{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.247 visninger | Oprettet:

Rusland mm ... {{forumTopicSubject}}

synes de(n) gamle tråde om Rusland Ukraine osv er ved at være nogle gamle nogle, så derfor en ny ...

Det her synes jeg er lidt voldsomt, og en eskalering ...

https://www.bt.dk/udland/rusland-tester-uovervindeligt-atomvaaben

Jeg håber Zelensky får held til en dialog med Kina og at det bliver med en form for positivt udfald ... for ellers ved jeg snart ikke hvad der kan ske ..
Putin i Rusland, Kim Il i Nordkorea, et så absolut ikke så stærkt USA og ja hvad er Europa i stand til at imødegå ..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rusland mm ...
  • #1   29. mar 2023 Det er for længst fastslået at USA/NATO er langt den stærkeste alliance på kloden, og det bliver svært at lave om på, da der stadig ikke er et eneste land i verden der bruger lige så mange penge på militært isenkram som USA.

    Artiklen Du linker til må være skrevet af et historisk analfabet. Det våben der beskrives som noget helt nyt og unikt, er noget der har eksisteret siden min tidlige ungdom (deprimerende længe siden) og findes i adskillige landes våbenarsenaler (USA, UK, Frankrig, Rusland, Kina og Indien).

    Det er selvfølgelig stadig bekymrende at den slags våben eksisterer, men altså ikke noget nyt.

    Jeg er måske lallende optimistisk her, men det der sker nu føles altså "bare" som en genudsendelse; Vi har oplevet det før, og det endte jo egentlig meget godt (for os).

    Selvfølgelig kan det gå galt, og der er ingen tvivl om at vi selv kommer til at gå på kompromis med vores urokkelige overbevisning om at det er os i vesten der sætter dagsordenen for hvad der er godt og skidt i hele verden, og begynder at acceptere at "de dumme" lande rundt om i verden selv får lov til at udvikle sig i det tempo de nu kan.


  • #2   29. mar 2023 Nu står der ikke at våbenet er nyt, men at det testet nu og så sammen med det system der kan få det uden om ting der skulle kunne hindre det i at nå sit mål ..

  • #4   29. mar 2023 ja på en måde har Kina valgt side, men de træder varsomt, og der er teser om at Putin med denne atomting har "fornærmet" Xi da man mener det er modsat hvad der var signalet efter deres møde i sidste uge ... man kan da have lov at håbe at Xi får lyst til at vende blikket en anden vej ..

  • #5   29. mar 2023 .... Kina venter bare på at der er nok gang i den "her"... så de kan indtage Taiwan...

  • #7   29. mar 2023 tror ikke der er givet en officiel invitation, mener også Zelensky sagde noget med at nu måtte "embedsværket" måske i gang ... er sikker på den slags for det første har sin formelle gang og tager sin tid ...

  • #9   29. mar 2023 en åben, og fremsat i et interview ... tror ikke statsbesøg aftales på den måde ... men det er da helt sikkert noteret i Kina som så nok afventer noget mere formelt ..

  • #11   30. mar 2023 @ Mike ... det tror jeg bestemt også det skal opfattes som ... men lige på den måde måske mere som en føler ... der er sgu så meget politisk spil omkring den slags tænker jeg ..
    jeg håber da bestemt det bliver en off invitation og Xi ikke kan lade være at tage imod ..Han vil jo gerne ind og være den "store" ifht USA så at komme på besøg i Ukraine som jo må siges at være støttet af USA er måske en appelsin han ikke kan takke nej til ... jeg håber virkelig tror det kunne blive et vendepunkt ...


  • #12   30. mar 2023 Jeg tror ikke, at han tager imod en invitation af Ukraine, for det ville støde hans ven Putin.


  • Jinx
    Jinx Tilmeldt:
    feb 2020

    Følgere: 1 Hunde: 1 Svar: 135
    #15   30. mar 2023 Jeg tænker både Indien, Iran, Pakistan, Kina, Afrika, og Nord korea og sikkert en masse andre lande der hader USA og Vesten ville støtte putin i tilfælde af krig.

    Jeg tror heller ikke USA vil hjælpe mere hvis de får en republikansk præsident næste valg, det er rimelig tydelig at både befolkningen i usa og politikere er ved at være træt at de beløb der bliver brugt på krigen i Ukraine.
    De amerikanere jeg kender (godt nok kun en 4 stykker) men alle siger at man skal stoppe med at støtte mere og lade putin få noget af ukraine.

    Som jeg ser det har USA startet den her krig som de sikkert trækker sig ud af ligesom Afganistan, og så kan vi i Europa selv ligge og slås med putin og kina hvis ikke de gigantiske leveomkostninger pga krigen smadrer Europa først. eller noget smiley

    Jeg er sørme ikke så optimistisk med det her.


  • Jinx
    Jinx Tilmeldt:
    feb 2020

    Følgere: 1 Hunde: 1 Svar: 135
    #17   30. mar 2023 Jaja jeg mente Sydafrika hvis det hjælper.

    Jeg mente ikke Indien Pakistan etc hader vesten, men ANDRE lande som hader vesten vil jo nok støtte Rusland.

    Kan godt se det blev lidt snørklet


  • #19   30. mar 2023 @Anni ... jeg er ikke sikker på Xi ser venskabet med Putin som så fast at han ikke kan tale med andre ... de planer om udstationering og test af systemer skulle være lige det modsatte af de de aftalte ... og jeg tror Xi har en indre drøm om at kunne være den der bringer våbenhvile måske endda fred , det vil give ham en status der ikke tidligere har været en kinesisk leder forundt ..

  • #20   30. mar 2023 Måske Hanne, men det tror jeg ikke rigtig på.

  • #21   30. mar 2023 næe ... stort set alt er jo gætteværk smiley

  • Jinx
    Jinx Tilmeldt:
    feb 2020

    Følgere: 1 Hunde: 1 Svar: 135
    #25   30. mar 2023 At Kina gerne vil mægle fred behøver man ikke gætte sig til.
    De kom jo med deres 12 punkts. fredsplan som vesten og usa hurtigt skød ned.

    Medmindre at der bliver givet til begge sider tror jeg ikke på fred, og Ukraine er ikke villig til at afstå noget som helst (endnu) Rusland bliver så ved til Rusland får hvad de vil have, måske først efter mange års langtrukken laaangvarig krig.

    Jeg tror at en republikansk præsident ville sige at Rusland skal have et par regioner for at stoppe krigen og være tilfreds, og så skal Ukraine finde sig i det eller blive overladt til sig selv, og jeg tror også Ukraine kan se hvilken vej det går, Rusland stopper aldrig uden at have fået nogle områder, og hjælpen er ikke forevig.


  • #27   30. mar 2023 altså Rusland må også have sine begrænsninger .. læste forleden at de havde hentet pensionerede kampvogne frem .. og på et eller andet tidspunkt er der vel ikke flere unge/yngre mænd til kanonføde ..

  • #29   20. apr 2023 Vi sender Leopard 2 kampvogne ... iflg LLR er det vigtigt ikke mindst set i lyset at at der forventes forårsoffensiv ... 2 sek efter kommenterer en militæranalytiker at ja det er en væsentlig donation, men den kan næppe tages i brug før til årsskiftet ..

    er det ikke ved at være symptomatisk for hjælpen, istedet for at være på om ikke forkant så dog med, så kommer hjælpen for sent og derfor svigtes Ukrainerne og får aldrig rigtig overtaget ...


  • #30   20. apr 2023 Det må efterhånden stå tindrende klart, at det eneste, der lader sig gøre nu og her, er en total nedlukning af landet. Alle andre problemer bliver skudt til hjørne eller nej vent, det hedder sendt i udvalg (eller andre udtryk for nøl).
    Får vi styr på udfordringerne med miljøet, sundhedssektoren og andre uvæsentlige ting, før det er for sent? Jeg ved fanme godt, hvad man burde gøre med den hockeystav smiley


  • #31   8. maj 2023 Syrien tilbage i den arabiske liga, Syrien i tæt samarbejde med Rusland ... kan man (skræmmende) forestille sig den arabiske liga mere offensivt støtte Rusland, ikke fordi jeg tænker de som sådan er interesserede i om Putin sejrer eller ej, men for at "tryne" vesten og blive en magtfaktor ...

  • #32   9. maj 2023 Nu går jeg ikke ind for hærværk.....men...
    Nogen har igen i år markeret deres afsky for Rusland på det russiske mindemærke for de faldne sovjetiske soldater på Bornholm. Sidste år var det overmalet med ukrainske farver - i år var det ketchup.


  • #33   9. maj 2023 Den russiske ambassadør er ankommet til øen smiley
    Sidste år blev Rusland bedt om at blive væk, men dér kom de også.


  • #35   14. maj 2023 kunne man håbe at den dag han dør så kommer der så megen uro i landet at der kommer en tid hvor Putin ikke kan finde støtte her, og i heldigste fald at der evt kommer en "demokratisk" indstillet leder der i stedet ...

    https://www.msn.com/da-dk/nyheder/other/medier-lukasjenko-blev-l%C3%B8rdag-indlagt-p%C3%A5-hospitalet/ar-AA1b9HE6?ocid=msedgdhp&pc=U531&cvid=c8a225547ec44bbd86a377388590f324&ei=9


  • #36   14. maj 2023 Det er ligesom om sådanne ledere som Lukasjenko, Putin mm ikke er til at komme af med, så Lukasjenko er nok hjemme igen om et par dage.

    Synes også, at det er spændende om Erdogan bliver vippet af taburetten i dag, for han er hellere ikke ril at spøge med.


  • #37   14. maj 2023 ja det er også ret spændende .. og om man i det hele vil kunne tro på resultatet ...

    men tænk det kunne blive en game-changer hvis Erdogan tabte og Lukasjenko dør ( en eller anden dag sker det jo) .. 68 år er selvfølge ikke så meget, men alligevel ... og folket har jo prøvet oprør, så det kunne ske hvis han er svækket, eller død ..


  • #38   14. maj 2023 Hanne enig, men synes nu. at Putin skal være den første der stiller træskoene.

  • #39   14. maj 2023 Det er dog en masse "uheld" russerne har været udsat for de sidste par uger.
    Jeg tror ikke, at det bare er tilfældigheder, men at det er nogle russere som er begyndt at sabotere Putin

    https://www.msn.com/da-dk/nyheder/other/russisk-kampfly-og-helikopter-styrter-n%C3%A6r-ukraine/ar-AA1b94sK?ocid=msedgdhp&pc=U531&cvid=8ff39ea5852e46f6ba86be84cd53df26&ei=8


  • #40   14. maj 2023 På den anden side ville det være fedt hvis Putin lige nåede at opleve lidt ydmygelse ved at faste støtter smuttede, om det så er på den ene eller anden måde ... det ville da presse ham noget, og det kunne han godt fortjene inden han får "fred" ...

  • #41   14. maj 2023 Jeg tror, at han lige nu raser, for det piner ham garanteret at både fly og helikopter er faldet ned, plus de op til flere droneangreb der har været, den ene endda på hans bolig.

  • #42   14. maj 2023 jeg tror stadig droneangrebet, er enten interne modstandere, eller ham selv for så at skyde skylden på Ukraine og sige "se de er onde og efter stakkels mig" ...
    Lukasjenko er udeblevet fra en national fejring ... håbe, håbe, håbe ...


  • #43   14. maj 2023 Jeg tror også, at det er interne mostandere

  • #44   15. maj 2023 det ser Øv ud i Tyrkiet ... ja man fatter det jo ikke, gad vide om alle er lige frie i deres X ... tænker kvinder ...

    til gengæld går der rygter om Lukasjenko er død .. han kan jo så også have været igennem en større operation, har haft hjerteproblemer før ...


  • #45   16. maj 2023 Det bliver spændende at se, hvem der får magten i Tyrkiet. Jeg tror desværre, at Erdogan vinder - sandsynlig ved valgsvindel.


    Jeg fatter ikke Georgien. De har selv haft l en krig med russerne for en del år siden, og landet er stadig ikke tryg ved russerne.
    De har søgt om medlemskab i Eu sidste år så gad vide hvorfor de vil være medlem af EU når de nu åbner op for russerne ?
    Så nej, de skal så sandelig ikke være medlem af EU med den opførsel.


    Hvor har du de rygter fra at Lukasjenko er dør ? Jeg har ikke hørt eller eller set noget.
    Men der gik jo også mange rygter rundt med at Putin var så syg at han stod med det ene ben i graven da han startede krigen i Ukraine. Desværre, viser det sig, at det kun var rygter.

    Hvis det er rigtig at Lukasjenko er død, så kommer det vel en til af samme slags, for det skal Putin nok sørge for.


  • #47   16. maj 2023 Der går stadig rygter om Lukasjenko, i går blev der så offentlig gjort et billede, men helt sikkert manipuleret .. fx havde han forbinding på højre hånd sidst han blev set i Rusland, på billedet sad den så på venstre ...

    Jeg er ikke så sikker på Putin kan sørge for noget i Hviderusland, der er demokratiske strømninger, og det siges mange holder vejret og er klar ... men det kan helt sikkert afstedkomme forfærdelige kampe kan man frygte ...


  • #48   16. maj 2023 Besynderligt at jeg ikke er "faldet" over de rygter.


Kommentér på:
Rusland mm ...

Annonce