{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lov om mark og vejfred ændret (katte)
  • #1   4. maj 2021 Ja, så husk at få mærket OG registreret jeres katte. smiley
    Få dem evt også lige neutraliseret når I nu er ved dyrlægen alligevel smiley smiley smiley


  • #2   4. maj 2021 Min er både kastreret, øremærket og registreret i både det gratis og der der koster noget smiley

  • #3   4. maj 2021 Karla er (selvfølgelig) både øretatoveret, chippet og neutraliseret. Men jeg tvivler også på at nogen ville beholde hende, hvis de troede, hun var herreløs - katten er jo vanvittig smiley



  • #8   5. maj 2021 Jeg tror det er første step, før det bliver lovpligtigt som med hunde.
    Jeg håber virkelig det bliver lovpligtigt og at de fleste så vil vælge at få neutraliseret og øremærket katten i samme ombæring.
    Antallet af katte skal næsten halveres, så der kun er det antal katte som der er gode ansvarlige hjem til.


  • #9   5. maj 2021 Det vil ikke gøre nogen forskel, katte er et “brug og smid væk” produkt ;( man får da bare en ny og sød lille killing, den gamle ikke neutraliserede var alligevel begyndt at tisse overalt

  • #13   5. maj 2021 Vores to katte er mærkede og neutraliserede. De er sådan semi-vilde så jeg tror ikke helt, at nogen kan nuppe dem alligevel smiley

  • #14   5. maj 2021 De fleste af vores er vilde, men naturligvis både mærket og neutraliseret, men det er ret tydeligt at vi “får” folks katte når de ikke gider dem mere, her kommer jævnligt nye til og mange af dem er tamme når de kommer, nogle af dem kan omplaceres, men de fleste bliver her bare når de er ordnet;) 15-20 eller 25 katte kan være ligegyldig for os, men det er fanme synd for de katte som er vandt til at ligge i sofaen og så bliver smidt af her, hvor vi ikke tager kattene med ind i stuehuset. Rent bortset fra at det altså nogle gange er træls at rydde op efter folk, især da når man ved at rigtig mange bare får en ny lille killing som så smides ud når den bliver kønsmoden.

  • #15   5. maj 2021 Selvfølgelig skal der IKKE indføres jagt på katte!
    Ejerne skal bare tvinges til at tage ansvar for deres dyr.


  • #17   5. maj 2021 Er det ikke kun mårhunde der er dicideret jagt på for at udrydde?

  • #20   5. maj 2021 Rotter bliver ikke bekæmpet ude i naturen i skove osv.



  • #22   5. maj 2021 Rationelt er jeg enig med John.

  • #23   6. maj 2021 Linda
    Fordi katte er kæledyr.
    Der er heller ikke jagt på fritløbende hunde.
    Nedskydning af katte er næsten lige blevet forbudt. Det skal da ikke lovliggøres igen.

    Katteejere SKAL simpelhen tage ansvar! Vi slipper nok ikke udenom strammere regler på området. F.eks lovpligtig mærkning og neutralisering af udekatte.
    Kattens status skal øges gevaldigt og det gøres bestemt ikke ved at pløkke alle dem man ser udenfor ned, tværtimod.

    Hvem gider ofre penge på at mærke og neutralisere hvis katten bliver skudt så snart den sætter en pote i naturen?

    John
    Ræven må ikke skydes hele året rundt.
    Og da den er på rødlisten bør den bestemt IKKE jages frit.
    https://www.netnatur.dk/de-nye-regler-for-jagt-og-regulering-af-raev/


  • #25   6. maj 2021 Denise
    Bestanden af hjemløse katte bliver da reguleret. Der aflives stort set alle de vildkatte eller syge der indfanges.
    Gårdkatte aflives ofte når bestanden er stor ved hjælp af en jæger.
    Men der er da en grund til at det blev forbudt at skyde naboens kat. Og det mener jeg bestemt ikke skal ændres.
    Jeg ønsker de samme regler for katte som for hunde. Og de katte der kommer udendørs bør være i voliere eller neutraliseres.
    Det tager naturligvis tid at indføre og få folk til at tage ansvar. Men ramme folk på pengepungen hjælper ofte.


  • #26   6. maj 2021 Jeg tvivler på, at politiet har ressourcer til, at katte får samme "rettigheder" som hunde. For så ville de skulle ud i, at fremlyse, køre løse katte på internat, når disse forefindes i "det fri" etc.
    Det her er en fin start, i mine øjne, kattene er vinderne, mens de uansvarlige katteejere ikke ændrer noget som helst, medmindre de rammes økonomisk.


  • #29   6. maj 2021 John - Blev ræven tilføjet af mennesker i den danske natur?

  • #30   6. maj 2021 John, jeg mener nu ikke, at ræven er invasiv, den har været her altid.
    Katten er derimod invasiv og har intet at gøre i vores natur.
    Og ræven er ikke et skadedyr.
    Den er med til at gavne vores bioderfiset (staves?)


  • #31   6. maj 2021 Jeg kan nu ikke rigtig se, at den ændring flytter noget som helst, ikke andet at der nu kommer endnu flere "hjemløse" katte.

    Ændringen skulle have været at ALLE killinger skulle være ID mærket inden de bliver solgt/foræret væk, akkurat som med hundene


  • #32   6. maj 2021 Og de katte der kommer udendørs bør være i voliere eller neutraliseres.

    En neutraliseret kat, tager da ligeså mange fugle som en intakt .. så hvad skulle det hjælpe?


  • #34   6. maj 2021 Nej, ræven er ikke en invasiv art. Den tilhører vores naturlige fauna. At nogen så mener at den er et skadedyr er en anden sag- Skadevoldende ræve (altså dem der tømmer hønsegården gang på gang) må reguleres næsten hele året.

  • #35   6. maj 2021 Kan se rotten er en invasiv art

    og mange forskellige slags egern smiley

    https://mst.dk/natur-vand/natur/national-naturbeskyttelse/invasive-arter/de-invasive-arter/


  • #37   6. maj 2021 Martine
    De kan ikke formere sig hvis de er i voliere eller neutraliseret.
    Vi skal have bremset antallet af nye katte voldsomt.
    Katte tager rigtig mange mus og rotter, så de kan ikke undværes.
    De skal bare alle have et godt hjem. Så der skal ikke være flere katte end der er ansvarlige hjem til


  • #38   6. maj 2021 @35: Kan se at min 'Robinieskov' er invasiv smiley Vi har en ret stor beplantning af kæmpestore og meget smukke Robinier smiley i et hjørne af haven. OK de smider mange frø, der spirer. Men spirene dør ret hurtigt - heldigvis må man så sige smiley

  • #39   6. maj 2021 De der rosenhyben er der godt nok også mange af på de danske strande smiley

  • #40   6. maj 2021 AG - de skal jo slet ikke strejfe omkring neutraliserede eller ej (jf gældende lovgivning). Det er muligt de nspper en mud eller rotte af og til (nogen mere effektivt end andre), men de napper altså også fugle, harekillinger og alt andet i en størrelse de kan nedlægge.

    At man afliver når man tilfældigvis fanger en vildkat hjælper ikke et hak - det giver boit plads til at næste hold flytter ind og overlever. Skal det batte noget skal man helt målrettet arbejde med indfangning/aflivning i meget større omfang.


  • #41   6. maj 2021 Frk. Jensen, man gør altså en stor indsats for a komm af med hyben.
    Her i Kolding går der geder og får på de strande hvor der er hyben.


  • #43   6. maj 2021 På landet er katte helt uundværlige i bekæmpelsen af rotter og mus, vi ville skulle bruge rigtig meget gift hvis vi ikke havde kattene og de er naturligvis løse udendørs, eller bliver det svært at fange noget smiley

  • #44   6. maj 2021 Bodil - og er de på din grund er det jo også helt op til dig. Det er sjældent tilfældet i diverse villakvarterer o.l.
    Må dog konstatere, at der hos mine forældre ikke er kommet en pludselig rotteinvasion efter de ikke længere havde kat... de har hest og geder og derfor er der også foder. For at undgå rotter er det foder godt pakket ind. Jo det hænder at en rotte prøver at flytte ind (typisk i hestenes bokse). Så kommer fælder og gift i brug. Men det var altså også tilfældet, da der var katte på gården.





  • #45   6. maj 2021 Vores mus forsvandt da kattene flyttede ind.
    Det gjorde en stor del af vores fugle så også. Tror ikke det kan undgås.

    Og vores er som sagt neutraliserede, så der ikke kommer flere af dem.
    Men hvad kan de døde fugle bruge det til..


  • #46   6. maj 2021 Vores katte tager ikke mange fugle, der ryger da et par solsorte unger lige når de kommer af reden, men ikke ret mange:) til gengæld tager de rigtig mange mus og nogle af dem tager også rotter;) jeg må indrømme at jeg er utrolig godt tilfreds med deres arbejde, rotter og mus vil jeg ikke have, gift er jeg rigtig ked af at bruge, det er noget farligere for andet levende.

  • #47   6. maj 2021 For første gang i 18 år har vi nu indendørskat. Nej hun er hverken mærket eller neutraliseret.
    Vi har tidligere haft mærkede/neutraliserede udekatte. Den store forskel er nu, at vi har et meget rigere fugleliv.


  • #48   7. maj 2021 Mine er alle mærkede. Nogle er neutraliseret og andre er ikke. Til gengæld er de 200% indekatte. Drengene har løbegård med tag. Så ingen fruløber her.

    At lovgivningen ikke hjælper en snus, det er en anden sag.


  • #51   8. maj 2021 Vores hus misser får jo maden serveret og spiser dem næppe pga. den store sult.

    Det er rigtig, for katte er "lystmordere"
    En udmagret kat tager mindre end en sund og velpasset kat.


  • #53   8. maj 2021 Jeg læste på et tidspunkt om en undersøgelse af solsortebestanden. Meningen var egentlig at undersøge, hvor meget bestanden blev påvirket af tilstedeværelsen af råger og skader. Men i undersøgelsen var der også områder, hvor der var mange katte.

    Det korte af det lange var, at uanset hvor mange fugleunger og voksne fugle, der blev taget af skader, råger og katte, tilpassede bestanden sig antalsmæssigt. Så i de områder, hvor mange æg, unger og voksne fugle bliver taget af andre dyr, blev der lagt tilsvarende flere æg af flere rugende par, så antallet af overlevende voksne var det samme.

    Bare et andet prespektiv på det med katte, der tager fugle smiley


  • #54   8. maj 2021 Vi har vildt mange fugle. Så det høres tydeligt hvor kattene er henne. smiley
    Fuglene er faktisk ret onde ved kattene, de alarmere og laver skindangreb så snart de bevæger sig rundt i haven. smiley
    Kattene tager 1-2 svaleunger hvert år men samtidig finder jeg 10-15 stykker hvert år der dør af sult eller sygdom. Sidste år var det helt galt pga vejret og jeg fandt 30-40 døde svaleunger. smiley
    Det er ca 25% af vores årlige svaleproduktion smiley
    Desuden tager spurvehøgen også en del af de små fugle.
    Ræven tager de større fugle som duer, krager, måger.
    Det er vel naturens gang


  • #55   8. maj 2021 AG - det er også naturens gang at rovdyr snupper rålam mm... derfor lader vi alligevel ikke vores hunde gå på jagt selv. De er ikke hjemmehørende i den danske natur, og det er katten heller ikke.
    Vi har også svaler i stalden - har nu aldrig oplevet så stor dødelighed. Har så heller aldrig (da der var kat) oplevet en kat der kun tog 1-2 fugle om året.

    Men på egen grund må du naturligvis gøre som du vil - men udenfor matriklen finder jeg det absolut ikke ok, at de har frie tøjler... og det gør loven jo sådan set heller ikke, selvom ingen håndhæver den.




  • #56   8. maj 2021 Michelle
    Kattene er 12 år og de forlader aldrig matriklen.
    At fange fugle kræver hårdt arbejde. Det er meget nemmere at lurer på musehullet smiley
    Hundene jager ikke vildt og tager hverken rålam eller harekillinger.

    Alt det med hvilke skabninger der er hjemmehørende eller ej, giver jeg intet for.
    Hvis det kommer så vidt så er det moderne menneske ikke hjemmehørende på denne planet.


  • #57   8. maj 2021 AG - igen, hvad du gør på din egen grund bestemmer du jo selv.
    Men kunne vi udvide samtalen til at omfatte andet end dine specifikke katte og hunde?
    Katte, sådan helt generelt, ikke dine naturligvis, render ofte frit omkring både på veje, naboers haver og alle mulige andre steder. Mens de gør det, jager de ofte både fugle, harekillinger mm. Det er da meget muligt, endda sandsynligt, at der ryger en mus af og til også, men det er da et temmeligt dårligt argument for at katte skal have lov at rende overalt, at de sommetider fanger en mus, når nu man ved de fanger ret meget andet også (og ofte også generer naboerne, sulter om vinteren, spreder sygdom til andre katte mm).

    Ift hundene så var det dig der kom med argumentet "det er naturens gang" - og det er hundes jagt på både vildt og husdyr også... det betyder ikke vi tillader det... heller ikke selvom dine specifikke hunde ikke jager (slip dem løs til at klare dig selv som jo er tilfældet for vildkattene, så gætter jeg nu på de alligevel jager lidt).

    At du ikke giver noget for hjemmehørende arter "fordi mennesker" finder jeg lidt komisk - at der overhovedet er ikke-hjemmehørende arter i den danske natur skyldes jo netop... mennesker... løsningen er jo klar nok: mennesker må stilles til ansvar for egen adfærd, f.eks. ved at få styr på de mange fritløbende katte (og meget andet, men nu handlede det lige om katte)


  • #58   8. maj 2021 Michelle
    Hvis du læser lovgivningen vil du hurtigt finde ud af at katte skal holdes på egen matrikel og at hunde ikke må løbe løs ret mange steder i naturen.
    Jeg ville gerne at man strammede mere op på lovgivningen mht neutralisering af udekatte eller voliere blot for at undgå formering.
    Nu er der flere måder hvor dyrearter udbredes rundt om i verden. Nogle arter uddør og arter opstår.
    Og hvorfor må verden dog ikke udvikle sig på det punkt?
    Rewilding og invasiv arter er det nye sort.
    Mennesket tror de er så kloge og ved alt om naturen, men er de nu også det, når det kommer til stykket.

    Jeg håber denne nye lille ændring i lovgivningen kan gøre folk lidt mere ansvarlige angående deres katte.
    Den vil i det mindste gavne internatter der nu kan omplacere eller aflive ikke mærkede katte meget hurtigere.



  • #59   8. maj 2021 AG - loven siger jo netop de skal blive på egen matrikel ja.... er vi enige om, at for katte er det meget sjældent tilfældet? Og at ingen håndhæver den lov?
    Tror du det ændres af disse nye regler - jeg tror det ikke.
    Kattefolk råber op om neutralisering mærkning mm. og at det er at tage ansvar. Og bevares, det er da bedre end ingenting. Men at tage ansvar ville være at holde dine dyr, inkl. katte, på egen matrikel (eller i snor), men det møder sjovt nok meget lidt forståelse og måske især fra folk i villakvarterer, der mener det er kattes ret at strejfe frit med den risiko det nu indebærer for både katten selv og dens omgivelser... og gerne hjulpet på vej af et eller andet billede af katte som de helt store rottebekæmpere uden hvem vi ville være overrendt af rotter .. nu er vi så overrendt af katte i stedet.


  • #61   8. maj 2021 John - ja ok, den vil jeg godt give dig der burde stå "også" og ikke "i stedet" smiley

  • #63   8. maj 2021 Mennesker skulle måske se lidt indad, når det gælder overrendt smiley
    For vi levner ikke meget plads til andet end os selv


  • #64   8. maj 2021 Hvis man har kat . skal man holde den på egen matrikel ... BUM .... smiley
    Det er pisse irriterende at andres katte render og skider i ens have ... vader rundt på folks biler ... eller ligger og "smider " kattehår på andres hynder.
    Siger een der har arbejdet hos Kattens Værn i 10 år ... selv har haft 8 katte på samme tid og holder meget af katte. -----> som altid opholdt sig på min egen matrikel.... ( hegn)

    Nu skal man jo samle lort op efter sin hund .... men hvem skal samle lorten op efter løsgående katte ---- Tjaaa ... katteejeren gør det sgu ikke ... men andre får lorten op mellem fingrene , når de luger deres bede ... FØJ . smiley


  • #66   8. maj 2021 #65 .... ha ha ... Jeg har sat thumbs up ... for hvor har du ret ..... FNiiiiS smiley

    Jeg er jo sikker på , det er mig , du mener ... eller ????? ...


  • #67   8. maj 2021 AG - nu kan nan vel ikke forvente, at folk giver plads til andre menneskers kæledyr på deres matrikler. Ikke helt det samme dom at give plads til naturen, herunder vildt.

    Er det ikke også lidt hykleri at snakke om mennesker der fylder for meget osv og så samtidig argumentere for menneskets ret til at lade sine kæledyr gå hvor det passer en (eller dem) uanset hvad det betyder for omgivelserne?


  • #68   8. maj 2021 #67
    Hvem er det der argumentere for det?
    Jeg læser faktisk kun at folk argumentere for det modsatte. Og at der skal være fri jagt på alle katte i naturen.
    Kattehadere og mishandlere er der rigelig af, bare det burde være grundlag nok for at katteejere holdte deres katte hjemme.
    Kattens status er utrolig lav og det ændres næppe foreløbig med den holdning mange folk har til katte.


  • #69   8. maj 2021 Uh fandt lige denne side, hvis man har alm. have er der mange muligheder for at holde kattene hjemme smiley

    https://www.katteindhegning.dk/indhegnede-haver/


  • #70   8. maj 2021 Der er også den her gruppe på Facebook.

    https://www.facebook.com/groups/700340594143785/?ref=share


  • #72   9. maj 2021 AG - Du skrev noget længere oppe, at katte burde være i voliere ELLER neutraliseret... at de er neutraliseret er selvfølgelig et stort plus, men de skulle nu holdes hjemme uanset.

    Du skrev yderligere:
    Hvem gider ofre penge på at mærke og neutralisere hvis katten bliver skudt så snart den sætter en pote i naturen?

    Jeg beklager hvis det er en fejlopfattelse, men det opfattede jeg altså som = at kattene så strejfede omkring. Og det skulle de jo så ikke i første omgang.

    - i øvrigt, grunden til det blev forbudt at skyde katte (og hunde) med forudgående advarsel var "Baldergate" og havde således intet med hensyn til hverken katte eller ejere at gøre.
    Man må i øvrigt fortsat skyde katte/hunde, såfremt de er til umiddelbar fare (f.eks. katten der angriber kælekaninen e.l.), man må blot ikke længere smide en advarsel op og så skyde næste gang nan ser dyret.
    - og vildtet er heller ikke længere beskyttet, man må kun skyde hvis dyret er til fare for en selv eller ens ejendom, er en hund ved at skambide et rådyr er det bare ærgerligt (ifølge loven).
    Nå, men det korte af det lange: "der er en grund" havde intet med katte at gøre. De var blot så heldige at høre under samme lov.


  • #73   9. maj 2021 AG folks holdning til katte ændrer sig når flere ejere viser ansvar.

    hvis hunde gik frit rundt ville mange også hade dem. ejerne, størsteparten, følger en lov.

    derfor skal der laves en tilsvarende for kat, så ejere tvinges til at vise ansvar.

    derved øges status.


  • #74   9. maj 2021 Michelle
    Det har du misforstået.
    Der findes mange katte på landet der aldrig forlader deres hjem.
    Mange har to katte eller flere, måske en af hvert køn.
    Der kan komme en herreløs kat forbi haven.
    Indekatte kan stikke af.
    Derfor bør man så vidt muligt neutralisere.

    Og jeg mener ikke at katte der er “blevet væk” bare skal skydes. Hvis de er mærket skal de da hjælpes hjem eller lynhurtigt have et nyt hjem.

    Lens
    Der er vist ligeså mange mennesker der hader hunde som katte. Uanset hvad ejerne gør eller ikke gør.



  • #75   9. maj 2021 AG jeg kan ikke tro at du seriøst mener at hvad ejer gør med sin hund ikke har indflydelse på omgivelsernes reaktion?

    en veltrænet og kontrolleret hund VS en løs ude af kontrol?


    hvad ejer gør betyder uendeligt meget



    før hundeloven kom var hunde er stort problem fordi de løb rundt.

    man forsøgte med frivillighed men uden held.

    til sidst blev der indført tvungen registrering mm og det samme bør ske med katte.

    først da vil status stige.


    ejerne har et ansvar men de kommer aldrig til at tage det frivilligt, ved vi fra hundene

    der er i dk flere mennesker der er genereret af katte end af løse hunde. det skaber en folkestemning som ejerne har et med ansvar for at ændre



  • #76   9. maj 2021 Lens
    Hvis jeg kigger med i de lokale FB grupper så er det helt klart hundelort og løse hunde opslag der fylder mest.
    Der er folk der hader katte eller hunde bare fordi de ikke kan lide dem eller er bange for dem. Irriteret over at de gøer, larmer, lugter, m.m
    Dyreejere skal følge lovgivningen angående deres dyrehold.

    Og så vil jeg blot henvise til mit svar #8


  • #77   9. maj 2021 I Kolding er det helt klart opslag, hvor ejer "sønderknust" efterlyser deres katte fordi de ikke er kommet hjem som vanligt, der fylder mest - det er sygt, så mange opslag om katte, der er. smiley

  • #78   9. maj 2021 Her hvor jeg bor er der også enormt mange opslag om manglende katte - og sure opslag hvor der mistænkes at nogen kører rundt og indfanger dem og sætter ud langt hjemmefra... hvis det er tilfældet er det selvfølgelig ikke ok, men hvis man mener der kører sådan en omkring, hvorfor dælen slipper man så fortsat katten ud?

    Det der ansvar er en svær en, for nærmest alle katteejere råber om om at give katte mere status og tage ansvar, men ingen kan tilsyneladende se der uansvarlige i at slippe kræet ud midt i byen.

    Ift hunde så er der meget få opslag om disse, og når der er, drejer det sig stort set om de samme to hver gang. Et par gange har der også været brok over vedrørende gøen.


  • #80   9. maj 2021 Jeg kommer nok ikke til at neutraliseret alle mine foreløbig. Heller ikke selvom der er en lille chance for, at de kan stikke af. Faktisk fik vi tre killinger I går. smiley

  • #81   15. maj 2021 Nu er den her lov blevet delt i en efterlysnings gruppe som jeger medlem af på Facebook.
    Det kommer virkelig bag på mig, hvor mange katte folk der er IMOD denne udvikling.. Det fatter jeg slet ikke!


  • #82   15. maj 2021 Det kommer ikke bag på mig, tænk dig nu skal man ligefrem til aktivt at høre noget, hvis man gerne vil lukke katten ud, men samtidig gerne vil se den igen.

    I virkeligheden tænker jeg ikke loven kommer til at høre den store forskel - det er stadig alle andres skyld, når katten bliver væk, bliver kørt ned, kommer til skade osv. og den har stadig ret til at færdes frit ifølge ejerne.
    Og ejerne vil stadig ikke tage ansvar ved i det mindste at mærke den, så man trods alt kan finde frem til en ejer, hvis der sker noget.


  • #83   15. maj 2021 Jeg troede faktisk de fleste katte ejere var interesserede i, at give katten en højere status herhjemme..

    Men du har nok ret. Nu er katten pludselig ikke et nemt kæledyr mere, og folk skal aktivt tage ansvar - med navn og det hele!


  • #84   15. maj 2021 Jo jo, de vil gerne have de har højere status, men det er jo alle andre der skal ændre deres syn på kattene, det er da ikke dem selv der skal gøre noget, det burde da være helt indlysende smiley

  • #85   15. maj 2021 Tjaeh du har nok ret... Og så sker der i hvert fald aldrig en ændring...

  • #86   15. maj 2021 Jeg tror at folk, der altid har mærket deres katte, fortsætter med at gøre det, og resten er ligeglade - som altid.

    Jeg kan huske at jeg fik kastreret, øretatoveret og vaccineret tilbage i …. 1997? Dengang var jeg ikke det mindste i tvivl om, at det skulle gøres. Han havde også halsbånd og navneskilt på, og det var super heldigt, for da han blev kørt ned, ringede manden, der havde ramt ham, og fortalte det. Havde han ikke været mærket, havde jeg givetvis aldrig fået at vide, at han var død smiley


  • #87   15. maj 2021 Jeg fandt en hunmisser - killing - for mange år siden, da jeg hev en gigabrandert hjem ... den lå midt på vejen og var svag. Jeg kunne ikke se morkat, så jeg tog den med hjem, flaskede den op vha eks´ens hjælp og da den voksede til, fik jeg den neutraliseret, mærket og ormebehandlet. Den kvitterede med at blive kørt ned et par dage senere smiley

    Men det har nu ikke ændret, at jeg stadig ville benytte den fremgangsmåde. Neutralisering og mærkning.


Kommentér på:
Lov om mark og vejfred ændret (katte)

Annonce