{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løs snak mk II
  • #399   23. okt 2022 Øv Isabelle, det var en grim besked at få.
    Krydser alt hvad krydses kan for din datter og jeres familie.

    Kan så ikke forstå, at de sender beskeden ud på sundhed dk eller e-boks.
    Da jeg fik min diagnose ringede de og spurgte, hvornår jeg kunne komme, de ville ikke engang fortælle mig det pr. telefon, selv om jeg bad om det.

    Jeg tror ikke, at du skal tage det så nøjagtig med de 20 minutter.
    Jeg oplever gang på gang, at jeg må vente længe, fordi vedkommende før mig tager rigtig lang tid, har siddet og ventet flere gange i en time, og somme tider mere.

    Og nu vi er ved sygdomme, har du fået taget dig sammen til at få dine lunger ordentligt undersøgt ?
    Ved godt, at du har meget andet at tænke på med din datter, men derfor må du endelig ikke glemme dig selv, for din datter får brug for dig, og så nytter det ikke noget at du ikke er frisk.
    Jeg skal selv afsted med mine lunger den 10/11,det bliver spændende at se, hvad de finder.




  • #401   23. okt 2022 Jeg føler med dig, Isabelle. Det må være en hård situation at befinde sig i.
    Men - og der er nemlig et 'men'. Vi har fået det lige akkurat, som flertallet har ønsket det, og det vil fortsætte. De tre amigos, som stiller sig til rådighed, repræsenterer partierne, som har leveret statsministeren de seneste 50+ år. Vi skal faktisk tilbage til Hilmar Baunsgaard for at finde en 'udefrakommende' regeringschef.
    Så er der naturligvis privat-Lars smiley :D smiley - ingen stoler vel på hans hensigter.


  • #402   23. okt 2022 Isabelle, hvad er grunden til at du bliver sendt til en allergiklinik frem for lungeklinik?

  • #403   23. okt 2022 Åh Isabelle, hvor er det altså tarveligt smiley

    Da jeg engang ventede på svar på en opfølgende scanning (efter at have været igennem et kræftpakkeforløb), gik der ret længe. Ringede til sygehuset og rykkede for svar, og de fortalte at de ikke kunne sende digital post, så de havde sendt svaret med B-post. De havde sendt det mandag, og jeg ringede torsdag. Brevet var stadig ikke nået frem fredag, så jeg ringede igen og måtte diskutere virkelig længe for at få svaret i telefonen. Der var intet på scanningen, alt var godt.

    Det er virkelig underligt, at et hospital vælger at fravige proceduren i din datters tilfælde. Jeg ville nok lade et ord falde om, at det måske er noget de skal overveje at ændre på smiley


  • #404   23. okt 2022 Er en allergiklinik ikke også en lungeklinik?

    Jeg har astma, og går til kontrol på en lungeklinik, der også er allergiklinik.


  • #405   23. okt 2022 Jo, det er helt normalt, at det er lunge og allergiklinik. Astma er jo ofte en allergi.

    Jeg har i en del år gået på lunge og allergiklinikken på Nørre Farimagsgade i Kbh., og jeg har ingen allergier.


  • #406   24. okt 2022 Isabelle.
    Når der kommer svar fra laboratorie, scanning mm så står der øverst inden man klikker på svar, at det kan være lægen ikke har fået svar endnu, da de automatisk sendes dertil og at man skal overveje at se dem hvis der er noget man ikke forstår eller gør en bekymret.
    Hver gang jeg har været i scanner, vælger jeg ikke at se svarerne før lægesamtale. Jeg har kun oplevet der i starten var sat 1 time af til samtaler, og nu er det på 30 min. Google skal man holde sig væk fra, i hvert fald i begyndelsen. Jeg gjorde også den fejl. Og i følge Google skulle jeg have været død for 1 år siden.


  • #409   24. okt 2022 Og ifølge Google skulle det her ikke ske.
    Imorgen flytter Sofus ind.
    Manden har jo fået lavet en tilbageleveringsgaranti, for der findes kun en hund i verden og det er Victor. Nu har vi været på adskillige besøg og da jeg ikke regner med at stå af lige foreløbig, så synes jeg det ser ud til at de 2 godt kan blive et match med tiden. De har i hvert fald fokus samme vej . Fra i søndags smiley


    profilbillede
  • #410   24. okt 2022 Når der kommer svar fra laboratorie, scanning mm så står der øverst inden man klikker på svar, at det kan være lægen ikke har fået svar endnu, da de automatisk sendes dertil og at man skal overveje at se dem hvis der er noget man ikke forstår eller gør en bekymret.
    Det har jeg hellere aldrig lagt mørke til ,måske fordi jeg ikke kigger derind ret tit


  • CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 6 Emner: 30 Svar: 740
    #411   24. okt 2022 Isabelle sender positive tanker i din og familiens retning smiley ens børn skal bare ikke være syge smiley

  • #412   24. okt 2022 åh Tine hvor livsbekræftigende, nyt liv ..

    livet er jo en cyklus, i dag "tror" jeg (kan ikke helt håndtere det endnu) at vi skal sige farvel og tak for alt til Nova ...


  • #413   24. okt 2022 Åh Hanne, tanker til jer smiley

  • #414   24. okt 2022 Øv Hanne, det gør mig ondt.
    Sender en stor trøstekrammer smiley


  • #415   24. okt 2022 Det gør mig ondt, Hanne. smiley

  • #416   24. okt 2022 Rigtig mange varme tanker til dig Isabelle. smiley

    Det må være en forfærdelig situation at stå i, og en forfærdelig ventetid.


  • #417   24. okt 2022 Hanne, jeg så en regnbue her i eftermiddags. Regnbuer betyder for mig, at Bella sender mig en hilsen smiley Jeg bad hende tage godt imod Nova smiley

  • #418   24. okt 2022 åh Anne, hvor fint.. smiley . sidder og tuder .. og i aften stor det på madspild .. både manden og mig måtte smide ud ..

    Nova var træt, 13 år gammel og nyrene har ikke gjort det de skulle længe .. normalt vejer en skottetæve ca 10 kg, Nova vejede i dag 7 kg og var rent ud sagt skind og ben .. i weekenden er det bare gået ned af bakke, og i morges havde hun klart kvalme..

    Men vi fik sovet en middagslur sammen, og nusset .. smiley . så fik vi lokket lidt vådfoder i hende og kørte så dyrlæge hvor vi fik godt tid til at nusse, sad med hende i armene mens hun fik det bedøvende sprøjte, og længe efter .... så fik hun den sidste og sov helt roligt ind ...

    MEN jeg hader det ... bryder mig ikke om at være herre over liv og død, og sad længe og bare tænkte " nu må hun trække vejret igen" smiley


  • #419   24. okt 2022 Det lyder som en dejlig sidste dag smiley Jeg tuder med dig smiley Sender dig bunkevis af varme tanker! Det er forfærdeligt når vi må sige farvel, og man føler sig så skyldig over at være dén der træffer beslutningen. Men det er den allerstørste og kærligste hilsen til vores hunde. Når vi lader dem komme værdigt og smukt herfra.

    Kram til jer smiley


  • #422   25. okt 2022 Mit store, flotte sår heler så fint. Det var fredag, der gik hul dér. Søndag fik jeg et lille bitte nap i pegefingeren på samme hånd. Blåt mærke på indersiden af fingeren, og et bitte hul på ydersiden. Lavet af en af Ellies to tilbageværende hvalpetænder. Det lille bitte hul i fingeren er så gakket helt ud. Det er hævet, betændt og væsker smiley På trods af en heftig omgang penicillin!

    Bedste fif til sådan noget? Har renset med klorhexidin, som umiddelbart er det eneste jeg har, ud over håndsprit. Jeg har fucidin creme, klorhexidin pulver og creme, Bephar creme mange meter plaster smiley


  • #423   25. okt 2022 bad den i lunt vand med piskede sæbespåner ..

  • #424   25. okt 2022 Det kan jeg ikke rigtigt. Det sidder helt øverst på pegefingeren, så det store sår vil også blive vådt (og det må ikke få vand før på fredag). Kan man pøse en vatrondel med sæbevand, mon?

  • #425   26. okt 2022 Jeg blev på et tidspunkt kradset af en sur kat hos dyrlægen.
    Dyrlægen sagde, at det eneste der virkede var sprit.
    Rigtig sprit, ikke håndsprit.
    Jeg var lidt skeptisk, men det virkede.
    Det skal så siges, at spritten kom på med det samme.

    Jeg tænker, at du burde give lægen et kald.
    Det kan gå stærkt med sådan et sår, og hvis der fx er jordbakterier i, så skal det behandles korrekt.


  • #426   26. okt 2022 På med mundkurven smiley

  • #427   26. okt 2022 Jeg talte med vagtlægen efter det store bid fredag, og har fået penicillin (den slags man får til hundebid). Men her til morgen ser det ret fint ud. Smed en masse klorhexidinpulver og et plaster på i går inden sengetid, og det lader til at have fået det i ro smiley

    Den lille lort skal bare snart lære at sigte ordentligt smiley


  • #429   26. okt 2022 måske du skal investere i de der handsker de bruger dem der flyver Ørne ... smiley

  • #430   26. okt 2022 Jeg forstår godt "det offentlige" sygehusvæsen kører ad helvede til, for de laver igen og igen ubrugelige undersøgelser og "frikender" folk for sygdom/skade, men når man så får det undersøgt privat - for egen regning, så findes der en masse. Jeg har spildt en masse tid på at insistere på at der ER noget galt med min skulder efter den gik af led. Nu har jeg så fået svar på MR foretaget på privathospital - jeg har 2 frakturer, 1 læsion, skadede bløddele, væske samt en flosset ledlæbe. Så tror da fanden, skulderen ikke virker. Det er 3. gang jeg laver det her nummer med selv at få tingene undersøgt uden for det offentlige. Det er jo enorme mængder spildte penge på undersøgelser i det offentlige, når de alligevel sjusker sådan. Tænk på alle dem, der ikke har kræfter til at insistere OG selv kunne betale for undersøgelser, de er tabt og må rende rundt med sygdom/skader indtil kroppen er endnu mere nedbrudt, og kommer til at koste samfundet endnu flere penge.



  • #431   26. okt 2022 Det gør mig ondt du har været så uheldig .. og godt der er fundet ud af hvad der er galt og det forhåbentligt kan afhjælpes ..

    men så sort/hvidt du dermed dømmer det off. sygehus og dets ansatte, det kan jeg ikke genkende og finder ikke rimeligt .. man hører også om fejl lavet i det private der så må rettes i det offentlige ..


  • #432   26. okt 2022 Hvor siger jeg, der ikke sker fejl i det private? Det her handler ikke om fejl - eller at private er redningsmænd, det handler om at det offentlige sundhedsvæsen simpelthen ikke fungerer i forhold til de enorme mængder penge vi bruger på systemet.
    Jeg påpeger at hvis man IKKE har resurserne selv, så er man fanget i et system, der ofte taber folk helt unødvendigt. I det her tilfælde med min skulder, er der brugt tid og penge i det offentlige til ingen verdens nytte - og hvis jeg ikke selv var gået videre, ville jeg ende med en ubrugelig arm. Nej nej, jeg ved da godt man ikke dør af at have en ubrugelig arm, men det er helt unødvendigt og dét ville koste samfundet mange penge.
    Det var ikke raketvidenskab, at finde de skader i min skulder. Det tog privathospitalet ét enkelt besøg på 25 minutter. Jeg har brugt 3-4 timer på div. undersøgelser og samtaler i det offentlige. Jeg snakker ikke om fejl - jeg snakker om sjusk og spild af penge! Penge der kunne bruges mere fornuftigt.


  • #433   26. okt 2022 Og så en HELT anden ting.

    Jeg havde et fleecedækken til min første Griffon, hvor der var udgang til sele i ryggen. Det var ret tyk og lækker kvalitet. Jeg gav det væk til en hjemløs' hund fordi den lå og frøs, jeg tænkte, at jeg jo bare kunne købe et nyt. Her nogle år senere, kunne jeg virkelig godt tænke mig sådan ét igen. Jeg husker selvfølgelig ikke hvilket mærke det var, og det har vist sig at være svært at finde nogle, der har åbning til sele i ryggen. Jeg kan finde mange lækre uld og fleecedækkener, hvor man ikke kan have selen indenunder, men det kan jeg desværre ikke bruge.

    Sååå....er der nogen, der kender til et godt uld - eller fleecedækken, hvor man kan have selen indenunder?


  • #434   26. okt 2022 Den her måske Rikke? Hvis du blot har brug for, at der skal være hul i ryggen, så man kan sætte snoren fast i selen?
    https://www.hooked4pets.dk/shop/fleece-jakke-design-28392p.html?CookieConsentChanged=1


  • #435   26. okt 2022 Karina - Jeps, det er bare hul til at få snoren i selen.
    Jeg har kigget præcis på dét dækken, og det er på måske-listen. Jeg synes bare det ser lidt fesent ud smiley


  • #436   26. okt 2022 Hih ja, det er jeg desværre enig med dig i smiley

  • #438   26. okt 2022 Og det her er da ret fint. Og det er fleece, og har det ønskede hul smiley
    https://www.hooks.dk/hund/hundedaekken/hundedkken-tornado-fleece-traxx-1


  • #439   26. okt 2022 Jeg elsker produktbeskrivelsen smiley

    "KurgoLoft Dog Coat er en alt-i-en isoleret hundejakke, der har få fejl, men mange funktioner. Denne hundejakke er designet til solrige, snedækkede og regnfulde dage og alt derimellem."

    Kun få fejl......og det er simpelthen designet til at bruge i al slags vejr uanset om det er 30 graders varme eller minus 10 smiley


  • #440   26. okt 2022 Ej, det fra Hööks er slet ikke tosset. Jeg har en sele af samme mærke, og det er pludselig blevet favoritten over alle de møg dyre andre seler, jeg har liggende.
    Dækkenet er ikke på lager online i den str. pt., så må lige holde øje dér.


  • #441   26. okt 2022 #439 - ja, jeg studsede også over den der beskrivelse, som osede af Google Translate.
    Men jeg fandt også dækkenet ved en dansk forhandler, så hvis det var brugbart, kunne man godt finde et pålideligt sted, at købe det smiley


  • #442   26. okt 2022 Og så en servicemeddelelse...
    Zooplus har fået Hurtta vinterdækkener på lager igen. Den model er vist lavet kun til Zooplus. De er billigere end de "originale" fra Hurtta og på mine hunde sidder de bedre.
    Jeg købte til den ene Griffon sidste år, der var desværre kun ét på lager, så nu kan jeg få bestilt til den lille sorte satan også smiley

    Og så ikke flere servicemeddelelser her fra, nu vil jeg tage nogle timer på sofaen foran tossekassen, som lægen har ordineret smiley


  • #443   26. okt 2022 De dækkener i # 437 synes jeg er ganske frygtelige, og jeg forstår ikke, at folk betaler så mange penge for dem.
    Et dækken skal da ikke at gå "opad" i bag, så holder det jo ikke lårene og de store lårmuskler varm.
    Det svarer jo til, at vi tager en dejlig varm trøje på om vinteren, men samtidig går med bare ben.


  • #444   26. okt 2022 #443 - Ja, det er lidt sært. De bliver heller ikke liggende på ryggen, hvis de ikke går ordentlig ned om lårene.

  • #445   26. okt 2022 Dækkener er en jungle, for pokker, hvor har jeg lavet mange fejlkøb de første år jeg havde whippets. De senere år er der kommet en del butikker som har beklædning specielt tilpasset mynder, en del af sortimentet passer også andre slanke hunde ret godt og ellers må man jo sy selv smiley

    profilbillede
  • #447   26. okt 2022 Alle mine huller i hånden heler nu smiley

    Det lillebitte betændte sår har åbenbart været rigtig glad for en nat med klorhexidinpulver (selvom det herinde siges at hindre heling). Og det andet fik skiftet strips her i eftermiddag, og sprang IKKE op og begyndte IKKE at bløde. Jeg kunne godt mærke at jeg skulle være forsigtig, og skynde mig at sætte strips på igen, men det er på rette vej. Og det bliver det fineste lille smilende ar smiley


  • #448   26. okt 2022 A - Jeg bestilte faktisk i Zooplus i dag, dog et vinterdækken, men jeg kiggede på den der vamsede tingest. Men så så jeg det kundebillede med den spinkle tændstikshund, og så kunne jeg ligesom nok gætte mig til, at det vil sidde og flyve halvt oppe på siderne af mine griffonpiger, der altså ikke skal ligne stankelben smiley


  • #449   27. okt 2022 Hvis nogen race kan bære at se så’rn lidt stankelbensagtig ud, så er det da griffoner smiley Det er i øvrigt frygtelig længe siden du har lagt billeder ud af dem, hvor man kan se deres ansigter smiley Det er nok den eneste race, hvor jeg er gået fra at synes de er grimme, til nu at synes de er super nuttede smiley

  • #451   27. okt 2022 Her har du billeder Anne ??

    profilbillede
  • #452   27. okt 2022 Okay, jeg var måske lidt for hurtig så. Den der, Anni, er jo ikke nuttet smiley Rikkes hunde, og særligt den nyeste, har (heldigvis) ikke så meget skæg. Er den på billedet klippet ned? Synes pelsen på kroppen ser helt gak ud smiley

  • #453   27. okt 2022 Efter en uendelig mængde tålmodighed, nytænkning, ud af boxentænkning - er jeg nu den stolte indehaver af denne lille lækkerhed, som edderdylme kan apportere i et højt tempo - OG bare er i den fedeste stemning, helt uden ubehag, tyg, stress …

    Elsker elsker elsker hundetræning smiley


    profilbillede
  • #454   27. okt 2022 #451 - Kæft den er grim smiley Selvom den er barberet ned, så den ser endnu mere gak gak ud, så tvivler jeg også på, at den er ren Griffon.

    Yngstebarnet - Kiza på 2 år. Det er faktisk ikke let at finde et billede, hvor hun ikke ser håbløs dum ud.


    profilbillede
  • #455   27. okt 2022 Billederne ender gerne sådan her:

    profilbillede
  • #456   27. okt 2022 ELSKER billedet i #455 smiley smiley

  • #458   27. okt 2022 Det er virkelig unfair, at Petiterne ser så sure ud, for de er rene humørbomber smiley





  • #460   28. okt 2022 Nu vil jeg gå ud og lave en stooor gryde gulerodssuppe.
    Jeg laver 10 liter ad gangen, så er der også noget til fryseren og min lillesøster smiley


  • #462   28. okt 2022 Man kan under normale omstændigheder ikke ødelægge en cirkulationspumpe. Tjek lige om ikke en eller anden har slukket for den ved en fejl. Følg ledningen fra pumpen. Den skulle gerne føre hen til en alm. 230v afbryder. Der er også ofte en vippeafbryder på pumpen.
    Tag evt. foto af pumpen og upload her.


  • #463   28. okt 2022 Det var hurtigt du skal have bøvl med udlejer Isabelle smiley

  • #466   28. okt 2022 jeg er også lidt bekymret for det lejemål... ser du dig om efter andet ?

    Synes du skal få sagt til udlejer at køber du nye hårde hvidevarer så er det dine og du tager dem med eller sælger dem ved evt fraflytning .. desuden ville jeg snarest bede om skriftlig udtalelse om hvor gamle de nuværende er ..


  • #467   28. okt 2022 Jeg advarede dig allerede da der blev ved med at være bøvl med kontrakt, indflytning osv.
    Jeg ved du var presset ift at finde en bolig, men du skal passe på med den udlejer.
    Håber alt løser sig, men jeg taler af erfaring.
    Vi havde engang en lignende udlejer, der kom med diverse krav og mente vi havde ødelagt både dit og dat.
    De røg i retten igennem LLO - og tabte!


  • #469   28. okt 2022 Åh Isabelle, det er fanme noget lort smiley Kram til dig smiley

  • #470   28. okt 2022 forstår dig godt ... men ved du hvor gamle de ting er ?

    Det er fandme også en værre omgang der ramler sammen på en gang ... og kan ro på boligsituationen være med til lidt overskud, så må vi XXX fingre for at udlejer ikke bliver endnu mere ALT for urimelig..


  • #471   28. okt 2022 Hvor er det urimeligt Isabelle, at du skal slås på så mange fronter, når det du har allermest brug for er ro til at tage dig af din datter og hendes familie smiley

  • #475   28. okt 2022 så du ender evt med lorten om der skal bruges 2000 i en slags selvrisiko ved rep, eller købes nyt for dine penge smiley ...

  • #476   28. okt 2022 Det er saftsusme heller ikke nemt at håndtere så mange ting på en gang.
    Jeg håber at intet går i stykker, og du kan få til at være der for din familie


  • #477   28. okt 2022 Isabelle, jeg synes nu ikke at du piver.
    Somme tider har man bare brug for lige at åbne op og lukke ud, uden at det er piveri.
    Det er hellere ikke sund at lukke af og holde det hele ind.

    Kan hundene ikke være sammen med børnebørnene når du skal tage dig af dem, siden du skal have pasning.

    Jeg håber for dig, at du ikke får alvorlige problemer med det hus.
    Hvor iang tid er din lejekontrakt?

    Og har du taget billeder med dato af det hele inden du flyttede ind.?
    Hvis ikke, så vil jeg anbefale dig at gøre detmeddet samme, for du får garanteret bøvl med dem når du fraflytter.


  • #478   28. okt 2022 Du skal ikke betale for en cirkulationspumpe. Aldrig. Tal med LLO. Uanset hvad der er aftalt med udlejer, kan du ikke stilles dårligere end det, der står i lejeloven. Ligesom købeloven, hvor sælger ikke kan skrive sig ud af en reklamationsret.
    Spørg bare Anne. Hun ved det sikkert.


  • #479   28. okt 2022 Isabelle, som lejer har man altid fat i den lange ende. Særligt når man som dig betaler noget af lejen ….. kinesisk smiley

    Du betaler reparation af pumpen, og modregner beløbet i næste måneds leje med beskeden “efter aftale”. Bliver der noget bøvl, siger du bare at du fremover betaler hele beløbet ved overførsel, og sørger for at skrive “husleje + adresse” på overførslen.

    De kan ikke smide dig ud, med mindre du ikke betaler huslejen. Og trækker de dig i fogedretten, taber de med et brag.

    Der er også den bløde mellemvej - at du fortæller dem om ovenstående, og siger at du holder ved den nuværende aftale, men at udlejer selvfølgelig forestår reparationen af den skide pumpe smiley


  • #480   28. okt 2022 Og PS. Hvis ham din yngste vil have en hjælper med ud for at banke de kinesere, kan jeg godt den dag!

  • #481   28. okt 2022 Sidder og ser vild med dans og venter på at de ringer til mig fordi jeg har vundet bilen. smiley

  • #482   29. okt 2022 @ Anni ..... venter du stadig smiley

  • #483   29. okt 2022 Hanne, nej.
    Der må være sket en fejl
    Det er vist først i dag jeg vinder en bil.
    Men det gør nu ikke noget.
    Den i går var alt for stor og for grim. smiley


  • #485   29. okt 2022 Jeg sidder og ser filmen om Stephen Hawking og den får mig til at græde, for sådan ender min lille søster også.
    Det går så uhyggeligt hurtig med hende.
    For halvanden år siden var hun lammet fra halsen og ned i tre fire måneder.
    Så fik hun noget eksperimenterende medicin som fik hende op og i kørestol og gav hende så meget førlighed i hænder og arme at hun selv kan lave mad mm.
    Desværre går det stærkt nedad med hendes arme og hænder. Det varer ikke længe, så er hun igen total lammet og den her gang kan der ikke gøres noget.
    Uf, hvor jeg dog hader at jeg kun kan se hjælpeløst til smiley


  • #486   29. okt 2022 øv Anni .. øv med din søster ... og øv Isabelle hvor er det urimeligt ,,

    og jeg ved det godt og det er også godt at tale om, men hun er ung og der er en stor % der overlever det taler for og i hendes favør, det må hun tro på trods alt ... det er ikke det samme som ikke at tale om og være sig bevidst om der er en lille % der ikke klarer den ..
    Ud over hendes alder så har hun så meget at leve for, det tror jeg på tæller med ...


  • #487   29. okt 2022 Isabelle, hvor er det uretfærdigt, at hun skal igennem det smiley Eller, at I skal! Alle sammen. Hvordan var det, har hun været til lægesamtale?

    Men de kan opsige mig med tre måneders varsel iflg. lejeaftalen - og jeg magter ikke at skulle ud og finde et nyt sted at bo allerede nu. De har vist desværre krammet på mig - og ved det.


    Nej, du kan ikke stilles ringere end lejeloven. Så de kan ikke opsige dig, hvis der ikke er en tidsbegrænsning på lejemålet. De kan opsige dig med et års varsel, hvis de selv skal bruge huset. Og de i øvrigt ikke har andre udlejningsboliger.

    Anni, føler med dig og søster. Det er en forfærdelig sygdom smiley


  • #489   30. okt 2022 Alle gode og positive tanker sendes i jeres retning Isabelle.

  • #490   30. okt 2022 Det er ved at være trist læsning at komme på HG i øjeblikket. Så mange har af jer har svær sygdom selv eller meget tæt på. Det gør mig voldsomt ondt for jer alle sammen.

    Anni du og din søster er virkelig hårdt ramt. Als er virkelig en forfærdelig sygdom, nok en af dem jeg vil være allermest bange for at blive ramt af. Og for dig med alle de bekymringer oveni al din egen sygdom, puha. Jeg kan kun sende dig en krammer. smiley

    Og Isabelle også krydsede fingre for din datter. Og så håber jeg, du ikke får alt for mange problemer med den udlejer, og at du indenfor en overskuelig tid finder et andet sted at bo.


  • #491   30. okt 2022 Det gør mig ondt for din søster - og dig.
    Jeg havde for en del år siden en kollega, som havde ALS, det var uhyggeligt at følge hans forløb.


  • #492   30. okt 2022 Jeg kan bidrage til noget i den positive ende så smiley

    Zucana blev opereret for små 8 uger siden. Det var en ret omfattende operation.
    På et tidspunkt syntes jeg, at fremskridtene var gået helt i stå, så jeg var ved at blive en anelse nervøs. Vi var så på Sjælland for at få tjekket op hos Claus Sloth for et par uger siden, og alt så fint ud, og vi fik endelig grønt lys til at bruge waterwalkeren. Nu har vi så waterwalket 3-4 gange ugentligt i 2 uger. Sikke et fremskridt! Hun er stabil og går fint op til 15 minutter pr. gang pt.
    Hun havde lagt sig en smule ud, selvom maden har været ekstremt nøje styret, men på de her 2 uger med waterwalk, er hun så godt som tilbage i normal figur. Musklerne var Claus meget tilfreds med. Det kan stadig undre mig, at hun bibeholdt så fin og jævn muskelmasse, selvom hun har været i ro så længe smiley
    Så nu tager vi lige 3-4 uger med genoptræningsfase - styrkelse af muskler til at holde det hele på plads, og så håber vi hun er tilbage på fuld styrke igen smiley


    profilbillede
  • #494   30. okt 2022 Ha, ha Isabelle, jeg tror bare at jeg dropper at flytte. Vi har boet her i over 30 år.
    Der er ca 180 m2 + diverse udhuse.
    Min mand har altid ment, at hvis der ikke er mere plads i udhuset, så bygger man bare et mere smiley :-)
    Da min far døde i starten af året, samlede jeg en masse ting sammen, blandt andet en masse af min mors julepynt.

    Når min mand på et tidspunkt ikke kan bo hjemme mere, skal der i den grad muges ud.
    Lige nu er det lidt svært, da han ikke kan finde ud af at sidde alene lidt.
    Det betyder, at hvis jeg prøver at rydde op et sted, så kalder han på mig, og hvis jeg ikke er hurtig nok, begynder han at stavre rundt og lede efter mig, og det går ikke så godt, da han har både parkinson og lewy body demens.

    Og så til noget positivt:
    Hele min citrusplantage blev flyttet ind i udestuen forleden dag, da min ældste søn var på besøg.
    Jeg har faktisk nået at anskaffe mig 9 citrustræer, og der er masser af store frugter på.
    Jeg havde en ganske pæn samling citrustræer, som alle måtte lade livet for nogle år siden, så nu er jeg glad for de nye smiley



  • #495   30. okt 2022 pu, vi har også boet her i over 30 år, på 170 kvm .. loftet fik vi heldigvis ryddet sidste år da vi lagde nyt tag .. men det meste endte så på et værelse jeg kalder pulterrumsværelset .. det er et nok ca 16 kvm værelse der i den ene ende er reoler med alt muligt .. og i den anden et skrivebord til når jeg arbejder hjemme og en ekstra seng til gæster ..
    Derudover har vi 3 værelser mere.. Jeg tænker hele tiden at når vi stopper med at arbejde så får vi nok ryddet ud ... andre gange tænker jeg at det kommer ungerne til at klare smiley .. jeg måtte gøre det i min mors store hus ..


  • #497   30. okt 2022 Lise-Lotte, stor respekt for at du passer din mand derhjemme, det må være hårdt.
    Kan han ikke komme til aflastning om dagen i et par dage om ugen ?



    Puha, jeg har altid været "samlertypen"
    Jeg begyndte at rydde kraftig ud for en 3-4 år siden.
    Jeg er også fra den tid, hvor man skulle have sølvtøj og er hverdagsservice og et til fint, so, jo bare stod i et skab uden at blive brugt. Og "tjenergenet" gjorde jo, at jeg også kunne have dækket op til 60 personer.
    Jeg havde omkring små 1000 bøger, cd'er, og dvd'er i massevis. Samt alverdens sære ting.
    Jeg fik godt ryddet ud, så jeg nu kun har 12 tallerkener, glas, bestik og kopper. Bøgerne er så godt som væk alle sammen, og de sære ting er også væk.
    Her efter kræften blev der ryddet ud en gang mere, så er der ikke så meget at rydde den dag jeg ikke er der mere.
    Og jeg savner faktisk ikke en eneste af alle de ting jeg ellers troede at jeg ikke kunne undvære.


  • #498   30. okt 2022 Jeg er også en samler, på loftet stor der 5-6 flyttekasser med ting jeg havde med da jeg flyttede sammen med Hans Jørgen for omkring 15;år siden smiley jeg kan overhovedet ikke huske hvad der er i dem, jeg har aldrig manglet det, alligevel står de der stadig smiley

  • #499   30. okt 2022 Min mand er heldigvis i dagpleje mandag og torsdag. Vi har prøvet en dag mere, men det kunne han ikke kapere.
    Jeg er ved at være der, hvor der seriøst tænkes plejehjem. Det er bare lidt svært, når han ikke selv kan se, at der ville komme mere ro på, hvis han kom på plejehjem.
    Vi har heldigvis lavet en fremtidsfuldmagt for flere år siden, og der er bestilt tid hos lægen, så den kan sættes i kraft.

    Nogle dage kan han dog godt se fornuften i at komme på plejehjem, jeg tror, at det værste er, at han ikke helt kan forholde sig til det.


  • #501   30. okt 2022 Det må være meget hårdt Lise-Lotte
    Og det må også være utrolig svært at tage stilling til om man skal sende på plejehjem eller ej.


  • #502   30. okt 2022 Isabelle, få børnene og børnebørnene til at kigge på hvad de gerne vil have, og resten sælger du eller giver til genbrug.
    Du kommer med garanti ikke til at savne det.


  • #503   30. okt 2022 Jeg har en liste med foretrukne plejehjem. Men det er svært at vælge, for selvom man kan lytte til andres erfaringer, så er det, der er rigtigt for den ene, ikke nødvendigvis det rigtige for den anden.

    Vi er jo også nødt til at kigge på om plejehjemmene kan tage demente.


  • #505   30. okt 2022 Lise-Lotte, er han så dårlig, at der er ting, han ikke husker?

    Min mor var jo rigtig dårlig, da hun kom på plejehjem, og det var akut efter min far fik en blodprop i hjernen. Jeg startede med at sige til hende, sådan lidt bombastisk, at hun et par dage senere skulle på plejehjem. Hun blev RASENDE! Det var glemt et par minutter senere. Så jeg prøvede igen, og sagde “kan du huske at du altid har sagt, at hvis der skete noget med far, ville du bo på xxxxx?”, og dét kunne hun godt. Det gentog jeg mange gange om dagen, og det gik ret ok at få hende installeret på plejehjemmet.

    Der er mange måder at sige tingene på, og jeg fik lært på den hårde måde, at det kan betale sig at vælge den rigtige måde smiley


  • #506   30. okt 2022 Isabelle, hvis manden er så vild med den, hvorfor lod du så ikke ham få den?

  • #507   30. okt 2022 #506 ...Anni ... mon ikke det var ham der kom for at købe /hente den ---- der var vild med den ? smiley

  • #508   30. okt 2022 Ok, min fejl.

  • #510   30. okt 2022 Der er en grund til at demens kaldes de pårørendes sygdom, det er så umanerlig hårdt at se ens livspartner forsvinde, og der er store beslutninger man pludselig står med mere eller mindre alene ..

    Bare Kram til jer alle ...


  • #511   30. okt 2022 smiley De sidste par dage har jeg sat kræften ude for døren. Har slet ikke tid til at tænke på det. Og dog blev pludselig sent til undersøgelser i sidste uge om mistanke om blodprop i ben. Det var det ikke, men var lymfeødem i hele venstre ben. Så skal nu i tapes op de næste 3- 4 uger og så iføres speciellavet støttestrømper. Men når jeg så kommer hjem så er der masser af kærlighed i huset smiley smiley
    Idag var vi lige et smut på båden og på en kort sejltur. Det gik over al forventning. Sofus tog det i stiv pote, han var bare så dygtig


    profilbillede
  • #512   30. okt 2022

    profilbillede
  • #513   31. okt 2022 ÅH en charmetrold ..

    godt det ikke var en BP ...


  • #514   31. okt 2022 I går aftes og også i aften render ungerne rundt og banker på dørene.
    Det slik jeg havde hjemme samt nogle småpenge kom jeg af med i går, så jeg har ikke noget til dem i dag.
    Mener da hellere ikke, at man går rundt to dage.

    Så i dag giver jeg dem tomater. smiley
    De glor på mig som om jeg er en ond heks og de siger alle sammen at det vil de ikke have smiley


  • #515   31. okt 2022 Skrigehunden - se hvad jeg fandt i Føtex smiley

    profilbillede
  • #516   31. okt 2022 Toms snebolde - nu med citron, tænkte jeg først. Derefter kartoffelkroketter.

  • #517   31. okt 2022 Hvor er du heldig, Anne - jeg måtte nøjes med pomfritter i aften. smiley

  • #518   31. okt 2022 De var SÅ gode smiley Mere sprøde end kroketter, men med lidt øvelse, kan de suge mere sovs end kroketter smiley

  • #519   3. nov 2022 Holder en meget velfortjent fridag i dag, og gik lang morgentur med hundene. Eller egentlig ikke sådan super lang (4 km), men brugte alligevel knap 2 timer, fordi der skulle spurtes, snuses, graves og fanges mus. Nå ja, og laves indkald på fasaner smiley

    Nu har hundene lige fået en tiltrængt lur, imens jeg slog græs og rev blade sammen i haven. Hvad sker der for at man stadig slår græs i november, og stadig kører på sommerdæk? smiley


  • #520   3. nov 2022 Jeg har først tændt for varmen de første november.
    Det er aldrig sket før at jeg har tændt for varmen så sent. Men det er jo godt for tegnebogen.

    Græsset trænger også til at blive slået, men det springer jeg over, det må vente til næste år.


    Og så er jeg meget glad for at man kan få de DR små 25 cl cola
    Det nedsætter min indtagelse af cola betydeligt.


  • #521   3. nov 2022 Laves indkald på fasaner


    Kan de lære at komme når man kalder? smiley


  • #522   3. nov 2022 Salla, nej, men de kommer farende, hvis man står helt stille. Virkelig retarderede fugle smiley

    Dorit ELSKER at jage fasaner. Mest fordi de siger den gakkede lyd smiley Ellie løber ikke efter vildt på jorden, men hun eeeeelsker at jage fugle. Så det var ret spændene med 2 hunde og en flok fasaner smiley

    Anni, var det ikke fordi jeg havde hundene, havde jeg heller ikke slået græsset og revet blade sammen på resten af plænen. Begge skider gerne i haven, og det er så meget nemmere for mig, når der ikke er højt græs og camouflage smiley


  • #523   3. nov 2022 Har hentet Lilles dækken smiley Der er da plads til at vokse lidt smiley

    profilbillede
  • #525   3. nov 2022 Hun ligner en unge der har stjålet sin mors tøj smiley En mor med en meget, meget god smag, men alligevel smiley

  • #526   3. nov 2022 Fedt dækken smiley

    Så er det godt det ikke er en hanhund, for så havde der været en lille diller der var kommet i klemme.


  • #527   3. nov 2022 Jeg er helt pjattet med det - elsker prikkerne smiley Jeg vil tro at det er omkring 10 cm for langt, så det kommer mok egentlig med at passe hende når hun er voksen.

  • #528   3. nov 2022 #523 Jeg ved det er Hurtta, men hvad er det nu den model hedder? Jeg købte et par stykker sidste år, men tøserne har end ikke fået dem taget i brug, så jeg burde nok sætte dem til salg her inden vinteren smiley

  • #529   3. nov 2022 Haha der er da lidt at vokse i Anne smiley

  • #530   4. nov 2022 Jeg elsker den hund smiley

    profilbillede
  • #531   4. nov 2022 Hov Rikke, jeg så slet ikke din besked. Det er Hurtta Go Parka. Turhunden havde dem i str. 65 til 300 kr., så jeg slog til. Det er så fint smiley

    Og nu har jeg fundet ud af at justere ryglængden, så det sidder helt hæderligt på det lille skravl smiley


  • #532   5. nov 2022 300 kr smiley
    Så bliver mine helt sikkert liggende i skuffen som reservedækkener smiley


  • #533   5. nov 2022 Det var kun str. 65, og som restsalg. Hold øje med hvornår hun ikke har flere, så kan du sætte dine til salg smiley

    Jeg er sgu imponeret over den lille røv, som villigt får dækken på, og så bare går rundt som om det er det mest naturlige i verden. Bella fandt sig i at få dækken på, og Dorit HADER det smiley


  • #534   7. nov 2022 Jubiiiiiii, så har jeg lige fået tilkendt tilskud til mit tandpaster, som koster 250 kr for to små tuber på 51gram.
    Håber også, at jeg får tilskud til tandlægen.
    Jeg går til tandlægen hver tredje måned, fordi mine tænder har taget stor skade af strålerne. Sidste kvartal havde jeg en tandlægeregning på lidt over 10.000 kr


  • #535   7. nov 2022 En af mine eks-kollegaer havde haft leukæmi. Han skulle betale de første 1400/år til tandlægen. Resten betalte det offentlige.

  • #536   7. nov 2022 Søren, det lyder godt, så er der håb for mig. smiley
    Tandlægen er blevet en stor post efter stråler og folkepension. smiley
    Men, jeg er glad for at det ikke gik for mig som med en del andre, der både fik rykket tænder ud både før og efter strålerne. smiley


  • #538   11. nov 2022 åh Isabelle ... bare du ikke kommer til at hænge på en mega udgift ... og lækkende rør lyder da helt tosset, nu er der vel ikke risiko for svamp osv ..

    jeg ved godt det er helt hen i vejret at skulle overkomme det nu, men jeg håber stadig du finder noget andet ..
    du er ikke i en boligforening der fx har seniorboliger ? problemet er jo så nok desværre at nogle steder må man have hund ,men nok kun 1 ... hvor er der bare træls


  • #539   11. nov 2022 Jeg synes, at du skal melde dig ind i lejernes landsorganisation hurtigst muligt, så kan de bøvle med kineserne.

    Det med lækkende rør kan ikke være dit problem, hellere ikke, hvis det er under et gulv og giver store skader fordi det ikke bliver lavet.
    Måske kommer du en dag hjem til et hus som sejler, fordi røret nu er gået helt kaput.
    Det kan i hverste fald ende med, at du har et ubeboelig hus

    Selv om du har så meget om ørene lige nu, så synes jeg, at du skal begynde at se dig om efter noget andet, samt at du melder dig ind i en boligforening


  • #541   11. nov 2022 Isabelle, hvor er det synd for dig, at du skal bøvle med så mange ting. smiley Jeg håber inderligt, at det hele løser sig for dig, og at hvis du siger til, er jeg helt sikker på, at vi er mange herinde, der står klar til at hjælpe dig, hvis vi kan. smiley

  • #543   11. nov 2022 Isabelle, puha, det lyder ikke godt med lugten i dit soveværelse.
    Det skal du have undersøgt ret hurtig.
    Der kan godt være svamp selv om det endnu ikke kan ses på væggen.
    Svamp kan også ligge under gulvet, og da der er et lækkende varmerør at eller andet sted, kunne det jo være derfor.
    Svamp er ikke til at spøge med, og da slet ikke når du også har astma.

    Vil du være så sød og få tjekket op om det er svamp.
    Sender et stort bekymret kram til dig. smiley


  • #544   11. nov 2022 Isabelle, jeg har en ledig 1. sal.

    Gasfyret blev for flere år siden skiftet ud med fjernvarme.

    Hos mig må man gerne have flere søde hunde.

    Jeg kan ikke tale ret meget kinesisk.

    Desværre bor jeg i Odense.


  • #546   11. nov 2022 Jeg sidder lige på ouh, min demente mand blev indlagt med corona i går sidst på eftermiddagen.

    I aftes ville de sende ham med mig hjem, men jeg fortalte dem, at jeg ikke ville have ham med hjem, da jeg på ingen måde kunne kæntre rundt med ham, og de 2 reddere, der hentede ham hjemme, havde store problemer med at få ham over på båren.

    Det er så heldigvis endt med, at min mand bliver på ouh til på mandag, og så besluttes det, om han skal på et midlertidigt plejehjem til genoptræning.


  • #547   11. nov 2022 Isabelle, det kan altså ikke nytte noget at du bliver hvis de er svamp.
    Svamp er noget man skal tage alvorligt, hvis du er uheldig kan det invalideret dig så meget at du ikke mere er i stand til at arbejde eller gå tur med hundene.
    Sorry jeg siger det, men jeg er altså bekymret for dig.


  • #548   11. nov 2022 Åh Lise Lotte, det var dog en trist besked.
    Håber at de finder en midlertidig plads til ham.
    Også et stort kram til dig smiley


  • #550   11. nov 2022 Er der ikke noget at man kan få nogen fra kommunen ud, hvis der er mistanke om svamp.
    Synes at jeg har hørt om det.
    Du kan prøve at ringe til dem, de kan i hvertfald henvise dig til nogen der kan tjekke for dig.


  • #552   11. nov 2022 Du bor jo ikke i en privat bolig, men i en lejebolig.

    Der var en stor sag i Kolding for nogle år siden, med skimmelsvamp, hvor kommunen gik ind.
    Kan bare ikke huske det hele.


  • #553   11. nov 2022 Kram til dig Lise-Lotte, håber de finder en midlertidig bolig, ellers må de jo beholde ham, du må holde fast i at du ikke kan stå med det ..

    Åh Isabelle, kan godt høre vi er lidt hårde .. men jeg er enig med Anni, og vi ved jo godt du selv ved det .. men med dine lunger, tænk hvis du en dag ikke kan gå med hundene grundet svamp ..


  • #555   11. nov 2022 Isabelle, Anni har ret. Du kan kontakte Miljø og Teknik (eller hvad det nu hedder i din kommune), hvis du har en begrundet mistanke om skimmel. De laver foreløbige målinger, og er det for høje, får ejer påbud om at udbedre. Gør de ikke det, bliver huset kondemneret. Problemet er, at du skal genhuses, og det bliver i en akutbolig, hvor der i udgangspunkt max må medbringes én hund.

    Det er altså lykkes før, at HG har udrettet mirakler. Hvad nu hvis nogen kender nogen, der lige har købt en ejendom som skal udlejes? Rigtig mange boliger udlejes jo uden nogensinde at være annonceret noget sted. Det var vist egentlig også sådan du fandt kineserhuset, var det ikke?


  • #557   14. nov 2022 Isabelle, har du råd til at lege med dit helbred?
    Hvis ikke, så få kontaktet kommunen.
    Svamp skal man ikke ignorere, og åbne vinduer hjælper hellere ikke.


  • #560   14. nov 2022 #559 ... Jeg ville 1000 gange hellere bo i en Campingvogn end bo i det hus 5 minutter længere ..... men dejligt at du har humor ..... men måske er det ikke sjovt i længden smiley .... Jeg ville ønske jeg kunne hjælpe dig .

  • #563   15. nov 2022 "I Qatar bruger de nu migrantarbejderne som falske fodboldfans."

    En god gammel skik fra Sovjettiden. Men lad os da håbe, at migrantarbejderne får en god dag eller flere ud af det. Det er da formentlig mindre hårdt og risikofyldt end at bygge stadion m.m. til kampene.


  • #566   15. nov 2022 Ha, ha Isabelle, jeg gad heller ikke folkeskolen, og på trods af mit store fravær, fik jeg alligevel en hæderlig realeksamen.
    Mange år senere kom jeg ind på universitetet (uden studentereksamen), og kom også gennem korrespondentstudiet på normeret tid, og med pæne karakterer.
    Det var kun ca 1/3 af holdet, der kom igennem på normeret tid.

    Jeg boede ca 100 km fra universitetet, og havde på det tidspunkt 2 små børn.

    Man kan, hvad man vil smiley
    Isabelle blev skolelærer, jeg blev korrespondent, vi er sgu da bare for gode smiley


  • #568   15. nov 2022 jeg var god i folkeskolen ... men i den blå bog fra gym stod der "sås af og til på skolen" ... der gik for meget fest i den efter jeg 6 uger efter jeg var fyldt 18 flyttede (skred fra min mors regime) hjemmefra ...

    mht Qatar ... så tænkte jeg, hvor kunne det være FEDT hvis em mega mængde kvindelige fans rejste dertil og tog til kampene (altså når nu det på latterligste vis ikke blev flyttet) ..
    Hvis kvinder fra alverdens lande rejste dertil og hvordan mon Qatar ville håndtere det ...


  • #570   15. nov 2022 Isabelle. Jeg har læst om danskere, der havde talt med russiske tilskuer til et ride mesterskab af en slags, og de, altså russerne, anede ikke, hvad der foregik. De var mødt ind på deres arbejdsplads som sædvanlig om morgenen, og nå, ja nu stod de her.

    Man klæder sig jo ikke på den måde i specielt tøj for at gå til ridestævne, så de var sikkert i deres almindelige tøj. Hvordan det gik for sig i andre sportsgrene aner jeg ikke.


  • #572   15. nov 2022 Jeg er også kommet hjem med en forbedring ønskelig i arbejdsindsats i folkeskolen. Det var ikke så populært derhjemme. Men jeg endte da alligevel med en god HF eksamen, da jeg først havde brugt nogle år på noget andet og fik lyst til at gå i skole igen og også uden den helt store indsats på lektiefronten. Min erfaring var, at meget var vundet, hvis man bare fulgte med i timerne, og at lyst var det absolut mest afgørende.

  • #573   15. nov 2022 Der går rygter om, at når russerne holder deres fantastiske militærparader med alt deres krigslegetøj, at det meste er atrapper.

    Det ville ikke undre mig at det er sandt.


  • #574   15. nov 2022 Ja, så slider man da heller ikke på det dyre "legetøj"

  • #575   16. nov 2022 Arghhhh, jeg er frustreret.
    Det er godt nok en lille ting ift. ovenstående overvejelser, men jeg MÅ bare ud med det!

    Én af mine gamle kolleger har jeg stadig ret tæt kontakt til.
    Hun har været syg med Corona siden tirsdag i sidste uge, men følte i dag, at hun var frisk nok til at møde på job.
    Det er selvfølgelig positivt...

    Lige indtil hun fortalte mig, at hun var besvimet to gange, inden hun kom afsted i morges (mente selv, det bare var fordi hun manglede energi efter at have ligge stille i dagevis)
    At hun havde energibarer med, for at holde sig oppe, og at hendes mand ville tjekke op på hende regelmæssigt.

    Og til slut kom det så frem, at hun da iøvrigt havde kørt bil på job (hun har et pænt stykke vej)

    Jeg synes, det er SÅ uforsvarligt, både ift hende selv og ift. hendes medtrafikanter, og jeg ved slet ikke, hvordan jeg skal agere UDEN at ryge ud i decideret voksen-skæld-ud, og der ønsker jeg ikke at havne.


  • #577   16. nov 2022 Jo, det gjorde jeg med det samme - hendes svar var bare "ja, det har du ret i, men det tænkte jeg slet ikke over"... Endnu et tegn på, at hun bestemt ikke er klar i hovedet....

  • #579   16. nov 2022 Det er grænseoverskridende at miste håret, men det giver alligevel en følelse af at man har lidt kontrol med tingene, når man selv medvirker til at fjerne det.
    Der findes heldigvis så mange smarte turbaner/bandanaer osv.

    Jeg krydser fingre for at din datters infektionstal er bedre i morgen.


  • #581   16. nov 2022 jeg synes det er noget virkelig stærkt over en kvinde der har taget håret af ... de udstråler en respektindgydende viljestyrke ...

    XXXX for at infektionen hurtigt kommer under kontrol ..


  • #582   16. nov 2022 Puha, Isabelle, det er godt nok noget af en kamp hun står over for. Og dig med. Men tænk at du har lavet det menneske smiley Som er så sej og som kæmper, fordi det har hun lært hjemmefra smiley

    Masser af tanker til jer alle! Jeg hepper sådan på jer smiley


  • #584   17. nov 2022 ALT krydses også her på matriklen for, at din datters infektionstal er faldet massivt henover natten, og ser meget pænere ud her i dag.

  • #586   17. nov 2022 Jeg ved snart ikke, hvad jeg kan sige/skrive, men som Anne tidligere så fint skrev, så hepper jeg også på jer.

  • #587   17. nov 2022 Isabelle, håber at datterens infektionstal hurtig kommer på det normale igen.
    Det er godt at de straks har behandlet hende.
    Og håber og krydser fingre for, at hun kan nøjes med den her ene infektion.



  • #589   17. nov 2022 Åh, det minder mig om at jeg snart må give BÅDE blod og plasma. Til alle der læser med her i tråden - få jer meldt som donorer, hvis I kan. Kravene til plasmadonor er ikke så skrappe, så der kan de fleste være med smiley

  • #590   17. nov 2022 Ja, lad os få nogle flere donorer af både blod, plasma og organer.

    Jeg har prøvet at smutte ind i køen, både på ouh og i blodbusserne, men jeg kan ikke bruges, så de plejer at stikke mig et stykke tudechokolade smiley


  • #591   17. nov 2022 Totalt emneskift til noget meget trivielt smiley

    Ellie lavede jo et hul i min håndryg for en måneds tid siden (halvanden måske?). Hun fik så revet såret op på 12. dagen, så det måtte have englehud igen. Nu er det fint helet uden på. Huden rundt om arret er følelsesløs, og det er egentlig fint nok. Men selve arret, eller måske det der er under arret, gør virkelig ondt. Som i lige så ondt, som da der var hul.

    Ellie rammer det tit når vi træner og leger, og det kræver SÅ meget ikke at tabe AV!

    Alle sener er gået fri for biddet, men der kan teknisk set godt være en lille skade i knoglen under huden. Men kan det bare være arret? Jeg er med på at det jo nok forsvinder uanset om det er det ene eller andet. I know, first world problem smiley


  • #592   17. nov 2022 Tabe AV=råbe AV smiley

  • #593   17. nov 2022 Når knoglen har fået et ordentligt "stød", så kan den gøre ondt længe, men det kan arret også.
    Det bliver nok heller ikke bedre af, at det der gør ondt, får et nyt hak med jævne mellemrum smiley

    Du må nok indstille dig på, at det gør ondt et eller andet sted, indtil turbohvalpen bliver voksen smiley


  • #594   17. nov 2022 Anne, Er du sikker på, at der ikke er betændelse under huden?

  • #595   17. nov 2022 Haha, Lise-Lotte, jeg er helt sikker på at hun vil volde mig smerte i lang tid fremover smiley

    Anni, ikke 100%, men jeg var jo på en ret hardcore penicillinkur efter biddet. 500 mg 3 gange om dagen i 10 dage. Men det er stadig hævet foran biddet, altså op imod knoen. Og når jeg dimser og trykker, bliver det blåt - jeg tror måske at blodåren under biddet ikke er helt tæt endnu smiley


  • #596   17. nov 2022 Seriøst, er jeg den eneste, der af og til har tænkt tanken om at give sin hvalp noget beroligende, så den for helvede kan være stille i bare 4 minutter? smiley smiley

  • #597   17. nov 2022 2 dage over termin i dag. og absolut ingen tegn på at lille Blob mand, har tænkt sig at berige os med at komme ud. smiley

  • #598   17. nov 2022 Anne, har du en gasovn smiley

  • #599   17. nov 2022 #597
    Ville du have lyst til at forlade et dejligt varmt og roligt sted, for at komme ud i et koldt og blæsende dansk efterår smiley

    Jeg er sikker på, at han kommer ud den dag, han har fødselsdag smiley


  • #600   17. nov 2022 Jeg er meget træt og på vej hjem fra Sverige.. Desværre synes DSBs toge, at de lige skulle være lidt trælse, nogen strejkede vidst, så mit tog skulle vente på at andre tog lige kom igennem sporet... Det tog en.. 30-40 minutter. I Bidende kulde, uden ret meget information.. Velkommen hjem! ..Nu sidder jeg heldigvis i det lune tog og er hjemme om.. lidt for lang tid. Typisk når man er træt og bare gerne vil hjem smiley

  • #601   17. nov 2022 #599

    Ja sjovt nok kommer man altid ud på sin fødselsdag. smart ikke ? smiley haha

    han har det nok alt for mageligt derinde smiley smiley
    Og er sikkert fuldkommen ligeglad med, at mor og far er utålmodige på at lære ham af kende smiley


  • #603   17. nov 2022 Ingen gasovn, Lise-Lotte smiley Ville du forslå at jeg smed hende ind i sådan én? smiley

  • #604   17. nov 2022 Malene, han venter til på søndag. smiley
    Der siges at søndags børn er lykkebørn. smiley


  • #605   17. nov 2022 #603
    Tidligere hed det sig, at umulige børn fik en kort tur i gasovnen, hvor man lukkede op for gassen, men der blev ikke tændt for ovnen, efter sigende skulle det bevirke, at de faldt i søvn smiley :-) smiley


  • #606   17. nov 2022 mit yngste barnebarn er søndagsbarn ... håber da han bliver et lykkebarn eller et lykkeligt barn ... hans første ca 10 måneder har været en hård nyser for mor og far .. de gange han har sovet sammenhængende søvn på 4-5 timer kan tælles på max 2 hænder, nok nærmere en hånd ...

    Anne, synes ikke det lyder helt ok med den hånd smiley ... der findes læger smiley


  • #607   18. nov 2022 Anne, hvordan ser selve arret ud? Er det hævet og/eller rødt?

  • #608   18. nov 2022 Det ligner et helt almindeligt nyt ar - rødt, men ikke sådan kraftigt i farven. Selve arret er ikke hævet eller buler, men rundt om arret er der noget hævelse smiley

    Lige-Lotte, jeg skaffer en (stor) gasovn smiley


  • #610   18. nov 2022 Grunden til at jeg spørger er, at jeg selv danner keloidar, dvs. tykke, røde og ømme ar. Men det lyder dit ikke til at være, så som Isabelle siger, er det nok en god idé at få den tjekket. Der kan vel sidde noget indkapslet betændelse, og det skal der jo gøres noget ved.

  • #611   18. nov 2022 Jeg er spændt på, om jeg kan holde min standhaftighed. smiley
    Der er en, som er så ond og har tilbudt mig en 5 år gammel Dværg Pinscher. smiley
    Og nu sidder jeg her og overvejer om jeg skal eller ikke skal. smiley
    Og hvor har jeg dog bare lyst til at starte bilen og hente den. På den anden side vil det sådanset ikke være fair over for hunden, for ingen kan sige, hvor jeg er de nærmeste år. smiley


  • #614   18. nov 2022 Isabelle, det er ikke det med at få den passet, der findes gode hundepensioner og jeg har ikke problemer med at sende min hund i pension.

    Men synes ikke at det er fair med 20% chance om jeg er her om 4 år.
    Det ville værre synd hvis jeg strittede om og hunden skulle have nyt hjem igen.



  • #615   18. nov 2022 Anni, jeg kan sagtens forstå dig og jeg synes faktisk, at det er beundringsværdigt, at du på forhånd tager de hensyn til hunden. Jeg selv har lidt af de samme betænkeligheder ved en ny hund, jeg synes ikke det er helt fair med en hvalp/unghund, de dage hvor jeg hænger i bremsen. Du er jo i en noget anden og meget mere alvorlig situation, så jeg tager hatten af for dine tvivl.

  • #616   18. nov 2022 Øv Isabelle, se at få kontaktet kommunen straks med det der skimmelsvamp, og lad være med at sove i soveværelset, så hellere sove på sofaen.
    Og du har garanteret også svamp under gulvet, hvor der er lækkende rør.
    Når nu du har kol i forvejen, så er du ekstra udsat for svamp, og hunde bliver også berørt.

    Håber, at det du skal se på er i orden og har ordentlige udlejere.


  • #617   18. nov 2022 Skrigehunden, så må vi slå os sammen.
    Jeg har den som hvalp, og så overtager du den når den er 1 - 1½ år. smiley


  • #618   18. nov 2022 Isabelle, hold kæft, hvor er det synd for dig, at du er havnet i kløerne på kineserdamen og hendes "tyranni", jeg håber sådan for dig, at du kan finde et andet sted at bo og overskuddet til at flytte igen.

  • #619   18. nov 2022 Anni, aftale, hvis det er en Cairn. smiley

  • #620   18. nov 2022 Skrigehunden, så pyt da, selv om det ikke lige er den der står øverst på min liste. smiley
    Men er den her først, så kravler sådan en lille Cairn basse jo ind i hjertet på mig. smiley


  • #622   18. nov 2022 Anni - Nogen gange skal man også huske at leve mens man er her. En velfungerende voksen hund, klarer et hjem-skifte, hvis du smutter i svinget "før tid".

  • #624   18. nov 2022 Helt ærligt, sig nu ja til den hund, ingen af os ved om vi er her i morgen, om et år, eller om fem år;) jeg har lige købt to hvalpe, jeg fik for 10 år siden at vide at jeg skulle være glad for 1/2 år mere smiley

  • #625   18. nov 2022 Stor respekt for din beslutning om, at du ikke skal have hund igen.

    Men det er en voksen hund, den vil få det som blommen i et æg hos dig.
    Hvis du tænker, at I to kunne være et godt makkerpar, så tænker jeg, at du skal gøre det.

    Hunden kan give dig så meget glæde i livet, og ingen af os ved, hvad der sker I morgen.


  • #626   18. nov 2022 @ anni ... ikke et pres ... meeen jeg er så enig ... du burde berige dit og hundens liv ... tænker lidt det kunne være rart at vide hvad er alternativet for hunden hvis du ikke siger Ja Tak ..

    Åh Isabelle ... det er sgu noget lort ... men det der er for usundt og uholdbart, det er dit helbred ... og når du en flytter derfra ville jeg, ja undskyld anmelde hende for sort indtægt ..


  • #627   18. nov 2022 Anni, skulle du beslutte dig for at sige sige ja til hunden, så håber jeg du ved, at vi altid står klar med en hjælpende hånd, vi passer 4 andre hunde on/off, og der er altid plads til én til. smiley

    Vi kan jo eventuelt altid snakke sammen, hvis du en dag ikke kan have den mere.


  • #628   18. nov 2022 Altså, I to gamle damer! I skal have hund, og længere er den ikke. Hvis man ellers er et nogenlunde velfungerende menneske, som formår at have en relativt sød hund, så er der ALDRIG problemer med at finde den et nyt hjem, hvis lokummet brænder.

    Jeg bruger samme argumentation over for både min (tidligere fordrukne) moster og en ældre herre i klubben. Begge har fået hund, og begges livskvalitet er steget betragteligt smiley Som Bodil skriver, kan vi alle falde om i morgen. Lev livet - vi andre skal nok tage over, hvis noget bøvler smiley


  • #629   18. nov 2022 Selvfølgeligt kan man anskaffe sig en hund, selv om man ikke ved hvor længe man er her
    Men den skal også passes og man skal kunne opfylde dens behov, hvilket kniber for mig.
    Jeg kan efterhånden ikke gå fra den ene ende af Bilka og tilbage igen uden at jeg er stakåndet og hiver efter vejret og lige må sidde lidt ned og hvile. Om det bliver bedre kan lægerne ikke sige niu, men hvis ikke, så ville en hund faktisk give mig virkelig dårlig samvittighed.
    Hilsen en gammel dame smiley


  • #631   18. nov 2022 Men Anni, der er garanteret masser af folk i dit nabolag som gerne vil tage vovse med på en daglig tur. Og du kan lære den at rende ved siden at en handicapscooter. Hvis du var min nabo (og Ellie ikke var sindssyg), ville jeg med glæde tage en ekstra med på tur hver dag smiley

    Jeg synes virkelig at du skal overveje det. Jeg siger ikke at det er det der kommer til at gøre at du stadig er her om 10 år, men det ville være en medvirkende årsag. Med livsglæde kommer så meget godt smiley


  • #633   18. nov 2022 Jeg overvejer jo også smiley

  • #634   18. nov 2022 Isabelle, det rammer ikke så hårdt at du melder hende for sorte penge.
    Det er meget bedre at melde skimmelsvampen til kommunen.
    For hvis ikke hun gør oget ved det, så bliver huset kondomeret.
    At komme af med svampen og få lavet alt det der ikke virker bliver rigtig dyrt.

    Angående varmen som ikke virker i nogle rum, har du luftet radiatorerne ud?
    Og der hvor der Ikke kan lukkes for varmen, så kan det hjælpe at skrue termostaten af og se om den er ok.


  • #635   18. nov 2022 Anne, kalder du mig for en gammel dame?!

  • #636   18. nov 2022 Jeg er så stolt over at blive kaldt dame smiley

  • #637   18. nov 2022 Det er vist heller ikke sket for mig før. smiley

  • #638   18. nov 2022 I ER nogle gamle damer. Jeg er den slags der kigger mig omkring og spørger om der er en voksen, hvis noget driller smiley Så jeg er ung, I er gamle smiley

  • #639   18. nov 2022 Ja ja Anne, vi er gamle, vi får folkepension og når det bliver de unges tur er der ikke noget der hedder folkepension. smiley
    Og kun fordi jeg er gammel får jeg endda rabat på blandt andet bilsyn smiley

    Det gælder så ikke Skrigehunden, hun er endnu ikke gammel


  • #640   18. nov 2022 Altså, jeg er medlem af Ældresagen, men ikke fordi jeg er gammel...

  • #641   18. nov 2022 Jeg bliver gammel den 7. januar... smiley

  • #643   19. nov 2022 https://www.billigvvs.dk/tips-og-guides/dette-kan-du-gre-hvis-din-radiator-ikke-varmer

    Men egentlig burde udlejer vel være ansvarlig for at det bliver gjort.


  • #644   19. nov 2022 Lise Lotte, der er ikke ejers ansvar at lufte radiatorer ud.

  • #645   19. nov 2022 Isabelle, husk også svampen du evt har under gulvene, det er det der gør det dyrt. smiley

  • #646   19. nov 2022 #664
    Nej, egentlig ikke, men radiatorerne burde vel virke, når man flytter ind.


  • #648   19. nov 2022 @ Skrigehunden ... bare af nysgerrighed hvor er man i år gammel smiley

    Åh Isabelle ... håber snart der blæser medvind på din vej ..

    @ Anni, pøj pøj med scanningen .. undskyld hvis jeg blander trådene sammen, men kan sgutte huske hvor jeg får hvad af vide..


  • #650   19. nov 2022 Hanne, 50 år gammel...

  • #652   19. nov 2022 Altså, så længe jeg i mit skrøbelige sind ikke FØLER mig som en 50-årig er det OK. smiley

  • #653   19. nov 2022 jamen herregud 50 er jo ingen alder smiley smiley

    bare vent til de 60, så kommer man i en helt anden kategori .. synes virkelig folks opfattelse af en ændrer sig " Nåe, men nu er du jo også blevet 60" den har jeg hørt flere gange de seneste par år smiley (er nu 62) ..

    men tillykke med det halvhundrede smiley lige om lidt


  • #654   19. nov 2022 @ Isabelle ... kan også huske jeg i mange år da alt drillede (fra 2012 og til næsten nu) i perioder tænkte, nåe ja man er nok ikke heldig på alle parametre (selv om det ser ud til nogen er) så jeg er da også glad for mine 3 velfungerende unger og mine børnebørn ..

    meeen en gang imellem kunne man nu godt bruge lidt held på vejen ,,


  • #656   19. nov 2022 Så er jeg kommet hjem fra scanningen. smiley
    Overvejede om jeg skulle køre til Middelfart til katteudstilling, der er jo stadig nogle med fra dengang jeg opdrættede.
    Men så holdt jeg ind og købte en liter gløg . smiley
    Glæder mig til den er varm, og jeg slubrer det hele i mig i løbet af dagen, mens jeg læser en god bog. smiley


  • #658   21. nov 2022 Lille Blob måtte have forstået, at hans mor var træt af at vente på ham smiley

    Fredag 18/11 kl. 21.29, kom vores "lille" dreng til verdenen.
    4130 gram, og 53 cm lang.
    og vi har valgt at han skal hedde Bjørn smiley


    profilbillede
  • #659   21. nov 2022 @ Malene ... tillykke med Bjørn ... alt godt kommer til den der venter siger man jo smiley

    @ anni ... hvornår kommer der svar på scanning ? jeg venter stadig og det er over 3 uger siden jeg blev scannet på Skejby smiley


  • #660   21. nov 2022 Malene, et kæmpe stort tillykke med Bjørn smiley

  • #661   21. nov 2022 Hanne, den første scanning med lungerne har jeg fået svar på.
    Blev scannet den 27 oktober og kom til samtale den tiende november.

    Scanning en fra i lørdags (hovedet) har jeg endnu ikke fået besked fra.

    Onsdag skal jeg til Vejle og scannes igen, denne gang brystkassen og halsen med kontrasvæske

    Måske er det gået så hurtig fordi jeg er kræftpatient,og med kræftpakkerne går det hurtig.


  • #663   28. nov 2022 @ Anni er der nogen status ..

    @ Isabelle hvordan går det ved dig og dine ..


  • #664   28. nov 2022 Hanne, nej desværre.
    Har du hørt noget?


  • #665   29. nov 2022 @ Anni .. nej og har rykket 2 gange ... de siger de har 2 uger til at svare, nu er det godt 4 uger siden .. som jeg sagde til sekretæren, "jeg kan nok regne ud jeg ikke er i livsfare, men det vil nu stadig være rart at få at vide om det er en aneurisme, eller en fold på en åre"

  • #666   29. nov 2022 Hanne, det er så træls at man skal vente så lang tid.
    Håber kke at jeg skal vente så længe på mine sidste to scanninger


  • #668   29. nov 2022 Isabelle jeg har jo ikke ventet så længe
    Jeg blev scannet den 10 og den 23november


  • #670   29. nov 2022 en aneurisme er en udposning på en blodåre .. de kan springe og forårsage alt fra mindre skade, til større skade og død ... min ene bror havde end er sprang i 2011 og han fik skade specielt på taleevnen ...
    hvis de er over en vis str så opererer man, enten via lysken eller arm, eller lige ind i kraniet . ... hvis det er det jeg har er den MEGET lille og den vil blive holdt øje med .. men som sagt kan det være en fold derfor blev jeg scannet 2 gange, anden gang med kontrast fordi første scan ikke med sikkerhed kunne afgøre hvad det er der er der hvor "noget" ses ...


Kommentér på:
Løs snak mk II

Annonce