{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækklipning + afskaf haveaffald 1.660 kr.
  • Hænge stor lampe op 1.200 kr.
  • Fuge toilet 1.000 kr.
  • Afløbs ventil i håndvask sidder løst så vasken er utæt. 830 kr.
  • Sætte skab op badeværelse mm. 1.400 kr.
  • Opsætning af gardinstang 550 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Snik snak vol. 7 - nu med sommer
  • #1   23. maj Kender I det med at man har en hund der kaster op, og man bare bliver så glad når den endelig er frisk igen?

Og kender I så det med, at man ikke lige havde regnet med at ens anden hund ville rulle sig i førstnævnte hunds bræk smiley

Nå, men Ellie var sådan lige på kanten til at være fælde-fedtet, kombineret med spurteture i fugtig gylle, men nu kom det helt af sig selv. Og hvad er mere festligt at at skulle vaske en langhåret schæfer en lørdag aften smiley Men nu er hun vasket og blowet, og så må badeværelset vente til i morgen med at blive gjort rent.

Møghund!!!

• C.      B
    C. B Tilmeldt:
    aug 2024

Følgere: 19 Emner: 1 Svar: 200
    #2   23. maj Årh fik et minde i dag smiley elskede lille Seiko.

Hende savner jeg sådan helt ind i sjælen hver evig eneste dag!

profilbillede
  • #3   23. maj Vi har lige været ude på vores aftentur.
    Emmely var ikke helt sikker på, om hun gad.
    Sia ville gerne med, men hun skulle lige grave et kødben op, så det også kunne komme med smiley
    Det blev selvfølgelig en tur med mange stop, for sådan et ulækkert, gammelt kødben skal prøvesmages mange gange smiley
    Da vi kom hjem, fløj kødbenet ud I haven. Sia synes ellers at et gammelt kødben dufter fantastisk, jeg synes at det stinker, og her bestemmer jeg smiley

• #4   24. maj Så er haven ryddet for gamle kødben, og hundene har fået nye ben.
    Det foregår dog i køkkenet, da der er mange bier, brumbasser og hvepse i haven i dag.
    Desuden er Emmely i det store bur, når de får kødben. Den lille lort synes, at hun skal stjæle Sias kødben, hvilket Sia ikke synes er ok smiley

Faktisk burde jeg sidde på Langeland til vores årlige pinsefrokost. Vi plejer at være mellem 30 og 60 fra min fars side af familien. Det er bare så hyggeligt.
    Det er en tradition, som går mindst 70 år tilbage i tiden.

I år må jeg så bare prøve at slappe lidt af, så jeg kan blive frisk igen. Lige nu er jeg stadig meget øm og træt, og så strammer trådene i maveskindet.

• #5   24. maj Så går turen hjem til hundene, daddy og resten af familien. smiley

profilbillede
  • #6   24. maj Er du flyttet sammen med barnefar igen?

• #7   24. maj Vi har været i skoven for at træne eftersøg for første gang siden vores sidste katastrofale konkurrence. Det var i øvrigt MIG, ikke Ellie, det gjorde det til en katastrofe. Så Ellie var kæmpe klar på at give fuld gas, og dét er ikke altid verdens bedste idé i et kuperet terræn. Og skæbnen ville selvfølgelig, at hun smadrede ind i et træ. Hun peb højt, løb videre, peb igen og så løb hun ud til trækkeren og satte sig ned smiley

Vi afbrød og tjekkede hende, og det tyder på at hun har slået højre skulder. Hun blev skridtet af og blev lagt i bilen, og da vi var færdige tog jeg hende lige ud for at gå. Stadig lidt halthed. Vel hjemme fik hun en smertestillende, og så må jeg se hvordan hun går efter et par timers hvile. Jeg har bestilt en tid hos hendes massør/KST/osteopat, så hun lige kan blive mærket igennem og rettet, når smerterne efter slaget er væk.

Jeg HÅBER at det kan få hende til måske at sætte farten bare my ned fremover smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

Følgere: 149 Emner: 36 Svar: 4.883
    #8   24. maj #6
    Ikke for noget, Anne, men hvad rager det HG?

• #9   24. maj Jeg spørger bare. Hun skriver “hjem til daddy”, så jeg er nysgerrig. Jeg vidste ikke at det ville fornærme dig at spørge smiley

Jøsses da! Hvorfor er det et problem at jeg spørger? Jeg.ved godt at du er selvudnævnt HG-politi, men kan du uddybe hvorfor jeg ikke må spørge om det? Hvis det ikke var noget man skulle spørge om, havde Janni vel ikke skrivet som hun gør.

Men det ville klæde DIG at sige tillykke til Janni med babyen. Du har jo uden tvivl læst at baby er kommet til verden. Det er lidt dobbeltmoralsk at lege politi, men ikke gide at sige tillykke til den nybagte mor smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#10   24. maj Jeg HAR skam ønsket Janni tillykke - på Facebook smiley

ER du ikke lidt sart, Anne? Selvudnævnt HG-politi? smiley

Men ja, jeg synes altså ikke, det rager HG, hvem der er far til Jannis barn. Fornærmet er jeg ikke - hvorfor i alverden skulle jeg være det?

• #11   24. maj Hvor mange vol. 7 skal der være?
    Der er en anden med samme overskrift lige neden under på listen.

• #12   24. maj Susanne laver hendes egne, så de er ikke en del af denne serie smiley

• #13   24. maj Jeg er godt nok glad for, at jeg bor alene. Efter sådan en galdeblæreoperation udskiller man en masse luft. Det er dejligt at man bare kan fise løs, uden at genere andre. Hundene er heldigvis ligeglade smiley

• #14   24. maj Alle må ikke lege med i tråden her... eller?

• #15   24. maj Ikke for noget, Anne, men hvad rager det HG?

Ved du hvad, Isabelle, du er en mavesur, gammel kone, og når du formulerer dig som du gør her, så understreger du præcis det. Der var mange måder at spørge på, hvis du faktisk undrede dig, men den formulering kan kun afføde én reaktion, og det burde du vide. Som man råber i skoven, og alt det der.

Det klæder dig ikke at være gået fra en sød og omsorgsfuld dame til det her, og jeg har mere end en gang tænkt, om du er helt ok. For du er markant anderledes end for bare et år siden smiley

• #16   24. maj Malene, Susanne er bitter over at jeg kontrablokerede hende, og at jeg ikke fjerner blokeringen.

Jeg gider ikke synke til hendes niveau og skrive om hende, når hun ikke selv kan skrive i tråden, men for ikke så længe siden har jeg forklaret mig til Isabelle, og jeg er sikker på at hun kan hjælpe dig til den tråd, hvor jeg har forklaret hvorfor jeg ikke fjerner blokeringen.

• #17   25. maj Datteren og hendes efterskole skal spille til Royal Run i Randers idag smiley

• #18   25. maj og Ex-Svigerfar skal se Royal Run i Middelfart fra Kajak smiley

Han nåede ikke at få et løbenummer.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#19   25. maj Du misser aldrig en mulighed for at nedgøre mig, Anne - og jeg fatter STADIG ikke, hvad i alverden jeg har gjort dig.

OK, jeg kunne have spurgt "Hvad kommer det HG ved?" Meningen er den samme.

Er jeg blevet anderledes? Ja, mindre overskud har jeg helt sikkert fået, og du kender udmærket grundene. Men jeg synes nu stadig, at jeg er venlig 98% af tiden smiley

• #20   25. maj Verdens bedste makker fylder 4 år i dag smiley

Jeg tør næsten ikke skrive det, men hun ér blevet voksen på mange måder. Ikke at hun nogensinde kommer til at skrue ned for hverken gassen eller balladen smiley

Da hun stadig er lidt mærket af sammenstødet med et træ i går, fejrer hun dagen med spor og en ekstra soppetur i bækken smiley

profilbillede
  • #21   25. maj Du misser aldrig en mulighed for at nedgøre mig, Anne - og jeg fatter STADIG ikke, hvad i alverden jeg har gjort dig.

Jeg kan jo kun fortælle dig, hvad jeg har fortalt dig SÅ mange gange før, men jeg kan desværre ikke hjælpe dig til at forstå det. Jeg tror egentlig heller ikke at du har en interesse i at forstå det.

Men jeg synes at du skal gøre mig den tjeneste, at sætte mig på mental ignorer. Bare hop over mine indlægge - gå forbi dem, lad være med at kommentere, bare scrol videre. Så vil jeg gøre det samme. For tydeligvis kan jeg ikke skrive til dig, uden at du føler det som et angreb, og det orker jeg faktisk ikke. Du gør mig i dårligt humør, og det er mit liv for kort til!

• #22   25. maj Tillykke med Ellie smiley

Det er synd for Ellie, at hun bliver skadet igen og igen smiley

• #23   25. maj Lise-Lotte, med så meget fart, som der er på hende, er det et mirakel at der er gået 4 år før hun løb ind i et træ smiley

• #24   25. maj Tillykke til Ellie smiley

Jeg har - efter at fået min “ET phone home” (nummerpladen starter med ET, hvilket jo på alle måder er alt for morsomt), kan jeg undre mig over, at jeg var så lang tid om at gå over til fjenden smiley

Jeg er vild med ALT ved den smiley

Buret bliver bestilt når jeg får taget mig sammen- og det bliver væsentligt bredere og højere - det ser jeg også frem til smiley

• #25   25. maj Tillykke til og med Ellie smiley

Vi har været til Royal Run her i Randers. Ikke løbet men været tilskuer. Jeg tror altså jeg er ved at blive lidt gammel og blødsøden men jeg blev altså ret rørt over stemningen. Der var alt fra små børn, folk i kørestole, min mors kæreste på 87 år mfl med i løbet. Og den opbakning, klap og hujen smiley
    Og så var der jo boder, musik, ballondyr mm.

• #26   25. maj Tillykke med dit rumskib, Martine smiley Der er ret mange hundefolk, der har den. Mon ikke snart nogen fikser noget smart reol-halløj, som man kan sætte oven på et bur og udnytte højden i bagagerummet. Skal jeg på el, bliver det den. Selvom jeg synes den er grim, men ift. Buzz kan jeg godt leve med at den har det udseende, når nu den er så meget billigere end Buzz smiley

Pernille, det så vildt ud på billederne smiley Personligt er jeg lidt glad for at det er overstået, for hele kommunen har været på den anden ende de sidste mange uger. Men sikke en smuk dag at have fællesløb på smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#27   25. maj Til Louise smiley

https://www.facebook.com/reel/1218957023367792

Jeg forestiller mig, at du og din pony giver denne glæde smiley

• #28   25. maj Nu har jeg ikke været så meget nede i byen men jeg kunne godt forestille mig der var været lidt virvar op til. Vi havde svært ved at finde vej hjem

profilbillede
  • #29   25. maj Pernille - Min datter stod sammen med hendes skole, jeg så kort deres banner i tv da Kongen løb rundt om et hjørne og forbi dem smiley

• #30   25. maj Jeg ved ikke præsis hvor i byen de stod, men der var ikke langt fra Kongen løb forbi dem til han var i mål (Han løb 1 mile)

profilbillede
  • #31   25. maj De har lavet en story på facebook fra da Kongen løb forbi.

https://www.facebook.com/share/1CzdU6czY1/

Min datter står med banneret i en ternet nederdel smiley

• #32   25. maj Ej hvor sjovt, min niece går der også smiley var din datter med til at synge/spille?

• #33   25. maj Hun stod med banneret smiley Det er hende i den ternet nederdel smiley

• #34   25. maj Anne

Spøjst, jeg kender ikke en eneste, der har en?
    De har allesammen id buzz - i sort naturligvis smiley - men ingen pv5.

Jeg valgte den ikke udelukkende pga prisen- jeg valgte den også fordi der er meget mere plads i den end buzz’en.

Mit bur bliver med skuffer under - og så skal det enlige bagsæde fjernes på et tidspunkt.

Så kan jeg ikke forlange det bedre.

Mht udseende - jamen, jeg er jo brugsdame .. udseendet er i bedste fald sekundært - men som oftest fuldstændig ligegyldigt smiley

• #35   26. maj Her kører alle i grøn/hvid Buzz. Og så er der vel kommet 8-10 Kia de sidste måneder smiley

• #36   26. maj Tænk engang for 17 år siden blev jeg mor.. Hvor bliver tiden dog af smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#37   26. maj Tillykke med barnet, Frk Jensen smiley

- Og bare for sjov smiley

https://www.facebook.com/reel/986868107011699

• #38   26. maj Har holdt helt computerfri siden fredag og har lige en lille timeout fra at komme igennem min inbox - utroligt så mange mails der kan nu at komme på week-end. Men OK folk i andre lande har andre arbejdstider.
    Nå, men TILLYKKE til Janni smiley Og tillykke til Ellie smiley
    Mht biler så kommer vi vist ikke udenom at min mands 13 år gamle passat er ved at være slidt op og skal have en afløser. Min mand er begyndt at overveje en el-dims og er begyndt at skæve til ID Buzz'en. Jeg synes den er så helt ustyrlig grim. Normalt er jeg jo typen der sætter praktikalitet, holdbarhed, funktionalitet osv over udseende. Men med lige præcis biler har jeg en eller anden 'svaghed'; de skal se ud på en bestemt måde - sært I know smiley
    Nå, back to work.

• #39   26. maj #34 er der en præmie til den der forslog hvilken bil du skulle ende med smiley smiley smiley tillykke med den

• #40   26. maj Sometimes it snows in may smiley

1 stk schæfer er børstet, sådan godt og vel 90% i bund. Jeg mangler lige det sidste omkring halsen, men ellers er hun godt og vel nøgen smiley

Åsen HADER at blive børstet, men hun ELSKER opmærksomhed. Og hun hader når andre får opmærksomhed i stedet for hende. Så hun kom og møvede sig ind, så hun er også godt på vej ift. at komme af med overflødig pels.

Særligt for Ellie må det være dejligt at komme af med ulden smiley

• #41   27. maj #39

Hvis vi nogensinde render ind i hinanden, så gi´r jeg en øl/sodavand smiley

Anne, lyder fedt .. jeg er GIGA fan af min ET phone home Ellert .. elsker seriøst ALT ved den.
    Og min er RØD !!! - alle mine biler har altid været sorte eller røde, så det blev den smiley

• #42   27. maj Idag bliver "Killingen" 4 år smiley

profilbillede
  • #43   27. maj Min ræv er blevet modig smiley

I går var den på terrassen imens det stadig var lyst. Den kiggede lidt på mig, traskede ned på græsset og satte sig og tissede inden den hoppede ud af haven.

Den ser lidt lille og tjavset ud, så mon ikke den har et kuld unger liggende et sted. Den fik en portion hvalpefoder inden jeg gik i seng, og her til morgen havde den spist foderet og nappet det sidste ben der lå i haven smiley

• #44   27. maj Tillykke med killingen, frk. Jensen.

• #45   27. maj Det er da lige til at blive i godt humør af (selv når man ellers er rimeligt småmuggen over vandskade-sagen, der snart runder tre måneder i status "vi evaluerer din skade")

profilbillede
  • #46   27. maj Tusind tak alle. smiley

Hun er jo perfekt. smiley

profilbillede
  • #47   27. maj Åsen smiley

profilbillede
  • #48   27. maj Det er efterhånden 5 år siden jeg kom til skade med knæet, og det har været en laaaaaang proces med forsikringer, flere runder genoptræning, operation, mere genoptræning osv. Sagen blev i første omgang (efter 3 års sagsbehandlingstid) afvist i AES, fordi de mener, at jeg havde en forudbestående lidelse i knæet. Noget der er baseret på en udtalelse fra mig selv til første forundersøgelse inden operation, og som så er blevet lagt til grund. Jeg har siden konstateret, at det ikke var i dét knæ, men det andet knæ, jeg havde den her forudbestående lidelse.

Det har jeg efterhånden brugt et år på at forsøge at få rettet op på. For selvom privathospitaler har god service, så kan de eddremame også bare være HELT blanke!! Jeg har indhentet hele min sygejournal, hvor det fremgår, at jeg tog fejl i den lægesamtale. Det burde jo så være nok, men nej. AES kræver, at det berigtiges i journalen fra privathospitalet, og de vil ikke berigtige, for man “kan ikke ændre i journaler og lægen arbejder her ikke mere”. Men nu ved jeg jo lidt om det med berigtigelse af fejlagtige oplysninger, så jeg kontaktede deres DPO et par gange. Langt om længe lykkedes det mig at få en mail om, at de ville vende tilbage. Her 4 måneder senere er der ikke sket noget, så jeg skrev igen. Der er kommet ny DPO, og under en time efter jeg havde sendt en mail, fik jeg svar i e-Boks om, at de har berigtiget oplysningerne jf. de fremsendte journaler.

Nu KAN jeg jo heldigvis både gå og arbejde, og jeg ved lidt om det her fagområde, og ved hvem jeg skal tage fat i. Og jeg kan skrive fra min arbejdsmail, hvor min titel jo fremgår. Og det er dejligt for mig, at det endelig er lykkes. Men for dem, der ikke ved hvor de skal gå hen, eller som ikke kan enten gå eller arbejde, er det bare under al kritik, at det skal tage SÅ lang tid.

Nu skal jeg så søge min sag hos AES genoptaget, igennem ny speciallægeundersøgelse og så vente et par år mere, før der kommer en afgørelse smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#49   27. maj Hvor er hun fin og dejlig, Tøsernes Moar smiley Der er sgu noget styrke i hendes udtryk smiley

• #50   27. maj Hvad hedder hun? smiley

• #51   28. maj #50 ........ Maja måske ??? -----> Hun er jo født i Maj smiley smiley

• #52   28. maj #48 - det er vildt, at det kræver så meget, viden, overskud og stædighed, at komme fornuftigt i mål med en forsikringssag!

Jeg fik et gennembrud i min sag i går - en skriftlig beklagelse fra forsikringsselskabet over sagsforløbet indtil nu, og en bekræftelse på, at såvel den eksterne projektleder som tømrerfirmaet er taget af sagen, og at forsikringens interne taksator har overtaget.

Jeg håber og tror på, at det er godt nyt smiley

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.086
    #53   28. maj Den "lille" møgunge fylder 2 år i dag smiley

profilbillede
  • #54   28. maj @48: smiley Vildt at det skal være så svært. Man tegner jo en forsikring for at kunne få hjælp eller en erstatning, hvis behovet opstår.

• #55   28. maj Tillykke Gilbert smiley

• #56   28. maj Konrad har haft solstik eller har tabt hjernen i dag.
    Barnet har også været trodsigt. Omg det var dejligt at de begge gik kolde tidlig. Det håber jeg man godt må sige smiley

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.086
    #57   28. maj Gilbert fik den bedste fødselsdagsgave nogensinde: runderingstræning i skoven smiley

profilbillede
  • #58   29. maj I formiddags var jeg til bedsteforældredag med de to ældste børnebørn.
    Det var rigtig hyggeligt, og vejret var fantastisk.

Viktor fortalte alle, at han havde fået 2 Juice smiley

Men da jeg kom hjem, var jeg totalt færdig. Jeg væltede ind i min seng med varmepuden, og jeg gik ud som et lys. Jeg har stadig ondt i ryggen, men det bliver bedre.

• #59   29. maj Skal afsted på Rox Resort (nyt luksusbadehotel i Køge) her i aften med min mødregruppe for at få en enkelt drink. Spørger så Carl, hvad han så synes om mit look (sommerkjole og lidt makeup på)

Hans svar: “Du ligner lidt en af pigerne fra
    9. Klasse” ?? og det var så en kompliment, fordi jeg var lidt fin i det. Ja tak, det tager jeg også som en kompliment som 35-årig, træt mor til to smiley

• C.      B
    C. B Tilmeldt:
    aug 2024

Følgere: 19 Emner: 1 Svar: 200
    #60   29. maj Gode dage med bid (miljø) i fokus.

Man bliver bare ekstra glad - når figuranten er ligeså glad for min hund som jeg er smiley

profilbillede
  • #61   29. maj Hans svar: “Du ligner lidt en af pigerne fra
    9. Klasse” ?? og det var så en kompliment, fordi jeg var lidt fin i det. Ja tak, det tager jeg også som en kompliment som 35-årig, træt mor til to

smiley smiley smiley smiley

Fra børn og fulde mennesker…… smiley smiley

• #62   30. maj Efter Ellie i sidste uge smadrede ind i et træ til træning, havde jeg et lille håb om, at hun måske ville forsøge at passe lidt bedre på sig selv. Jeg kan så konstatere, at det på ingen måde er gået dén vej, måske lidt tværtimod smiley

Jeg valte at hun skulle løbe på den mindst kuperede bane, hvor der er lidt længere imellem dødsfælderne. Hun lavede nogle vanvittige spring, bl.a. et, da hun var på vej ned ad en stejl bakke, hvor hun hoppede over en stor bunke grene og vel endte med at svæve 6-7 meter. Både jeg selv og hende der gik med på midten, var i chok over den finte.

Åsen var vanen tro verdens bedste maskot, og fik lidt fri leg med en MAS. Kæft, den var hurtig, den lille skid, og Åsen fattede bare slet ikke hvordan den kunne løbe SÅ hurtigt, når hun nu løb fuld smadder, men slet ikke var i nærheden af at kunne følge med smiley

• #63   30. maj smiley

profilbillede
  • #64   30. maj smiley

profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#65   31. maj I har altså fået en meget meget lækker lille unge, Jannie - og hundene er også søde smiley smiley
    Hvad siger de til hende?

• #66   31. maj Vi har været i regnskoven og på maccen. Min mor hentede Konrad og tog ham med sig hjem.
    Vi hentede ham på vejen hjem og så gik han og jeg hjem. Nu er vi brugte alle sammen smiley

• #67   31. maj Hold da op, der er lidt forskel smiley smiley

profilbillede
  • #68   31. maj Photoshop!!!!! smiley

• #69   31. maj smiley smiley

• #70   1. jun Sikke en fornøjelse at tage til dyrlæge med to sunde og raske hunde, der bare skal have tjek og vacciner smiley

Åsen charmerede dyrlægen og uddelte mange kys. Dét var lidt akavet, for jeg havde ellers lige fortalt om hendes spændende temperament, og dyrlægen blev enig med sig selv om, at Åsen nok bare gemmer det til særlige situationer. Lige indtil Åsen mente, at hun var hun altså blevet dimset nok på poter og ben, og satte i en knurren, der var en djævel værdig smiley Hun fik lidt pølse, og så var hun glad igen, og gav dyrlægen lidt flere kys. Hun fik ros hele vejen rundt - vægt, bygning, pels, tænder, ører og temperament (en corgi skal jo være lidt en bølle) smiley

Ellie kom, i vanlig stil, bragende ind i konsultationen, og jeg nåede lige at holde hende tilbage, så hun ikke bare hoppede op på bordet. Jeg spurgte om jeg måtte køre bordet ned, imens Ellie stod og hylede for at komme derop. Dyrlægen har heldigvis selv schæfer, så hun tog sig ikke af larmen smiley

Da bordet var kommet ned og Ellie op, blev hun from som et lam. Delte kys ud, gav pote, sad i bamse og var bare sød og nem. Tænderne får altid et ekstra grundigt tjek, og dyrlægen var meget imponeret over kommandoen “tænder”, som giver alle lov til at tjekke hele gebisset meget indgående.

Hun må helst ikke blive slankere, men hvis jeg kan holde hende præcis som hun er nu, vil det være perfekt. Hun vejer ellers kun 1 kg mindre nu, end da hun var buttet, men er bare fuld af lækre, stærke muskler. Dyrlægen kunne intet se eller mærke, som indikerede at der var skader efter sammenstødet med et træ i sidste uge. Vi har nu fået grønt lys til at arbejde frem mod en IGP1 - noget som ellers blev forbudt for et år siden, da hun havde en fortykket nerverod i ryggen.

Vi fejrede de gode nyheder med en tur på stranden, og bagefter en tur ud til barf- og godbidspusheren smiley Det er SÅ meget federe at bruge pengene på lækkerier, end på medicin og behandlinger. Men for første gang i mange år, står jeg med raske hunde, som ikke er i medicinsk behandling. Dét kan jeg godt vænne mig til smiley

• #71   1. jun Åse er blevet meget modig smiley Hun plejer at flygte når jeg starter plæneklipperen, men i dag startede hun bare med at gemme sig lidt bag Ellie, og efterhånden som jeg kom igennem haven, blev hun så modig at hun turde tulle rundt med sig selv i nærheden af mig. Hun er jo en meget social lille prut, så det er godt til hende at hun nu også kan være med når jeg slår græs smiley

• #72   2. jun Føler mig YDERST beæret - halvvejs oppe mod landsbyen er der en ejendom med fritgående høns (som i - jeg lister mig forbi dagligt, fordi de bestemt mener, de har førsteret til vejen)
    Kvinden, der bor der, sælger æggene til en meget begrænset kreds af tætte naboer, og efter næsten fem år, som hendes (næsten)nabo, er jeg nu blevet lukket ind i kredsen.

Så i går på vej fra træning stoppede jeg op, for at hente min bakke, og vil nu spise æg med overordentlig god samvittighed det næste stykke tid smiley

• #73   2. jun Hold da op, hun må svømme over i æg så smiley

Vi har en 10-12 høns og de leverer nogenlunde samme antal æg om dagen ! - så med mindre vi lægger samtlige måltider om til "noget med æg", er jeg da ret godt tilfreds med at et par af kollegaerne er aftagere af nogle af dem smiley

Men fedt for dig - æg fra høns, der har det godt og kan gå ude som de har lyst, ER bare bedre end dem man kan købe i supermarkederne smiley

• #74   2. jun Vi bor tæt på en fritidsklub hvor der er dyr. Han synes gederne er hans gode venner, især den ene. Han rager dem en høstblomst

profilbillede
  • #75   2. jun Lille hængetræ. smiley

profilbillede
  • #76   2. jun Det er for lummert at tage de store ture i dag. Vi hentede storebror og så fandt vi en bænk og fik en is smiley

profilbillede
  • #77   2. jun Tøsernes.. bliver næsten helt skruk igen - på trods af hun kun er 8 måneder herhjemme smiley Det er bare en helt særlig tid smiley

• #78   3. jun min 40 års fødselsdagsgave fra mig selv smiley

En bore og skrue mskine med bor og bits smiley

profilbillede
  • #79   3. jun Tillykke frk Jensen, så er man da også blevet voksen smiley

• #80   3. jun Tak, men fylder først rundt i næste måned, men købte den før tid smiley

Den skruemaskine jeg har i forvejen, har jeg smidt opladeren væk til smiley

• #81   3. jun smiley

profilbillede
  • #82   4. jun 14 timers arbejdsdag i går. Sidste halvdel tog jeg hjemme, og nåede også en hurtig tur med hundene. Ellie fik noget i øret, og gik med hovedet helt på skrå. Jeg prøvede at klø og nulre uden på øret, men det blev ved med at drille. Så tog jeg en vatrondel med lidt ørerens og rensede øret. Ud kom en sprællevende tissemyre smiley

Jeg havde det også lidt som om jeg havde tissemyrer i hovedet, da jeg endelig lukkede pc'en. Men vi gjorde noget godt for et lille menneske, der ellers ikke ville have mange chancer i livet smiley

• #83   4. jun Ellie er vist den eneste hund, der samler på tissemyrer i ørerne smiley

• #84   4. jun Min elskede Hundeprut fylder 5 år i dag. smiley

profilbillede
  • #85   4. jun Om aftenen får hundene barf, og en af dem får mad i buret.
    I lang tid blev Emmily smidt i buret med aftensmaden. Det resulterede i at Emmily først spiste sin mad, når Sia havde tømt sin skål, og stod og skabte sig, fordi hun ville have Emmilys mad.
    De sidste par uger har Emmily spist sin mad med det samme, og når hun er færdig vil hun ud for at stjæle Sias mad.
    Så snart jeg lukker Emmily ud, bliver Sia pludselig sulten og tømmer skålen smiley
    Begge hunde spiser dees mad med stor glæde, hvorfor de skal gøre det på denne skøre måde, fatter jeg ikke.

• #86   5. jun Ej men altså, hvad skal man med 2 katte, når ingen af dem gider æde den store edderkop der er/var i gangen?

"Killingen" turde ikke æde den og Katten skubbede den under det ene fodpanel, edderkoppen kunne kun lige få rumpen derind *hyle tude*

• #87   5. jun Adr, Frk Jensen smiley Den eneste mulighed er at brænde hytten ned smiley

• #89   5. jun Anne - Ja det tror jeg også smiley

Tror min mor har slæbt den med, hun var lige taget hjem efter at have gjort hovedrent..

Jeg har brokket mig til hende smiley

• #90   5. jun Vi skal til en prøve i morgen, og det er 3. gang jeg deltager i det her arrangement, og det plejer at være virkelig hyggeligt smiley

Min mave er gået helt amok den sidste tid, så jeg har været på penicillin og binyrebark, men infektionstallet bliver ved med at være for højt. Nu har jeg hentet nyt penicillin i dag, og håber virkelig at det udretter mirakler! Kombiner af det binyrebark og penicillin jeg har taget indtil videre, gør at jeg svulmer op, og jeg føler mig som en michelinmand smiley

Jeg håber at Ellie kan bære os igennem i morgen, for jeg er ikke til megen hjælp smiley

• #91   6. jun Vi har været i skoven og på legepladsen

profilbillede
  • #92   6. jun Clinton har nogle lidt trælse dage; han fik fjernet to små tumore fra huden i tirsdags. Iflg dyrlægen var de næsten med garanti godartede. MEN better safe than sorry. Derfor går han rundt med t- shirt så han ikke kradser i dem. Egentlig skulle han gå med en bodystocking. Men han så ud somom han blev ført til skafottet når den skulle på. T shirten er en souvenir fra Houston i Texas. Den kan tolereres. Så det er åbenbart lidt mere OK at reklamere for Texans fra Houston end at gå i en blå armymønstret bodystocking smiley Og så er der sket noget virkelig mærkeligt - ikke for mig, men for min svigermor. Hun har to gamle islændere gående den ældste er 34 og det her er hans sidste sommer. Dvs nu er han så væk. Han er ganske enkelt forsvundet op i den blå luft i torsdags. Der er ingen skader på hegnet og den er simpelthen ingen steder at finde. Der er virkelig mange der hjælper med at lede, der er blevet ledt med droner med termisk kamera osv. Men den er bare væk. Nu kommer det mest underlige; dens makker er helt ok med situationen. De to har ellers været uadskellige i de 20 år hun har haft dem. De plejer at vrinske helt åndsvagt efter hinanden hvis de ikke kan se hinanden. Det er somom makkeren godt ved hvor han er. Svigermor tænker at den måske er gået ind i skoven får at lægge sig til at dø ( hun bor op ad en meget stor skov). Vi tænker ikke at den er stjålet; en 34 år gammel og lidt dårligt gående islænder stort set uden tænder er ikke ligefrem en oplagt tyvekost. Vi håber at han bliver fundet uanset om han er død eller levende. Uvisheden er ikke særlig sjov at gå ned.

• #93   6. jun Se lige min smukke hund smiley

Vi vandt sgu! Både den individuelle og holdkonkurrencen. Og vigtigst af alt fik hun præmien for dagens gladeste hund smiley

Vi endte på 93 point, og blev trukket lidt hist og pist, men vi fik et enkelt fortrinligt og resten SG. Og det hos en dommer, som ikke giver ved dørene. Hvis jeg selv skal sige det, så synes jeg at min lille DcH hund gjorde det pisse godt smiley

Vi fik så mange præmier, at jeg var nødt til at give den ene sæk foder væk smiley Og så tror jeg der er godbidder til det næste års tid.

Åse hyggede sig som maskot, og brugte dagen på at charme alle - særligt sine yndlingsmennesker fra Dogsome smiley

profilbillede
  • #94   6. jun Mette, har de kigget i vandhuller, søer, grøfter og evt åbne brønde? Det er desværre sådan nogle steder man flere gange har fundet heste som er pist forsvundet smiley
    Jeg krydser fingre for I snart finder den. Uvisheden må være forfærdelig!

• #95   6. jun Mette: Jeg håber, at hesten bliver fundet, det er hæsligt, når man ikke ved hvad der er sket.

Anne: Tillykke til dig og Ellie. Dejligt at Åse også hyggede sig smiley

• #96   6. jun Har lavet en studenterhue til min nevø i perler smiley

Jeg fjerner fimre-limen når den er ordenlig tør smiley

profilbillede
  • #97   7. jun Der er ikke nogle brønde i nærheden og der er kigget i grøfter og søer. Der kommer to mantrailing hunde og gør et forsøg idag.

• #98   7. jun Spøjst med den hest smiley

Tillykke Anne - hvad er det for en prøve - og hvem var dommer?
    Dejlig afslutning, at gå på sommerferie på smiley

• #99   7. jun Fandt lige et gammelt billede af Flax, en figurant og undertegnede.

Tror fig og mig var meget seriøse lige der smiley smiley smiley

profilbillede
  • #100   7. jun Det var en IBGH2 - lf, fvf, sid+dæk under gang, apport, fremadsendelse. Og så langtidsdæk smiley Det var Erik Ahrendt, der var dommer, og de fleste syntes han var streng. Jeg var meget tilfreds med vores 93 point smiley

Jeg har lige fået videoen af hele vores program, og jeg kan bestemt forstå de fradrag vi fik smiley

• #101   7. jun Øv, Berta halter på venstre forven og/eller venstre bagben. Må have fat i dyrlægen igen. Og selvom han gav hende tid endnu for en måneds tid siden, bliver jeg endnu en gang i tvivl, om det er tid

• #102   8. jun Hesten er stadig ikke fundet. Den ene mantrailinghund fandt et spor og fulgte til et nærliggende vandhul i en remisse. Efter sigende skulle hullet være temmelig dybt smiley Det er blevet kigget på oppefra af en drone. Men der var ikke noget at se. Der skal selvfølgelig nogen ud og kigge nærmere på hullet. Svigermor har fundet stedet, hvor hesten er kommet ud; den er simplethen rullet under hegnet. Teorien går på at hesten måske har fået en hjerneblødning og er blevet 'underlig' og bare gået afsted på må og få. Den anden hest virker ked af det, men har stadig ikke kaldt på sin makker smiley Omegnens jægere og bønder har selvfølgelig også fået at vide at de gerne må holde udkig efter en hest som måske ligger et sted og er død. Og det lokale militær har også fået en advisering; hun bor tæt på et stor øvelsesterræn (som også gør det en smule fy fy at eftersøge med droner, da der er flyveforbud i området).
    Svigermor er ret sikker på at hesten er død og at den måske har sagt farvel til makkeren.

• #103   8. jun Hvor er det sært, Mette. Og trist smiley

Hvis den er gået/faldet i vandet, burde den flyde op til overfladen i løbet af nogle dage, så det kunne være en ide at tjekke vandhullet dagligt og se om den kommer op.

• #104   8. jun Iih har problemer med bazoom appen, og når jeg går herind via browser, så skal jeg hver gang scrolle hele vejen ned til bunden, da den der "hop til.." knap hun hopper til 1. svar smiley

• #105   8. jun Jeg har en veninde, som blev skilt lige et halvt års tid før mig, så omkring slut 2016. Hun har 2 søde, velopdragne, velfungerende unger med sin eksmand. Så mødte hun en ny mand med 3 børn. Ældste og yngste har diagnoser, og det har de kæmpet noget med. Ud af det blå er mellembarnet (som på papiret ikke har diagnoser) gakket HELT ud - selvskade, selvmordsforsøg, stoffer, sælger sex, drikker alkohol, stikker af, har venner der er kriminelle. Hun er lige blevet konfirmeret smiley

Veninden har hver 14. dag lige et par timers pusterum herude, og kan få lov at have et par timer uden det galskab der er derhjemme. Bortset fra i dag, hvor ny mand ringede for at fortælle, at mellembarnet er “besvimet” og kommet på sygehuset.

Hvor er jeg GLAD for, at jeg bare er mig og mine dyr. Ingen besværlige børn, ingen vattede mænd, bare pels og larm og lykke smiley

• #106   8. jun Jeg har kendt den her lille chihuahuapige i 8 år. Hun og jeg har bare noget. Tidligere inden jeg fik børn blev der sagt at jeg skulle overtage hende hvis hun skulle videre smiley
    Ja hun smiler når hun er meget glad smiley

profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#107   8. jun Stakkels stakkels børn, Anne - og det er egentlig forståeligt, at det pludselig går galt for det barn, der hele sit liv har skullet leve med søskende med diagnoser - og så pludselig oveni med to fremmede børn og en fremmed kvinde. At de fremmede børn er helt helt rigtige - sådan nogen folk kan lide, modsat hendes belastende søskende, gør det ikke en døjt nemmere - tværtimod faktisk smiley

• #108   9. jun Veninden og ny mand har været gift i 7 år, så det er næppe dét der er udslagsgivende smiley Hun kommer rigtig godt ud af det med venindens 2 piger, og de 3 har været meget tætte. Men efter hun er begyndt at skeje ud, har de 2 andre trukket sig - fornuftigt nok,

• #109   10. jun Hmm afinstallerede appen, og nu kan jeg ikke finde den igen smiley

• #110   10. jun Appen er vist en gammel ting, og findes vist ikke mere. Jeg kan huske, at den blev diskuteret for et par år siden.

• #111   10. jun Jeg har brugt den indtil den ikke virkede mere for et par dage siden smiley

• #112   10. jun smiley

profilbillede
  • #113   10. jun smiley

profilbillede
  • #114   10. jun Isabelle, hvorfor skriver du egentlig stakkels børn? I flertal?

Jeg er imponeret over hvor hurtige folk er til at dømme, i øvrigt helt uden at stille uddybende spørgsmål.

• #115   11. jun Da jeg læste indlæg 105, tænkte jeg; stakkels børn og stakkels familie.
    Ingen er vel i tvivl om, at det påvirker resten af familien, når et eller flere børn er ramt af diagnoser/sygdomme.
    Jeg tænker, at pigens opførsel er et råb om hjælp.

• #116   11. jun Børn er ikke “stakkels” når de har diagnoser. Det er et livsvilkår.

Jeg læser Isabelles indlæg som, at pigen skejer ud fordi der pludselig er kommet to perfekte børn og en fremmed dame ind i familien. Og at reaktionen kommer fordi der kommer to “normale” børn ind i familien.

Det har i perioder været synd for ikke-dignose børnene, fordi særligt den ene med diagnose har fyldt meget. Men det er mange år siden, og lige nu er der vitterligt ingen bøvl i familien. Altså lige bortset fra mellembarnet, der de sidste måneder har været helt ved siden af sig selv.

Selvfølgelig er det et råb om hjælp. Der er bare ingen der kan finde ud af hvad der er årsagen til at hun råber på hjælp smiley

• #117   11. jun Dygtig mor smiley

Heldigvis var den ikke fuld.

Og det var endda den nyeste af dem smiley

(Det er en drikkedunk af glas, som jeg var så "dygtig" at tabe.)

profilbillede
  • #118   11. jun Det kan godt være det er dumt at jeg spørger, men hvad er foreskellen på "At være synd for" og "At være stakkels"?

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#119   11. jun Jeg beklager meget, hvis jeg har taget helt fejl af dit skriv, Anne. Jeg opfattede det som beskrivelsen af nogle børn, der har det svært. Det synes jeg er synd for dem - deraf brugen af ordet "stakkels".
    Jeg dømmer ikke nogen.

• #120   11. jun Isabelle, du skal ikke undskylde. Jeg er helt oprigtigt nysgerrig på, hvordan du kommer frem til det, du kommer frem til. Hvordan du udfylder hullerne selv, uden at overveje om der kunne være alternativer.

Og så er jeg nysgerrig på, hvad du tænker om situationen nu, hvor hullerne er fyldt ud smiley

Jeg fortalte historien til 2 socialrådgivere uafhængigt af hinanden, og jeg fortalte historien på helt samme måde som jeg har beskrevet den herinde. Det første de begge spurgte til, var hvor længe den sammenbragte familie har boet sammen, hvordan børnenes samvær er fordelt mellem deres forældre og hvilke diagnoser de 2 børn har.

Der var i øvrigt ingen af dem, der havde et bud på, hvorfor mellembarnet er som hun er lige nu, ud over at hun nok bør udredes for om hun i virkeligheden også har nogle diagnoser, der gør at hun agerer så aparte pt.

• #121   11. jun @116: Er mellembarnet kommet i puberteten?

Vedr. min svigermors bortkomne hest så er den stadig ikke fundet smiley Det er faktisk ret rørende hvor mange der har været kommet for at hjælpe med at lede efter den smiley
    Svigermor har vist lidt indstillet sig på at den nok er død og at hun måske ikke ser den igen. Og begyndt at fundere over om dens makker så måske også skal afsted nu. Den lader ikke til at have problemer med at være alene, men hun synes alligevel det er synd at den går alene. Og at få en ny hest ind kommer ikke på tale; svigermor er 81 og hestene er ved at være for stor en opgave for hende rent fysisk. så planen var at sende dem afsted sammen inden vinter. Nå, men de næste 14 dage kommer til at stå i familiens tegn; min svigerinde, hendes mand og vores ene nevø kommer hjem fra USA på sommerferie smiley Så der bliver vist ikke tid til så meget 'hund' - altså bortset fra i morgen aften hvor vi har C-aften i klubben og jeg har meldt mig som instruktør igen. Det plejer at være superhyggeligt og givende at nørde nogle øvelser med nogle nye hundeførere, der gerne vil have hjælpe til at finpudse nogle øvelser smiley Jeg skal nørde apport og spring med 4 hundeførere smiley
    Dagen idag startede med en fantastisk tur tidligt i morges med Penny foran kickbiken. Over os hang lærken og sang i vilden sky. Og så er det bare vildt hvordan hun er foran kickbiken; der kom en hare hoppende på tværs af vejen foran os. Penny vil RIGTIG gerne rende efter harene når vi går tur. Men når vi kører kickbike så er et 'Naarrhh - Videre' nok til at hun fokusere ligeud igen og ræser videre. Hun ikke engang skæver ind til siden når vi passere det sted hvor haren/katten/rådyret løb ind. Det er det samme når vi går spor; her behøves jeg så ikke engang sige noget. Her konstatere hun bare 'nå, en hare' og fortsætter i sporet. I mandags havde vi en total successoplevelser til træning. Vi skulle starte med en fremadsendelse med afdækning. Jeg fyrede raketten af og da hun passerede baglinien råbte jeg DÆK. Lakridsen stoppede prompte og lagde sig smiley smiley smiley smiley smiley Der kom et meget sort DYYYYGGGTIIIIIG og en bold Pennys vej prompte smiley Hun er også blevet rigtig rigtig god til at ignorere andre hunde på træningspladsen og er sågar blevet venligt stemt overfor de fleste af sine holdkammerater smiley Den lange line som sikkerhed har vi ikke brug for mere.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#122   11. jun Jeg aner ikke, hvad du mener med, at jeg selv fylder hullerne ud, Anne.

"Veninden har hver 14. dag lige et par timers pusterum herude, og kan få lov at have et par timer uden det galskab der er derhjemme. Bortset fra i dag, hvor ny mand ringede for at fortælle, at mellembarnet er “besvimet” og kommet på sygehuset."

Det lyder, sammen med resten af din beskrivelse, hårdt.

Jeg blev berørt af dit skriv. Jeg tog fejl - på en eller anden måde om et eller andet. Det er ikke vigtigt smiley

• #123   11. jun Arrh OK - genlæste lige Annes oprindelige indlæg med pigen der ikke har det så godt mere. Det er nok ikke pubertet der gør udslaget smiley Nå, men mon ikke hendes ændring er en form for et råb om hjælp. Jeg har ikke selv børn men jeg kan egentlig godt forestille mig at hun måske gennem en stor del af sin opvækst (7 år er jo en ret stor del af livet for en teen-ager) har følte sig lidt klemt. Og nu har hun nået den alder hvor man gør 'oprør'. Hun har måske måttet tage en rolle på sig i sin opvækst som hun grundlæggende ikke har haft det godt i. Uanset hvad årsagen er så håber jeg at hun får hjælp og kommer tilbage på sporet.

• #124   11. jun Isabelle, jeg skriver:

Jeg har en veninde, som blev skilt lige et halvt års tid før mig, så omkring slut 2016. Hun har 2 søde, velopdragne, velfungerende unger med sin eksmand. Så mødte hun en ny mand med 3 børn. Ældste og yngste har diagnoser, og det har de kæmpet noget med. Ud af det blå er mellembarnet (som på papiret ikke har diagnoser) gakket HELT ud - selvskade, selvmordsforsøg, stoffer, sælger sex, drikker alkohol, stikker af, har venner der er kriminelle. Hun er lige blevet konfirmeret

Du udfylder hullerne:

Stakkels stakkels børn, Anne - og det er egentlig forståeligt, at det pludselig går galt for det barn, der hele sit liv har skullet leve med søskende med diagnoser - og så pludselig oveni med to fremmede børn og en fremmed kvinde. At de fremmede børn er helt helt rigtige - sådan nogen folk kan lide, modsat hendes belastende søskende, gør det ikke en døjt nemmere - tværtimod faktisk

Du rammer forkert i ALLE dine antagelser. Og eftersom det ikke er mig, der har skrevet det, så er det dig selv, der har udfyldt hullerne.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#125   11. jun Du og jeg taler simpelthen ikke samme sprog, Anne. Jeg blev berørt af dit skriv - havde ellers besluttet mig for IKKE at kommentere noget, du skriver. Det var dumt, at jeg ikke holdt fast på det. Uanset hvad jeg skriver, finder du fejl - eller huller. Det fortæller mere om dig, end om mig - men fred nu være med det.

"Det har i perioder været synd for ikke-dignose børnene, fordi særligt den ene med diagnose har fyldt meget. Men det er mange år siden"
    - Og hvordan pokker skal jeg vide, at det er mange år siden?

Føler du dig dygtig og god, når du nedgør mig? Hvis ikke, forstår jeg ikke dit behov for at gøre det. Men men - nu HAR jeg vist endelig lært lektien smiley

• #126   11. jun Katten opdagede slet ikke der var en hare smiley

profilbillede
  • #127   11. jun Den sad helt stille smiley

profilbillede
  • #128   11. jun HVOR nedgør jeg dig, Isabelle? Jeg spørger hvordan du udfylder hullerne så dramatisk. Hvordan kunne du vide det? Jamen, det kunne du ikke. Men du kunne spørge, i stedet for at udfylde hullerne med worst case.

Jeg gentager hvad jeg tidligere har skrevet - jeg orker ikke at du altid føler dig angrebet og krænket. Du gør mig i dårligt humør, og jeg orker ikke at blive ved og ved at forklare dig, at tingene kun bor inde i dit hoved.

Jeg har seriøst overvejet om du er ok, for jeg synes du er blevet overdrevet sensitiv på det sidste, og også har en tendens til at virke lidt hægtet af. Jeg håber nogen omkring dig sikrer at du er ok. Men jeg magter det ikke.

• #129   12. jun seriøst Anne, du kunne også undlade at ville have alles opfattelser penslet ud .. bare skrive ok da Isabelle skriver undskyld og hun misforstod .. der var jo øjensynligt andre end Isabelle der tænkte stakkels .. #115 .. men det er kun Isabelle der skal stilles til "regnskab" ..
    Mht til pigen uanset hvad der er på spil så kan reaktioner på at være "det klemte barn" hvis det er det hun har været en tid komme sent .. endda meget sent, det ved jeg af egen erfaring ..

• #130   12. jun Hanne, det gjorde jeg sådan set også:

Isabelle, du skal ikke undskylde. Jeg er helt oprigtigt nysgerrig på, hvordan du kommer frem til det, du kommer frem til. Hvordan du udfylder hullerne selv, uden at overveje om der kunne være alternativer.

Og så er jeg nysgerrig på, hvad du tænker om situationen nu, hvor hullerne er fyldt ud

Jeg kan jo ikke styre hvordan Isabelle opfatter det, men jeg havde 100% ikke regnet med at hun ville tolke det som at jeg "nedgør" hende.

• #131   12. jun Jeg har haft kage med til træning i dag, og imens vi spiste kage og trænede hund, hørte vi top 100 på DR<3 Så gjorde det egentlig ikke noget at det regnede nærmest hele tiden. Og Åsen fandt ud af, at vandmelon og blåbær er på listen over yndlingssnacks smiley

• Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

Følgere: 119 Emner: 2 Svar: 486
    #132   14. jun Går bare og hygger med mig med ham her.
    Er fritstillet fra mit job efter 10 år.
    Det er skønt med ekstra tid hjemme smiley men skal da også i gang med at søge noget arbejde.
    Og der er masser spændene job derude smiley
    Og da allerede været til min første samtale smiley

profilbillede
  • #133   14. jun Tillykke med dit nye arbejdsliv smiley

Er du ok med at du er blevet opsagt?

• Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

#134   14. jun Meget smiley har ønsket det i en længere perioder og bedt om 3 gange at blive opsagt.
    Men det lykkedes ik før vi fandt en god ordning og kan absolut ikke klage over afslutningen smiley
    Men der kræver lidt tilvænning at gå hjemme også selvom det er på fuld løn smiley
    Er også begyndt at kigge efter andet arbejde. Men jeg vil lave et branche skift smiley
    Giver så også en løn nedgang men drømmen om at må få sin hobby som job er næsten løn i sig selv smiley

Tak for din interesse smiley

• #135   14. jun Ej, det lyder jo perfekt. Vil du fortælle hvad du skal fremover? Jeg ville ønsker at jeg turde gå fra mit arbejde og gøre dét, jeg allerhelst ville. Men jeg er en kryster smiley Jeg ELSKER at du både tør og gør smiley

• #136   14. jun Jeg skulle bare lige lynhurtigt ud til et arrangement og hente et par træningsbukser. Jeg endte med at tage hjem med 2 par bukser, en vest og et par støvler. Og egentlig et par ekstra bukser, men de er for store.

• Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

#137   14. jun Ja Anne det vil jeg hvis det lykkedes smiley
    Det kræver mod …… ja….
    Men har set hvad det gør ved folk når de går fra almindelig job til det de brænder for smiley
    Og synes ærligt til jeg har mere at byde ind med her i livet…
    Og jeg vil noget mere og noget andet.
    Men fabriks lønnen har hjulpet mig godt på vej… men nu er tiden inde til at gå drastisk ned i løn og indfri sit højste ønske smiley

• #138   14. jun Jeg hepper på dig smiley

• #139   14. jun Det er modigt og spændende:) hepper også!

Jeg er selv blevet opsagt og leder. Det kan godt være hyggeligt

• #140   15. jun Kan lige holde til det. smiley

profilbillede
  • #141   15. jun Jeg får noget ret dyrt penicillin, og af grunde jeg ikke helt ved, får man automatisk et kronikertilskud til det medicin, når man får det tit. Jeg kan ikke helt greje hvordan det tilskud lige beregnes, for nogle gange betaler jeg fuld pris og nedre gange nærmest ingenting. Lige pt betaler jeg knap 100 kr for en kur, som ellers koster knap 800 kr. Jeg brokker mig ikke, men glæder mig bare over at det er virkelig billigt lige nu smiley

• #142   15. jun Anne - Jeg mener det er noget lægen skal søge for en..

Og man skal bruge x-antal kroner (kan ikke huske hvor meget) jeg fik det i starten da jeg fik Ritalin Uno, fordi det var sindsygt dyrt..

Plus jeg valgte at være i gruppe 1 i Danmark, da jeg så fik mere tilskud.

Nu er jeg stadig i gruppe 1 i Danmark, men får ikke kronikker mere, men bruger altid samme apotek, så er på betalingsservice ved dem.

Og så takker jeg altid ja til den billigste variant.

Så du skal (så vidt jeg husker) hive fat i den læge der udskriver din recept smiley

• #143   15. jun Jeg får Ritalin Uno, Sertralin, Lyribastand, et eller andet med A for kolesterol, D-vitamin og vitamin B12 på recept.

(Og så kontaktlinser, men det er ikke via lægen, men får også tilskud fra Danmark for dem)

• #144   16. jun Men jeg får jo netop kronikertilskud. Jeg undrer mig bare over at det kan være SÅ billigt i perioder. Sygehuset søger automatisk om kronikertilskud, når man får det medicin udskrevet, og så hakker lægen af i den boks med tilskud. Jeg er ikke medlem af Danmark.

• #145   16. jun Det er noget med om det kan laves af alle, eller om det er låst til et firma.

Er det låst, så koster det en del mere end når alle andre også kan lave det smiley

• #146   16. jun Er det ikke også noget med ens CTR saldo?

• #147   16. jun Jo, det er også CTR-saldoen (min nulstiller om et par uger), men jeg er slet ikke deroppe hvor jeg kan få 80% i tilskud smiley

• #148   16. jun Livet med unghund…. Jeg kom hjem til en toiletbørste der lå ude i bryggerset smiley Ellie så meget skyldig ud, men jeg er ret sikker på at det er Åsen der er hovedgerningsmand, og at Ellie bare har medvirket ved råd, dåd og tilskyndelse smiley

• #149   16. jun Note til mig selv og hvis andre kunne bruge det..

Det er ikke altid mega hyggeligt at have en 3,5 årig med i Rema 1000.. især hvis barnet er lovet en is og ikke forstår man kan få en enkelt i stedet for en pakke.. omg

• #150   16. jun Jeg har en køn unge. smiley
    Og beklager for spam.

profilbillede
  • #151   16. jun Janni, en af mine gode veninder har for en uges tid siden fortalt, at hun skal have en baby. Min første reaktion var “skal du have en MENNESKEHVALP”. Og næste “hvad så med vores pizza-aftener”. Først efter dét, fik jeg sagt tillykke smiley

I forsøg på at kompensere for min meget ubegejstrede reaktion, har jeg bestilt den fineste lille hæklede uro med corgier og lyseblå bolde smiley

Beklager, men børn kan ikke være kønne før de er mindst 3 måneder gamle og begynder at få ansigtsudtryk. Jeg ved at du er en af de få der kan forstå hvorfor jeg ikke falder på halen over Spunken smiley

• #152   16. jun Jamen Anne, hun smiler allerede .. Måske det kan bløde dit kolde hjerte op. smiley
    Men du har ret. Der er intet der kunne sige mig mindre end folks afkom. smiley

• #153   16. jun Man synes jo heldigvis at ens ejen er den bedste smiley

• #154   16. jun Til gengæld bliver jeg helt blød om hjertet over hvor forelsket du er i Spunken smiley For det har ved Gud ikke været den nemme vej for dig, og jeg elsker at du elsker dit liv med hende smiley

• #155   16. jun Konrad har de sidste par aftener pludselig tisset indenfor smiley tænkte at vi måske var gået for tidligt i seng ift at han skulle tisse. Så det ville vi være obs på. Men han har lige tisset op af min søns stol på hans værelse mens jeg stod i rummet smiley hvad filen sker der. Ikke strinte men en tissetår. Min søn har haft nogle uheld som vi selvfølgelig rengjort.

• #156   16. jun Pernille - Det kan være blærebetændelse

• #157   17. jun Åsen har opdaget at hindbær er lækre. Det er fint, for dem spiser jeg ikke selv. Men hun har også opdaget at skovjordbær er lækre. Det er for så vidt også ok, for dem deler hun bare med fuglene. Men jeg kan være bange for hvad der sker når hun opdager de rigtige jordbær smiley

• #158   17. jun Åse æder alle dine jordbær smiley

Her er Sia begyndt at snuse til hvidtjørnen, og gnaske lidt i bladene og grenene smiley

• #159   18. jun Hjemme hos mig er JohnJohn gået i gang med at prøvesmage de (umodne) stikkelsbær - og Evita følger naturligvis storebrors eksempel...

• #160   18. jun Penny har ribbet vores stikkelsbærbusk i week-enden. De kan umuligt have været lækre; meget meget umodne, små og seriøst sure smiley

• #161   18. jun Og STENhårde smiley smiley

• #162   18. jun Jeg er ledig og har været det i et stykke tid. Æælij det er kedeligt! Nuvel jeg tager i skoven hver morgen for at komme i gang og så træner vi en del. Men man kommer nemt til at sumpe.
    Der er meget der lige så godt kan gøres i morgen smiley

• #163   18. jun Lol, vinduespudseren spurgte om jeg var dansk. Og da jeg sagde ja, spurgte han om hvorfor jeg så hedder Tanja smiley

Måtte fortælle ham det er et normalt dansk navn, han siger så det også er Balkansk smiley

• #164   18. jun #163.

Det er så ikke et oprindeligt dansk navn, det er en kaldemåde på det russiske navn Tatiana.

Og der er altså kun omkring 0,09 % af danskere der hedder Tanja.

• #165   18. jun Det er stadig et ret normalt navn. Jeg har hvertfald mødt flere der hedder det. Både som Tanja, Tania og Tanya.

• #166   18. jun Jeg har godt nok et arbejde der fylder ret godt i hverdagen.. men hold fast det er kedeligt ikke at have hund mere.

Jeg havde ferie i sidste uge, sjældent har jeg lavet så lidt og kedet mig så meget. Om små 3 uger har jeg ferie igen.
    Det var jo ikke engang fordi jeg stormede rundt og lavede en masse med Tucker det sidste år, men sikke en forskel alligevel. Selvfølgelig savner jeg HAM, men jeg savner lige så meget livet med hund. Jeg kan ikke engang huske hvornår jeg sidst har gået en tur smiley

• #167   18. jun Erika, du må altid låne Åsen et par timer eller til en overnatning, hvis du får abstinenser smiley

• #168   18. jun Jeg har i alle de år, jeg har arbejdet i mit nuværende job, kørt et belønningssystem, hvor mine kolleger får et klistermærke, når de er rigtig dygtige smiley Jeg har været lidt forskellige motiver igennem, men de sidste par år har det været enhjørninger, og dét tager kegler. Jeg kan finde på at give et forvarsel om et klistermærke, når jeg sender en mail til en kollega, og så laver en en enhjørnings-emoji. Nu har jeg så opdaget, at enhjørninge-emoji betyder, at man som kvinde er villig til at være 3’eren i en trekant smiley Og jeg føler mig SÅ old!!! smiley

I morgen er jeg nødt til at høre nogle af mine unge kolleger, om de godt ved det. Og det er noget pis, for jeg har lige købt en ny portion klistermærker - og enhjørningekuglepenne, hvis nogen er ekstraordinært dygtig smiley

• #169   18. jun @Erika, har du ikke overvejet hund igen? evt en der søger nyt hjem .. ofte synes jeg når der er nogen på Dyreværnet at jeg tænker "hvis nu jeg manglede hund så ville jeg se mere på den ..."

• #170   18. jun Hanne M - Jeg vil så gerne have hund igen. Men med flere vagter af 10 timer på jobbet, så har jeg pt. ikke en løsning til hvordan det kan lade sig gøre, når jeg også bor alene.

• #171   18. jun Hvad gjorde du med Tucker? Måske den løsning kan bruges igen smiley

• #172   18. jun Pernille - Ved Tucker havde jeg hjælp fra min far.. men ham mistede jeg. Så det sidste år var bare lidt nødt til at fungere, selvom det ikke var optimalt.

• #173   18. jun Erika .. det kan jeg godt se .. med mindre du kan finde nogen i området, eller omgangskredsen der vil byde ind de dage ..
    Har du så ikke også tilsvarende flere fridage, eller dage med kort arbejdstid ?

• #174   18. jun Hanne M - Jo, flere fridage er der også, men over 2 uger, er det stadig 7 af dagene som er 10 timer.
    Jeg flyttede hertil for et år siden, så jeg har ikke noget netværk og at finde en "fremmede" er bare ikke holdbart, for hvad hvis personen hopper fra?

Så desværre ser det lidt ud til at være sådan en "jobbet eller hund situation".

• Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

#175   19. jun smiley Kan man ikke lave status beskeder mere ? smiley
    Jeg kan ikke finde ud af det smiley

Men her et billede fra vores vand tur i eftermiddags smiley

profilbillede
  • #176   19. jun Nej det er slettet

• #177   19. jun Min mor har sagt hun kendte en sød pige der hed Tanja og som døde i en ulykke og derfor blev jeg døbt Tanja.

• Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

#178   19. jun Frk Jensen

Hvornår er det sket ? Og ved du hvorfor ?

• #179   19. jun Den eneste Tanja jeg har kendt i mit liv (altså det udenfor HG smiley ) var en Knapstrupper jeg red på i en del år for længe længe siden. Sød og rar, men også temmelig sær hest, der let fik fikse ideer. Ture ud i landskabet (jeg var turrytter ikke sandkasserytter smiley ) på den var vældig 'spændende' fordi den så spøgelser alle vegne. Jeg var heldigvis ret god til at blive hængende på den så vi alligevel altid hjem samtidig smiley

• #180   19. jun Mikes mor - mener det var fra d. 1. Juni i år

• Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

#181   20. jun Altså jeg gik til bordtennis med en Tanja. Min kollegas søster hedder Tanja. En af vores naboer hed Tanja indtil hun skiftede navn smiley
    Men så kender jeg ikke flere smiley
    Så det er da ikke et helt ualmindeligt navn for mig

• #182   20. jun Der er 5950 , der hedder Tanja i Danmark ... ifølge Danmarks statistik smiley

Kommentér på:
Snik snak vol. 7 - nu med sommer

Annonce