{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.030 visninger | Oprettet:

Sygejournalen 3 {{forumTopicSubject}}

Den gamle tråd var ved at blive langsom og træls, så her kan vi fortsætte med alle vores dårligdomme. smiley

Oven i alt det jeg har i forvejen har jeg nu også fået lidt hjertekvababbelse og har fået sådan en nitro spray.
Og jeg må sige, at den er effektiv smiley Den er så effektiv, at hvis bare jeg tager den i hånden virker den. smiley
Det er så modbydeligt at tage et pust af nitroen, både smagen og at jeg er svimmel i næsten en halv time efter jeg har taget et pust. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sygejournalen 3
  • #1   5. sep 2023 Det lyder som noget, der kan bruges sammen med guldøl smiley
    Men tankens kraft er stor. Fx blusser min rygsmerte op, når jeg bare overvejer at støvsuge. Og nej, en støvsugerrobot er ikke en mulighed. Så vidt vides laves de ikke i panserstål.


  • #2   5. sep 2023 Nu kan jeg ikke lide øl, så tror at jeg tager det sammen med rom. Håber at det giver samme virkning som med øl. smiley

  • #3   5. sep 2023 Man vænner sig til Nitro`en,. Anni. Den har været min faste følgesvend i 9 år. Den ligger fast i min venstre bukselomme.

  • #4   5. sep 2023 det med hovedpinen kender jeg godt, men smager har jeg også vænnet mig til ...


  • #5   5. sep 2023 Mette, hvis det viser sig, at nitroen har god effekt, så har lægen lovet mig at jeg kan få tabletter i stedet for. smiley

  • #6   5. sep 2023 Dem har jeg aldrig prøvet. Jeg håber at de virker bedre for dig. Grunden til svimmelheden (jeg får en opblussende hovedpine som er væk efter et par minutter) er at blodkar udvider sig for at kunne lade en eventuel prop passere.
    MIT største problem er at jeg er hyper allergisk overfor alkohol (Ethanol) og det er der i Nitro`en. Så jeg skal have mine antihistaminer klar, når jeg bruger nitro. Pisse besværligt smiley


  • #7   5. sep 2023 Det her er nok lidt under bagatelgrænsen for deltagelse i den her tråd, hvor folk fejler alvorlige ting, men også lidt komisk smiley
    Jeg skulle have fjernet sting i går. Jo, stingene blev da fjernet, men samtidig med, at sygeplejersken klippede i tråden, klippede hun så også lidt i huden og ned i operationssåret smiley - jamen, jeg tager bare en uge mere med strips smiley
    Der ER en grund til, at jeg altid selv fjerner sting, hvis jeg bare selv kan nå stedet smiley


  • #8   5. sep 2023 Mette, måske du kunne tage en snak med din læge om det kunne være mulig med tabletter til dig når nu du er allergisk over for sprayen.
    Det er jo som at vælge mellem pest og kolera.
    De tabletter min læge talte om er depottabletter.


  • #9   5. sep 2023 Rikke, det er da også uheldig.

  • #10   5. sep 2023 jeg har scoret let til moderat slidgigt i knæene.... oveni diabetes, forhøjet blodtryk og kolesterol

  • #11   5. sep 2023 @Skrighunden ... hvis det der facet møg er slemt hvor mange behandlinger får du så inden der kan gå en tid ..

    mit kom jo ud af den blå luft, og ja jeg har kun fået 2 behandlinger, men tilgengæld er det ok døgnet efter behandling hvorefter det begynder at spænde til igen .. mest at det strammer/stikker om i brystkassen, hvilket så gør jeg også bliver stakåndet i gang .. for helvede for 3 uger siden gik jeg 4.5 km i ok trav med en lille pustepause halvvejs ... nu jamen det er tosset ..

    og så mht antal behandlinger, så skal jeg have en i morgen og måske fredag, men så er det jeg tænker, hvis ikke der kan gå mere end 2-3/ måske 4 dage imellem hvordan skal jeg så turde rejse en uge smiley


  • #12   6. sep 2023 Nu er det mange år siden, mit startede, så det kan jeg simpelthen ikke huske. Men det startede også med lægevagt og et skud morfin. Mit kom faktisk efter at en kiropraktor var gået bananas på min ryg, fordi jeg har en smadret skulder, hvor den store skuldermuskel er visnet, efter at nerven blev revet over ved et cykelstyrt. Han var nyuddannet og syntes, at det var megaspændende og vældig selvsikker på, at han kunne afhjælpe alle mine gener - det havde så modsatte effekt. smiley

    Nå, men i dag, 19 år senere, kan jeg vel trække den 1½ - 2 måneder, før det begynder at gøre rigtig ondt, heldigvis kommer det aldrig så meget op i gear som dit, Hanne - så forhåbentlig har du ligeså god gavn af behandlingerne.

    Husker du at få en god massage bagefter, helst inden for et par dage? Helst af en lægeeksamineret massør og én, der ikke er bange for at tage fat. smiley Jeg får altid massage dagen efter, og dét har altså oppet behandlingen rigtigt meget.

    Udstrækningsøvelser er også godt og så kan du prøve at købe en tube Traumeel S, en salve, der måske også kan hjælpe dig? Jeg plejer at bruge Voltaren Akut (køber i Tyskland), men pga. mavebøvl må jeg helst ikke bruge den. Min svigerfar introducerede så Traumeel S for mig, og indrømmet, jeg havde ikke meget tiltro til det, men det kan altså et eller andet. smiley


  • #13   6. sep 2023 @ Skrigehunden, det der med de nyuddannede er lige netop derfor jeg overhovedet ikke har ville bruge kiropraktorer før .. jeg var ved en i 1992 da min læge troede mine galdestensanfald var facetledssyndrom, og efter den gang har jeg haft et bestemt smerteområder i ryggen i perioder ..

    Ham her er ikke nyudannet, men bestemt heller ikke gammel og det er jeg også lidt luren ved .. MEN jeg vil sige at efter mandag var det en del bedre, så netop for at løsne den hårde behandling fik jeg massage i går, og hun er dygtig har gået ved hende i mange år, men måske er det bare for meget for så fik jeg bare ONDT, og jeg har det som om der ligger en hård "kasse" henover min brystkasse ... og synes det har været hårdt at trække vejret ... det er blevet lidt bedre henover natten ..

    jeg har nu fået rykket dagens behandling frem, men jeg synes det er svært fx at bede om en anden behandler, og han har også hjulpet, bare nok ikke nok synes jeg ..


    og jeg må sige stakkels de der ikke har lidt penge på kistebunden ... der er så ringe hjælp i det off efterhånden andet end at fylde sig med medicin, jeg bruger seriøst formuer på massage, osteopati og skupunktur ... og nu også massage ..

    tror de sidste måneder har jeg brugt 2-3000 kr om måneden


  • #14   6. sep 2023 Selvom jeg lidt fik på fornemmelsen at alle garantierne udløb, da jeg fyldte 50, så er mine småissues jo ingenting: en tånegl, der er blevet permanent dum efter et sammenstød med en harve i november (den kræver besøg hos fodterapeut en gang hver anden måned ca) og et knæ der blev godt og grundigt forvredet i januar. Ikke noget revet over iflg dem der har kigget på det, men det bliver ved med at være virkelig stift og ømt trods oceaner af behandlinger hos fys, styrketræning og udstrækning flere gange dagligt. Deskeden fra læge er 'lev med det. Det kan tage op til 2 år før det måske bliver godt igen og det bliver aldrig som nyt'. Nå, men altså det fungerer da og så længe jeg kan gå langt i rask tempo er det OK for mig. Så må jeg bare undvære løb, dans og hop og den slags smiley
    Men til jer der slås med alvorlige og virkelig trælse ting og sager; jeg ønsker jeg al mulig god bedring og håber i kan finde lindring smiley


  • #15   7. sep 2023 Havde en stor diskussion med lægen i Odense, fordi de ikke ville fjerne tuben.
    Men de ville sende mig op til enten en psykolog eller psykiater. smiley
    Jeg blev ret sur. Det er ikke en psykolog jeg har brug for,.men for at komme af med tuben. smiley


  • #16   7. sep 2023 @ Anni, det var da også den særeste kobling ... så hvad, og hvad er grunden til de ikke mener tuen skal ud ... troede det var et mål i sig selv at den skulle det en dag ..

  • #18   7. sep 2023 Hanne, for at få tuben ud, skal man indlægges i 48 timer, hvor tuben er lukket af.
    Det kommer så aldrig til at ske for mig, da jeg på grund af staffelikokker i næsen altid er stoppet og laver meget slim, hvilket medfører modbydelige hosteanfald. Staffelikokkerne kan ikke behandles så længe jeg har et fremmedlegeme i kroppen.
    Blev så enig med lægen om, at jeg træner og laver en tube dagbog, og hvis den ser rimelig ud, så kan tuben komme ud uden de 48 timer med lukket tube
    Har sagt,at uanset hvordan, så hiverjeg den ud til min fødselsdag



    Isabelle, jeg synes ikke at det er groft.
    Det kunne sagtens være, at der er nogen som fik psykiske problemer af at gå rundt med sådan en tube i halsen, og så ville det være rart, at få psykologisk hjælp.

    Det undrer mig bare, at jeg kunne få psykologisk hjælp samme dag, og at andre må vente månedsvis.


  • #20   7. sep 2023 Selvfølgelig over ikke at få tuben ud.....

  • #21   8. sep 2023 Anni, jeg håber sådan for dig, at du snart kan få den forhadte tube ud. smiley smiley


    Efter et længere forløb på Mølholm pga. mistanke om livmoderhalskræft/livmoderkræft fik jeg i går en indkaldelse til operation allerede på mandag, så kan det forhåbentlig blive afklaret én gang for alle. Kryds fingre, så er I søde. smiley


  • #23   8. sep 2023 Skrigehund, krydser alt hvad krydses ka. Det skal nok blive godt. smiley

    For mig er det noget af det bedste der er sket i mit liv, at jeg fik fjernet det hele.


  • #24   8. sep 2023 Så er jeg lige kommet hjem fra Vejle sygehus, og jeg må sige, at det vist er min dag i dag.

    De ville godt operere mig for min grå stær, men mente ikke at jeg fik nok udbytte af den operation nu, og hvis jeg kunne leve med de gener jeg har nu, så var anbefalingen at jeg ventede med en operation.
    Lægen var meget imponeret at jeg kunne se så godt med det grå stær jeg har på nuværende tidspunkt.
    Så jubbbiiiiiiiii, ingen operation. smiley
    Jeg har jo været så hundeangst for at blive opereret i mine øjne, at det var lige før at jeg måtte have en håndfuld stesolid.


  • #25   8. sep 2023 alt krydses herfra Skrighunden ...

    dejligt Anni, når nu man ikke ønsker den operation, jeg har også en begyndende stær der slet ikke er klar til operation, jeg har det næsten omvendt, jeg kan ikke vente med at komme af med generne ... men jeg kender også kun folk der har været virkelig glade for resultatet ...


  • #27   8. sep 2023 Skrigehunden, krydser fingre.

  • #28   8. sep 2023 ej hvor træls Isabelle ... specielt det ikke gjorde forskel .

  • #30   10. sep 2023 nu fik jeg lyst til også at pive lidt....har diabetes to får en masse piller men har i de ti år der er gået siden opdagelsen ikke haft nogen gener men nu er mine nyretal for høje....
    Kosten skal ændres drastisk for mad med kalium er forbudt.... bl,andet nødder mandler abrikoser champignon og juise og mælkeprodukter med kakao og chokolade....mange af de ting der forsøder livet... men bliver det ikke værre med tallene kan jeg da sagtens leve med det.


  • #31   10. sep 2023 æv... som om man i forvejen med type 2 ikke skal undgå nok af lækre madvarer

  • #32   14. sep 2023 Har været indlagt nu i 12 dage. Blev rigtig dårlig den sidste uges tid på vores ferie. Tabte 8 kg på 3 uger.. har nu fået sat en stent I tyndtarm. Håber det hjælper. Håber at komme hjem i morgen eller i hvert fald på orlov

  • #33   14. sep 2023 God bedring Tine.
    Håber du snart er hjemme igen.


  • #35   14. sep 2023 God bedring.

  • #36   14. sep 2023 Varme tanker til dig og et stort trøstekram
    Ønsker at du hurtig bliver bedre og kan komme hjem
    smiley


  • #37   14. sep 2023 god bedring. smiley

  • #38   15. sep 2023 Tine smiley

  • #39   16. sep 2023 God bedring, håber du er kommet hjem.


  • #40   28. sep 2023 Så er jeg lige kommet hjem fra Odense og det er min tube også smiley Jeg havde ellers regnet med at jeg skulle indlægges i dag og fp fjernet tuben, men sådan gik det desværre ikke.
    Havde ellers taget tandbørste oh medicin med. smiley

    Der er noget i min hals, som ikke skal være der. Det sidder så langt nede, der hvor halsen sidder fast på kroppen. smiley
    Så nu venter jeg på besked, om jeg skal opereres endnu engang, eller om jeg skal indlægges på tirsdag for at få fjernet tuben smiley

    Det er godt, at jeg ikke er bange for at få kræft igen eller bange for at dø, for så var de næste dage, hvor jeg ikke ved hvad og hvorledes nok blevet et helvede. smiley


  • #41   28. sep 2023 Krydser fingre for dig Anni.
    Det er da træls med den tube.


  • #43   28. sep 2023 Åhr det er nu ikke så galt. Det lyder nok værre end det er. smiley

  • #44   28. sep 2023 håber sgu snart du kommer af med den tube og at det bare fungerer 100% ... kan det ikke være arvæv der er i halsen ...

  • #45   28. sep 2023 Det er ikke arvæv, det har de fjernet for et halvt årstid siden

  • #46   28. sep 2023 Jeg sender en masse varme tanker, Anni, og krydser fingrene for at du kommer af med tuben på tirsdag.

  • #47   29. sep 2023 I eftermiddags ringede Peter - yndlingslægen fra Odense.
    De har holdt møde om mig og er blevet enig om at jeg skal indlægges og så vil de prøve lidt af hvert på mig.
    Blandt andet vil de se hvad der er bag ved stemmelæberne. Det foregår enten i narkose, eller måske i lokalbedøvelse.
    Den ene stemmelæberne fungerer kun 50%

    Vi prøver også at tage tuben ud og ser om jeg kan klare mig uden.
    Problemet ved at fjerne tuben er, at allerede efter en - to timer begynder hullet i halsen at lukke sig og så kan tuben ikke sættes ind igen uden at udvide hullet og det kræver narkose.

    Jeg synes godt nok, at det er utrolig at det går så hurtig med at hullet lukker sig så hurtig. Det kunne de godt have fortalt mig for lang tid siden, for så kan jeg bedre forstå at de ikke har villet tage tuben ud.

    Nu venter jeg på hvornår jeg skal indlægges. Det bliver en dag hvor Overlægen har tid til at pine og plage mig.

    Og så er Jeg godt nok nervøs for hvordan det går...........


  • #48   30. sep 2023 puha Anni, du er sej, alt det du skal igennem, man kan jo godt sige man ikke fatter du orker, men der er jo heller ikke rigtigt noget alternativ, det ved jeg jo også ...

    men for lige at forstå det, det er et problem at hullet lukker så hurtigt hvis det viser sig du ikke kan undvære tuben, ikke ? men hvis di kan undvære den så er det vel ikke et problem ?

    og så tænker jeg af uvidenhed, er der ikke en form for optræning tilvænning omkring måden at trække vejret på når tuben er væk ?


  • #49   30. sep 2023 Uha Hanne, jeg synes da at du har det meget værre end mig.
    Mit er jo kun småting i forhold til dine skavanker.
    Og det er rigtig, hvis jeg kan fungere uden tuben, så får jeg et plaster på en lille uges tid, så har hullet lukket sig helt.
    Og det første jeg så skal er en tur under bruseren og få et rigtig bad. smiley

    Har i dag fået indkaldelsen. Det bliver den første november, og hvis jeg er heldig er jeg hjemme igen to døgn efter uden tube. smiley


  • #50   1. okt 2023 Jeg har dæleme fået en tid hos en psykolog på Åbenrå sygehus, hun skal forsøge at hjælpe mig med koncentration, tankemylder og hukommelse;) alt sammen følger efter kræftbehandling for 10 år siden smiley jeg er rigtig glad for at tilbuddet om behandling af senfølger endelig er kommet;) jeg håber fremtidige kræftpatienter får hjælp meget før;)


  • #51   1. okt 2023 dejligt at høre, håber det er noget du kommer til at få god gavn af ...

  • #52   1. okt 2023 Bodil det er da for dårlig at du skulle vente ti år på psykologhjælp.
    Jeg fik det tilbudt mens behandlingen stod på og igen for en måned siden
    Jeg takkede nej, mener ikke at jeg har brug for det.

    Håber, at dét hjælper dig.


  • #53   19. okt 2023 gad vide hvordan det går med Tine H ...

    er kommet hjem fra sommerhus tur, det sidste døgn har været med smerter i ryg, svien i rygsøjlen og spændinger hele veje om i maven, ondt i maven, .. nu har jeg taget morfin og fået en tid ved kiropraktor i morgen .

    Jeg får ofte megen kvalme sammen med de smerter og i gl dage fik jeg nogle piller der hedder Emperal, dem kan man vidst ikke få mere, kender I andre nogle ?





  • #54   19. okt 2023 Jeg er ved at skifte smertestillende medicin, da jeg pludselig ikke længere kunne tåle de andre. Den nye medicin gør mig umiddelbart meget træt. Men det klarer jeg mig nok igennem. Det er i hvert fald bedre end et voldsomt udslæt.

  • #55   19. okt 2023 Hanne, det er ikke sjovt med ondt I ryggen. Morfin hjalp dog ikke mig. Jeg får medicin for nervesmerter.

  • #56   19. okt 2023 nej det er gået amok efter jeg havde det der Thorakalt Facetledssyndrom sidst i august hvor jeg kom på hospitalet da de troede det var en blodprop..

    jeg tager normalt ikke morfin men Baklofen som er muskelafslappende, men i dag var det nødvendigt at tage begge dele, ellers får jeg ikke sovet ..


  • #57   19. okt 2023 Hanne M : jeg har fået Metoclopramide i stedet for emperal. smiley

  • #58   19. okt 2023 Sådan en ryg kan tage meget af ens livskvalitet smiley

  • #60   24. okt 2023 Jeg håber, at hun endelig har fået fred og nu er et bedre sted uden ondt, sygdomme og elendighed.
    Et sted, hvor der bare er smil og solskin.


  • #61   24. okt 2023 Anni:
    Tine er her skam stadig. Hun har i hvert fald lavet opslag på Facebook for nylig smiley


  • #62   24. okt 2023 Astrid, så håber jeg at hun har det det så godt som hun nu kan have det i hendes situation
    Jeg tænker tit på hende


  • #63   31. okt 2023 Er der nogen her der har haft kyssesyge?
    Kunne godt tænke mig at høre om forløbet


  • #64   31. okt 2023 min yngste datter for mange år siden .. husker forløb med utallige halsinfektioner og lange perioder med høj feber og uendelig træthed ..

  • #65   31. okt 2023 Okay. Det har jeg slet ikke haft, men er testet positiv. Har det ikke nu, men blodprøverne siger jeg har haft det, og jeg har lige været igennem et forfærdeligt sygdomsforløb

  • #66   31. okt 2023 mener mange får det som teenagere, og man kan lide med voldsom træthed i mange måneder efter ... nu kommer jeg i tanke om min mands nevø havde det som teenager (han er nu over 50), det endte faktisk med han måtte starte forfra på gymnasium så vidt jeg husker, han var nærmest hjemme ½ år, og det går jo ikke ...

    hvordan har dine symptomer været .. der er måske forskel på i hvilken alder man får det


  • #67   31. okt 2023 Jeg har været så vanvittig svimmel, at jeg faktisk kom i kræftpakke så jeg kunne blive scannet hurtigt.
    Mine lymfer i halsen har været hævet, min hals har brændt som neuropati, gule mærker omkring på kroppen ( er undersøgt for leukæmi)
    Hoste, kvalme
    Ved ikke om jeg lige har fået det hele med.
    Jeg har aldrig været så dårlig og kunne bare mærke at hele kroppen rasede og jeg har ikke kunne være alene


  • #68   31. okt 2023 føj det lyder forfærdeligt ... er du på den anden side nu, altså udover du må være en form for udmattet ...

    mener med kyssesyge så er det milten der er udsat, og ved ikke om leveren også er ... ved man siger at man ikke må drikke alkohol længe efter ...

    dette står om kyssesyge voksne, det passer jo godt ..:
    "Der kan opstå hævelse og ømhed af lymfeknuderne, specielt på halsen, men også andre steder på kroppen. Der er feber, som kan vare i et par uger. I nogle tilfælde opstår påvirkning af leveren og forstørrelse af milten. Der kan være udslæt. "


  • #69   31. okt 2023 Ikke helt på den anden side endnu, men klar bedring. Har været syg siden juli.

    Jeg drikker ikke, så ingen problem der smiley

    Jeg var igennem flere lægevagter, læger og sygehus, og de ville bare putte det under angst, og min diagnose bds.
    Jeg viste at det ikke var nogen af delene.

    Det var læge fra endokrinologisk der tog denne blodprøve i september, men har ikke hørt fra hende omkring den.


  • #70   31. okt 2023 En fra min klasse på Handelsskolen havde det. Han var syg rigtig længe. Hans kæreste hjalp ham med at holde sig opdateret med lektier, ellers var han også kommet håbløst bagude. Hans kæreste fik det så også men i meget mild grad.

  • #71   31. okt 2023 Min mand har haft det som ung, men ret mildt. Derfor han blrv tjekket som det første inden han blev diagnosticeret med CLL. Det er nemlig samme symptomer som du selv skriver.
    En klassekammerat fik det i 9. Han var vældig syg og blrv indlagt. Ingen alkohol og ingen motion i lang tid. Trist for en fodboldspiller og en ung mand glad for fester.
    God bedring smiley


  • #72   31. okt 2023 Jeg har været noget så bange og ikke blevet taget alvorlig.
    Jeg stoler jo ikke på lægerne når de siger der ikke er noget farligt.
    Jeg kan ikke helt regne ud hvornår jeg har haft kyssesyge, men når man lige har været så enormt dårlig tænker jeg, at det kunne være på det tidspunkt. Jeg forstår ikke helt at aflæse blodprøverne



  • #73   31. okt 2023 jeg kan godt forstå du har været bange, og i den forbindelse er det bare ikke iorden man ikke bliver taget seriøst ... men ÅHHH hvor jeg kender det, har man diagnose(r) i forvejen så er det mere end svært at blive udredt for noget andet/nyt ...
    Jeg er ofte i klemme med mine holdninger til nutidens læger og så det at jeg har en lægedatter, hun er så heldigvis kirurg og ikke en der skal diagnosticere som fx de praktiserende læger som når jeg tænker på vores gamle læge, slet ikke virker dygtige og indsigtsfulde nok, hvis man i det hele taget kan få en tid ved dem indenfor rimelighedens grænser ...


  • #74   31. okt 2023 Ja andre diagnoser er ikke altid nogen fordel.

    Sidst jeg var hos egen læge sagde han, vi kommer det nok ikke nærmere og det gør en anden læge heller ikke.

    Så lige et lille hint om, at jeg behøver ikke opsøge andre.

    Jeg vil så skifte læge nu


  • #75   31. okt 2023 Du bør i høj grad skifte læge!

  • Eva
    Eva Online Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.009
    #76   31. okt 2023 Jeg havde kyssesyge, da jeg gik i gymnasiet.

    Det er efterhånden mange år siden, men jeg husker udmærket, hvordan det føltes. Min hals gjorde så ondt, at jeg ikke var i stand til at spise andet end kartoffelmos, og jeg var så træt, at jeg faldt i søvn, bare jeg satte mig ned på en stol. Behandlingen bestod i princippet i Panodil for at tage smerterne, men jeg kunne ikke synke pillerne, så der var ikke rigtigt noget at gøre, bortset fra at sove …

    De første par dage husker jeg egentlig ikke ret meget af bortset fra smerterne. Min far fortalte, at jeg ikke engang kunne holde mig vågen til at tale med lægen, da han ringede med prøvesvar, og mine forældre fik besked på, at jeg under ingen omstændigheder måtte være alene de første dage, og så skulle de ringe efter en ambulance, hvis jeg fik problemer med at trække vejret.

    Det blev heldigvis ikke værre, men jeg tilbragte for første og - hidtil - eneste gang i mit liv næsten to uger i sengen, før jeg kunne komme i skole igen. De første tre måneder måtte jeg ikke få pulsen op, og alkohol var absolut no-go. Jeg var lige begyndt i 3.g, så jeg var alt andet end begejstret for lægens besked, men det kom nu helt af sig selv; et minimum af et forsøg på en løbetur eller et par mundfulde alkohol udløste så stærke mavesmerter, at det slet ikke var et problem at lade være smiley


  • #77   31. okt 2023 Hold da op Eva smiley
    Jeg har ikke haft vanvittigt ondt i halsen, hvis altså det har været det der har været på spil de sidste måneder.

    Jeg må vende den med endokrinologisk når jeg forhåbentligt kan få lægen i tale i denne uge


  • Eva
    Eva Online Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.009
    #78   31. okt 2023 Det var virkelig slemt! Jeg havde i et par måneder døjet med tilbagevendende halsbetændelser, men det var ingenting i sammenligning med kyssesygen. Og for en 18-årlig, der har travlt med skole, arbejde og diskoteksbesøg var det omtrent verdens undergang smiley

  • #79   31. okt 2023 min yngste havde jo også haft mange halsbetændelser, og faktisk også bihulebetændelser, kan ikke huske hvor længe det stod på til hun blev full blown syg, men det blev hun i sommeren 2008, vi havde i nogle år sparet sammen til den store 20 dages USA tur, selv ungerne havde sparet sammen til det de ville købe (dengang var dollaren i god kurs) og de skulle fx være med til at betale til en helikopter tur over Grand Canyon.
    Hun blev syg på køretur fra San Francisco til Los Angeles .. vi havde en overnatning, tror stedet hed Sct Louis Obispo ell.lign, der var vi på hospitalet, kan ikke rigtig huske hvad det skete der ... men da vi landende i Los Angeles havde hun simpelthen så høj feber, når bare man lagde en hånd i nærheden af hendes pande så kunne man føle varmen .. det var ikke fedt at være afsted på egen hånd. jeg var i kontakt med en veninde der skulle finde muligheder for jeg kunne flyve hjem med hende .. der var stadig Washington og Ny York tilbage .. men vi kom så på endnu et hospital og fik udskrevet noget heftigt penicillin, så da hun havde fået det 2-3 dage fik hun dag noget ud af den sidste del af turen ... men det var ikke en rar oplevelse ... hun fik det efterår fjernet sine mandler ..


  • #80   31. okt 2023 Hold da op Hanne smiley

  • #81   1. nov 2023 Så er jeg ankommet til indlæggelse i Odense
    Det er ret spændende, for jeg ved ikke hvad de vil gøre.
    Evt operere i halsen igen, så kommer jeg hjem i dag, eller fjerne tuben, så skal jeg blive her 4 dage.
    Den her gang har jeg godt nok sommerfugle i maven
    God dag til alle


  • #82   1. nov 2023 Krydser alt for dig Anni.

  • #83   1. nov 2023 Positive tanker til dig Anni smiley

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 46 Emner: 12 Svar: 1.527
    #84   1. nov 2023 Ti fingre krydsede for dig, Anni - og masser af gode ønsker.

  • #85   1. nov 2023 Krydser fingre for at du får den tube ud.

  • #86   1. nov 2023 Så kom coronabussen lige forbi.

    Jeg har passet syge børnebørn søndag og mandag, mandag aften blev jeg så ramt.
    Jeg holdt fri i går, og slappede bare af.

    Men jeg er på ingen måde så hårdt ramt, som min søn og svigerdatter.
    Hos mig føles det bare som en kraftig forkølelse.
    Jeg gætter på, at den vaccine, som jeg fik den 21. oktober, har taget toppen.

    På komfuret står en dejlig grøntsagssuppe med gulerødder, kartofler, hokkaido, løg, hvidløg, ingefær og chili. Den skal bare blendes og så skal den have et skud piskefløde smiley


  • #87   1. nov 2023 Anni..Håber det bliver som du allerhelst vil have det, og som fungerer bedst..

    God bedring Lise-Lotte


  • #88   1. nov 2023 Jeg håber, du endelig slipper med tuben, Anni. Krydsede fingre.



  • #89   1. nov 2023 Tak Hanne.
    Jeg er nu ikke så hårdt ramt, så det går nok smiley


  • #91   1. nov 2023 Er du ok Anni?

  • #92   1. nov 2023 Jeg græd da jeg gik fra lægen. De ne gang ikke af frustration, men af glæde, for tuben er væk. smiley
    Jeg får nogle mega dyre plastre til at sætte over hullet til små 30 kr pr styk.
    Desværre virker de ikke for mig, de falder af i løbet af 5 minutter fordi jeg sveder så meget på grund af noget medicin.
    Det bliver et stort problem om natten


    profilbillede
  • #93   1. nov 2023 Hvor dejligt Anni smiley

    Så håber jeg bare, at plaster-problemet bliver løst.

    Skal du så bare i bad nu smiley


  • #94   1. nov 2023 Det bliver godt at undvære tuben. Har apoteket ikke noget andet, der virker? Jeg har også teflon hud. Plaster falder af efter kort tid. Det er meget irriterende.

  • #95   1. nov 2023 En sygeplejerskerne og mig har eksperimenteret men det næste problem er, at jeg ikke har en hals efter kræften, så det er ikke nemt at få lukket det hul i halsen så det holder. smiley

    Det ser ikke kønt ud, men jeg er jo også selv levet grim efter kræften. smiley

    På grund af mine staffelikokker skal Jeg altid have enestue, det er ret fedt, bortset fra den her gang, hvor jeg har fået værelse uden bad og toilet. Så har fået en bækkenstol smiley
    Det er helt ok, der er intet der kan ødelægge it humør i dag. smiley


    profilbillede
  • #96   1. nov 2023 Lise Lotte, jeg kan ikke få rigtig bad før om 8 - 14dagenår hullet har lukket sig helt. smiley

    Susanne, det er skide irriterende.
    Alt det vi har viklet om halsen virker hellere ikke.
    Jeg må finde på et eller andet inde sengetid. smiley


  • #97   1. nov 2023 Jeg håber, at du finder ud af noget, der holder. smiley

  • #98   1. nov 2023 Du må få Kirsten til at sy et helt specielt halsbånd til dig smiley

  • #99   1. nov 2023 God bedring Lise Lotte

  • #100   1. nov 2023 God bedring til alle der er syge. Ingen nævnt og ingen glemt.

    smiley


  • #101   1. nov 2023 Tak Anni og Susanne smiley

  • #102   1. nov 2023 Åh hvor er jeg glad på dine vegne, over at du slap af med den tube. Krydser fingre for at der kommer en plaster løsning hurtigt. Nu skal du sgu have noget medgang smiley

  • #103   1. nov 2023 jubiii, tillykke, det har du sørme også ventet på længe ... min mands moster var strubeopereret, hun havde sådan nogle små halsedisser hun altid gik med der lige tog hullet ...

    og fedt, du når i bad inden jul smiley


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 46 Emner: 12 Svar: 1.527
    #104   1. nov 2023 Hvor er det dejligt at høre, at du endelig endelig er sluppet af med tuben, Anni. Jeg håber, sygeplejerskerne tryller et eller andet genialt frem til at dække hullet.

    God bedring, Lise-Lotte.


  • #105   1. nov 2023 Tak Isabelle, jeg må nok stoppe med at blande snot med Viktor på 1 år smiley

  • #106   1. nov 2023 Hvor er dejligt at læse Anni :), stort tillykke med at den endelig røg ud.

    Rigtig god bedring Lise-Lotte. Synes godt nok der er en del med corona lige nu


  • #107   1. nov 2023 Tak Staff...

  • #108   1. nov 2023 Anni, stort tillykke med endelig at slippe af med den forhadte tube. smiley

  • #109   1. nov 2023 Dejligt at tuben er væk nu, Anni. Jeg håber, I finder en løsning på plasterproblemet.

    Vil en forbinding ikke kunne holde noget gaze eller lign. på plads ? Eller er det en alt for simpel løsning.


  • #110   1. nov 2023 Jeg har gaze under nu og noget meget klistred 8 cm ind om nu, det fungerer ikke, da det ikke lukker helt til og så ånder jeg gennem hullet i halsen, hvilket ikke er så godt fordi det giver infektioner

  • #111   1. nov 2023 En bagatel men hvor er jeg træt af at være træt. Og når jeg så kommer i seng, kan jeg ikke sove. Hvis jeg kommer i seng altså. Det gør jeg så langt fra hver dag.

    Og så er jeg træt af nældefeber og ikke at vide, hvad det er, at jeg ikke tåler. Nu har jeg næsten droppet al smertestillende. Det gør så heller ikke søvnen bedre. smiley smiley smiley



  • #112   1. nov 2023 @ susanne ... øv det er også træls ... jeg har i perioder glæde af baldrian 3 piller før natten .. ved andre har glæde af allergipiller, netop dem der sløver, og så tager de jo kløen en tid ..

  • #113   1. nov 2023 Susanne, har du prøvet med allergipiller?

    Jeg er også meget træt, kommer ikke i seng før ved to - tre tiden, og så tager jeg en skraber om eftermiddagen.
    Des mere jeg sover, des bedre får jeg tiden til at gå.


  • #114   1. nov 2023 Jeg får antihistamin. Men de dæmper jo kun symptomerne.
    Det klør og gør ondt.


  • #115   1. nov 2023 Så gå til dermatolog og få lavet en allergitest. Det er da ikke til at holde ud.

  • #116   1. nov 2023 Kan man "bare" gå til en dermatolog uden henvisning?

  • #117   2. nov 2023 Susanne, desværre ikke, men din læge giver dig vel en henvisning.

  • #118   2. nov 2023 Men du kan selv bestemme hvilken dermatolog du vil behandles af.

  • #119   2. nov 2023 Og igen er jeg heldig
    Jeg har allerede fået lov til at komme hjem.
    Normal skal man blive i 4 dage, men de mente, at jeg var så selvstændig at jeg nok skulle klare mig selv om der opstår problemer smiley


  • #120   2. nov 2023 Anni, desværre ikke.
    Og vi har kun en i nærheden, så udvalget er begrænset.


  • #121   2. nov 2023 Er der ikke dermatologer i både Åbenrå, Sønderborg, Tønder mm?

    Hvis der kun er en, så ma man jo gå til den ene og det er vel bedre at blive udbredt frem for at leve i et "klø helvede"


  • #122   2. nov 2023 Det er lidt svært uden henvisning. Der er i hvert fald en i Sønderborg på Perlegade. Jeg ser lige, om der er elevator. Men igen så længe lægen ikke laver nogen henvisning, kommer jeg ikke så langt.

  • #123   2. nov 2023 Jamen du skal bede lægen om at få en henvisning.
    Nægter han, så siger du at du går videre med det eller skifter læge.


  • #124   2. nov 2023 hvorfor skulle lægen ikke ville henvise ..

  • #125   2. nov 2023 Hun er nok ligeglad med trusler. smiley smiley

  • #126   2. nov 2023 Er der nogen der forstår sig på blodprøveresultater?
    Det er blot omkring den kyssesyge, som jeg ikke helt forstår at aflæse.
    Det er noget med hvor længe siden det er, at man har haft den.
    Noget med større eller mindre end ( selve tallet)


  • #127   2. nov 2023 næh, kan du prøve at skrive hvad der står ? måske kan man regne det ud

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 46 Emner: 12 Svar: 1.527
    #128   3. nov 2023 "hvorfor skulle lægen ikke ville henvise .."

    Jeg kender flere (to) smiley ), hvis læger ikke har følt for at henvise til specialister. Det fandt de ikke nødvendigt.


  • #129   3. nov 2023 Hanne de ser sådan ud:

    Epstein - barr virus

    EBNA IgG positiv 7.54
    VCA positiv 4.09
    VCA IgM negativ 0.00


    profilbillede
  • #130   3. nov 2023 Vl din læge ikke fortælle dig det, hvis du ringer elle skriver til vedkommende ?


  • #131   3. nov 2023 @ Staff ... nej det fatter jeg heller ikke noget af .. Men som Anni siger, din læge må da kunne forklare ..

  • #132   3. nov 2023 Jeg fik taget blodprøverne i september og af alle de læger jeg har været i hænderne på, er der ikke en eneste der har nævnt det.
    De ved jo alle at jeg har været vildt dårlig og mega bange. Så tænk hvis jeg kunne finde ud af, at det var det her der var på spil, og så kan jeg måske slappe lidt bedre af.

    Jeg har ringet til endokrinologisk som har taget prøven, og det gjorde jeg i starten af oktober, og de har heller ikke vendt tilbage smiley


  • #133   3. nov 2023 @ Staff ... det er for dårligt, men er det ikke hurtigere at komme i kontakt med din praktiserende læge og bede om en forklaring på de prøvesvar ... sig du går og er konstant nervøs og spekulerer, det må de ikke sidde overhørigt ..

  • #134   3. nov 2023 De ved det desværre godt, og perioden hvor jeg har været så dårlig, puttede de bare under pakken, angst.

    Jeg kunne jo mærke at min krop rasede med et eller andet, og jeg havde ikke angst, men fik angst over ikke at blive lyttet til smiley

    Derfor havde jeg håbet at kunne være bedre forberedt inden de smækker det under noget igen


  • #135   3. nov 2023 selv om de ved det, så bed om en forklaring på prøverne, det er jo kun fagfolk der kan forklare dem ..

  • #136   3. nov 2023 Staffmom jeg skal prøve at spørge Niels om ikke han kan kigge i sine blodprøver og forklaringer. Der blrv jo også taget for Ebstein-barr under hans udredning pga de hævede lymfeknuder. Måske han ved mere om tolkningen. Han er jo snart uddannet smiley hahaha

  • #137   3. nov 2023 Det må du gerne Louise smiley

  • #138   3. nov 2023 Staffmom udfra dine tal tolker Niels det som om du ikke tidligere har haft infektionen. Så hvis du har noget er det nu og ikke tidligere.
    Hvad siger dine leukocytter?


  • #139   3. nov 2023 De har været inden for normalen

  • #140   4. nov 2023 Nu var jeg lige så glad for at jeg endelig var kommet af med tuben, og jeg har virkelig nydt de to dage. smiley
    Nu er det åbenbart slut. smiley
    Siden middag har jeg ikke kunnet tale og har ret meget ondt i venstre side af halsen. smiley
    Det er den side som var hårdest ramt af kræften. Måske er det kræften der er kommet tilbage? smiley
    Nå, men jeg skal til onkologerne den 24, så får jeg svar på hvad der er galt. smiley


  • #141   4. nov 2023 Jeg håber virkelig at det går over igen. Det er da træls, at det skal være sådan, når du nu endelig er sluppet af med tuben.

    Pøj, pøj.


  • #142   4. nov 2023 Øv, forhåbentlig da ikke kræft igen, Anni. Jeg krydser fingre for at det ikke er det.

    Nu ved jeg jo ikke, hvordan tingene sidder/sad i forhold til hinanden, men kan det ikke være knyttet til, at tuben er kommet ud ? Når det er så tæt på tidsmæssigt, at den er taget ud, så er det svært at tro, at der ikke er en sammenhæng.

    Men under alle omstændigheder øv, når du nu lige skulle have det godt.


  • #143   4. nov 2023 Krydser fingre for at det bare er noget forbigående. smiley

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 46 Emner: 12 Svar: 1.527
    #144   4. nov 2023 Æv, æv, æv og ÆV, Anni.
    Jeg håber, at smerterne er forbigående og ikke har en skid med kræft at gøre!!!


  • #145   4. nov 2023 Pudsig at det altid er op til en weekend sådan noget kommer. smiley
    Tror ikke, at det er efterveer fordi tuben er kommet ud.
    Det sidder samme sted, hvor kræften var værst og føles på samme måde som dengang, samt at mit venstre øre også er ret øm, og hævet lymfekirtel.
    Måske skulle jeg ringe til Odense på mandag hvis ikke det er væk.
    Ikke fordi jeg er så nervøs for at det er kræften som er vendt tilbage, men for hvis det er kræft, så vil jeg ud og bruge min opsparing, hat jo ingen arvinger. smiley

    God weekend til alle. smiley


  • #146   4. nov 2023 @ Anni øv øv .. men selvfølgelig skal du under alle omstændigheder ringe til Odense mandag og få en snak, måske har de en forklaring, måske skal du lige tjekkes . og IKKE vente til den 24.
    Og får du meget ondt så bør du vel kontakte en vagtlæge


  • #147   4. nov 2023 Store fremskridt - jeg kan hviske lidt smiley

  • #148   4. nov 2023 Ej Anni sikken noget. Kan det ikke være en eftervirkninger eller noget du har skrabet til dig på sygehuset?
    Håber det bare er "startvanskeligheder" smiley


  • #149   6. nov 2023 Jeg har halsbetændelse og betændelse i mit øre, så ikke kræft smiley
    Og jeg kan hviske. smiley

    Da jeg fik fjernet tuben i onsdag var hullet på størrelse med min tommelfinger negl.
    Allerede dagen efter var hullet halveret, men nu går det godt nok langsom.
    De sidste to dage er det ikke blevet mindre.
    Sådan har det set ud de sidste par dage.


    profilbillede
  • #150   6. nov 2023 Halsbetændelse og betændelse i øret er da øv, men trods alt bedre end kræft.
    God bedring Anni smiley


  • #151   6. nov 2023 God bedring Anni. Godt at det trods alt ikke var værre. smiley

  • #152   6. nov 2023 Tak tak

  • #153   6. nov 2023 Åh det var trods alt positivt Anni. God bedring!

  • #154   7. nov 2023 Godt det "kun" var halsbetændelse. Det er ikke rart, men det går dog trods alt over af sig selv.

    God bedring.


  • #155   7. nov 2023 God bedring. Håber hullet speeder lidt op

  • #156   7. nov 2023 Håber jeg også.
    Jeg venter jo på at jeg kan komme i bad, hvor jeg kan stå og lade det varme vand risle ned over mig.
    Men bare det at jeg kan pudse næse igen er en velsignelse, det er også en af de ting jeg har savnet de sidste par år.


  • #158   12. nov 2023 Indica, sådan noget slidegigt kan gøre livet surt for en.
    jeg har også slidegigt i ryggen, håndled, den ene albue og knæene.
    Ryggen er det værste, men jeg nægter at spise smertestillende.
    Lægen har tit tilbudt mig depotmorfin hvilket jeg tit har lyst til, men morfin giver forstoppelser og det gider jeg ikke at kæmpe med, har nok andet i forvejen.
    Laver du ikke nogle øvelser for at styrke musklerne i ryggen og går til fys ?

    Halsen har det stadigvæk skidt, tror ikke rigtig på at det er halsbetændelse, den gør vanvittig ondt nogle timer, somme tider lukker halsen i korte øjeblikke, hvor det er svært at få luft, og så pludselig er det væk i en timestid. Sådan gør halsbetændelse vist ikke.
    Jeg skal til halslægerne Odense den 24, og til onkologerne den 29, så spændende vad de finder ud af.


  • #159   12. nov 2023 åh øv Anni og Indica .. håber I snart får periode med lindring og løsning ..

    Jeg har også slidgigt og jo Fibro. jeg oplever klart efteråret som det mest smerteplagede ..

    nogle gange ville jeg ønske at man lige kunne bytte, så os med smerter kunne prøve nogle dage uden (kan på ingen måde huske hvordan det føles) og de der ikke har smerter kunne prøve hvordan det er og samtidig ikke vide hvornår og om det bedres .. jeg mangler SÅ ofte forståelse blandt andre for hvordan det er . ja de siger "ja det forstår vi" men deres ageren viser ofte det modsatte


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 46 Emner: 12 Svar: 1.527
    #160   12. nov 2023 Jeg har så uendelig ondt af jer med konstante smerter smiley
    Min yngste døjer meget med mavesmerter - har også ondt nærmest konstant. Han har prøvet alverdens såvel autoriseret som alternativ behandling. Intet har hjulpet mere end max et par uger.


  • #163   12. nov 2023 Jeg kan desværre ikke fungere uden smertestillende. Et er slidgigt og diskusprolaps, men mine modicforandringer gør, at jeg altid har ondt, og at jeg vågner mange gange i løbet af natten og skal vende mig. Jeg har udstråling i venstre ben, som sover konstant, og derfor kan jeg dårligt mærke mine tæer eller bevæge dem.

    Foruden problemer med smerter i armene.

    Jeg har for nylig valgt at stoppe med morfin, da jeg var træt af problemer med maven, og da jeg alligevel ikke kunne mærke forskel på, om jeg tager dem eller ej ud over på maven.

    Og så har jeg skiftet smertelindrende medicin pga pludselig opstået allergi over for det oprindelige produkt. Fik jeg ikke smertestillende, ville jeg nok være sengeliggende, hvilket næppe ville gavne mine smerter heller. Ulempen er dog, at jeg bliver vildt svimmel af mit smertestillende.


  • #164   12. nov 2023 jeg bruger også smertestillende, men har erfaret at muskelafslappende sammen med Ipren og Panodil faktisk virker bedre end morfin .. får Baklofen ..

    @ Isabelle, har hun prøvet en dygtig akupunktør ? jag havde ondt i maven en stor del af forår og forsommer, prøvede så en akupunktør og det har virkelig gjort en forskel ..


  • #165   12. nov 2023 Hvor meget mit gigt plager mig er ikke ahhængig af vejret.
    Jeg kan have virkelig ondt en varm sommerdag, og så have det nogenlunde en trist kold dag.
    Jeg har så været heldig at jeg hele min barndom og ungdom har været sund og rask og fået lov til at nyde livet
    Jeg vågner en 3-4 gange om atten, hvor jeg lige må op og sidde et par minutter

    Min drøm er også, at jeg en morgen, vågner hvor jeg frisk og smertefri, men det kommer jo aldrig til at ske.

    Men man kan nu også vænne sig til smerter, det har jeg gjort.
    Og jeg har det lige som Indica, jeg vil ikke spise flere tabletter end højest nødvendigt.

    Hanne, det var da en udmærket ide med at bytte,for der er virkelig mange der ikke kan forstå hvordan det er.
    Der er ikke mange der ved, hvordan jeg egentlig har det, bortset fra min søster og min nabo og så selvfølgelig mine læger.

    Susanne, hvis du bliver svimmel af dine smertestillende, så skal du have noget andet, man skal ikke gå og blive svimmel.
    Lige et spørgsmål udenfor emnet.
    Kommer du til Hedensted næste weekend?


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 46 Emner: 12 Svar: 1.527
    #166   12. nov 2023 " Isabelle, har hun prøvet en dygtig akupunktør ?"

    Det er jeg temmelig sikker på, at han har.


  • #167   12. nov 2023 Anni, de siger, at det kun er i starten, at man bliver så svimmel, men det er ikke min erfaring, så jeg tager kun en lav dosis til middag, så jeg undgår svimmelheden og en højere til nat.

    Ja, vi kommer til Hedensted om lørdagen takket være min veninde, der ligger bil og trailer til. Min bil er i stykker igen igen.


  • #168   13. nov 2023 Nå. Efter 5 uger på binyrebarkhormon, gik den ikke længere. Jeg skal trappes ud og "teste" om den dumme fod har tænkt sig at gøre ondt igen.

    Resultatet er bare at jeg her til morgen har måtte melde mig syg fra arbejde. Begge knæ gør ondt som ind i helvede, kæben er spændt, og man skulle tro jeg har bidt tænderne sammen hele natten, for mit hoved er bare ømt. Øv altså!

    Men altså .. foden gør ikke ondt ... endnu. Tænker slet ikke at den har opdaget endnu, at jeg tog den sidste binyrebarkhormon pille igår smiley


  • #169   13. nov 2023 Øv Liva, hvor træls, håber ikke at du får mere ondt nu hvor du er trappet ud af binyrebarken.
    Binyrebark er både godt og ondt, det kan hjælpe på problemerne, men har også nogle trælse bivirkninger, samt masser af senfølger.
    Man skal helst ikke tage mere af det end højest nødvendig.
    God bedring, håber, at du hurtig slipper af med smerterne og at foden holder sig i ro.


  • #170   20. nov 2023 Tak Anni. Det går desværre stadig forkert vej, så jeg har ringet til gigthospitalet og afventer at min reumatolog han ringer tilbage så vi kan ligge en plan, hvilket nok betyder jeg skal i en scanner.

    I mellemtiden så synes min krop at livet blev lidt for nemt, så jeg skulle ha flere udfordinger smiley Fredag nat blev jeg lagt ned med feber og mavesmerter og kulderystelser. Fortsatte hen til søndag aften hvor jeg ringede til vagtlægen der råbte vagt i gevær grundet mavesmerterne der nu befandt sig i højre side, så afsted med mig til Koldings vagtlæge kl. 20.05. Blodprøve hvor der blev målt infektionstal til 101 og et blodtryk på 140/95 .. Mistanke om blindtarmsbetændelse, så afsted med mig til akutafdelingen.
    Her blev målt en temperatur på 39,4...

    Samtale med sygeplejerske, læge, der blev taget flere blodprøver. Alle symptomer pegede på blindtarmsbetændelse, så medmindre blodprøverne viste noget helt andet, ville de åbne mig op og fjerne den.
    I mellemtiden fik jeg drop med antibiotika.

    Ny blodtryksmåling. 145/95. Ny temperaturmåling 39,7. Sygeplejersken var ikke heeelt fan af at kroppen bare slog igen smiley Drop med panodil og derefter drop med væske. Blodprøverne kom tilbage. Nu var infektionstallet altså 120 - dvs steget fra 101 til 120 på en time.

    Kl. 20:05 var jeg til vagtlæge, 23:30 lå jeg på operationsbordet.
    Kl. 02 var jeg på opvågningen og fik at vide at den der stakkels læge havde åbnet op til en sund og rask blindtarm der havde grinet af hende smiley Så den er pakket pænt på plads og der er lukket igen.

    Tilgengæld så havde operationen løst alt andet. Hovedpinen er væk, feberen er væk ( temperaturen er gået fra omkring 40 til 36), blodtrykket er fuldstændig normalt. Mavesmerterne er der endnu, men sidder mere "bredt.." og nok egentlig også hvor de har lavet operationen nu.

    Så jeg fik lige en overnatning på Kolding Sygehus, inkl. en god nattesøvn hjulpet på vej af fuld narkose.. jovist, alt for at min krop bare kunne grine lidt af lægerne smiley


  • #171   20. nov 2023 hold da op, så ingen forklaring på det høje infektionstal ?

  • #172   20. nov 2023 Overhovedet ikke. De konkluderede at da det var faldet her til morgen med de nye blodprøver (Fra 120 - 113) at så var det nok stille og rolig på vej ned ligesom feber og blodtryk, men ville tage længere tid. Og den tid synes de, jeg lige så godt kunne bruge i min egen seng, som en af deres.

    Tror også de var lidt småtrætte af at skifte hospitalstøj på mig og lagen på sengen.. jeg kampsvedte min vej gennem alt smiley


  • #173   20. nov 2023 Hold da op, men godt at den unødvendige operation i det mindste gav lindring på alt det andet.
    Jeg troede ellers at man kunne se blindtarms
    Betændelse kunne ses ved scanning.
    Og det er så træls, når man ikke ved, hvad og hvorfor man har det sådan.
    Ønsker dig rigtig god bedring Liva smiley

    Jeg har også haft feber ondt i maven og kvalme fredag og lørdag, men så var det overstået, bortset fra kvalmen.
    Har hørt at flere har sådan noget i de her dage.


  • #174   20. nov 2023 Min søn har været syg i 14 dage nu og dette er så starten på 3. uge. Han var ved lægen og fik standard konklusionen... virus.


    God bedring Liva.


  • #175   29. nov 2023 I fredags var jeg hos onkologerne i Odense, og det er mig en gåde, at de ikke har set, hvordan min hals har det. smiley

    I dag var jeg så hos øre, næse hals lægerne, og Christine - lægen var ret chokeret over, hvordan det ser ud i min hals.
    Den er hævet, ildrød, fyldt med sår og skorper, den skulle ligne noget som var blevet revet med et rivejern. smiley
    Hun kunne godt forstå at jeg havde så vanvittig ondt og at jeg ikke kunne tale.
    Hvorfor halsen ser sådan ud, havde hun ikke rigtig nogen forklaring på, ikke andet end at det kunne være nye stråleskader. smiley
    Men typisk for mig, hvis jeg fejler noget så er det mange gange sådan noget, som man ikke ved hvorfor og hvordan. smiley
    Selv om der ikke er tegn på infektion, så har jeg fået to forskellige slags antibiotika, og desværre også prednisolon, som jeg helst ville undvære, men så ondt som jeg har sluger jeg næsten hvad som helst, og presnisolon plejer at hjælpe rimelig hurtig. smiley
    Hullet lukker sig ikke som det skal, så det skal nok syes, men det turde lægen ikke når min hals har det så elendig, for hvis halsen hæver mere, så vil jeg få brug for hullet. smiley
    Jeg skal til kontrol på fredag og igen torsdag i næste uge, så håber jeg at halsen har det bedre. Jeg drømmer jo stadig om er rigtig julebad. smiley

    Og nu kræftfri i 2½ år kræftfri smiley


  • #176   29. nov 2023 Det er sgu ikke fair, at du skal have det sådan Anni.
    Krydser alt for dig på fredag.


  • #177   29. nov 2023 Jeg kan jo klare det.
    Hellere mig end et lille barn eller et ungt menneske der skal til at starte livet. smiley



  • #178   29. nov 2023 Du er sgu for sej Anni smiley

  • #179   29. nov 2023 for fanden Anni,, øv men skader efter kræftbehandling er jo desværre ikke ukendt .. og ja man kan altid finde nogen der har det værre, eller det ville være værre for, men synes nu godt man må synes man er hårdt ramt .. håber behandlingen med det ene og det andet får hævelsen ned og smerterne væk ..

  • #180   30. nov 2023 Jeg håber, at din hals får det meget bedre Anni. Det julebad er dig vel undt.

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 46 Emner: 12 Svar: 1.527
    #181   30. nov 2023 Det lyder altså voldsomt med din hals, Anni.
    Jeg håber, infektionen falder SÅ hurtigt - og halsen heler næsten lige så hurtigt.


  • #182   30. nov 2023 Det lyder rigtig grimt Anni. Jeg synes, hver gang der er fremgang for dig, så får du et spark tilbage, højst urimeligt. Men okay 2½ år kræftfri er jo i hvert fald super positivt.
    Men du er godt nok sej, den måde du takler det hele på. Jeg krydser også fingrene for, at din hals snart bliver i orden, og du kan få dit julebad.


  • #183   30. nov 2023 Tak, tak, jeg er nu ikke så sej, men at sætte sig i et hjørne, græde og have selvmedlidenhed hjælper jo ikke, tværtimod, tværtimod.
    Jeg er glad for, at jeg vist nok er arveligt belastet med sort humor og ironi, det hjælper en del. smiley

    Isabelle, jeg har ingen infektioner. Mine infektiontal ser fine ud og podningerne viser hellere ikke noget.


  • Mikes mor
    Mikes mor Online Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 27 Svar: 209
    #184   1. dec 2023 Håber også du får det meget bedre meget snart Anni smiley

    Så var jeg til samtale i dag på sygehuset.
    Det ser slemt ud sagde lægen da han så de nye billeder som er 2 uger gamle.
    De andre billeder vi så på sidste år var 1.5 år gamle der.
    Det var forværret. Men ikke så slemt som min gigt læge havde givet udtryk for.
    Men lægen sagde der er kun en ting at gøre nyt knæ.
    Så hentede han mappen og fandt først ledige tid.
    14 marts 2024……
    Blev helt paf….
    Vidste godt vi sku finde en tid hvis det var muligt.
    Havde håbet lidt marts ikke før jul mine hunde skal ikke passes eller i pension i jul og nytår.
    Og tænker med sne os videre og ud at gå. Så er det måske bedre med marts.
    Og så siger han 14 marts smiley


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 46 Emner: 12 Svar: 1.527
    #185   1. dec 2023 "Tak, tak, jeg er nu ikke så sej, men at sætte sig i et hjørne, græde og have selvmedlidenhed hjælper jo ikke, tværtimod"

    Nej - og det hører jeg jo også fra datter og svigersøn. Stort julekram til alle, der er ramt smiley


  • #187   1. dec 2023 Mike, på den ene side er det træls at der er så lang ventetid, på den anden side er det godt, for så er vinteren forbi, og du har tid til at træne hundene til krykker og løbe ved scooteren.

    NB. Hvis det er for koldt på scooteren, har Thansen køreposer til 300 kr.

    Ønsker for dig at du ikke har alt for mange smerter i ventetiden.


  • #188   1. dec 2023 Anni, tak for tippet om køreposen. Den er købt. smiley

  • #189   1. dec 2023 Jeg hader Prednisolon smiley

    Lige nu er det som at vælge mellem pest eller kolera
    Enten min smertende hals eller min diabetes
    Jeg har valgt min smertende hals, men hvor er jeg træt af det, for binyrebarken ophæver virkningen af diabetes medicinen som gør at jeg er hunde sulten, så tørstig at jeg kunne patte en død ko, samt at jeg skal tisse hver halve time og må igen kæmpe med forstoppelse smiley
    Nu må det efterhånden slutte smiley


  • #190   2. dec 2023 Hvor træls Anni. smiley

  • Mikes mor
    Mikes mor Online Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 27 Svar: 209
    #191   2. dec 2023 187

    Ja men det passer firmaet rigtig godt. For min makker er på vej tilbage efter en hjerneblødning. Han er på 13 timer om ugen.
    Så der er mere tid til at han kan komme op i tid.

    Firmaet kan få lært en op til mit job.
    Ser ud til at vi begynder at køre begge produktions linjer på 2 skift igen.
    Der er mange brikker som skal falde på plads
    Og jeg kan få trænet de ting med hundene der skal være på plads.
    Have en prøve pasning hos de private og hunde Pension ….
    Få fyldt fryseren og få lidt overblik over tingene.


    Det var da en god ide med køre pose til scooteren. Tak for det smiley


  • #192   2. dec 2023 @ Anni, ja det prenisolon er noget skidt ... fik en kur for noget tid siden, kunne pludselig ikke se ordentligt det skyldtes også den kur ..

  • #193   2. dec 2023 Jeg har det halve af natten og hele dagen kæmpet.med kvælningsanfald.
    Føj det er modbydeligt smiley
    Flere gange overvejede jeg at få naboen til at ringe 112 - kan jo hellere tale, så kan ikke engang selv ringe efter hjælp.
    Jeg håber, at det er på grund af Prednisolonen og tager ikke flere smiley
    Hvis ikke det er, så får de den her gang ikke lov til at sætte et rør i halsen på mig. Så må jeg lide de 5 minutter det vil tage for at blive kvalt smiley




  • #194   2. dec 2023 @ Anni ... føj det lyder rædselsfuldt, prednisolon skulle vel gøre det modsatte få evt hævelse til at falde ?
    Mon ikke du bør få fat i en læge/vagtlæge ? få naboen til det evt og høre hvad det er der er på spil ...


  • #195   2. dec 2023 Få fat i en læge Anni

  • #196   2. dec 2023 Det er virkelig ækelt.
    Har sat den trådløse dørklokke ind til naboen, så kan jeg ringe efter hjælp hvis jeg får behov for det
    Hvis jeg ringer til vagtlægen, så indlægger de mig i Odense og behandler mig med Lidokain, hvilket hjælper rigtig godt, samtidig med at der står en læge med et skalpel i den ene hån og en tube i den anden.
    Så nej tsk


  • #197   2. dec 2023 @ Anni, med det sygehusvæsen vi har i dag indlægges man jo ikke bare lige, så indlægger de dig er det jo fordi det er nødvendigt og det rigtige ... kunne det så ikke være Lidokain behandlingen var nok så de ikke sætter tube i igen ?

  • #198   2. dec 2023 Jeg vil ikke behandles mere hvis ikke det kan løses med tabletter
    Lidokain hjælper kun en dags tid.
    Enten må jeg komme over det eller dø..........


  • #199   2. dec 2023 smiley ... kan godt forstå man kan få nok og miste troen på generne bliver mindre og man får det bedre ... men du er jo trods alt kræft fri og kan håbe det er trælse og langvarige bump på vejen, men dog bump der på sigt overstås .. og jeg vil ikke skrive "kun" bump for forstår godt hvor udsigtsløs alt kan synes når det ene problem afløser det andet ...



  • #201   3. dec 2023 Ja tak, det har været en forholdsvis rolig nat. Jeg har fået sovet lidt, og der har endnu kun været et enkelt anfald her til morgen.
    Håber, at der ikke kommer flere.


  • #203   3. dec 2023 dejligt at høre ... krydser også for du slipper ...

  • #204   3. dec 2023 Jeg ønsker alt det bedste for dig Anni. smiley

  • #205   3. dec 2023 Tak Susanne, også til dig. smiley

  • #206   3. dec 2023 dette er ikke sygdom, men jeg har ikke lyst til at skrive det i de generelle tråde..
    For tid tilbage var jeg en af dem der sagde "jeg drømmer aldrig" velvidende alle drømmer, men jeg huskede absolut intet.
    Den senere tid, måske on and off i det sidste ½-1 år har det været anderledes. Jeg sover generelt dårligt, er vågen flere gange, ofte med smerter og skal finde anden sovestilling osv.
    Vågner ofte tidligt og de dage jeg ikke skal tidligt op læser jeg fx .. så falder jeg ofte i søvn igen ved 8 tiden og sover så en søvn hvor jeg drømmer forfærdeligt, det kan både være gode og mindre gode drømmer, det er ikke mareridt, men det der er, er at de er så virkelige, jeg fører samtaler med folk, der dem i rummet, er der mad involveret kan jeg smage det, drømmer jeg gør ting så virkeligt at jeg er i tvivl når jeg vågner og kan nærmest ikke forstå jeg ligger i min seng .. jeg synes det er voldsomt intenst og ikke så rart .... og så tænker jeg hvorfor smiley . Det er altid i den der 1-1½ times morgen søvn det sker ...


  • #207   3. dec 2023 Små irriterende hverdagsting. Afslag på opbevaring af kørestolen herhjemme. Så jeg kigger på ny bil.

  • #208   3. dec 2023 Hanne, jeg har hellere ikke drømt særlig meget
    Men efter jeg fik kræft drømmer jeg hver nat, og jeg kan de fleste gange huske drømmen når jeg vågner.
    Jeg er oppe en 3 - 4 gange hver nat, og det mest mærkværdige er, at når jeg lægger mig igen, så fortsætter drømmen der hvor den stoppede da jeg stod op.
    Hos mig virker det også som om at det er virkelig, men jeg er ikke bekymret over det.
    Måske er det fordi vi er fyldt med så meget elendighed og smerter at det er hjernens måde at slappe af og komme væk fra elendigheden et stykke tid.
    Men kunne også godt tænke mig at vide, hvorfor


  • #209   3. dec 2023 "og det mest mærkværdige er, at når jeg lægger mig igen, så fortsætter drømmen der hvor den stoppede da jeg stod op."

    Jeg har også haft en periode, hvor det skete for mig nærmest dagligt, eller skal jeg sige natligt. Det kunne være, hvis jeg vågnede og skulle på toilettet, men det kunne også være, at sidste nats drøm lige dukkede op, når jeg gik i seng om aftenen. Jeg fortsatte ikke som sådan drømmen, men jeg var lige kortvarigt tilbage, hvor jeg slap. Nogle gange meget tydeligt, andre gange bare stemningen.

    Det er underligt, hvordan sådan noget som drømme ændrer sig i forskellige perioder af ens liv. Nu sker overstående kun sjældent, og aldrig fra morgen til aften. Og når det sker, er det næsten altid mareridt, som er svære at slippe helt af med igen. Måske fordi de er så ubehagelige, at man vågner på grund af mareridtet, opdager at man skal tisse, og endnu ikke har glemt det, når man kommer i seng igen.


  • #211   3. dec 2023 Nå, jeg havde fået at vide, at jeg skulle opereres i hjernen, men det besluttede de sig for, at de ikke alligevel kunne. I mellemtiden har de så startet mig op på Gabapentin, hvor jeg tager max dosis nu. Neurologisk afdeling besluttede sig samtidig at afslutte mig, fordi jeg var gået fra en 9 på smerteskalaen til en 7-8.
    Fik at vide at jeg kunne få et forløb til folk med sygdomsangst. Det er simpelthen sygdomsangst, som gør at jeg ikke kan føle venstre side af ansigtet og at det hænger, så mit smil er skævt, at jeg ikke kan danne tårer på venstre øje, og at jeg har tågesyn på venstre øje hele tiden. De kan godt finde en ret stor blodkarfejl på skanningerne, men pludseligt blev jeg afsluttet og fik at vide, at mine symptomer/prøver var for difuse.

    Må ærligt indrømme at jeg har givet lidt op. Jeg har i årevis ikke haft et liv, og er gået glip af det meste af mine 20ere, fordi jeg har ligget i min seng. Jeg vil simpelthen så gerne have en uddannelse, have venner igen (jeg har venner, men meget, meget få, fordi hvem gider være venner med en, som aldrig kan deltage i noget som helst?), men jeg fungerer slet ikke i hverdagen, og Gabapentinen har bare gjort, at jeg sover endnu mere. Det eneste gode ved Gabapentinen er, at det har hjulpet på mine smerter fra min børneleddegigt.

    Øv jeg synes, det hele er noget lort. På 117 år.


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 46 Emner: 12 Svar: 1.527
    #212   3. dec 2023 Åh, hvor er det frygteligt for dig, Kathrine smiley
    Det lyder virkelig besynderligt, at dine symptomer skulle være sygdomsangst - helt forkert og uværdigt af lægerne at affærdige dig på den måde smiley

    Mht. drømme: Jeg har altid drømt - som barn den samme mareridtsagtige drøm i flere år. Som voksen forstod jeg drømmen - dvs den gav mening i forhold til mit liv og familie.

    Som regel kan jeg huske en drøm eller to, når jeg vågner.
    Hvis der er rod i mit liv, kører jeg gerne i bil og kan enten ikke finde vej eller huske, hvor jeg skal hen.
    Det er sket nogle gange, at drømme har hjulpet mig til at forstå situationer/konflikter. Har I andre prøvet dette?


  • #213   3. dec 2023 Kathrine hvor gør det mig ondt at du har det sådan.
    Kunne jeg forære dig noget livskvalitet, ville jeg straks sende dig en stor portion. smiley
    Jeg har ondt af jer unge mennesker som ikke kan få lov til at nyde jeres ungdom og have det sjovt. smiley
    Jeg har trods alt kunne nyde min ungdom og har haft et langt og rigtig godt liv.


  • #215   3. dec 2023 Tak begge to smiley

    Isabelle: Hele mit forløb har været kritisabelt. Havde jeg ikke haft min mor, som kunne hjælpe mig, så havde jeg ikke været her i dag. Hun har været/er en kæmpe støtte igennem alt det her. smiley
    Jeg har siddet og kigget symptomerne på sygdomsangst, og må ærligt indrømme, at jeg ikke kan genkende mig i det.

    Jeg synes i hvert fald, det er hårdt, og en anelse uretfærdigt. Jeg gik fra at være et aktivt menneske, som løb, red, hyrdede, vandrede, gik i skole, arbejdede etc., til at ligge i min seng og græde af hovedpine.

    Jeg får tit at vide, at jeg er utrolig stærk og et positivt menneske, hvilket jeg også er, men jeg er godt nok smadret psykisk nu. Læste forleden en kommentar på Facebook, som handlede om at vedkommende gjorde lidt grin med folk på offentlig ydelse, og at vedkommende også godt ville have penge for at sidde derhjemme.... Sjovt.... Jeg vil faktisk hellere arbejde og have en hverdag. Jeg synes ikke, det er sjovt at sidde sådan her.

    Anni du har ret ifht livskvalitet, men jeg synes nu også, at du fortjener at have en god livskvalitet smiley
    Det er frustrerende at se alle andre komme videre - købe hus, blive gift, rejse, få uddannelse etc. Eller, frustrerende er et forkert ord, fordi jeg er ikke jaloux på nogen måde. Jeg er bare ked af det, fordi jeg gad også godt leve, og man kan jo være nok så positiv, men det ændrer ikke på, at det er ensomt. Selvom jeg trods alt har en fantastisk familie og (få) venner.


  • #216   3. dec 2023 @ Isabelle ... altså nej jeg kan ikke sige jeg forstår noget bedre af mine drømme, men det er folk jeg kender der er med i dem, både nogle der er meget i mit liv her og nu, og nogle som jeg ikke har set længe som så pludselig dukker op .. men det er ikke sådan jeg forstår noget bedre ..

    @ Kathrine, håber du sammen med din mor har mod på at anke, gå til egen læge igen, skrive til medier, slå i bordet, få fat i en lokalpolitiker eller en lokal journalist (de opfordrer ofte til man kontakter dem hvis man har en "historie") eller lignende ... det der er ikke i orden ..
    bede om henvisning til privatpraktiserende neurolog evt der kan give en second opinion..


  • #217   4. dec 2023 Jeg er træt af at have spændingshovedpine, træt af at have ondt i kraniet, træt af bare at æde mere smertestillende og træt af, at blive glemt af lægerne på OUH.... træt med træt på.

  • #218   4. dec 2023 Kan jeg godt forstå And.
    Jeg er også træt af smerter, men meget mere af, at jeg ikke kan noget som helst fysisk mere.
    Men jeg kan bestemt ikke sige at lægerne på OUH glemmer mig, tværtimod.


  • #219   4. dec 2023 #212, Jeg vil ikke påstå, at jeg har forstået situationer eller konflikter i mit liv via mine drømme.
    Men der er nogle ting, der går igen, som f.eks. at mange af mine drømme har tråd tilbage til tidligere i mit liv. F.eks. da jeg flyttede til mit nuværende hjem gik der et sted mellem 10 og 15 år, og så begyndte jeg pludselig at drømme om mit tidligere hjem, nogen gange kom jeg tilbage dertil, andre gange foregik drømmen bare der. Andre drømme viser endnu længere tilbage f.eks. om heste eller arbejde ved landbrug, begge dele en del af min ungdom. Jeg drømmer aldrig noget, der foregår her, hvor jeg bor nu.
    Så jeg tror på, at drømme ikke bare er tilfældige.

    Mareridt hos mig er ofte noget med at køre bil, og miste kontrollen over bilen. F.eks. kører jeg baglæns for fuld speed og jeg kan ingen ting se, men jeg ved, at der er andre bilister og ting, jeg skal uden om. Det ender altid godt, og jeg rammer aldrig noget, men det er skræmmende. Jeg kører og har kørt meget bil uden uheld og er ikke en nervøs bilist, så jeg har ingen ide om, hvad det symboliserer. Men det må vel betyde et eller andet, siden det sker igen og igen.


  • #220   4. dec 2023 Anni - det forstår jeg så også godt smiley
    Sidst jeg var til kontrol, var i August. De ville give mig en tid igen til november - jeg hørte intet og ringede ind i oktober. De havde glemt mig, men jeg stod på deres liste. Hun ville med det samme sørge for, at jeg fik en tid. Hun spurgte hvordan det gik, og da jeg smed alle kortene på bordet, ville hun få en kirurg til at ringe til mig.. ingen af delene skete.. ringede igen en måned senere, samme smøre, vil igen give ny tid og sørge for en kirurg ringede.. ingen af delene skete..
    Ringede i fredags - jeg er stadig blevet glemt. Men kan få en tid i marts, hun vil booke mig ind, når deres system åbner for kalenderen.. og igen vil en kirurg ringe - jeg tvivler..

    Jeg er glad for at høre, at de husker dig! Dit forløb er trods alt også noget mere alvorligt end mit - så dig skal de også bare tage alvorligt smiley


  • #221   4. dec 2023 Hold da op And, det er da utrolig at sådan noget kan ske. Jeg er godt nok chokeret
    Det er vist et forløb Ekstra Bladet ville være interesseret i.
    Jeg har endda et kort jeg skal give til ambulance
    folk så de med det samme kører mig til OUH frem for Kolding eller Vejle hvis der sker mig noget.


  • #222   4. dec 2023 Anni - jeg tænker det er pga travlhed. Men selvfølgelig træls når man står i den anden ende, og bare gerne vil have lidt hjælp, til at få de skide smerter væk.. en eller anden dag skal det vel nok lykkes. smiley

    Det er virkelig fedt, at de sørger så "godt" for dig på den måde - med det forløb du har været igennem, så er det altså også dig fuldt ud undt. Jeg håber virkelig, at din hals snart bliver bedre, så du kan få dit længe ønskede julebad smiley


  • #223   5. dec 2023 Kæft mand.... har fået tid til behandling for sygdomsangst... har fået tid den 16 maj på Køge Sygehus. Går ud fra at jeg så bare skal leve i smertehelvede indtil da..... ikke at den samtale ville ændre på det, men....

    Øv jeg er sur. smiley


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 46 Emner: 12 Svar: 1.527
    #224   5. dec 2023 Det kan simpelthen ikke være rigtigt, Kathrine smiley smiley smiley smiley


  • #225   5. dec 2023 Forstår det slet ikke... har aldrig fejlet noget, hvor man ikke har kunne finde noget. Har f.eks. lige været i udredning for mavesmerter - det viste sig at være galdeblæren, og den skal fjernes. De siger jo selv at mine symptomer er diffuse ifht blodprøver, og skanningerne viser jo så blodkarfejl, men dertil at det så skulle være sygdomsangst.....

    Er lidt mundlam


  • #226   5. dec 2023 @ Kathrine, hvad mener egen læge ?

  • #227   5. dec 2023 Jeg er ikke lidt mundlam, jeg er MEGET mundlam smiley
    Har lidt svært ved at forstå, at der findes sådanne forløb.
    Med mit eget forløb er jeg yderst tilfreds, bortset fra min egen daværende læge da det startede kan jeg kun rose min behandling


  • #228   5. dec 2023 Egen læge virker lidt til at have givet op. Tror ikke, hun ved, hvad hun skal stille op.
    Jeg er virkelig en zombie ifht hvordan, jeg plejede at være.

    Blev fuldstændigt smadret efter en gåtur med hundene tidligere i dag. Har brugt resten af dagen på at kaste op, fordi jeg har været svimmel, og hele mit ansigt sover. Men jo, det er da angst. smiley


  • #229   5. dec 2023 der er jo frit sygehus valg i DK ... egen læge kunne jo henvise til andet sygehus for en anden vurdering .. eller som skrevet længere oppe en neurolog

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 46 Emner: 12 Svar: 1.527
    #230   5. dec 2023 Skift læge, Kathrine smiley

  • #231   5. dec 2023 Jeg er med Isabelle her, skift læge


  • #232   10. dec 2023 @ Anni ... kan ikke følge med, men var det ikke i går du skulle på hospital ? eller andet med halsen ?

  • #233   10. dec 2023 Hanne,det var jeg i torsdags, og skal igen på tirsdag og den 29.
    Christine - lægen siger at halsen ser bedre ud, hvilket jeg så ikke kan mærke, den gør stadig lige ondt.
    Der kommer også stadig kvælningsanfald, men det må jeg så leve med. Der kommer ingen tube i min hals igen.
    Har også raget en fæl svamp I munden til mig.
    Den er vistnok blevet kronisk.


  • #234   10. dec 2023 åh øv ... svamp kan være kronisk på den måde man altid hat lidt men det så blusser op i perioder ... det kan behandles ..

  • #235   10. dec 2023 Ja,men desværre går det også ud over mave tarm systemet

  • #236   10. dec 2023 Oh nej ikke også det. Håber det kan holdes nede Anni.

  • #237   10. dec 2023 @ Anni, ja ved det, lider desværre også med det i perioder, og det ender med at være en balance gang mlm at overbehandle og så behandle når man synes generne er for store ..

  • #238   14. dec 2023 Min søn føler, at der sidder noget fast i halsen på ham. I går var han ved læge. Han har sendt ham videre til operation af en udvækst i næsen. smiley

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 46 Emner: 12 Svar: 1.527
    #239   14. dec 2023 Stakkels din søn, Susanne smiley
    Jeg håber, operationen hjælper. Det må være rædselsfuldt at føle, at der sidder noget fast i halsen.


  • #240   14. dec 2023 Det er det også. Han har hoster meget og har svært ved at sove. Så må vi håbe, at det hjælper at få opereret næsen.

  • #241   14. dec 2023 Føj da Susanne.
    Jeg ved lige nøjagtig, hvordan han føler sig.
    God bedring til sønnen.


  • #242   14. dec 2023 Mange tak. smiley
    Ifølge lægen er der ca. 1 mdr. ventetid. Det kunne være værre.


  • #243   14. dec 2023 Håber at han får det ordnet hurtig.

  • #244   14. dec 2023 Tak, det gør vi også. For en autist der er ekstra sensitiv, er der rigtig længe at vente. smiley

  • #245   24. dec 2023 Har her til morgen læst den triste nyhed, at Tine er gået bort i fredags... Må hun hvile i fred

  • #246   24. dec 2023 smiley

  • #247   24. dec 2023 Ååh... havde godt tænkt hvordan det gik hende.. trist besked her i julen.

  • #249   24. dec 2023 Åh hvor trist.
    På den anden side er det godt at hun har fået fred


  • #250   24. dec 2023 Det var en trist nyhed at starte julen på smiley

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 46 Emner: 12 Svar: 1.527
    #251   24. dec 2023 Varme tanker til Tines familie og venner smiley
    Jeg håber og tror, hun har det godt, hvor hun er nu smiley


  • #252   24. dec 2023 Det er bare så trist ..

  • #253   24. dec 2023 Åh det var en trist besked smiley
    Hvil i fred Tine


  • #254   24. dec 2023 Trist nyhed at få. smiley smiley

  • #255   24. dec 2023 smiley

  • #256   25. dec 2023 smiley

  • #257   28. dec 2023 Jeg tror, at jeg har mellemørebetændelse igen. Godt at vi er hjemme til nytår.

  • #258   28. dec 2023 Så er det jo en tut til lægen.


  • #259   28. dec 2023 åh var det så slemt med Tine,,, hun var så optimistisk... R.I.P. Tine smiley

  • #260   30. dec 2023 Alt vores elendigheder kan fortsætte her. smiley

    https://www.hundegalleri.dk/forum/off-topic/1344034-sygejournalen_4


  • #261   5. jan Nå, jeg kan fortælle at jeg i november fik en henvisning til kirurgisk afdeling, fordi jeg har en galdesten siddende. Jeg fik en tid på Holbæk sygehus den 27 december, og kom ind til verdens sødeste kirurg. Han mente ikke, at det er galdestenen, som laver problemer, og han sendte mig til en gastro/koloskopi. Jeg blve opereret i onsdags, hvor han opdagede en masse små atypiske sår i maven, som blødte, når han rørte ved dem, og som ikke hænger sammen med mavestår, så de mistænker Crohn's.

    Jeg har samtidig fået indkaldelse til øjenafdelingen, hvor jeg skal undersøges af en øjenlæge med speciale i neurologiske sygdomme.

    Jeg var åbenbart ikke så skør, som jeg blev gjort til smiley

    Jeg har en god mavefornemmelse omkring 2024! Håber inderligt at det er året, jeg får mit liv tilbage! smiley


  • #262   5. jan Det er dejlig at der endelig sker noget, som så også lader til at være positiv.
    Jeg ønsker at 2024 bliver dit år, hvor alting bliver bedre. smiley


  • #263   5. jan dejligt du endelig bliver taget seriøst ... håber 2024 bliver et godt år for dig og os alle ..

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 46 Emner: 12 Svar: 1.527
    #264   6. jan Hvor er det dejligt at høre, at du bliver taget alvorligt OG taget hånd om, Kathrine smiley

Kommentér på:
Sygejournalen 3

Annonce