har kunne inddæmme via et af verdens største overvågningssamfund.

At nogen kan finde det imponerende synes jeg er skræmmende.

• #50   21. mar præcis Ida. deres erfaring med sygdomshåndtering er ikke noget at stile efter i DK

• #51   21. mar Til gengæld er det billigt at få den dyppet i Thailand
    ironi kan forekomme

• Holly
    Holly Tilmeldt:
    feb 2018

Følgere: 56 Emner: 2 Svar: 1.628
    #52   21. mar Vi har jo et ret ringe sundhedsvæsen her i Dk og har skåret ned på det i årevis..det bider os så i røven nu..
    Og det er jo ikke fordi os der går på arbejde ude i erhvervslivet ikke betaler skat i dyre domme, men mere fordi vores “kære” politikere har valgt at bruge pengene på andre ting som f.eks muslimer, læs 35 MILLLIARDER om året ! smiley
    Dem kunne man have fået meget sundhed for indenrigs, nu må de gamle og syge så betale prisen..flooot politikere !

• #53   21. mar ...vi har ikke engang tests nok til de kritisk syge lige pt

Så vi skal nok ikke satse på Sydkoreas løsning

• #54   21. mar @Ida.
    Kina vil jeg helst ikke udtale mig om, da jeg ikke rigtigt ved noget om deres håndtering faktuelt. Jeg kan dog godt forestille mig, at de er ret brutale.

Syd Korea er dog fascinerende, da det jo er et Demokrati, på lige fod med vores eget, og de slår altså ikke bare folk ihjel.

For de testede jo nærmest hele befolkningen på en gang (som WHO anbefaler som strategi, men Danmark pt. ikke følger), samtidigt med at folk ikke måtte bevæge sig nogen steder overhovedet.

Faktum er, at de mistede kontrollen, men genvandt den igen. Hvorfor skal det kritiseres?

At det er meget overvåget samfund er jo deres befolknings valg.

De er jo et Demokrati, og bare fordi at du personligt ikke bryder dig om det, så gør de jo tydeligvis. Det har intet med Corona at gøre.

Læg mærke til, at jeg skrev at jeg tror at det er næste skridt at regeringen gør, hvis ikke til tagene som er i gang nu virker.

Men det kræver en ophævelse af grundloven.

Jeg kunne godt forestille at det blev løsningen, hvis vi får for mange døde.

Hvad vil man helst. Døde mennesker eller midlertidig ophævelse af grundloven?

Jeg ved det egentligt ikke rigtigt, det er et punkt der får mig lidt i tvivl, men jeg er også kynisk i ny og næ....

• #55   21. mar Tror man skal være alternativt begavet hvis man seriøst foretrækker et Militærdiktatur og fattigt på alle måder land som Thailand. smiley

• Holly
    Holly Tilmeldt:
    feb 2018

#56   21. mar Og alle er stort set syge og fejler et eller andet og så går det jo galt smiley
    God bedring dk, jeg er spændt på hvordan det går !

• #57   21. mar @John.
    Jeg er glad for at læse om din erfaring med prostitution i Thailand!

Det er ikke et område jeg har erfaring med, men fortæl da endelig hvad det koster. smiley

• #58   21. mar Vi må jo nok forvente et dødstal som ved influenza Holly og nok højere. værste scenarie er 6000 måske flere men det afhænger af hvad hver enkel gør i dag

• #59   21. mar Ja John modstand mod eliten slår man hårdt ned på

https://thediplomat.com/2020/02/coronavirus-hits-thailand-hard/

• Holly
    Holly Tilmeldt:
    feb 2018

#60   21. mar Ja med det sundhedsvæsen vi har som mere eller mindre allerede har kastet håndklædet i ringen tænker jeg også at dødstallet blandt gamle og syge bliver højt, for det er jo dem der dør af det !

Hvornår lærer folk at vores skattepenge kommer fra samme kasse, hvis der er 100kr i kassen og vi har brugt dem på pis og papir så kan vi jo ikke bagefter bruge den samme 100kr på fornuftige ting smiley

• #61   21. mar Ja der er skåret i årevis på området Holly...

Ida her står lidt om de asiatiske landes strategier og evner. jeg har svært ved at se hvad DK kan lære. jeg synes vores sygehuse og ansatte der gør et forrygende arbejde. så det jo tæt på fra afstand ved min mor.

https://www.nytimes.com/2020/03/17/world/asia/coronavirus-southeast-asia.html

sikke dog et videnskabeligt orakel... nej tak.. jeg lytter til Brostrøm og Co smiley

https://asiatimes.com/2020/03/thailand-blames-its-covid-19-crisis-on-caucasians/

• #62   21. mar @HL.
    Du er ret dårlig til at ignorere. smiley

Når man ignorer så mudrer man ikke tingene til, med slet skjulte forsøg på at provokere den man vil ignorere. Så er det all in...

Ingen som i ingen som helst vurderer Thailand højere end et land i E.U. Så skal man da virkeligt have kigget dybt i flasken, for det et militærdiktatur med en enorm stor befolknings andel der er meget fattig!

Så hvad det er du vil opnå med din kritik af Thailand er mig en gåde, for det provokerer jo ikke rigtigt mig.

Jeg forsøger at komme til Danmark.... smiley

• #63   21. mar @ Martin 42 ... gad vide hvad de siger hvis du fortæller den at de første analyser viser at ca 50% smittede ikke får feber ..

@ 49 Ida, selvom man ikke bryder sig om måden, kan man da godt "misunde" resultatet

Der er en mindre Italiensk by der ligger midt i orkanens øje .. den blev beskrevet forleden der har ikke været smittede længe, de gjorde det sammen, testede alle, og satte i karantæne ...

jeg er på nogle områder ok med den danske måde, på andre er jeg ikke så imponeret, igen jeg synes som jeg har sagt fra start, de er for langsomme, og for godtroende overfor folks selvjustits ..

jeg stoler ikke helt på de har styr på det,, først siger de vi har indkøbt og er ved at få installeret mere test kapacitet, så trækkes det tilbage med at det er test-kits og kalibrering, og nu er der så heller ikke kommet de test kits man regnede med...

men jeg er glad for at de forsøger at få godkendt forsøg på behandling med Klorokin (malaria , medicin) som de apropos indlæggene i aftes om malaria medicin siges at have kendte og ikke voldsomme bivirkninger ... nu er jeg så spændt på om de så også er for langsomme til at få det indkøbt, der er gang i deciderede behandlingsforsøg med lovede resultater flere steder og i takt med de resultater støvsuges markedet jo ... det siges at lindre symptomerne og forkorte forløbet ...

og så forstår jeg ikke myndighederne til det evindelige "legeaftale" spørgsmål værger sig ved at sige NEJ, inkl Brostrøm ... bare de leger med de samme, i kort tid og man sikrer sig de ikke har symptomer ... Det har vist sig at børn kan være RASKE smittebærere, hvorfor så ikke sige NEJ børn skal ikke have legeaftaler .,... der imponerer myndighederne mig altså ikke ...

• #64   21. mar Hanne
    de laver fejl kender gør alle og modsat de asiatiske landes strategier så har man handler hurtigt. fejl vil ske undervejs. jeg er tryg men pænt bliver det næppe

ingen af os har haft feber og det nytter derfor netop ikke at måle og hvis så da slet ikke på panden.

Vi kender ikke resultatet. hverken her eller der. endnu.

jeg kan fortælle at Pakistan har valgt en strategi der ligner Danmarks. det overraskede mig. Landets ledere var på tv i går og tage stor afstand fra den måde nabolande går til det. de frygter et massivt mørketal og mange døde. da der stort set ikke er nødhjælp i landet vil mange sandsynligvis dø der da deres system på mange områder er til at lukke op og skide i med mindre du er hvid eller rig eller noget ved musikken. det sidste sagde han ikke. det står for min regning.

• Holly
    Holly Tilmeldt:
    feb 2018

#65   21. mar Nå men ud fra de rødes verden er alt i DK ok så..jamen så læner vi os tilbage og venter på at det driver over og de gamle og syge der skal dø er døde.. smiley

Og hvem kommer til at betale hele lortet ?
    Det gør dem der går på arbejde i det private erhvervsliv, der er jo ligesom ikke andre til det !

• #66   21. mar @Hanne M.
    Jeg spørger slet ikke om sådanne nogen ting. Jeg holder min mund.

I et tidligere indlæg, skrev jeg faktisk også, gad vide hvor præcise de maskiner overhovedet er?

Jeg har aldrig hørt, at pandescannere skulle være præcise. Men måske de er gode nok til at få alvorligt syge opdaget.

• Rikke aka rapanden
    Online Tilmeldt:
    aug 2013

#67   21. mar Nu findes der jo også flere slags malariamedicin, jeg ved bare at JEG ikke vil have noget af det efter min oplevelse med min mor der var ved at dø pga det . Man kan jo forhåbentlig selv få lov til at vælge. Det kan godt være det er sjældent det går galt, men min mor var få timer fra at dø ( sygehusets ord) , lå indlagt i isolation, fik blodtranfussioner osv , og heldigvis nåede hun at få hjælp i tide, men det er nok til at JEG ikke vil have malariamedicin, så satser jeg hellere på at overleve uden , og gør jeg ikke det jamen så er det jo sådan det er.

• #68   21. mar sludder Holly. denne tråd har ikke på noget tidspunkt handlet om partifarve før du kom med det indlæg. tiden er slet ikke til den slags uvæsentligt.

Ja folk vil dø. men hvad det enkelte menneske gør i dag afgør hvor mange. vores sundhedsfolk knokler. det har intet med rød eller blå eller til eller lilla at gøre

• #69   21. mar Men HL ... der laver jo de samme fejl, blandt andet at forudsætte at hele befolkningen kan tænke selv, og høre mlm linierne ... til de så næste gang må stramme ... fx det med legeaftalerne .. stop det nu for hulen ...

@Holly, situationen taget i betragtning synes jeg dine forsøg på politisk provokation er malplacerede ...

• #70   21. mar Hanne enig... vi har valgt at bruge sund fornuft. Zara leger ikke med andre men med os dvs sine forældre. det kalder hun fint

Jeg tror de fleste danskere ha e sund fornuft. men enkelte har ikke. dem er der kalkuleret med i det store regnestykke

• Holly
    Holly Tilmeldt:
    feb 2018

#72   21. mar HL, jeg skriver hvad der passer mig og så kan du passe din egen røde linje og alle dine løgnehistorier smiley

Facts er at vi er på røven BIG TIME !!

• #73   21. mar Holly say what? der tabte du da mig...

nå men

ts kan du ikke bede om en god tone? Jeg synes det er en skam at de få skal komme i tråd 4 og ødelægge vores gode debat med trolling og personangreb osv.

Hanne jeg var ude og køre i dag da jeg skulle aflevere en afsprittet nøgle i en pose i en postkasse til min gamle udlejer... jeg synes folk der ud til at holde det godt her i Viborg men jeg ser naturligvis ikke alt på en kort tur.

jeg tror dog de fleste har sund fornuft i DK

• #74   21. mar usa forventer at importere 16 mill doser Klorokin indenfor de næste uger, DK skal vente hvor nemt er det så at få tror man ...

HL, enig de fleste, det er så i situationen desværre ikke nok ...

• #75   21. mar Så vil jeg da skifte emne og fortælle at selvom det er søndag får min datter lidt undervisning imorgen.

Jeg tager hende med på stranden for at samle havfald smiley

Så det bliver lidt biologi blandet med natur(/teknisk) og evt samfundsfag smiley

Vi må jo gøre vores pligt når vi er henholdvis miljøvogter og junior miljøvogter smiley

Der er sikkert en del der er blæst ind i løbet af vinteren.

Måske vi finder et par sten og/eller drivtømmer til at lave kreative ting af smiley

profilbillede
  • #76   21. mar frk Jensen det er så flot!

• *Bumle*
    *Bumle* Online Tilmeldt:
    apr 2008

#77   21. mar Jeg regner sådan set med at folk selv kan finde ud af at holde den gode tone. Vi er vel voksne mennesker alle sammen.

Hvis man ikke føler for at skrive ordentligt må man godt fise ud af tråden smiley

• #78   21. mar HL - Tak, det er gratis at være det, og når man bor næsten med havudsigt kan man jo lige så godt gøre det smiley

• #79   21. mar Altså jeg synes jeg var skide smart idag. Vi spiste nybagte boller kl.17, kl. 17.30 gik jeg en dejlig tur med Zakho på et område hvor der normalt er mennesketomt, helt alene tænkte jeg.
    Men der var sku andre der havde fået samme ide smiley Mødte 4 andre par og hver gang kiggede vi med frygt i øjnene på hinanden og gik i hver sin side af stien smiley

• #80   21. mar frk Jensen det betyder rigtig meget smiley

• #81   21. mar Kunne forresten se i nyhedsbrevet at havmiljøvogterne har planer om at sætte poseholdere op forskellige steder ved strande i Danmark, så man lige kan tage en pose og samle når man alligevel går tur på stranden smiley

profilbillede
  • #82   21. mar medicinalstyrelsen vil så ændre hvem der må udskrive Klorokin fra mandag, så fx den læge der har gjort det til nu ikke længere må, selvom han har set det hjælpe og endda nu har fået en speciallæge på Hvidovre til at være med til at ansøge om at de må lave forsøg med det, ansøgningen til det er så endnu ikke godkendt, men hvad fxxxxx vi har da heller ikke travlt ...

man kunne jo spørge patienterne og lade det være om til dem og de ønskede at prøve ...

• #83   21. mar Det er idioti..

fik lige en sms fra politiet

profilbillede
  • #84   21. mar Læste godt på Facebook at nogen havde fået den smiley

• #85   21. mar lol

profilbillede
  • #86   21. mar Robbie Williams giver hjemme koncert på Instagram og han synger de sange folk ønsker. det er en fest smiley

profilbillede
  • #87   21. mar har også fået den sms ...

har hørt nogen mener at det medicinal styrelsen vil, er "magt/embeds"-misbrug ... ikke alle læger kan være enige i den disposition ...

• #88   21. mar altså nu har jeg været til 3 koncerter live i dag. det vil jeg anbefale.

Robbies kører stadig smiley man kommer sådan til at grine og der er rigtig mange mennesker med online

• #89   21. mar Den sms er ikke idioti synes jeg. De sagde i radioen at den ville blive sendt rundt til alle mobilabonenter. Det er rigtig nok politiet, så intet galt i dét synes jeg.

• #90   21. mar nej det var det Hanne skrev der var smiley det med medicinal styrelsen. sorry det står ikke helt præcist smiley

• #91   21. mar Ah så er jeg med smiley

• *Bumle*
    *Bumle* Online Tilmeldt:
    apr 2008

#92   21. mar Jeg har ikke fået sms, men jeg synes klart at den er god at sende ud! smiley

• #93   21. mar absolut

men det stod helt rodet smiley

• #94   22. mar Ja, jeg synes det er fuldstændig påv sin plads at praktiserende læger ikke behøver at lade sig presse af mennesker i panik.

Selvfølgelig skal stoffet afprøves først og selvfølgelig skal der føres skarp kontrol af brugen, for viser det sig at virke, er der mangel på det på et øjeblik.

Der skal prioriteres hvem og hvornår.

• #95   22. mar Lægen fra Hvidovre HAR fået lov til at lave forsøget, i øvrigt.

• #96   22. mar Det lægemiddelstyreelsen gør giver så meget mening.
    Hvis det stof virkelig virker så skal det bruges af speciallæger og inde på sygehusene til de patienter der virkelig har brug for det og ikke ude i alm praksis! Til dem der råber højest og kan vride armen mest muligt om på sin alm læge!

• #97   22. mar Husk på dem der sidder ude i hjemmene med milde og moderate symptomer er ikke testede for covid19. Det er sgu ikke dem som måske bare har en alm. influenza eller forårsforkølelse der skal have adgang til en knap resource i denne tid.
    Så skal det bruges på dem man ved er syge med covid19. Og det er sygehuspatienterne alligevel.

• #98   22. mar Ja det skal bruges på sygehusene. det er klart.

Tak for forklaringen. det lyder fornuftigt hvis det forholder sig sådan

jeg smed 3 pakker af det ud for 20 dage siden. da vi flyttede. jeg anede ikke at det i dag er en mangelvare. jeg håber apoteket har taget det fra, da jeg afleverede..... jeg havde dem fra en rejse men ubrugte næsten få jeg blev syg af dem og kastede op

• #99   22. mar Danmark takler nu virussen rigtig godt efter min mening.
    De var hurtig ude med diverse tiltag og forbud. Har fået hovedparten af befolkningen til frivilligt at følge rådene. Søsat diverse hjælpepakker og rådgivninger.
    At børn stadig må have udvalgte legeaftaler med 1-2 andre faste børn er jo ikke den store smittespreder. Og sætter man det op imod den glæde og gavn børnene får af disse legeaftaler. Så forstår jeg ikke hvorfor man er imod det.

Diverse virus sygdomme kommer nærmest altid fra rædselsfulde Asien. Så de burde være bedre til at takle den, men er de nu også det?
    Jeg har aldrig været i Asien og kommer det heller ikke før deres menneskerettigheder og dyrevelfærd er oppe på et bare nogenlunde niveau. Så det sker næppe.
    Min svigerinde er fra Kina ( kom til dk for 8 år siden) Det er fantastisk at høre hvordan hun taler om landet. Hun kan intet galt se i noget som Kina gør.

• #100   22. mar håndsprit...

https://reservedele.nu/da/products/tilbud-d1800

Vi mangler ikke men måske andre gør

• #101   22. mar besked fra læge.. om fake newz

profilbillede
  • #102   22. mar Jeg vil ønske, at alle de lykkeriddere/gullaschbaroner, der sælger håndsprit til overpris, bliver ramt af et lyn. Findes der ingen lovgivning mod optrækkeri? Før "krisen" kostede ½l håndsprit 27 kr hos Harald Nyborg.

• #103   22. mar Det er producenten der har hævet prisen. ikke butikkerne

• #104   22. mar "Det er producenten der har hævet prisen. ikke butikkerne"
    Selv hvis du vidste, at dette var et faktum, så giver det da ingen forskel.

• #105   22. mar Det var ikke et forsvar men en forklaring på hvor skytset skal rettes. jeg finder det usmageligt... og det er tjekket for fakta. prøv at Google detektor

• #107   22. mar #106

smiley

• #108   22. mar hvorfor er det trist? at der er to... den ene er ret ufarlig lyder det til hvis den ikke smitter?

• #109   22. mar HL
    “Der er med stor sandsynlighed to typer coronavirus i den verserende pandemi.
    Den ene er ikke så effektiv til at sprede sig blandt mennesker, den anden smitter langt mere heftigt. Det siger Tyra Grove Krause fra Statens Serum Institut til TV 2.
    - Den, der smitter heftigt, den har overtaget udbruddet. Det er den, vi ser i Europa, siger hun.”

“Det vides desuden endnu ikke, om de to typer har forskellig dødelighed.”

• #110   22. mar jeg forstår åbenbart ikke artiklen... jeg tænker om der er en eller to er lige meget især hvis den ene ikke en gang smitter ved kys. Eller næsten ikke smitter, heller ikke ved kys

at vi har den aggressive i DK overrasker mig ikke og giver mig ikke ny viden. jeg har læst det for ca to uger siden på et medie hvor kinesiske forskere udtalte sig om muligheden for to

men måske jeg misforstår artiklen?

• #111   22. mar Tænker... ny viden, gamle forholdregler og ingen ændring af situationen...?

• #112   22. mar Øhhh... de fleste producenter af håndsprit forhandler kontrakt årligt med forhandlerne.
    Så det, der sælges nu er på en kontrakt, der allerede var indgået før Covid-19.

Det bliver uden tvivl lavet yderligere aftaler og de er dyrere - fordi det er dyrere at producere og transportere uden kontrakt.
    Det gælder hele produktionskæden.

Stor efterspørgsel giver dyrere varer - af flere årsager end blot avanceøgning hos producenterne.

• #113   22. mar jeg har læst det som dig obsternasig....

men det er en skam vi ikke fik den milde... men det er vel logisk at den mest aggressive slår den anden på virus niveau... survival of the fittest....

• #114   22. mar ch jeg ved det ikke for producere ikke håndsprit. men forklaringen var noget med dyrene produktion osv. jeg vil gerne forsøge at finde det

men jeg er enig. det er usmageligt

selv vasker jeg hellere hænder en bakker op om det! vi har sprit men håndvask er bedre

• #115   22. mar HL, som Obster skriver (og som du erklærer dig enig i), så er det ny viden (i hvertfald for mig), og gør ingen forskel, men det er da faktuel og relevant viden.

At det så tilsyneladende ikke er ny viden for dig, fordi du har læst det for 2 uger siden, er fordi du er noget helt særligt sej... smiley

• #116   22. mar ....det mest spændende ved to former for corona er for mig, er du dækket af antistoffer for dem begge hvis du er testet f.eks. positiv for den milde? smiley Dét er interessant!

• #117   22. mar skrigehunden du reagerer meget voldsomt på mine spørgsmål. der er ingen der angriber dig smiley jeg spurgte for at forstå....

obsternasig ja det er skisme godt nyt!

som jeg forstår det skal det verificeres yderligere men det er da positivt hvis det passer!

• #118   22. mar HL det er ikke en konstatering, det er et spørgsmål... man ved det ikke smiley desværre..

• #119   22. mar lad os håbe det hvis de er i familie!

• #120   22. mar HL, jeg reagerer overhovedet ikke voldsomt, du ER da sej, hvis du har læst det for 2 uger siden, når det åbenbart først har nået de danske medier i dag. smiley

• #121   22. mar okay... Tak... Jeg orienterer mig jo i mange medier pga mit job så sej er det ikke. det er mit job jo.

det er tit nyheder fra udlandet rammer DK senere.

de fleste udenlandske medier beskrev det i starten af marts

https://www.cnbc.com/2020/03/04/coronavirus-chinese-scientists-identify-two-types-covid-19.html

• Radar
    Radar Tilmeldt:
    aug 2010

#122   22. mar Mit håb om, at vi kommer nogenlunde igennem det her, er ved at slippe op smiley . Hvordan skulle det kunne lykkes, når helt basale ting kokser? Der er for mange skruebrækkere, for lidt håndsprit, for få reagensglas ....
    "Man" har vidst, at der før eller siden ville komme en eller anden epidemi, så hvorfor er et land som Danmark så dårligt forberedt? :-S

Jeg håber sørme at det snart lykkes for ham her at komme i kontakt med myndighederne. Og hvorfor har de ikke selv henvendt sig til ham? :-S

https://nyheder24.dk/nyheder/dansk-virksomhed-kan-hjaelpe-med-manglende-coronatests-men-kan-ikke-komme-i-kontakt-med

• #123   22. mar radar så en på Linkedin der kan 3d printe de dele sygehusene kommer til at mangle... jeg ved ikke om det passer men han skrev han kunne lave den til 25 øre på 2 timer per styk

men han kunne vist ikke komme i kontakt med styrelsen ...

det håber jeg den slags folk kommer hvis det er nødvendigt

• Radar
    Radar Tilmeldt:
    aug 2010

#124   22. mar Tja, jeg har jo ikke forstand på det - kan godt forstå, at der mangler stort og dyrt og kompliceret udstyr såsom respiratorer, men noget så simpelt (må det da være, simpelt) som reagensglas, må sgu da kunne sættes i produktion i en ruf. Absurd og lidet betryggende at sundhedspersonale ikke kan testes pga. mangel på reagenser. (nyt ord for mig).

• #125   22. mar Det er i Italien, to unge entreprenører med en 3D-printer tilbød hjælp, men fabrikanten ville ikke udlevere planer. Så målte de sig selv frem og konstruerede en model og printede den, og reddede samme dag noget med 10 liv med de nye ventilatordele. Producenten har sidenhen truet dem med sagsanlæg. Det er ret skammeligt.

• #126   22. mar Jeg er ikke sådan rigtigt troende (læs - slet ikke), men det ville da være rart at tænke på, hvorvidt der i helvede kunne arrangeres særlige afdelinger til de møgdyr, der driver økonomisk plat på andres ulykke.
    Jeg vil gerne være med til at udtænke "faciliteter" til stedet. smiley

• #127   22. mar HL, alt bliver dyrere når så meget ekstraproduktion skal i gang.
    Alle involverede skal hyre ekstra personale, overtidsbetaling og priser for transport stiger af samme grund.
    Alle bestanddele skal lynproduceres, al emballage al tapning, al pakning.

Det koster og det ses i forretningerne.

Jeg synes ikke det er usmageligt men naturligt. Alle skal da have deres løn.
    Det usmagelige er forhandlere, der har købt på kontrakt som smider priserne helt op.

• Radar
    Radar Tilmeldt:
    aug 2010

#128   22. mar https://www.dr.dk/nyheder/indland/efter-rejsemylder-koebenhavns-lufthavn-beklager-dybt

Det er da for galt, at politi og lufthavnspersonale skal ud og beklage, at DE ikke har gjort det godt nok. Folk må sgu da også lige selv tænke sig om! smiley

• #130   22. mar det er altså ikke ok ..

https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/sender-100.000-coronatest-ud-af-landet-sundhedsstyrelsen-svarede-aldrig/8060065

mht til det med Klorokin og Lægemiddelstyrelsen, så ja det giver måske mening, men for mig er det bare således, at jeg altså, uanset de danske myndigheder overordnet tackler det fint, ikke er helt forblændet og mener de tackler det 100% optimalt ... nu den artikel om at de har overset henvendelse fra et dansk firma, der så istedet sender deres tests til udlandet ... og med Klorokin bliver det med stor sandsynlighed, desværre, således at markedet er tømt når de så når til en erkendelse af at tilbyde noget er bedre end ingenting ..

jeg er glad for at bo i DK og jeg synes de gør det godt, men det er ikke det samme som der ikke er plads til forbedring ... man burde have set sig omkring i DK om der var firmaer der kunne indledes samarbejde med istedet for at tro på at et firma som roche kunne bære en så stigende efterspørgsel ...

Som jeg læste i går, en lære af det her for både et off og private kan blive ikke at "lægge sine æg i en kurv" ikke gøre sig afhængig af en leverandør af diverse komponenter og ydelser for er den så i et land der rammes næste gang en sådan ting sker, så er man mere på den end med på den ...
    Det kan måske komme dansk beskæftigelse tilgode efter dette, måske flere firmaer bliver mindre tilbøjelige til at flytte al produktion langt væk ...

• #131   22. mar mht de to former for corona, er den forklaring jeg har fået af en læge ikke at der er 2 former, stammen er ens, men at deres adfærd i smittehastighed er forskellig, og deres synptom mønster, milde eller slemme er forskellige ... den der smitter hurtigt giver mildere symptomer, end den hvor smitten udvikler sig langsomst i kroppen, hvis jeg husker rigtigt ...

• #132   22. mar Hvilken læge? Det er jo værd at forhøre sig om

• #134   22. mar sofia a ... havde misforstået, der er vist to stammer, men forskellen er noget med hvor hurtigt de smitter og hvorledes symptomerne udvikler sig (milde eller alvorlige) ... vil ikke lige udtale mig yderligere, det er for teknisk for mig ... igen er det hele så nyt så de der forsker kan er jo slet ikke "kloge" på det endnu, og de vil sikkert finde ny viden i mange år fremover i takt med der bliver mere at analysere på ...

• #136   22. mar Hvis ikke forskerne skal kloge sig, hvem skal så? Vi andre?
    Det er ikke uden risiko at teste medicin og cocktails på mennesker. Da slet ikke mennesker som er syge.

• #137   22. mar @ sofia a ... forstår ikke helt din kommentar, hvem/hvad er den til ...

• Radar
    Radar Tilmeldt:
    aug 2010

#138   22. mar # 129 Ja, det må være forfærdeligt at strande ude i verden, hvis man gerne vil hjem til dk. Men ærlig talt, eftersom indrejsende i dk åbenbart dårligt kan stå af flyet, inden de stimler sammen, så passer det mig faktisk fint, at de ikke er smittede ved ankomsten. smiley

• #139   22. mar igen er det hele så nyt så de der forsker kan er jo slet ikke "kloge" på det endnu,

Det er trods alt disse forskere, der vil give den mest objektive analyse af epidemien. Vi andre kan gætte og synes til den sidste dag. Men det har ingen vægt.

• Radar
    Radar Tilmeldt:
    aug 2010

• #141   22. mar Tyskland forbyder forsamlinger på mere end 2 personer. Familier og mennesker, der deler husstand, er undtaget fra de nye regler.

https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/tyskland-forbyder-forsamlinger-paa-mere-end-to-personer/8060564

• #142   22. mar @ sofia a .... mente såmænd bare at der jo hele tiden sker nyt fordi det er så nyt ...

• #143   22. mar Ok, så misforstod jeg. Jeg læste det sådan, at vi ikke kunne bruge forskernes vurderinger til noget, fordi de ikke ved noget om covid19 endnu.

• #144   22. mar @ sofia a ... nej nej ... jeg ved ikke hvad man kan bruge, altså ingen ved jo særlig meget, og meget af det man "ved" er jo behæftet med stor usikkerhed, og noget af det man troede man vidste for få uger siden ændres med tiden af de erfaringer der gøres og samtidig med at de der sidder og forsker og forsøger at konkludere noget får større materiale at arbejde ud fra ...
    Er sikker på forskere, læger og andre fagfolk, undres, stiller mange spørgsmål analyserer så de er helt "blå" i hovederne i øjeblikket ...

• #145   22. mar er der ingen nye tal for i dag siden den i morges?

• #146   22. mar Er det enden for EU, og har Nationalstaten vist sandheden om EU ?
    Vi klarer os bedre uden EU ?

• #147   22. mar Ingen døde siden i går smiley

profilbillede
  • #148   22. mar jeg må så sige, ifht de danske myndigheders strategier ... som Mette F sagde, der vil blive begået fejl, problemet er "bare" at nogle fejl er mere graverende at begå end andre ...
    brostrøm har I flere udtalelser forsøgt at overbevise os om at WHO´s test test test ikke var møntet på systemer som vores, det var da til de lande der så at sige intet gjorde ..
    det er og var flere ikke enige med ham i, og efter stigende kritik vælger man nu at ligge om .. igen mener jeg man skulle have kørt "better safe than sorry" og ikke have overset et dansk firma som har tilbudt sig til at støtte op om flere tests hurtigst muligt ...

det er altså fejl hvis konsekvenser er meget omsiggribende ...

jeg håber virkelig nu at der kommer testning af en str orden så det batter, først og fremmest ja de syge, dernæst de vi er afhængige af arbejder med syge, udsatte og ældre, så de ansatte ikke smitter dem de plejer ... og så også gerne den gruppe der kommer med symptomer så det kan vises sort på hvidt hvem der skal blive helt og aldeles i ene isolation ...

• #149   22. mar Jeg har også fået sms'en idag smiley

profilbillede
  • #150   22. mar Det er godt nyt CH og præcis det jeg gik efter. det er nok lyserødt håb at tro vi ender her men tallet gør mig glad

• #151   22. mar De 13 døde, var det ikke tallet fra fredag? Eller husker jeg helt forkert

• #152   22. mar #149
    TILLYKKE

• #153   22. mar Ups nej det var 9 fredag.

• #154   22. mar john - iiih tak.

• #155   22. mar Kortet har færre mørkegrå felter

profilbillede
  • #156   22. mar Godt vi forældre har Facebook, ellers kunne datteren ikke være med til morgensamling imorgen smiley

Hvis jeg husker det skal jeg da lige se hvad det er for noget, selvom datteren ikke er her hjemme smiley

profilbillede
  • #157   22. mar Vi kan ikke rigtig bruge vores data til særlig meget lige nu, fordi der bliver ikke testet, medmindre det er slemt nok til en indlæggelse/vejrtrækningshjælp.

Jeg snakkede selv med lægevagten i går, fordi jeg er begyndt at få vejrtrækningsbesvær, og det var svaret, jeg fik.

Vi ved reelt ikke, hvor mange smittede der er, når de ikke vil teste.

• #158   22. mar Vi har lige haft besøg af "the dreadmobile", som vil kalder den. Nu med info om at man kun må være 2 personer der mødes på offentligt eller privat sted, familier, der bor sammen, undtaget.

Jeg har ekstremt meget fokus på at køre på som vi plejer, fokus på de tiltag, jeg kan foretage mig, og så bruger jeg meget lidt på SoMe på at diskutere corona, idet jeg holder så snart jeg kan mærke angsten for mine elskede røre på sig. Men jeg skal ærligt indrømme, den der dread mobile har det med at hive det hele frem på den mest ubehagelige måde

• #159   22. mar Det lyder da også ret dommedags agtigt der kører sådan en bil rundt smiley

• *Bumle*
    *Bumle* Online Tilmeldt:
    apr 2008

#160   22. mar Har I set fb gruppen som forsøger at hjælpe med at gøre mørketallet mindre mørkt?
    https://www.facebook.com/groups/198145384954774/

• Radar
    Radar Tilmeldt:
    aug 2010

#161   22. mar Noget positivt ved situationen er, at der er så dejligt stille overalt, så det skulle da være fandens at have sådan en "dreadmobile" til at køre rundt og larme. Puh, bare tanken om at blive vækket af den smiley

• Rikke aka rapanden
    Online Tilmeldt:
    aug 2013

#162   22. mar Her er der ikke mere ro end der plejer at være, men bortset fra de tumper på 1 sal i vores opgang ( og den aften en blev skudt og dræbt for et par uger siden), så er det også et virkelig stille område vi bor i.

• #163   22. mar på stierne og på legepladser er der færre ... men i haverne er der til gengæld mere liv ...

• #164   22. mar Det er fint at gøre det for at blive sikker på at alle har kendskab til reglerne, men nu er det 3 dage i streg

• #165   22. mar Har lige opdaget denne meme, så er der da lidt godt ved at være introvert smiley

profilbillede
  • #166   22. mar Jeg bor ude på æ lan. Her kommer folk spadserende, løbende og cyklende i utide. Det plejer de sgu ikke. De plejer nok at tage i motionscenter

• #167   22. mar .

profilbillede
  • #168   22. mar smiley effektivt smiley

• #169   22. mar Åh min lille betænksomme fyr forstår ikke det her med vi er hjemme hele tiden smiley
    Han bliver ved at sige "vi er hjemme mor, jeg er syg. Du er fin igen men jeg er syg"..

Lille mand der ikke forstår noget som helst af hvad der sker i den store verden. Det er jeg glad og taknemmelig for, men hver gang minder det mig om at vi "bare" sidder herhjemme og venter smiley
    Hvad venter vi på? 100 vis af dødsfald eller at det hele er overstået om en uge?

Begynder at synes det hele ser lidt sort ud, og så savner jeg min familie pisse meget!

• #170   22. mar "Har I set fb gruppen som forsøger at hjælpe med at gøre mørketallet mindre mørkt?"

Ja Bumle, blev inviteret til den. Synes det er noget pjat at man begynder at blande sig i andres arbejde. Der er en procedure og der er nogle dygtige folk der gør alt hvad de kan for at komme det her til livs, lad dem gøre deres arbejde.

• #171   22. mar Supersej praktiserende læge i "Spørg om Corona" her til aften.
    En gut fra Nivå...

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 14 Svar: 2.257
    #172   22. mar CH - Hvem var det?

• #173   22. mar Tror han hed Søren Brix Christensen

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 14 Svar: 2.257
    #174   22. mar Det lyder rigtigt! Han er superdygtig smiley

• #176   22. mar Nej, det er ikke ham. Det er en anden læge fra Nivå ved navn Søren Brix Christensen

• #177   22. mar Netop, HL!

• #178   22. mar Hehehe...

• #179   22. mar kan man gense det CH? Han er virkelig dygtig!

• #180   22. mar Den er på TV2 play, HL. Fra i dag, den sene af de to.

• #181   23. mar Tak smiley

• Ikkesomdeandre
    Ikkesomdeandre Online Tilmeldt:
    aug 2017

Følger: 10 Følgere: 46 Svar: 1.289
    #182   23. mar John #146

Ja hvor i alverden er EU henne i det her? De plejer at stikke næsen i ALT stort som småt.
    Det er en samling globalistiske amatører og fallerede politikere, der kun kan sabotere nationalstaternes selvbestemmelse, for hvilket de tager sig særdeles godt betalt..
    Når krise brænder på er de tavse og handlingslammede.

Hvad skal vi dog bruge det lort til?

• Ikkesomdeandre
    Ikkesomdeandre Online Tilmeldt:
    aug 2017

Følger: 10 Følgere: 46 Svar: 1.289
    #183   23. mar Og jeg garanterer at når den her corona pandemi engang kommer under kontrol, så vil man bruge de økonomiske tal til, at vise hvor skidt det gik Storbritannien fordi de forlod EU.
    Ikke pga. corona som er ødelæggende for alle landes økonomier, nej nej.. det er fordi de forlod EU.

Lur mig om ikke globalisterne i EU og de EU-liderlige medier, vil forsøge at bilde folk det ind.

Det er en kæmpe skam at corona kom på tværs lige nu. Dermed er det næppe muligt, at se om det påvirker økonomien negativt eller ej, eller ligefrem er en gevinst for et land, at forlade cirkusset. Ihvertfald ikke de næste mange år. Men i EU takker man de højere magter, det er jeg overbevist om.

• #184   23. mar Ser ikke ud til at der er nogen døde siden lørdag hvor tallet var 13.
    9 fredag.

profilbillede
  • #185   23. mar Jeg tror, vi efter coronakrisen vil opleve et skilsmisseboom smiley Tænk at skulle gå op og ned af sin partner i 2 uger smiley smiley

• #186   23. mar 2 uger kan vist ikke gøre det, Sofia. smiley

• #187   23. mar Altså... Jeg nyder at være sammen med min forlovede 24/7 smiley Men jeg er så også vant til det, vi har jo haft en periode hvor vi begge gik hjemme for nogle år siden og efterfølgende har han arbejdet deltid smiley

Jeg glæder mig dog til det hele er overstået, jeg synes det er pænt stressende at vi om 1 måned ikke har noget sted at bo, midt i alt det her smiley Og han har i øvrigt ingen indtægt, før skolerne åbner igen..

• #188   23. mar Vi bor allerede adskilt og prøver på at overtale ham til at kører datteren her hjem til et par timers samvær smiley (ingen af os er syge, eller har tegn på sygdom)

• Jeanette O
    Jeanette O Tilmeldt:
    jun 2014

Følgere: 8 Emner: 2 Svar: 1.923
    #189   23. mar Min mand er daglig på job

• #190   23. mar Nødpasning til dyr der bor hos corona-ramte ejere

https://dyrevaernet.dk/seneste-nyt/gratis-noedpasning/