{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  corona 6
  • #449   6. apr 2020 Åh det håber jeg. Hendes lillesøster skulle også have været startet op i vuggestue, men det kan hun heller ikke i fare for at tage smitte med hjem til Lilli.


  • #451   6. apr 2020 John
    Det er vigtigt, at få hjælp til det huslige. Der er ikke meget grin ved at stryge sit slips selv, vel?


  • #452   6. apr 2020 @John.
    Arh, mon det bliver så slemt. smiley

    Jeg har ikke ikke engang en cykel.

    Jeg har altid syntes det så underligt ud med småtykke middelaldrende mænd i spandexdragter der fylder hele vejen om sommeren!


  • #453   6. apr 2020 Zenta - Ja jeg bliver nok hjemme, skulle ellers have været ovre og besøge min veninde på Lolland, der er nogle år siden vi sås sidst smiley

    Og så tror jeg at datteren og hendes farfar ikke kommer til julemændenes verdenskongres på Bakken i år..


  • #455   6. apr 2020 Kondolere Sanne smiley

  • #456   6. apr 2020 Lidt overraskende åbning må man sige, men jeg håber da hun har gjort det rigtige smiley Håber også forældre tager mere ansvar og IKKE medbringer deres unger i dagligvareforretninger, som de ellers har gjort i stigende grad den sidste uges tid smiley

    Det bliver spændende at følge tallene de næste 2-3 uger smiley


    Sanne: kondolere. Hvor må det være hårdt for jer...


  • Lens
    Lens Online Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 19 Følgere: 661 Emner: 120 Svar: 6.970
    #457   6. apr 2020 er i som forældre trygge ved at sende børnene afsted?

    jeg skal lige sluge den. Det de gør nu er at smitte os forældre så antallet stiger, som jeg ser det.

    plus børnene men så er den nye generation forhåbentlig immun

    det føles lidt som at være med i et eksperiment.... Jeg kan mærke lidt uro i maven

    sender vi børnene så får vi jo temmelig sikkert corona. Det er en sær viden at sidde med

    hvordan har I andre forældre det?

    må vi mon tage på job så eller skal vi blive hjemme og tage ekstra hensyn fordi smittepresset med et stiger på os?

    for det gør det jo

    men jeg kan heller ikke se en bedre måde end at få gang i smitten selvom jeg er lidt urolig ved udsigten til at sandsynligvis skulle have corona.

    som jeg ser det er chancen for ikke at få det gå i børnene minimal

    Hvad tænker i andre med børn i den nævnte alder?



  • #458   6. apr 2020 HL - Jeg er helt tryg, men hun går jo også "kun" på en lille friskole, så der er i forvejen ikke særlig mange der opholder sig på skolen smiley

  • Lens
    Lens Online Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 19 Følgere: 661 Emner: 120 Svar: 6.970
    #459   6. apr 2020 fake.. vilde dyr tager over i byerne...

    https://www.nationalgeographic.com/animals/2020/03/coronavirus-pandemic-fake-animal-viral-social-media-posts/

    jeg tjekkede op efter jeg postede.


  • #461   6. apr 2020 Helt enig med Batdog.

    Det er os middelaldrende og op der er fare!

    Nå, så må man håbe man er heldig i det lotteri. smiley


  • #462   6. apr 2020 Jeg tror ikke min søster sender sine 2 små piger afsted.
    De har været hjemme siden den 11 marts.


  • Lens
    Lens Online Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 19 Følgere: 661 Emner: 120 Svar: 6.970
    #463   6. apr 2020 Ja vi skal have det. Det er en sær viden at sidde med.

    jeg har ikke lyst til at få corona. men lad os se


  • #465   6. apr 2020 I tvsyd fortæller de at mange genforeningsfester nu er aflyst eller rykket til næste år, hvor det så vil være 101 år for genforeningen.

  • Lens
    Lens Online Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 19 Følgere: 661 Emner: 120 Svar: 6.970
  • Lens
    Lens Online Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 19 Følgere: 661 Emner: 120 Svar: 6.970
  • #468   6. apr 2020 Jeg hører tit den om sveriges eksplosive dødstal statistik.. Folk virker slet ikke til at være klar over at der faktisk lever flere folk i sverige end i Danmark. Knap dobbelt så mange mennesker bor i sverige over danmark, og sverige har flere "storbyer" / højt antal personer per kvadratmeter = støre risiko for høj smitte udbrug fordi - logik. Når man snakker om statistik "for dødsfald" bør man altid tænke i hundrede tusinder og generelle sigende miljøfaktorer så som luftforurrening og andre radikaler som kan gøre sig sigende i en luftvejs og lunge virus. I Wuhan f.eks. har der sidst på 2019 været MASSIV urolighed; protester og skarpskytter som skød folk lige pløk i næsen. De var sure over luftkvaliteten(borgerne) som rent faktisk er så ringe at folk går og dør af det.... Folk i Kina ved godt man ikke går ud og brokker sig over Kina. Så jeg tror på situationen er ret ekstrem. Det er også pudsigt at internettet er skrubbet for videoer af Wuhan fra sidste kvartal 2019. Det er lige før jeg er bange for at vi er i gang med at se NWO lave hele verden til en kommunistisk super central magt. xD /sølvpapir off






  • #470   7. apr 2020 Kondolere Sanne smiley

    Jeg mener nu godt der kunne offentliggøres en plan. Ingen siger at den ikke kunne justeres men planen er der jo.
    Tydeligt nu at vi går efter flokimmunitet og at småbørnsfamilier er sat i skudlinjen sammen med pædagoger og lærer.
    Personligt havde jeg IKKE sendt små børn afsted hvis jeg havde andet valg.
    Min søn har sabbat år og arbejder i børnehave. smiley
    Det er altså IKKE fedt at stå i frontlinjen. Især ikke når hele familien arbejder og dermed rigtig kan sprede smitten hvis det er.

    Øh smiley dine små børn skal i skole og institution hvor de skal holde afstand ??? Og de må ikke lege sammen i fritiden eller (komme med ud og handle)

    Dette er jo ikke en oplukning af landet men blot en måde at øge smitten på. Desuden er det nemt at lukke børnehaver/skoler igen med kort varsel.
    Hvad er store forsamlinger? Lige pt alt over 10 personer?
    Positivt er det dog at andre sygdomme igen skal tages lidt seriøst andet var jo uansvarligt!


  • #471   7. apr 2020 Jeg fatter hat. De siger at taktikken ikke er flokimmunitet: https://www.berlingske.dk/politik/mette-frederiksen-skaerer-igennem-strategien-er-ikke-flokimmunitet
    Men hvordan kan det her nye tiltag være andet? Jeg forstår virkelig ikke at man ikke vælger at åbne lidt op med butikkerne som i Østrig. Synes det er en lorte beslutning på rigtig mange måder.


  • #474   7. apr 2020 Jeg har en mor der er arbejder i børnehave - hendes mand er i risikogruppen, så jeg tænker da lidt over at hun måske skal til og afsted igen.

    Jeg er så lidt spændt på at høre, hvordan det kommer til at gå hos min søster, hun har 2 børn hvor kun den ene må komme afsted.


  • #475   7. apr 2020 Tidligst tirsdag eller når den enkelte instution er klar smiley

  • #476   7. apr 2020 Var hende Mette særlig tydelig omkring det at lade folk blive smittet med gustent overlæg for at opnå flokimmunitet? Ellers synes jeg, at signalerne er noget uklare/tvetydige. Vi skal holde sammen hver for sig - bortset fra dem, der ikke skal. Hmmmmm!?

  • #479   7. apr 2020 er ærlig talt ikke vild med det, men jeg er også en pyllerrøv...

    kondolere Sanne


  • #482   7. apr 2020 Mine unger har været i nødpasning hidtil, for min mand er på arbejde og jeg går hjemme, opereret for 14 dage siden.

    Om 2-3 uger starter jeg strålebehandling op, så kan ungerne jo passende slæbe corona med hjem. Skal min strålebehandling så udsættes, mens jeg ligger derhjemme med min astma og raller i nogle dage/uger pga corona?

    Kan jeg så tage ungerne ud og holde dem hjemme, bare indtil mit hospitalsforløb er overstået? Ikke rigtig, for hvem skal passe dem, mens jeg tager på sygehuset dagligt i fem uger for at få stråler?
    Den har jeg pænt ondt i maven over.

    Overordnet set er strategien fornuftig nok, for de fleste småbørnsforældre klarer nok en omgang corona.

    Og vi er bosat i Slagelse kommune som har et højt antal formodede smittede - godt nok ikke i Slagelse by, men alligevel.


  • #483   7. apr 2020 Jeg har intet problem med, at samfundet skal åbne op igen. Uklar tale og tilbageholdelse af information er derimod ikke uproblematisk. Jeg er nemlig ikke særligt autoritetstro smiley

  • #485   7. apr 2020 Det synes jeg, at jeg har skrevet i #476

  • #490   7. apr 2020 Nogen skal være de første og ligegyldigt hvem, vil det være et eksperiment. Det er også tilfældet for de næste, der åbnes for.

    Jeg synes egentlig motivet blev beskrevet ok. De små bliver ikke alvorligt syge, deres forældre er i snit de mindst syge i den voksne population. Samtidig er det de voksne, der er brug for mere effektivitet fra - og der frigives ressourcer, når børnene er væk.
    Der lev også sagt, at de pædagoger, lærere osv, som er sårbare ikke skal gå på arbejde nu.

    Sandheden er jo, at vi ikke KAN vente på behandling/vaccine, det giver sig selv. Og så er det om at finde den metode, der er mindst usikker og som sætter lidt gang i hjulene samtidig.

    Eksperter her og der fra er uenige - naturligvis. Men ikke alle har ansvar og ikke alle har al info - og så er en mening let at have...

    Åbenhed... hvad er det, de ikke fortæller, som man vil høre?


  • #491   7. apr 2020 @Sanne … kondolerer … det er faktisk noget jeg har tænkt over, det der med at man dør alene, eller mange dør i hvert fald mere alene end de ellers ville have gjort …

    Det der med at lade flere smitte for et få flokimmunitet skrev jeg laaangt oppe, fik af vide at det var da at beskylde Mette F for kynisme … imo er der realisme …

    Nu har jeg hæftet mig ved at det blev understreget at man skal være klar til at åbne op … jeg ved der mangler værnemidler, jeg ved også at i Aarhus Kommune indsamlede man alle værnemidler fra institutioner der ikke skulle have nødpasning og lavede et centralt lager der fordeler til alle magistrater, dvs at jeg er sikker på ældresektoren har trukket rigtigt meget der … men det faktum at ingen leverandører nok kan levere særlig meget, hvis noget overhovedet, har jeg svært ved at se hvordan man kan åbne på forsvarlig vis, det håber jeg godt nok kommunerne bliver holdt op på ... at det skal være forsvarligt både for børn og personale ..
    Så er der personalet, som Anders Bondo (om man bryder sig om ham eller ej) sagde i går og har en pointe .. de lærere der har kroniske lidelser i risikogruppen, eller har modtaget kemo, er gravide, eller har samboende der er i risiko, de skal vel friholdes, det må være det samme for institutionspersonale … så er der ikke personale nok ?

    Andet dilemma, og jeg synes hun, Mette F siger en masse hensigter, men uden at ville give reglerne … Hun sagde at er man det mindste syg, snottet eller andet, så skal hverken børn eller voksne møde ind … lad os sige et corona smittet barn skal blive hjemme, let feber osv 2-4 dage, skal være hjemme 2 symptomfrie dage, hvad med antallet af børns sygedage ? Det samme gælder for personalet, så mangler der hænder ..
    Der er mange ubekendte i den ligning … som virologen der udtalte sige sagde, det er en risiko åbning, børns adfærd er den sværeste at styre, deres sygdomsforløb/smitte osv er den der er dårligst belyst … og fx er smitten til spædbørn meget ringe undersøgt, hvad sker der når børnehave barnet smitter baby derhjemme …

    og så lige denne, til folket i front … virkelig ringe af Mette F ikke at finde på noget til dem som man har gjort i Sverige :

    https://ekstrabladet.dk/opinionen/puksabber/i-maa-ikke-ta-i-sommerhus-det-er-kun-eliten-der-maa-det/8081865?fbclid=IwAR3J6wmDsBCpAlVVoTX91LgYLLrrFa9COJVrosfOh1pZUYXMkubNQZ6SDhY

    Jeg er virkelig ambivalent omkring den strategi vi har valgt kontra Sveriges … havde vi nu brugt pengene fra alle disse hjælpepakker til at isolere de der er i risiko, til at smitteopspore og isolere i langt større grad, og til at belønne dem der er i front, men uden at lukke så meget ned, havde vi så reelt været ringere stillet … har ikke set svenske dødstal de sidste dage, men sidst jeg gjorde var det ca dobbelt så højt som det danske, men der er jo også dobbelt så mange mennesker ..


  • #493   7. apr 2020 læser lige et svar som Jacob Mark (sf) har fået fra regeringen vedrørende hvem der IKKE skal møde op efter Påske:
    Børn og ansatte der selv er i risikogruppe … Børn og ansatte der har nær familie i risikogruppe
    Men er nær familie KUN dem man så bor med til daglig, eller ??


  • #495   7. apr 2020 Nå, datteren får hvertfald ikke startet op i næste uge..

    Kæresten har siden fredag haft besøg af en kammerat, da denne skulle til begravelse af hans bedstefar (ikke covid-19).

    Kammeraten har lige fået at vide at hans bedstemor har fået covid-19, hvilket vil sige han muligvis er blevet smittet og taget det med hjem til min kæreste og datter.

    Og eftersom datteren var her i går, kan jeg også have det.

    Så 14 dages karantæne fra i går til mig og fra i fredags til de andre.

    De har lige fået det at vide her i dag.

    (Vennens bedstefar døde så vidt jeg husker af kræft, de snakkede hvertfald i December om at han var syg)


  • #496   7. apr 2020 er der nogen herinde der har set en "firkantet" pålidelig definition af de der risikogrupper der så ofte henvises til … udover alder, så mangler jeg et svar på hvilke kroniske lidelser der fx over for en arbejdsgiver er valid argument for fx at arbejde hjemme, eller at skulle blive hjemme … det er jo ikke alle kroniske lidelser der er indbefattet .. psoriasis fx bare for at komme med et eksempel ..

  • #498   7. apr 2020 Vigtig meddelelse til befolkningen:

    I aften mellem kl. 18:00 og 23:00 måler en satellit med ultralasere kropstemperaturen i befolkningen, for at kortlægge den nuværende forurening med Covid-19.

    Det er derfor meget vigtigt, at du står nøgen på altanen, i haven eller foran hoveddøren og holder dit sygesikringsbevis strakt i højre hånd.

    Tak for samarbejdet.
    Mvh NASA


  • #500   7. apr 2020 Fandt den

    profilbillede
  • #501   7. apr 2020 jeg tænker også hvornår man som medarbejder har ret til at blive hjemme når man har familie i risikogruppen ? Hvordan vurderer de det i skole ledelsen ?

  • #507   7. apr 2020 OT. Er det kun mig der ingen notifikationer får? Den seneste statusbesked jeg kan se er snart et døgn gammel. smiley

  • #508   7. apr 2020 Man kunne sagtens få den fornemmelse, at Mettes fans hovedsagligt skal findes blandt dem, som ikke selv skal gå forrest.

  • #509   7. apr 2020 Zenta jeg får heller ingen, hverken på pc eller app.
    På app bliver der heller ikke opdateret smiley


  • #510   7. apr 2020 Jeg får heller ikke nogen og statussen virker heller ikke..

    Der er nok gået Corona i det smiley



  • #512   7. apr 2020 Indtil vi skulle i karentæne regnede jeg bestemt med et datteren skulle have være i skole i næste uge, men nu må det vente..

    Vi skulle også have været ude og kigge på ny kanin, men det må også vente.. suuuuk.. den er ellers så sød smiley


    profilbillede
  • #513   7. apr 2020 Okay så er jeg mere rolig smiley
    Jeg havde bare ikke set jer andre nævne noget, så troede lige det var mig smiley


  • #514   7. apr 2020 Jeg synes det er en ret god plan at starte sådan, netop bla fordi at forældre af gode grunde ikke kan tage på arbejde, hvis der ikke er nogen til at passe børnene, og vi skal jo altså åbne op i samfundet igen. Og børnene ER jo altså blandt dem der er i mindst risiko, og deres forældre ja der er de fleste også unge og raske.
    At pædagogerne og lærene så efterlades med et kæmpe ansvar og ingen ekstra penge til alle de nye krav mm, det er så en helt anden sag.

    Facebook har været oversvømmet med forældre der synes det var hårdt/svært/træls at have deres børn hjemme, og skulle stå for hjemmeundervisning mm. Nu hvor der så åbnes op, ja så er det også galt og de vil ikke sende deres børn afsted. Altså hvad er det lige de vil have, et halvt års ferie eller?
    Hvis man skal undgå smitte, jamen så skal man jo blive hjemme i 6-12 måneder hvis ikke mere , før der evt findes en vaccine eller en behandling, og det kan jo ikke lade sig gøre.

    Jeg var ude og handle i dag da det var nødvendigt, og igen oplevede jeg folk opføre sig præcis som før corona, hele familier der handler sammen, folk der stopper og snakker med nogen de kender, folk der står midt i en smal gang så man ikke kan komme forbi, folk der ikke holder afstand osv, det er i min optik sådan noget vi skal være mere bange for, end at børn nu skal afsted og en del forældre også skal afsted på job igen.


  • #516   7. apr 2020 Sygehusvæsnet har fået endnu mere respekt fra mig. Jeg ringede til den afdeling jeg er tilknyttet den anden dag, efter min egen læge mente jeg lige skulle snakke med dem. Jeg forventede ( og ville have fuld forståelse for) at jeg nok ville høre fra dem indenfor et par dage pga nuværende situation, men indenfor 1 time blev jeg ringet op af en sygeplejerske, og 1½ time efter ringede en læge til mig.

    Jeg synes det er så vigtigt også at huske og rose dem, de får næsten altid kun hug og brok , selvom de alle gør hvad de kan med de ressourcer de nu har ( og de er da kun endnu mere presset pt) .


  • #519   7. apr 2020 Jeg var ligesom andre en af dem der også tænkte. Gad vide hvor mange penge de har sat af til denne åbning?

    Desuden ved jeg at forlængelsen vil dræbe nogle private virksomheder (sådan er det).

    Spørgsmål der blev stillet af Lars Lykke i en leder i går, dem gad jeg egentligt også at regeringen ville svare på:

    https://www.bt.dk/debat/lars-loekke-efterlyser-hvad-er-strategien-mette


  • #522   7. apr 2020 Nu øffer Lars Løkke... For lidt fokus på økonomi.
    Samtidig er småbørnsforældre og andre rystede - for meget fokus på økonomi...
    Det er vist svært at vinde den der.

    Synes det er for tidligt til at partierne begynder at hyppe deres kæpheste, det er usmageligt.

    Og ja, det er let at synes om strategien når man ikke selv har part i den, og jeg anerkender den angst, det medfører at have det - men andre er allerede gået forrest. Sundhedspersonale, butikspersonale, håndværkere, fabriksarbejdere, osv...

    Vi må alle byde ind. Nogle af os ved at isolere os lidt mere og risikere lidt mere.


  • #524   7. apr 2020 Hm.

    Nu er jeg jo en af dem der stemte på Mette og syntes hun indtil nu har gjort det godt.

    Bare husk, at det vil nærmest er alle partier der gør opmærksom på, at hun kører enegang. Også ham fra de Radikale.

    Så er der altså et eller andet der skal fixes i mine øjne.

    Dermed siger jeg også, at Mette ikke nødvendigvis gør forkert, jeg er bare nervøs for at magten er steget hende til hovedet. Det kan ske for alle.


  • #525   7. apr 2020 Det er christiansborgfnidder... de ved jo godt at det, der sker lige nu mere eller mindre er dikteret af sundhedsmyndighederne.
    Det er først i de næste faser forhandlinger kan blive aktuelle....

    De vil have lus i skindpelsen, helt som normalt, man positionerer sig, vil helst være synlige. Fuldstændig forudsigeligt.


  • #526   7. apr 2020 Fik lige læst ordentligt på risikogrupperne. Jeg viste det godt, men har ikke tænkt videre over det på trods af jeg ofte nævner dem for patienterne i telefonen smiley Nå, men ældre over 65 smiley Når jeg er 65 har jeg stadig knap 5 år tilbage på arbejdsmarkedet smiley Bliver ikke sjovt, hvis vi får en tilsvarende virus i omløb, når pensionsalderen hæves smiley


  • #530   7. apr 2020 @CF.
    Det har jeg også tænkt.

    Jeg har også tænkt den skøre tanke, at måske skulle man kunne melde sig til at blive smittet.

    Vi skal igennem det, og da jeg er typen der hader uvished, så ville jeg nok gøre det. Plus så ved man at personen er smittet.

    Skal jeg æde nitten på en virus, så lad mig få det overstået. smiley


  • #532   8. apr 2020 Ja da …. Lad os dog smide vuggestue … børnehave .. og små skolebørn ud i samfundet og se hvordan det går … bliver de smittet ... bliver syge eller måske dør … så finder vi ud af om det var dumt at gøre det til den tid.
    Underlig tankegang at have

    Nej man skal IKKE lade vores små børn være prøveklude for at man kan finde ud af om det nu er rigtigt at de kun bliver LIDT syge . ----> tænk lige tanken hvis de kloge tager fejl. smiley

    I det mindste bør man lade forældrene selv bestemme om de " tør " sende deres børn ud … eller hellere vil beholde dem hjemme .

    Mit yngste barnebarn skal begynde i skole …. men min datter er i risiko-gruppen , så hvad hvis mit barnebarn måske bliver smittet smiley ( gud forbyde det ) … og smitter min datter også ?


  • #533   8. apr 2020 Hvis små børn var i stor fare for at blive meget syge af corona, så var det sgu altså nok sket i de lande hvor antallet af smittede var eller er tårnhøje. Ja der er nogen børn rundt omkring der har været indlagt, og ja der er også nogen i udlandet der er døde, men det ER altså kun en meget lille brøkdel af alle de smittede/indlagte/døde.

    Uanset hvilken "målgruppe" man valgte at "slippe fri" først, ville der være nogen der mente det var forkert. Og hvis ikke børnene kommer afsted, ja så kan forældrene heller ikke komme tilbage på arbejde, og så er vi ikke længere ved de unge mere, men nærmer os de ældre og udsatte, som vi VED er dem der er i risikozone. Derfor giver det da super god mening at man starter med børnene og de forældre i det private der kan komme tilbage på job.


  • #534   8. apr 2020 #533 … Rikke … Hvor mange børn har du selv da ? …. og glad sender af sted efter Påske , så du selv kan komme på arbejde.

  • #538   8. apr 2020 Er der nogen der ved om man må lufte ud når man er i karentæne?

    Bor i lejlighed inde i byen.


  • Lens
    Lens Online Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 19 Følgere: 661 Emner: 120 Svar: 6.970
    #539   8. apr 2020 Jeg tror vi venter lidt... Jeg er ok med corona men min datter skal ikke ned et nyt sted hvor alt er kaos og de ansatte sure....

    I hvert tilfælde vil jeg vende den del med børnehaven direkte før start.

    vi kan passe hende selv hvis alternativet er ophold i den stemning Caroline tegner her...


  • #540   8. apr 2020 Frk. Jensen. Ja, det anbefales kraftigt, at der luftes ud dgl. Evt. smittedrb. falder direkte til jorden, hvis de kommer ud. Men de kan ikke flyve derud af sig selv, så medmindre du står og hoster og snotter ud af vinduet, så er det helt ufarligt og kun godt, at du lufter grundigt ud smiley

  • #541   8. apr 2020 På min datters skole er de ikke sure, og tvivler på der bestilles ekstra rengøring, da det er privat-ejet og det er en enkelt der gør rent.. Så ekstra rengøring må være som vedligeholdelses weekender = forældrene selv.

  • #542   8. apr 2020 Der blev sagt meget tydeligt at skoler og institutioner åbner, når de er klar til det.

    Det bliver en omvæltning, det bliver besværligt, men i første omgang er det kommunen og lederne, det skal på arbejde og gøre det muligt for pædagoger og lærere at løse opgaven.

    Lige nu har panikken vist ramt forældre og personale...


  • #543   8. apr 2020 Man kunne smide alle, der ikke har hjemmeboende børn ud foran bussen først. Fandens også at Victor er flyttet smiley

  • #544   8. apr 2020 Jeg stemte på Mette, men jeg mener at Løkke har en rigtig god pointe i hans spørgsmål. Og at de burde besvares.
    Jeg har nemlig OGSÅ stor respekt for vores forhenværende statsminister.

    Det jeg efterlyser er svar og mulighed for at andre kan se diverse udregninger.
    Når der fremlægges en plan, at den så er gennemarbejdet meget mere, så flere kan få diverse spørgsmål besvaret hurtigt.
    F.eks gymnasierne skal nu afholde eksamen om en måned men ingen ved hvordan det forsvarlig og godkendt kan gennemføres. Det smides over på diverse rektorer.
    Børnehaver og skoler ( til 5. Kl) skal starte i næste uge på fuld kraft. Men meget personale forventes at blive væk pga risikogruppe. Og der er ingen penge sat af til vikarer. Det sendes over til kommunerne.
    Alle deres værnemidler er indsamlet lige efter nedlukningen og sendt til ældreplejen og sygehusene. Modtager de så nye værnemidler inden på tirsdag?
    Hvordan spreder man 100 børn ud over et større areal end til dagligt? Børnehaven har vel kun den størrelse den har....


    Hvorfor skal børnene i børnehave/skole men må stadig ikke lege sammen i fritiden eller komme med ud og handle?

    Når Mette og Dronningen siger hop - spørger mange hvor højt men andre tillader sig at spørge hvorfor.....


  • #545   8. apr 2020 De har hele tiden måtte lege med 2-3 faste børn..

  • #547   8. apr 2020 flere har spurgt før, jeg spørger igen - hvis ikke denne løsning, hvilken så?
    Vi vælter os i virologer, epimidologer, endog statsøkonomer og fremtidsforskere på SoMe for tiden.
    Hvem har så den rigtige løsning, når den fremlagte et helt forkert?
    Hvem har lyst til at tage ansvaret?

    Skulle regeringen have valgt en af de andre mindre sikre løsninger, sundhedsmyndighederne fremlagde?


  • #550   8. apr 2020 Man kunne smide alle, der ikke har hjemmeboende børn ud foran bussen først.

    Der ligger ældre og sårbare allerede, Søren...
    Og der bliver de til vaccine eller behandling er tilgængelig.


  • #552   8. apr 2020 Ida - Jeg har prøvet at Google, men ved ikke om du er bedere eller om du har støt på svaret, men ved du om man må lufte ud når man som jeg bor i stue-etagen ud til gaden, og er i (frivillig) karentæne grundet mistanke om at være rask smitte bærer?

    Jeg kan ikke finde noget, det kan min bostøtte heller ikke.

    Folk kan ikke kigge direkte ind, da det ikke er helt nede ved jorden, men stadig, så går de jo lige forbi smiley

    Hvis du har tid selvfølgelig, gider du så se om du kan finde noget?



    profilbillede
  • #553   8. apr 2020 Blind og ukritisk tillid til magthavere har gennem tiderne trukket rigtigt grimme spor, og den slags begynder ofte i krisetid.
    Vores "handlekraftige" statsminister havde mere end et halvt år før corona til at fremlægge miljøtiltag. Intet kom der, men så kom muligheden for en gratis omgang. Gratis fordi det er ukendt land, og man ved ikke, hvad man kan forvente.
    Nyrup fjernede efterlønnen. Thorning orkestrerede overgrebet mod lærerne. Jo, vi er i trygge hænder hos socialdemokraterne.


  • #555   8. apr 2020 Det tror jeg du har ret i John - han er totalt selvkørende pt, men han har jo heller ikke noget at miste.

    Endnu en has been uden ansvar.



  • #556   8. apr 2020 Søren, hvad er alternativet lige nu?

    Vi er stadig i en akutfase - skal regeringen gøre noget ganske andet end sundhedsmyndighederne anbefaler? Skulle de have valgt en mindre konservativ model? (Den de valgte, gjorde de så lidt mere konservativ end seruminstituttets model)

    Hvad ønsker du dig?
    Andet end at være kritisk, for det skal man jo?
    Sorry, men vi er alle fuldstændig uvidende om det her. Vi har 0 forudsætninger.


  • #559   8. apr 2020 Regler på papir er da fint men kan teorien overføres til praksis?

    Og nej jeg mener ikke spørgsmålene blev ordentlig besvaret.

    Jeg formoder at mange vil holde deres børn hjemme hvis muligt og det vil jo lette presset på børnehaverne. Men allerede nu spredes der jo “løftede pegefingre” hvor man skammes ud for manglende samfundssind hvis man blot overvejer at holde sit barn hjemme.
    Arbejdsstyrken skal stadig arbejde mest muligt hjemmefra.

    Naturligvis vil der være et hav af forslag til hvad der er bedst og hvorfor. En måde er ikke nødvendigvis bedre end en anden. Andre vil overhovedet ingen åbning.
    Jeg ville gerne en oplukning men ser faktisk ikke rigtig dette som oplukning. Men blot som smittespredning.
    Håber dog at mørketallene er mindre end beregnet og at der dermed vil komme en meget lav spredning.


  • #561   8. apr 2020 I følge Mølbak er mørketallet i omegnen af 70 gange større end de bekræftede tilfælde.

    Så I i øvrigt at man i Wuhan lige nu oplever Covid-positive hos allerede erklærede raske?
    Den "trygge" forklaring er genaktivering af virus.

    Vi har fået slået fast at denne Corona et ligeglad med temperaturen. Man må da håbe, at den ikke også er ligeglad med immunitetsteorier.

    Genaktivering er rigeligt problematisk.


  • #563   8. apr 2020

    profilbillede
  • Lens
    Lens Online Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 19 Følgere: 661 Emner: 120 Svar: 6.970
    #565   8. apr 2020 Jeg har fundet ro og accept ved løsningen. vi afventer en besked fra børnehaven og så tager vi en direkte snak med dem om stemningen der osv. Det er en ansvarlig metode mener vi. Er stemningen dårlig kan vi vente til den er bedre.

    Jeg er dog sikker på at der kommer en rigtig god melding og når de først er i gang vil de opleve alle spørgsmål besvaret

    som nævnt arbejder mange på en genåbning. en frisør salon i Thisted åbner nu fx. Jeg har lige interviewet en akupunktør der snart genåbner

    ro på folks. der sker en masse i kulissen. ingen kastes bare ud på egne ben i en genåbning


  • #569   8. apr 2020 Caroline, kravene er nødvendige fordi mange stadig vil blive smittet, men det skal gå relativt langsomt med den smitteoverførsel.

    Giver man helt los, så er det, skidtet vælter...

    Og alle de ting, du nævner som umulige - nej, de er ikke umulige. Besværlige, ja...
    Og der har lederne og kommunalbestyrelsen en opgave også.

    Jeg tror altså det er nødvendigt at hive ja-hatten på - ligesom andre har måttet gøre i denne lortesituation.


  • #572   8. apr 2020 Der må være noget rengøringspersonale, der går hjemme fordi diverse offentlige kontorer har været lukket ned.
    De er jo oplagte at hente ind til vask af overflader og legesager.

    Det ligger jo også i forudsætningen for at få løn som offentligt ansat pt. at man står til rådighed for andre jobfunktioner end dem, man normalt varetager.

    Der må kunne findes folk her og der. Jeg tror ikke det bliver nemt og enkelt, men jeg tror det kan lade sig gøre.

    Men det er ganske forståeligt at området lige nu har lidt granatchok...


  • #574   8. apr 2020 At der går en og gør rent indendøre mens børn og personale er udendøre - som de jo skal være det meste af tiden - øger da ikke smittespredning?

    Og samme den anden vej rundt - udendørs rengøring af flader og legetøj når børnene ikke er der.



  • #576   8. apr 2020 Igen - Man kan jo tro på Seruminstituttet eller lade være.
    Men jeg er bange for, at det er nødvendigt at acceptere at man vælger de modeller, de fremlægger som mulige løsninger.

    Der er jo altså ingen, der har prøvet det før som man lige kan læne sig op ad. Og da slet ikke alle os lægfolk...


  • Lens
    Lens Online Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 19 Følgere: 661 Emner: 120 Svar: 6.970
    #581   8. apr 2020 afvent nu hvad jeres arbejdsgiver melder ud. Det hjælper ikke at blive ramt af en tankestorm.

    nu er det påske her smiley vi tager det en dag af gangen og afventer. myndigheden er jo heldigvis vores her. så må vi se hvad Viborg melder ud til os og hvad børnehaven siger. nu vil jeg slippe og afvente. ellers er det jo rene gæt jeg skal basere mine følelser på og jeg har erfaret at jeg let kan gætte forkert

    har lige lavet en artikel om hvad Vi kan bruge kriser til positivt. Det var en klog mand og spændende at skrive om. Jeg tror vi alle har en opgave med at berolige de der rammes af tankestorm i denne tid. fordelen er at alle ikke rammes samtidig smiley

    god påske alle smiley det skal nok gå


  • #583   8. apr 2020 Caroline, jeg læner mig fuldstændig op ad den information, myndighederne giver for jeg har ikke andet at læne mig op ad.

    Og jo, man kan jo have hundrede af meninger om den praktiske udførsel og det er jeg sikker på, bliver udvekslet i stor stil ude i kommunerne - og også kommer til at udveksle blandt jer, der skal arbejde i det lige om lidt. Helt som det er gjort de steder, der har været i det hele tiden.
    (og respekt til de folk, det er helt vildt, hvad der er udrettet i de uger her)

    Men den store plan - det er altså lidt svært at have en alternativ mening om, når man ikke har den viden og kompetence, som myndighederne trods alt har.


  • #587   8. apr 2020 Debat handler ikke nødvendigivs om at blive enige....

  • #588   8. apr 2020 @ ch … mht til rengøring og evt hjemmegående personale, vil jeg lige sige at rigtig mange kommuner har udliciteret dette i privatiseringens navn for mange år siden, og de selskaber kommer jo altså oftest, for ikke at sige altid udenfor åbningstid .. så pt, hvis ikke man hu hej får ansat nogle til alle de institutioner og skoler, så bliver det ekstra arbejde til pædagoger, lærere og andre der måtte møde ind …

    jeg synes det, er grotesk, og igen at når der spørges ind til om børn og ansatte der er samboende med folk i de kritiske gruppe, skal møde ind, så er svaret i første omgang fra regeringen NEJ … mens Kåre og Co siger JA … den slags "ikke fodslag" du´r ikke ..

    nu siger Brostrøm man har fordobb kravene til antal kvm pr barn ...ØH hvad skal det hjælpe hvis rummene ikke har str til det, skal de så sende de sidste ankomne børn hjem ..

    Jeg er egentlig enig med Søren, man kunne tage have startet med dem med store børn, og folk med ikke hjemmeboende børn … der ikke er i risikogrupper ...


  • Lens
    Lens Online Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 19 Følgere: 661 Emner: 120 Svar: 6.970
    #589   8. apr 2020 Ida hov! kan åbne nu. sorry smiley

    Det jeg ville sige var at rigtig mange er klar


  • Lens
    Lens Online Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 19 Følgere: 661 Emner: 120 Svar: 6.970
    #591   8. apr 2020 Viborg bliver nok ikke klar. Det tænkte jeg nok

    https://viborg-folkeblad.dk/artikel/skoler-og-b%C3%B8rnehuse-m%C3%A5ske-f%C3%B8rst-klar-20-april

    ro på smiley


  • #592   8. apr 2020 @ Rikke … der er iflg virologer meget lidt viden omkring sygdommen og børn … bla. for få uger siden blev det lige pludselig meget vigtigt at understrege at børn kan være reske smittebærere …. når nu børnene må være sammen og sammen med andre voksne i inst og skoler, må de så også komme på off. legepladser, må de tage med ud og handle, må de tage bus i skole … igen de blev konstateret raske smittebærere … det kan virkelig blive en ukontrollabel smittespredning .

    og når nu så de bliver syge, eller deres forældre gør, hvem skal så støtte op, bedsteforældrene kan slet ikke efter denne genåbning se deres børn og børnebørn før man nærmest er sikre på at de har haft sygdommen og er ovre den … og selv efter da, er der sået tvivl om man kan være rask smittebærer … så bliver far og mor, eller en af dem, hvem skal passe børnene, hvad med de enlige forsørgere, hvis de bliver syge .. eller hvis barnet bliver sygt, og forældrene er tilbage på job, hvor mange sygedage må man så tage nu, hvor der intet sikkerhedsnet er til pasning af de syge børn .. der er godt nok mange ubekendte


  • #593   8. apr 2020 Og se, det er jo netop spørgsmål, der handler om den store plan - og helt ærligt, så har jeg ikke kompetencerne til at vurdere det, som myndighederne er sat til at vurdere.
    Jeg har ikke overblikket, jeg har ikke viden, jeg har ikke informationer.

    Når myndighederne vurderer som de gør, så gør de det på basis af netop dette - og jeg KAN ikke andet end at forlade mig på det lige nu.

    Jeg synes det er fair, at forældre og ansatte er nervøse for det, der skal ske og at det er svært for dem at overskue.
    Men jeg synes måske også lige man skal trække vejret ned i maven og lade kommunerne arbejde på sagen før man dømmer det ude på en temmelig subjektiv mavefornemmelse....

    Og ja, der er mange ubekendte - endnu flere for os end for myndighederne... Vi har som sagt 0 forudsætninger...


  • #594   8. apr 2020 Og der kom svaret så på rengøringsproblemet... Netop frigjorte medarbejdere andre steder fra...

  • Lens
    Lens Online Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 19 Følgere: 661 Emner: 120 Svar: 6.970
    #595   8. apr 2020 Præcis

    der kommer en god løsning smiley


  • #597   8. apr 2020 @ CH … lad os nu se ca 100 medarbejdere i Aarhus Kommune .. til, så vidt jeg husker 460 inst og kan ikke huske hvor mange skoler .. af disse 100 kan der jo være nogle der er i risikogrupper så måske ikke alle kan tage ud og arbejde hvor der er smitterisiko ..

    noget jeg ikke hørte, blev der spurgt …. Hvad med børn og ansatte der er i de definerede risikogrupper, skal de møde ind ?? man spurgte til dem der boede med folk i risikogrupper, men hvad med hvis man selv er ...


  • #598   8. apr 2020 og igen hvad med kvm spørgsmålet … jeg har i "mine" institutioner nogle pænt store med finde udenomsarealer … men hvad med de mange små i fx Kbhv´s kommune ..

  • #599   8. apr 2020 #592
    Er forældrene eller andre syge med Corona der hjemme, så må børnene stadig gå i skole eller børnehave har de netop sagt på pressemødet.


  • #600   8. apr 2020 Jeg kan slet ikke alle de der hvis og hvad, spørgsmål Hanne, det er ikke for at være disrespektfuld, men det er for mig komplet meningsløst når jeg ved, at der er mennesker, der arbejder på fuld tryk for at løse problemerne og som rent faktisk har kompetencerne til det...

    Caroline - mit svar var nu til Hanne...
    Og så er jeg i øvrigt selv pædagog og har al mulig respekt for pædagogers faglighed....
    Og jeg tror, at pædagoger kommer til at løse det her, NETOP fordi de har stærk faglighed.


  • #601   8. apr 2020 Det hørte jeg godt nok ikke, Buch. Det, jeg hørte dem sige var, at sundhedsstyrelsen ikke ser et problem i, at børn med sårbare forældre kan gå i skole...


  • #602   8. apr 2020 jo de sagde at hvis man havde en covid positiv hjemme, der bare overholdt isolering i hjemmet, så kunne barn/ægtefælle godt tage afsted … synes bare de skulle sige, få nu bare gang i den smitte …

    ingen der hørte om folk i risikogruppe skal møde ind ?? vi har fx pædagoger med diabetes, tidligere kemo behandlinger og gravide … forventes de at møde ind .. nogen der hørte om der blev spurgt ??

    Ch … der er simpelthen ting de ikke tænker på, eller bare skubber videre til enten kommunerne, eller fortolkning … så uanset hvor dygtige de er, så er der spørgsmål der skal stilles …. når jeg fx spørger, så kan det jo være nogen i den enorme artikel strøm der er, der har læst svar på noget af det jeg ikke har hørt om ...


  • #603   8. apr 2020 https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/coronafrygt-nej-du-kan-ikke-bare-holde-boern-hjemme-fra-skole/8083236

    “Sådan skal skolerne indrettes
    Sundhedsstyrelsen er klar med den vejledning, der skal danne grundlag for skolernes planlægning af en gradvis genåbning efter påske.

    Heraf fremgår bl.a. at hvis man bor i husstand med en person med påvist covid-19-sygdom, må man gerne komme i skole.”


    I vejledningen lægges der op til, at lærere og andre ansatte, der bor sammen med personer i de særlige risikogrupper, godt kan komme på arbejde. Hvis man bor i husstand med en person med påvist Covid-19 må man gerne komme i skole eller på arbejde, men skal være særligt opmærksom.

    Hvis læreren selv tilhører en af risikogrupperne, skal skolen i dialog med den pågældende lave en konkret og individuel vurdering. Man skal lægge vægt på, om det er sundhedsmæssigt forsvarligt, at den pågældende fortsat varetager sin vanlige funktio, eller man måske kan omplaceres til arbejde uden fysisk kontakt med andre, og man skal også tage hensyn til medarbejderens egen trygheds- og risikovurdering ved den vanlige arbejdsopgave/-funktion, hedder det i vejledningen.”


  • #604   8. apr 2020 Ok smiley
    I isolation eget hjem med andre beboere, fuck et rengøringsmareridt...

    Det med sårbare på arbejde er ikke færdigdebatteret åbenbart. Hun sagde at sundhedsstyrelsens anbefalinger var at man skulle gå på arbejde, regeringens var mere restriktive og de skal finde ud af den rette tilgang de næste dage.


  • #605   8. apr 2020 Tak Buch … det var lige sådan noget jeg efterlyste … dvs at som før vi blev sendt hjem kan der være nogle, alt efter lederen der bliver behandlet forskelligt …

  • #606   8. apr 2020 får I andre heller ikke notifikationer ???

  • #608   8. apr 2020 Hanne, det er ikke sikkert den lander der - sagde PRT på pressemødet, de har ikke debatteret det endnu, så de endelige anbefalinger fra regeringen (og det handler jo nok også om sygedagpengeret og sådan noget), er ikke færdige.

    Men minimummet bliver sundhedsstyrelsens anbefalinger.

    John - dem tager jeg også hatten af for. Og alle de andre, der lige nu har fuld skrue i den ganske danske land med den risiko, det indebærer for dem.
    OG for dem, der holder ud selvom de kan se, at det giver problemer i fremtiden....

    Det er seje folk her i DK - og lige om lidt er alt pædagogisk og lærerfagligt
    personale, rengøringspersonale og alle de andre, der skal i gang - inkluderet i min hataftagning.

    Og jeg tror på dem og ved, de kommer til at klare den med bravour og kreativitet selvom det er en hård opgave, de bliver sat på.


  • #609   8. apr 2020 Yeah så åbnes der for hundetræning igen smiley
    https://www.facebook.com/188221254975/posts/10158159368929976/?d=n


  • #610   8. apr 2020

    profilbillede
  • #612   8. apr 2020 @ John .. er det ikke i vandkantsDK man pt har alle de der er taget i sommerhus …

    Der er simpelthen noget jeg ikke forstår ved den virus … sad og så Horisont i aftes, hvis man summer over en "mening" med den … at den rammer meget i lande der er forholdsvis velpolsterede, har sundhedsvæsener der er ok med med uddannelser og teknik … det jeg mener er , man så fra Afrikanske lande med deres slumkvarterer, mange mennesker på lidt plads, flere deles om toiletter og vandhaner … Flygtningelejre, steder hvor hygiejnen er mere en svær at opretholde, hvis den overhovedet kan etableres …
    jeg fatter ikke med de tiltag vi herhjemme skal lave med håndvask, afspritning, rengøring, afstand osv … at den så ikke har lagt beboelser nærmest øde i de dele af verden hvor den slags slet ikke kan lade sig gøre …

    jeg forstår det ikke ...


  • #613   8. apr 2020 5g!!!!!

    smiley


  • #614   8. apr 2020 Jeg tror egentlig det handler om infrastruktur og menneskers bevægelighed, Hanne. Giv det tid...


  • #615   8. apr 2020 ahhh …jeg ved ikke om jeg helt tror på det, der er jo og har været rejsende til og fra de områder også, det er lidt sært … tankevækkende synes jeg altså … kan godt forstå alle de tanker og teorier der kommer frem, for det er ikke indlysende som den rammer og opfører sig … som om den vestelige "dekadence" skal have et gok ..

    hvad med de arabiske lande, altså dem med penge, dem hører man heller ikke meget om … eller Rusland for den sags skyld ..
    Så I det i aftes … I Hviderusland var recepten vodka ,,, i mangel af sprit så rens i vodka og drik også en vis mængde om dagen smiley .. med mindre man var på arbejde .. og meget varm sauna fordi kineserne jo sagde den døde ved 60%


  • Lens
    Lens Online Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 19 Følgere: 661 Emner: 120 Svar: 6.970
    #616   8. apr 2020 de tester jo ikke i de lande Hanne

    der er massive mørketal

    måske det er fordi de danske medier ikke dækker de lande ret meget. en hurtig Google søgning på Saudi Arabien fx og corona viser at de er i fuld gang.

    Det samme med Afrika osv

    Indien og Pakistan har udgangsforbud.

    Jeg kan ikke genkende at corona ikke rammer disse lande

    Karachi er lagt øde. Jeg fik en video fra min svoger hvor de er eneste bil på gaden

    mange dør men de tæller ikke alle som os. der er heller ikke cpr nr osv. der er rigtige hjemløse som seriøst lever ude i 50 plus grader i Karachi og drikker vand som indfødte ikke må drikke pga sygdomme. de dør hver dag uden nogle tæller. de dør naturligvis også af corona pt... og smitter

    Vi har en del indiske og pakistanske læger i DK. lige nu drager de rigeste dernede fordel af at der er folk med uddannelse som hjælper de der kan betale.

    nødhjælp forsøges i Pakistan internt fra grupper der. Det er ikke et land hvor røde kors mfl er ret udbredte

    folk dør som fluer. men mest de fattige og det er et skrækkeligt system men sådan er det også til dagligt uden corona i de lande


  • #617   8. apr 2020 synes stadig det er sært at den journalist der så gik rundt i et slum område, kan ikke huske hvor, men i et afrikansk land, sammen med en yngre mand .. samt interview fra en flygtningelejr et sted … de sagde de ventede, de viste rundt, de talte ikke om folk der var døde, eller havde ligget syge … der var ingen tale om at der var en igangværende ude af kontrol corona pandami i gang, de talte mest om alt det de hørte om den fra andre steder i verden .. … ja jeg tror altså ikke på hvis folk lå og døde som fluer i nogle lande af Corona, at det så slet ikke kom frem i pressen ...

  • Lens
    Lens Online Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 19 Følgere: 661 Emner: 120 Svar: 6.970
    #618   8. apr 2020 pressen skriver ikke meget om Pakistan. stol på mig. Jeg har familie der

    Det samme i Indien

    Afrika tester ikke. DR har behandlet det kritisk et par gange

    dækningen er ikkr ens over hele verden mht medier. der er tit historier som aldrig når danske medier eller først når dem meget sent

    også når folk dør som fluer af corona eller andet


  • #620   8. apr 2020 Synes jeg læste at Malawi er hårdt ramt.

  • #623   8. apr 2020 17.000 døde i Italien … 81 i Grækenland …19 i Kroatien ... seriøst det giver ingen mening …

  • #625   8. apr 2020 mener Norge smittesporede og isolerede mere end DK ..

    tænker, de bor da også tæt i Grækenland, de har også mange ældre .. mænd og rygere, som var en af forklaringerne i Italien ...


  • Lens
    Lens Online Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 19 Følgere: 661 Emner: 120 Svar: 6.970
    #628   8. apr 2020 lande med færre turister spiller jo ind

  • Lens
    Lens Online Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 19 Følgere: 661 Emner: 120 Svar: 6.970
  • #630   8. apr 2020 Campingpladser kan holde åbent for gæster i påsken
    - Mange danskere vil gerne ud og opleve foråret i naturen og have mere plads og luft omkring sig. Jeg ved også, at mange campister og campingpladsejere har glædet sig til at starte sæsonen her i påsken.

    - Derfor er jeg også glad for, at campingpladserne gerne må holde pladser og hytter åbne for gæster i påsken, så længe man træffer de rigtige forholdsregler som for eksempel at holde afstand til hinanden, siger erhvervsminister Simon Kollerup (S) i en pressemeddelelse.


    Synes altså ikke helt det hænger sammen med, at man skal blive hjemme i påsken smiley Måske derfor folk reagerer, som om intet var/er sket smiley I Sønderborg og omegn er der i hvert fald en normal hverdag over det hele smiley Nærmest sort af folk i store dele af byen plus div butikker/varehuse/byggemarkeder smiley


  • #631   8. apr 2020 RIP … nej det er mixed signaler, når alle har fået af vide, drop familie sammenkomsten i påsken …

    @ John … ja men hvad med forskellen andre steder

    HL … den der artikel, nu siger de man ikke kan stole på antistoftesten helt, men for nogen tid síden var det selve testen de ikke fik de samme resultater på over flere dage …


  • #632   8. apr 2020 Hmm, gad vide om man om nogle år husker på “corona-eksamen”, når de unge mennesker skal søge ind på videregående uddannelser smiley Tror da der er mange, der har svært ved at hive gennemsnittet op på årskarakter i forhold til de seneste år med alle de 12 taller, der bliver givet mange steder smiley
    Min søn er i hvert fald ikke alt for tilfreds og han klarer sig normalt godt. Stakkels alle de “stille” elever smiley

    https://nyheder.tv2.dk/samfund/2020-04-08-alle-skal-op-i-faerre-fag-saadan-bliver-studentereksamen


  • #633   8. apr 2020 https://www.berlingske.dk/samfund/internationale-studier-og-topforskere-danske-myndigheder-giver-upraecise

    Det er sådan noget her der får mig til at være kritisk


  • #634   8. apr 2020 @RIP
    Nogen vil vinde ved det og andre vil tabe.

    Jeg kan ikke se hvordan de ellers skulle løse det.

    Min datter er heldigvis ligeglad. Men hun har også et sindsygt højt snit alligevel, har hun fortalt mig.


  • #635   8. apr 2020 Martin, tror alligevel der er rigtig mange studenter der får problemer mht. deres drømmestudie smiley Tillykke med din datter. Dejligt hun ikke får problemer.
    Min søn har en drøm om medicinstudiet. Han mener ikke, i forhold til de karakterkrav der er, at det bliver en mulighed, som han ellers ikke tidligere har tænkt ville blive et problem. Problemet med årskarakterer er jo, at det er lærens egen vurdering af eleven og ikke med hjælp fra en udefrakommende censor. Har vi ikke alle prøvet at føle os forbigået af en lærer i vores skoletid?


  • Lens
    Lens Online Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 19 Følgere: 661 Emner: 120 Svar: 6.970
    #637   8. apr 2020 Hanne men det er jo derfor alle skal holde afstand.
    .jeg har opfattet budskabet som at vi alle skal se os som potentielle smittebærere, symptomer eller ej så det kan jeg ikke forstå hvis der er usikkerhed omkring

    ellers ville man jo sige at raske gerne må mødes og det gør man jo ikke


  • #638   8. apr 2020 https://nyheder.tv2.dk/samfund/2020-04-08-svaret-som-alle-i-risikogruppen-har-ventet-paa-i-skal-spoerge-jeres-laege

    Jeg er simpelthen nødt til at få hjælp ... jeg kan spørge min læge “ er jeg i risikogruppe” ja vil hun sige, det ved min arbejdsgiver også ... men lægen har jo ikke myndighed over arbejdsgiveren, andet end de kan sygemelde en så .. men de kan jo kun råde til man fx arbejder hjemme, de kan jo ikke bestemme ... medmindre regeringen siger, Risikogrupper SKAL blive hjemme ... det vil de jo ikke tage på sig ... er sgu lost på den her ....


  • #639   8. apr 2020 Hl .. de har lige givet grønt lys til campingpladser ... de sætter jeg ved ikke hvormange børn og ansatte ud på en gang, med regler der ikke er til at overholde ... de vil ikke tage ansvar og sige fx til arbejdsgivere kronisk syge skal være hjemme, for man ved ikke hvem der smitter ... osv .. de nedtoner nu så det batter

  • #640   8. apr 2020 Min arbejdsgiver (læger) har afvist alle patienter, der har ønsket en lægeerklæring mht. sygemelding pga Corona og risikogruppe... smiley Bliver spændende om det bliver ændret. Tror det giver et øget pres hos de praktiserende læger de næste par uger smiley

  • #642   8. apr 2020 RIP ... min læge henviste til Corona Hotline, som henviste til lægen ... hvad fxxxxx gør man så når man har 3 af de hyppigst 5 nævnte lidelser der gør Corona til ekstra risiko fyldt at få smiley

    Og arbejder på en skole, samt kommer i daginstitutioner


  • #643   8. apr 2020 @RIP.
    Ikke alle. Jeg har aldrig nogensinde prøvet at en lærer ikke gav mig en fair karakter.

    Jeg har der i mod oplevet det modsatte (altså at min årskarakter var langt over mine evner), men jeg var også rigtigt sød mod hende. smiley

    Omkring det med eksamen tror jeg egentligt at man vil tage hensyn i Danmark.


  • #644   8. apr 2020 Jeg har der i mod oplevet det modsatte (altså at min årskarakter var langt over mine evner), men jeg var også rigtigt sød mod hende. smiley

    Det er jo heller ikke fair -vel? Det var jo præcist det jeg mente smiley Det er lærens enerådige vurdering.


  • Lens
    Lens Online Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 19 Følgere: 661 Emner: 120 Svar: 6.970
    #645   8. apr 2020 frk Jensen det kan godt passe. min bror og far og jeg har en af de mest sjældne typer. Vi får generelt aldrig influenza...

    generelt... fordi jeg sjældent får det, måske pga genetikken bag køn, tror de, mens min bror og far aldrig har haft influenza

    jeg får det måske hvert 5. år og så en dag max

    det er ret syret at ens blodtype bestemmer så meget


  • #646   9. apr 2020 Det er da samfundssind, der vil noget.
    Taber vi penge på manglende patienter, ja så tager vi bare dobbelt for andre smiley

    https://nyheder.tv2.dk/2020-04-08-praktiserende-laeger-tager-dobbeltbetaling-for-behandling


  • #647   9. apr 2020 Ida - Det er lige gået op for mig du muligvis også ikke kan se jeg likede dit svar til mig smiley

    Så det var ikke meningen at virke utaknemmelig smiley

    Tak for svaret smiley


  • #648   9. apr 2020 HL - Det er lidt spændende smiley

  • Lens
    Lens Online Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 19 Følgere: 661 Emner: 120 Svar: 6.970
    #651   9. apr 2020 irriterende man ikke får notifikationer herinde...

    opdate... man skal åbenbart være brokke sig. nu virker det her


  • Lens
    Lens Online Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 19 Følgere: 661 Emner: 120 Svar: 6.970
    #653   9. apr 2020 er det pga corona de sorteres fra i Sverige?

    Min mor er jo sorteret fra i DK. De operere ikke mere og de laver ikke flere akutte forløb men det har intet med corona at gøre. Det handler om almindelig trivsel og mening med galskaben..

    så man sorterer jo altid som læge



  • #655   9. apr 2020 Hov lige en mere.

    https://www.bt.dk/udland/corona-succes-i-sydkorea-forstaar-ikke-dansk-tiltag

    Undskyld det er skævøjede, men måske vi kunne lære lidt her i Vesten. smiley


  • Lens
    Lens Online Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 19 Følgere: 661 Emner: 120 Svar: 6.970
    #657   9. apr 2020 men læger sortere hver dag...

  • #658   9. apr 2020 Denne reklame var med maden idag smiley

    Det er dog ikke noget jeg vil gøre brug af smiley

    og så ringede de og sagde at så længe jeg var i karentæne SKULLE jeg have en flamingo kasse ude, som de kan ligge maden i..

    og så skal jeg ringe ind inden torsdag med næste bestilling, da jeg ikke må aflevere den i papir, grundet min karentæne.

    De skal jo rundt til mange ældre, så det er forståeligt nok, og pengene for kassen trækker de bare fra min pension, dejlig nemt smiley


    profilbillede
  • #659   9. apr 2020 Jamen så få det også forbudt til begravelser.

    En spade skyder en anden spade. Tragisk nok i sig selv.

    At 100 spader så skal samles derefter, det får jo en til at banke hovedet ned i gulvet!

    https://www.bt.dk/samfund/muslimer-staar-taetpakket-til-begravelse-her-er-forklaringen

    Nej, jeg er bedøvende ligeglad med religionen. Det er principbet.


  • #660   9. apr 2020 Der er som sædvanlig totalt berøringsangst når det kommer til muslimer.

    Der holdes bisættelse for min farmor i næste uge, og vi må max være 10 personer, præsten og bedemanden/kvinden, må så godt være der, derudover, i dagens anledning.

    Men det er selvf. også indendørs. Men forsamlingsforbud gælder/bør gælde, OGSÅ udenfor, i hele landet. Hvis de har lavet en særregel for bisættelser, må den laves om.

    Vi venter så med at nedsætte urnen, til vi må være lidt flere. Oldebørn må ikke være til stede ved bisættelsen. Det er kun voksne.

    Men havde vi været en minoritet, så havde reglerne jo ikke galt for os heller.

    Ikke, at vi har et ønske om, at bringe os selv, eller andre i fare ... men princippet ... ja ...


  • Lens
    Lens Online Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 19 Følgere: 661 Emner: 120 Svar: 6.970
    #661   9. apr 2020 Det ser sgu dumt ud.... især taget i betragtning af at vi netop har haft et dødsfald i svigerfamilien i Pakistan hvor der var samme restriktioner som i kirkerne herhjemme


    jeg fatter ikke politiet ikke før noget? de skulle alle have en bøde på 2500. slut!

    Han siger de gerne må udenfor..? det må man sgu da ikk... dumt simpelthen

    Sanne reglerne gælder sgu da for alle. Der er idioter alle steder. her står 100. Jeg så andre 100 i Bilka i dag. Jeg synes politiet svigter her

    har lige vist det to til mand og en anden muslim jeg kender. kæft nogle fjolser er reaktionen. så der er vi helt enige.

    ved begravelsen i Pakistan i dag kunne kun 10 deltage. Det var min svigermors bedste veninde gennem et helt liv. godt hun ikke skal se foto som de her fra DK... oven i sin sorg. Det må føles som at blive pisset op af ryggen af sine egne...

    Det håber jeg politiet går videre med og slår hårdt end på!


  • #663   10. apr 2020 HL: De skriver der er særregler ved bisættelser ... og i så tilfælde gør de intet ulovligt ... som sådan, men der må også gerne tænkes selv jo ...

  • #665   10. apr 2020 Jeg kom til at tænke på denne artikel.
    Det må dælme være svært i lande, hvor der større befolkningsgrupper, der mener at Gud står over lov.
    https://www.dr.dk/nyheder/udland/blaeser-paa-israels-regler-mod-coronavirus-kampklaedt-politi-maa-fjerne


  • Lens
    Lens Online Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 19 Følgere: 661 Emner: 120 Svar: 6.970
    #666   10. apr 2020 CH og dog. i de lande er der fx militæret der holder dig inde....



  • Lens
    Lens Online Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 19 Følgere: 661 Emner: 120 Svar: 6.970
  • #669   10. apr 2020 Jeg er helt med på at kronisk syge er i risikogruppen. Men hvad med de friske og raske vi høre om som indlagte.
    Ved godt det ikke hjælper, men jeg stoler ikke på at de ved nok om den virus smiley eller måske, ikke tør stole på


  • #670   10. apr 2020 igen igen ændrer SST opfattelse …

    https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/sundhedsstyrelsen-aendrer-anbefalinger-om-smitte/8086108?fbclid=IwAR1_BRl4qEjD3FvzzmzjGzQzZORym4FwPOnzWbLPmUuyNWmx8TspEhez2CQ

    SST skriver samtidig i deres vejledning til skoler omkring børn og ansatte i risikogruppen : at de kan møde ind under hensyntagen til de gængse anbefalinger … at du behøver ikke blive omplaceret eller arbejde hjemmefra .. undervises hjemmefra … fordi smitte ikke er værre her end i det omgivende samfund

    nu er der jo så 2 kriterier, er man i risikogruppe drøner man jo ikke rundt i den omkringliggende samfund .. og jo når de så anerkender at der er Betydelig smitterisiko fra folk uden symptomer (hvilket ofte er børn og yngre) så er der større smitterisiko hvor der samles mange børn og unge, som er på skoler og i dagtilbud ..

    så meget for Mette F´s passe på de svage …


  • Lens
    Lens Online Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 19 Følgere: 661 Emner: 120 Svar: 6.970
    #671   10. apr 2020 Jeg vil ha den phone når den kommer...

    profilbillede
  • #672   10. apr 2020 @Hanne.
    Du ved godt at vi alle skal igennem den sygdom.

    Vi kan ikke holde Danmark lukket i et år, for at redde ganske få mennesker.

    Det vil ikke give mening.

    Nogen skal dø, for at andre kan leve. Det er barskt men sandt.

    Jo hurtigere man accepterer det, jo mindre frustration udsætter man sig selv for.


  • #675   10. apr 2020 Martin
    Jeg tror ikke, at du har ret. I givet fald ville Mette da have sagt det. Hun får jo nok med taletid.


  • #676   10. apr 2020 @ Holly og pointen er ?
    kræft smittet ikke uhæmmet så den risikerer at overbelaste sundhedsvæsenet som Corona gør ..

    @ Martin … nej det skal vi ikke alle. nødvendigvis … der kan komme behandling og/eller vaccine i løbet af en tid, måske en længere tid … men igen handler dette ikke KUN om at man bevidst ofrer menneskeliv, men også om man nu har gjort en masser ting der koster en frygtelig masse penge og så åbner man op på et områder hvor der potentielt samles en større mængde smittebærere man ikke kan se er det, samt hvis opførsel man ikke kan styre = det bliver sværere at lave en kontrolleret smittespredning der IKKE belaster sundhedsvæsenet … og man bestemmer at risikogrupper nu ikke skal agere meget anderledes end ikke risikogrupper = risiko for tilgang af tunge, og langtidsindlagte patienter (det er trods alt ikke alle i risikogrp der dør, eller er så hensynsfulde at gøre det hurtigt) så man gambler med belastningen af sundhedsvæsenet med den risiko at man må bremse mega hårdt op igen …

    man kunne også vælge at folk i risikogrp skulle blive hjemme, og på hjemmearbejde hvor muligt til man ser hvor hurtigt smitten spredes .. og man kunne sammenkøre denne åbning med mere opsporing og inddæmning … som det er sket i de lande hvor dødeligheden og smitten også styres bedre end så mange andre steder …


  • #679   10. apr 2020 @ John … og andre fremhæver lande som New Zealand, SydKorea osv …

    for øvrigt har der været offentlig gjort en MEGET lille undersøgelse fr Kina hvor man i tidligere patienter med Corona har fundet en bekymrende lille mængde antistoffer en tid efter raskmelding, så om en eventuel flokimmunitet på sige vil betyde det store ved man ærlig talt ikke, sammen med en masse andre ubekendte ved denne sygdom … smiley

    så ja som det er nu er de to ting der er vigtigst, at finde behandling der mildner forløb så folk ikke skal indlægges, og så vaccinen … som jo så i givet fald kun vil virke til næste virus/mutation der gør den heller ikke virker der ... smiley


  • Lens
    Lens Online Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 19 Følgere: 661 Emner: 120 Svar: 6.970
    #680   10. apr 2020 forskere verden over lærer om covid 19 hver dag. mere og mere. også når den senere kommer igen eller en muteret version

  • Lens
    Lens Online Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 19 Følgere: 661 Emner: 120 Svar: 6.970
    #681   10. apr 2020 se her

    https://www.dr.dk/nyheder/indland/tallet-indlaeggelser-er-faldet-otte-dage-i-traek-det-tyder-paa-vi-er-over-toppen

    skal vi have en ny tråd? Jeg r på fra telefon så har ikke problemer


  • #682   10. apr 2020 @HL opret en ny! smiley

  • #684   10. apr 2020 @Hanne.
    Danmark har jo gjort det fantastisk.

    Dog skal du også være opmærksom at vi har haft tre kæmpe fordele!

    Vi er et af verdens rigeste land, og har som udgangspunkt en ret sund befolkning.

    Vi er også et lille land, og det er nemmere at styre.

    VI har ikke haft en "superspreder" som de havde i SydKorea.

    Der er mange faktorer i dette.

    Hvis du kigger på antal døde er der mange lande der har gjort det meget bedre!


  • Lens
    Lens Online Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 19 Følgere: 661 Emner: 120 Svar: 6.970
    #685   10. apr 2020 så har jeg lavet en

    og jeg har ikke nogen på filter smiley

    https://www.hundegalleri.dk/forum/off-topic/1140277-corona_7


Kommentér på:
corona 6

Annonce