Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• reparation vaskemaskine 500 kr.
  • Reperation af vaskemaskine 1.136 kr.
  • græsslåmaskine 600 kr.
  • Reparation af tørretumbler 1.000 kr.
  • Stoppe timerfunktion i stikkontakt 500 kr.
  • Bygge et paxskab med to låger, hænge monteret lys og reol på væg 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  galdestensanfald
  • #1   8. jul 2008 jep -- fik fjernet min galdeblære for tre år siden pga rigtig mange anfald.. det er virkelig noget lort.. det er fuldstændig smadret mit tarmsystem og jeg kan idag ikke optage galdesyre.. skal have medicin resten af livet....

og oven i det hele ---- nu har jeg sku også fået nyresten....

men kender smerten.. kan slet ikke beskrives.. troede seriøst jeg skulle dø og lå og råbte til min mand at nu skulle han sige farvel til børnene og passe på hunden.. *gg* menvar sikker på mit hjerte var ved at eksplodere.. jeg fik vildt ondt lige under brystet og anede jo ikke havd det var

• #2   8. jul 2008 det er meget forskelligt hvor lang tid det tGER.. alt fra ti min til flere timer... jeg kunne næsten ikke trække vejert somme tider under anfald så ondt havde jeg..

• #3   8. jul 2008 det gør hamrende nas...

skal til lægen imorgen... men der er skisme lang tid til, hvis smerterne fortsætter hele natten?
    hvor lang tid varer det?

Ej hvor er du godt nok uheldig Sidsel ;o(

Mit startede så småt igår og er bare blevet værre og værre...
    troede sgu også min sidste time var kommet inden jeg tog til vagtlægen...
    kunne ingen ting med højre side...

• #4   8. jul 2008 jeg kan ikke engang tage en dyb indånding... trækker vejret på overfladen... og frygter helt at lægge mig til at sove, hvis jeg overhovedet kan sove...

• #5   8. jul 2008 Ja, det holdt op med at gøre avvvvv, men da jeg fik sprøjten gik der ca. 20 min den virkede, men jeg har altid piller på mig hvis jeg skulle få et anfald, så jeg kender smerten.

• #6   8. jul 2008 dyssemosen:
    det er 2 timer siden jeg fik sprøjten... og smerten har været der siden igår... men er blevet helt tosset i dag...

kan ikke forstå at det varer så lang tid... det har varet hele dagen

• #7   8. jul 2008 jamen det er meget forskelligt.. også hvor ondt man har.. nogen har svine meget ondt og andre har svine frygteligt meget fucking ondt... ja det lyder voldsomt --- og det er det virkelig også.... jeg havde ind i mellem så ondt at jeg sbedte og et par gange indlagde vagtlægen mig fordi jeg var så forpint.. sååå gav de den gas med morfinen.. så sover man såååå dejligt..

• #8   8. jul 2008 så må du tage fat på lægevagten igen, det kan ikke være retigt at du skal gå og have ondt så længe og den ikke virker

• #9   8. jul 2008 Sidsel:
    har læst at lægen skal tage nogle blodprøver... og hvis hun finder at det 100 % sikkert er et galdestensanfald, så skal man sannes???

• #10   8. jul 2008 ja jeg ville også tikke lidt flere drugs *gg*

men det har også noget at gøre med hvor store stenene der kommer ned i galde gangen de er..

• #11   8. jul 2008 dyssemosen: det er også godt gjort at smertestillende skal være så smertefuldt at få skudt ind - lidt ironisk faktisk...

men hvor er det bare ufedt at få sådan et anfald lige ud af den blå luft.

ja hvis det ikk bliver bedre, så må jeg ringe igen... det er bare ikke så skide nemt for mig at komme afsted..

• #12   8. jul 2008 det er en betændelsetilstand der er i gallegangen og der siddser sikkert en sten der ikke kan komme ud, det er ikke den store operation nu om dage, så de må da give dig noget der kan tage den værste smerte.

• #13   8. jul 2008 altså den første gang var det rigtig rigtig slemt.. der blev jeg indlagt fordi jeg havde så ondt jeg ikke kunne få luft.. der scannede de mig med det samme og kunne se at de var ret store.. der gik faktisk ikke mere end to mdr fra det første anfald til de fjernede galdeblæren.. men jeg havde også rigtig mange sten og galdegangen stoppede til...

jeg havde mit første anfald af nyresten for tre uger siden.. så ligger man der og siger HALLOOOOO smerte.. længe siden..

vil lige sige at de tarmproblemer jeg har nu er rigtig trælse.. men kan slet ikke sammenlignes med den smerte..

• #14   8. jul 2008 jeg blev opereret i armen sidste år og der lå jeg indlagt sammen med en kvinde, som havde fået fjernet galdeblæren... 4 huller i maven var det vidst og hun kom hjem samme dag...

men de kan vel ikk bare finde på lige at fjerne bare lige sådan?

• #15   8. jul 2008 Sidsel: rod med tarmene, er det fordi de har lavet en fejl?
    eller er det bare en risiko?

• #16   8. jul 2008 nej der skal være en årsag til det - man skal vist være ret plaget.. nogen mennesker får kun et eller to anfald.. jeg fik nok tre - fire om ugen da det var værst. og det største problem var at jeg fik dem i bilen.. og kunne slet ikke styre eller noget..

• #17   8. jul 2008 kender en ung pige på ca. 20 år, der lige har været turen igennem, blev hun indlagt, kom hjem igen efter 2 dage, hendes mor holdt fast på at hun skulle have noget der kunne tage de smerter ( hendes mor er sygeplejeske ) og hun holdt sig ikke tilbage.

• #18   8. jul 2008 det er en risiko -- den er meget lille.. men jeg har været så uheldig at få den.. galdesyren optages normalt ved leveren (tror jeg nok det er) og sendes retur til maven.. men ved mig fungere den funktion ikke mere fordi galdeblæren ikke er der mere, så galdesyren løber direkte ud i tarmen og kommer ud.. det giver nærmest konstant diarre fordi det er ren galde der kommer og er ret træls.. men heldigvis får jeg sådan et pulver nu for binder galden i tarmene.. det har hjulpet rigtig meget..

• #19   9. jul 2008 uuuh hvor uhyggeligt...

jeg håber jeg slipper med skrækken og det ene anfald her da...

Jeg døjer i forvejen med en operationsfejl, så behøver absolut ikke at døje med mere lige nu...

men altså lægen sagde at det nok er kommet pga. at jeg ingen søvn har fået i weekenden og næsten ikk noget mad... Og når jeg endelig har spist har det været junkfood... (ventede på hvalpe)

så håber da det er en engangsforestilling...

jeg har også pludselig fået et lilla øjenlåg... det er også bare kommet ud af den blå luft...

fandme for mærkeligt altså

• #20   9. jul 2008 Det starter øverst på maven - solar plexus helt præcist - så breder det sig til maven - et større og større område - man ved ikke hvor man skal være efterhønden - på et tidspunkt breder det sig videre til bag på / nedenfor skulderbladene - og det har hele tiden gjort ondt som ind i helvede - mildt sagt. Der er ikke ret meget medicin, der kan hjælpe med det her.
    Men hvis det bliver ved på den her måde, så synes jeg at du skal ringe til lægevagten - måske du har brug at komme akut afsted, hvis det er SÅ slemt Christina !!!

God bedring Christina - pas nu på dig.

• #21   9. jul 2008 Hej Christina
    her kan du læse om galdestensanfald.

http://www.apoteket.dk/Sygdomsleksikon/SygdommeEgenproduktion/Galdesten%20cholecystolithiasis.aspx

• #22   9. jul 2008 Jeg prøver lige at trække den lidt.. for har ikke lige de store muligheder for at komme nogen steder lige nu...

tror jeg skal ligge mig ned i stedet for at sidde op... har det faktisk bedst med at stå op.. men det får man jo ikke noget søvn af

• #23   9. jul 2008 Det bedste du kan er at strække dig ud selv om at det gør ondt, har du en dør du kan hænge dig op ad eller en ting du kan bruge til at få strukket dig ud

• #24   9. jul 2008 håber du får en nogenlunde rølig nat, nu vil jeg hoppe i seng, natnat

• #25   9. jul 2008 Med de anfald jeg har haft, så er der ingen måder at gå, stå eller ligge på, som er bedst. Sorry.

• #26   9. jul 2008 jef fik min galdeblære fjernet for 15 år siden pga mange anfald og mange sten....det er nok det mest smerte fulde der findes jeg kan sagtens huske hvor ondt det gjorde...... i dag fjerner de næsten ikk de skyder stenene... med lacer

• #27   9. jul 2008 Åh det er sådan noget jeg ikke ville ønske for min værste fjende.. Led selv af anfald i over 3 mdr før jeg endelig fik fjernet min galdeblære.

Får ikke medicin, men har dog nogle problemer..

• #28   9. jul 2008 jeg har sovet i den samme stilling hele natten... godt nok smadret...

nå men ringer til lægen... hun har sjovt nok ferie...
    får nummeret på den som har vagt for hende...
    Han kan så ikke tage mig ind før imorgen kl. 9.50... great!

jeg har ikke lige så mange smerter som igår aftes... men jeg har nok smerter til at jeg slet ikke er sikker på, at jeg kommer igennem et helt døgn til!!!!!

hip hurra for en skod dag

• #29   9. jul 2008 Ja, så må du have fat i vagtlægen efter kl 16.. Heldigvis kommer de i bølger.. Indtil stenen er passeret..

Min læge holdte ferielukket i 3 uger da jeg fik mit første anfald, så blev smidt rundt til 3 forskellige læger, der intet kunne gøre.. Havde natlæge på besøg et par gange.. Og endte så med efter 3 mdr at blive indlagt og få fjernet galdeblæren efter at have fået foretaget en kikkertundersøgelse osv..

MARERIDT

Jeg håber stenen snart passerer, så du kan blive smertefri igen..

• #30   9. jul 2008 jeg ringede lige igen og sagde, at jeg simpelthen ikke kan gå med det her til imorgen...
    han havde heldigvis fået et afbud kl. 10, så tager afsted nu her...

• #31   9. jul 2008 jeanette: kikkertundersøgelse? er det meget smertefuldt også?

• #32   9. jul 2008 Øhm ærligt? Jeg sov, da de "firede" kameraet ned.. Det er meningen, man skal være vågen, men de havde vist ikke regnet med at bedøvelsen jeg fik, virkede SÅ godt *S*

Men jeg vågnede op med kameraet nede i maven og DET var meget ubehageligt..

• #33   9. jul 2008 Godt du fik en tid nu her kl 10.. Jeg håber han/hun kan gøre noget.. Men jeg nåede ikke at opleve nogle piller, der virkede (men de skiftede også mening hele tiden: så var det mavesår, så var det rygproblemer.. mm ja klart da!!!)

• #34   9. jul 2008 har fået en sprøjte... og så skal jeg tage en stikpille om 4 timer... hvis den ikke har hjulpet inden yderligere 4 timer, så skal jeg tage kontakt til vagtlægen, som skal indlægge mig.....

får en indkaldelse til scanning her en af dagene...

• #35   9. jul 2008 Okay, det lyder godt.. det er sgu en sej omgang, sådan en galdesten..

• #36   9. jul 2008 jeg håber bare det går over...

vil nødig ha sådan en kikkertundersøgelse...
    aner faktisk ikk hvad de gør, hvis jeg skal derind...

men gider heller ikk tænke på det, håber bare det ikke bliver aktuelt

• #37   9. jul 2008 Hej Christina
    Det er sikkert en ultralyd, så du skal være fastende

• #38   9. jul 2008 det sagde han ikke noget om jeg skulle

• #39   9. jul 2008 Hej Cristina
    Det var jeg fik da jeg var til undersøgelse.

• #40   12. jul 2008 der er noget jeg ikke forstår....

hvor lang tid har man eftervirkninger efter sådan et anfald?
    Jeg er stadig meget øm...

fik svar på blodprøver igår... alle tal var normale... undtagen den taget for betændelse (ipr), den var en smule for høj, men ikke alarmerende...

lægen sagde, at normalt ville de andre tal være forhøjet også... men det kunne sagtens forekomme at de ikke var... så nu skal jeg bare vente på scanningen...

men det irriterer mig, at jeg stadig er meget øm... ikke en vedvarende smerte.. men bare øm og træt i det område... og så kan jeg bare sove hele tiden, er simpelthen så træt...
    Er det meget normalt?

• #41   12. jul 2008 Hmm, du burde ikke være øm hele tiden.. Det var jeg ikke.. Når anfaldet var overstået havde jeg det faktisk fint dagen efter

Så det lyder ikke helt som galdesten

• #42   12. jul 2008 jeg spurgte lægen og han sagde, at det var meget normalt at man var øm i et par dage efter, fordi hele området under og op til anfaldet har været så spændt...

men altså, hvis det ikke er forsvundet på mandag, så ringer jeg altså til lægen igen...
    får en smule noia på

• #43   12. jul 2008 Okay et par dage kan godt være rigtigt.. (det er 6 år siden, så hukommelsen er ikke så god *S*)

Men jeg ville også ringe på mandag..

• #44   12. jul 2008 Det kan jo sagtens være fordi musklerne har været så spændt op - og det varede jo længe det anfald du havde .... Selv har jeg ikke været øm næste dag, men mine anfald har heller ikke varet så længe, som det du var udsat for.

Alternativt - så KAN det jo være noget andet - f.eks. noget stressbetinget ????

Men brug dog læge - lægevagt og hvad ved jeg for at for ro i sjælen - det er jo det vi bl.a. betaler vores skat til - ikke osse :o)

Knus fra mig til dig.

• #45   12. jul 2008 jeg havde en del muskelsmerter i dagene efter fordi jeg var så forkrampet i hele regionen omkring brystet ---

• #46   12. jul 2008 stressbetinget?

hvordan mon det skulle gå ind og gøre sådan?

jeg tror bare jeg ringer til lægen mandag morgen...
    altså også irriterende at min egen læge har ferie lige indtil d. 22 ;o(

• #47   12. jul 2008 Kom bare til at tænke på mavesår eller lignende - men tro nu endelig ikke at det er dét - for jeg har ikke noget at have det i.

Men til gengæld tror jeg at mange sygdommen godt kan fremkaldes af stress, og der er jo mange ting der kan stresse én og éns krop bliver dermed også stresset. Bare nogle løse tanker om det.

Jeg håber i hvert fald at d'herrer doktorer kan hjælpe dig, for det her er da utåleligt.

Du skrev at anfaldene bl.a. kunne udløses af forhøjet kolesteroltal. Det var jo interesant læsning for mig, fordi jeg har fået piller mod det fæle kolesterol og jeg har ikke haft anfald siden da ...... Så kan jeg jo bedre forstå, at galden er blevet rolig :o) Så mange tak for den oplysning - den kendte jeg ikke til.

• #48   12. jul 2008 jeg gider heller ikk spekulere på hvad det er... men kan ski ikk lade være...

hehe kirsten det var så lidt med kolesteroltallet ;o) det var ikk engang med vilje hehe ;D

• #49   12. jul 2008 Måske ikke med vilje GG, men godt for mig. SS

Kommentér på:
galdestensanfald

Annonce