{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løs snak mk II
  • #1   23. sep 2022 Staff -

    Du spurgte i den første tråd om hvad der står når jeg logger ind for at bestille tid. Jeg ved det ikke, for jeg har ikke besluttet mig til om jeg skal have vaccinen.

    Jeg har fået Astra Zeneca inden de fandt ud af at det ikke var så fantastisk, og så Moderna de to næste gange, så tænker, at det ville blive sådan en igen ?


  • #2   23. sep 2022 Jeg er for ung til at få tilbudt vaccinen. Gamle røvhuller smiley

  • #3   23. sep 2022 "Æld"gamle smiley

  • #4   23. sep 2022 Jeg er heller ikke blevet den tilbudt endnu, men når nu jeg er kronisk syg, så kommer den nok på et tidspunkt.

    Jeg var syg, både af vaccinerne og af corona da jeg havde det. Så ved den næste vaccine ved jeg så bare at jeg kan lægge mig syg dagen efter smiley


  • #5   23. sep 2022 Jeg er ikke et gammelt røvhul, men en dag på arbejdet læste jeg på vores Intra, at vi som medarbejdere kan få vaccination både mod corona og influenza (jeg arbejder med sårbare borgere). Men jeg tror coronaen var én jeg selv skulle ind og booke, uden invitation.
    Så det tænker jeg da at tage imod smiley


  • #6   23. sep 2022 Anne, du kan blive vaccineret uanset hvor gammel du er.
    Hvis ikke du er gammel nok eller har en imunsvækkende sygdom skal du bare selv betale


  • #7   23. sep 2022 Hvorfor kan jeg ikke lave budding ?? smiley
    Uanset hvordan jeg gør, så brænder det altid på. smiley


  • #9   23. sep 2022 tænker også at det umiddelbart må være for meget varme ?

  • #10   23. sep 2022 Jamen det skal jo koge smiley

  • #11   23. sep 2022 Martine, tak for dit svar smiley

    Min far har fået Pfizer de andre gange, så undrede mig at der nu også kunne vælges denne MRNA som skulle være en opdateret variant af en art.
    Men tror jeg vil anbefale Pfizer som han har tålt fint de andre gange


  • #12   23. sep 2022 Jeg har også lige fået indkaldelse til 4 stik;) jeg er noget mere i tvivl denne gang må jeg indrømme, men mon ikke jeg ender med at sige ja tak;)

  • #14   23. sep 2022 Kogning mælk, kom koldt mælk i gryden, sæt gryden på kogeplade, drys sukker i mælken, bare den mængde der skal bruges til retten, tænd kogepladen på fuld styrke, rør ikke i gryden! Sukkeret vil smelte ud på bunden af gryden og forhindre at det brænder på, men, det er vigtigt ikke at røre i gryden overhovedet før det koger.

  • #15   23. sep 2022 Staff - Som jeg skrev i den første tråd:

    "Både Pfizer og Modernas vacciner er MRNA vacciner. MRNA er blot den teknologi der er brugt og måden vaccinen virker på"


  • #16   23. sep 2022 Anni, kan du koge mælken for sig? Når jeg laver risengrød, varmer jeg altid mælken i mikro’en, og hælder det så over risene og lader det koge op sammen (for medium varme). Så skruer jeg ned og lader det simre. Hvis jeg skal koge risene op med mælken, går det altid i ged. Måske kan du det samme med budding?

    Omvendt har jeg tålmodighed nok til opbagt sovs, og det er jo lidt samme koncept som budding startende med kold mælk - laaaaaangsom opvarmning.

    Vaniljebudding med jordbærsauce smiley


  • #17   23. sep 2022 Jeg har hentet mine hunde. Begge var sådan “nå hej, menneske vi bor sammen med, jeg skrider lige hen til xxxxxx”. Dorit ville bare gerne med sin far igen. Ellie ville bare gerne det hele. Eksmand og Ellie elsker hinanden - eksmand gider lege den leg, hvor Ellie må bide i fingre.

    Stod det til hundene, var vi aldrig blevet skilt. Godt det ikke var dem der skulle bestemme smiley


  • #18   23. sep 2022 Bodil og Isabelle, tak for hjælpen.
    Det vil jeg røve i morgen. smiley

    Anne, jeg elsker risengrød og det kan jeg godt lave uden at det brænder på.
    Jeg starte med at koge risene i lidt vand i ca 5 minutter og glæder derefter mælken på og lader et simre. ??

    Og når risengrøden bare skal stå og simre, så er det faktisk ret logisk at man gør det samme med budding frem for at koge de op for fuld skrue.


  • #19   23. sep 2022 Mælken skal lige op og koge ja.
    men når du først blandet den opvarmede mælk med resten - så må den IKKE koge. den må kun varmes roligt op til den bliver jævn .


  • #20   23. sep 2022 Malene, men der står på pakken,, at det skal koges op og koge to minutter efter man har hældt det sidste i

  • #21   23. sep 2022 Hvorfor skal i allesammen først have fjerde stik nu?
    Jeg fik første stik den 15 juni sidste år og det fjerde den 22 januar i år.
    Så det bliver femte stik nu.


  • #22   23. sep 2022 Jeg tror måske at kræftpatienter kører på en anden cyklus. Alle andre fik 3 stik i første runde, og så får nogle tilbudt 4. stik nu. Mine forældre som begge er mere døde end levende på plejehjem, har lige fået deres 4. stik. Selvom vi egentlig kvier os ved at beskytte dem imod noget, som kunne gøre en ende på deres lidelser. Men man kan bare ikke bringe alle beboere på plejehjemmet i fare, fordi vi pårørende gerne snart så at det fik en ende for de to smiley

  • #23   23. sep 2022 Kan godt forstå tankerne om din forældre.
    For 5 uger siden faldt min mor og brækkede armen.
    Ikke ret mange timer efter hun kom hjem faldt hun og brækkede hoften.
    Og så ved man jo godt hvordan det går når sådanne gamle halvdøde mennesker brækker noget og Kommer på hospital.
    Et par dage efter hun var blevet opereret i hoften ringede de fra sygehuset og sagde at der ikke var mere at gøre.
    Vi besluttede så at al behandling skulle stoppe, også tilførslen af mad og væske.
    Og tænk, de havde ikke et sted hvor de kunne sende min mor hen for at dø.
    De ville sende hende hjem til sig selv hvilket også ville være ok, for hun sansende ikke noget.
    Men det var ikke godt, for der kunne min søster ikke se til hende på grund af trapperne, så vi fik hende installeret hos min søster.
    Den ene dag hvor jeg var alene med min mor strejfede tanken mig, at jeg burde lægge en pude over hendes ansigt og få det overstået. Det var ikke blevet opdaget, hvis jeg havde gjort det.

    Hun fik morfin og noget beroligende hver fjerde time, men når hun blev skiftet kunne man se at hun havde smerterpå trods af Morfinen.

    Det tog 11 dage hvor hun bare lå uden at bevæge sig uden at kunne sige noget.
    Jeg synes virkelig at det var uværdig og kan simpelthen ikke forstå at man ikke må hjælpe sådan et menneske til at komme herfra på værdig vis.
    Men en ting er ganske vist og sikkert, jeg kommer ikke til at ende sådan.
    Jeg har også lovet min søster at jeg nok skal hjælpe hende når hun bliver total lammet, og det vil jeg overhovedet ikke have skrubler over.

    Jeg håber, at min mor har haft en morfin ven lige som jeg havde da jeg var ved at stille træskoene.


  • #26   24. sep 2022 #25
    Enig.
    Det forlyder, at Putin sender demonstranterne i krig, og så gør han vel det samme med dem der prøver på at flygte.
    Så skal den ukrainske præsident bare sørge for at have plads nok til de russere, der overgiver sig.

    Er der mon andre end Putin, der går ind for den krig?






  • #27   24. sep 2022 Meget tyder på, at en del af Putins omgangskreds og bagland er om muligt endnu mere blodtørstig end han er.

    En del af den kritik, der er i Rusland af krigen - ups specialoperationen - går jo på at de russiske tropper ikke er effektive/voldelige nok.

    Jeg hader at måtte sige det, men jeg er ikke sikker på, at det vil være til fordel for hverken Ukraine eller vesten, hvis Putin faldt død om i dag.


  • #28   24. sep 2022 Jeg har en idé om, at hvis Nato sønderbomber Moskva og Putins forskellige tilholdssteder, som de naturligvis kender, så bliver det en kort krig. Ja, russerne har atomvåben, men med deres normale effektivitet in mente, så virker lortet næppe.
    Vi er nødt til at agere.


  • #29   24. sep 2022 Jeg flytter her d 1. Oktober ind i en ny lækker lejlighed med min søn. En lille terrasse hvor jeg kan drikke kaffe og han kan komme ud og stå i barnevognen. Og ja, jeg har lige skrevet under på en salgskontrakt, min nuværende lejlighed blev solgt på under 2 måneder. Livet er godt til mig

  • #30   24. sep 2022 Åh det er jeg ked af at høre, Anni. Min morfar fik at vide han var terminal en mandag. Præcis en uge efter beskeden sov han ind. Han nåede kun at ligge i sengen 3-4 dage.. og blot 1½ uge før hans død havde han afsluttet sit genoptræningsophold med fantastiske fremskridt og personalet var så stolt af ham.

    Det gik vanvittigt stærkt - og jeg er så ked af det, men samtidig taknemmelig for at han ikke skulle ligge længe og være syg. Det skær i hjertet. Og så tænker man på at nogen ligger sådan i flere måneder... av.


  • #31   24. sep 2022 mht døende, det er også min erfaring 2 gange at det palliative team/sygeplejerske har givet den en MY ekstra der hvor det var slemt og helt uafvendeligt at det sluttede snart .. man kan selvf aldrig bevise det, og fred være med det ..

    @ Søren ... jeg er faktisk (hvad sker der) så enig med dig, jeg er ved gud pacifist og mod krig, men det er som om det er at vælge mlm 2 onder, en langvarig krig med mange der lider og stor effekt på resten af verden, eller noget hurtigt konsekvent og lad os nu få det overstået ... manden og hans tilhængere kommer jo ikke til fornuft af sig selv .. og hvad fanden er det for en logik man mener han nu vil køre frem efter det folkeafstemninger ... det er vesten der angriber os, min bare !!


  • #32   24. sep 2022 En lørdag formiddag sammen med denne krudtugle og hendes mormor smiley smiley

    Vi har plukket æbler ved Frydenlund Frugtplantage i Vedbæk smiley Kigget på sten, svampe, får, træer, biller, grene, mennesker, grønne, gule og røde blade samt smagt på både æbler og pærer smiley smiley


    profilbillede
  • #33   24. sep 2022 Vi har været til træning med 3 af Ellies kommende træningsmakkere. Jeg vil så gerne at hun lærer at omgås dem, og lærer at der er nogle man træner med, ikke leger med (før bagefter). Hun var en STJERNE smiley

    Og så blev det jo ikke ringere af, at hun præsterede at lave et feltsøg med 2 genstande som blev lagt ud. Hun plejer at lave søg med én genstand, og typisk en der bliver kastet ud. Men den lille skid vil det så gerne, og jeg er imponeret over hendes glæde for at arbejde smiley


  • #34   24. sep 2022 jeg er heldigvis både gammel og kroniker... så jeg har fået tilbuddet. Tager både den og influenzaen på apoteket... men ikke før hverdagene efter 1/10 - for der er jeg i Landskrona og udstille.

    Og så har jeg indtil videre tabt mig 19 kg... utroligt hvad der sker når man ikke rigtigt må indtage kulhydrater....


  • #35   24. sep 2022 Jeg ligger ved poolen og suger det sidste varme til mig, inden turen går mod kolde danmark i morgen.. en uge på Rhodos har været skønt smiley

  • #36   24. sep 2022 Jeg er slet ikke i tvivl om, at jeg tager imod - for mit vedkommende - 3. stik.

    Jeg har været ramt af COVID to gange. Den ene gang ganske få uger efter vaccine, hvor jeg var syg en halv dag og derefter OK igen. Anden gang var flere måneder efter, og der var jeg meget mere syg. Jeg er klar over, at det også kunne have noget med varianten at gøre, men symptomerne og rækkefølgen på dem var samme, de kom bare tifoldigt anden gang, så min mavefornemmelse siger mig, at vaccinen havde stor indflydelse på, at jeg ikke blev ret syg første gang smiley

    Vi lever det kedelige liv herhjemme lige for tiden. Den ene hund har lige været igennem en operation for diskusprolaps, og vi har fået strenge ordre på, at de første 10 dage foregår på langs og kun ud og tisse i snor og så hurtigt ind igen. Det er et frygteligt kedeligt hundeliv, og frygteligt kedeligt for os også, som på skift holder øje med, at hun ikke laver ulykker og prøver at hoppe i sofaen. Når vi ikke kan holde øje, ligger hun i hvalpegården og kukkelurer. Heldigvis tager hun det hele som en champ smiley


    profilbillede
  • #37   24. sep 2022 Heldigvis har hun nogle søde og forsigtige puttekammerater, når hun er ude af hvalpegården smiley

    profilbillede
  • #38   24. sep 2022 4 måneder i morgen, og nu med hele 3 voksentænder smiley

    Elsker min lille banditfis smiley


    profilbillede
  • #39   25. sep 2022 Hørt til PH DM i dag.

    Blondine: “Altså, dusken blev jo klippet ret tidligt, men resten af tissemissen blev først trimmet nogle uger senere”

    Politimand bag blondinen: “AHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAAAAAAAAAA”

    Blondines hunds opdrætter: “AHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAAAAAAAAAA”

    Blondine: “Jeg går bare hjem nu, hej-hej” smiley

    Det var UDE AF KONTEKST!!!!!!! smiley


  • #40   25. sep 2022 Jeg har fået den STØRSTE lyst til at investere i en PRE ... og da jeg var i Land (og folk) Fritid, stod jeg og gloede på hesteudstyr,

    Det er sq da lidt sært, men ... ja, jeg kan undskylde mig med, at jeg er blevet gammel smiley


  • #41   25. sep 2022 Bare kom igang Martine smiley
    Vi har en, dejlig hest.

    Hvis du ender med at gøre det kan du evt. Finde "Stald Norden" på FB.
    Hun henter heste fra Spanien


  • #42   25. sep 2022 Jeg blev engang herinde belært om, at jeg ikke anede en skid om rally, og at min træner i øvrigt måtte være komplet idiot, for alt jeg sagde om sporten var jo noget fis.

    Jeg vil bare sige at min træner og 2 af mine holdkammerater i dag er blevet nr. 1, 2 og 3 til DcH DM. Det er satme i orden! Og min tidligere hundefører, som jeg sendte videre fra mit hold efter jul, er blevet nr. 4 i lydighed smiley



  • #43   25. sep 2022 #41

    Heldigvis er jeg ikke impulsiv, og tænker tingene RIGTIGT godt igennem, når det drejer sig om anskaffelse af dyr.
    Ellers havde jeg æsler, PRE heste, køer, grise, geder ... smiley

    Men tak for tippet, jeg vil finde Stald Norden og kigge lidt på det smiley


  • #44   25. sep 2022 Jeg har her til eftermiddag sendt Conor på genopdragelse. Min datter Isabell har påtaget sig denne noget uoverskuelige tjans. Ofte plejer han dog, om muligt, at være endnu mere opmærksomhedskrævende, når han kommer hjem igen, men så har jeg i det mindste nogle dage til at bearbejde nervøse trækninger og synkopiske hjerterytmer.

  • #45   25. sep 2022 Ellie-dellie-krokodille-hugtand smiley smiley

    profilbillede
  • #46   25. sep 2022 Sidst, jeg så noget linende, var Snurre Snup

    profilbillede
  • #47   25. sep 2022 Jeg tror hun er en blanding af Snurre Snup og Meep-Meep smiley

  • #51   26. sep 2022 Hvorfor får jeg altid de gode idéer, når kroppen er gået i stykker, så jeg ikke sådan for alvor kan komme i gang? Soveværelset skal laves helt om, har jeg besluttet. Jeg har fundet nogle fede anderledes sengelamper og nogle gamle sengeborde og så skal der males nye farver på væggene. Alt skal males faktisk. Jeg bruger kalkmaling, som man virkelig kan bruge på mange måder, og så er det også sundere for lungerne. Jeg er ikke så farveforskrækket så jeg tænker temaet bliver turkise og grå nuancer.
    Nå, men den store omgang re-design må vente til skulderen virker igen, så jeg gik i gang med en lidt mindre opgave med én arm. Den er ikke færdig, men jeg skal lige gå og kigge lidt på den i nogle dage før jeg finder ud af, om der skal ske mere eller jeg bare skal afslutte med en omgang sort voks.

    Billedet er altså ikke helt retvisende, når det kommer herind smiley


    profilbillede
  • #52   26. sep 2022 Rikke, jeg har også malet en del med kalkmaling, og elsker at det er så nemt at arbejde med. Måske fordi hele meningen er, at det jo ikke skal være perfekt og ensartet.

    Jeg synes den er super flot som den står der, og ville gå med klar voks. Jeg synes den sorte voks farver for meget, særligt når grundfarven er så mørk.


  • #53   26. sep 2022 Den har faktisk fået noget sort voks på billedet, men modtageren vil formentlig have den mørkere, er mit gæt. Det er én der skal foræres videre, for jeg kan snart ikke så plads til flere her i huset smiley

  • #54   26. sep 2022 Kender I det med at man virkelig godt gider til hvalpetræning, men så regner det, og motivationen daler lidt smiley Omvendt er regn virkelig lækkert, for så bliver det så meget nemmere for mig at finde rundt på mine spor på jordmarkerne smiley

  • #56   27. sep 2022 https://ugeavisen.dk/kolding/artikel/l%C3%A6ser-undrer-sig-over-tr%C3%A6er-uden-bark-her-er-forklaringen

    Åbenbart for at "svække" træerne inden de skal fældes... smiley


  • #58   27. sep 2022 Jeg har fået tid til fjerde stik i næste uge smiley
    Og på torsdag kommer der en og skifter min forrude, der fik et stenslag og flækkede på midten i torsdags på vej hjem fra arbejde.


  • #59   27. sep 2022 ... og så fyldte Penny 1 år igår smiley

    profilbillede
  • #60   27. sep 2022 Jeg har en del lærkebrædder i overskud efter mit terrassebyggeri. Dem havde jeg tænkt mig at lave et havebord af. Nærmere bestemt et spisebord til ca 10 personer. Jeg gider ikke at vedligeholde havemøbler og gider slet ikke at se på plastmøbler. Derfor!
    Jeg mangler til gengæld en god idé til designet.
    Så kom gerne med et bud!!


  • #61   27. sep 2022 Isabelle - Det kan også være man ønsker at veteranisere nogle træer i området, for at skabe mere dødt træ, som er til gavn for både flora og fauna og en del af de tiltag, der laves rundt omkring for at skabe større biodiversitet

    https://furesoe.dn.dk/departments-media/27320/veteranisering.pdf


  • #63   27. sep 2022 Jeg tror, at vi generelt skal passe på med at skrue for meget ned for varmen.
    De fleste af os får nok en stor varmeregning, men skimmelsvamp er heller ikke gratis at bekæmpe.


  • #65   27. sep 2022 Søren, hvor lang og hvor bred er brædderne ?

  • #66   27. sep 2022 Stort tillykke med Penny smiley

  • #67   27. sep 2022 Anni
    Brædderne er 6m lange og måler 11,5cm i bredden.


  • #68   27. sep 2022 Hurra for jordvarme og et meget godt isoleret hus: 180 kvm varmes op til behagelige 22 grader med 2000 kwh om året smiley LIge nu er det altså rigtig rigtig dejligt smiley

  • #69   27. sep 2022 Mette - Misundelse er en grim ting, men føj…jeg er sgu misundelig på jer med alternative varmekilder smiley

    Vi er som skrevet i tidligere tråd steget 240% siden samme kvartal sidste år, så vi pt ligger på en gasregning for et år på ca 52.000 kr. Der er immervæk forskel fra ca. 12.000 kr årligt.


  • #70   27. sep 2022 Tillykke Penny smiley

    Søren, jeg synes du skal købe nogle flere brædder, lave et par forskellige modeller og så aflevere den end (sammen med en stegepande) i Hinnerup. Hvor fjernvarmen stadig er billig, så hvis du fryser, kan du få en nat på gæsteværelset med katten smiley


  • #71   27. sep 2022 Ellie hjælper lige sin mor med arbejde smiley

    Hun er verdens bedste Ellie (selvom jeg bander hende langt væk nogle gange), og jeg kan slet ikke forestille mig ikke at have den ballademager ved min side smiley


    profilbillede
  • #72   27. sep 2022 Anne
    "Lave modeller"? Det er ifølge Victor den væsentligste grund til at gå i Jomfru Ane Gade smiley
    Har du ikke et forslag til, hvordan et havebord skal se ud? Lidt håndværker er man vel altid.


  • #73   27. sep 2022 Gud, jeg troede “bare” at de lavede damer. Ungdommen nu til dags….!

    LAv et ovalt bord til Hinnerup smiley Ovale borde er smarte, fordi man altid lige kan klemme én ekstra ind, og fordi der ikke er nogle hjørner, som man banker sin røv ind i (og jo, det er nok røven, der er problemet, mere end det er hjørnerne, men det var jo ikke dét det skulle handle om). Solide ben placeret tilpas langt inde til, at man ikke støder på dem når man sidder almindeligt ved bordet.

    Jeg ville ønske at jeg kunne tegne det, men en 3-årig tegner bedre end mig smiley

    Uh, og så ville det være MEGA smart med en granitplade i midten til at stille varme ting på!


  • #74   27. sep 2022 Er vi ovre i noget Piet Hein?
    Jeg tror ikke, at runde borde er så velegnet til så smalle brædder. Desuden er lærk jo et blødt træ, som de fleste nåletræer. Man kunne godt lave en frasætningsplads i et andet materiale midt på bordet. Den, tænker jeg måske, kunne være i naturskifer.
    Men benene skal være lækre - altså bordets. Gerne alu eller rustfrit stål. Skal helst kunne købes færdige, da mit svejseværk er gået bort efter længere tids sygdom.


  • #75   28. sep 2022 Nooooo, ikke Piet Hein. Mindre ovalt end det - lidt som det her https://www.johannesfog.dk/have-fritid/havemoebler/haveborde/skagerak-selandia-udtraeksbord-9107145



  • #77   28. sep 2022 Jeg synes at Annes forslag med et stort ovalt bord er godt.

  • #78   28. sep 2022 Min nye gasregning lyder på 16.800/kvartal. Sammenlignet med det, så virker elregningen på 3.800/kvartal som pebernødder. Nu skal det lige nævnes, at her er tale om aconto beløb. Jeg kommer nok til at spare lidt irl smiley

  • #80   28. sep 2022 Jeg har godt nok ondt af jer med de famøse regninger.

  • #81   28. sep 2022 John
    Hvis du kommer for godt i gang, så uploader jeg Conors skideskema.
    Anni
    Ja, det går jo nok. Men jeg er nok nødt til at omprioritere lidt smiley


  • #83   28. sep 2022 Jeg er lidt mere en Dewalt/Festool mand, men Makita er supergodt.

  • #85   28. sep 2022 Tænker du på Ørsted A/S (DONG) og de andre inflationsbaroner?

  • #86   28. sep 2022 Jeg kan ikke forstå at cyklister ( i KBH) ikke passer bedre på sig selv. For ikke så frygtelig længe siden var jeg ved at køre en cyklist ned. Vi kom fra samme retning. Jeg skal til højre og han skal lige ud, og han kommer blæsene uden at se hverken til højre eller venstre, så hvis jeg havde nyst havde jeg kørt ham ned. Selv om man orientere sig grundigt kan det være svært at opfange cyklister, der køre med så høj fart ( biler har jo også blinde vinkler).

  • #87   28. sep 2022 Anne Julie, som bilist er det din pligt, at sikre at der er HELT frit, inden du drejer. Om du nyser, prutter, hoster eller andet. Det kan vel næppe komme bag på nogen, at der er rigtig mange der kan cykle rigtig stærkt, så det kræver større agtpågivenhed fra bilister. Tænk hvis du dræbte et andet menneske, fordi du ikke lige gad tjekke en ekstra gang, holde et halvt sekundet længere eller ikke kunne overskue at kigge, nyse og så kigge igen.

    Sorry, det provokerer mig HELT vildt at du giver andre skylden for din manglende agtpågivenhed. Jeg har ikke siddet på en cykel i 20 år, så det er ikke engang fordi jeg føler mig truffet. Jeg synes bare det er virkelig langt ude smiley Det burde medføre øjeblikke inddragelse af kørekort, bare at tænke sådan.


  • #91   28. sep 2022 Hvis nogen med TV2 Play ikke lige ved hvad de skal give sig til, så kan jeg varmt anbefale at se miniserien om Ivan, politihunden som man følger helt fra 8 uger smiley

    Ellie så et par afsnit igår, og er blevet meget inspireret af Ivans megen lyd smiley


  • #92   28. sep 2022 #86
    Jeg var på et tidspunkt tæt på at køre en cyklist ned, jeg skulle dreje til højre, og der var grøn pil til højre.
    Heldigvis ved jeg, at rigtig mange cyklister skider højt og helligt på regler og grønne pile, så jeg kiggede heldigvis, og nåede at se en cyklist, der kom susende i fuld fart.
    Den grønne pil havde været grøn i et stykke tid.

    Havde jeg ikke befundet mig i en højresvingsbås, var jeg kørt efter ham, og havde givet ham en ordentlig skideballe.
    Hvis jeg havde kørt ham ned, ville jeg have haft det rigtig dårligt med mig selv, selvom det jo faktisk havde været hans egen skyld.

    Jeg fatter ikke, at man som cyklist åbenbart ikke tænker på, at det nok mest er cyklisten, der får knubs ved et sammenstød.


  • #93   28. sep 2022 #91
    Øv har ikke tv2play, det lyder ellers som en interessant serie


  • #94   28. sep 2022 Anne: Det ville være ret herligt hvis du undlod at kaste din provokation op ud over mig. Jeg er enormt opmærksom i trafikken, hvilket også er årsagen til at jeg ikke har kørt nogen ned. For der er virkelig mange cyklister der lever livet enormt farligt. Hvilke er det mit skriv handler om. Vi har alle et ansvar i trafikken, ikke kun bilisterne.
    Og så må jeg ærligt indrømme at jeg bliver ret træt af at få advide at jeg "ikke gider" orienterer mig i trafikken. Altså WTF?!


  • #95   28. sep 2022 #88 : Ja, naturligvis gør jeg det. Særligt når jeg er cyklist og jeg er på vej over en vældig trafikeret vej.

  • #96   28. sep 2022 #86 : Det er lige præcis det der er min pointe. Det er et mirakel at der ikke er flere der kommer alvorligt tilskade...

  • #97   28. sep 2022 Anne Julie, men det er jo DIG der fejler!

    Jeg skal til højre og han skal lige ud, og han kommer blæsene uden at se hverken til højre eller venstre, så hvis jeg havde nyst havde jeg kørt ham ned.

    WTF!!!! Hvis du havde NYST? Jamen, han skulle LIGE UD! Du skulle DREJE ind i HANS bane. Det er i mine øjne topmålet af egoisme - du gider ikke overholde reglerne, og andre (som har forkørselsret) skal tage højde for folk som dig. Kan du ikke selv høre for ufattelig tåbeligt det er?

    Jamen, så skal alle da endelig bare stoppe for alle biler alle steder, for tænk nu hvis vedkommende bag rattet nyser, græder, har set en edderkop, sidder med sin telefon eller noget andet super vigtigt, som gør at alle andre skal vise hensyn.

    Lise-Lotte, der er jo kæmpe forskel på den historie du beskriver, og så Anne Julies egotrip. Forskellen er at du udviser BÅDE hensyn og agtpågivenhed, og i øvrigt er uden skyld i alle henseender. Uheld sker, men hvis alle overholder de basale færdselsregler, falder risikoen jo drastisk.

    Ja sorry, men jeg kan SLET ikke arbejde med folk der kører den der mig-mig-mig-stil!


  • #98   28. sep 2022 Nu er den mørke tid kommet igen, og ih guder, hvor er der ma ge børn på cykel uden lys og reflekser.
    Og ikke nok med at de ikke har lys og reflekser, så overholder de hellere ikke færdselsloven.
    Jeg fatter simpelthen ikke at forældrene ikke tjekker deres børns cykler.


    Anne Julie, jeg er fuldkommen enig med dig.
    Der er ikke ret mange cyklister der cykler efter færdselsloven.

    Alle cyklister burde være organdonor


  • #99   28. sep 2022 Anne: Jeg overholder traffikreglerne og orientere mig grundigt. Andet kan jeg vel for pokker ikke gøre...?!



  • #101   28. sep 2022 Jo, det kan du! Hvis du nyser, så tjekker du vel igen, iden du kører? Du skriver, at det ikke er din skyld hvis du kører en cyklist ned som overholder færdselsloven, for hvis cyklen kører stærkt og du nyser, så kunne du jo ikke gøre noget.

    Der er jo en grund til at man mister kørekortet, når man laver sådan et stunt, og eventuelt ryger i fængsel, hvis vedkommende dør. Fordi man ikke lige tager sig tid til at orientere sig ordentligt.

    Igen, uheld sker. Men faktum er, at man kun mister kortet og ryger i spjældet, hvis man selv har fejlet.


  • #102   28. sep 2022 Jeg havde også en el-bil for nogle år siden, men jeg kom til at træde på fjernbetjeningen. Låget, som dækkede batterierne, flækkede. Jeg kunne have repareret det med gaffertape, men det ville aldrig blive det samme igen.

  • #104   28. sep 2022 #98
    Da mine drenge gik i skole, havde de tit kammerater på besøg. Vi bor i udkanten af Odense, og har mange små og dårligt oplyste veje.
    Jeg var berygtet blandt kammeraterne, for de blev altid spurgt, om de havde husket lygterne, og hvis de havde glemt lygterne, kunne de bare låne hos os.
    De fik også den besked, at hvis de kørte hjem uden lys, så ville jeg køre efter dem, hive dem af cyklen og tæve dem smiley
    Min yngste søns bedste kammerat sagde til min søn: Jeg tør ikke køre hjem uden lys, for jeg er sikker på, at din mor kører efter mig og tæver mig.
    Det var sgu ikke deres egne forældre, de unger havde respekt for. Men de opholdt sig sjovt nok mest her hos "den sindssyge mor" smiley :-)



  • #105   28. sep 2022 Isabelle, hvorfor har du ikke el-bil mere?

  • #106   28. sep 2022 Min anke går ikke på regler, men på fart. Når man som cyklist skal over en trafikeret vej. Bør man så ikke sætte farten ned, orienterer sig og sikre sig at eventuelle bilister har set en? For altså selv om man har loven på sin side, så gør det stadig ondt at blive kørt ned,hvis eventuelle bilister har overset en. Det er pokkers nemt at overse en relativt mørk cyklist, der køre i meget høj fart.
    Det er bare det der er min pointe...

    Jeg var i øvrigt igang med at dreje, da han kom susende. Så altså jeg blinker, stopper ved fuldt stop, orientere mig (spejl, spejl,skulder) og så køre jeg langsomt ud i krydset. Hvor det så er gut kommer susende. Jeg kan, for mit liv, ikke se hvad jeg ellers skulle gøre....


  • #107   28. sep 2022 Lise-Lotte, vi sidder lige nu og forventer bunkevis af sager på mit arbejde. Når en ung under 18 år bliver sigtet for et kriminelt forhold, fremgår det af SSP-listen, som sendes til kommunen. SSP-listen betragtes som en underretning. Vi har aktuelt en procedure om, at alle underretninger afføder et fysisk møde med den unge og forældremyndighedsindehaver. Vil nogen gætte på hvor mange under 18 år der glemmer lys på cyklen, kører uden styrthjelm, cykler over i et fodgængerfelt m.m. Farligt, ja! Potentiale for at blive en udsat (kriminel) ung, næppe.

    Alle cykler burde standardmonteres med automatiske lygter, og alle jakker til børn burde monteres med reflekser. Når ungerne alligevel får cykelhjelm på, så køb dog en med lys i, og gerne én af dem der kan blinke til højre og venstre.

    Alle skal gøre deres for at det er sikkert at færdes i trafikken. Men kører man en ned, fordi vedkommende “kører stærkt”, så er der bare ingen undskyldning smiley


  • #108   29. sep 2022 Cyklister på landet har kører tilsyneladende også nogen gange rundt med et dødsønske. I forrige week-end havde jeg følgende oplevelse: Jeg kommer kørende på en landevej - hovedfærdselsåren over Tryggevælde ådal. Her er massere af små sideveje, men ganske god oversigt. Derfor havde jeg set to cyklister stå langt fremme ved en sidevej. De var optagede af at kigge på en mobil eller sådan noget. Jeg tænkte godt at jeg nok lige skulle passe lidt på og lettede foden fra speederen. Men de lignede godt nok nogen der havde tænkt sig at blive stående og de kiggede i min retning. Og som sagt er der god oversigt, så jeg tænkte at de nok havde set mig. Da jeg så var tæt på dem satte de af og kørte lige ud foran mig. Det var godt at jeg stadig havde 'gad vide om de nu også har set mig i baghovedet' og derfor ikke sat farten op. Så jeg kunne nå at bremse for dem uden at det blev en katastrofeopbremsning. Cyklisterne virkede somom de end ikke ænsede at jeg var der. Det var faktisk sådan lidt underligt.
    Igår aftes lavede min lille Penny en fed fremadsendelse smiley Normalt ligger bolden derude på et hvidt låg. Det er ikke synlig for hende mere fra startporten. Igår aftes skulle vi prøve noget andet så der blev ikke lagt noget ud. Istedet stod en hjælper med en kastearm klar bag ved os. Jeg sendte Penny. Hun røg afsted som en raket i totalt lige linie. Da hun havde passeret baglinien - og stadig sprintede alt hvad hun kunne - kastede hjælperen bold, der fløj i en perfekt bue og landede nogle meter foran Penny. Hun fangede bolden i et stort spring og kom ræsende tilbage til mig så jeg kunne kaste bolden igen og igen. Hun så totalt lykkelig ud smiley


  • #111   29. sep 2022 #109

    Det med at slanke monarkiet, er nok ganske fornuftigt. Det samme er jo sket i andre lande.
    Vi skal vel ikke ende som i nogle lande, hvor man enten er prins/prinsesse eller slavearbejder.

    Prins Joachims børn er vel stadig de samme mennesker, uanset om de er prinser eller grever, og indtil videre ser det da ud til, at de opfører sig vældig fornuftigt.

    Så må vi bare håbe, at forældrene magter at bakke op om deres børn.
    Det gavner næppe børnene, at hænge det hele op på mediernes tørresnor.


  • #114   29. sep 2022 Jeg tror Dronningen har indset , at hun ikke lever evigt .... og vil forhindre at Kronprins Frederik kommer til at stå i den situation at skulle gøre det , når han en dag bliver konge.
    Dronningen er klog .


  • #117   29. sep 2022 Gearet i min bil hopper ud af 2. og den "lyder forkert" fra gearkassen i det hele taget.

    Nu ved jeg hvad der er galt - det kommer til at koste 20.000 kr og 5 -6 dage i lånebil med no-go for hunde i.

    Men - jeg har heldigvis ikke grimme børn smiley


  • #119   29. sep 2022 Hi hi .... vedr. ... Grimme børn

    For flere år siden gik jeg tur nede ved søen Med Lilly ...... møder en mand i 30 'erne , der ikke samler sin hunds lort op.

    Mig : ...." Gider du lige samle lorten op efter din hund ? "
    Ham: ..." Tror du at du er min mor ? "
    Mig: ...." Næææ ... så grimme børn har jeg ikke "

    Weee ... jeg var ret kvik .... og det bedste ved det hele var ..... Han gik sgu' tilbage og samlede lorten op . smiley smiley smiley smiley smiley


  • #120   29. sep 2022 I går åd min hundehvalp menneskelort (vi gik forbi dér hvor dem der reparerer jernbaneskinnerne tit samles). Senere slikkede hun sin bakteriebefængte tissemis (nu med blærebetændelse), hvorefter hun ville kysse mig.

    Katten voldåd godbidder og ørlede det op på gulvet, hvorefter hundene åd det, inden jeg kunne nå at fjerne det.

    Dorit pruttede helt vildt hele natten.

    Jeg overvejer om grimme børn var en bedre løsning smiley


  • #121   29. sep 2022 Isabeiie, tak for svar. smiley
    Sådan en lille el-bil ville være noget for mig.
    Nu hvor jeg hverken arbejder eller har hund kører jeg jo ikke meget mere.
    Jeg har en bil til at stå for at køre til Haderslev for at besøge min søster.
    Det er 30 km og jeg kn jo lade lidt mens jeg er der.
    Hvad var det for en du havde?


  • #122   29. sep 2022 Jeg skulle til undersøgelse med skulderen i dag. Da jeg kommer ind i rummet, er der bare fyldt med unge mennesker. Det var studerende, der skulle se med, når jeg skulle smide tøjet og have skulderen undersøgt. RØD panikalarm!! Det blev et nej tak herfra, og så blev de sendt ud. JA - de skal lære på én eller anden måde, men det der var lidt for sniger til mig.
    Jeg ved ikke om det var mit panikattack, der fremskyndede, at hun gav mig en videresendelse til MR så let - jeg havde ellers lavet en lang salgstale oppe i hovedet før jeg kom ind. Så noget godt kom der da ud af det smiley


  • #123   29. sep 2022 Mig må de så godt både se på og øve sig på.
    Det er de ret glad for i Odense.
    Men hos tandlægen er der ingen andre end min tandlæge der får lov til at røre mine tænder.


  • #126   29. sep 2022 Anni, kig dig godt for i disse tider med elbiler, Og hold dig for Guds skyld væk fra Renault Zoe, en ren dødsmaskine.

    Vi har næsten lige købt en VW ID3, men det er en noget anden størrelse end den, du nok efterlyser. Men vi kører omkring 40.000 km om året, og så kan kan en elbil godt betale sig.

    Med dit kørselsbehov ville jeg kigge efter en lille diesel, min Opel Corsa kører i snit 23 km/l, og især ved landevejskørsel er den fornuftig.


  • #127   29. sep 2022 Mht boremaskiner, så er Makita et godt valg. Navnet indeholder også bogstaverne til 'kat'.

  • #128   29. sep 2022 det er nu lidt sjovt ... i tidligere tiders royale tråde har jeg været det hårde, er egentlig republikaner af sind ... MEN lige her er jeg så også uenig med flertallet ... ikke pge Joakim og Marie, men pga at det er ret unge mennesker/børn .. jeg synes det kunne være gjort anderledes varmt og empatisk end det tilsyneladende er gjort .. som jeg læser det er de jo allerede ude af støtten fra Danmark, de ville uanset titel ikke koste os hverken mere eller mindre, derfor synes jeg man skulle have taget en stille snak, enten have sagt at sådan bliver det for fremtidige generationer, eller holdt den oprindelig plan om at det ville ændre sig når de hver især fyldte 25 ... så havde de alle en tid til at forberede sig mentalt ...
    Jeg kan sgu godt sætte mig ind i et barns/en ungs følelse af at farmor ikke er den samme farmor mere .. et barns undren over så var jeg prinsesse, så sagde farmor nu er jeg det ikke mere ... og ja forældrene kan gøre meget, men hvis det er som fremlagt så troede forældrene så også de havde en tid og pludselig skulle det så være..

    nødvendigt og fornuftigt, Ja men håndteret klodset og imo uempatisk ifht de unge hvoraf nogle altså kun er børn ...

    man kunne jo sagtens havde taget byrden af Fredes skuldre ved nu al melde ud at når Joakims børn fyldte 25 så ville deres titler ændre sig ...


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #130   29. sep 2022 Måske man skulle sætte det i perspektiv. Mange kæmper for at give deres børn et sted at bo,mad,varme osv.

    Det sørgelige er,at man har pakket sine børn ind,så de ikke kan klare lidt modgang i livet.


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #132   29. sep 2022 Men hvad er der galt ved det. Man går da ikke igennem livet uden at blive ked af det.

    At gøre det her til noget som skal skrives om. Det er en hån imod de mennesker som har alvorlige problemer.


  • #133   29. sep 2022 John, jeg er til Ryobi og er godt tilfreds.

  • #134   29. sep 2022 Skrigehunden, jeg solgte min bil i april, fordi jeg faktisk ikke har brug for en bil.
    Jeg tøffer jo altid rundt på elscooteren.
    Men fortrød så og købte en Suzuki.den kører 21 km/l. Ville have haft en lille Smart, men min mekaniker frarådede det.
    En diesel har det ikke så godt med det lidt jeg kører.
    Sidenapril har jeg kørt 1100 km. Havde det ikke været på grund af min mor var døende havde det nok kun været halvdel.
    Til det kørsel jeg har, skal jeg ikke have noget dyrt.


  • #136   29. sep 2022 Isabelle, man kan installere oliefyr


  • #137   29. sep 2022 @ john, når man kan give sine børn tid til at forberede sig på større ændringer så tror jeg nu de fleste ansvarlige forældre vil foretrække det ..
    det her ville intet ændre for hverken DK eller den relation/placering de har at udmeldingen hed .." når du fylder 25...." ...
    her er det ihvertfald nok for de yngste deres farmor som er lidt, og imo en hård nyser ..

    kan huske for maaaange år siden, min mormor blev sur på mig nok ca 11 år, jeg var kommet ind i et mindre lokale hvor hun sad bagerst og sad ned, jeg havde ikke set hende fik derfor ikke hilst ... det udløste at næste gang jeg så hende og gik hen og ville give hende en kram som jeg plejede at hun vendte sig væk og sagde at jeg jo ikke kunne lide hende da jeg ikke havde hilst sidste gang ... jeg anede ikke hvad der ramte mig, men kan da godt nok huske smerten af en afvisning fra en mormor ... jeg kan sagtens forestille mig samme følelser hos de her børn, og jeg mener simpelthen det er unødvendigt ..
    Der skal nok komme situationer i livet for alle hvor man ikke kan gøre tingene gelinde så hvorfor ikke gøre det når man kan ...


  • #138   29. sep 2022 Jeg er enig med Hanne her. Eftersom det ikke har nogen økonomisk konsekvens for landet, om de beholder titlerne eller ej, så forstår jeg egentlig ikke behovet for at fratage dem titlerne. Det burde være afklaret mere indenfor familien, inden det blev meldt ud. Det er jo meget godt, at dronningen gør det, fordi hun mener, det er det bedste for børnene, men måske tager hun fejl. I hvert fald lader det til, at hun har fejlvurderet reaktionen.
    For mig lyder det ikke som en rimelig måde at gøre det på for en farmor, selvom farmor er dronning og har al ret til det. Og ja, børnene skal da nok klare sig alligevel, men derfor kan det da godt føles trist. For os, der aldrig har haft titlerne, er det måske svært at sætte sig ind i, hvad det betyder.
    Så fingeren nedad herfra, det kunne have været håndteret smartere. F.eks. ved at fastsætte, hvem der skal have titlerne fremover i forhold til kommende generationer.


  • #139   29. sep 2022 John
    Du kunne købe dig et par EB-løbesko. Der er ikke tale om sko produceret af det lidt komiske formiddagsblad med samme initialer. Det er derimod sko oprindeligt designet af Eugen Brütting. De bedste løbesko, jeg har ejet. Nu gider jeg ikke at løbe mere - som i slet . . . .
    Håndværktøj
    1. Festool
    2. Dewalt, Makita, Hikoki, Bosch, Metabo, Milwaukee
    3. Jem&Fix skrald
    Jeg har kun skrevet om værktøj, jeg selv ejer eller bruger på job.


  • #140   29. sep 2022 Hvad angår de kongelige, var det så ikke for at børnebørnene kunne blive fritaget, for arbejdsmæssige forpligtigelser med de forhenværende titler?

  • #141   29. sep 2022 Eftersom det for længst er bestemt, at de ikke skal have apanage, så har de vel heller ikke arbejdsmæssige forpligtigelser. Det har længe været bestemt, at de skulle tjene deres egne penge, og finde deres egen vej i tilværelsen.

    Jeg følger godt nok ikke med i alt hvad der sker i kongehuset, men jeg har da aldrig hørt om, at nogen af Joachims børn - heller ikke de to, der er voksne - har været sendt ud og repræsentere kongehuset.


  • #143   29. sep 2022 Lene det med apanage troede jeg først var tænkt i deres voksne liv.

    Jeg følger heller ikke med, det var bare noget fra dronnings udtalelser smiley


  • #144   29. sep 2022 Helt ærligt, jeg er faktisk ret sikker på at dronningen har gjort hvad hun har gjort for børnenes skyld,at være prins og fotomodel hænger fx ikke sammen, er man ikke prins kan man helt selv bestemme sin karriere smiley

  • #146   29. sep 2022 Jeg er også stor tilhænger af kalkmaling, specielt i lille målestok smiley

    Et billigt kit er samlet og har fået den helt store tur med maling, gulve og tagbeklædning. nu skal det fyldes med juleting i størrelsesforhold 1:12


    profilbillede
  • #147   29. sep 2022 Det oprindelige hus, så sådan her ud

    profilbillede
  • #148   29. sep 2022 Anni, jeg ved godt, at en dieselbil ikke har godt af korte og kolde ture, men jeg kender nu flere, der sværger til diesel, også selvom de faktisk kun kører kortere ture. Bilen går jo ikke i stykker, den bliver bare sløvere over tid. Bare sørg for jævnligt at rense partikelfiltret, det gøres nemt med noget bestemt partikelfilter-rens, der hældes i brændstoftanken.

  • #149   29. sep 2022 Efter at ha været Yaris"ejer" i ca 8 timer, må jeg bare erklære at minibiler og Martine IKKE er en god kombi - Clio kom tilbage .. please ... smiley smiley

  • #150   29. sep 2022 Det er til at forstå. Clio'en er jo nærmest en flyder i sammenligningen. Den bipper vel, når den bakker.

  • #151   29. sep 2022 Jeg er så vanvittig glad for vores EL bil. Medmindre vi lige går fallit tror jeg aldrig vi kommer tilbage til en benzinbil igen. Jeg gad dog ikke have EL bil, hvis vi ikke selv kunne lade hjemme - og endnu vigtigere hvis rækkevidden var lav. Vores triller 500 km. på en ladning, så der er så godt som ingen begrænsninger for os. Når vi er på fastlandet gør det ikke noget, at vi tager en halv times tisse/spisepause ind imellem for at lade.

    Jeg er åbenbart blevet lidt halvgammel, for sikkerhed var et af de helt store parametre da vi skulle skifte bil.


  • #152   29. sep 2022 Rikke, vi har det på samme måde, det er en virkelig dejlig bil at køre i, selvom jeg har skullet vænne mig til at alt det tekniske. smiley

    Når jeg skal køre i min Opel, som jeg ellers også er enormt glad for, føles det bare såååå trægt. smiley


  • #153   29. sep 2022 "Lene det med apanage troede jeg først var tænkt i deres voksne liv."

    Jo men de 2 ældste er vel voksne eller i hvert fald tæt på. Og jeg synes, det var helt fint, at det med apanage blev besluttet i god tid, før de blev voksne, så de netop har kunne forberede sig på, at de skulle tjene deres egne penge. Og det er da også kun rimeligt, så mange til at repræsentere er der vel heller ikke brug for.


  • #154   29. sep 2022 Den bipper vel, når den bakker.

    Mest, når den er ved at bakke ind i et eller andet smiley


  • #156   29. sep 2022 #144 og 145 .. jeg mener ikke de har underhold/apanage fra "os" ... det skal dækkes via far ...
    jeg er ret sikker på det kun er titlen der nu ændres, der er ikke andre formalia, og så tænker jeg stadig på at man på en eller anden måde har om ikke dannet en identitet med dog haft en etiket hele sit liv og som barn tror jeg bestemt det kan være sært og noget der kræver gode snakke samt god tid at man skal være noget andet .. det er da ikke sådan lige på VUPTI at forklare er mindre barn at du var noget nu er du det ikke mere .... er sikker på det i en del børn vil føles som, jamen kan min farmor ikke lide mig mere ..noget der med god tid og gode snakke, måske endda med farmor der burde kunne forklare at det intet ændrer på hendes følelser, og dermed undgå denne reaktion fra børnene ...
    jeg holder fast i det er koldt, klodset og uempatisk ... og uden forståelse for børn og deres dannelse af identitet, noget der da snakkes en del om..

    Isabelle ... jeg plejer altid at være irriteret på Joakim, eller egentlig finder je ham ligegyldig .. men det indslag der har været vist i nyhederne der ser jeg faktisk en far og en søn der er ked af det og skuffet ... jeg fik faktisk oprindeligt ondt af ham ...


  • #157   29. sep 2022 Nå men jeg skal ikke flytte alligevel. De havde annonceret en forkert pris.
    ... Altså efter lejligheden har været på hjemmesiden, efter jeg har set den, efter jeg har været i kontakt med dem og fået bekræftet ansøgningen, efter jeg har fået lavet et førsyn af min lejlighed, og efter jeg endda har været i email-kontakt og spurgt om der var varslet huslejestigning og har fået svar på at det kom der først i 2024 smiley

    Men NU har de så opdaget at det var en forkert pris, så i stedet for en husleje på 8.600 bliver det en husleje på 9.800. Det har jeg slet ikke råd til.
    Så nu er alle vores planer om have og ENDELIG lidt mere frihed gået helt i vasken smiley

    Hold nu kæft hvor er jeg skuffet og ked af det smiley


  • #158   29. sep 2022 det lyder jo helt vanvittigt ... er det en privat udlejer ...

  • #160   30. sep 2022 Jeg købte 5 store flotte rhodondendron forleden dag, de var billige: 29 kr pr styk smiley

    I dag har jeg så bestilt 2500 liter rhodondendronjord, det var så lidt dyrere: 1695 kr., inkl levering.
    Så er der til gengæld også nok til mine blåbær og hortensia, de sidstnævnte trænger til at blive plantet om smiley


  • #161   30. sep 2022 Tak smiley Det er ikke privat udlejer, men et boligselskab der forvalter lejeboliger. Og lejekontrakten var ikke underskrevet endnu, så jeg kan ikke rigtig gøre noget. Øv, øv og øv

  • #162   30. sep 2022 Fik skiftet forude igår - mega stenslag der fik ruden til at flække på tværs. Nu er der så en gul lampe, der lyser med 'generel motorfej'; hvad pokker kan jeg bruge den oplysning til smiley
    Der stod dog i manualen at det kunne være tilstoppet partikelfilter og at man skulle starte med at prøve at kører 15 min med 70 km/t i 4.de gear inden man ringede til værkstedet. Så det må prøves på vej hjem. Så et kvarters tid er jeg en vældig irriterrende bilist på motorring 4 og køgebugt. Jeg må nok også hellere lette lidt tidligt, da man jo nærmest ikke kan komme til at køre så stærkt fredag efter 14:30 smiley
    For nogle uger siden fik jeg skiftet vandpumpen. Jeg tror min bil har opbrugt sin reperationskvote for i år. Nå, men den har så tilgengæld kørt uden en eneste værkstedsreging (ud over service og et par punkteringer) siden jeg fik den i 2017.


  • #163   30. sep 2022 synes bare det lyder mærkeligt at huslejen kan være opgivet SÅ forkert ... det er ikke fordi der så er andre udgifter der nu er regnet ind, som du så sparer på anden måde

  • #164   30. sep 2022 Nej det er ren husleje og uden noget forbrug.

    Men nu er jeg så lige blevet ringet op af dem, og tilbudt at få lejligheden til den oprindelige pris, selvom det "ikke er noget de plejer at gøre" smiley Det var sådan set også dem der lavede en ret stor fejl fra begyndelsen.
    Jeg har lidt tvivl ved at fortsætte med en besværlig udlejer, men jeg ved bare ikke hvor jeg ellers skal flytte når jeg gerne vil have en have. Så nu får jeg tilsendt mere information i løbet af et par dage.
    Måske de har set min klage på vores beboerside smiley

    Sikke en rutsjebanetur smiley


  • #166   30. sep 2022 Jeg er egentlig republikaner, men synes at Margrethe gør et godt stykke arbejde. Mht til Joakims unger så hører det vist til i kategorien 'luksus' problemer at man pr 1/1-2023 ikke længere har en 'luftsteg og vindfrikadeller' titel. Spis en tudekiks og kom over det.

  • #167   30. sep 2022 Fünke, hvis du alligevel beslutter dig for at flytte til den lejlighed, så sikker dig lige, at de ikke lader huslejen stige til det den oprigtig koster inden for kort tid.

  • #168   30. sep 2022 I morgen rejser den første af mine hvalpe, til gengæld kommer der to andre jeg er kommet til at købe smiley det griber da lidt om sig;)

  • #169   30. sep 2022 Fünke, sig ja smiley Der er jo loft over den årlige stigning, så den kan ikke stige til den “korrekte” leje på kort tid smiley



  • #170   30. sep 2022 Jeg bliver af og til i tvivl om jeg egentlig er det helt rigtige sted, sådan jobmæssigt. Men hver gang jeg bliver kontaktet af folk, som gerne vil se om jeg kunne tænke mig at arbejde for dem, trækker jeg mig til sidst, for jeg er egentlig ret tilfreds hvor jeg er. Meeeeen tvivlen har rumsteret lidt.

    Men så har jeg de sidste par dage haft sådan nogle dage med FULD fart på. Bl.a. med en totalt vanvittig sag, hvor vi har haft et meget tæt samarbejde med både Udlændingestyrelsen, forskellige kontorer i Ankestyrelsen, politiet, krisecentret og familiens netværk. Og vi er lykkedes med at bringe en familie i sikkerhed, som har været udsat for ting, som man slet ikke kan forstå kan foregå i Danmark smiley

    Jeg véd godt at det offentlige kan være et tungt system, men jeg er så stolt over det samarbejde vi har haft, over den høje faglighed og over at vi er lykkedes med noget så vigtigt smiley

    Så hvis der var en snert af tvivl, så er den væk. Jeg elsker mit arbejde, og når vi får de sager hvor vi virkelig træder i karakter og redder nogle fortabte skæbner, så er det svært ikke at føle at man gør en forskel her i verden smiley


  • #171   30. sep 2022 Jeg har sagt ja, juhuu! Så nu håber jeg bare ikke at der bliver mere bøvl med det. Lidt underligt at få taget al håbet fra sig, og så skulle til at glæde sig igen.
    Jeg ved at der først kommer evt. huslejestigning i 2024 for det har jeg fået bekræftet pr. mail, og jeg stiger i løn til oktober 2025. Og de må vel alligevel ikke lade det stige mere end 4% de næste to år? Så jeg tror nok det skal blive godt smiley


  • #172   30. sep 2022 Tillykke Fünke ... det bliver helt sikkert godt .. og hvis man ikke har penge til at foretage sig så meget de kommende år er jeg sikker på en have bliver et endnu større plus ...
    Bare det at kunne sætte sig ud med sin kaffe/the/cola eller whatever på de gode dage er så skønt..

    #166 Mette ... den holdning der skinner igennem dit indlæg til kongehuset som institution er jeg grundliggende helt enig i .... men jeg ser i denne situation ikke kongehus men BØRN .. børn der har følelser, håber jeg da for deres farmor ... og for dem er det nok ikke dronningen men farmor der ændrer på noget de har haft fra deres fødsel og som nogle af dem ihvertfald de mindste ikke har en alder til at forstå den "politiske" begrundelse i ...
    Som skrevet længere oppe, beslutningen er både nødvendig og rigtig, men hvorfor den skal tages med så lidt hensyn til at det er børn .... det finder jeg ufølsomt .. det er sgu sjældent folk ikke kan se det fra barnets side når der sker følelsesmæssige svigt, men når det så kommer til royale børn så gælder det åbenbart ikke...
    Som sagt ser på barnet her, nok mest de 2-3 yngste ...

    @ Bodil ... så får vi forhåbentlig billeder ....

    @ Anne .. det er så fedt når alt går op i en højere enhed og der gavner .... fed følelse ...


  • #176   30. sep 2022 @ John ... måske, måske ikke .... men lever de op til navnet vil de pynte på dig smiley

  • #177   30. sep 2022 John, jeg synes altid rådet herinde er at give græskar, hvis hunden skider meget. Så prøv, og se om det har den modsatte effekt på dig smiley

    Jeg har været ude for at sætte op til spor til klubmesterskab i morgen. 3 hyggelige B-spor, og så håber jeg at de får en lille hjemmebanefordel, når nu det bare er en lille klubkonkurrence smiley

    Ellie var slemt skuffet over ALLE de sporpinde, og så var der ikke et eneste spor til hende smiley Hvis hun er sød, får hun et lille spor i morgen imens vi venter på at hundene og deres førere kommer smiley Og så skal Dorit (måske) stille i rally - hun trænger også til lidt alenetid med mig smiley


  • #178   30. sep 2022 Mine hunde har altid fået lov til at hente spor flaget. Og dengang jeg trænende i DCH, hvor der jo er en masse pinde til konkurrencerne, fik hun lov til at hente alle pindene.

  • #179   1. okt 2022 Jeg tog hende med i dag for at samle flagene ind. Hun har sådan mere en “spurt, løb ind i flaget, bid i det, vent til menneske tager flaget, hop og forsøg at fange det når mennesket bærer det”-tilgang til opgaven smiley Jeg tror i øvrigt også at det ville være svært for hende at bære 4 pinde med “træflag”, 8 træpinde med stofflag, 3 elektrikerrør og 3 almindelige træ-sporpinde” smiley

    Hun er 4 måneder, så jeg ville heller ikke forvente at hun kunne dirigeres rundt og indsamle pinde. Nok er hun kvik, men åbenbart ikke så kvik som dine tidligere hunde smiley

    Jeg synes i øvrigt det er uhensigtsmæssigt at de lærer at hente flag. Det er sket et par gange i konkurrencer, at Bella hentede hjørneflaget i feltsøget smiley Det er ganske tit samme flag på spor og i feltsøg.


  • #180   1. okt 2022 Min hund har nu aldrig hentet hverken spor flag eller dem til feltsøg.
    Hun hentede dem kun, hvis hun blev bedt om det.
    Fordi hun havde lært en fremadsendelse, dæk mm, så lavede hun jo hellere ikke de øvelser uden at hun blev bedt om det.


  • #181   1. okt 2022 Tjab hentede sit flag, hvis jeg bad ham om det.
    Det var ret fedt faktisk, når slutningen var langt fra starten. Så kunne jeg sige “hent pinden Mand”, og så drønede han hen og tog den, så jeg selv slap smiley

    Esh er, som i mange andre af livets forhold, sådan “hvad mon Damen mener nu” smiley smiley



  • #182   1. okt 2022 Anni, kunne de hente halvanden meter høje flag, da de var 4 måneder? smiley

  • #183   1. okt 2022 Jeg har kun haft en der hentede flag/pinde.
    Og hvor har jeg skrevet/påstået at den kunne hente flag/pinde som 4 måneders?
    Jeg har ikke skrevet om alder nogen steder.

    Men når nu du nævner det Anne, ja så kunne min Malle godt hente et flag eller pind på halvanden meter og slæbe det hen til mig da hun var 4 måneder.
    Det June Gaddafi endda da han var et halvt år.
    Han elskede at slæbe rundt på rigtig store g lange pinde når vi gik tur.


  • #184   1. okt 2022 Jeg spurgte såmænd bare - fordi du nævner det i sammenhæng med, at jeg har min hvalp med ude for at samle sporpinde ind. Hun kan såmænd sagtens bære en pind, det er ikke dét der er problemet. Men at HENTE dem 200-300 meter væk, og bringe dem en for en, og i alt hente 16 pinde, dét synes jeg er imponerende! Hvordan fik du lært den det?

  • #185   1. okt 2022 Anne, forhold dig lige til det jeg skriver frem for hele tiden at digte et eller andet.
    Hvor har jeg skrevet at min hund kunne hente 16 pinde, som stod 600 meter væk da hun var 4 måneder IKKE ET ENESTE Sted.
    Forhold dig til det jeg skriver frem for at opdigte noget.
    Og hermed er det slut for mig, gider ikke dine provokationer og dit ønske om at lave lidt ballade igen.
    Ha en god weekend.

    Og ja, min Malle kunne samle 16 pinde ind som stod 600 meter væk.
    Første gang var hun et års tid.


  • #186   1. okt 2022 Sorry, jeg læste det bare som at du lige ville fortælle, at dine hunde altså kunne samle pinde ind, for det havde du lært dem.

    Men dejligt at du lige får redigeret og smidt ind, at din malle godt kunne. Selv om du ikke har skrevet det et eneste sted smiley

    Jeg må nok erkende, at det ikke lige er dér jeg kommer til at lægge min træningsindsats smiley


  • #187   2. okt 2022 VM for schæferhunde om lidt smiley

    Ellie skal med som supporter (hooligan?). Hendes opdrætter og en af de andre hvalpekøbere er der. Så kan det være hun kan bide lidt i dem i stedet smiley



  • #190   2. okt 2022 Lillen var med til VM, og tog alt det ståhej helt køligt smiley Hun blev nusset, krammet og kysset af flere mennesker, end jeg kan tælle, og blev dybt forelsket i et minimenneske, som også forelskede sig i hende - de to delte mange kys, kram og en enkelt bolle smiley Hun eeeeeeelskede at kigge på gruppe C, og særligt i det lange stop var der et par gange, hvor hun meget gerne ville ned på græsset og hjælpe til smiley

    Vi løb ind i en figurant jeg kender fra tidligere, og han lavede lidt hygge-bideri med hende. Han mener bestemt at hun nok skal blive til noget, når hun bliver stor smiley

    Hun SNORKEDE hele vejen hjem, og nu karter hun rundt med et gammel ben. Hun får en tyggedims, og så smutter jeg på alenetur med Dorit. Det trænger vi til, mig og Duddi smiley


    profilbillede
  • #191   2. okt 2022 Årets sidste tomater smiley

    De har leveret i rå mængder gennem det meste af sommeren, men nu kan de ikke mere. Og det er også ok smiley Glæder mig til næste sommer, hvor nye sorter skal afprøves smiley


    profilbillede
  • #192   2. okt 2022 Jeg har ikke kunnet få Esh til at lægge sig ned, uden at han kryber fremad og ligge skævt foran mit venstre ben - og med lidt løftet venstre albue.
    Det har irriteret mig og jeg har prøvet på flere forskellige måder - uden held.
    Kæresten har flere gange sagt “hvorfor gør du ikke sådan …” - men jeg har ikke rigtigt lyttet, eller måske nærmere helt forstået.

    Idag gjorde Esh det samme (naturligvis, kun en nar gør det samme og forventer forskelligt resultat smiley ) og kæresten var der igen … hvorfor …

    Så vis mig for fanden hvordan, han er dum og forstår det virkelig bare ikke, når jeg forklarer ham det, sagde jeg.

    Så forklarer du det jo ikke godt nok, svarede kæresten - fik et par kiks i hånden, kaldte på Esh og … ja, fik den til at dække PRÆCIS som jeg har forsøgt at få den til i et par måneder, i første forsøg og en 5-6 gange smiley smiley smiley

    Elsker kærestens tilgang og hans dygtighed - og “det er ALDRIG hunden der gør det forkert, det er ALTID føreren, der ikke er tydelig nok i sin indlæring”

    Tja … smiley


  • #193   5. okt 2022 Åh, hvor er det op ad bakke at have vanvittig hundehvalp og corona smiley

    Hun er mega god til bare at spurte igennem, når vi går tur, men det er lissom bare slet ikke nok for hendes lille, dumme, ivrige hjerne smiley

    Om morgenen er jeg totalt mast, og føler knap at jeg kan stå oprejst. Så morgenmaden serveres i skålen. Frokosten træner vi noget position, selvkontrol eller spor med, og aftensmaden bliver delt op så det er halvdelen i bold og den anden halvdel på at træne frysemarkering.

    Hun er SÅ kvik i træning, og det er jo fantastisk! Men lige så kvik hun er i træning, lige så pisse irriterende er hun resten af tiden smiley

    Nå ja, og fik jeg nævnt at ALLE mine livliner, som potentielt kunne passe hende, også er lagt ned at corona? smiley


  • #194   5. okt 2022 Anne: du ville absolut have en super træningsmakker, og det har du fået smiley
    Bare se at få overstået den corona, så du kan komme igang igen. Ellers ender du med en helt ukontrollerbar dræbermaskine smiley

    NB: Det er vel Elvira, der tog smitten med hjem, kyssede hun ikke alt og alle smiley :-)



  • #195   5. okt 2022 Jeg synes allerede hun er en lille dræbermaskine smiley Den fart kombineret med de skarpe hvalpetænder, er jo opskriften på katastrofe smiley

    Der er en reel mulighed for at Elvira er det der svarer til aben fra Outbreak smiley Bortset fra at mindst 2 af de smittede slet ikke var i kontakt med hende i lørdags. Tilgengæld tror jeg at hun ene hund har lagt samtlige IGP-schæferfolk i verden ned, for om søndagen kyssede og krammede hun nok 1000 mennesker til VM smiley


  • #196   6. okt 2022 Har brugt hele dagen sovende på sofaen, så nu kan jeg ikke falde i søvn. smiley fik 5 stik samt influenza stik i mandags , så det er vist efterveer af dem, som har gjort mig træt

  • #197   6. okt 2022 Det er en kendt sag, at makrellen har en hånd oppe i ballonknuden på Pia Olsen Dyhr, men er det Pia, som taler, eller mimer hun, og Mette F så bugtaler dertil?

  • #199   6. okt 2022 I nat drømte jeg, at jeg havde overtaget en hjemløs Angorakat fra Tyrkiet. Da jeg vågnede viste det sig, at jeg nok bare har overtaget den høne, som nægter at bo oppe hos vores meget sære bagboer.
    Så jeg må google lidt på hønsehold. Heldigvis er der en hønseindgang ovre i bygningen med brænde, så den må bo derinde smiley


  • #200   6. okt 2022 Rikke, tillykke med din høne. smiley
    Du bliver nok nød til at få et par veninder til den, for en alene synes jeg er synd.
    Men du kunne også overveje at lavr høns i asparges, det smager dejligt. smiley


  • #201   6. okt 2022 Den har holdt til hos omkring vores gård i 3-4 måneder, men jeg regnede egentlig med den ville gå hjem og blive hjemme, når det blev koldere. Det er lidt sært med den høne, for jeg har siddet og studeret, når den er gået hjem på besøg i sin egen flok, og de andre gør den intet. Det virker som om den faktisk bare helst vil være sig selv. Enspænder-høne.
    Nu ved den hvor hønseindgangen er, og den får mulighed for foder og vand her, og så må den gå hjem, hvis den mangler selskab. Den kan jo både se og høre de andre høns hos bagboen, så den er ikke tvunget til et ene-liv her, den kan bare gå hjem til sig selv smiley


  • #202   6. okt 2022 Isabelle, har du fundet et sted at bo?

    Rikke, jeg er vild med din nye høne smiley Er den navngivet?


  • #203   6. okt 2022 Jeg skulle lige have en lille lur. Hundehvalpen vækkede mig 3,5 time senere smiley Så nu har hun fået en noget forsinket frokost smiley





  • #205   6. okt 2022 Ej, hvor dejligt, tillykke smiley Bortset fra det med kontrakten…. smiley Hvornår flytter du?

  • #206   6. okt 2022 Isabelle .. håber det falder på plads, men træls det endte med at blive det dyre .. måske der snart dukker andet op ..

    Hønen er da bare Introvert, helt modsat selskabspapegøjen hos Anne ...


  • #207   6. okt 2022 Yes.....min høne hedder Oda!
    Thomas mente ikke, at Oda var passende til Griffonerne, så det blev hønen, der blev opkaldt efter min mor, der døde, da jeg var lille smiley


  • #208   6. okt 2022 På mandag skal Rick på sin sidste rejse - kæft, det er hårdt smiley

  • #209   6. okt 2022 Åh Martine smiley Det er så hårdt at sige på gensyn smiley Tanker til jer smiley

  • #210   6. okt 2022 Øv Martine, mange tanker herfra

  • #211   6. okt 2022 øv.hvor gammel er han ?

  • #212   6. okt 2022 #211

    14 i næste måned.


  • #214   6. okt 2022 øv, sikke en imponerende alder, og helt sikkert mange gode minder ...
    Det gør jo ikke lige situationen nemmere ..

    Min ældste bliver 13 den 10. oktober og er ikke rask, jeg tænker da lidt at beslutningen, som ikke er så langt væk trods alt er nemmere når man ved der ligger et langt og godt liv bag ... men det er måske bare mig der har det sådan ..


  • #215   6. okt 2022 Øv Martine, føler med dig.

  • #216   6. okt 2022 Føler med dig Martine, jeg ved jeg kommer til at stå der selv inden vinteren er omme.

    Det mest forbandede ved at være hundeejer


  • #218   6. okt 2022 Min ældste bliver 13 den 10. oktober og er ikke rask, jeg tænker da lidt at beslutningen, som ikke er så langt væk trods alt er nemmere når man ved der ligger et langt og godt liv bag ... men det er måske bare mig der har det sådan ..

    Nej, jeg har det præcist på samme måde smiley


  • #219   6. okt 2022 Tanker til dig Martine

    Ej Isabelle sikke en situation at stå i smiley
    Hvor ville det være skønt hvis noget andet dukkede op inden, og så kunne de brænde inde med deres dyre hus!


  • #222   6. okt 2022 Åh det håber jeg er noget smiley

  • #224   6. okt 2022 Øv Isabelle, det er da ganske useriøs udlejere.
    Jeg turde godt nok ikke flytte ind i det hus..
    Når der allerede er er så meget bøvl inden du er flytte ind, hvad finder de så ikke på når du er flyttet ind.
    Måske skal en af deres børn eller venner bo i et af værelserne.


  • #225   6. okt 2022 jeg håber godt nok at huset i Fredensborg ikke bare er bedre, men også er ejet af en udlejer der er mere reel og medgørlig ...

  • #226   6. okt 2022 Bare lige en tanke: hvis du flytter ind hos kineseren, så sørg for at tage billeder/video af ALT.
    Det kunne godt lyde som om der kunne risikere at komme både det ene og det andet krav fra den side.


  • #227   6. okt 2022 Nå ja, jeg krydser også fingre for huset i Fredensborg smiley

  • #228   7. okt 2022 https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/dansk-kampfly-har-vaeret-paa-vingerne-over-oestersoeen/9458638

    Jeg er så røv hamrende bekymret.

    Hvad tænker i?


  • #229   7. okt 2022 Jeg er ikke bekymret. Putin er et dumt svin, men han er altså ikke så dum, at han vil angribe et NATO land. Han har rigeligt problemer med at holde stand i Ukraine.

    Jeg bor tæt på Bornholms lufthavn, så jeg kan se og høre, når de letter med F16 flyene, der er udstationeret herovre. I onsdags så jeg kun det ene fly på vingerne, men det var tydeligt, det ikke bare var en alm. trænings tur. Den fløj med højere hastighed og stik i én retning, så jeg kunne godt fornemme, at det var en afvisning, den skulle ud til.


  • #230   7. okt 2022 Okay. Er glad for din mening omkring det

    Jeg synes bare det er så tæt på smiley


  • #231   7. okt 2022 når man ser situationen verden rundt så synes jeg godt nok også der sker FOR meget .. min hjerne er stået lidt af i dag, men læste et sted en der udtalte at vedkommende havde forsvoret at der nogensinde ville komme en 3. verdenskrig ... det var vedkommende ikke længere så sikker på , det er jeg heller ikke og ja jeg er ikke ekspert på nogen måde, men det bekymrer mig alligevel at USA på en eller anden måde er væsentligt svagere i verdens øjne end de historisk har været i årene efter 2. verdenskrig og ja egentlig til hvornår ??

    Russiske både i Ålbæk Bugt ... på havbunden deroppe ligger vigtige internet kabler til hele Europa har de lige sagt i nyhederne ...


  • #233   7. okt 2022 Åhhh nej, jeg krydser fingre for det ikke er leukæmi Isabelle

  • #235   7. okt 2022 Øv Isabelle, håber at det ikke er leukæmi.
    Når det er sådan noget er der rigtig længe til på onsdag.


  • #237   7. okt 2022 Hanne M jeg har de samme tanker og frygt som dig smiley

    Isabelle, det var godt nok en trist melding smiley
    Puha nogle tanker og skal gå med nu smiley

    Fik du kigget hus i dag?


  • #239   7. okt 2022 Kram til dig, Isabelle smiley Krydser alt hvad krydses kan!

  • #240   7. okt 2022 Ja der er mange ting du pludselig skal tænke ind i det hele smiley



  • #241   7. okt 2022 Kram til dig Isabelle smiley og krydsede fingre for din datter.

    Jeg kan godt forstå, hvis alt mulig andet pludselig træder i baggrunden i den situation.


  • #242   7. okt 2022 åh hvor har du mange ting om ørene på en gang Isabelle ... håber snart alt falder i hak og til ro ... og uanset hvad det er datteren fejler, for noget kan jeg regne ud der er, så hååber jeg det er noget der kan kureres ...

  • #244   10. okt 2022 Mange tanker til dig i dag Martine.
    Håber du kommer bare nogenlunde igennem dagen, selvom den bliver usigeligt hård.

    Og en masse positiv energi til dig Isabella - både ift. hus og datteren.


  • #246   10. okt 2022 Tænker også på dig Martine og sender et stort trøstekram. smiley

  • #247   10. okt 2022 Hvor er I søde - tusind tak smiley

  • #248   10. okt 2022 Dagen igår var en af de mere trælse.

    Vi hentede kærestens bil hos mekanikeren kl 10. Den havde fået ny starter, nye dæk og fikset et par andre ting. Kl 12:30 kunne jeg så forsøge at hjælpe med at løbe bilen igang igen oppe ved vores lokale fitness .... For den splinternye starter var nemlig gået sig en tur, på under 4 timer. Det endte med at min Aygo måtte slæbe kærestens Polo med hjem, de 2 km fra fitness.
    Så nu står poloen igen i indkørslen og ser dum ud indtil mekanikeren har tid til at kigge på den. Kæresten har heldigvis arbejdsbil og er derfor ikke super afhængig af den, men er selv nået til konklusionen om at han skal til at spare op til ny bil.

    Jeg tog derefter ud til hesten med en veninde, og helt fra start af var hesten mærkelig i humøret, så jeg tænkte vi tog det stille og roligt uden for mange krav ..... Jeg endte så med at blive bukket af, og landede uheldigvis på hoved og nakke. smiley Heldigvis er jeg ok, og er sluppet med en hjernerystelse og lidt sygemelding.
    Min fine hjelm overlevede dog ikke faldet, så den skal skiftes - men den gjorde heldigvis sin pligt og passede på mit hoved.

    Lige en hilsen fra sygesengen, inden jeg prøver at gå en tur med Menja, hvis svimmelheden giver lov smiley


  • #249   10. okt 2022 Tanker til jer i dag, Martine smiley

  • #250   10. okt 2022 Liva, med hjernerystelse forstår jeg ikke at du har skærmtid. Det bruger meget hjernekapacitet og det gavner ikke.
    Endvidere er gåtur med hund ikke smart.
    Har du hjernerystelse, har du ro. Sådan er det bare.
    Jeg har i mit arbejde oplevet mennesker med kroniske skader efter hjernerystelse, fordi de ikke tog vare på sig selv.


  • #251   10. okt 2022 Vi havde afslutning på hvalpeholdet i PH i dag, og var i den anledning lagt sammen med unghundeholdet, som også havde sidste gang. Og jeg kan bare konstatere, at min hundehvalp ikke kan en skid smiley Eller det er løgn, for hun er enormt god til at charmere sig ind på alle mennesker og tigge godbidder, når vi holder pause smiley

    Og så fik vi et mega godt fif til apport (som jeg egentlig burde have vidst, hvis bare jeg havde tænkt Martine og logik ind i dén øvelse), så nu kan lillehunden lave en apport med FULD smæk på både ind og ud smiley Start og afslutning skal vi nok lige arbejde lidt på smiley

    Og jeg har overlevet en HEL dag uden at tage en lur! Ikke ligefrem i flot stil, men jeg har da både fået arbejdet lidt og fået sat hegn om nogle bede, som lillehunden mente skulle graves op smiley Nu er jeg fuldstændig mørbanket! Udaset, som Frankie siger om om sin mor, Angela smiley


  • #253   11. okt 2022 Bare et ligestillings-spørgsmål.... og gerne et svar fra Jer som min hjerne forstår smiley smiley
    .......................................
    Hvorfor hedder det en vandhane ... og ikke en vandhøne ?

    Og hvad ville der ske , hvis man nu havde en af hver -----> ... kunne man få noget fornuftigt ud af det ? ... eller ??

    Sorry for dumme spørgsmål ... men det dukkede lige op , da jeg lavede dette billede ... smiley smiley smiley ..... Jeg tror min er en vandhøne .


    profilbillede
  • #254   11. okt 2022 Jeg er ret sikker på, at Løkke ikke bruger spraytanner. Løkke er et "udendørs" menneske, så mon ikke han får får kulør på naturlig vis.

  • #259   11. okt 2022 Kunne de virkelig ikke finde et bedre billede af Løkke, end et hvor han ser ond ud smiley det det døds-blik skal jeg i hvert fald ikke glo for meget på gennem skærmen smiley

  • #260   11. okt 2022 I dag til hvalpetræning var min hvalp sådan set temmelig sej. Vi skulle demonstrere hvordan man leger med legetøj. Dét er sådan set Ellies spidskompetence smiley Og i kampens hede røg der lige en rokketand eller to smiley

    Efter træning havde hun tumletid med en lille beagle på 10 uger. Som bogstaveligt kravlede rundt på Ellie, som bare lå og duttede den lille bitte hvalp smiley Jamen altså, jeg bliver sgu helt blød, når hun er så nuttet smiley


  • #261   11. okt 2022 Isabelle, pøj pøj i morgen med din datter.
    Krydser både fingre og tæer for at det ikke er alvorlig


  • #263   12. okt 2022 Øv isabelle. Ikke rart at vente på sådan nogle beskeder. Krydser for gode beskeder.

  • #265   12. okt 2022 Tanker til jer, Isabelle smiley

  • #266   12. okt 2022 Krydsede fingre herfra også. Jeg håber på det bedste for din datter, og at I snart får besked.

  • #268   12. okt 2022 XXXX for en god besked mht din datter, Isabelle...

    den er da ikke til at forså en pind af den besked fra FOA ... men resultatet er da helt fint ..

    jeg er blevet tilbudt CT scanning med kontrast så de forhåbentlig kan få bedre billeder af området i hjernen (der er sgu noget derinde smiley ) ...


  • #269   12. okt 2022 To dage siden Rick tog videre.

    Jeg er knust, men bliver bedre og bedre til at abstrahere fra det.

    Kæresten derimod, er edderdylme ramt smiley
    Det var også hans hund, og ingen hund i verden har været så glad for sin ejer, som Rick var det for kæresten smiley

    Det er så hårdt at se ham sådan - vi taler og taler om Rick, men intet kan jo bringe ham tilbage.
    Trods alt rart at tale med en, der ved HVOR fantastisk Rick var.
    Den sidste malle-kriger er væk nu - næsten 14 år blev han, og det er et langt liv, men i virkeligheden ikke ret mange år, når man tænker over det.

    Rick kom fint afsted omgivet af de to eneste mennesker, han elskede smiley

    Kæft han er savnet smiley

    Pøj pøj til din datter, Isabelle. Håber det bedste.


  • #271   12. okt 2022 Åh altså Martine.
    Det er bare så uendeligt trist, men det lyder bestemt til, at I fik sendt ham i forvejen på den bedst tænkelige måde. smiley


  • #272   12. okt 2022 Stort kram Martine

  • #273   12. okt 2022 Også et stort kram til både dig og din datter, hvor er hun sej.

  • #274   12. okt 2022 Jeg håber din datter har ret Isabelle smiley

    Martine - Det er så forbandet hårdt også selv om man ved, at sorgen bliver mindre over tid.

    Jeg har lidt svært ved selv at tro på det lige nu smiley Det er 6 timer siden jeg tog afsked med min elskede Ghini og jeg kan slet ikke hænge sammen.
    Mit et og alt.
    Fysisk var hun frisk og fejlede ikke andet end lidt gigt i en forpote, men den seneste måned er hun bare blevet mere og mere konfus og forvirret. I nat var det helt galt.

    Hun kom herfra hjemme, liggende i mit skød, med sin datter Bianchi liggende tæt op af sig. Løb frit min diva smiley



    profilbillede
  • #275   12. okt 2022 smiley Isabelle . Krydser for en positiv prøve. Men husk de er blevet gode til at behandle leukæmi. Og sig til din datter at Motion er en god ting, under en evt behandling. Det mindsker i den grad bivirkninger, samt godt for det mentale. Bedre at være træt om aftenen pga træning og ikke pga kemo.

  • #277   12. okt 2022 Mange varme tanker til jer, der kæmper med sygdom og jer, der har sagt farvel til en kær hundeven. smiley

    Det er nu 2 måneder siden, jeg sagde farvel til Anton, og han var også frisk og glad til det sidste, men kroppen gav udfordringer i forhold til dét, han gerne ville. Så det var tid, og det var rigtigt. smiley


  • #278   12. okt 2022 Det er rædselsfuldt, Kirsten - det gør så forbandet ondt smiley

  • #279   12. okt 2022 Varme tanker til jer der har måtte sige På Gensyn til hundene!
    Uanset hvor mange gange man prøver det, så er det stadig et helvede hver gang.

    Isabelle, tanker til jer alle!!

    smiley


  • #280   12. okt 2022 puha ... tanker til jer der har sagt farvel til jeres hund, godt der er mange gode minder der aldrig forsvinder ...

    Åh Isabelle, hvor er det træls .... selvfølgelig kommer hun godt ud på den anden side, godt hun har troen, men det er rigtigt de er blevet så meget bedre de senere år til at behandle leukæmi og få folk ud på den anden side .. tror på det ...


  • #281   12. okt 2022 Mange varme tanker til jer begge Martine og KIrsten. smiley

    Det er bare så rædselsfuldt hver gang. En af de ting man aldrig vænner sig til, uanset hvor meget man end godt ved, at det kommer.


  • #282   12. okt 2022 Åh, sikke en trist tråd smiley Tanker til jer smiley

  • #283   12. okt 2022 Åh Kirsten hvor er det trist.
    Sender en stor trøste krammer.


  • #284   12. okt 2022 kæmpe krammer til jer begge, der har måtte sige farvel til jeres vovser.
    Åh det er så hårdt, selvom man ved det er rigtige man gør.

    For satan hvor jeg også savner Keiko så meget, selvom det over 4 måneder siden han blev aflivet.
    det er da blevet nemmere med tiden, men savnet har man stadig. smiley


  • #285   13. okt 2022 I går blev jeg langtidssygemeldt imens jeg bliver undersøgt for neurologisk sygdom (de tester og undersøger pt for apopleksi, tumor, sclerose og lignende sygdomme).
    Så formiddagen er gået med pony-kaffe-hygge på terrassen.
    Det er så terapeutisk at sidde og høre dem gumle hø.


    profilbillede
  • #286   13. okt 2022 Øv Yorki, det gør mig ondt at høre. Stort kram til dig smiley

  • #288   13. okt 2022 Jamen, så fik jeg lige prøvet vores bils alarm. Midt i et pensionistkvarter smiley
    Jeg sad i bilen, mens Thomas gik ind for at hente noget i et hus. Det tog ret lang tid, så jeg ville gå ud for at se, hvor han blev af. Bilen låser automatisk, når nøglen, som i vores tilfælde er vores mobiler, går væk fra bilen. Min mobil plejer at være sat op som nøgle, men fordi jeg lige har skiftet mobil, havde jeg ikke fået det gjort endnu. Så fordi min mobil ikke havde nøglen installeret, antog bilen, at jeg var en tyv, da jeg åbnede døren indefra. Alarmen gik helt vanvittigt amok samtidig med at den automatisk sætter fuld skrue på højt dødsmetal musik smiley
    Vi fik da vækket hele pensionistkvarteret, og var ikke ret populære, men så har de da lidt at snakke om i dag smiley


  • #289   13. okt 2022 #288

    smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley


  • #290   13. okt 2022 Kram til alle der skal have kram i denne tråd. Livet føles sgu lidt uretfærdigt engang imellem smiley smiley

  • #292   13. okt 2022 #291 - Vi anede det faktisk ikke, men dén der musik stresser helt vildt, så det skal nok irritere en biltyv smiley Vi har haft bilen 1 år, og den overrasker stadig med al det der nymodens teknik og nye opdateringer.

    EDIT: Man kan altså også tilkøbe en alm. Key Fob, og vi har også nøglekort, hvis mobilen er død. Nøglekortet havde jeg på mig, men det afviser ikke alarmen.


  • #293   13. okt 2022 Det kan godt være at det er pinligt at stå med en hund der fx skider det forkerte sted.. men har I nogensinde prøvet at sidde til fællesmøde med 12 andre kollegaer både kendte og ukendte, og være forkølet og skulle nyse, og det går fint i første omgang, men i næste omgang er det uventet og du nyser en KÆMPE klam slimklat ud på ærmet, og er nødt til at rejse dig fra det store fællesbord I allesammen sidder i en rundkreds omkring???? Nå men det har jeg så i dag smiley smiley smiley smiley

    Kan nogen ikke lige komme med det allerpinligste der er sket for dem, inden jeg tager navneforandring og emigrerer til Kina?


  • #294   13. okt 2022 Du behøver hverken at emigrere eller tage navneforandring.

    En kunde kom og spurgte efter nogle brochurer, jeg gik bag ham ud til brochurerne, mens jeg stod der kom en kollega forbi, og hun så godt nok mærkelig ud i ansigtet.
    Det viste sig, at min lange nederdel, efter et toiletbesøg, var kommet i klemme i strømpebukserne, og havde dannet den flotteste hale smiley :-) smiley
    Kunden opdagede ikke noget, og jeg tjekker mange gange, hvis jeg har strømpebukser på smiley


  • #295   13. okt 2022 Det er bare overhovedet ikke lige så pinligt, Lise-Lotte smiley Eller måske er ens egne oplevelser altid de pinligste smiley

  • #296   13. okt 2022 øv Yorkie, håber de finder ud af noget der kan løses uden de store gener ...

  • #297   14. okt 2022 Hvor et jeg dog træt af, at den "bjælke" hvor der er besked om notifikationer hele tiden suser ned og at man så kommer til at klikke på noget andet. smiley
    Men uanset, hvor irriterende det er, så er det godt fundet på af HG. På en måde får deres reklamer jo ekstra mange likes


  • #298   14. okt 2022 Anni.... Me too ....

  • #300   14. okt 2022 John, det står i den første sætning i mit opslag smiley

    Hvor et jeg dog træt af, at den "bjælke" hvor der er besked om notifikationer hele tiden suser ned og at man så kommer til at klikke på noget andet.


  • #301   14. okt 2022 Jeg benytter mozilla firefox på pc, og her er der ingen bjælke. Måske ham John-John oplever noget lignende smiley

  • #304   14. okt 2022 John, det er på pc

  • #305   14. okt 2022 Det er den blå bjælke øverst på billedet.

    profilbillede
  • #308   14. okt 2022 Isabelle, hvor ser du så om der er kommet notifikationer?
    Og hvordan kommer du så ind i HG menu?
    Og hvordan kan du så søge noget på HG?
    Og hvordan kan du så oprette noget på HG?


  • #310   14. okt 2022 Anni, det afhænger jo af hvilken browser du bruger og hvilke programmer du bruger til at blokere reklamer m.m. Så du behøver ikke blive sur over at ANDRE ikke oplever samme bøvl som du. Jeg har det heller ikke smiley Jeg er på via Firefox på pc, og Safari på iPad.

  • #311   14. okt 2022 Ok.
    Hvorfor skal jeg nu beskyldes fo at være sur?
    Mærkelig kommentar.


  • #312   14. okt 2022 Du fremstår bare lidt stram i #308, men det er måske bare din facon at stille en masse spørgsmål til noget, som Isabelle jo ikke kan svare på - altså hvorfor hun kan en masse ting, som du ikke kan.

  • #314   14. okt 2022 Gode råd søges, jeg har en masse bøvl med min mave, i perioder har jeg næsten konstant kvalme, kom med alle jeres gode råd mod kvalme

  • #315   14. okt 2022 Tænk, jeg har slet ikke læst Annis indlæg som "tvært".
    Men det er det med det skrevne sprog - det opfattes forskelligt fra læser til læser; sikkert afhængig af om læseren har de positive eller negative briller på. smiley


  • #316   14. okt 2022 Når jeg er på HG fra computeren, så dukker der reklamer op. Primært en kæmpe reklame øverst i siden. Reklamen er liige 2 sekunder om at loade, så idet jeg klikker på notifikationerne, popper reklamen op og rykker siden nedad - og jeg kommer bare til at klikke på den dér kæmpe reklame der fylder 3/4 dele af skærmen lige pludselig.

    En forklaring herfra - af problemet smiley


  • #317   14. okt 2022 Uha Bodil, det er så træls når man har kvalme.
    Jeg synes, at du skal en tur til lægen og blive tjekket igennem og få noget kvalme stillede medicin.
    Dengang jeg havde kvalme fik jeg at vid, at jeg skulle spise lidt mange gange om dagen.


  • #318   14. okt 2022 @Bodil, først vil jeg istemme at du skal tale med dinlæge, der kan jo være grunde til man har kvalme der kræver behandling..

    jeg døjer også med forskellige mavegener,, det hjælper mig at tage Pantoprazol, dem kan man købe i den svage udgave i håndkøb .. desuden at holde pause fra kulsyreholdige drikke samt kaffe, og drikke noget grønt the, eller the med citrongræs ..og ja så tager jeg nogle gange en periode på 2-4 dage med Movicol 1-2 gange dagligt ..
    Mindre mårtider og gåture ...


  • #320   15. okt 2022 Fra netdoktor:

    Gode råd ved kvalme
    drik vand - så du genopretter væsketab opkastninger
    drik noget syrligt, for eksempel danskvand, vand med citron i, sodavand
    spis syrlige bolsjer
    spis ristet franskbrød og revet æble
    undgå mados
    undgå stærk krydret mad
    få frisk luft
    om muligt: motion, for eksempel en gåtur
    undgå kun at ligge ned.

    Alternativ behandling
    Baseret på erfaringer, ikke videnskab
    spis ingefær; i te og mad
    drik eller spis noget med pebermynte - for eksempel pebermyntete eller pebermyntepastiller
    tag B6-vitamin
    akupunktur.


  • #321   15. okt 2022 Jeg er gennemundersøgt flere gange;) tak for rådene, der var et par stykker jeg ikke har afprøvet;) B6 bliver straks indkøbt og så må jeg hellere prøve grøn the;) jeg får pantoprazol i forvejen og spiser små måltider, jeg tåler ikke gluten, syre, stort set alle former for frugt m.m, så de gængse råd med citron, æble, kiks m.m dur ikke;)

  • #323   15. okt 2022 pøj pøj med flytningen, håber du får det dejligt i det nye hjem ... kan du fortsat gå tur i de områder du plejer

  • #325   15. okt 2022 Isabelle ..... Har du en fryser i dit nye hus ??


  • #330   15. okt 2022 Åh, jeg er faldet tilbage i en 90’er ting. Kartoffelkroketter smiley En god ribeye, kroketter, pandestegte asparges og flkødesovs, og jeg bliver helt blød i knæene smiley

    Hvorfor blev kroketter nogensinde umoderne?


  • #331   15. okt 2022 De er ikke umoderne.
    Kan købes som dybfrost i mange supermarkeder.


  • #332   15. okt 2022 Jeg ved ikke, om kroketter er umoderne, men de er i hvert fald stærkt undervurderede, elsker dem. smiley

  • #333   15. okt 2022 Men Anni, i “gamle dage” blev de altid serveret til familiemiddage, fester og i buffeter. I dag findes de KUN på frost (hvor jeg køber flere, end jeg vil stå ved). Og jeg forstår ikke hvorfor de er blevet umoderne - det er den lækreste form for kartoffel smiley

    Skrigehunden, du kan komme til middag her så. Så kan vi smovse kroketter, og måske kan du få en schæferhvalp med hjem smiley


  • #334   15. okt 2022 Jeg synes nu hellere ikke, at de har været så moderne i "gamle" dage.
    Hjemme hos os fik vi dem aldrig.
    Og alle de mange år jeg var tjener har jeg kun serveret dem ganske få gange.


  • #335   15. okt 2022 Jeg kan jo ikke tage fra dig at du ikke stødte på dem, Anni. For mig var de overalt, og jeg forstår ikke at de ikke stadig er. Min veninde, som er 2 år yngre end mig, hader dem, fordi hun fik dem konstant som barn.

    Så noget tyder på at de var over alt på Als, i Randers og i Århus. Visse egne er sikkert gået fri - jeg er bare heldig at jeg var de steder, hvor de altid blev serveret smiley


  • #336   15. okt 2022 Kroketter ser lækre ud. Jeg har ofte lavet rösti, som også er i den genre. Nemt, men tidskrævende.

  • #337   15. okt 2022 Søren, hvis du tager stegepanden med, sørger jeg for bøf, kroketter, asparges og fløde smiley

    Jeg har aldrig været god til rösti - synes altid de bliver sådan lidt for bløde og trælse smiley


  • #338   15. okt 2022 Jeg fik dem rigtig meget i især 90'erne. smiley Vi talte faktisk om forleden, da vi havde en rest kartoffelmos, at man selv kunne lave noget lignende, de er da lækre. smiley (Og så kan der være rigtig meget sovs på!) smiley

    Anne, det er en date, men jeg nøjes med at nusse Schæferhvalp, du kan sleeeet ikke undvære vilddyret. Til gengæld hapser jeg gerne Dorit med hjem. smiley


  • #339   15. okt 2022 Tak for et fristende tilbud smiley
    Tricket med röstierne kunne være, at man laver dem lidt fladere. På den måde suger de også mere olie - win win


  • #340   15. okt 2022 Jeg har aldrig hverken smagt eller fået serveret kartoffel kroketter smiley

    Men de var nok ikke blevet moderne endnu i min ungdom i Aarhus og åbenbart heller aldrig nået helt til Hinnerup, det kan være jeg kan nå det endnu tingene går endnu langsommere her i Gjern smiley


  • #341   15. okt 2022 har lige set en opskrift på rösti lavet af blomkål med cheddar ost i og nogle krydderier, og så lavet i ovn, de skal prøves en af dagene ..

  • #342   16. okt 2022 Jeg elsker røsti
    Når de næsten er færdig lægger jeg dem i ovnen og bager dem færdig der, så bliver de dejlig sprøde.
    Kroketterne siger mig ikke så meget.

    Har i fået fyldte kroketter?


  • #344   16. okt 2022 nogen har rod i årets løb og tror at en brandert = nytårsaften ...

  • #345   16. okt 2022 Ih altså Isabelle, gad vide, hvad de vil med den, de kan jo ikke bruge den uden nøgle.
    Har du været rundt og kigge om den ligger smidt ind i nogle buske i nærheden?


  • #348   16. okt 2022 Isabelle
    Var avisen ok?


  • #351   16. okt 2022 Min hundehvalp har det vildeste indkald, og når jeg kalder eller fløjter, kommer hun bragende med fuld smadder, for SÅ skal vi lege.

    I dag var hun blevet belønnet med legetøj for at droppe at fise efter en kat, og tullede afsted med sin lædertug i munden. Og så kom en hare drønende på tværs af stien. Hvalp afsted, jeg fløjter og hundehvalp vender på et søm og kommer bankende for at lege med dét legetøj, hun havde i munden.

    Jeg véd godt at jeg til tider synes hun er en røv, og at der er rigeligt ballade i hende. Men hun er også bare min dygtige lille pige smiley

    Som bonus fik vi også fanget naboens to hunde, der var stukket af hjemmefra (igen igen), og Dorit dræbte en mus, som Ellie fik lov at bære rundt på. Alt i alt tror jeg at hundene synes det har været en helt ok søndag smiley


  • #353   18. okt 2022 Jeg syntes altid man skal svare ærligt, jeg kender udmærket fornemmelsen af afvisning når folk spørger og svaret så ikke er positivt,men det er jo nu hvor livet er svært at man har brug for støtte og at folk gider lytte, du får et stort kram herfra Isabelle

  • #355   18. okt 2022 . Jeg kan, for jeg ved sgu heller ikke lige, hvordan jeg skal tacle andre menneskers sorg uden at ynke og gøre dem til ofre.

    Jo, det har du jo selv lige skrevet.
    LYT .. du skal ikke komme med løsningsforslag, du skal bare lytte og være nærværende og GIDE.

    Det er i virkeligheden ikke mere der kræves, når man er trist smiley


  • #356   18. okt 2022 Isabelle, gåtur snart (med eller uden hunde)??
    Jeg er jo hjemme pga sygemelding, så dage uden undersøgelser/konsultationer/scanninger kan jeg sagtens gå tur.
    Jeg kan tage én af drengene med i bussen og komme til dig eller du kan komme her.
    Tror vi trænger. smiley


  • #358   18. okt 2022 Kram til dig Isabelle ... jeg er sgu også træt af at sige "Det går godt" .. men på den anden siden orker jeg heller ikke særlig tit at fortælle ... ihvertfald ikke dem der kender mine diagnoser ... når man ikke har haft en smertefri dag i årevis så gider jeg ofte slet ikke spørgsmålet ..

  • #360   18. okt 2022 Jeg har oplevet et par trælse (på nordjysk) ting her for nyligt. Det er ikke rigtig godt, men jeg forsøger at overbevise mig selv om, at mange andre har det endnu værre.
    En af mine nu afdøde kammerrater led af muskelsvind og havde ind i mellem svære tider. Nå han var længst nede spillede han den sorteste blues, man kunne tænke sig.
    - Hvorfor, spurgte jeg.
    - Jo, ser du. Jeg skal helt ned, for så er der kun én vej - nemlig op.


  • #361   18. okt 2022 En lille opdatering, grøn the virker mod kvalme smiley smiley

  • #363   18. okt 2022 Det der med at “andre har det værre” betyder jo ikke, at man ikke selv kan have det skidt.

    Der er altid nogen, der har det værre - dette er imo ikke lig med, at mine, eller andres, problemer ikke kan være slemme nok.

    Jeg har haft en giga krise for en femten år siden - imo var det ihvertfald.

    Jeg jobbede og løb mig ud af den, og havde ingen intentioner om at forsøge at få det værre.
    Jeg synes ind imellem at accepten af, forskellige mennesker, forskellige problemhåndteringer OG forskellig belastbarhed.

    Jeg mener, “min” metode dur jo bestemt ikke for alle, men for mig gav den enormt god mening smiley


  • #364   18. okt 2022 @ Bodil ... fedt med den grønne the, der er i det hele taget mange the´er der har gode egenskaber ...

    Det der med at mange har det værre, den bruger jeg også, nogle dage har man bare mere overskud til at komme videre på den, end andre ... der bare dage hvor man ikke rigtig "kan bruge det til noget"



  • #366   18. okt 2022 Nogle gange har man/jeg bare brug for at få sat tingene lidt i relief. Andre benytter andre metoder. Det er vel naturligt.

  • #367   18. okt 2022 Jeg tror ikke at der er én vej, der passer alle, når det kommer til kriser. Men jeg er helt enig i, Isabelle og Hanne, at vi skal blive bedre til at sige, at det går sgu ikke så godt, når det er sådan det er. Og man kan pludselig blive overrasket over, hvilke mennesker der stiller op smiley

    Tanker til jer der tumler med ting smiley


  • #368   18. okt 2022 #361
    Hvor er det dejligt at høre Bodil. Det er bare så fedt, når man finder noget, der hjælper smiley


  • #369   19. okt 2022 Mmm…haven kan stadig levere smiley

    profilbillede
  • #371   19. okt 2022 Helt enig, Isabelle smiley Ingen orm og planter der bare giver indtil nattefrosten smiley

  • #372   19. okt 2022 Jeg svømmer også i hindbær lige nu. Egentlig har jeg aldrig været super vild med dem, men nu hvor jeg kan gå ud og plukke en god slat hver dag, så bliver jeg ret pjattet med dem smiley

    Var på en dejlig tur med hundene i det skønne vejr. Ellie fik lov at rende fri, og rendte ud på sådan en træbro, hvor der er lidt afstand mellem brædderne. Jeg nåede lige at kalde idet hun trådte ud på broen, og hun vendte straks. Og fik et bagben i klemme imellem brædderne, og SKREG smiley Jeg styrtede hen til hende, hun var kommet fri med sagde “avs” og løftede benet. Jeg tjekkede benet, hældte en masse godbidder i hende og så fejlede benet ikke noget alligevel smiley

    Dorit nød en lang tur i sin gamle skov, og fik noget hygge-alenetid med mig, imens Ellie spurtede rundt og udforskede smiley


  • #373   19. okt 2022 puha Anne, man når lige at få suget i maven om der nu er sket noget med benet .. godt kuren bare var godbidder smiley

  • #374   19. okt 2022 Una, Anne, det har Anton også prøvet på en træterrasse, bare med forbenet. Det nederste af benet var helt drejet, før jeg fik den lille pote fri, men der var intet sket, utroligt nok. De er seje, de små. smiley

  • #375   19. okt 2022 Med alle de fuldstændig vanvittige stunts hun laver, fatter jeg egentlig ikke at hun ikke er kommet til skade endnu smiley

    Hun har slået tænder ud, slået en kolbøtte ned af en bakke i et frit søg, løbet ind i en kommode, en traktor (der holdt stille), i min bil (mange gange), i utallige mennesker, hun er stormet igennem tjørnekrat, faldet i åer og grøfter og jeg ved ikke hvad. Og hun er ikke fyldt 5 måneder endnu smiley

    Jeg elsker hendes “det kan jeg satme godt”-attitude, og at hun siger av, men så bare moser på igen smiley


  • #376   20. okt 2022 Anne - Det er ufatteligt, hvad de kan holde til

    Jeg undres også tit over, at jeg ikke oplever flere skader på whipperne end jeg gør, for de er godt nok vanvittige i deres stunts indimellem og når de så kommer til skade er det ved helt rolige aktiviteter smiley

    Ghini fik engang en flænge, da hun hoppede ud af bilen, vi fandt aldrig ud af, hvad hun havde revet sig på, men den var så dyb og lang, at den måtte syes.

    Min unge Akka er totalt hæmningsløs, hun har både lavet glidebane på dug med tallerkener over spisebordet, hvor både hun dug og tallerkener havnede på bordet, hængt fast i diverse grene, slået kolbøtter, travet rundt på komfuret med tændt gryde + en masse andet uden at der er sket det mindste, men hun har ødelagt en sene i en tå, ved at grave forsigtigt i gruset på gårdspladsen, så hun nu har en tå der stritter smiley


  • #377   20. okt 2022 Er der andre der ser “Mormor på mandejagt”? Jeg ELSKER dem smiley

  • #378   20. okt 2022 Jeg ser den også, og elsker den, deres livsmod og humor. Dælme nogle seje kvinder. smiley

  • #379   20. okt 2022 De er SÅ skønne! Jeg elsker deres tilgang til det med mænd og dating, og at de viser, at bare fordi man har rundet 70, så kan man både få sommerfugle i maven, blive forelsket, kigge på lækre mænd og have det sjovt smiley

    Judith er min absolutte favorit smiley Jeg elsker hendes alternative side, og hendes spraglede liv smiley


  • #380   20. okt 2022 Helt enig, og de viser også, at sex er helt naturligt i deres alder, det er så befriende. smiley

    Judith er herlig, sikke et livstykke. Men jeg er nu også vild med hende helt til venstre, den lidt "fine" dame, hun kommer med nogle mega sjove betragtninger og udbrud, og er sikkert en frækkert inderst inde. smiley


  • #381   20. okt 2022 Karen smiley Hun er fantastisk smiley Jeg elsker hendes stil og hendes facon! Guuuud, skal de ikke BLINKE? smiley

  • #382   20. okt 2022 Jeg har en god kollega, der for få uger siden mistede sin voksne søn pludseligt og uventet. Hun har, efter eget valg og ønske, været lidt på arbejde i den her uge.
    Jeg har haft rigtig svært ved at vide hvordan man håndterer det og hende, men det er gået okay, og vi havde en rigtig fin snak i dag synes jeg.
    Hun har fyldt meget i mine tanker de sidste uger, men især her til aften. For pokker hvor er jeg sur på verden over, at hun skal opleve det her. Jeg bilder mig ikke ind, at jeg har den fjerneste anelse om, hvordan hun har det, men jeg har så pokkers ondt af hende, og det har bare lige ramt ekstra her til aften smiley


  • #384   21. okt 2022 Tja Isabelle, mig pisser det af når man holder 4 timers pause fem for at skifte ble og vende borgerne der ligger med store liggesår.


  • #385   21. okt 2022 Jeg stod på arbejde i dag med en kollega, og foldede mig ud om hvor tåbelig en person i relation til mit job er. Ordene var noget med, at vedkommende burde bevilges 20 timers terapi, elektrochok og det hvide snit. Og lige i dét tænker jeg “hvad nu hvis nogen filmede det her i hemmelighed”. For vi mener det jo ikke! Vi er bare pinedød NØDT til at bruge grov galgenhumor, for at rumme vores arbejde. Vi ser den ene triste skæbne efter den anden, og det er umuligt at komme igennem, uden at lave lidt sjov med det.

    Jeg har ikke set den udsendelse, og er ikke helt sikker på at jeg kommer til det. Af mange årsager. Men min åbenbaring i dag har gjort, at jeg måske vil tænke over at dømme mindre, når folk er i et hårdt job, og bliver filmet uden at vide det smiley


  • #386   22. okt 2022 Jeg gik en tur med hundene den anden dag, i et område hvor der ligger en hundeskov. Hundeskoven ligger for enden af en blind vej, og da vi gik på vejen med retning mod hundeskoven, kom en bil kørende med nogle gøende hunde. Vi går aldrig i hundeskov, men lige denne kan vi godt gå ind af lågen, gå parallet med grusvejen og så gå ud igen. Men jeg tænkte at det skulle vi ikke den dag, hvis de gøende hunde skulle derind.

    Da vi kommer hen til hundeskoven, kommer der en sort lab rundt om hjørnet inde i hundeskoven, og stiller sig op og gør. Kort efter kommer en papillon, så en mere, så en mere og så mange flere. Der var vel en 7-9 papilloner i alt. De begynder så at poppe ud igennem maskerne i hegnet, og jeg råber til vedkommende, at hundene er brudt ud.

    En mand råber, og der kommer også en hound af en art, som stiller sig sammen med labben og gør. Der et vel 5-6 papilloner som fiser rundt om mine hunde (som heldigvis synes de er vældig søde). Endelig kommer manden, og kæmper for at komme ud gennem lågen, uden at lab og hound også går ud. Han forsøger at råbe af de små, og jeg beder ham skrue ned, så mine hunde ikke kører op. Langt om længe kommer han ud og begynder at læsse de små ind, imens nye bryder ud smiley

    På et tidspunkt siger jeg, at nu går jeg altså snart videre, så nu må han godt rubbe neglene. Det eneste han siger er “hvor er hvalpens ører søde” smiley smiley

    De der hundeskovstyper er altså virkelig sære…..!


  • #387   22. okt 2022 "De der hundeskovstyper er altså virkelig sære…..!"
    Ja, måske. Men vær glad for, at der ikke findes katteskove, når der medregnes hvor meget skørere katteejere er ift hundeejere. smiley
    Æh, ups!


  • #389   22. okt 2022 @ Isabelle .. nu så du ikke udsendelsen ... der er INGEN der har noget i mod at de ansatte holder pauser ... det var en specifik ansat der holdt vist nok 3 pauser gennem en arbejdsdag og sammenlagt var det omkring 3 timer (så vidt jeg husker) ..

  • CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 6 Emner: 30 Svar: 740
    #391   22. okt 2022 Den dokumentar om Nørremarken plejehjem, var en fantastisk dokumentar, der viste personale, der ALDRIG burde have været ansat til at passe på mennesker !

    Det handlede ikke om mangel på personale. Der var faktisk en ok normering. Den viste ikke kun det grimme, den hyldede faktisk også det personale, der gjorde tingene humant og værdigt.

    Anne Andreassen må gerne være min kollega ! Gudskelov er der ansat ny leder, der specifikt har bedt om, at få Anne tilbage på job, så hun starter op igen på mandag smiley



  • #392   22. okt 2022 @ CM ... det giver jeg dig ret i .. normering kan nu flere steder være bedre, specielt om natten har jeg oplevet det ret skidt ... MEN det gør det ikke alene, og man kan bestemt frygte at med den mangel der så kommer der folk ind med en helt forkert indstilling til arbejdet med mennesker, og manglende empati ....



  • CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 6 Emner: 30 Svar: 740
    #393   22. okt 2022 HanneM :man kan bestemt frygte at med den mangel der så kommer der folk ind med en helt forkert indstilling til arbejdet

    De ER der jo allerede, det viser dokumentaren så fint !! For en del år siden, blev rigtig mange tvunget til at tage uddannelsen, hvis de var ledige, uanset hvilke menneskelige kvalifikationer de var eller ikke var i besiddelse af smiley

    Rigtig normering mangler rigtig mange steder uanset tidspunkt på døgnet, men igen dokumentaren viser i høj grad, at det alene ikke, gør en forskel, der SKAL kigges på rigtig mange parameter for, at vende skuden rundt, så der kommer værdighed hele vejen rundt.

    En lønforhøjelse gør heller IKKE en forskel. Jeg er sosu hjælper og jeg er egentlig godt tilfreds med lønnen (man kan altid bruge mere) Men jeg har hele tiden haft indstillingen, vil jeg gøre karriere og tjene mange penge, så var det ikke det fag, jeg skulle være i.


  • #396   23. okt 2022 Ååhhh Isabelle, det er simpelthen for dårligt bare at sende sådan en besked, og så afsætte 20 minutter til noget, som I den grad vælter ens liv.

    Jeg krydser fingre for din datter - og hele jeres familie.

    Lad os håbe, at lægen i det mindste er et menneske, som kan informere på en ordentlig og forståelig måde.

    Mange tanker og god karma sendes i jeres retning.


  • #397   23. okt 2022 beskeden burde være givet til en personlig samtale og ikke på nogen måde i e-boks op til en weekend og flere dage før samtale ..

    Det er simpelthen for dårligt ...

    Hvis hun/I synes er der så mon hjælp at hente i Kræftens Bekæmpelse, tænker psykolog, gruppesamtaler mm ...


Kommentér på:
Løs snak mk II

Annonce