{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.733 visninger | Oprettet:

Corona 4 {{forumTopicSubject}}

Efter ønske.. smiley
Jeg synes det er lidt skræmmende at bo i den del af dk med flest(kendt) smittede(hovedstaden), men der er heller ikke så meget at gøre ved det.
Har I hvert fald ikke tænkt mig at flytte..

Puha, jeg håber sgu at det ikke varer alt for meget længere.. Selvom jeg godt ved at det nok ikke er realistisk.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Corona 4
  • #1   21. mar 2020 sætter lige det sidste billede ind

    profilbillede
  • #2   21. mar 2020 Ja man bor lidt tæt på Frederiksberg.

  • #3   21. mar 2020 Også i Valby..
    Savner at kunne se marker og vand, og ikke bo i små rektangler haha
    Det bliver bare ekstra tydeligt for mig at jeg ikke er byboer med hele det her halløj.


  • Jinx
    Jinx Tilmeldt:
    feb 2020

    Følgere: 1 Hunde: 1 Svar: 139
    #4   21. mar 2020 Åhh jeg savner at bo i Valby, bare ikke lige for tiden, der er jeg nu glad for øde marker og ingenting i jydeland smiley

  • #5   21. mar 2020 Vi har ramte her på Langeland, mindst en er på intensiv.
    Men uanset farver på kortet, så er der jo nok smiittede overalt..


  • #6   21. mar 2020 langeland er heller ikke mørkegrå smiley

  • #7   21. mar 2020 Det er Over hele landet i dag. Kortet giver falsk tryghed ude på landet. Men det er selvsagt klart at det går hurtigere inde i storbyerne.

    Hvorfor filan Middelfartkommune bonner ud.. der kører jeg på arbejde til. Men “jeg er altså ikke syg” “tror du det er nået helt her ud på landet” og “ er i nu ikke lidt hysteriske” efter vi har sat begrænsninger på antal kunder i butikken.


  • #8   21. mar 2020 batdog

    de ridser reglerne op i e boks


  • #9   21. mar 2020 Jeg savner indimellem at bo i byen, men pt er jeg meget glad for at bo lidt længere ude i hus med egen have, og hvor man på gåture nemt kan undgå andre

  • #10   21. mar 2020 Hvad bruger i andre tiden på?

    Min hverdag ligner heldigvis sig selv (bortset fra der ikke er go morgen Danmark)

    Og jeg er igang med et større perleprojekt smiley


    profilbillede
  • #11   21. mar 2020 Det bliver da spændende hvis de mener, det varer ved i flere måneder og topper d. 22. april... jeg skal i praktik om en måned (ergoterapeut) fx på sygehuse med tæt fysisk kontakt (håndterapi osv)

    Så alt efter, hvor mange funktioner man stadig lukker ned for, så er jeg da lidt bekymret for hvordan den praktik udmønter sig..?


  • #12   21. mar 2020 Det firma, jeg arbejder for fyrede forleden 125 medarbejdere, og i går sendte de alle hjem, med 20% nedgang i løn - på frivillig basis. Langt de fleste har taget imod dette tiltag, for at virksomheden kan komme bedst muligt igennem denne krise.

    Der er stadig få medarbejdere på arbejde, de fleste hjemmefra, jeg arbejder fx på lageret og er hjemsendt, mens min mand er IT chef, og arbejder i det såkaldte nødberedskab, så han skal arbejde, primært hjemmefra. Dog får de medarbejdere, der stadig arbejder, én ugentlig fridag, hvor firmaet lukker helt ned, som en slags kompensation og for lige at få pusten igen.


  • #13   21. mar 2020 Min venindes kæreste er ligesom alle hans kollegaer blevet fyret, han kørte for et lille transport-firma

  • #14   21. mar 2020 fredag kom jeg jo hjem og arbejde pga symptomerne men samme dag blev to sendt hjem. De er ikke fyret. men vi er kun 3 nu. det handler også om sikkerhed. så vi ikke smitter hinanden

    i forvejen var vi isoleret fra hinanden

    Vi har sporet smittekæden tror vi. vores to venner var i Kbh og kom her og spiste før reglerne og de var syge dagen efter. herefter gik der ca 5 dage så var vi syge

    det er rart for vi har virkelig fulgt alle reglerne. så det nytter tænker jeg. vi skulle ikke have spist sammen den dag. af skade bliver man klog

    jeg har det iøvrigt bedre. meget bedre


  • #16   21. mar 2020 Vores familie på Ærø er i selvvalgt karantæne, selvom de ikke har nogen registret smittede. Hun har dog også haft både brystkræft og kort efter leukæmi.

  • #19   21. mar 2020 Pyh, 13 døde, over 200 indlagte.

  • #21   21. mar 2020 Så for dælen!
    Var vi ikke på 9 døde og 37 indlagt i går?


  • #23   21. mar 2020 Wow... Tester i stadig?

  • #25   21. mar 2020 Jeg blev sendt hjem fra arbejde i onsdags efter hovedpine, on/off feber og kriller i halsen over flere dage.
    Jeg arbejder på et stort plejecenter og af hensyn til beboere og kolleger, blev jeg sendt hjem.
    Vi var i går aftes 17 hjemsendte/sygemeldte personaler.


  • #26   21. mar 2020 Bulme: - Mener nu der var 186 indlagte igår.

  • #28   21. mar 2020 Der var 187 indlagte igår, det 37 var på intensiv smiley

  • #29   21. mar 2020 Ja og de siger at de advarer først. Jeg frygter hvor mange der er samlet på Amager Strandpark i dag. Jeg er så glad for at bo så langt ude, at jeg møder få mennesker i skoven og når jeg gør, træder vi bare til hver vores side og kan godt passere med to meter i mellem.

    Jeg tror på Danmark kommer godt igennem. Vi er heldige at have haft Mette ved roret.

    Jeg kan godt se den rædselsvækkende følelse i en bil der kører rundt med advarsel - men Danmarks 10 største byer kunne godt bruge det


  • #31   21. mar 2020 Jeg har ondt i maven på min svigerfamilies vegne, altså dem på Lanzarote. De lever stort set alle af turister, enten ved at sælge deres håndværk på markeder eller ved at spille musik på f.eks restauranter, og der kommer næppe nogen hjælpepakke dernede som giver dem nogen af de penge de mister smiley

  • #35   21. mar 2020 Sofia : Der er også folk fanget på krydstogtskibe, hvor de skal blive i deres lille kahyt, så er der trods alt mere plads på et hotelværelse i de fleste tilfælde, men jeg ville få kuk af begge dele smiley

  • #40   21. mar 2020 Altså jeg bliver sådan lidt hmmm over folk alligevel er taget på ferie, da alle med lidt sund fornuft kunne se hvilken vej det gik med den virus smiley Nu er det 3 uger siden vi aflyste vores tur til Rom her den 28. marts, fordi det var tydeligt allerede der, at det var tåbeligt at tage afsted.....
    Myndighederne har i lang tid frarådet alle rejser eller at man i hvert fald skulle tænke sig rigtigt godt om.


  • #41   21. mar 2020 Der car to familier, der sad fast i Filipinerne med børn und alles.
    De var rejst d. 11. Marts og syntes det var fint, for der var ikke meget smitte. Så skide være med hvad de selv slæber med..


  • #42   21. mar 2020 @RIP.
    Ingen vidste for 3 uger siden, at vi ville ende hvor vi er nu, så havde regeringen lukket landet ned der.

    Da jeg rejste, var der ingen store advarsler for pågældende land (mest om terror i visse områder). Bare at man skulle være opmærksom. Det sjove er så, at jeg har det langt federe her, end jeg vil få når jeg rejser hjem i morgen (hvis ikke flyet bliver aflyst igen).

    Jeg bliver sjovt nok i øjeblikket forsøgt overtalt til at blive i Thailand, da Danmark vurderes alt for farligt at rejse til.

    Mine thai venner fatter simpelthen ikke at jeg tør. I deres øjne har Europa jo slet ikke haft styr på noget som helst.

    Jeg har endda fået stillet en lejlighed til rådighed i ubegrænset tid, bare jeg vil blive her.

    Jeg har måtte forklare dem, at Danmark faktisk har styr på tingene (sådan da), vi er bare ikke lige så erfarne med virusbekæmpelse.

    Jeg har så heller ikke taget debatten om Thailands mørketal er højere i praksis. Der er militær folk i min omgangskreds, og visse ting lader man derfor ligge.

    Jeg må dog sige, at kontrol af temperatur, er enorm hernede. På de sidste 14 dage er de gået fra 3 gange om dagen på hotellerne, til at alle steder man spiser får man også taget temperatur på vej ind.

    Jeg gad godt vide hvad der i praksis sker med en hvis "maskinen" lyser rødt? smiley


  • #43   21. mar 2020 Det kan du have ret i, Martin. Men ved at kigge på hvordan det gik i Kina OG at virussen var nået til Europa og var voldsom i både Italien og Østrig kunne man jo egentlig bare ligge to og to sammen....
    God rejse hjem, hvis du kommer med et fly smiley


  • #45   21. mar 2020 Vores virologer er da yderst erfarne Martin

    jeg forstår ikke dit behov for at tale Thailand sådan op imens du taler DK ned.

    Du rejste trods advarslerne for du deltog herinde før afgang men der havde du samme indstilling, som jeg ikke forstår, og kort efter din ankomst var rejser dertil forbudt og det startede der

    de oplysninger du får fra militæret ville jeg nok tage ned et gran salt. jeg hører ikke de lyserøde beretninger som du er ambassadør for fra dem jeg kender i landet. men jeg har efterhånden konkluderet at det er din måde at komme igennem oplevelsen med skindet på næsen og jeg håber du passer på dig selv


    var jeg dig ville jeg skynde mig hjem, hvis du stadig kan nå det for de lukker jo snart alt blev det sagt for nyligt, men jeg er ikke dig. jeg var bare rigtig syg i sidste uge, og dertil ville jeg nødig have lagt varmt klima... så pas nu på dig selv...

    Thailand er et dejligt land men det er også skrøbeligt i sin infrastruktur og bryder krisen ud står den enkelte borger ikke så stærkt som vi er vant til. de har dygtige virologer men også en elite der vil have førsteret til behandling. det har jeg fra venner der bor der og som taler rent ud af posen om landet på godt og ondt

    intet land er kun godt og det er ikke en konkurrence vi står i men en global krise


  • #46   21. mar 2020 @HL.
    Fakta er da, at vi ikke har haft styr på tingene i samme grad som Asian.

    Prøv at læs lidt om Sydkorea. Vildt hvordan de fik stoppet udviklingen efter at have tabt kontrollen fuldstændig. I øvrigt også årsagen til at jeg rejser hjem i morgen.

    For hvis/når Thailand mister kontrollen, så gør de det samme, og så tror jeg ikke at her er sjovt at være.

    Danmark kan gøre det samme, men det vil kræve midlertidig ophævelse af grundloven. Hvilket jeg da også tror er det næste der sker, hvis ikke de nuværende tiltag virker.

    Jeg taler i øvrigt ikke noget ned (det er din fordomsprægede opfattelse om min person, så du så fornemt sidder og analyserer på), jeg taler om erfaring i praksis.

    Jeg tror lige du skal læse hvad jeg skrev om militærfolk en gang til. Bare lidt langsommere...

    Tro mig, at næste gang der opstår et udbrud (bare om et år), så vil Europa være dem der hurtigst og med mindst mulige gener for samfundet får styr på tingene.

    Vi er for pokker E.U. smiley


  • #47   21. mar 2020 Jeg har besluttet at dette var sidste gang jeg gad svare dig Martin for du svarer altid folk herinde på en meget arrogant og nedtalende måde, og så når de skriver pænt til dig og med omsorg.

    da tråden var min blev du tidligt bedt om at holde en god tone af mig som trådstarter. den mulighed har jeg ikke nu men jeg tror det er tydeligt for alle hvordan du debattere. og jeg er ikke den eneste der er træt af det.

    derfor kan du fremover anse dig selv for usynlig herfra for jeg hverken gider eller har brug for den tone i en debat og få slet ikke på min første dag symptom fri og med en enorm glæde over både at min mor er i bedring og at jeg selv er ude på den anden side, endda med en lille 3 årig der havde samme tur men nu til aften viser samme positive fremgang

    så gør hvad du vil. og tro hvad du vil. jeg er virkelig ligeglad

    senere vil jeg gå ind og debattere Thailand med de andre som har lyst til det. der er masseraf viden om hvad der foregår og det er ikke en vej vi skal i DK.

    jeg håber også at ts vil være opmærksom på tonen så en bruger ikke ødelægger en ellers sober og god debat som vi alle har brug for og hjælper, nu på tråd 4.


  • #48   21. mar 2020 @HL.
    Ok, det har jeg altid sagt. Gider man ikke folk så er det da bare at ignorere dem.

    Jeg forstår ikke lige din (jeg er trådt over tæerne) attitude, da jeg egentligt har forholdt mig til det skriver, uden at være personlig.

    Jeg føler jo, at du lægger en masse følelser i det jeg skriver, hvilket er mindst lige så irreterende for mig, for jeg skal forholde til underlige ting, jeg ikke forstår hat af at du tolker. smiley


  • #50   21. mar 2020 præcis Ida. deres erfaring med sygdomshåndtering er ikke noget at stile efter i DK



  • #53   21. mar 2020 ...vi har ikke engang tests nok til de kritisk syge lige pt

    Så vi skal nok ikke satse på Sydkoreas løsning


  • #54   21. mar 2020 @Ida.
    Kina vil jeg helst ikke udtale mig om, da jeg ikke rigtigt ved noget om deres håndtering faktuelt. Jeg kan dog godt forestille mig, at de er ret brutale.

    Syd Korea er dog fascinerende, da det jo er et Demokrati, på lige fod med vores eget, og de slår altså ikke bare folk ihjel.

    For de testede jo nærmest hele befolkningen på en gang (som WHO anbefaler som strategi, men Danmark pt. ikke følger), samtidigt med at folk ikke måtte bevæge sig nogen steder overhovedet.

    Faktum er, at de mistede kontrollen, men genvandt den igen. Hvorfor skal det kritiseres?

    At det er meget overvåget samfund er jo deres befolknings valg.

    De er jo et Demokrati, og bare fordi at du personligt ikke bryder dig om det, så gør de jo tydeligvis. Det har intet med Corona at gøre.

    Læg mærke til, at jeg skrev at jeg tror at det er næste skridt at regeringen gør, hvis ikke til tagene som er i gang nu virker.

    Men det kræver en ophævelse af grundloven.

    Jeg kunne godt forestille at det blev løsningen, hvis vi får for mange døde.

    Hvad vil man helst. Døde mennesker eller midlertidig ophævelse af grundloven?

    Jeg ved det egentligt ikke rigtigt, det er et punkt der får mig lidt i tvivl, men jeg er også kynisk i ny og næ....


  • #57   21. mar 2020 @John.
    Jeg er glad for at læse om din erfaring med prostitution i Thailand!

    Det er ikke et område jeg har erfaring med, men fortæl da endelig hvad det koster. smiley


  • #58   21. mar 2020 Vi må jo nok forvente et dødstal som ved influenza Holly og nok højere. værste scenarie er 6000 måske flere men det afhænger af hvad hver enkel gør i dag

  • #59   21. mar 2020 Ja John modstand mod eliten slår man hårdt ned på

    https://thediplomat.com/2020/02/coronavirus-hits-thailand-hard/


  • #61   21. mar 2020 Ja der er skåret i årevis på området Holly...


    Ida her står lidt om de asiatiske landes strategier og evner. jeg har svært ved at se hvad DK kan lære. jeg synes vores sygehuse og ansatte der gør et forrygende arbejde. så det jo tæt på fra afstand ved min mor.

    https://www.nytimes.com/2020/03/17/world/asia/coronavirus-southeast-asia.html


    sikke dog et videnskabeligt orakel... nej tak.. jeg lytter til Brostrøm og Co smiley

    https://asiatimes.com/2020/03/thailand-blames-its-covid-19-crisis-on-caucasians/


  • #62   21. mar 2020 @HL.
    Du er ret dårlig til at ignorere. smiley

    Når man ignorer så mudrer man ikke tingene til, med slet skjulte forsøg på at provokere den man vil ignorere. Så er det all in...

    Ingen som i ingen som helst vurderer Thailand højere end et land i E.U. Så skal man da virkeligt have kigget dybt i flasken, for det et militærdiktatur med en enorm stor befolknings andel der er meget fattig!

    Så hvad det er du vil opnå med din kritik af Thailand er mig en gåde, for det provokerer jo ikke rigtigt mig.

    Jeg forsøger at komme til Danmark.... smiley


  • #63   21. mar 2020 @ Martin 42 ... gad vide hvad de siger hvis du fortæller den at de første analyser viser at ca 50% smittede ikke får feber ..

    @ 49 Ida, selvom man ikke bryder sig om måden, kan man da godt "misunde" resultatet

    Der er en mindre Italiensk by der ligger midt i orkanens øje .. den blev beskrevet forleden der har ikke været smittede længe, de gjorde det sammen, testede alle, og satte i karantæne ...

    jeg er på nogle områder ok med den danske måde, på andre er jeg ikke så imponeret, igen jeg synes som jeg har sagt fra start, de er for langsomme, og for godtroende overfor folks selvjustits ..

    jeg stoler ikke helt på de har styr på det,, først siger de vi har indkøbt og er ved at få installeret mere test kapacitet, så trækkes det tilbage med at det er test-kits og kalibrering, og nu er der så heller ikke kommet de test kits man regnede med...

    men jeg er glad for at de forsøger at få godkendt forsøg på behandling med Klorokin (malaria , medicin) som de apropos indlæggene i aftes om malaria medicin siges at have kendte og ikke voldsomme bivirkninger ... nu er jeg så spændt på om de så også er for langsomme til at få det indkøbt, der er gang i deciderede behandlingsforsøg med lovede resultater flere steder og i takt med de resultater støvsuges markedet jo ... det siges at lindre symptomerne og forkorte forløbet ...


    og så forstår jeg ikke myndighederne til det evindelige "legeaftale" spørgsmål værger sig ved at sige NEJ, inkl Brostrøm ... bare de leger med de samme, i kort tid og man sikrer sig de ikke har symptomer ... Det har vist sig at børn kan være RASKE smittebærere, hvorfor så ikke sige NEJ børn skal ikke have legeaftaler .,... der imponerer myndighederne mig altså ikke ...


  • #64   21. mar 2020 Hanne
    de laver fejl kender gør alle og modsat de asiatiske landes strategier så har man handler hurtigt. fejl vil ske undervejs. jeg er tryg men pænt bliver det næppe


    ingen af os har haft feber og det nytter derfor netop ikke at måle og hvis så da slet ikke på panden.

    Vi kender ikke resultatet. hverken her eller der. endnu.


    jeg kan fortælle at Pakistan har valgt en strategi der ligner Danmarks. det overraskede mig. Landets ledere var på tv i går og tage stor afstand fra den måde nabolande går til det. de frygter et massivt mørketal og mange døde. da der stort set ikke er nødhjælp i landet vil mange sandsynligvis dø der da deres system på mange områder er til at lukke op og skide i med mindre du er hvid eller rig eller noget ved musikken. det sidste sagde han ikke. det står for min regning.


  • #66   21. mar 2020 @Hanne M.
    Jeg spørger slet ikke om sådanne nogen ting. Jeg holder min mund.

    I et tidligere indlæg, skrev jeg faktisk også, gad vide hvor præcise de maskiner overhovedet er?

    Jeg har aldrig hørt, at pandescannere skulle være præcise. Men måske de er gode nok til at få alvorligt syge opdaget.


  • #67   21. mar 2020 Nu findes der jo også flere slags malariamedicin, jeg ved bare at JEG ikke vil have noget af det efter min oplevelse med min mor der var ved at dø pga det . Man kan jo forhåbentlig selv få lov til at vælge. Det kan godt være det er sjældent det går galt, men min mor var få timer fra at dø ( sygehusets ord) , lå indlagt i isolation, fik blodtranfussioner osv , og heldigvis nåede hun at få hjælp i tide, men det er nok til at JEG ikke vil have malariamedicin, så satser jeg hellere på at overleve uden , og gør jeg ikke det jamen så er det jo sådan det er.

  • #68   21. mar 2020 sludder Holly. denne tråd har ikke på noget tidspunkt handlet om partifarve før du kom med det indlæg. tiden er slet ikke til den slags uvæsentligt.

    Ja folk vil dø. men hvad det enkelte menneske gør i dag afgør hvor mange. vores sundhedsfolk knokler. det har intet med rød eller blå eller til eller lilla at gøre


  • #69   21. mar 2020 Men HL ... der laver jo de samme fejl, blandt andet at forudsætte at hele befolkningen kan tænke selv, og høre mlm linierne ... til de så næste gang må stramme ... fx det med legeaftalerne .. stop det nu for hulen ...

    @Holly, situationen taget i betragtning synes jeg dine forsøg på politisk provokation er malplacerede ...


  • #70   21. mar 2020 Hanne enig... vi har valgt at bruge sund fornuft. Zara leger ikke med andre men med os dvs sine forældre. det kalder hun fint

    Jeg tror de fleste danskere ha e sund fornuft. men enkelte har ikke. dem er der kalkuleret med i det store regnestykke


  • #73   21. mar 2020 Holly say what? der tabte du da mig...

    nå men

    ts kan du ikke bede om en god tone? Jeg synes det er en skam at de få skal komme i tråd 4 og ødelægge vores gode debat med trolling og personangreb osv.


    Hanne jeg var ude og køre i dag da jeg skulle aflevere en afsprittet nøgle i en pose i en postkasse til min gamle udlejer... jeg synes folk der ud til at holde det godt her i Viborg men jeg ser naturligvis ikke alt på en kort tur.

    jeg tror dog de fleste har sund fornuft i DK


  • #74   21. mar 2020 usa forventer at importere 16 mill doser Klorokin indenfor de næste uger, DK skal vente hvor nemt er det så at få tror man ...

    HL, enig de fleste, det er så i situationen desværre ikke nok ...


  • #75   21. mar 2020 Så vil jeg da skifte emne og fortælle at selvom det er søndag får min datter lidt undervisning imorgen.

    Jeg tager hende med på stranden for at samle havfald smiley

    Så det bliver lidt biologi blandet med natur(/teknisk) og evt samfundsfag smiley

    Vi må jo gøre vores pligt når vi er henholdvis miljøvogter og junior miljøvogter smiley

    Der er sikkert en del der er blæst ind i løbet af vinteren.

    Måske vi finder et par sten og/eller drivtømmer til at lave kreative ting af smiley


    profilbillede
  • #76   21. mar 2020 frk Jensen det er så flot!

  • #77   21. mar 2020 Jeg regner sådan set med at folk selv kan finde ud af at holde den gode tone. Vi er vel voksne mennesker alle sammen.

    Hvis man ikke føler for at skrive ordentligt må man godt fise ud af tråden smiley


  • #78   21. mar 2020 HL - Tak, det er gratis at være det, og når man bor næsten med havudsigt kan man jo lige så godt gøre det smiley

  • #80   21. mar 2020 frk Jensen det betyder rigtig meget smiley

  • #81   21. mar 2020 Kunne forresten se i nyhedsbrevet at havmiljøvogterne har planer om at sætte poseholdere op forskellige steder ved strande i Danmark, så man lige kan tage en pose og samle når man alligevel går tur på stranden smiley

    profilbillede
  • #82   21. mar 2020 medicinalstyrelsen vil så ændre hvem der må udskrive Klorokin fra mandag, så fx den læge der har gjort det til nu ikke længere må, selvom han har set det hjælpe og endda nu har fået en speciallæge på Hvidovre til at være med til at ansøge om at de må lave forsøg med det, ansøgningen til det er så endnu ikke godkendt, men hvad fxxxxx vi har da heller ikke travlt ...

    man kunne jo spørge patienterne og lade det være om til dem og de ønskede at prøve ...


  • #83   21. mar 2020 Det er idioti..


    fik lige en sms fra politiet


    profilbillede
  • #84   21. mar 2020 Læste godt på Facebook at nogen havde fået den smiley

  • #85   21. mar 2020 lol

    profilbillede
  • #86   21. mar 2020 Robbie Williams giver hjemme koncert på Instagram og han synger de sange folk ønsker. det er en fest smiley

    profilbillede
  • #87   21. mar 2020 har også fået den sms ...

    har hørt nogen mener at det medicinal styrelsen vil, er "magt/embeds"-misbrug ... ikke alle læger kan være enige i den disposition ...


  • #88   21. mar 2020 altså nu har jeg været til 3 koncerter live i dag. det vil jeg anbefale.

    Robbies kører stadig smiley man kommer sådan til at grine og der er rigtig mange mennesker med online


  • #89   21. mar 2020 Den sms er ikke idioti synes jeg. De sagde i radioen at den ville blive sendt rundt til alle mobilabonenter. Det er rigtig nok politiet, så intet galt i dét synes jeg.

  • #90   21. mar 2020 nej det var det Hanne skrev der var smiley det med medicinal styrelsen. sorry det står ikke helt præcist smiley

  • #91   21. mar 2020 Ah så er jeg med smiley

  • #92   21. mar 2020 Jeg har ikke fået sms, men jeg synes klart at den er god at sende ud! smiley

  • #93   21. mar 2020 absolut

    men det stod helt rodet smiley


  • #94   22. mar 2020 Ja, jeg synes det er fuldstændig påv sin plads at praktiserende læger ikke behøver at lade sig presse af mennesker i panik.

    Selvfølgelig skal stoffet afprøves først og selvfølgelig skal der føres skarp kontrol af brugen, for viser det sig at virke, er der mangel på det på et øjeblik.

    Der skal prioriteres hvem og hvornår.



  • #95   22. mar 2020 Lægen fra Hvidovre HAR fået lov til at lave forsøget, i øvrigt.

  • #96   22. mar 2020 Det lægemiddelstyreelsen gør giver så meget mening.
    Hvis det stof virkelig virker så skal det bruges af speciallæger og inde på sygehusene til de patienter der virkelig har brug for det og ikke ude i alm praksis! Til dem der råber højest og kan vride armen mest muligt om på sin alm læge!


  • #97   22. mar 2020 Husk på dem der sidder ude i hjemmene med milde og moderate symptomer er ikke testede for covid19. Det er sgu ikke dem som måske bare har en alm. influenza eller forårsforkølelse der skal have adgang til en knap resource i denne tid.
    Så skal det bruges på dem man ved er syge med covid19. Og det er sygehuspatienterne alligevel.


  • #98   22. mar 2020 Ja det skal bruges på sygehusene. det er klart.

    Tak for forklaringen. det lyder fornuftigt hvis det forholder sig sådan

    jeg smed 3 pakker af det ud for 20 dage siden. da vi flyttede. jeg anede ikke at det i dag er en mangelvare. jeg håber apoteket har taget det fra, da jeg afleverede..... jeg havde dem fra en rejse men ubrugte næsten få jeg blev syg af dem og kastede op


  • #99   22. mar 2020 Danmark takler nu virussen rigtig godt efter min mening.
    De var hurtig ude med diverse tiltag og forbud. Har fået hovedparten af befolkningen til frivilligt at følge rådene. Søsat diverse hjælpepakker og rådgivninger.
    At børn stadig må have udvalgte legeaftaler med 1-2 andre faste børn er jo ikke den store smittespreder. Og sætter man det op imod den glæde og gavn børnene får af disse legeaftaler. Så forstår jeg ikke hvorfor man er imod det.

    Diverse virus sygdomme kommer nærmest altid fra rædselsfulde Asien. Så de burde være bedre til at takle den, men er de nu også det?
    Jeg har aldrig været i Asien og kommer det heller ikke før deres menneskerettigheder og dyrevelfærd er oppe på et bare nogenlunde niveau. Så det sker næppe.
    Min svigerinde er fra Kina ( kom til dk for 8 år siden) Det er fantastisk at høre hvordan hun taler om landet. Hun kan intet galt se i noget som Kina gør.


  • #100   22. mar 2020 håndsprit...


    https://reservedele.nu/da/products/tilbud-d1800

    Vi mangler ikke men måske andre gør


  • #101   22. mar 2020 besked fra læge.. om fake newz

    profilbillede
  • #102   22. mar 2020 Jeg vil ønske, at alle de lykkeriddere/gullaschbaroner, der sælger håndsprit til overpris, bliver ramt af et lyn. Findes der ingen lovgivning mod optrækkeri? Før "krisen" kostede ½l håndsprit 27 kr hos Harald Nyborg.

  • #103   22. mar 2020 Det er producenten der har hævet prisen. ikke butikkerne

  • #104   22. mar 2020 "Det er producenten der har hævet prisen. ikke butikkerne"
    Selv hvis du vidste, at dette var et faktum, så giver det da ingen forskel.


  • #105   22. mar 2020 Det var ikke et forsvar men en forklaring på hvor skytset skal rettes. jeg finder det usmageligt... og det er tjekket for fakta. prøv at Google detektor

  • #107   22. mar 2020 #106

    smiley


  • #108   22. mar 2020 hvorfor er det trist? at der er to... den ene er ret ufarlig lyder det til hvis den ikke smitter?

  • #109   22. mar 2020 HL
    “Der er med stor sandsynlighed to typer coronavirus i den verserende pandemi.
    Den ene er ikke så effektiv til at sprede sig blandt mennesker, den anden smitter langt mere heftigt. Det siger Tyra Grove Krause fra Statens Serum Institut til TV 2.
    - Den, der smitter heftigt, den har overtaget udbruddet. Det er den, vi ser i Europa, siger hun.”

    “Det vides desuden endnu ikke, om de to typer har forskellig dødelighed.”


  • #110   22. mar 2020 jeg forstår åbenbart ikke artiklen... jeg tænker om der er en eller to er lige meget især hvis den ene ikke en gang smitter ved kys. Eller næsten ikke smitter, heller ikke ved kys

    at vi har den aggressive i DK overrasker mig ikke og giver mig ikke ny viden. jeg har læst det for ca to uger siden på et medie hvor kinesiske forskere udtalte sig om muligheden for to

    men måske jeg misforstår artiklen?


  • #111   22. mar 2020 Tænker... ny viden, gamle forholdregler og ingen ændring af situationen...?

  • #112   22. mar 2020 Øhhh... de fleste producenter af håndsprit forhandler kontrakt årligt med forhandlerne.
    Så det, der sælges nu er på en kontrakt, der allerede var indgået før Covid-19.

    Det bliver uden tvivl lavet yderligere aftaler og de er dyrere - fordi det er dyrere at producere og transportere uden kontrakt.
    Det gælder hele produktionskæden.

    Stor efterspørgsel giver dyrere varer - af flere årsager end blot avanceøgning hos producenterne.


  • #113   22. mar 2020 jeg har læst det som dig obsternasig....

    men det er en skam vi ikke fik den milde... men det er vel logisk at den mest aggressive slår den anden på virus niveau... survival of the fittest....


  • #114   22. mar 2020 ch jeg ved det ikke for producere ikke håndsprit. men forklaringen var noget med dyrene produktion osv. jeg vil gerne forsøge at finde det

    men jeg er enig. det er usmageligt

    selv vasker jeg hellere hænder en bakker op om det! vi har sprit men håndvask er bedre


  • #115   22. mar 2020 HL, som Obster skriver (og som du erklærer dig enig i), så er det ny viden (i hvertfald for mig), og gør ingen forskel, men det er da faktuel og relevant viden.

    At det så tilsyneladende ikke er ny viden for dig, fordi du har læst det for 2 uger siden, er fordi du er noget helt særligt sej... smiley


  • #116   22. mar 2020 ....det mest spændende ved to former for corona er for mig, er du dækket af antistoffer for dem begge hvis du er testet f.eks. positiv for den milde? smiley Dét er interessant!

  • #117   22. mar 2020 skrigehunden du reagerer meget voldsomt på mine spørgsmål. der er ingen der angriber dig smiley jeg spurgte for at forstå....

    obsternasig ja det er skisme godt nyt!

    som jeg forstår det skal det verificeres yderligere men det er da positivt hvis det passer!


  • #118   22. mar 2020 HL det er ikke en konstatering, det er et spørgsmål... man ved det ikke smiley desværre..

  • #119   22. mar 2020 lad os håbe det hvis de er i familie!

  • #120   22. mar 2020 HL, jeg reagerer overhovedet ikke voldsomt, du ER da sej, hvis du har læst det for 2 uger siden, når det åbenbart først har nået de danske medier i dag. smiley



  • #121   22. mar 2020 okay... Tak... Jeg orienterer mig jo i mange medier pga mit job så sej er det ikke. det er mit job jo.

    det er tit nyheder fra udlandet rammer DK senere.

    de fleste udenlandske medier beskrev det i starten af marts

    https://www.cnbc.com/2020/03/04/coronavirus-chinese-scientists-identify-two-types-covid-19.html


  • #123   22. mar 2020 radar så en på Linkedin der kan 3d printe de dele sygehusene kommer til at mangle... jeg ved ikke om det passer men han skrev han kunne lave den til 25 øre på 2 timer per styk

    men han kunne vist ikke komme i kontakt med styrelsen ...

    det håber jeg den slags folk kommer hvis det er nødvendigt


  • #126   22. mar 2020 Jeg er ikke sådan rigtigt troende (læs - slet ikke), men det ville da være rart at tænke på, hvorvidt der i helvede kunne arrangeres særlige afdelinger til de møgdyr, der driver økonomisk plat på andres ulykke.
    Jeg vil gerne være med til at udtænke "faciliteter" til stedet. smiley


  • #127   22. mar 2020 HL, alt bliver dyrere når så meget ekstraproduktion skal i gang.
    Alle involverede skal hyre ekstra personale, overtidsbetaling og priser for transport stiger af samme grund.
    Alle bestanddele skal lynproduceres, al emballage al tapning, al pakning.

    Det koster og det ses i forretningerne.

    Jeg synes ikke det er usmageligt men naturligt. Alle skal da have deres løn.
    Det usmagelige er forhandlere, der har købt på kontrakt som smider priserne helt op.


  • #130   22. mar 2020 det er altså ikke ok ..

    https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/sender-100.000-coronatest-ud-af-landet-sundhedsstyrelsen-svarede-aldrig/8060065

    mht til det med Klorokin og Lægemiddelstyrelsen, så ja det giver måske mening, men for mig er det bare således, at jeg altså, uanset de danske myndigheder overordnet tackler det fint, ikke er helt forblændet og mener de tackler det 100% optimalt ... nu den artikel om at de har overset henvendelse fra et dansk firma, der så istedet sender deres tests til udlandet ... og med Klorokin bliver det med stor sandsynlighed, desværre, således at markedet er tømt når de så når til en erkendelse af at tilbyde noget er bedre end ingenting ..

    jeg er glad for at bo i DK og jeg synes de gør det godt, men det er ikke det samme som der ikke er plads til forbedring ... man burde have set sig omkring i DK om der var firmaer der kunne indledes samarbejde med istedet for at tro på at et firma som roche kunne bære en så stigende efterspørgsel ...

    Som jeg læste i går, en lære af det her for både et off og private kan blive ikke at "lægge sine æg i en kurv" ikke gøre sig afhængig af en leverandør af diverse komponenter og ydelser for er den så i et land der rammes næste gang en sådan ting sker, så er man mere på den end med på den ...
    Det kan måske komme dansk beskæftigelse tilgode efter dette, måske flere firmaer bliver mindre tilbøjelige til at flytte al produktion langt væk ...


  • #131   22. mar 2020 mht de to former for corona, er den forklaring jeg har fået af en læge ikke at der er 2 former, stammen er ens, men at deres adfærd i smittehastighed er forskellig, og deres synptom mønster, milde eller slemme er forskellige ... den der smitter hurtigt giver mildere symptomer, end den hvor smitten udvikler sig langsomst i kroppen, hvis jeg husker rigtigt ...

  • #134   22. mar 2020 sofia a ... havde misforstået, der er vist to stammer, men forskellen er noget med hvor hurtigt de smitter og hvorledes symptomerne udvikler sig (milde eller alvorlige) ... vil ikke lige udtale mig yderligere, det er for teknisk for mig ... igen er det hele så nyt så de der forsker kan er jo slet ikke "kloge" på det endnu, og de vil sikkert finde ny viden i mange år fremover i takt med der bliver mere at analysere på ...

  • #137   22. mar 2020 @ sofia a ... forstår ikke helt din kommentar, hvem/hvad er den til ...

  • #141   22. mar 2020 Tyskland forbyder forsamlinger på mere end 2 personer. Familier og mennesker, der deler husstand, er undtaget fra de nye regler.

    https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/tyskland-forbyder-forsamlinger-paa-mere-end-to-personer/8060564


  • #142   22. mar 2020 @ sofia a .... mente såmænd bare at der jo hele tiden sker nyt fordi det er så nyt ...

  • #144   22. mar 2020 @ sofia a ... nej nej ... jeg ved ikke hvad man kan bruge, altså ingen ved jo særlig meget, og meget af det man "ved" er jo behæftet med stor usikkerhed, og noget af det man troede man vidste for få uger siden ændres med tiden af de erfaringer der gøres og samtidig med at de der sidder og forsker og forsøger at konkludere noget får større materiale at arbejde ud fra ...
    Er sikker på forskere, læger og andre fagfolk, undres, stiller mange spørgsmål analyserer så de er helt "blå" i hovederne i øjeblikket ...


  • #145   22. mar 2020 er der ingen nye tal for i dag siden den i morges?

  • #147   22. mar 2020 Ingen døde siden i går smiley

    profilbillede
  • #148   22. mar 2020 jeg må så sige, ifht de danske myndigheders strategier ... som Mette F sagde, der vil blive begået fejl, problemet er "bare" at nogle fejl er mere graverende at begå end andre ...
    brostrøm har I flere udtalelser forsøgt at overbevise os om at WHO´s test test test ikke var møntet på systemer som vores, det var da til de lande der så at sige intet gjorde ..
    det er og var flere ikke enige med ham i, og efter stigende kritik vælger man nu at ligge om .. igen mener jeg man skulle have kørt "better safe than sorry" og ikke have overset et dansk firma som har tilbudt sig til at støtte op om flere tests hurtigst muligt ...

    det er altså fejl hvis konsekvenser er meget omsiggribende ...

    jeg håber virkelig nu at der kommer testning af en str orden så det batter, først og fremmest ja de syge, dernæst de vi er afhængige af arbejder med syge, udsatte og ældre, så de ansatte ikke smitter dem de plejer ... og så også gerne den gruppe der kommer med symptomer så det kan vises sort på hvidt hvem der skal blive helt og aldeles i ene isolation ...


  • #149   22. mar 2020 Jeg har også fået sms'en idag smiley

    profilbillede
  • #150   22. mar 2020 Det er godt nyt CH og præcis det jeg gik efter. det er nok lyserødt håb at tro vi ender her men tallet gør mig glad

  • #151   22. mar 2020 De 13 døde, var det ikke tallet fra fredag? Eller husker jeg helt forkert

  • #153   22. mar 2020 Ups nej det var 9 fredag.

  • #154   22. mar 2020 john - iiih tak.

  • #155   22. mar 2020 Kortet har færre mørkegrå felter



    profilbillede
  • #156   22. mar 2020 Godt vi forældre har Facebook, ellers kunne datteren ikke være med til morgensamling imorgen smiley

    Hvis jeg husker det skal jeg da lige se hvad det er for noget, selvom datteren ikke er her hjemme smiley


    profilbillede
  • #157   22. mar 2020 Vi kan ikke rigtig bruge vores data til særlig meget lige nu, fordi der bliver ikke testet, medmindre det er slemt nok til en indlæggelse/vejrtrækningshjælp.

    Jeg snakkede selv med lægevagten i går, fordi jeg er begyndt at få vejrtrækningsbesvær, og det var svaret, jeg fik.

    Vi ved reelt ikke, hvor mange smittede der er, når de ikke vil teste.


  • #159   22. mar 2020 Det lyder da også ret dommedags agtigt der kører sådan en bil rundt smiley

  • #160   22. mar 2020 Har I set fb gruppen som forsøger at hjælpe med at gøre mørketallet mindre mørkt?
    https://www.facebook.com/groups/198145384954774/


  • #162   22. mar 2020 Her er der ikke mere ro end der plejer at være, men bortset fra de tumper på 1 sal i vores opgang ( og den aften en blev skudt og dræbt for et par uger siden), så er det også et virkelig stille område vi bor i.

  • #163   22. mar 2020 på stierne og på legepladser er der færre ... men i haverne er der til gengæld mere liv ...



  • #165   22. mar 2020 Har lige opdaget denne meme, så er der da lidt godt ved at være introvert smiley

    profilbillede
  • #167   22. mar 2020 .

    profilbillede
  • #168   22. mar 2020 smiley effektivt smiley

  • #171   22. mar 2020 Supersej praktiserende læge i "Spørg om Corona" her til aften.
    En gut fra Nivå...


  • Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.007
    #172   22. mar 2020 CH - Hvem var det?

  • #173   22. mar 2020 Tror han hed Søren Brix Christensen

  • Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.007
    #174   22. mar 2020 Det lyder rigtigt! Han er superdygtig smiley

  • #176   22. mar 2020 Nej, det er ikke ham. Det er en anden læge fra Nivå ved navn Søren Brix Christensen

  • #177   22. mar 2020 Netop, HL!


  • #178   22. mar 2020 Hehehe...

  • #179   22. mar 2020 kan man gense det CH? Han er virkelig dygtig!

  • #180   22. mar 2020 Den er på TV2 play, HL. Fra i dag, den sene af de to.

  • #181   23. mar 2020 Tak smiley

  • #182   23. mar 2020 John #146

    Ja hvor i alverden er EU henne i det her? De plejer at stikke næsen i ALT stort som småt.
    Det er en samling globalistiske amatører og fallerede politikere, der kun kan sabotere nationalstaternes selvbestemmelse, for hvilket de tager sig særdeles godt betalt..
    Når krise brænder på er de tavse og handlingslammede.

    Hvad skal vi dog bruge det lort til?


  • #183   23. mar 2020 Og jeg garanterer at når den her corona pandemi engang kommer under kontrol, så vil man bruge de økonomiske tal til, at vise hvor skidt det gik Storbritannien fordi de forlod EU.
    Ikke pga. corona som er ødelæggende for alle landes økonomier, nej nej.. det er fordi de forlod EU.

    Lur mig om ikke globalisterne i EU og de EU-liderlige medier, vil forsøge at bilde folk det ind.

    Det er en kæmpe skam at corona kom på tværs lige nu. Dermed er det næppe muligt, at se om det påvirker økonomien negativt eller ej, eller ligefrem er en gevinst for et land, at forlade cirkusset. Ihvertfald ikke de næste mange år. Men i EU takker man de højere magter, det er jeg overbevist om.


  • #184   23. mar 2020 Ser ikke ud til at der er nogen døde siden lørdag hvor tallet var 13.
    9 fredag.


    profilbillede
  • #186   23. mar 2020 2 uger kan vist ikke gøre det, Sofia. smiley

  • #187   23. mar 2020 Altså... Jeg nyder at være sammen med min forlovede 24/7 smiley Men jeg er så også vant til det, vi har jo haft en periode hvor vi begge gik hjemme for nogle år siden og efterfølgende har han arbejdet deltid smiley

    Jeg glæder mig dog til det hele er overstået, jeg synes det er pænt stressende at vi om 1 måned ikke har noget sted at bo, midt i alt det her smiley Og han har i øvrigt ingen indtægt, før skolerne åbner igen..


  • #188   23. mar 2020 Vi bor allerede adskilt og prøver på at overtale ham til at kører datteren her hjem til et par timers samvær smiley (ingen af os er syge, eller har tegn på sygdom)

  • #190   23. mar 2020 Nødpasning til dyr der bor hos corona-ramte ejere

    https://dyrevaernet.dk/seneste-nyt/gratis-noedpasning/


  • #191   23. mar 2020 @Sofia.
    Jeg forudser babyboom om relativt kort tid. smiley


  • #194   23. mar 2020 I øvrigt selv bilerne på P12 i KBH lufthavn overholder de 2 meter. Jeg har aldrig set lufthavnens parkeringer så tomme. Vildt surrealistisk.



    profilbillede
  • #195   23. mar 2020 Og hvis nogen stadig er i tvivl om, om folk stimler sammen ved bagage udlevering, så kan jeg fortælle at det sker ikke mere.

    Jeg talte 7 betjente til at varetage et fly. Vi sad og ventede i 20 minutter i flyet bare for at komme ud.

    Folk fik dæleme fortalt at der skulle holdes afstand kontant.

    Selv en ældre herre som gik sammen med sin kone. Han svarede meget høfligt den unge betjent.

    "Jeg har gået ved siden af min kone i over 30 år, og det skal ingen fortælle mig at jeg ikke kan Corona eller ej". Så lod betjenten dem være. Fin håndtering alt i god ro og orden.


  • #196   23. mar 2020 Velkommen hjem, Martin smiley

  • #197   23. mar 2020 Et vigtigt … og meget nyttigt link … smiley …. Se det

    https://www.facebook.com/BSLBear70/videos/519429692311405/UzpfSTExOTcyNDY5OTU6MTAyMjIyOTY2ODI4NjQ3NzE/


  • #199   23. mar 2020 sig mig er kun helt skør eller???

    https://viborg-folkeblad.dk/artikel/overl%C3%A6ge-i-horsens-f%C3%B8ler-sig-misbrugt-p%C3%A5-socialt-medie-uansvarligt-og-respektl%C3%B8st-2020-3-22

    følger lægen på Linkedin og nu mister vi nogle virkeligt gode indlæg smiley øv!


  • #200   23. mar 2020 Hl - topmålet af egoister og klaphatte findes også blandt lægestanden. Jeg har snakket med en Sådan i dag... smiley

  • #201   23. mar 2020 Pressemøde med MF kl. 15...
    Det plejer jo at betyde skruestramning når hun er med... smiley


  • #202   23. mar 2020 Og - Vibeke Manniche har gjort en dyd ud af at smadre andres tilværelse i mange år - og benytter lige chancen til at lukke munden på en kollega...

    Hun er rådden...


  • #203   23. mar 2020 Min mand og alle kollegaer pånær 2 , er nu sendt hjem med løn til d.9 juni.

  • #207   23. mar 2020 24 døde.
    Mon ikke hun forlænger her kl. 15.


  • #208   23. mar 2020 det gør hun siges det






  • #209   23. mar 2020 Håber jeg hun gør. Puha jeg har sommerfugle i maven

  • #211   23. mar 2020 Jeg har heller ikke fået dem til eftermiddag. Fik dem i morges.. Hmm

  • #212   23. mar 2020 Jeg har heller ikke Ida

  • #213   23. mar 2020 Sidst jeg fik var for over 4 timer siden i Honningtråden..

  • #214   23. mar 2020 Hov,, nu kom de. Mærkeligt

  • #215   23. mar 2020 Mine notifikatione er også stoppet.

    Ida : Jeg mener faktisk hun snart burde fratages hendes autorisation , med den historie hun efterhånden har med sig, hvor hun har undergravet en masse lægeerklæringer fra speciallæger, og dermed sendt syge mennesker endnu mere i klemme i systemet , dette med corona og hvad der ellers har været af ting, så burde hun simpelthen ikke kunne arbejde som læge.


  • #216   23. mar 2020 Jeg får notifikationer, men jeg har mistet en statusbesked.

    Så er der karantæne indtil d. 14. april - det havde jeg godt forudset. Påsken ville være alt for farlig at lade folk mødes i.


  • #217   23. mar 2020 Notifikationer vælter ind her nu smiley

  • #218   23. mar 2020 Her går de også amok nu.

  • #221   23. mar 2020 Mette F sagde jo at der ikke var døde flere end den stigning der ellers har været, det er fordi der ikke har været opdateret siden lørdag middag, så er det jo klart at tallet så er steget meget mere, end når der opdateres flere gange dagligt smiley

  • #223   23. mar 2020 Lur mig om ikke det handler om, at man ikke fra starten har registreret dødsfald, som ikke har været coronarelateret trods smittet patient.



  • #224   23. mar 2020 Fornuftige tiltag.

    Jeg er personligt glad for at de følger WHO's anbefalinger nu.

    Måske har det været planen hele tiden, men at man lige skulle have skaffet udstyr nok til at begynde det.

    Hvem ved.


  • #227   23. mar 2020 Selvfølgelig skal folk stadig betale, der er jo også nødpasning der koster penge, pædagogerne har også familier der skal have mad på bordet osv, forældrene ville jo alligevel skulle betale for den/de pladser, så det er jo ikke et chok de skal af med de penge. Man får jo heller ikke rabat i skat fordi man ikke har børn, ikke har bil, ikke bruger sygehuset osv.

  • #230   23. mar 2020 Caroline . Ja tænkte netop også lige at hvis man står uden job, jamen så kan man jo søge friplads, eller delvis friplads alt efter hvor meget man går ned i indkomst. Denne situation rammer os alle på en eller anden måde, og det må vi jo bare tage med. Det vigtige er at vi kommer over det, og at samfundet stadig kan fungere bagefter.

  • #231   23. mar 2020 Min datter går på en friskole og lærene arbejder hjemmefra. Så de skal jo stadig have løn osv

  • #234   23. mar 2020 Orv, det går godt nok stærkt i USA nu.

    Om få dage så har de overhalet Kina.

    Vildt!


  • #235   23. mar 2020 Martin : Det er bla fordi de var alt for langsomme om at komme igang med at teste smiley

  • #236   23. mar 2020 @Rikke.
    Ja, men det er alligevel utroligt hvis de overhaler Kina.

    Det tror jeg ikke at den kære Trump vil kunne lide...


  • #237   23. mar 2020 Maerin : Så er det sikkert alle andres skyld, for han har jo ytret de hurtigt ville vinde kampen mod den usynlige fjende smiley

  • #239   23. mar 2020 @Holly.
    Hun har da netop været utroligt hurtig og konsekvent.

    Jeg personligt tænkte da i starten, at hun var alt for skrap i sine sanktioner i starten, men må da erkende, at det heldigvis ikke var mig der var statsminister, så havde vi nok set langt flere tilfælde.

    Jeg gik jo fra, at det hele var lidt hysterisk til at måtte erkende, at der var en grund til alle de tiltag.

    Altså hun bliver da rost af langt de fleste også fra den blå side.

    Når de så nu også har erkendt, at det er test der skal til, så kan jeg altså ikke se andet end der er lavet et flot stykke arbejde.

    Det er på mange måder nemt at være bagklog og finde fejl i håndteringen af x ting, men faktum er, at vi slet ikke har den enorme stigning af alvorligt syge og døde, som vi har set i mange andre lande.


  • #242   23. mar 2020 @Holly.
    Måske hun også har haft det lidt stramt med at erkende, at de der "skævøjede" også kan nogen ting. smiley

    Ej, spøg til side, jeg aner ikke baggrunden for den historie er, men jeg har så meget tiltro til vores politikkere, at der med garanti er en god forklaring.

    Det er bare ikke sikkert at de vil have den ud.

    Lige nu, tror jeg faktisk at både rød og blå stue, har travlt med at arbejde sammen, og forsøge at finde de bedste løsninger for os alle.


  • #244   23. mar 2020 Martin: De forskellige partier har været super gode til at samarbejde under denne krise , lave hjælpepakker osv sammen. Når selv de kan samarbejde pt uden at svine hinanden til, ville det være klædeligt hvis befolkingen så også lod være med at gøre det til en politisk kamp .

    Mette har jo også sagt fra start af at de kommer til at begå fejl.


  • #246   23. mar 2020 Jeg har slettet en kommentar, igen vil jeg understrege at det er HELT fint at være uenig, men at kalde andre folk for taber , idiot, og hvad der ellers med jævne mellemrum bliver kastet afsted, er ganske enkelt ikke et okay sprogbrug. Tal pænt uanset om I er enige eller uenige.

  • #249   23. mar 2020 Nu stopper I simpelthen, det kan simpelthen ikke passe at voksne mænd ikke kan finde ud af at formulere sig uden at svine andre til eller bruge øgenavne/skældsord. Lad være med at ødelægge Bumles tråd. Har I et behov for at svine folk til så gør det i pb, der kan I gøre det alt det I lyster.

  • #251   23. mar 2020 @John.
    Nogen betragter T..... ordet som nedsættende.

    Derfor.


  • #252   23. mar 2020 Facinerende:

    https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/rigmand-staar-bag-corona-donation-til-danmark/8062052

    Kina giver den da gas lige pt.....


  • #254   23. mar 2020 Hold nu lige den pæne tone hvis I vil være med.
    Jeg er ellers ikke meget for at blokere folk, men hvis man ikke holder den gode tone kan man ikke få lov til at deltage smiley


  • #256   23. mar 2020 Holly : Nu stopper du simpelthen! Uanset om det er en HA eller nogen som helst anden bruger, så er det der sprogbrug som I har ført jer frem med ganske enkelt ikke okay, og det ved I også udemærket godt. Dette er sidste advarsel, jeg gider simpelthen ikke evige ballade hver gang visse brugere ikke kan finde ud af at overholde reglerne.

  • #260   23. mar 2020 Hold nu op med at komme her og ødelægge vores gode debat. I har knap deltaget og vi er på tråd 4

    jeg laver en tråd 5

    så kan de der vil følge ned derover og resten der vil te sig kan blive her og gøre det. så er der plads til alle smiley



  • #262   23. mar 2020 Altså..
    Jeg har undret mig lidt over, at på andre Heymate-forum's som Bilgalleri og Baboom, der er debatten MEGET mere fri. Men det er sgu da de samme regler man skal overholde, på alle Heymate's sider.

    Jeg undrer mig også over, at mit #182 om EU ikke er blevet slettet, når jeg ikke må bruge samme ligefremme sprogbrug, såfremt det er en ganske bestemt fremmed ideologi, jeg kritiserer? Det kunne jeg skrive meget om, men jeg skal nok holde igen for denne gang for det er jo ikke trådens emne..

    Men man står tilbage med den opfattelse, at det reelt ikke er Heymate og deres regelsæt der bestemmer her på HG, men nogle hjælpeadministratorer (mest den ene) der ud fra sin egen opfattelse af hvad der må kritiseres, misbruger sin magt til at lukke munden på de brugere, der af den ene eller anden årsag prikker til hendes personlige holdninger, og ikke mindst følelser. Åh ja FØLELSER. I hendes verden er krænkelse af andres følelser, ligestillet med at slå dem hårdt i ansigtet. Altså hvis hun godt kan lide dem der bliver krænket, ellers ikke.

    Jeg har skrevet det før, og det bliver jeg ved med hver gang lejligheden byder sig: HG trænger til nogle andre mere voksne HA'erne.


  • #263   23. mar 2020 lav en tråd om det ikkesom

    jeg er sikker på at mange har en mening og reglerne er en yderst relevant debat

    blot et forslag

    jeg ved desværre ikke nok om admin osv til at kunne svare på det. ved ikke engang hvem der er

    men er der problemer så ville jeg klart lave en tråd og måske klage


  • #264   23. mar 2020 Gider ikke HL.
    HG betyder ikke så meget for mig som det gjorde engang. Hvorfor tror du jeg ikke har gidet oprette mine hunde, som jeg ellers har haft på min tidligere profil?
    De kan smide mig ud, og jeg vil blot trække på skuldrene.. Og det er ikke brugernes skyld, det er HA


  • #265   23. mar 2020 kender desværre ikke til problemet. synes det er et hyggeligt sted at være

  • #266   23. mar 2020 Men jeg vil da gerne opfordre alle der har det som mig, til at skrive til Heymate og forklare hvad der foregår. Det gjorde jeg sidst jeg fik slettet indlæg.
    Jeg ved ikke om jeg har fået svar, den mail jeg skrev fra er ikke min primære, og jeg gider ærlig talt heller ikke læse svaret. Mest fordi jeg ikke forventer at være blevet taget alvorligt, da en enkelt som klager nok ikke rykker så meget. Og jeg kan jo se at den indklagede HA stadig er HA.


  • #268   23. mar 2020 Heymate's regler skal overholdes, ikke nærtagende HA'ere der sætter sine egne regler, som ingen har en chance for at sætte sig ind i.

    "ekstreme politiske holdninger, rasistiske og grænseoverskridende udtalelser"?
    Slap dog af! Jeg har lovlige politiske holdninger, jeg er ikke racist og har aldrig skrevet noget racistisk ud fra definitionen på racisme, og grænseoverskridende udtalelser hvad er det? Det kan vel kun være udtalelser der ikke overholder regelsættet for brug af Heymate's forum.
    Der er MASSER af hvad du kalder grænseoverskridende udtalelser på andre af Haymate's sider. Men hvad ER grænseoverskridende udtalelser? Jeg synes f.eks at venligbo agtige udtalelser er grænseoverskridende, men skal der ikke være plads til alle? Eller kun dem man deler holdninger med?
    Moderationen af HG er til grin, ganske enkelt. Men så længe det ikke rammer een selv, er det jo så nemt bare at kigge den anden vej.

    Det så vi tydeligt da du fik røven i klaskehøjde, fordi din misbrug af din HA stilling, ramte et bredere udsnit af HG's brugere.
    Og hvordan var det nu at det endte?


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #271   23. mar 2020 Overholder man loven/reglerne må man selvfølgelig have sin mening. Man kan ikke få folk til at tie fordi man ikke er enig i deres synspunkter.

    Hvad den enkelte finder grænseoveeskridende er jo forskelligt.


  • #273   23. mar 2020 Hm...

    Jeg synes det er en balance gang.

    Altså nu hader jeg de der jeg synes at x antal (så kan alle jo gætte som en tåbe) er et problem. Så jeg taler lige ud af posen som jeg plejer.

    Generelt synes jeg at debatterne herinde er ret gode.

    Det er meget få gange at jeg synes at de der redigerer gør forkert. Rapanden foreksempel kan jeg godt følge da hun i dag redigerede. Kom nu...

    Når visse udtryk bruges, skal man da lige tænke over modtager i situationen.

    Ikkesom. Du skriver nogen gange over kanten og det burde du vide. smiley

    HL. Du tolker som vinden blæser, og burde faktisk overveje, om du ikke bare er lidt for følsom ind i mellem. Jeg har stadig til gode at skrive noget som helst hårdt i mod dig, og alligevel så klager du tit over mine kommentar.

    @Christina. Sjov udtalelse vi er vel nærmest kun en håndfuld Mænd der overhovedet kommenterer herinde, så er det måske fordi at østrogen fin fonemmelsen lige skulle pakkes lidt ind i ny og næ.

    Ja, det kan vi så selv hver i sær side og fundere lidt over.... smiley

    Altså kom nu, det er ikke så svært.

    Jeg går tit til stålet, men er aldrig blevet frosset, og endnu ikke blevet black listet af nogen af hvad jeg ved.

    Måske fordi, at i mellem dumme kommentar er der også gode.

    Et godt eksempel er faktisk Corona tråden hvor Hanne M (mener jeg hun hedder) og jeg i starten var vildt uenige. Det kan alle læse sort på hvidt, og vi havde mange skarpe debatter.

    På intet tidspunkt, blev hun sur eller brokkede sig over mig. Hun forholdt sig bare til det jeg skrev. Over tid, måtte jeg jo give hende ret. Hun havde meget ret i mange af sine meninger.

    Altså det er hvad en debat er til, og så drop alt det der "jeg er trådt over tæererne" konstant. Uanset hvad man har mellem benene.... smiley


  • #274   23. mar 2020 "Hvert site herinde - har forskellige målgrupper, hvert site har sine egne HA'er.."
    Og hvert site har de FULDSTÆNDIG samme regler man skal acceptere, for at blive medlem - en slags kontrakt imellem bruger og udbyder som bruger accepterer. Og som ikke bør kunne brydes af nærtagende HA'ere.

    "Herinde bliver 98% af HVER henvendelse først vendt med Big Admin"
    BULLSHIT! Ellers kan man ikke blive frosset kl. bæ om aftenen. Ha'erne kører deres helt eget løb, det er så tydeligt at selv en blind kan se det.

    "Jeg forstår ikke man, ikke kan evne at skildre forskellige forums fra hinanden."
    Det kan jeg sagtens, men sidst jeg fik slettet og kom i fryseren, svarede jeg på et allerede oprettet emne og kom med en konstruktiv mening om, at man ikke burde tage det så nært at en hvalpesælger, ikke ville sælge til tilhængere af islam, når man selv var tilhænger at islam som hvor fleste tilhængere jo ikke vil gifte sig med en der ikke er tilhænger af islam.. Skal jeg ikke have lov at ytre min holdning til et emne der allerede bliver debatteret? Der var INGEN kalden skældsord eller øgenavne, blot følte en HA sig krænket på en muslims vegne.. Latterligt.

    "Man bliver simpelthen så træt af at se på, de samme bruger synes det er okay at kalde andre for diverse skældsord. At kalde en anden for trunte - det ER ikke okay herinde"
    Nej fair nok, og det har jeg heller aldrig gjort i forum. Heller ikke sidst jeg fik slettet og blev frosset.

    "I reglerne henvises der til man taler pænt til hinanden"
    Ja men kom med eet eneste eksempel på, at jeg har talt grimt til andre brugere i forum.
    Det kan du ikke, for det har jeg ikke gjort! Jeg har talt grimt om en himmelnisse, men jeg tror ikke Allan er bruger på HG..


  • #275   23. mar 2020 At jeg bliver kaldet HA trunte og taber vil jeg ganske enkelt ikke finde mig i, præcis som jeg heller ikke vil acceptere at man kalder andre brugere de ting. Big admin er ofte inde over ting inden vi skrider , i aften erkender jeg gerne at jeg reagerede SELV, da det ganske enkelt ikke er okay, og det bliver ikke mere okay af at man gentager sig selv.

    Grunden til at big admin ofte er inde over , er fordi vi VED at ved bestemte brugere ender det præcis som i aften, at der bare bliver endnu mere ballade. Men dælme nej om jeg bare vil finde mig i at jeg selv eller andre skal kaldes alt muligt, bare for at undgå balladen.

    At nogen kan synes det er okay at tale sådan til andre, er simpelthen langt over min fatteevne, og det fortæller dælme mere om dem end det gør om mig. Og nej jeg yder ikke magtmisbrug, hvis jeg gjorde det og ikke kunne skelne mellem egne holdninger og min HA-tjans, var der brugere jeg ville slette alt fra og fryse konstant, fordi jeg ikke gider høre på dem smiley Jeg vælger derimod bare at ignorere bestemte brugere, med mindre de som f.eks i dag netop overskrider reglerne angående tone, så blander jeg mig, for det er hvad min HA-tjans går ud på, hvis jeg bare lod folk kaste om sig med skældsord og øgenavne, så ville jeg ganske enkelt ikke "leve op" til det jeg har sagt ja til da jeg fik tjansen.

    Det er simpelthen trættende at vi skal have den her debat hver eneste gang bestemte brugere irettesættes, alle andre kan fint acceptere at de gik over stregen/brød reglerne, uden at skulle skabe mere ballade. Jeg kan desuden oplyse at det er sjælden vi som Haer har behov for at blande os, ligesom vi heller ikke sidder og kigger forum igennem bare for at finde nogen at irettesætte, men når man støder på noget som f.eks i dag, ja så reagere man altså også.



  • #276   23. mar 2020 Martin,

    Jeg skriver som jeg ville tale i en verbal debat imellem voksne mennesker. Men jeg kalder ikke andre for øgenavne eller skældsord, eller sviner dem til.


  • #277   23. mar 2020 "i aften erkender jeg gerne at jeg reagerede SELV"

    IGEN i aften..

    Jeg så ikke hvad John skrev, jeg skriver ud fra egen erfaring.


  • #279   23. mar 2020 hvis jeg gjorde det og ikke kunne skelne mellem egne holdninger og min HA-tjans, var der brugere jeg ville slette alt fra og fryse konstant"
    Det er jeg slet ikke i tvivl om, men i så fald var du ikke HA ret længe, og det gætter jeg på betyder alverden for dig...

    "Jeg vælger derimod bare at ignorere bestemte brugere, med mindre de som f.eks i dag netop overskrider reglerne angående tone"
    Bullshit, og du ved det lige så vel som JEG ved det. smiley

    "Det er simpelthen trættende at vi skal have den her debat hver eneste gang bestemte brugere irettesættes"
    Måske fordi bestemte brugere har sat sig ind i reglerne for forum, og ikke gider blive censureret af HA'eres personlige moralkodeks som man ingen som helst chance har, for at sætte sig ind i, inden man skriver sit indlæg.

    Gentager gerne at jeg ikke så hvad John skrev, men jeg ved hvad jeg selv er blevet sanktioneret for at skrive.


  • #282   24. mar 2020 "Det er simpelthen trættende at det er de samme bruger der smider sig i en offerrolle NÅR de overskrider en grænse og får det af vide..."
    Hvilken grænse, kan du ikke henvise til en regel der siger at jeg ikke må kritisere islam?

    "At udskælde islamister og sætte dem i en bås, er blevet (igen) påtalt herinde - at det er ikke under her Forum du behøver få din forløsning for det - der er simpelthen ikke HER du kan debattere om det."
    Nå?? Hvorfor bestod tråden om den antiislamistiske hvalpesælger så længe før jeg valgte at kommentere i den? MÅ jeg ikke kommentere med min relevante mening i en allerede bestående tråd? Jeg kaldte ikke nogen øgenavne, eller svinede andre brugere til.

    "Du ser bestemt heller ikke folk diskutere omkring udlændinge og sundhedsektoren (at vi mangler penge pga indvandring fx) over på Hestegalleri - fordi det er ikke "målgruppen" af bruger derinde!"
    Så fjern Off-topic sektionen hvis ikke-hunderelaterede emner ikke er velkommene? Den er der vel af en årsag, nemlig at det ikke KUN er hunde der behøver debatteres her?

    "Hvis man alligevel har "så lidt" for HG - hvorfor er man her så, kun når der skal laves sådan noget her?"
    Jeg kan godt lide HG, jeg kan bare ikke lide HG's HA'ere og deres personlige version af reglerne.. Det er jo derfor jeg gider kæmpe for at få dem fjernet og afløst af voksne.

    "Så må man jo undgå at bidrage til en debat hvis man ikke kan opføre sig ordenligt."
    Sidst jeg fik slettet indlæg mener jeg ABSOLUT ikke, at jeg ikke opførte mig ordentligt! At komme med en vinkel på et indlæg, der desværre ikke pleaser en muslim, er det ikke at "opføre sig ordentligt"? Hold nu op..


  • #283   24. mar 2020 Christina,

    Jeg gider helt ærligt ikke diskutere det åbenlyse misbrug af magt HA'erne udviser. DU blev pillet af fordi nok blev ramt.
    Der er ingen forskel på dit misbrug og Rikkes.. Misbrug er misbrug!

    Det er ikke for sjov at jeg brokker mig.. men what ever.


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #284   24. mar 2020 Siden burde vil være for alle som har lyst.

    Jeg finder det over min grænse at man vil bestemme hvad der er korrekt at skrive om


  • #286   24. mar 2020 Max : Nu er det sådan at der er bestemte regler for siden, bla at man skal tale ordenligt til hinanden og racistiske ytringer ikke er okay. Og så skal de regler ganske enkelt overholdes. Hvis man ikke vil være et sted med regler, så finder man bare et andet sted at være, ingen tvinger en til at være herinde.

    Og det bliver mit sidste ord i denne sag, gider simpelthen ikke fortsætte med at diskutere igen igen. Er man utilfreds så kontakt Big admin som jeg har sagt et hav af gange, oftest er de som sagt alligevel inde i sagerne smiley



  • #287   24. mar 2020 Ja kontakt Big-admin, det er en win-win situation.. Regler er regler, og medmindre brud af de regler er bevist, er der ingen sag udover magtmisbrug.

    (Rikke bør læse op på hvad racisme er, og det er ikke kritik at en muslim der krænkes over en hvalpesælger, og medfølgende konkretisering af islams diskrimination imod ikke-muslimer.)


  • #290   24. mar 2020 "så lad dog vær med at være så absurd barnlig og blive ved med at ville have din vilje fordi du vil have lov at snakke grimt om andre fordi det ikke lige står ordret i reglerne hvad du må eller ej."

    Hvem har jeg snakket grimt om?


  • #292   24. mar 2020 "fordi jeg ikke orker skulle stå til ansigt med at kaldes for SÅ mange ting af VOKSNE mennesker."

    Man kunne jo også bare slappe lidt af, og nøjes med at henholde sig til hvad der står i Haymate's regler for brug af deres forum.
    Så får man heller ikke utilfredse brugere der føler at det de klikkede ja til da de meldte sig ind, ikke gælder for alle.


  • #293   24. mar 2020 Christina,

    Nej, jeg vil bare gerne have svar på hvem jeg har snakket grimt om. Jeg finder mig ikke i sletninger og censur, når jeg ikke har gjort noget forkert ifht. de regler der bør gælde ALLE brugere.


  • #297   24. mar 2020 Christina,

    Brokkede jeg mig da du smed mig i fryseren?
    Nej. Fordi jeg var klar over at jeg overtrådte en regel om ikke at gengive HA'eres pb'ere - for at drille dig.. smiley
    Får jeg en sanktion der er basis for i reglerne, så brokker jeg mig SELVFØLGELIG ikke, ellers gør jeg og det vil jeg blive ved med.

    "Nej jeg gider sgu ikke skulle gennemgå dine svar - på hvornår DU har været grænseoverskridende eller snakket grimt om andre, til andre...
    Det er aldrig sket at jeg har snakket grimt om andre. Og mht til det grænseoverskridende, så er det jo en individuel vurdering som en hvis HA kammer over på igen og igen. Regler er regler, men man skal kende dem for at kunne overholde dem. Og hvem fanden kender Rikkes siger jeg bare.. Heymates er ikke til at misforstå, men Rikkes er bullshit.


  • #299   24. mar 2020 Tak Ida.
    Der er åbenlyst forskel på brugere her inde.
    Og igen - regler er regler og Rikkes regler er ikke dem jeg har klikket accepter til, da jeg meldte mig ind.
    Jeg kender dem ikke engang, og det tror jeg heller ikke hun selv gør.


  • #302   24. mar 2020 Christina,

    Jeg forholder mig ikke til noget jeg ikke nåede at læse, jeg forholder mig her til hvad jeg selv har fået sanktioneret.. Og den sidste omgang sletninger og frysning jeg fik, var fandeme ikke iorden. (må man godt bande eller bliver jeg mon frosset? Uha uha..)

    Det hører ingen steder hjemme at man på et forum ikke ved, hvornår man kan risikere at få slettet indlæg og blive sanktioneret! Og mit seneste eksempel er langt ud over den grænse, ligesom visse andre i fortiden har været det.
    Da jeg slettede min forrige profil, med utallige billeder og lange beskrivelser af mine kære hunde, var det i vrede over samme uretfærdige behandling fra HA'ere. Og nu vil jeg skide på om jeg bliver slettet, jeg brokker mig over moderationen hver gang jeg har mulighed for det, fordi det er det rigtige at gøre. Prøv se på HG i dag, hvor lidt der sker her. Og hver gang der kommer en god debat hvor meninger brydes, hakker HA igennem. Det er sgu ikke godt for Heymate's indtjening, og jeg tror ikke HG overlever hvis nedgangen i "cliks" fortsætter - det er ikke engang vigtigt nok for dem at rette fejlen der gør, at man ikke kan lave smileys i statusbeskederne. smiley

    Der er vel en Off-topic sektion af en årsag, så lad dog være med at sabotere gode debatter med den begrundelse, at det ikke er hunde-relateret. Så længe man ikke sviner andre brugere til, men blot bruger et ligefremt sprogbrug (som jeg er tilhænger af og ikke KAN lægge fra mig) og overholder de overordnede regler vi alle har accepteret, så længe burde en debat få lov at bestå.
    Som det er nu er HA'erne Heymate's værste fjende, der sker jo INTET her som kan skabe en debat. Med god grund..

    Og hvis alene ordet "Trunte" sårer en så meget, så burde man nok ikke være HA'er men børnehavebarn igen.


  • #303   24. mar 2020 Jeg er overvejende enig med Ikke som. smiley

    Det er ingen hemmelighed, at jeg er modstander af én af de nuværende (og én tidligere) HA´er, og grundene er flere.

    Den første og mest oplagte er, at man skal besidde et vist niveau af modenhed og indsigt, for at bestride dette "job", det vil jeg påstå ikke gør sig gældende i de to tilfælde - og det ses ikke kun i moderationen her på sitet, men også i egne indlæg fra eget liv og holdninger til diverse ting.

    Dernæst skal I stoppe med at kalde Ikke Som (og andre) for racister og/eller for at komme med racistiske udtalelser, når I tydeligvis ikke aner en bjælde om, hvad der ligger i ordet, det er til grin og pinligt for jer;

    https://menneskeret.dk/viden/laeringsportalen/faq-elever/racisme

    Så vidt jeg ved, udtaler bl. a. Ikke Som sig udelukkende om religion, og altså ikke om racer, så det er ikke grundlag for advarsler, frysninger og sletninger.

    I forhold til denne tråd synes jeg, at den meget godt viser, at "magten" er steget én til hovedet, ligesom den var en anden, der var i tjansen tidligere.

    At skride til sletning af indlæg som det første, uden advarsel eller henstilling til voksne mennesker er simpelthen en hån, og som I, Christina og Rikke, flere gange påpeger, så er det her voksne mennesker, ergo må man forvente en vis grad af modstand og diskussion i trådene, I er dælme ikke selv for fine til at blive personlige i de tråde, I deltager i.

    HG er blevet fladt, kedeligt og kønsløst, og jeg véd, at flere af de brugere, der enten er smuttet eller ikke deltager så meget mere (inkl. mig selv), fik nok af den evindelige indblanding fra HA´ernes side, når noget overskred DERES grænse, ikke reglerne på sitet, men deres personlige grænse - og det er fandeme ikke OK!

    Christina, du røg ud på røv og albuer (enten direkte eller inddirekte), fordi du endnu engang ikke kunne styre dig i en debat, og greb til sletteknappen, helt uden grund til det, andet end at du blev...afsløret i nogle ting, det var helt på sin plads og derfor kommer det ikke bag på mig, at du nu sidder og forsvarer Rikke med næb & kløer - du er sikkert bitter.


  • #304   24. mar 2020 Jeg er også ret enig. At man har en anden mening end flertallet, burde virkelig ikke føre til, at man bliver frosset eller smidt ud. Så bliver det i hvert fald et trist forum, hvis vi alle sammen skal være enige.

    Selvfølgelig skal man opføre sig ordentligt og ikke gå efter enkelt-personer, men det burde jo gælde for alle. Ikke kun dem, man kan lide eller dem, hvis holdninger man synes er sympatiske. Det holder da ikke.

    Hvis en bruger ikke har brudt reglerne, skal vedkommende selvfølgelig ikke slettes og profilen skal selvfølgelig ikke fryses. Heller ikke selvom man personligt synes brugeren er et fjols.


  • #307   25. mar 2020 jeg har ingen på filter

    men denne debat hører til her var aftalen


  • Jinx
    Jinx Tilmeldt:
    feb 2020

    Følgere: 1 Hunde: 1 Svar: 139
    #308   25. mar 2020 John er chokerende nok stadigvæk frosset.!

    Hvordan kan det på nogen måde være ok!?



  • #309   25. mar 2020 altså er helt lost på hvad der er grunden til alt det røre ... hvad har John gjort ...

  • Jinx
    Jinx Tilmeldt:
    feb 2020

    Følgere: 1 Hunde: 1 Svar: 139
    #310   25. mar 2020 Han sagde vidst nok trunte til en HA.

    Jeg kan ikke se hvorfor man skulle blive sur over det.


  • #311   25. mar 2020 ah ... sur ok ... jeg vil nu heller ikke finde Trunt flatterende, det er nedladende, men at fryse på det er en overreaktion, efter min mening ...

  • Jinx
    Jinx Tilmeldt:
    feb 2020

    Følgere: 1 Hunde: 1 Svar: 139
    #312   25. mar 2020 Jeg synes en debat skal være fyldt med forskellighed, der er ikke noget mere inskrænkende for en persons rummelighed og viden, hvis man kun ville snakke og høre på holdninger der er tæt på de ting man selv mener.

    Lyt dog på folk der mener anderledes og prøv at forstå dem uden fordomme, hvorfor mener de hvad de gør, og hvad er det der får deres ur til at tikke, det kunne måske åben op for en hel ny verden af forståelse overfor andre hvis man ikke var så styret af fordomme og pisk til dem der mener anderledes.


  • #313   25. mar 2020 enig ... men skimmede lige tilbage og kan også se at TS opfordrer til at der ikke bruges nedsættende ord, at tonen holdes skarp men pæn, som ts skriver har corona trådene kørt længe og med mange indlæg, men så kommer nogle personer ind med et mindre pænt sprogbrug, og det ødelægger trådene, det er ikke fair ... man kan altså, hvis ellers man tænker sig lidt om godt statuere meninger uden man bruger ord der virker nedsættende/stødende ...

  • #314   25. mar 2020 Så vidt jeg så, så blev de bedt om at stoppe gentagende gange, de indlæg jeg så bidrog ikke med noget som helst, andet end at man gik efter en bestemt HAer for at bede folk holde tonen.


  • #317   25. mar 2020 @Holly.
    La være med at pive!

    Jeg må ikke engang være med i Herregruppen.

    Tydeligvis betragter Isabelle mig som en trunte! smiley


  • #320   25. mar 2020 tak Isabelle smiley ..... og så sidder jeg ellers lige på mine hænder lidt, og det er ikke for at varme dem smiley

  • #324   25. mar 2020 Ida smiley

  • #325   25. mar 2020 Enig med Mike's mor. Hvis man vil sige noget, kan man jo bare sige det uden at pakke det ind i glanspapir og regnbuebånd. Og hvis man ikke kan stå ordentligt ved det, burde man måske bare lade være.

    Når det er sagt, synes jeg nu ikke Isabelle pakker noget ind her. Jeg synes, det fremgår ret tydeligt hvad hun mener.


  • #327   25. mar 2020 Nu er der forskel på at sige tingene direkte og så det at være ubehøvlet.

  • #328   25. mar 2020 nogle har det behov. dem om det.

  • #329   25. mar 2020 Tror der er nogle mænd her, der har det lidt stramt med kvindelige autoriteter....

    Hvor svært kan det være at rette ind og lade være med at bruge øgenavne?
    Børnehave!


  • #331   25. mar 2020 Tænker CH har ret.
    Det er de samme 4-5 mænd der ikke evner at begå sig herinde.


  • #332   25. mar 2020 man kan bare springe dem over... så kan alle være her

  • #334   25. mar 2020 Dohhh...

    Vi er vel kun 4-5 mænd der kommenter.... smiley

    Men ok, en del kvinder har det meget stramt med at blive udfordret verbalt. Specielt af en mand.

    Det mest morsomme er dog, at vi 4-5 mænd der kommenterer herinde, har jeg egentligt aldrig oplevet sådan blive pigesure på hinanden. Det selvom vi ikke er enige.

    Måske mænd generelt er mere rummelige end kvinder, selvom det mest er kvinder der mest fortæller at de er det.

    Måske skulle man gøre de 4-5 mænd der kommenterer til H.A'ere. Det kunne faktisk være interessant. smiley


  • #335   25. mar 2020 #331

    Hahaha.. Ja. -og hvor mange kvinder?


  • #336   25. mar 2020 Mike's: Ja, reglerne skal selvfølgelig være ens for alle smiley

  • #337   25. mar 2020 Nå, den sad smiley

  • #338   25. mar 2020 smiley

  • #340   25. mar 2020 Ja det var lidt langt ude at skrive. Jeg går ud fra jeg er en af de 4-5 mænd Janni omtaler. Der er, som Martin skriver, ikke mange mænd som kommenterer herinde.
    Så ja.. Lige over Janni. Du evner ikke at begå dig ordenligt i en debat. Det så vi alle meget tydeligt sidste gang jeg forsøgte at skrive med dig.


  • #341   25. mar 2020 Fordi du ikke kunne bevise den påstand du kom med, fordi den ikke fandtes. smiley
    Men nej, du er faktisk ikke en af de 5 jeg omtaler.

    Men man ved den rammer plet når modsvaret er, det man siger er man selv. Og når man lige er nødt til at skrive at "det så vi alle ..."
    Det eneste vi så var dig der kom med en påstand du ikke kunne bevise. Men det er ikke mit problem.


  • #342   25. mar 2020 I så fald bør du nok gøre som dine veninder skriver, og sige tingene direkte i stedet for de der hentydninger.. Så undgår du misforståelser.

    Som skrevet MANGE gange, så beviste jeg nok i den tråd. Du modbeviste ikke en skid. Sådan sluttede debatten. Så lad være med det der...


  • #343   25. mar 2020 Det er jo ikke mig der siger at tingene som du påstod findes, er at finde sort på hvidt. Det er dig. Så selvfølgelig er det dig der er nødt til at bevise det du siger, er rigtigt.
    Og det kunne du ikke.
    Hvis du kunne, så havde du jo gjort det, det er klart. Du smed en mail op hvor man ikke kan se hvad det er der bliver svaret på og den holder altså ikke i retten.
    Mad lad nu det ligge. Du er ikke den første og heller ikke den sidste der er blevet fanget i historier fra den side af der er lidt for gode til at være sande. Så ro på.

    Denne tråd skal, fra min side af, ikke drejes hen på manglende beviser på en påstand på et helt andet emne end hvad den tråd omhandler.
    Så må det rykkes hen i omtalte tråd. Tænker ikke at andre her i tråden, gider sidde og læse dette, fordi du lige skulle bringe det på banen. Igen.
    Hvis du kan bevise din påstand nu, så lad os flytte hen i omtalte tråd og hvis ikke, så bliver der ikke flere ord om den sag herfra.

    Men kan godt lide din aggressive måde at svare på, især når du slet ikke er en af dem der bør føle sig truffet.


  • #344   25. mar 2020 Mon ikke IQ har en del at sige i forhold til at læse og forstå... smiley

  • #345   25. mar 2020 # 339 ... det er der så nogle der ikke kan ... hvis du lige læser #333 .... gad vide hvor mange Holly reelt kender herindefra....

    jeg synes faktisk de fleste, uanset køn kan finde ud af at skrive fornuftigt, at man er uenige er en ting, det skal der være plads til ... men der er nogle få jeg ofte synes skriver noget, bare for at provokere og få reaktioner frem, det er ikke seriøs debat kultur...

    @ 334 Martin ... jeg har nu set mænd hakke efter hinanden i tråde ...

    #334 ... næe det tror jeg så ikke nødvendigvis ... meget handler nok om den debatkultur og kommunikations kultur man er præget af, både i opvækst, i uddannelse og på job .. ens sociale omgangskreds og hvordan og med hvilke ord man kommnunikerer ... i nogle kredse er man mere direkte end i andre, nogle ord er ok blandt nogle mens de er No Go blandt andre, nogle foretrækker diplomati, andre er totalt ligeglade bare de får ordet ...


  • #349   25. mar 2020 @ Holly ... skal ikke kunne sige om nogen har skrevet det i den tråd ... jeg har ihvertfald ikke, så regner ikke med det er mig du citerer...

    nogen indikerer "flere" ... måske du bare skal skrive "jeg" og undlade at tage andre til indtægt for dine meninger ....

    Engang synes jeg faktisk du kunne skrive indlæg der havde substans, nu synes jeg af og til du er sjov, i starten da du skrev mere og mere bare for at provokere tænkte jeg "what" nu synes jeg desværre bare det bliver lidt ligegyldigt ... det er faktisk ærgerligt for jeg kan huske at du kan debattere, når du gider ...


  • #352   25. mar 2020 jo Holly .... man kan hvis ellers man gider at bruge lidt tid på at vende sin retorik inden man trykker send ...

    Som Peter Plys konkluderer på en tegning : " Det lød godt inde i hovedet, men så skete der noget på vej ud "

    Man kan læse og vurdere inden man trykker send, hvis altså man er her for debatten, og ikke bare for reaktioner på ens provokationer ...

    Det er måske ikke nemt, men det bliver nemmere med tiden ...

    jeg har da også af og til lyst til at skrive "fjols" "idiot" "hvordan kan du mene det, Tumpe" osv ...
    Men i stedet skriver jeg så "det er jeg altså ikke enig i fordi ......" " ej mener du det, kan du ikke se at...." eller bare nogle argumenter for hvorfor jeg ikke er enig eller ser tingene på samme måde, men uden nedladende personlige betegnelser, eller mængde betegnelser som "rød stue" .... osv ... jeg ved du forstår ...



  • #354   25. mar 2020 Nå jamen så har du jo selv svaret, så er du ikke på HG for at debattere ... så er du her for at provokere og irritere dem du har set dig sur på ...

    At ordentlig kommunikation er at slikke nogen som helst et vist sted er imo en meget subjektiv opfattelse ... er faktisk ret sikker på man når flere og mere på den måde, det andet bliver jo. med dine egne ord bare trættende ... enten fryses man, eller andre begynder at ignorere en .... hvad har man så opnået ... en kortvarig tilfredsstillelse, måske, som at tisse i bukserne for at holde varmen, og ja så starter det hele forfra ...

    dig om det hvis det er måden du vil være her på, måske du selv tror du ændrer noget, fx mht til HA´ere, men det tror jeg nu ikke du gør ...


  • #356   25. mar 2020 Så, fordi man evner at tale ordentligt til og om andre mennesker, har man ikke en selvstændig mening om noget? Det er ret morsomt på et eller andet plan smiley

  • #358   25. mar 2020 Vi er jo sjovt nok alle som vi er, forskellen er nok bare hvordan vi opfører os.

  • #359   25. mar 2020 Det har du da lige skrevet til Hanne? Og så undrer det mig bare, hvis det ikke er det du mener, for jeg oplever ikke Hanne som en rygklapper, der ikke kan tænke selv. Så jeg tænkte, at det nødvendigvis måtte handle om hendes skrivestil.

    Og ja, jeg har nu heller ikke tænkt mig at blande mig i din måde at opføre dig på. Du er voksen, det må du selv styre.


  • #361   25. mar 2020 Det skulle man mene, men det ses alligevel tydeligt at det ikke helt er tilfældet for nogen.

  • #362   25. mar 2020 Og hvem er de "rigtige" i øvrigt? Hvem skal man slikke i røven herinde for at få sin vilje?


  • #364   25. mar 2020 Nej du kaldte hende for en taber i stedet for.

  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #366   25. mar 2020 Lad nu Holly være som han er. Hvis han går over stregen må han tage straffen. Andre skal ikke bestemme hvordan han skal opføre sig.



  • #367   25. mar 2020 Det er som al anden adfærd. beløn den i gerne vil se mere af.

  • #370   25. mar 2020 jeg undrer mig over hvorfor folk der virker utrolig indestængte over HG overhovedet er her. få dog noget andet at lave som er mere positivt givende tænker jeg. grib det korte liv....


    jeg er her fordi jeg synes om det og mange brugere herinde. jeg lærer tit noget og flytter mine holdninger

    gav det mig kun negativt så gad jeg da virkelig ikke...

    Det er altid sådan jeg tænker når jeg oplever den slags 'uro' som er blevet emnet her.



  • #371   25. mar 2020 Holly hvad mener du? Jeg har da masser af gode debatter i sober tone med folk herinde?

    der er måske nogle som ignorere mig men det er da ikke et flertal. der vil altid være nogle som ikke kan lide en og omvendt. Det er sådan det er. for alle.

    jeg synes ikke jeg har en uheldig adfærd herinde heller.

    jeg tror du har fået en meget forkert og negativ oplevelse af mig. Det er en skam men hvis du en dag vil tage den i pb så sig til. min dør er åben. og jeg er ganske rar smiley

    jeg skrev iøvrigt generelt og ikke om dig specifikt i min kommentar.

    jeg har ingen problemer med nogen af jer. men jeg synes man skal tale til hinanden på en venlig måde. Det andet ødelægger for meget også for en selv... men jeg et tilhænger af at alle kan få ordet. Det er jo mest spændende med debat når man ikke alle er enige



  • #373   26. mar 2020 Altså, jeg ved jo at der er nogle kvindelige HG'ere der bruger et ligså ligefremt sprogbrug som jeg selv, men de er ikke i bad-standing..

    Forskellen på dem og jeg er, udover kønnet, at de ikke kritiserer islam og indvandring, men det gør jeg.

    Tænk, jeg troede ikke at en .dk hjemmeside kunne være styret af en HA'er fra Saudi-Arabien, men det synes at være tilfældet her.. smiley


  • #374   26. mar 2020 Og det er ikke kun på HG at det er sådan, med magtbegærlige "HA'ere", der lader deres personlige grænser udmynte sig i sanktioner som ingen regler bryder, det er det også nogen gange IRL: https://www.youtube.com/watch?v=KtDgBcpwJF0&t

    Og det er jeg i oprør over, hver eneste gang jeg støder på det. Uanset om det er på Facebook, Hundegalleri eller et hvilket som helst andet sted, også IRL.

    Anholdelsen i videoen skete iøvrigt flere dage FØR fristen for at henvende sig på politigården.. så kan han og familien lære det kan de - eller noget.


  • #378   26. mar 2020 Nu kan man altså ikke bruge som argument hvad man kalder andre.

    Jeg kalder i ny og næ min datter en "slut". Det synes hun er ret sjovt.

    Var det andre ville det nok ikke være så sjovt!

    Relation vejer altid over udtryk. Sådan er det.


  • #380   26. mar 2020 Jeg synes egentlig det lidt morsomt som folk er efter Holly, fordi han er meget ligefrem og direkte. For jeg har da ellers modtaget en del nedladende og svinske beskeder af andre, som påstår de skriver pænere.

    Jeg må tilstå jeg ikke kan se forskellen på det.

    Om Holly kalder en for idiot eller en kvindelig hger bruger 3 linjer på det samme indpakket gør da lige ondt for modtageren?
    Men det selvfølgelig bare min holdning.

    Jeg synes der sidder en del herinde der er fremragende til at stikke til andre og være nedladende mellem linjerne. Indirekte eller ej.


  • #381   26. mar 2020 Jeg forstår altså heller ikke hvorfor det lige er Holly der skal brokkes så meget over.

    Men sådan er der så meget jeg ikke forstår... smiley


  • #383   26. mar 2020 Øgenavne er skidt. De fleste af os lærte det i børnehaven, de lidt langsomme i skolen...

    Det er ikke så svært at lade være...


  • #384   26. mar 2020 Og de sidste har ikke lært det endnu som voksne. smiley

  • #385   26. mar 2020 Jeg har intet problem med Hollys måde at udtrykke sig på, men jeg bevæger mig også ofte ude i den virkelige verden - langt væk fra HG.
    Hans holdninger derimod - me like not so much.
    Og John, du er bare en gammel støder


  • #387   26. mar 2020 CH - hvilken verden lever du i? De fleste? Jeg er blevet mobbet det meste af mit liv og mobning har aldrig været værre end pt, så det naivt hvis du tror folk lærte at det ikke var ok i børnehaven.

    Jeg bliver det sågar nogle steder endnu. Og det tager ikke længere end hurtigt kig på fb for at se mange sidde og svine hinanden til over uenigheder.


  • #388   26. mar 2020 Hvor svært er det lige at holde sig fra øgenavne hvis den man omtalerne ikke syntes det er ok??? Det kræver da mig bekendt ikke det helt vilde at holde sin mund smiley


  • #389   26. mar 2020 Tror du læser en kende mere ind i mit indlæg end jeg har skrevet, Anya.

  • #391   26. mar 2020 Jeg synes lige vi skal sætte en skillelinje melkem mobning og det, der er foregået her.
    At sige Trunte til/om en kvinde er nedladende og respektløst, men det er ikke mobning!
    Skidt for sig og snot for sig.


  • #392   26. mar 2020 CH - beklager så. Genkender det bare ikke.

    Men Isabelle - det jo falsk tryghed eller info. For mobning er ikke blevet mindre. Det bare flyttet fra at være fysisk til digitalt.

    Det er handsdown min største frygt for min datter.


  • #394   26. mar 2020 John, det er modtageren, ikke afsenderen, der definerer karakteren af et øgenavn.
    Derfor er det så enkelt - lad være.

    Som sagt - det er ret let...


  • #395   26. mar 2020 Hvis man er så sart, at man ikke tåler at blive kaldt for trunte, så er man vidst "familiens prinsesse" (reference til Dybvaaaad). Eneste/bedste kur er noget mere fysisk omgang med almindelige mennesker. Den kur er naturligvis vanskelig at effektuere for nærværende.
    #erdubekendtmedbyggepladsjargonen


  • #396   26. mar 2020 Arrj, Søren...
    Det er let at vende den den vej...

    Øgenavne er skabt til at vise disrespekt og det er ikke noget under at folk rent faktisk opfatter netop det.
    At man har behov for at forsvare retten til at udtrykke sig sådan overfor andre forekommer mig at være en gedigen falliterklæring.

    Grow up, you guys...


  • #399   26. mar 2020 "Grow up, you guys... "
    Men det er ok at tale ned til folk?


  • #400   26. mar 2020 Søren, det hænder jo at man må synge som de fugle, man er i blandt...



  • #402   26. mar 2020 CH
    Et argument under din normale standard, men det er måske også min skyld?


  • #403   26. mar 2020 Enig, Søren det holder ikke den måde jeg gerne vil kommunikere på...
    Nej, det er ikke din skyld, det handler om min manglende evne til at udtrykke mig bedre..


  • #404   26. mar 2020 Med #403 in mente, så burde vi måske undlade at kritisere Holly. Debatter med ham eller ignorer. Så enkelt er det faktisk.
    Vi er trods alt ikke ude i, at han truer nogen, vel?
    Fortsat god debat! Jeg vil ud i verden og råbe 'røv' til en eller anden smiley


  • #405   26. mar 2020 Nej, det er sku ikke sådan, at hvis man følger sig generet af at blive kaldt nedsættende øgenavne, så er det en selv der er noget galt med!! Det er da en mærkelig ide, at bare fordi du ikke finder det nedsætte, så må du kalde alle andre lige hvad det passer dig!
    Tal ordentligt! Gør dig umage for ikke at tale nedsættende om andre, det er fint at være uenige, men så forklar hvorfor, at kalde folk øgenavne fordi man er uenig er dæleme ikke ok!!


  • #414   26. mar 2020 Ida.
    Du kan ikke sige at ord er nedsættende som et facit.

    Selv rundetrunte kan absolut være kærligt ment!

    Alting skal ses i kontekst med relationen eller situationen.


  • #417   26. mar 2020 Hvis en hund nu hedder Trunte … eller en baby der hedder Trunte nu vil klappes eller holdes af mange der sidder i en rundkreds … Er det så grimt at kalde det en rundetrunte …. eller er det en runde Trunte. ……. Her kan det da godt være kærligt ment. smiley

    Eller hvis een nu fiser meget og hedder Lise … er det så grimt at kalde hende fiselise .
    eller er det værre at kalde hende fliselise

    Mon ikke det hele kommer an på om man er meget nærtagende ….. eller man bare trykker på … PYT- knappen.

    Jeg hentede en gang en kat på Kattens Værn... Den hed Fisselotte og det hed den også hjemme hos mig … smiley


  • #418   26. mar 2020 Jeg kalder ellers min datter for trunte ind i mellem. Så stop nu med at ordet er nedsættelse i sig selv. Fair nok at i ikke bryder jer om det men altså, så er det heller ikke værre.

  • #419   26. mar 2020 I min familie har jeg heddet Trunte, siden jeg blev født og kaldes ikke andet. smiley

    Men jeg tænker, at der er forskel på at HEDDE Trunte og at VÆRE en Trunte, når sidstnævnte bliver brugt som øgenavn, hvilket vel er i de fleste tilfælde.


  • #421   26. mar 2020 Jeg kender en dame på snart 60 der rent faktisk hedder Trunte. I byrådet i Ringsted sad der i rigtig mange år en dame der hed Tulle smiley
    Mht debatstil så siger jeg længe leve forskelligheden smiley Der skal være plads til at vi ikke alle gør det lige pænt og stilrent.


  • #422   26. mar 2020 jamen lad os da endelig bevæge os mod laveste fællesnævner i sprogbrug ...

    det er jo det der er sket når flere og flere nedladende ord bliver brugt så meget at de ender med at blive "normal" tale for flere ...

    Og skrevet længere oppe, noget kan være ok mellem familien/venner, mens det samme ude blandt andre ikke kan bruges ... som fx Trunte, det kan sagtens være et kærligt kælenavn hvis man kender vedkommende, men brugt om en anden og i en anden kontekst så er det nedladende ...

    @ Søren, som skrevet længere oppe, jeg kan huske man kunne debattere med Holly, men oftere og oftere ender det med nedladende ord, og så ja som jeg og du selv skriver, så kan man ignorere, og så er det jeg pointerer overfor Holly, hvis det er enden at folk bare synes man bliver trættende, hvad opnår man så ...

    @ Ikke som ... jeg oplever faktisk din evne til debat og formulering som virkelig god, at du har meninger der så får mange op af stolen har nu aldrig generet mig ...

    Mht den "virkelige" verden og hvor man er i den og hvad man støder på af sprogbrug der, så er det vist lige så forskelligt som det netop afspejler sig i hvordan folk udtrykker sig her og på alle andre medier ...

    @ Holly , når man er på et site med debatter så må man vel regne med indlæg, så du kan næppe forhindre mig i at blande mig, som du kalder det, jeg skriver de indlæg der PASSER mig .. ... jeg debatterede det og du endte med at indrømme at du ikke gider arbejde på din måde at debattere på, så er du her mere fordi du har set dig sur på nogen, end for at tage en reel debat ...

    som sagt, jeg kunne også brugen mindre pæne udtryksformer, men da jeg er her for debatten og mener jeg kan udtrykke min (ikke selvtænkte, åbenbart) mening på en måde så jeg ikke af og til fryses, så bruger jeg den måde at skrive på, så er jeg ikke udelukket for det jeg er her for ... hver sin smag ...


  • #423   26. mar 2020 @Isabelle.
    Formodenligt ikke i en swingerklub? smiley


  • #427   26. mar 2020 @Isabelle.
    Tror Holly understreger at ordet blev og skulle opfattes negativt. smiley


  • #438   26. mar 2020 men johb var ordet trunte venligt ment?

  • #440   26. mar 2020 Jeg tænker sjovt nok det modsatte.
    At man må have et ualmindeligt svært liv når man ikke evner at begå sig uden at bruge øgenavne.


  • #443   26. mar 2020 Amok, ligefrem, så taler vi da om lav tærskel smiley

  • #444   26. mar 2020 #436 John,

    Ha ha, den tråd havde jeg helt glemt. Hun skrev endda flere indlæg, som var hun en endog MEGET vred havnearbejder - man kunne næsten lugte svovlet rundt omkring i de små HG hjem. smiley

    Men nu spilles der hellig og hun vil belære andre.. Hykleriet er af og til så tykt at man kan skære i det, her på HG.


  • #446   26. mar 2020 Hold da magle, sjældent er der blevet pudset SÅ mange glorier i en tråd på HG. smiley

  • #447   26. mar 2020 Ja Holly.

    For min skyld må folk selvom hvordan de skriver, det kan ikke pisse mig af. Men det kan i den grad pisse mig af, at reglerne ikke er ens for alle. Jeg HADER uretfærdighed af et godt hjerte.. jeg kan simpelt ikke tåle det.


  • #449   26. mar 2020 Helligheden blandt nogle herinde er i hvert fald morsom. Som om de er fejlfrie, trods de ofte selv taler grimt til andre eller har lavet andre helt hul i hovedet ting herinde.
    - Men det godt for et grin smiley


  • #450   26. mar 2020 @ Anya ... hvem taler om at være fejlfri ... det ser jeg ingen steder ... at man debatterer hvorledes man kan kommunikere hvis altså man ønsker at være her for det, og hvorledes det er mindre smart at kommunikere fordi man kan ende med at blive frosset eller ignoreret er da på ingen måde det samme som at sige man er fejlfri ... i så fald er det alle de opfattelser der er om hvordan kommunikation skal være der opfatter sig som fejlfrie ...



  • #452   26. mar 2020 du har en mening om kommunikation (de ord og vendinger man kan bruge), en anden har en anden holdning, en trejde en trejde holdning osv.... nogen er enige med dig, andre med en anden osv .... jeg ved ikke om du tænker dig som fejlfri .... men jeg kan forsikre dig og Anya at jeg ikke opfatter mig som fejlfri ... ej heller for gammel til fx at lære ...

    jeg læser Anya´s indlæg som om man/nogen mener at deres måde er den eneste rigtige og dermed opfatter sig som fejlfrie ... ens egen måde fungerer formentligt for en, det er jo ikke det samme som at sige den vil fungere for alle, og dermed er fejlfri ..

    blev det tydeligere smiley


  • #456   26. mar 2020 "@ Ikke som ... jeg oplever faktisk din evne til debat og formulering som virkelig god, at du har meninger der så får mange op af stolen har nu aldrig generet mig ..."

    Mange tak Hanne.


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #457   26. mar 2020 Det er de samme 4-5 mænd som ikke kan begå sig her inde. Det kommer fra en som har været frosset hvor mange gange?. Det er den med sten og glashus.



  • #458   26. mar 2020 Hanne - arh, hvis du lige læser efter så er der en del der påstår de aaaldrig taler grimt og nedsættende om andre herinde eller har kaldt andre ting og i et par af tilfældene har jeg selv været på modsatte side og ved det lodret løgn. De pakker det bare lidt mere ind, men igen det gør lige ondt for modtageren.

  • #459   26. mar 2020 #455
    Jeg er sikker på, at Holly er en helt fin fyr (og en sød hund smiley ) men han provokerer altså også. Og han ved det jo godt, så det er der ikke noget galt i at påpege?

    Men nej, han er vel hverken værre eller bedre end så mange andre mennesker. Og man må jo bare springe hans indlæg over, hvis man ikke gider dem.


Kommentér på:
Corona 4

Annonce