{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.740 visninger | Oprettet:

er det enden på .... {{forumTopicSubject}}

nogle gange i alt det her får jeg et billede på nethinden af de der tegninger der har været gennem årene :

En der går med et skilt :
" Jorden går under i morgen "

Brændende i syd/mellemAmerika, Australien, vandmasser i Europa, Græshoppesværme, Tsnunami, vulkaner og Jordskælv de senere år, og nu Corona ...

har det altid været sådan, så intensivt, min hukommelse kan da sagtens huske katastrofer men så mange på forholdsvis få år/kort tid ..

Kan alle I andre holde tankerne i ave ... eller hvad tænker I hvis tankerne vandrer af de stier ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  er det enden på ....
  • #1   22. mar 2020 Tænker ikke ret meget på pandemien. Jeg lever under den og med den og indordner mig. Jeg irriteres og jeg skræmmes, men jeg lader mig ikke overvælde.
    Blandt andet undgår jeg nyhederne i store dele af dagen og ser dem kun kortvarigt morgen og aften. Dels fordi jeg synes det er træls at høre om hvordan de skaber dommedagsstemning og dels fordi jeg ved at det også virker på mig og jeg ellers ender med at blive skræmt.
    Og jeg vil ikke være skræmt.

    Og så vil jeg sige, Hanne, at jeg synes helt klart at det er godt at du deler dine bekymringer og laver tråde om corona, det fylder tydeligvis enormt meget hos dig. Men jeg tænker også at du måske skal prøve at beskytte dig selv (altså dit mentale jeg) lidt mere og lade tankerne få lov til at handle om andet. Sagt i bedste mening:)


  • #2   22. mar 2020 Jeg har ikke oplevet at få den type tanker.
    Jeg dvæler sjældent ved en svær situation, arbejder mig bare igennem praktisk

    Mit hoved er ret konstruktivt skruet sammen hvad det angår, det har ikke hang til at spekulere.


  • #3   22. mar 2020 jamen a-s ... jeg arbejder skam, går ture med hundene, får gjort rent og lavet mad, talt i telefon med ældre familiemedlemmer og andre ... og har da også endelig på afstand set nogle børn og børnebørn ...

    ja det fylder meget hos mig ... synes nu da også det er interessant hvordan andre tænker og gebærder sig ..

    jeg har lavet hamstringstråden ... selve Corona tråden er altså ikke en jeg har lavet ...

    jeg er og har altid været et grublende menneske, det er altså ikke sådan at lukke ned for, og eftersom jeg er interneret herhjemme, og ikke er meget på andre medier så er det ligesom her jeg kan få den ping pong ... hvis ikke så ville det da først gå ud over mit mentale helbred ... Det jeg så tumler med ville jo så ikke komme ned på skrift, hvilket jo siges netop at være en god ting hvis ting man tumler med fylder meget ...


  • #4   22. mar 2020 Jeg er enig.
    Jeg synes du skal prøve at slippe det lidt. Det fylder alt alt alt for meget hos dig og det er altså ikke sundt.
    For mig fylder det ikke ret meget.
    Jeg lever som jeg plejer og gør intet anderledes.
    I dag feks. har tv vel et slukket hele dagen, for vi har brugt tiden udendørs i det gode vejr.


  • #6   22. mar 2020 jeg kan da fx i corona trådene se at nogle er på det meste af dagen, de fleste dage er jeg først kommet på HG henunder aften, på nær i dag hvor vi har været inde fra midt på eftermiddagen ...

  • #7   22. mar 2020 Jeg følger aktivt med, holder mig informeret og reflekterer - men mine tanker løber ikke.
    Gjorde de det, ville jeg skærme mig selv og psyke mig selv ud af det...


  • #8   22. mar 2020 Ja men der er jo heller intet galt i at deltage aktivt, såfremt man kan styre sine tanker.
    Jeg deltager ikke ret meget men følger da lidt med.

    Nyd livet, dine børn, dine børnebørn og hunde og slip det lidt for en stund. Det er mit bedste råd.


  • #9   22. mar 2020 Jeg tænker at det er naturens måde at sige STOP! Det er en overbefolket klode, den er forurenet ad helvede til og vestens mennesker (og dermed magthavere) er artens svar på franske bulldogs - vi har ingen instinkter tilbage og vi kan knap nok reproducere uden hjælp til enten undfangelse eller fødsel. Vi gør intet godt for kloden, og vi formår ikke at indordne os i verden.

    Katastrofe? Næh, bare naturens måde at udrydde en masse af os, og sætte vores massive forurening på pause for en stund. Naturen er klogere end alle os mennesker til sammen smiley


  • #10   22. mar 2020 I den første uge var jeg MEGET stresset over at hverdagen var lavet om..

    Nu er jeg ved at være vandt til den, og mit stress niveau er ved at være på normalen.

    Min hverdag ligner jo det meste af tiden sig selv smiley

    Jeg tænker at det nok skal gå, det har det jo gjort før, både med sygdomme og krige smiley


  • #11   22. mar 2020 Ret beset, A - så er det jo i det store billede en ret dårlig udryddelse - SÅ mange dør ikke og dem der gør deltager ikke rigtig i den kedelige udvikling på kloden længere.

    Var det formålet, valgte Vor herre den forkerte SARS at sende rundt smiley


  • #14   22. mar 2020 Tror vi alle glæder os til det er ovre smiley

  • #15   22. mar 2020 Var det i 1918 eller 1919 at der døde 50millioner af den spanske syge? Der skal mere end en virus til at få bugt med planetens hidtil mest hårdføre art..

  • #16   22. mar 2020 Og jeg syntes storke tv er rigtig god til at få stressen ned, især når Tommy og Annika er hjemme smiley

    https://www.tvsyd.dk/tema/storkene-i-smedager-2020

    om dagen kan man også hører og se de små fugle der bor i husene under reden (der er en del fuglehuse på reden)

    CH var det dig der så ørne-tv?


  • #17   22. mar 2020 Men CH, kloden er nærmest sat i stå. Selv kineserne forurener en brøkdel.

    Det er bare min teori. Man behøver jo ikke være enig smiley


  • #19   22. mar 2020 Frk, Jensen jep, jeg napper lidt ørne-tv smiley

  • #20   22. mar 2020 @ Jannie ... jamen forstår du ikke, ja jeg kan nyde dem på billeder og en tur med lang afstand .. jeg kan ikke være sammen med dem, ikke lege med dem som jeg plejer .. det er med mine kroniske vedhæng i No GO ... og efterleves strengt af mine børn .. men nyder da vejret, skoven og hundene, der er mere overskud og tid til det ...

    @ A Bom #9 ... de der tanker har jeg i den grad også ... når I nu ikke kan finde ud af det selv, heller ikke med hints, så får I det på den hårde måde ... er meget spændt på hvad den formindskede flytrafik fx får på kommende målinger ifht til miljø ...

    @ A-s #15, ja men nu var det oprindelige spørgsmål jo heller ikke kun corona relateret , men alt det der sker på kloden hvoraf en del er sket indenfor de sidste 1-2 år


  • #21   22. mar 2020 Jo Hanne det forstår jeg godt, men det gælder jo os alle og ikke kun dig.
    Ja det er da sur røv og mere til men hvis vi nu står sammen og følger de regler der er, jo hurtigere kan du se dine børnebørn igen.
    Find på noget andet at bruge din tid og energi på.
    Vi danskere har det altså lidt med at gøre vores luksusproblemer større end de egentligt er.


  • #22   22. mar 2020 Hanne - Nu ved jeg ikke hvor gammel dine børnebørn er, men et forslag til gåturen er at hvis i begge har en smartphone kan i ringe sammen med billede enten via messenger, Instagram eller lign, så kan i vise hinanden ting hvor i nu er, og kan måske give en bedere følelse af at det er noget i gør sammen smiley

  • #23   22. mar 2020 jeg har det fint

    https://youtu.be/JsxavPANO8s

    tænker på min mor som jeg savner men accepterer situationen.

    I AA har vi en god bøn, som man kan rette mod den højere magt man tror på. gud, buddha, naturen, kærlighed, fællesskab.... det er op til hver enkel.

    Gud, giv mig sindsro
    til at acceptere de ting jeg ikke kan ændre
    mod til at ændre de ting jeg kan
    og visdom til at se forskellen
    Tak.

    mennesker får det tit skidt når de ikke kan handle. denne bøn fortæller at du altid kan handle. accept er også en aktiv oplevelse af at handle.


  • #24   22. mar 2020 Jeg er ikke i katastrofetanker.. som i enden er nær. Men er da meget mere ked og nede end jeg plejer. Mest fordi jeg savner.. og bekymre mig om mine medmennesker..

    Jeg tænker den slags sygdomme er en del af et normalbillede med mellemrum hos alle arter. At ind i mellem må man forvente den slags sygdomme bryder ud. Klimaproblemerne er noget andet - men bestemt ikke mindre relevant. Dog nok ikke lige nu smiley


  • #25   22. mar 2020 Hanne, mit sidste indlæg var nu mere henvendt til A's kommentar om en naturlig regulering:)

  • #26   22. mar 2020 Kigger man tilbage i tid, så har hvert århundrede vel haft sin pandemi (hvis ikke flere).
    Så at vi også får sådan en, synes jeg ikke er så overraskende, og det har forskere mm da også spået en del år efterhånden.

    Så nej, det får mig ikke til at tænke, at enden er nær.

    Ift vand, brande osv, så tænke jeg det er et tydeligt tegn på, at vi ikke passer godt nok på kloden og skal ændre vaner. Det har da indflydelse på og en valg i hverdagen. Men heller ikke dette fylder meget og tit eller får mig til at tænke dommedag nu.


  • #28   22. mar 2020 So now, the end is near, and now I face, the final curtain smiley

    https://youtu.be/w019MzRosmk


  • #29   22. mar 2020 Hippie, det er så sjovt, at dét kommer fra dig smiley

    For i de tråde hvor folk har forsøgt at forklare, at deres overvægt (eller noget af den) skyldes decideret sygdom, der siger du at de bare skal tage sig sammen og lette røven smiley



  • #30   22. mar 2020 Jeg har ingen katastrofetanker af nogen art, jeg tager ligesom bare en dag af gangen. For at være helt ærlig, så er mit liv ærligtalt ikke meget anderledes end det ellers er smiley Jeg er ret introvert, så eneste forskel er at jeg ikke ser min familie pt, og at jeg ikke går i butikker osv.

    Jeg følger med i nyhederne fordi jeg gerne vil holdes opdateret, men det gør mig ikke mere nervøs eller noget i den dur. Selvfølgelig synes jeg det er frygteligt for dem der bliver meget syge og dem der mister livet, og selvfølgelig passer jeg på mig selv. Men jeg går ikke og frygter folk jeg kender dør, at verden går under eller noget der bare kommer tæt på det smiley


  • #32   22. mar 2020 Jeg forsøger bare at forsvare dem, der har de tanker. Så du skal bare tage dig sammen og ignorere det smiley

  • #33   22. mar 2020 Jeg har netop fået fyldt en masse død ko i fryseren. Det er lidt ærgerligt, hvis man så skal til at dø. Jeg mener, så kunne jeg ligeså godt have brugt pengene på noget sjovere.
    Øv, øv og atter øv. Nu bliver jeg også stresset(grundet mine diagnoser) og alt muligt.

    Ol' blue eye. Perfekt til pandedask smiley


  • #35   22. mar 2020 *ignorer*

    Søren, måske er du én af dem der overlever jordens undergang, og lever af fermenteret ko, så du kan genskabe menneskeheden. Skal du have en 10 årig med? smiley


  • #37   22. mar 2020 Kan vi ikke sige en 15-årig? Jeg kan leve med at være en gammel gris, men kriminel gider jeg sgu ikke at være

  • #38   22. mar 2020 jannie #21 ... det er bestemt ikke for at klage over min situation, du skrev bare som om jeg bare kunne være sammen med osv ... tråden er jo ikke en tråd der er oprettet på baggrund af det .... det er helt rimeligt, og mange mange andre har det slemt og værre, jeg har det ikke slemt ... men det giver tid til min grublen, det var det jeg ville sige med at jeg jo ikke bruger den samme tid med dem ...

    Frk Jensen# de er hhv 3½ år og 3 måneder .... men vi er på facetime vis mors tlf ... det er igen ikke det tråden handler om, jeg savner dem ja, men ikke noget der er et problem ...

    altså tror der er nogen der har misforstået .... jeg tænker "bare" over alt det der sker, jeg er faktisk ikke i panik, eller angst ... jeg har mere sådan en analyserende grublende "hvad er det nu der sker" tankegang omkring det ...
    er det en oprydning, er der noget der vil fortælle verdens befolkning noget, eller er det "bare" tilfældigheder der ramler sammen på kort tid, eller har det altid været sådan og så meget og jeg bare har glemt det, eller ikke haft så megen tid ..

    jeg er da bekymret, synes da det er sært, og føler når jeg går ude at der nærmest er 2 verdner , den normale og så den anden ...

    Overskriften er faktisk ment som den er skrevet, hvad tænker folk om verden af i dag og det der sker ....


  • #39   22. mar 2020 Hanne - Ja okay, så er de nok lidt for små til gåturs-telefoni hvis det skulle nå dertil smiley

    Det var også kun et forslag til hvad man kunne gøre smiley



  • #40   22. mar 2020 Hanne, det er skrevet i bedste mening. Det er tydeligt at det fylder helt utroligt meget for dig og også mere end hvad jeg synes er sundt.
    Vi er alle i samme situation, jeg synes da også at det er røvsygt, men det er nu engang sådan tingene er lige nu.
    Selvfølgelig har man lov at følge aktivt med og deltage aktivt men man skal også passe på ikke det overskygger alt andet og vi helt glemmer at leve.


  • #41   22. mar 2020 @ jannie, tager det heller ikke anderledes, smiley ... men jeg er altså ikke i panik, synes også noget i det hele er spændende ... hvad for en verden bliver det efter ... hvad lærer folk, regeringer osv af det ..

    Jeg bør tænke mindre, enig, men det er altså sådan jeg er og altid har været ...


  • #42   22. mar 2020 Det handler jo også bare om at passe på sig selv og hinanden. smiley

  • #44   22. mar 2020 Altså, jeg tror godt at jeg kan følge Hanne. Særligt med hendes historie, altså sygdommen sidste år. Så tænker jeg egentlig at det er en slags naturligt, at stille en masse spørgsmålstegn, at gruble over tingene. Uden at det nødvendigvis er noget der tynger en.

    Jeg har valgt min linje i alle de katastrofer, fordi det giver og en ro i det. Det er min måde at overleve det, uden at få katastrofetanker (om man snakker med HG’ere, der lukker lort ud, om det eller ej smiley ), men hver har jo sin metode til at kapere det.


  • #46   22. mar 2020 Hvad John? Jagten på den pepitaternede stormskade eller sæsonen for trækulsimprægneret aftensmad?

  • #47   22. mar 2020 måske.... det kan også være de ting vi gør virker

    en dag af gangen smiley

    jeg led af skrækkelig dødsangst en gang. I dag er det mange år siden jeg har været bange for at dø. jeg har en buddhistisk ven der altid siger

    I dag er en god dag at dø
    men hvis det kan vente til næste søndag vil det være bedre

    jeg har det på samme måde

    men er da slem glad for at jeg er rask igen smiley
    Elsker livet. fordi det er så sårbart.


  • #49   22. mar 2020 jeg er løs igen fra i morgen iflg lægen smiley

  • #50   23. mar 2020 Kære Hanne
    Jeg synes ikke du skal tænke mindre over tingene end du gør, så længe du kan være i det, uden at få negative tanker, der påvirker din dagligdag i en uheldig retning, hvilket du jo selv giver udtryk for, ikke er tilfældet.
    Du er bekymret ja, men det er vi jo mange der er i større eller mindre grad, så det bør i sig selv ikke give anledning til mindre tankevirksomhed.
    Samtidig synes du jo også, at det er spændende at følge med i det der sker, og det er en god indgangsvinkel, set ud fra mit perspektiv.
    Så længe det er din nysgerrighed på verden, dine omgivelser og dine medmennesker, der driver værket, så tag det ind og luk det ud igen, når det føles rigtigt.

    Jeg tænker du muligvis er særlig sensetiv - helt uden at vide det - og skulle det være tilfælde, så er det en klassisk måde at tænke på, hvis man kan udtrykke det sådan.

    For særlig sensetive, er det at bearbejde indtryk og forholde sig til nye situationer, en længere process med stor tankevirksomhed, i forh. til andre, der meget hurtigere tilpasser sig, og ikke har brug for at tænke dybere over tingene, og klarer sig fint med det.
    Jeg er særlig sensetiv, og jeg oplever det kun som noget fantastisk og godt, hvor andre virkelig kæmper med deres personlighedstræk, så vi er lige så forskellige som alle andre mennesker er det.

    Bestem dig for hvad du kikker efter, som f.eks. de gode ting, der umiddelbart følger med i den krise vi står i nu. Det kunne f.eks. være forældre der er tvunget helt ned i gear, og dermed får chancen for at lære deres børn bedre at kende på fuld tid.
    Det kunne også være om de steder på jorden, hvor de aldrig ser himlen pga. smog - nu er deres himmel rapporteret blå, - eller de steder hvor havet har været dødt i årevis, men hvor der pludselig tages billeder af delfiner.

    Eller mennesker der går sammen mod en fælles "fjende", ved at hjælpe bredt, i stedet for kun at tænke på sig selv og sine. Folk der støtter den lokale restaurant, der nu sælger "Take-away", og det at mærke savnet til alle dem, vi normalt tager for givet, eller tager for givet at kunne se, hvornår det passer ind i vores eget ego skema.

    Og så et samlet folketing, der pludselig får chancen for at opleve og føle, hvad det vil sige, at stå sammen om et ubetinget værn, omkring hele det danske samfund, og tænke på alles ve og vel, uanset stand, position, farve, religion, seksualitet, folk med arbejde, folk uden arbejde, folk på gaden, lejere og ejere, syge, raske - kort sagt alle der repræsenterer vores samfund - uden undtagelse.
    Disse partier er i denne krise kommet så meget tættere på vinduet, end de nogensinde har været. Må alle lære af det.

    Min mening omkring den verden vi lever i, skal forstås ud fra min spirituelle overbevisning, hvilket vil sige, at jeg ikke tror på religion, men på et højere selv og en højere energi, hvorfra vi alle kommer og skal til igen. Så er det på plads.

    Jeg tænker, at når vi oplever denne krise, så er meningen, at vi netop skal koncentrerer os om følgevirkningerne - på godt og ondt.
    Covid-19 er ikke "skabt til" at udrydde et eller andet antal mennesker, for det i sig selv ville ikke give nogen mening - så ville der være mange andre sygdomme, der var langt mere effektive til det formål.

    Jeg tror at vi med denne virus, skulle stoppes i det vi har gang i lige nu. Vi blev tvunget til at gå helt ned i gear og tage hensyn til hinanden. Vores bevidsthed udvides på et indre plan, og vi bliver mere opmærksom på, hvad krisen bringer med sig - først alt det negative, som vi er så gode til, men dernæst så også det modsatte.
    Bliver vi i denne tilstand længe nok, når alle at opleve, hvordan naturen arbejder på højtryk, for at forbedre vores klima, for det er en stakket frist den har.

    Mange mange mennesker rundt om på jorden, har bedt for vores klima og moder jord, og ligeså mange har gjort en indsats, ud fra hvad der var muligt for hver især, men alt for mange lande har ikke støttet op endnu, så svaret var (måske), at naturen måtte gøre det store forarbejde selv, og vi måtte sættes på hold, for at det kan lykkes.

    Klare naturen så det hele - NEJ, - vi får lige nu muligheden for, at se ind i en ny verden, hvor alle mennesker bliver bevidste om, at vi skal bevare og understøtte de glimt af "selv-healing" naturen har gang i, lige i disse dage, og det er nu vi skal til at forstå, at vores "fravær" pga. krisen, betyder så uendeligt meget i det store billede.

    Men det giver os også et håb om, at yder vi den rette og samlede klima indsats på verdensplan, så kan naturen, og dermed kloden stadig "reddes", og vores klimakrise formindskes betydeligt, endda på kort sigt.

    Ønsketænkning - måske, men er det ikke bedre at lede efter en god mening med krisen, end at give næring til negativitet, brok, vrede og egoisme?

    Jo flere der der får øje på det der sker omkring os, når vi mennesker er sat ud af ligningen, des større chance er der for, at vi kan arbejde globalt på en samlet plan, der ellers er så svær at få i hus, for slet ikke at tale om, at få iværksat og eksekveret.

    At stå midt i Paris og høre fuglene synge foråret ind, giver vel stof til eftertanke, og håb om en ny fremtid - hvis vi vil det!!!


  • #51   23. mar 2020 Jeg synes altså, at man skal passe på med at "dømme" andres handle- og tankemåde for usund, fordi den er anderledes end én selv. Der er en himmelvid forskel på at være et tænkende, funderende og analyserende menneske og så at være mere..."simpelt" indrettet, begge dele er OK.

    Mit indtryk af dig, Hanne er, at du er enormt engageret i de ting, der foregår omkring dig, og det synes jeg, at du skal fortsætte med. Fordi du deler dine tanker og frustrationer herinde er jo ikke ensbetydende med, at du ikke har andet i dit liv, der fylder - også positivt.

    Til trådens emne vil jeg sige, at jeg har lidt de samme tanker som A Bomstærk, og det påvirker mig da bestemt, at hele vores hverdag er vendt på hovedet, og at jeg ikke bare kan gøre, som jeg plejer og som det passer mig. Men jeg forsøger at få det bedste ud af det, og få nogle af de ting fra hånden, jeg ellers ikke har overskud til. Forhåbentlig skal vi bygge nyt hus i år (forudsat at vores nuværende hus kan sælges!), og selvom jeg frygter, at det hele sættes i stå af denne krise, så fortsætter jeg med at sortere og pakke ned, drømme om og planlægge det nye hus. smiley

    Men om verden er ved at gå under eller om enden er nær? Nej, det tror jeg ikke. smiley


  • #54   23. mar 2020 Mennesker har svært ved at leve med kaos og meningsløshed.
    Vi søger orden og meningsfuldhed.

    Det er sjovt at se - man kan fornemme hvor religion kommer fra. Det er en modstand mod kaos, en søgen efter en grund, en dybere mening.




  • #55   23. mar 2020 Jeg har det ligesom Linda.

    Jeg kan alligevel hverken gøre fra eller til, og må bare følge med strømmen og de restriktioner der nu engang bliver udstukket løbende.

    Jeg tror da også, at der i sidste ende kommer en masse gode ting ud af denne krise.


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #58   23. mar 2020 Hvert år dør der millioner pga luftforurening. Det får ikke den store opmærksomhed. Hvor har man set folk gå i panik over det. Man kunne ønske at det fik samme opmærksomhed.

    Jeg læste at det det tal vil blive mindre pga den nuværende situation. Flere udsatte vil ikke dø af den grund pga at verden er gået i stå. Tankevækkende.


  • #59   23. mar 2020 jeg føler helt bestemt at jeg som individ kan og gør en forskel smiley

  • #61   24. mar 2020 Altså katastrofer er jo en tilbagevendende begivenhed for menneskeheden. Vi har bare op igennem sidste halvdel af det 20-århundrede vænnet os til at der aldrig rigtigt skete noget virkeligt slemt. Vi er blevet sløsede og det rammer os nu.
    Og ja, det her får ret alvorligt konsekvenser for os. Økonomiske konsekvenser som nok ikke helt er gået op for det fleste endnu. Vi kan ret nemt ende som i 'fattigfirserne' igen (høj arbejdsløshed, stigende udlandsgæld, inflation og stigende renter). Der bliver en regning der skal betales som gør at ALLE - inkl. vores offentlige system - kommer til at spænde livremmen ind.


  • #62   24. mar 2020 Jeg tænker på det - jeg er en af dem, der går på job, så klart at det er i mine tanker.

    Jeg har ingen dommedagsprofetier eller noget - jeg bliver derimod voldsomt provokeret af de, der "lever som vi plejer", for HOLD nu op, det er vist ikke helt det, der var meningen.
    Jeg er også pro udgangsforbud, netop pga de der udtalelser.
    Jeg læste i en hestetråd hvordan de stadig mødes og træner - jeg ser i de her dage adskillige folk, der er ude at cykle, hvilket er godt, men det skal åbenbart foregå i grupper ???
    Jeg ser unge mennesker, der skider højt og flot på de få regler der er blevet udstukket .. jeg ser i det hele taget mennesker, der skider på at der er folk, der SKAL gå på job, at der er folk, der er specielt udsatte (i en tråd var der en af de virkelig kloge, der mente at man jo bare kunne lave udgangsforbud for de gamle, for det var jo kun dem, der kreperede af corona !!!! ) ... og jeg ser en masse, der ganske enkelt ikke tager det alvorligt.

    Jeg er ikke bange for coronaen som sådan - men jeg er eddermame træls over folks uendelige ligegyldighed og ditto dumhed ..
    Det bliver jeg træt af ...



  • #63   24. mar 2020 Selv Asger Aamund plæderer for at isolere de udsatte. Jeg har aldrig set ham som andet end intelligent, men han har da intet fattet...

  • #64   24. mar 2020 han ved i hvert tilfælde meget lidt om hvordan vira arbejder

    ham her ved mere smiley

    https://akutfolket.dk/


  • #65   24. mar 2020 Altså for min skyld gerne .. jeg har nedsat immunforsvar og er derfor udsat ... jeg tager gerne et par uger / måneder i isolation, hvis der er nogen der mener det hjælper smiley

  • #66   24. mar 2020 Det hjælper ikke - der er stadig smittede, der vælter hospitalerne...
    Og hvis vi skulle isolere os skulle vi være det indtil der ligger en vaccine... en gang til næste år..


  • #67   24. mar 2020 Vi fik (endelig) lov til hjemmearbejde i går. Indtil nu har hverdagen ellers været stort set som vanligt, bortset fra ingen hundetræning og gåture med vennerne og den slags. Men alle patienter er aflyst, og endnu er det store "corona-rykind" ikke kommet (stilhed før stormen måske), så vi har faktisk ikke noget at lave, som kræver fremmøde og har ikke haft det i en uges tid.

    Så nu sidder jeg med tastearbejde hjemme, uden kollegaer... Det er sgu lidt underligt.

    Men ingen panik herfra... endnu da. Mit indtryk er, at vi er klar (Danmark altså), eller så klar man nu kan blive til den slags.
    Og ja, det kommer til at kunne mærkes, når det er ovre... har man nogensinde prøvet at stå uden indkomst en periode og stadig have regninger at betale, så har man måske en idé om, hvordan mange virksomheder har det lige nu...


  • #68   24. mar 2020 hm... jeg er måske heldig men jeg kender ikke nogen der ikke tager det her alvorligt og følger myndighedernes anvisninger. Men OK - jeg har så heller ikke sat mine ben i en by siden nedlukningen trådte i kraft. Jeg har været 2 gange i Brugsen i Herfølge, men det er så også det. Min arbejdsplads tager det meget alvorligt og alle der overhovedet kan er sendt hjem og arbejde hjemmefra. Vi fik lov at tage ind og hente vores IT udstyr, men selv det blev styret så vi ikke stod 2000 mennesker og skulle hente vores grej samtidigt. Jeg har ikke indtryk af at mine kollegaer ikke følger myndighedernes anvisninger.
    Vi har lukket vores hundeklub ned og holder den lukket til myndighederne siger at det er iorden at åbne igen. Herude 'in the middle of nowhere' hvor jeg bor ser vi normalvis ikke ret mange mennesker på en almindelig dag. Nu ser vi nærmest ingen og de få vi ser færdes alene eller max 2.


  • #69   24. mar 2020 jeg snakker med en del i telefon jo via mit job. alle følger reglerne

    også blandt mine venner

    jeg har talt med politiet lokalt. ingen bøder for ingen har overtrådt reglerne ind til nu


  • #70   24. mar 2020 Man kan jo ikke isolere de udsatte. Mange af dem er jo netop afhængig af pasning og pleje fra andre.

  • #71   24. mar 2020 Det er nu også mit indtryk, at langt, langt de fleste overholder de regler, der bliver udstukket.

    Må dog sige, at jeg besøger mine forældre, selvom man jo bør begrænse kontakt til alle andre end dem man bør med - jeg bor alene, og jeg ville da blive helt skør og frygteligt ensom, hvis jeg slet ikke kunne have nogen menneskelig kontakt i guderne må vide hvor længe. De er så ikke sårbare og holder sig også for sig selv - og de er også min back up til Sten, hvis det skulle blive nødvendigt. Jeg undlader så møder med div mennesker derudover.



  • #72   24. mar 2020

    profilbillede
  • #73   24. mar 2020 smiley Jeg har hvertfald ikke hørt dem synge smiley

  • #74   24. mar 2020 #71

    Det er jo lige netop det. Vi bøjer reglerne.. Ved ikke om det er specielt dansk, men klogt er det sq ikke...


  • #75   24. mar 2020 Martine - nu er det jo altså ikke brud på nogen regler smiley

    Men alternativet er, at jeg flytter derud den næste tid... resultatet er det samme. De er pt de eneste mennesker jeg omgås (udover kollegaer de dage jeg skal møde på arbejde).
    Så om jeg bor der, eller kommer der men sover/arbejder hjemme tænker jeg ikke gør en forskel.


  • #76   24. mar 2020 Vi besøger ingen. heller ikke selvom jeg så gerne vil se min mor. jeg følger opfordringerne seriøst og det oplever jeg egentlig de fleste gør

    og ja det er kedeligt men so be it smiley det er der sgu ikke noget at gøre ved.

    dør min mor uden jeg når at sige farvel er det og så noget jeg må leve med. I det mindste døde hun så ikke fordi jeg bragte smitte derned.

    jeg ser folk give store afkald.


  • #77   24. mar 2020 HL - nu bor jeg så alene, så her vil det betyde ingen menneskelig kontakt overhovedet, nu hvor der også arbejdes hjemmefra. Var det 14 dage, så skidt, men jeg regner med, at det her tager lidt mere tid end det.

    Jeg kommer normal vis hos de gamle flere gange ugentligt - har haft hest der og vi hjælper hinanden med pasning af hund, hest mm. De har også været søde til at tage Sten i den her tid, hvor mine timer på arbejde ikke har været helt stabile.

    Ja, det anbefales at holde sig til dem der bor under samme tag - det er så kun mig (Og sten).
    Så den er altså udvidet her til at omfatte de gamles matrikel - igen: om jeg bor der eller kommer der (næsten) dagligt kan vel være et fedt... Det er jo ikke sådan at jeg drøner rundt mellem familiemedlemmer, venner og bekendte.

    Jeg tager det skam seriøst - men skulle der komme regler på det område, så flytter jeg da derud til det er ovre... nogen af os har brug for lidt hjælp i dagligdagen og har ikke ægtefælle e.l. til at træde til smiley


  • #78   24. mar 2020 Jeg har været rundt i byen og banke på for at spørge folk, om de overholder sundhedsstyrelsens retningslinjer. Nogen skal jo gøre den slags.

  • #79   24. mar 2020 Michelle, jeg forstår dig fuldstændig. Jeg bor også alene og i fredags, da havde jeg været alene og uden menneskelig kontakt i en uge præcis og jeg havde det rædselsfuldt! Mit hoved skabte problemer som slet ikke er problemer, jeg var ked af det uden nogen umiddelbar grund, osv.
    Jeg tog to dage i sommerhus med min far og hans ny kæreste og da jeg kom hjem søndag havde jeg det meget bedre.

    Ja, man kan ringe og Skype og whatever. Nu underviser jeg jo, så jeg har sådan rundt regnet kontakt med omkring 50-100elever hver dag, og jeg snakkede i telefon med veninder og familie men det er noget helt andet med menneskelig kontakt.

    Konklusionen for mig er at det er virkelig vigtig at have bare et minimum af kontakt. Ellers går jeg fra forstanden. Jeg tager i sommerhus igen i påsken, min far bor dernede for tiden:)


  • #80   24. mar 2020 Jeg tror heller ikke det sundt at være alene hele tiden.

    Personligt bliver jeg da langsomt skør af at sidde her og kukkelure og jeg er kun på dag 2. smiley


  • #82   24. mar 2020 Jeg ser jo heldigvis min mand, når han ikke er på arbejde - men han er så også den eneste, jeg har set siden den søndag d. 8 marts.

    Jeg er glad for mit introverte væsen og at jeg er så vant til at være alene.... smiley


  • #83   24. mar 2020 ha ha CH, jeg er også glad for mit introverte væsen i denne tid, jeg savner de få vi plejer at se ofte, børn og børnebørn, og et vennepar vi lufter hunde sammen med, men ellers trives jeg fint ... det er lige før det var for meget at manden arbejdede hjemme 3 dage i sidste uge ...

  • #84   24. mar 2020 Altså jeg har det sådan set også ok med at være alene det meste af tiden - men sådan 100 % afskærmet fra andre mennesker er lige i overkanten synes jeg.

  • #85   24. mar 2020 Det må være slemt for enlige, der slet ikke har tilknytning til job.

  • #86   24. mar 2020 Det kan jeg sagtens forstå Michelle. jeg mødte lige min gode ven og stoppede så vi snakkede lidt. ih mand jeg savner ham!

  • #88   24. mar 2020 dårlig timing... smiley

    profilbillede
  • #89   24. mar 2020 Jeg kan kun lide at være alene i kortere perioder.

    Jeg bliver sådan lidt små deprimeret af at være for meget alene. smiley


  • #90   24. mar 2020 smiley smiley smiley

    Jamen jeg kan godt se, at de små erhvervsdrivende, der er truet på deres eksistens, den unge pige, der havde investeret og fulgt sin drøm med åbning af en smykkeforretning, restauranterne, rejsebureauerne, vognmændende .. skidt da med dem, bare folk ikke føler sig ensomme ..
    Lægerne og sygeplejerskerne, som tager på job og arbejder under forhold, som er langt mere voldsomme end de fleste vel kan forestille sig .. skidt da med dem .. bare folk kan bøje reglerne lidt efter egen opfattelse af hvad der er rigtigt.
    Og sejt alligevel, at jeg kan læse mig frem til at jeg er en af de "heldige" for jeg kan gå på job stadigvæk .. jooo, jeg har da godt nok en kronisk sygdom og nedsat immunforsvar, der gør mig udsat .. men hey ! - så får jeg da dækket mit sociale behov og skal ikke blive "deprimeret" eller "føle mig ensom" ....

    Jeg kan efter læsning af denne her tråd kun imødekomme et totalt udgangsforbud - det er simpelthen utroligt, det her !


  • #91   24. mar 2020 Martine - jeg arbejder på et sygehus og forventer da sådan set på et tidspunkt også at blive kaldt ind igen...

    Men forklar mig, hvordan det gør en forskel, om jeg ca 4 x i ugen tager ud til de gamle et par timer og evt spiser der vs at jeg flytter ind der for den nærmeste fremtid... Det er mine to muligheder (For det handler faktisk ikke bare om at jeg evt kunne føle mig lidt ensom.. selvom det da også tæller med).
    Så fortæl mig: hvad er forskellen? I begge tilfælde ser jeg ikke andre mennesker end mine forældre og evt kollegaer hvis jeg skal på job.

    Jeg tager situationen alvorligt, og har da vendt for og imod. Kom ganske enkelt frem til, at der ift smitterisiko ingen forskel er på, om jeg besøger dem (Og kun dem) eller bor hos dem...



  • #92   24. mar 2020 Men ingen risiko for dem, hvis du ikke besøger dem...

  • #93   24. mar 2020 Michelle -

    Jeg skal ikke forklare dig noget som helst - det står dig helt frit for at gøre som du gør. Det står så mig helt frit for at tænke som jeg gør.

    Jeg kan bare se at egoismen er i fuld flor og om ikke andet kan vi da gøre lidt grin med det hele .. og .. ja, jeg har sq lidt svært ved at se morskaben, når man ser på de mennesker der bliver ramt af tilstanden.
    Og så vælger jeg at gøre det - imo - ekstremt lille offer det er, at blive hjemme !

    Det KAN ikke være så svært ...


  • #94   24. mar 2020 CH - men så bør jeg der I stedet, og så er risikoen den samme. Som sagt handler det ikke bare om, at jeg synes der er lidt ensomt (selvom jo, det synes jeg da også), men også om, at jeg har lidt andre udfordringer, der kræver lidt hjælp i ny og næ... Så det er ikke "bliv hjemme alene eller tag på besøg" men "tag på besøg eller flyt ind".
    For mig at se den helt samme risiko. Det er bare sådan helt lavpraktisk nemmere at tage hjem at sove, hvor to vovser ikke skal overbevises om at festen er slut, og hvor sten ikke skal bæres op og ned af en trappe, han ikke selv kan klare, så det er det jeg gør.

    Hvis der rent faktisk ER en større risiko ved besøg frem for flyt ind, så vil jeg da genoverveje. Men er der det? For jeg kan ikke få øje på det.


  • #95   24. mar 2020 Martine - ja du kan då tænke præcist hvad du vil. Men hvis smitterisikoen er den samme, om jeg gør A eller B, så ville det da være rart om der fandtes en forklaring på at skulle kaldes egoistisk... sådan taget i betragtning, at jeg kan tælle to mennesker, jeg har kontakt med, that's it.

  • #96   24. mar 2020 Michelle jeg tror du ville handle anderledes hvis du sad i mine sko lige nu....jeg siger ikke hvad du skal men pas på hinanden. Det er alvor og pludselig kan det rykke meget tæt på os.

    min eneste trøst lige nu er at hvis mine forældre har det så har de ikke fået det fra mig. Det ved jeg fordi jeg ikke har været der fysisk... selvom alt i mig gerne ville.

    så pas nu på hinanden.


  • #97   24. mar 2020 #95 .. hvis ...



  • #98   24. mar 2020 Michelle : Hver gang nogen går ud af deres hus og kommer ind igen, er der risiko for at de har smitte med hjem, Ergo er der risiko for at du bringer smitte med hjem til dine forældre, uanset om du besøger dem eller du bor der og handler. Derfor ville det være mest optimalt at holde sig helt væk pt smiley

  • #99   24. mar 2020 Rikke - men helt væk er så ikke en mulighed p.t. Det er bo der eller besøge dem.

    HL - så du tænker, det ville være mere sikkert at flytte ind? Kan du forklare hvorfor?


  • #100   24. mar 2020 Altså, nu har Michelle jo flere gange understreget, at det udelukkende er valget mellem enten af besøge eller flytte ind, og altså ikke holde sig væk. Jeg er ret overbevist om, at Michelle udmærket er klar over, at der er en smitterisiko, mon ikke?! smiley

    Jeg ser heller ingen forskel på de to muligheder, Michelle.


  • #101   24. mar 2020 Michelle nej jeg ville holde mig væk fysisk.... men du skal gøre det du har det bedst med. jeg har fulgt lægernes råd

    hvorfor kan du ikke holde dig væk? Jeg har haft kontakt via telefon med mine.


  • #102   24. mar 2020 HL, men nu er din mor jo meget syg. Ville du også holde dig væk, hvis dine forældre var sunde og raske?

  • #103   24. mar 2020 Ja det må du nok sige hun er. måske de er. Det ved vi i morgen

    og ja det ville jeg.

    jeg synes at når folk hvor deres mor er døende kan gøre som lægerne siger så må det være så meget lettere at gøre når de er raske.

    jeg har jo gjort det selvom jeg risikere aldrig at se min mor i live igen, alt efter hvad der sker. også hvis hun er testet negativ her til aften.

    var hun sund og rask ville det valg have været lettere for mig. når hun er syg føler jeg jo netop jeg svigter og ville gerne holde hende hånd

    men det har jeg fravalgt, før at beskytte hende og de folk der arbejder omkring hende som skal hjælpe andre der bliver syge også


  • #104   24. mar 2020 Jeg er enig med dig, i hvert fald i forhold til at holde sig væk, hvis de er syge.

    Min mor døde af lungekræft, og i en periode i den sidste tid måtte jeg heller ikke besøge hende, fordi jeg havde lungebetændelse. Det var skrækkeligt, især fordi min mor og jeg var meget tætte, sjælevenner. Så jeg kender følelsen.

    Jeg ville dog ikke have problemer med at besøge min far, som situationen er nu, forudsat at han selv er indforstået. Men pga. min astma ser jeg kun min mand, jeg tør ikke andet.


  • #105   24. mar 2020 jeg synes også det er svært at sige hvad Michelle skal. en stor del af mig kan skam sagtens forstå hende.

    Vi skal alle passe på hinanden. og det er jeg sikker på hun gør. familier laver også deres egne regler og det er jeg helt med på

    så jeg skal bestemt ikke dømme andres valg.


  • #106   24. mar 2020 Altså jeg fejler jo pt ikke noget men har kroniske lidelser, min mand fejler ikke noget ... min mand må på arbejde, og der tager vi så vores forholdsregler, han kan holde sig for sig selv der og gør det , og så holder vi faktisk afstand hjemme, sidder ikke sammen og spiser og sover ikke i samme rum... også¨vasker og spritter vi i et væk

    vores børn vil ikke være sammen med os ... vi har med afstand gået en tur i skov og siddet med afstand i have og drukket kaffe, 1 gang ... men vi har ikke været tæt, ikke rørt, ikke været i hinandens hjem osv ....

    der er jo ingen tvivl om at det eneste "sikre" er ingen kontakt, ikke krydse smittekæder, hvilket vil sige at de der er på arbejde stadig ikke bør være sammen med nogen der isolerer sig ...


  • #107   24. mar 2020 Min mand arbejder primært hjemme, men er afsted et par gange i ugen, og der er han i kontakt med de kollegaer, der også er på kontoret nogle dage i ugen. De holder afstand, spritter og spiser ikke sammen - faktisk er kantinen lukket ned.

    Jeg er bekendt med den lille risiko, der er ved at være sammen med min mand, men den er jeg villig til at løbe. For os ville det praktisk ikke fungere ikke at være sammen i hjemmet.

    Men jeg forstår godt de, der gør det på andre måder.


Kommentér på:
er det enden på ....

Annonce