{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.022 visninger | Oprettet:

når enden er god {{forumTopicSubject}}

er alting godt
Og alligevel en trist beretning om hvor grueligt fejl man kan tage af andre mennesker.

Ja vi har jo haft vores lille chihuahua dreng til salg herinde på hg og i dba .
Af private årsager skal vi jo sælge vores hus og flytte i lille lejlighed, hvor kun der må holdes 1 hund. Sikke en masse useriøse henvendelser vi har haft – mange har vi afvist og mange er bare aldrig dukket op eller har ringet tilbage – så meget respekt for at man i annoncen skriver – KUN SERIØSE HENVENDELSER da det følelsesmæssigt er rigtigt hårdt at skulle omplacerer ham.
Endelig i mandags kom der nogle rigtige ansvarlige og søde købere forbi og besøgte ham/os, efter vi havde snakket i telefon søndag og mandag. De var vilde med ham og ville hjertens gerne give ham et skønt hjem – så vi aftalte efter en lang god snak, at de ville hente ham den følgende dag – syntes jeg havde fået alle spørgsmål besvaret og havde ingen skrubler – var bare stensikker på, at der ville han få det godt.
Dagen efter blev han hentet, hvor vi endnu engang gennemgik, hvordan han nok ville reagerer de første dage efter flytningen – havde også skrevet en masse ned om ham og hvad de kunne gøre for at gøre omplaceringen nemmere for ham. Så de tog glade af sted og jeg hylede i 2 timer og var sønder knust, men alligevel fortrøstningsfuld for han ville jo få det godt der. Vi fik sms da de var kommet hjem og alt gik godt – vi skulle slet ikke bekymre os, skrev de – de skulle nok passe godt på ham.
Dagen efter allerede til middag kom chokket så – jeg var på arbejde da jeg fik den første sms – det går slet ikke – aner ikke hvad vi skal stille op med ham – han har pebet hele natten og min mand er gået amok. Jeg havde ellers informeret om at de skulle forvente et par hårde dage/nætter og at han sikkert ville være bange og utryg i starten – det var de indstillet på. Havde også fortalt at han nok ville kunne tisse på gulvet og glemme alt om renlighed i sin forvirring over at blive flyttet (det var de også indstillet på) – men nu var de pludselig sure over at han havde tisset/skidt på deres fine gulvtæppe og om natten siger de, at han har ødelagt deres dyre sofa til 12000 kr. – han skulle efter sigende have bidt den helt i stykker. Han er en lille chi på 2,7 kg - har aldrig ødelagt noget her hos os (jo en bamse i ny og næ), så han har godt nok været desperat, angst og utryg, hvis det er sandt hvad de siger. Jeg er også bare helt sikker på, at hvis de havde været hos ham, så ville han ikke have reageret sådan, så mon ikke, hvis de taler sandt, at de har ladet ham alene i stuen, fordi de har fået nok af hans piberi – jeg aner ikke hvad der er sket den nat og kender ikke den sande historie – finder nok heller aldrig ud af det – de påstod at de havde mailet mig billeder af den ødelagte sofa – men jeg har ingen mail modtaget. Nå men enden på det blev, at vi fik vores lille fyr hjem igen – OG HELDIGVIS – han var så udmattet og træt at han sov i 3 timer, var vågen i 1 time og gik med os i seng og sov til den lyse morgen. I dag har han stadig ikke været sig selv – men har dog leget med vores lille pige chi og er begyndt at logre med halen igen.
Sikke et par døgn – hold op hvor har jeg tudet, været vred, chokeret og kan næsten ikke holde tanken ud om hvordan han har haft det i det døgn han var væk – 1000 tanker farer igennem ens hoved – har de råbt af ham – slået ham – spærret ham inde osv.
Michael og jeg kikkede på hinanden sent i går aftes og ingen af os var i tvivl om hvad vi skulle gøre – fuck flytning og lille lejlighed – han skal bare ikke sættes til salg/omplacering igen – han skal blive hos os hvor han høre hjemme og hvor han med garanti vil blive elsket resten af sit lange liv. Vi flytter stadig – men vi afskriver lejligheden og finder et sted og bo, hvor der er plads til både os og de 2 skønne små vovser – det er alle parter vist bedst tjent med.
Tak til alle jer der gad læse denne lange fortælling – ønsk os held og lykke med at finde en ny bolig og så tag godt imod snøvsen, for nu vil jeg gå ind og oprette ham herinde og ønske ham velkommen hjem, til det eneste hjem han kender og det sted hvor han altid har boet og altid skal blive fremover.
Det er som en sten der er faldet fra vores hjerter – havde bare enormt brug for at dele det med nogen andre herinde, der ved hvor højt man kan elske sin hund.
kh christina.



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  når enden er god
  • #3   15. nov 2007 Ja.......vi bestemmer ikke altid selv hvordan tingene flasker sig i sidste ende ;o)

    Håber I alle falder helt tilroigen og bare nyder hinanden.


  • #4   15. nov 2007 Sikke et maridt for den lille nips ;o(
    Godt at i fik ham hjem igen og hvor er det dejligt at han nu kan blive ;o)
    Held og lykke med det hele (også boligsøgningen) ;D


  • #5   15. nov 2007 Jeg vil ønske jer held og lykke med at finde en ny lejlighed. Godt i tog ham hjem igen.
    Men der kan man se hvor svært det er at gennemskue andre mennesker


  • #6   15. nov 2007 Åh det lille pus, men hvor var det godt det endte lykkeligt.

  • #7   15. nov 2007 ja de kom selv med ham og alle hans ejendele i går aftes kl halv 8.

    1000 tak for alle jeres søde kommentare - ja det er rigtigt svært at gennemskue mennesker og vi er bare så glade for at han kom hel hjem igen smiley - sikke en ubehagelig oplevelse - kan slet ikke forstå hvorfor de overhovedet tog ham med/købte ham.


  • #8   15. nov 2007 Dejligt at han er hjemme igen, og godt at i fandt ud af det så hurtigt!! Tror også det kan være svært at omplacere en chi... Der ER altså mange mennesker, der ikke anser det at eje en chihuahua, som det samme som at eje en hund (og jeg VED at det slet ikke er alle chihuahua ejere:-)) - Hmmm.... Det er nok bare generelt svært at gennemskue folks hensigter:-(

    -Nå ja...alt jeg ville sige var, at det er en rigtig god beslutning i har taget!!


  • #9   15. nov 2007 Rie j - tror du har helt ret desværre - de bliver vist desværre mere betragtet som små bamser eller assesories - hos os bliver de kære små altså behandlet som hunde og de kræver ligeså meget stimulans og hjerne aktivitet, som mange store hunde gør - de elsker udfordringer og har en udholdenhed der er bemærkelses værdig i forhold til, hvor bette de er smiley .


  • #10   15. nov 2007 Sikke en historie! Godt I fik ham hjem igen.


  • #11   15. nov 2007 Ja, folk er skisme ikke for snu nogen gange. Har selv prøvet nøjagtig det samme, her sagde de at den kradsede på døren når de gik, og at den knurrede af alle i familien undtagen manden(har aldrig selv hørt den hund knurre). Men folk er opfindsomme, når de skal finde grunde til at komme af med hunden, uanset om det passer eller ej.

    Nogle gange tror jeg altså også at hundene selv vælger:-)

    Held og lykke med at finde ny bolig.


  • #12   15. nov 2007 åh hvor godt i har ham hjemme igen, andet var da slet ikke til at holde ud at tænke på. stakkels lille pus.
    hvor er det flot af jer at vælge at beholde ham og frasige jer lejligheden. håber snart i finder noget at bo i.


  • #13   16. nov 2007 det er da godt ham er kommet hjem til jer igen.. jeg sidder helt og tuder.. jeg håber at i finde et nyt sted hvor i må have begge hunde med jer... mange tanker herfra.. smiley

  • #14   16. nov 2007 Godt i fik ham hjem igen *S*

    Held og lykke med boligsøgningen smiley


  • #15   16. nov 2007 1000 tak for alle jeres søde hilsner - ja snøvsen har valgt, ingen tvivl om det - han ved skam godt hvor han hører til smiley - i skulle have set og hørt hans veltifredse grynt, da han i aftes lagde sig til at sove, på sin yndlingsplads, ved siden af min hovedpude - der har han ligget ved min hals, siden han var 8 uger og der bliver han smiley .
    den rette bolig skal nok komme - det er jeg slet ikke i tvivl om - vi må bare give det den tid det tager :-).
    Super god weekend til jer alle.


Kommentér på:
når enden er god

Annonce