{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.267 visninger | Oprettet:

Hunden vil simpelthen ikke æde sit foder {{forumTopicSubject}}

Dansk svensk gårdhund blandet med chihuahua på 2 år. Har altid været meget småtspisende. Jeg har prøvet mange forskellige mærker tørkost, men intet af det gider hun. Hun har sart mave, så vi holder os inden for gastro/sensitive foder som hun trives bedst på og som er højt på fedt og protein. Hun er sund og rask. Jeg har tidligere opblødt hendes foder i vand og måske hældt lidt lakseolie på, og så er det lige gledet ned et par dage, men så gider hun igen ikke. Nu prøver vi dyrlægens metode med kun at tilbyde hende foder et par gange om dagen og fjerne det hvis ikke hun begynder at spise og hun får ingen godbidder eller ben. Godbidder har hun aldrig rigtig fået, men ben af oksehud har hun altid fået næsten dagligt. Nå, men nu har hun så ikke spist siden mandag, bortset fra 30 gram foder i går. Det skal lige siges, og understreges at hun med glæde æder pap, ja tygger og sluger pap, tørre hestepærer, gammelt hø, kattelort og hvad hun ellers kan finde af "lækre" ting når hun er med ude ved mine heste. Men tørfoder, nej! Jeg er nok af en lidt gammel skole, og jeg begynder ikke at fodre med hverken barf eller vådfoder, hunden æder gerne pap, så så kræsen kan hun ikke være smiley Jeg køber godt og dyrt tørfoder. Som hvalp havde hun ingen madskål, hun fik kun mad gennem træning eller i aktivitetslegetøj, men heller ikke dengang gad hun at spise, og jeg blev træt af at træde i tørkost alle steder, som til sidst endte i støvsugeren, for hun trillede det bare ud af bolden, men åd det jo ikke. Så nu har hun madskål. Er der andre som har hunde som er svære at få til at spise tørkost? Hvad gør I for at få dem til at spise deres tørkost? Jeg har snakket med dyrlægen, og hun sagde hun godt kunne finde på ikke at æde i 3-4 dage så det er jeg forberedt på, og det har hun jo så heller ikke rigtig gjort, bortset fra 30 gram foder i går. Når jeg ser hvad hun ellers kan finde på at æde, så forstår jeg ikke hvorfor hun ikke spiser hendes lækre tørkost med lam!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hunden vil simpelthen ikke æde sit foder
  • #1   17. apr 2020 Mht maven er det så blevet udredt? Når hun går og æder især kattelort kan hun nemt ha fået en parasit.. Feks giardia eller crytosporidium.. Jeg ville få lavet en udvidet afføringsprøve.. Tænker også om hunden kan ha kvalme? Det kunne måske hænge sammen med mave tarm problemerne mht den manglende appetit.. Det kan ihvertfald ikke udelukkes hvis ikk man ved hvorfor hunden døjer med maven.. Man bør i min bog ved langvarige problemer med mave/tarm altid få det udredt fremfor blot at kalde det sart mave, det kan være Mange ting (ikke at det altid er det men..)

    Virker hun til at ha kvalme? Synker hun meget, slikker sig om munden ofte? Æder hun meget græs?


  • #3   17. apr 2020 Jeg havde en hund som heller ikke syntes at tørfoder var det fedeste i verden, så hun fik noget i dit foder fx lidt vådfoder, råt, leverpostej eller lignede, altid med lidt vand i for at gøre det mere klistrende, det fungerede fint.
    Så sådan løste jeg problemet og jeg ved at mange andre også bruger den metode, men det skriver du jo, at du ik gider at gøre, men det er rådet herfra.


  • #4   17. apr 2020 Er hundens tænder og mund tjekket af dyrlæge ?

    Hvad laver hunden til hverdag? Jeg tænker at sådan en lille størrelse ikke behøver ret meget mad, og at 30 g lyder fint som indtag, hvis aktivitetsniveauet er lavt.


  • #6   17. apr 2020 Så..... Hunden vil ikke spise sit tørfoder, men du nægter at give andet? Så du søger råd til at tvinge det i hunden? Godt så smiley

  • Jinx
    Jinx Tilmeldt:
    feb 2020

    Følgere: 1 Hunde: 1 Svar: 135
    #7   17. apr 2020 En hund skal synes det er en fest at spise, gør den ikke det så fodre man forkert efter min mening.

    Man kan prøve råt-dåsemad-hjemmelavet mad- semimoist tørfoder- bare en rugbrødsmad med leverpostej er da bedre end en have en hund der åbenbart synes at dens tørfoder er så slemt den sulter sig halvt ihjel.


  • Hama
    Hama Tilmeldt:
    apr 2015

    Følgere: 2 Svar: 248
    #9   17. apr 2020 Ikke jeg har meget forstand på dette - men undre mig at du skriver
    "gastro/sensitive foder som hun trives bedst på
    og som er højt på fedt og protein
    "

    Samtidig at hun "æder pap, ja tygger og sluger pap, tørre hestepærer, gammelt hø",
    for mig ser det ud til hun forsøger at få noget fibre måske for at neutralisere fedtet


  • #16   17. apr 2020 Jeg havde også en hund, der ikke gad at æde sin mad .. nu bor den i Jylland ...

    Kæft, der er mange hunde efterhånden, der ikke indeholder en så simpel ting som ædelyst. Trist ..



  • #17   17. apr 2020 Ja, hun har fået lavet en udvidet afføringsprøve, og hun har inge parasit eller lign. Tænder er også flotte - som jeg skriver er hun tilset af dyrlæge og er vurderes af hende som værende sund og rask, men småtspisende. Vådfoder gider gider hun heller ikke efter et par dage. Det er jo en spiral hvor der hele tiden skal noget nyt og mere lækkert til for at hun vil spise. Det her forsøg er i sammenråd med dyrlæge. Hun er i periode lidt for tynd, så er det hun har fået lakseolie og vådfoder på og så har hun spist i nogle dage og taget lidt på, men så bliver det også hurtigt uinteressant. Hun har været småtpisende altid, det er ikke noget nyt. Jeg ville bare høre om I andre havde erfaringer med TØRKOST. Nej, hun er lille str. med normalt aktivitetsniveau og burde få op til 85. g tørfoder om dagen.

  • #18   17. apr 2020 Jeg er nysgerrig efter at høre hvordan fodringen normalt foregår hos jer ? Kan hunden være stresset/ føle sig overvåget i fodringssituationen ?

  • #20   17. apr 2020 Er hunden ikke mager så kan det da være fuldstændig ligemeget hvad den burde spise! Er den ikke mager så får den hvad den har brug for

  • #21   17. apr 2020 Ziwipeak er småtspisende hunde ofte glad for. De skal heller ikke have en særlig stor mængde. Det er så heller ikke det billigste foder, men sådan en lille størrelse skal jo i forvejen ik have så meget.

  • #22   17. apr 2020 Hun er derhjemme og virker ikke stresset over at være her. Har snakket med en anden dyrlæge i dag, som siger jeg skal kigge mere på hunden end antal gram hun spiser. Er hun ikke for tynd, får hun det hun skal have - og det er rigtig rart at se det på den måde, for så kan jeg synes det er meget lidt hun spiser, men hvis hun er i pæn huld så er det jo den rigtige mænge uanset hvor lidt smiley

  • #23   17. apr 2020 Ofte opgiver foderproducenten en større mængde på posen, end hunden reelt har behov for.

    Da jeg havde dværggravhunde var anbefalede mængde ofte omkring 100 gram, de fik sjældent over 50-60 gram


  • #24   17. apr 2020 Du siger, at hun som regel spiser (det samme) foder i nogle dage - og så gider hun ikke mere. Hun lyder lidt som mine. De gider heller ikke spise det samme hver eneste dag, så her bliver der varieret. Jeg har altid flere forskellige slags tørfoder hjemme, flere varianter af vådfoder - og en masse råt i fryseren. Så de får aldrig præcis det samme to dage i træk. Det fungerer strålende her (huskyer har også en tendens til at være lidt småtspisende)

    Det fungerede også da min gamle tæve røg på nyrediæt. Magen til kedeligt foder skulle man lede længe efter, men med variation lykkedes det også at bevare hendes madglæde smiley


  • mette b
    mette b Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 3 Emner: 36 Svar: 137
    #26   24. apr 2020 Vores hund har haft et mønster hvor han spiste et par dage og så var det ikke interessant mere. Godbidder og ben ville han dog gerne have.
    Pga sygdom blev han udredt og fik konstateret foderintollerance. Kom på allergifoder (ikke gastro) og så skal jeg da lige love for han begyndte at spise. Får han noget han ikke helt tåler, så får han kvalme/madlede og stopper med at spise.

    Bare en tanke


Kommentér på:
Hunden vil simpelthen ikke æde sit foder

Annonce