571 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Er det egentlig lovligt? Er det egentlig lovligt?

At en postmand bare vader ind i ens hus for at aflevere pakker, uden at banke på???

Jeg troed at han ville holde op med det efter jeg fik mine grander, men nej nej..

Der var en dag hvor han bare gik ind og der stod jeg i undertøj!

Nu åbner han heldigvis kun døren fordi Freja gør af ham - jeg plejer at skal tage imod folk, men her går han jo bare ind.

Hva siger i??

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Der kommer ikke vand ud af vandhanen ved vasken. 2.000 kr.
  • Opsætning af hylder 900 kr.
  • hænge gardiner op 450 kr.
  • Rep. af kabelbrud på Alko robot der melder fejl CN010. Brud er fundet men forsøg selv fejler 400 kr.
  • Sette opp beslag til gardin 1.800 kr.
  • Smid et ikea skab ud som er fuldt afmonteret og står på gadeplan 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er det egentlig lovligt?
  • #2   10. dec 2008 Nej, det er det ikke

• #3   10. dec 2008 nej selvfølgelig må han ikke det, jeg ville ringe til det lokal postkontor og klage

• #5   10. dec 2008 Okay, tænkte jeg nok.
    Forstår bare ikke han tør når Freja står og gør af ham, men det er sku lidt træls.. men jeg prøver lige at tage fat i ham næste gang det sker (0;

• #6   10. dec 2008 det tror jeg bestemt heller ikke er lovligt! .. med mindre man har en form for aftale! osse meget han tør.. her.. ville han være lagt ned a Harley! .. ring da til postkontoret... og klag! .. det plejer at hjælpe...

• #7   10. dec 2008 HAHA JA tror det er der den trygger (0: Fnis
    Tror jeg køber et gebis til hende med dracula-tænder i julegave..
    Så når jeg kan høre postbilen, for hun hendes 3 gange lange sindsygt-spidse tænder på.
    Jeg giver da også hende lige nogle kiks, så hun rigtig skummer om munden - så ligner det også at hun har hundegalskab (0: fnis

• #8   10. dec 2008 Det gjorde de også hos os, lige indtil der en dag stod en stor rottedreng og kiggede på ham!

• #9   10. dec 2008 Ja jeg havde sendt en klage anden gang det skete, hvis ikk han havde fattet det ved jeg første gang havde sagt store bogstaver til ham!! det er ikk lvoligt at gå ind uden tilladelse! !!

• #10   10. dec 2008 Det nok ikke lovligt, men synes det rart at man ikk skal på posthuset i tide og utide...
    Min dør er altid låst, men når jeg er hjemme sidder nøglen i, så ved naboer at de kan gå ind, og de ved hunden er en selvhenter... smiley

• #11   10. dec 2008 Bodil, nej men ved hende her er det vidst at han bare vader ind, uden at banke på.. måske gør man ikk det på landet, men selvom jeg bor på landet, vil ejg godt selv åbne min dør. kunne jo være jeg ingen tøj havde på, eller lå og sov, og det har man lov til for ulåst dør! hver sin grænse. og min var for længst overgået hvis han vadede ind uden at banke på og JEG kunne åbne!

• #12   10. dec 2008 Her banker posten på, før han går ind :o))
    Vi har en supersød post, som hunden elsker højt. Hun står og hyler efter postbilen, hvis han ikke standser her.
    Jeg er hjemmegående..langt ude på landet, så jeg modtager pakkepost til alle naboerne, så de ikke behøver køre, de 8 km, der er til posthuset, når de får fri. Jeg sender bare en sms til dem, så stopper de her på hjemvejen.

• #13   10. dec 2008 Her går folk også bare lige ind - heldigvis kommer der som regel en schæfer med femhundrede i timen mod døren - hvilket ALTID får dem til at lukke den igen ;o)

Og når jeg så åbner, så får de en besked om, at de skal banke, vente til der bliver åbnet...

Jeg har lavet et skilt, jeg skal have sat på døren - den håber jeg så sandelig folk ser....

• #14   10. dec 2008 Jeg ville ikke tage det så nært igen *s*
    Om du bor langt ude på landet, er der tradition for at landposten "bare kan gå ind", som noget helt naturligt og noget som altid har eksisteret. *s*
    Jeg tror at postens belæg har været; at hjælpe dig -så om du ikke var hjemme, var fri for at skulle på postkontoret og hente pakken inden for gængse åbningstider.
    Mange på landet -mig selv incl. har aftale om at de bare kan smide pakken ind *s*

For mig hænger der sammen med den ny "storbymentalitet" hvor vi mennesker er langt mere "private" og ikke er til kaf'tår med posten om dette og hint ?! *s*

Jeg ville bede ham/hende banke på en anden gang -og begrund det med at du gerne vil være der fordi du har en stor hund..*s*
    Det er nemlig træls at få en "balle" -hvis man har gjort noget i hjælpsomhed..

VH Pia -som er opvokset på landet er vendt tilbage igen -men har boet i byen (Kbh) i 15 år.

• #15   10. dec 2008 Ja det var måske også en løsning med skiltet på døren hos os, men ved bare ikke om det hjælper medmindre man skriver 'dræberhunde' for han ved jo at jeg har grand danois. Og ham fyren her- tror han er 50- 60 el. deromkring er jo bare ligeglad.
    Men man kunne i det mindste banke på og hvis ingen åbner - så gå ind og stille pakken. Det er nu nok rart at vi er fri for at køre på posthuset, men 'bank, bank' kunne man da lige starte med (0:

• #16   10. dec 2008 Gerda: Nu kommer jeg til at tænke på, om det egentlig ikke er mit ansvar, hvis han bare går ind og hunden overfalder ham?
    Er der ikke et eller andet med at, selvom en tyv begår røveri i et hjem - så må hunden ikke overfalde ham???
    Også er det stadig hundens ejers skyld?

• #17   10. dec 2008 En enkelt kom også bare ind engang - han var da ligeglad med min lille schæfervaps :o)))

Så er det svært at gøre noget ;o)

Det kan godt være, det er storbymentalitet - og tro mig, jeg sætter STOR pris på, at vores post sætter vores pakker i udebygningerne - men lige mit private hjem vil jeg gerne selv kontrollere.

Jeg vil have lov til at gå i bare R** herhjemme uden at skulle konfronteres med posten, rose-damen, avisindsamleren, Jehovas Vidner, folk med indsamlingsbøtter - og alle de andre.

Faktisk er jeg begyndt at låse min dør.....

• #18   10. dec 2008 CH og Kelly -jeg ser overhovedet ingen problem i, at man beder om der bliver banket på -faktisk tvært om *s*
    Jeg prøver bare at forklare, der er forskel i mentaliteten fra hvor i landet man befinder sig -og at det langt fra er et udtryk for respektløshed fra postens side, faktisk tvært om. *s* -Og at man nok skulle tage dette med i betragtning inden man beder posten, banke på og vente inden der bliver åbnet *s*
    Jeg mener, der er forskel i ens attityde om man mener hændelsen er foranlediget grundet respektløs adfærd -hvilket jeg ikke mener det konkrete tilfælde omhandler.
    Iøvrigt ville jeg som CH sætte skilt op, og også lige ringe til postkontoret -så alle budene får budskabet. Jeg har i anden sammenhæng nemlig oplevet de ikke altid taler sammen.. smiley

Kelly, jo jeg mener du har ret -om din hund overfalder posten, uanset om det er indendørs eller ej !
    Der har jævnligt været oppe i medierne, i forbindelse med indbrudstyve...

• #19   10. dec 2008 hvis der ikke er skiltet med "her vogter jeg" eller "hunden bider" så er det dit ansvar hvis den overfalder posten/indbrudstyven selvom de pludseligt står i din stue.....

• #20   10. dec 2008 Her er posten faktisk ikke det store problem - dem der kommer her ved jo godt, vi har vores lille vaps og banker altid på - nogle gange dytter de lige en gang, hvis der er pakker. Hvis vi ikke kommer ud eller åbner døren, så sætter de pakken lige der, hvor de altid sætter den ;o)

Det er skønt. Vi er superglade for vores post...

Vores problem er faktisk alle mulige andre mennesker ;o)

• #21   10. dec 2008 Eva, jeg husker det som, der skal være TYDELIG skiltning -om man ikke giver hunden skylden.. *s*

Kommentér på:
Er det egentlig lovligt?

Annonce